abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130488609
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ProRail er al van? :P
Morgenochtend om half vijf loopt er een ploegje rond met klemmen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:28:10 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130488789
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..
Het is wel handig nu er iedere paar maanden een ander tweetal sporen uit gaat vanwege de verbouwing. :)
pi_130488937
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
pi_130489014
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:31 schreef Ireyon het volgende:
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:35:08 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130489175
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen :)
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
pi_130489431
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
pi_130489837
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ProRail er al van? :P
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130492436
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
Sta niet gauw meer ergens van te kijken. Incompetente zwakzinnigenbende daaro.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:39:05 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130492441
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
pi_130492657
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
Ok.
pi_130500647
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:

http://www.voorbeterov.nl/130823.php

:N
pi_130500765
IS er al iets gebeurd met dat gekut met die defecte pimpel van zondagochtend? of is dat "tsja, we kunnen niet overal op ingaan"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130501116
Ik bedoel, op het gebied van reizigersinformatie is daar overduidelijk niet alleen een modderfiguur geslagen maar gewoon glashard gelogen.

Vertrektijd is 11:01.

Als je dan 10:58 gaat omroepen "+10" dan staat het hele perron al te balen
Als je dan 11:08 gaat omroepen "vertrekt over enkele minuten" TERWIJL de TBP's naar +20 schieten, dan is er al een hoop duidelijk: Er is een groot probleem, we weten niet hoe lang het gaat duren EN we willen niet dat de reizigers een alternatief gaan zoeken."
Dus 11:18 roep je nogmaals om dat de trein "over enkele minuten zal vertrekken" terwijl de TBP's naar +30 schieten en de IC van 11:31 naar Amersfoort alvast binnengenomen wordt.

Denk je dan echt dat ik ook nog even ga afwachten of die +30 niet ook nog +40, +50 +60, hell waarom niet +400 gaat worden? nee ik get mijn ass over naar Amersfoort, waar ik ook nog kans heb op een trein uit Utrecht naar het oosten.

Maar nee, in de trein naar Amersfoort wordt omgeroepen dat mensen voor hannover UIT moeten stappen.

Sorry hoor, maar dit gaat gewoon compleet nergens over. Eerst bewijzen dat je eigen omroepen nergens op slaan en dan mensen uit een op zich nuttige trein gaan sturen? Wat voor mongolen zijn daar bezig joh? Wordt het hele spoorverkeer vanuit een Sociale Werkplaats geregeld of zo? De lui die op ELKE positie zitten, of het nou Prorail management, verkeersleiding of NS bijsturing is, kunnen er gewoon helemaal niets van.

Voorspellingen baseer je niet op hoop, maar op realisme. EN als we meteen om 11:01 hadden geweten "joh de pimpel is naar de klote en het duurt wel even" dan had iedereen iets via Utrecht kunnen regelen.

Dit was een schandvertoning. De zoveelste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130503017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:

http://www.voorbeterov.nl/130823.php

:N
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
pi_130503266
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 06:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
Dat klopt maar hij jokt alsnog.

De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
Bier.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:36:40 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130503708
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:45:20 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130503816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze kampen met achterstallig onderhoud
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.

En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
pi_130504679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.

En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:33:54 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130504748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat klopt maar hij jokt alsnog.

De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
dan moeten ze dat roepen in plaats van de kaken stijf op elkaar te houden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:34:12 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130504757
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen? :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:36:33 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130504798
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
als dat waar is dan gaan we langzaam maar zeker de kant van de VS op ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130504804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:34 schreef James1988 het volgende:
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen? :{
Is er niet. Het is inefficiënt en duurder.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:39:14 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130504859
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.

Eén oplossing hebben ze vanaf deze week al ingezet en dat is dat ze in de ochtendspits voor de studenten/scholieren bussen laten rijden vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike in Groningen om zo wat van de drukte af te romen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130504923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:45:09 #50
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130504976
Ik heb soms weleens zitten denken, dat ze niet zo maar een dag extra de boel op slot gooien voor een traject puur uit kostenbesparing. Nog geneens voor de werkzaamheden zelf...

Edit: Of ben ik dan een aluhoedje?

[ Bericht 6% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-08-2013 09:50:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')