en dat kan niet met kort keren?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlemquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
Overdag wordt er een halfuursdienst gereden, dan wordt er in Apeldoorn 14 minuten gekeerd. (en in 2012 werd er in de avond met 2 treinstellen de uursdienst gereden, met in Apeldoorn 14 minuten en in Almelo 10 minuten keren).quote:
Geen idee, was vanaf verre afstand. Het enige wat ik wél zeker weet was dat ie met vrij hoge snelheid voorbij het perron reed in de richting van Zwolle/Winterswijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Kon dat niet eerder?quote:Meer treinen op Maaslijn
Veolia zet, met ingang van het nieuwe universitaire schooljaar, het maximaal aantal treinen in tijdens de ochtendspits op de lijn Cuijk-Nijmegen.
Daar profiteren ook Limburgse reizigers van. Die komen, door de maatregel niet meer in overvolle treinstellen te zitten, zo verwacht de vervoerder. Veolia hoopt dat de drukte wordt gespreid door alle beschikbare treinen in te zetten.
De maatregel geldt tot 20 december. Tijdens de herfstvakantie, rijden de extra treinen niet.
L1.nl
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.
Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Thx James, leuk om te zienquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek)
Het schijnt de vierde al te zijn geweest.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen'
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.quote:
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar neequote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nogquote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Ja, level 1 sowieso, de inlezingen zullen ongeveer gelijk zijn aan de ATB-NG inlezingen die er nu al ziten. Level 2 op voorwaarde dat je de interface naar een Radio Block Center voor elkaar krijgt, maar ook dat moet haalbaar zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
Het bezwaar van VL met betrekking tot TPRB is de grote hoeveelheid administratiewerk die ze er aan hebben. De administratie wordt wel minder door alleen de secties te signaleren naar de treindienstleider, maar als je dan toch bezig bent, maak die twee seinen per emplacement dan ook bedienbaar. Dan kan alles naar ARI en is de treindienstleider ervan af.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
RTL doet veel WOB-verzoeken en hebben daar interessante feiten mee naar boven gehaald. Dat willen ze hier ook wel blijkbaar (en er is ook vast wel iets interessants te vinden)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
RTL doet veel WOB-verzoeken en hebben daar interessante feiten mee naar boven gehaald. Dat willen ze hier ook wel blijkbaar (en er is ook vast wel iets interessants te vinden)
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebbenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
Onder het mom van "concurrentie-gevoelige informatie" waarschijnlijkquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
ja, je zou reizigerspunctulaliteit moeten meten, maar laat dat nou net erg lastig meetbaar zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:
Dat de kleine vervoerders er wel toe bereid zijn en NS niet is ook wel veelzeggend.
Ik ben vooral benieuwd naar cijfers over gehaalde aansluitingen en gedeeltelijk afgelegde trajecten, en naar hoe vaak op een deeltraject een vervangende trein wordt ingelegd terwijl de vertraagde trein wordt opgeheven.
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Hoe RTL het wil hebben (bepaalde gegevens gecombineerd waarschijnlijk) kan je soms niet zo 1 2 3 uit een (misschien wel verouderd) systeem trekken. Maar, dit kost ook niet meer dan een paar uur vermoed ik dus dat kan de NS niet als argument opvoeren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen..
Geloof me, die informatie hebben ze echt wel binnen een uur voor je hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Hoe RTL het wil hebben (bepaalde gegevens gecombineerd waarschijnlijk) kan je soms niet zo 1 2 3 uit een (misschien wel verouderd) systeem trekken. Maar, dit kost ook niet meer dan een paar uur vermoed ik dus dat kan de NS niet als argument opvoeren.
het is kennelijk niet zo makkelijk en ik sluit niet uit dat er het nodige nattevingerwerk aan te pas komtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen..
Belangrijkste conclusie:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:26 schreef b2py het volgende:
Ze zijn in Den Haag ook weer aan het werk, van rijksoverheid.nl:
Besluiten inzake middellange termijn maatregelen van het project Openbaar Vervoer Schiphol Amsterdam Almere Lelystad (OV SAAL MLT)
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Geloof me, die informatie hebben ze echt wel binnen een uur voor je hoor.
goed nieuws dat Weesp naar 8 sporen gaat. Geeft veel meer flexibiliteit daarquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Belangrijkste conclusie:
Weesp naar 8 sporen en IC knoop vervalt.
voor de NS is de punctualiteit niet heel erg belangrijk, zolang de keringen van het materieel maar gehaald worden. Bakkilometers en plannen op de volnorm zijn tegenwoordig belangrijker.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)
Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost
Op punctualiteit worden ze aan het eind van het jaar afgerekend, net zoals reizigerstevredenheid. Ik zou punctualiteit niet zomaar afschrijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor de NS is de punctualiteit niet heel erg belangrijk, zolang de keringen van het materieel maar gehaald worden. Bakkilometers en plannen op de volnorm zijn tegenwoordig belangrijker.
Dat valt genoeg mee. Het ministerie van I&M zit in de tang bij Financiën en de NS en de boetes die ze opleggen zijn een lachertje. Denk niet dat ze zich daar in HGB-IV echt druk over maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Op punctualiteit worden ze aan het eind van het jaar afgerekend, net zoals reizigerstevredenheid. Ik zou punctualiteit niet zomaar afschrijven.
En nog interessanter dat NS en het ministerie die informatie niet willen geven. Dat geeft te denken. Als de Hoge Raad RTL in het gelijk stelt komt er waarschijnlijk een hoop shit boven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Hier ga je te snel, want het kan best wel zijn dat ze het "kloppend" bijhouden, maar bijvoorbeeld achteraf niet het treinnummer en de vertraging aan elkaar kunnen koppelen (ik vermoed dat RTL zoiets wil).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
Zo hoeft dat helemaal niet te werken. Je kan het op dezelfde manier bijhouden zoals bij de OVC. Noteren dat er iets was en hoeveel afwijking het betrof en daarna de ruwe data weggooien. Dan voldoe je aan de eisen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
De vraag is in welke vorm.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
Haarlem - Zandvoort heeft minder verstoringen dan Zwolle - Kampenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vraag is in welke vorm.
En over de verstoringen: http://www.treinreiziger.(...)van_storingen-145545
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Haarlem - Zandvoort heeft minder verstoringen dan Zwolle - Kampen
Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo hoeft dat helemaal niet te werken. Je kan het op dezelfde manier bijhouden zoals bij de OVC. Noteren dat er iets was en hoeveel afwijking het betrof en daarna de ruwe data weggooien. Dan voldoe je aan de eisen.
Dat denk ik dus ook. En ik ga morgen eens poolshoogte nemen.quote:Maar ik denk dat ze de data gewoon niet willen overleggen.
Voor mijn gevoel is Zwolle - Kampen alleen veel geïsoleerder en ook nog eens veel rustiger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen
En 8 wissels, terwijl Kampen - Zwolle er 0 heeft..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
Ik bedoelde dat Zwolle - Kampen langer is dan Haarlem - Zandvoort. Bovenleiding erbij en het is eigenlijk wel logisch dat er meer verstoringen zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
Dat weet ik niet precies. Er rijden wel gewoon vier treinen per uur. Wat ik me van de verstoringen kan herinneren was er een keer iets met een viaduct, zelfmoord en een koe oid op het spoor. Kan je dat nog ergens terug vinden?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is Zwolle - Kampen alleen veel geïsoleerder en ook nog eens veel rustiger.
dat laatste is niet waar, want bij Zwolle liggen er een paar en je hebt de aftakking naar Katwolde, al gaat die wel verdwijnen. Ook bij Kampen liggen er nog wissels, want er is daar namelijk nog een heus emplacementje aanwezigquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En 8 wissels, terwijl Kampen - Zwolle er 0 heeft..
Ik heb de wissels bij Haarlem ook niet meegeteld om naar Zandvoort gedirigeerd te wordenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is niet waar, want bij Zwolle liggen er een paar en je hebt de aftakking naar Katwolde, al gaat die wel verdwijnen. Ook bij Kampen liggen er nog wissels, want er is daar namelijk nog een heus emplacementje aanwezig
dan hou je er op Zwolle - Kampen alsnog drie over, al zullen die waarschijnlijk wel op de klem liggenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb de wissels bij Haarlem ook niet meegeteld om naar Zandvoort gedirigeerd te worden
En gelukkig is niet voor het belachelijke plan gekozen om alle IC's in Weesp te laten stoppenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goed nieuws dat Weesp naar 8 sporen gaat. Geeft veel meer flexibiliteit daar
dan zou de spoorsector zichzelf voor schut hebben gezetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
En gelukkig is niet voor het belachelijke plan gekozen om alle IC's in Weesp te laten stoppen
Dan word het stuk voorbij Weesp > Diemen > Sciencepark > Muiderpoort nog een grotere bende lijkt mij met de 2 sporen die je op dat stuk maar hebt?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)
Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost
Ah klinkt logisch ja. Daar hebben jullie net iets meer technische kennis van.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
precies en met een heel klein beetje uitbuigen fiets je er nog een cargo doorheen ook als het moetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
ik was nog bescheiden door een geknipte verbinding te noemen met een goede overstap.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:23 schreef dennistd het volgende:
Een IC Enschede-Zwolle-Amsterdam zou geen gek idee zijn inderdaad, maar Zwolle-Wierden is lastig om een IC in te leggen zonder grote stukken te verdubbelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |