abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130533284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
en dat kan niet met kort keren?
pi_130533375
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:44:51 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130533469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130533693
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

en dat kan niet met kort keren?
Overdag wordt er een halfuursdienst gereden, dan wordt er in Apeldoorn 14 minuten gekeerd. (en in 2012 werd er in de avond met 2 treinstellen de uursdienst gereden, met in Apeldoorn 14 minuten en in Almelo 10 minuten keren).
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:48:07 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130533711
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

en dat kan niet met kort keren?
als je om .17 aankomt.. moet je 44 minuten later weer weg.
pi_130533999
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Geen idee, was vanaf verre afstand. Het enige wat ik wél zeker weet was dat ie met vrij hoge snelheid voorbij het perron reed in de richting van Zwolle/Winterswijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:55:31 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130534303
kan zijn dat ie even op Arnhem Goederen is geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130534695
quote:
Meer treinen op Maaslijn

Veolia zet, met ingang van het nieuwe universitaire schooljaar, het maximaal aantal treinen in tijdens de ochtendspits op de lijn Cuijk-Nijmegen.

Daar profiteren ook Limburgse reizigers van. Die komen, door de maatregel niet meer in overvolle treinstellen te zitten, zo verwacht de vervoerder. Veolia hoopt dat de drukte wordt gespreid door alle beschikbare treinen in te zetten.

De maatregel geldt tot 20 december. Tijdens de herfstvakantie, rijden de extra treinen niet.

L1.nl
Kon dat niet eerder? :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:30 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130534866
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Kon dat niet eerder? :{
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.

Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130534934
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.

Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Duidelijk. :) Het bericht wekt de intentie dat Veolia voorheen materieel achterwegen hield tijdens de spits.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:36:02 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130536446
zo kun je het uitleggen ja, maar het is iig niet zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:53:56 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130537169
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek) :s)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:57:14 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130544468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek) :s)
Thx James, leuk om te zien :)

Waar kan ik deze sjeffen? *O*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:03:04 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130544622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waar kan ik deze sjeffen? *O*
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook _O-
pi_130545921
Waar is die mok van? Gaaf ding! :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:17 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130546133
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130546330
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen' :')
pi_130546510
Herriebak? Prachtig geluid <3
Bier.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:13:21 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130546513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen' :')
Het schijnt de vierde al te zijn geweest.
pi_130547507
Volgens RailMagazine reed er op 2-8 ook een containertrein over de Hanzelijn.
Bier.
pi_130551495
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Herriebak? Prachtig geluid <3
Ik heb het filmpje niet bekeken :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:36 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130557131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
Waar is die mok van? Gaaf ding! :)
Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:10:09 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130557724

De 2 Arriva Lint'en voor Almelo - Mariënberg van Zutphen opweg naar Bad Bentheim voor een motorrevisie (bestemming Stendal). De stellen zijn qua bestickering nog niet voltooid ...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:29 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130557824
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:27:26 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130558455


Emplacement Enschede, inclusief de opstelcapaciteit. Sporen waar opgesteld kan worden, staat de maximale baklengte bij vermeld.
pi_130558522
en op 4B?
dag
pi_130558676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 16:52:32 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130559348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Dat is Duits spoor en dus voor Nederland niet relevant :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130559647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:28 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130559701
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
pi_130560118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen? ;)
pi_130560786
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
pi_130560824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:11 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130563717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:10:22 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130564003
Heeft dat niet iets te maken met het blokstelsel waardoor Gronau - Enschede één groot blok is, en een afgetrapt stel betekent dat het hele stuk als bezet wordt gezien? Of is dat niet meer zo?
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:09 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130564083
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:17 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564090
Ja, dat is nog steeds één blok
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:58 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.

In Gronau is het veel handiger aan-aftrappen, want DB heeft daar een eigen opstelterrein voor de Talenten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:05 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar nee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:14:30 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:18:54 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564349
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:24:54 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.

Zodra dat vervangen is, is er meer mogelijk bij bijvoorbeeld een gestrande trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:34:53 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565000
Juist daarvoor hebben ze dat "controlevrije" spoor aangelegd. Maar gebruikt wordt het eigenlijk nooit, want je moet maar net een tweetje hebben. En dat stukje spoor nodig hebben ook.
pi_130565273
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
pi_130565392
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?
dag
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:48:23 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nog :')
Of was het toch vorig jaar :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:50:19 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130565610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130566248
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
pi_130566256
dubbel
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:13:25 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130566742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')