Ohnoesquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden
Een grote cola!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week
ik weet het. De Delfzijler heeft juist last van vertraagde NS-treinen. Dat straat ook weer af op de treinen van/naar Roodeschool. Als je de rijtijdmarge onderweg wat kunt verruimen ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
Pak die in de sig van Darkwing maarquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waarquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
quote:Please welcome Fyra V250, the high-speed train set from Netherlands! Finally a great electric set ideal for passengers! Only now in the Special Offer!
precies. er zijn niet voor niets wachtsporen bij Swifterband en als ze bij Almere nog wat meer verdubbelen dan kan er een inhaling plaatsvinden terwijl de goederentrein op de binnensporen rijdtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar
Daar rijdt hij tenminste wel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
200 km/h zorgt ervoor dat de IC's sneller zijn waardoor een goederentrein lastiger in te plannen is. Daarnaast heeft het consequenties op het gebied van geluidsbelasting voor de omgeving.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
Ik heb een jaar lang niets anders gespeeld dan ditquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Waarom zo lang in Apeldoorn?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.
Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.
Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Dat heeft iets te maken met de goederenwachtsporen die men eerst bij Almere Poort wilde maken. Een goederentrein daar inhalen was alleen inderdaad niet zo'n goed idee. Tegen de tijd dat de goederentrein dan bij Weesp is ben je een kwartier verder. Als de trein gewoon doorrijdt is er echter geen probleem.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:57 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
is weer zo'n halve oplossing dus, maar het kan ermee te maken hebben dat Overijssel voor de extra trein betaalt en Gelderland niet en dat de trein daarom niet doorrijdt naar Apeldoorn, zelfs als dat gewoon zonder veel meerkosten zou kunnenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.
Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.
Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |