abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:00:07 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130516118
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden :{
pi_130516308
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden :{
Ohnoes ;) Ben je in .nl?
Bier.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:14:33 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130516721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ohnoes ;) Ben je in .nl?
Nee :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:21:17 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130516947
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week :')

[ Bericht 27% gewijzigd door greavy op 27-08-2013 16:28:05 ]
pi_130517536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week :')
Een grote cola! :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:56:56 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130518299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
ik weet het. De Delfzijler heeft juist last van vertraagde NS-treinen. Dat straat ook weer af op de treinen van/naar Roodeschool. Als je de rijtijdmarge onderweg wat kunt verruimen ben je al een heel eind.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:57:42 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130518324
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken :')
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
pi_130519035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken :')
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
Pak die in de sig van Darkwing maar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:25:34 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130519278
Oh, niet gezien :')
Daar heb ik wat an :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:20:15 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130522863
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
pi_130526213
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
Bier.
pi_130527729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:27:31 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130529139
quote:
Please welcome Fyra V250, the high-speed train set from Netherlands! Finally a great electric set ideal for passengers! Only now in the Special Offer!


(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:31:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130529332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
precies. er zijn niet voor niets wachtsporen bij Swifterband en als ze bij Almere nog wat meer verdubbelen dan kan er een inhaling plaatsvinden terwijl de goederentrein op de binnensporen rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:34:39 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130529496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:03 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar :P
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:49:02 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130530152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Daar rijdt hij tenminste wel. :')
pi_130530607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:58:00 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130530613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
200 km/h zorgt ervoor dat de IC's sneller zijn waardoor een goederentrein lastiger in te plannen is. Daarnaast heeft het consequenties op het gebied van geluidsbelasting voor de omgeving.

Echter is er een grote reden waarom goederentreinen nauwelijks op de Flevolijn welkom zijn. De afgelopen jaren heeft er voornamelijk stil reizigersmaterieel gereden en goederentreinen zorgen ervoor dat de geluidsbelasting boven de normen uit gaan komen. Als de norm de afgelopen tijd niet gehaald was mag er gereden worden tot dat niveau bereikt is anders is de norm heilig. Sinds de nieuwe dienstregeling zijn er meer treinen gaan rijden en is er ook minder stil materieel komen te rijden (ICM) waardoor de geluidsbelasting beperkingen geeft totdat de geluidsschermen in Almere af zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:59:58 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130530713
zolang Annemarie in Almere zit is het motto hoe meer goederentreinen door Almere hoe beter :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130531163
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_130531367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Ik heb een jaar lang niets anders gespeeld dan dit :D
Bier.
pi_130532236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Waarom zo lang in Apeldoorn?
pi_130532540
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom zo lang in Apeldoorn?
Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:37:35 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130532968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:57 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
Dat heeft iets te maken met de goederenwachtsporen die men eerst bij Almere Poort wilde maken. Een goederentrein daar inhalen was alleen inderdaad niet zo'n goed idee. Tegen de tijd dat de goederentrein dan bij Weesp is ben je een kwartier verder. Als de trein gewoon doorrijdt is er echter geen probleem.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:37:42 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130532978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
is weer zo'n halve oplossing dus, maar het kan ermee te maken hebben dat Overijssel voor de extra trein betaalt en Gelderland niet en dat de trein daarom niet doorrijdt naar Apeldoorn, zelfs als dat gewoon zonder veel meerkosten zou kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')