abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:09:03 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130505574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord :(

Driek, doe er wat aan! ;)
pi_130505618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onzin.
Niet.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:19:23 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130505823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord :(

Driek, doe er wat aan! ;)
dat valt wel mee, want tussen Winsum en Sauwerd zijn in de ochtendspits via bussen toch ruim voldoende reismogelijkheden voor het handjevol reizigers die het mogelijk betreft :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130507867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet.
Wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:53:28 #55
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130508461
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel
Wil je nu een sticker?
pi_130508888
Nee hoor. Iedereen roept maar wat, dus ik doe gewoon mee, dat is alles :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130509797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord :(

Driek, doe er wat aan! ;)
Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.
pi_130510124
Volgens Wallorail gaan de EuroCity's in België van 2 september tot december weer met zesassige HLE20-locomotieven rijden. O+ Ik vermoed dat het ook gelijk de laatste inzet van die dingen gaat worden...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:00:50 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130510312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:43 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.
het valt genoeg mee. Het gaat alleen om enkele mensen uit Sauwerd en omgeving die vijf minuten eerder op het station moeten zijn, iets wat ze waarschijnlijk al doen. En als overstapstation richting Delfzijl is Sauwerd ook al niet handig, want de overstap is 26 minuten ;)

Wil je tussen Winsum en Sauwerd reizen dan is de bus een prima alternatief met een hoge frequentie in de ochtendspits.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130510724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:55 schreef Sandrvich het volgende:
Volgens Wallorail gaan de EuroCity's in België van 2 september tot december weer met zesassige HLE20-locomotieven rijden. O+ Ik vermoed dat het ook gelijk de laatste inzet van die dingen gaat worden...
De HLE23 heeft 57 jaar rondgereden op het Belgische spoorwegnet, de HLE20 kan dus nog wel een kleine 20 jaar mee ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2013 13:14:09 ]
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:56:05 #61
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512113
Waar staat 'HLE' eigenlijk voor?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:00:16 #62
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512238
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:56 schreef V2 het volgende:
Waar staat 'HLE' eigenlijk voor?
Handige Locomotief op Electriek...
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:02:55 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512329
FF Serieus nu ;)

De H duidt rollend materieel aan.
HL = locomotief
HK = trein
HKV = reizigerstrein
enz.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:06:53 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130512447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
FF Serieus nu ;)

De H duidt rollend materieel aan.
HL = locomotief
HK = trein
HKV = reizigerstrein
enz.
vond Halfgare Luide Energieslurper leuker :P

of Hopeloos Knarsend Voertuig ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:10:04 #65
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512538
Is er ook ergens een lijstje dan? Hebben ze ook materieel dat niet rolt? :P

Edit: ah, hier staan allerlei dingen over afkortingen. Maar de 'H' wordt nergens verklaard, waar 'ie voor staat.

[ Bericht 36% gewijzigd door V2 op 27-08-2013 14:16:21 ]
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:19:03 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:10 schreef V2 het volgende:
Is er ook ergens een lijstje dan? Hebben ze ook materieel dat niet rolt? :P

Edit: ah, hier staan allerlei dingen over afkortingen. Maar de 'H' wordt nergens verklaard, waar 'ie voor staat.
quote:
HL komt van de Franse uitdrukking "haut-le-pied"(maar zonder de P).Wat oorspronkelijk wil zeggen snel wegvluchten ,dus de voeten hoog opheffen om snel te lopen*.
Deze uitdrukking is later overgenomen om "nuttteloze" verplaatsingen te verwoorden. Dus verplaatsingen van lege karren en vervolgens lege bussen en lege locomotieven(alleen). Dus zonder last of reizigers.
Dus een alleenstaande diesellocomotief is een "haut-le-pied diesel "afgekort in HLD idem électrique met E en vapeur met V.
Bij de NMBS, een "haut-le-pied" is daar tegenover een personneelslid in losse dienst reizend dus als passagier of naast een andere treinbestuurder.
Een electrisch motorstel is ME of motrice électrique.
ME 6322 motrice électrique voor de trein 6322. EM6322 was de "motrice électrique" van de trein 6322.
Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-08-2013 14:24:19 ]
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:20:39 #67
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512852
Ah, vet. Dankje! Mijn nieuwsgierigheid is weer geheel bevredigd :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:22:49 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512923
Toevoeging:
quote:
Dus het het hoog opheffen van de voeten was afkomstig uit de tijd dat de mijnontginning gedaan werdt met behulp van paarden. Dus wanneer de paarden terug naar het oppervlak mochten of terug naar de ontginningsplaats in de mijnschacht, zonder last, konden ze sneller lopen ,dus door hun poten (voeten) hoog op te heffen.
bron http://url4u.nl/19375
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:24:20 #69
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512967
Ik klikte.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:26:51 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130513032
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:24 schreef V2 het volgende:
Ik klikte.
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:28:38 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130513085
Al bijna op de 10.000. Zou dat dit jaar nog lukken?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:30:30 #72
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130513148
Het best bekeken filmpje is deze trouwens :)

  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:47:16 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130515725
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.

Eén oplossing hebben ze vanaf deze week al ingezet en dat is dat ze in de ochtendspits voor de studenten/scholieren bussen laten rijden vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike in Groningen om zo wat van de drukte af te romen.
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:55:21 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130515956
De afgelopen periode heeft RheinCargo met de omgeleide kolentreinen (die normaal via de Betuweroute richting Duitsland gaan, maar ivm werkzaamheden Oberhausen-Dinslaken via Venlo) de bult op te komen richting Kaldenkirchen. ProRail en DB hebben daarbij wel de meewerkende hand, want de erts- en kolentreinen (ongeacht de vervoerder) krijgen voorrang van ProRail en DB, en worden - waar mogelijk - in een doorgaand pad in Venlo doorgestuurd.
Maar RheinCargo doet machinistenwissels bij Venlo (normaal Emmerich), dus heeft RheinCargo maar weer ouderwets een opdruklok gestationeerd in Venlo ... En ondanks die opdruklok, wordt het wel eens geprobeerd zonder opdruklok, zoals vandaag geschiedde ... En toen stond de trein stil op de heuvel.
pi_130516068
Ik dacht dat het stond voor Hauling Locomotive, electric.

Ze hebben ook HLD voor diesellocs.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:00:07 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130516118
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden :{
pi_130516308
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden :{
Ohnoes ;) Ben je in .nl?
Bier.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:14:33 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130516721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ohnoes ;) Ben je in .nl?
Nee :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:21:17 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130516947
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week :')

[ Bericht 27% gewijzigd door greavy op 27-08-2013 16:28:05 ]
pi_130517536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week :')
Een grote cola! :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:56:56 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130518299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
ik weet het. De Delfzijler heeft juist last van vertraagde NS-treinen. Dat straat ook weer af op de treinen van/naar Roodeschool. Als je de rijtijdmarge onderweg wat kunt verruimen ben je al een heel eind.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:57:42 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130518324
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken :')
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
pi_130519035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken :')
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
Pak die in de sig van Darkwing maar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:25:34 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130519278
Oh, niet gezien :')
Daar heb ik wat an :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:20:15 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130522863
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
pi_130526213
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
Bier.
pi_130527729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:27:31 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130529139
quote:
Please welcome Fyra V250, the high-speed train set from Netherlands! Finally a great electric set ideal for passengers! Only now in the Special Offer!


(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:31:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130529332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
precies. er zijn niet voor niets wachtsporen bij Swifterband en als ze bij Almere nog wat meer verdubbelen dan kan er een inhaling plaatsvinden terwijl de goederentrein op de binnensporen rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:34:39 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130529496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:03 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar :P
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:49:02 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130530152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Daar rijdt hij tenminste wel. :')
pi_130530607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:58:00 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130530613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
200 km/h zorgt ervoor dat de IC's sneller zijn waardoor een goederentrein lastiger in te plannen is. Daarnaast heeft het consequenties op het gebied van geluidsbelasting voor de omgeving.

Echter is er een grote reden waarom goederentreinen nauwelijks op de Flevolijn welkom zijn. De afgelopen jaren heeft er voornamelijk stil reizigersmaterieel gereden en goederentreinen zorgen ervoor dat de geluidsbelasting boven de normen uit gaan komen. Als de norm de afgelopen tijd niet gehaald was mag er gereden worden tot dat niveau bereikt is anders is de norm heilig. Sinds de nieuwe dienstregeling zijn er meer treinen gaan rijden en is er ook minder stil materieel komen te rijden (ICM) waardoor de geluidsbelasting beperkingen geeft totdat de geluidsschermen in Almere af zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:59:58 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130530713
zolang Annemarie in Almere zit is het motto hoe meer goederentreinen door Almere hoe beter :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130531163
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_130531367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Ik heb een jaar lang niets anders gespeeld dan dit :D
Bier.
pi_130532236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Waarom zo lang in Apeldoorn?
pi_130532540
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom zo lang in Apeldoorn?
Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:37:35 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130532968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:57 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
Dat heeft iets te maken met de goederenwachtsporen die men eerst bij Almere Poort wilde maken. Een goederentrein daar inhalen was alleen inderdaad niet zo'n goed idee. Tegen de tijd dat de goederentrein dan bij Weesp is ben je een kwartier verder. Als de trein gewoon doorrijdt is er echter geen probleem.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:37:42 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130532978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
is weer zo'n halve oplossing dus, maar het kan ermee te maken hebben dat Overijssel voor de extra trein betaalt en Gelderland niet en dat de trein daarom niet doorrijdt naar Apeldoorn, zelfs als dat gewoon zonder veel meerkosten zou kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')