Morgenochtend om half vijf loopt er een ploegje rond met klemmenquote:
Het is wel handig nu er iedere paar maanden een ander tweetal sporen uit gaat vanwege de verbouwing.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporenquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:31 schreef Ireyon het volgende:
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?quote:
Sta niet gauw meer ergens van te kijken. Incompetente zwakzinnigenbende daaro.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
Ok.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:
http://www.voorbeterov.nl/130823.php
Dat klopt maar hij jokt alsnog.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze kampen met achterstallig onderhoud
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.
En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
dan moeten ze dat roepen in plaats van de kaken stijf op elkaar te houdenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat klopt maar hij jokt alsnog.
De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
als dat waar is dan gaan we langzaam maar zeker de kant van de VS op ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Is er niet. Het is inefficiënt en duurder.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:34 schreef James1988 het volgende:
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen?
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Onzin.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |