abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130533284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
en dat kan niet met kort keren?
pi_130533375
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:44:51 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130533469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130533693
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

en dat kan niet met kort keren?
Overdag wordt er een halfuursdienst gereden, dan wordt er in Apeldoorn 14 minuten gekeerd. (en in 2012 werd er in de avond met 2 treinstellen de uursdienst gereden, met in Apeldoorn 14 minuten en in Almelo 10 minuten keren).
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:48:07 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130533711
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

en dat kan niet met kort keren?
als je om .17 aankomt.. moet je 44 minuten later weer weg.
pi_130533999
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Geen idee, was vanaf verre afstand. Het enige wat ik wél zeker weet was dat ie met vrij hoge snelheid voorbij het perron reed in de richting van Zwolle/Winterswijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:55:31 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130534303
kan zijn dat ie even op Arnhem Goederen is geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130534695
quote:
Meer treinen op Maaslijn

Veolia zet, met ingang van het nieuwe universitaire schooljaar, het maximaal aantal treinen in tijdens de ochtendspits op de lijn Cuijk-Nijmegen.

Daar profiteren ook Limburgse reizigers van. Die komen, door de maatregel niet meer in overvolle treinstellen te zitten, zo verwacht de vervoerder. Veolia hoopt dat de drukte wordt gespreid door alle beschikbare treinen in te zetten.

De maatregel geldt tot 20 december. Tijdens de herfstvakantie, rijden de extra treinen niet.

L1.nl
Kon dat niet eerder? :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:30 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130534866
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Kon dat niet eerder? :{
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.

Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130534934
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.

Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Duidelijk. :) Het bericht wekt de intentie dat Veolia voorheen materieel achterwegen hield tijdens de spits.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:36:02 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130536446
zo kun je het uitleggen ja, maar het is iig niet zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:53:56 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130537169
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek) :s)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:57:14 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130544468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek) :s)
Thx James, leuk om te zien :)

Waar kan ik deze sjeffen? *O*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:03:04 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130544622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waar kan ik deze sjeffen? *O*
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook _O-
pi_130545921
Waar is die mok van? Gaaf ding! :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:17 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130546133
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130546330
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen' :')
pi_130546510
Herriebak? Prachtig geluid <3
Bier.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:13:21 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130546513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen' :')
Het schijnt de vierde al te zijn geweest.
pi_130547507
Volgens RailMagazine reed er op 2-8 ook een containertrein over de Hanzelijn.
Bier.
pi_130551495
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Herriebak? Prachtig geluid <3
Ik heb het filmpje niet bekeken :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:36 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130557131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
Waar is die mok van? Gaaf ding! :)
Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:10:09 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130557724

De 2 Arriva Lint'en voor Almelo - Mariënberg van Zutphen opweg naar Bad Bentheim voor een motorrevisie (bestemming Stendal). De stellen zijn qua bestickering nog niet voltooid ...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:29 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130557824
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:27:26 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130558455


Emplacement Enschede, inclusief de opstelcapaciteit. Sporen waar opgesteld kan worden, staat de maximale baklengte bij vermeld.
pi_130558522
en op 4B?
dag
pi_130558676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 16:52:32 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130559348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Dat is Duits spoor en dus voor Nederland niet relevant :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130559647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:28 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130559701
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
pi_130560118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen? ;)
pi_130560786
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
pi_130560824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:11 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130563717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:10:22 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130564003
Heeft dat niet iets te maken met het blokstelsel waardoor Gronau - Enschede één groot blok is, en een afgetrapt stel betekent dat het hele stuk als bezet wordt gezien? Of is dat niet meer zo?
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:09 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130564083
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:17 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564090
Ja, dat is nog steeds één blok
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:58 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.

In Gronau is het veel handiger aan-aftrappen, want DB heeft daar een eigen opstelterrein voor de Talenten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:05 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar nee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:14:30 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:18:54 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564349
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:24:54 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.

Zodra dat vervangen is, is er meer mogelijk bij bijvoorbeeld een gestrande trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:34:53 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565000
Juist daarvoor hebben ze dat "controlevrije" spoor aangelegd. Maar gebruikt wordt het eigenlijk nooit, want je moet maar net een tweetje hebben. En dat stukje spoor nodig hebben ook.
pi_130565273
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
pi_130565392
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?
dag
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:48:23 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nog :')
Of was het toch vorig jaar :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:50:19 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130565610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130566248
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
pi_130566256
dubbel
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:13:25 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130566742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 20:14:02 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130566774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130567218
Ministerie dwarsboomt treintijdenverzoek RTL

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorbeheerder ProRail stappen naar de hoogste rechter om te voorkomen dat RTL Nieuws toegang krijgt tot alle treinvertragingen.

RTL Nieuws vraagt al sinds het voorjaar van 2010 om toegang tot informatie over treintijden. ProRail houdt van alle treinen die in Nederland rijden precies bij of ze te vroeg, op tijd, of te laat vertrekken en aankomen. RTL Nieuws wil met die informatie kunnen controleren of de zogenoemde punctualiteitscijfers die vervoerders hierover zelf openbaar maken kloppen.

Kleinere vervoerders willen aan het onderzoek van RTL Nieuws graag meewerken. Alleen NS weigert. Daarom diende RTL Nieuws op 24 november 2011 een Wob-verzoek in bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Het is namelijk dit ministerie dat eisen stelt aan de vervoerders – onder meer over het percentage treinen dat op tijd moet rijden – en het is hetzelfde ministerie dat politiek verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer.

Ministerie weigert

RTL Nieuws vroeg met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) om alle geplande en gerealiseerde treintijden in de jaren 2009, 2010 en 2011.

Maar het ministerie van Infrastructuur en Milieu legde het verzoek meerdere malen naast zich neer. Toen dit op 23 maart 2012 voor het laatst gebeurde, stapte RTL eind april naar de rechtbank van Amsterdam.

Hier kreeg het niet alleen te maken met het ministerie, maar ook met NS. De overige vervoerders vonden – en vinden – openbaarmaking van de treintijden geen probleem. ProRail liet de zaak op zijn beloop en liet de rechtbank expliciet weten geen behoefte te hebben om gehoord te worden.

Uitspraak rechtbank

Begin juli 2013 deed de rechtbank van Amsterdam uitspraak. Het ministerie werd opgedragen om binnen zes weken na 4 juli alsnog een inhoudelijk besluit te nemen over het Wob-verzoek van RTL Nieuws. Maar het ministerie weigert opnieuw. Het ging half augustus in hoger beroep bij de Raad van State. ProRail heeft zich nu wel als procespartij gemeld.

Wanneer de Raad van State het beroep behandeld, is niet bekend. Tegelijk met het beroep heeft het ministerie gevraagd voorlopig geen besluit te hoeven nemen over het verzoek van RTL Nieuws. De Raad van State heeft daar toestemming voor gegeven. Het gevolg is dat RTL Nieuws nog altijd geen onderzoek kan doen naar de precieze vertragingen die treinreizigers vrijwel dagelijks oplopen.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 20:43:27 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130568145
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130568286
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
Ja, level 1 sowieso, de inlezingen zullen ongeveer gelijk zijn aan de ATB-NG inlezingen die er nu al ziten. Level 2 op voorwaarde dat je de interface naar een Radio Block Center voor elkaar krijgt, maar ook dat moet haalbaar zijn.

quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Het bezwaar van VL met betrekking tot TPRB is de grote hoeveelheid administratiewerk die ze er aan hebben. De administratie wordt wel minder door alleen de secties te signaleren naar de treindienstleider, maar als je dan toch bezig bent, maak die twee seinen per emplacement dan ook bedienbaar. Dan kan alles naar ARI en is de treindienstleider ervan af.
pi_130568654

_O-
pi_130569965
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben :)
RTL doet veel WOB-verzoeken en hebben daar interessante feiten mee naar boven gehaald. Dat willen ze hier ook wel blijkbaar (en er is ook vast wel iets interessants te vinden)
pi_130570072
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef Viezze het volgende:

[..]

RTL doet veel WOB-verzoeken en hebben daar interessante feiten mee naar boven gehaald. Dat willen ze hier ook wel blijkbaar (en er is ook vast wel iets interessants te vinden)
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:16:02 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130570119
Dat de kleine vervoerders er wel toe bereid zijn en NS niet is ook wel veelzeggend.

Ik ben vooral benieuwd naar cijfers over gehaalde aansluitingen en gedeeltelijk afgelegde trajecten, en naar hoe vaak op een deeltraject een vervangende trein wordt ingelegd terwijl de vertraagde trein wordt opgeheven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:18:43 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130570307
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130570341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
Onder het mom van "concurrentie-gevoelige informatie" waarschijnlijk :') Maar het lijkt er op de ze wat te verbergen hebben.

Die cijfers zeggen overigens ook niet alles. Heb nu al een aantal keer in Zwolle gezien dat de IC naar Groningen (vertraagd) en de trein richting Emmen tegelijk vertrokken, waarbij de trein naar Emmen bij het volgende sein natuurlijk kan wachten. Maar goed, de trein is wel op tijd vertrokken. En zo zal dat wel vaker gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:21:09 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130570443
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:
Dat de kleine vervoerders er wel toe bereid zijn en NS niet is ook wel veelzeggend.

Ik ben vooral benieuwd naar cijfers over gehaalde aansluitingen en gedeeltelijk afgelegde trajecten, en naar hoe vaak op een deeltraject een vervangende trein wordt ingelegd terwijl de vertraagde trein wordt opgeheven.
ja, je zou reizigerspunctulaliteit moeten meten, maar laat dat nou net erg lastig meetbaar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:21:55 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130570482
Wat ziet het er op Den Haag Moerwijk lelijk uit zeg. Twee knaloranje tenten in een blauw/groene omgeving
http://www.prorail.nl/nieuws/den-haag-moerwijk-bekent-kleur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130570584
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen.. ;)
pi_130570659

Een ritje London - Brighton 60 jaar geleden, 30 jaar geleden en tegenwoordig.
pi_130570754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen.. ;)
Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Hoe RTL het wil hebben (bepaalde gegevens gecombineerd waarschijnlijk) kan je soms niet zo 1 2 3 uit een (misschien wel verouderd) systeem trekken. Maar, dit kost ook niet meer dan een paar uur vermoed ik dus dat kan de NS niet als argument opvoeren.
pi_130570826
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Hoe RTL het wil hebben (bepaalde gegevens gecombineerd waarschijnlijk) kan je soms niet zo 1 2 3 uit een (misschien wel verouderd) systeem trekken. Maar, dit kost ook niet meer dan een paar uur vermoed ik dus dat kan de NS niet als argument opvoeren.
Geloof me, die informatie hebben ze echt wel binnen een uur voor je hoor.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:28:15 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130570874
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen.. ;)
het is kennelijk niet zo makkelijk en ik sluit niet uit dat er het nodige nattevingerwerk aan te pas komt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130570910
quote:
Belangrijkste conclusie:
Weesp naar 8 sporen en IC knoop vervalt.
2023: 10' dienst IC Almere - Schiphol, 10' dienst IC Almere - Amsterdam C en 10' dienst sprinter Almere - Schiphol/Centraal.
pi_130570922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Geloof me, die informatie hebben ze echt wel binnen een uur voor je hoor.
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)

Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:30:57 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130571013
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Belangrijkste conclusie:
Weesp naar 8 sporen en IC knoop vervalt.
goed nieuws dat Weesp naar 8 sporen gaat. Geeft veel meer flexibiliteit daar
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:32:18 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130571087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:

[..]

Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)

Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost :P
voor de NS is de punctualiteit niet heel erg belangrijk, zolang de keringen van het materieel maar gehaald worden. Bakkilometers en plannen op de volnorm zijn tegenwoordig belangrijker.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130571197
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor de NS is de punctualiteit niet heel erg belangrijk, zolang de keringen van het materieel maar gehaald worden. Bakkilometers en plannen op de volnorm zijn tegenwoordig belangrijker.
Op punctualiteit worden ze aan het eind van het jaar afgerekend, net zoals reizigerstevredenheid. Ik zou punctualiteit niet zomaar afschrijven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:38:41 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130571378
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Op punctualiteit worden ze aan het eind van het jaar afgerekend, net zoals reizigerstevredenheid. Ik zou punctualiteit niet zomaar afschrijven.
Dat valt genoeg mee. Het ministerie van I&M zit in de tang bij Financiën en de NS en de boetes die ze opleggen zijn een lachertje. Denk niet dat ze zich daar in HGB-IV echt druk over maken.

Reizigerstevredenheid lijken ze zich wel iets drukker over te maken, maar het kan gewoon nog zoveel beter voor de reiziger ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:39:55 #175
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130571434
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben :)
En nog interessanter dat NS en het ministerie die informatie niet willen geven. Dat geeft te denken. Als de Hoge Raad RTL in het gelijk stelt komt er waarschijnlijk een hoop shit boven.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130571520
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
pi_130571597
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
Hier ga je te snel, want het kan best wel zijn dat ze het "kloppend" bijhouden, maar bijvoorbeeld achteraf niet het treinnummer en de vertraging aan elkaar kunnen koppelen (ik vermoed dat RTL zoiets wil).
pi_130571607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
Zo hoeft dat helemaal niet te werken. Je kan het op dezelfde manier bijhouden zoals bij de OVC. Noteren dat er iets was en hoeveel afwijking het betrof en daarna de ruwe data weggooien. Dan voldoe je aan de eisen.

Maar ik denk dat ze de data gewoon niet willen overleggen.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 21:47:23 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130571823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
De vraag is in welke vorm.

En over de verstoringen: http://www.treinreiziger.(...)van_storingen-145545
Het geeft een idee welke trajecten last hebben van verstoringen, maar niet oorzaak, gevolg en wat er gedaan is om de kans op een soortgelijke storing in de toekomst te verminderen.

En dat er minder mensen met de trein naar Schiphol reizen geeft ook al te denken: http://www.treinreiziger.(...)naar_schiphol-145548
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130572176
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De vraag is in welke vorm.

En over de verstoringen: http://www.treinreiziger.(...)van_storingen-145545
Haarlem - Zandvoort heeft minder verstoringen dan Zwolle - Kampen :D
pi_130572413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef remcoP het volgende:

[..]

Haarlem - Zandvoort heeft minder verstoringen dan Zwolle - Kampen :D
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen :P
pi_130573009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zo hoeft dat helemaal niet te werken. Je kan het op dezelfde manier bijhouden zoals bij de OVC. Noteren dat er iets was en hoeveel afwijking het betrof en daarna de ruwe data weggooien. Dan voldoe je aan de eisen.
Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.
quote:
Maar ik denk dat ze de data gewoon niet willen overleggen.
Dat denk ik dus ook. En ik ga morgen eens poolshoogte nemen.
pi_130573098
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:56 schreef Viezze het volgende:

[..]

Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen :P
Voor mijn gevoel is Zwolle - Kampen alleen veel geïsoleerder en ook nog eens veel rustiger.
pi_130573106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:56 schreef Viezze het volgende:

[..]

Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen :P
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
pi_130573320
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
En 8 wissels, terwijl Kampen - Zwolle er 0 heeft.. :')
pi_130573343
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
Ik bedoelde dat Zwolle - Kampen langer is dan Haarlem - Zandvoort. Bovenleiding erbij en het is eigenlijk wel logisch dat er meer verstoringen zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef remcoP het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is Zwolle - Kampen alleen veel geïsoleerder en ook nog eens veel rustiger.
Dat weet ik niet precies. Er rijden wel gewoon vier treinen per uur. Wat ik me van de verstoringen kan herinneren was er een keer iets met een viaduct, zelfmoord en een koe oid op het spoor. Kan je dat nog ergens terug vinden?

Ah, gevonden. Twee keer een defect viaduct, twee keer een onbekende en een wisselstoring :+ Dat ging over Zwolle dus zal wel geen problemen hebben opgeleverd voor Zwolle - Kampen

[ Bericht 5% gewijzigd door Viezze op 28-08-2013 22:16:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 22:30:45 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130574472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:11 schreef b2py het volgende:

[..]

En 8 wissels, terwijl Kampen - Zwolle er 0 heeft.. :')
dat laatste is niet waar, want bij Zwolle liggen er een paar en je hebt de aftakking naar Katwolde, al gaat die wel verdwijnen. Ook bij Kampen liggen er nog wissels, want er is daar namelijk nog een heus emplacementje aanwezig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130574524
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste is niet waar, want bij Zwolle liggen er een paar en je hebt de aftakking naar Katwolde, al gaat die wel verdwijnen. Ook bij Kampen liggen er nog wissels, want er is daar namelijk nog een heus emplacementje aanwezig
Ik heb de wissels bij Haarlem ook niet meegeteld om naar Zandvoort gedirigeerd te worden ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 22:32:54 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130574599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb de wissels bij Haarlem ook niet meegeteld om naar Zandvoort gedirigeerd te worden ;)
dan hou je er op Zwolle - Kampen alsnog drie over, al zullen die waarschijnlijk wel op de klem liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 22:41:07 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130575094
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

goed nieuws dat Weesp naar 8 sporen gaat. Geeft veel meer flexibiliteit daar
En gelukkig is niet voor het belachelijke plan gekozen om alle IC's in Weesp te laten stoppen _O_
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 22:42:34 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130575171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

En gelukkig is niet voor het belachelijke plan gekozen om alle IC's in Weesp te laten stoppen _O_
dan zou de spoorsector zichzelf voor schut hebben gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 23:02:46 #192
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130576293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:

[..]

Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)

Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost :P
Dan word het stuk voorbij Weesp > Diemen > Sciencepark > Muiderpoort nog een grotere bende lijkt mij met de 2 sporen die je op dat stuk maar hebt?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_130576350
Dat is maar een klein stukje, dat is niet zo spannend.
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:06:03 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130576477
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 23:07:09 #195
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130576521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
Ah klinkt logisch ja. Daar hebben jullie net iets meer technische kennis van. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:11:01 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130576750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
precies en met een heel klein beetje uitbuigen fiets je er nog een cargo doorheen ook als het moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:15:04 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130576944
Overigens geldt ditzelfde verhaal voor de Flevolijn: daar hoef je nu niet echt uit te bouwen voor ETMET, omdat de IC de sprinter in Weesp nog ingehaald heeft. De volgende inhaling kan dan plaatsvinden in Almere Centrum (kost wel veel tijd voor de sprinter, aangezien de IC hier ook moet stoppen) of misschien is ook Almere Oostvaarders nog net haalbaar (eventueel met het uitbuigen van de IC met twee minuten).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:19:22 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130577195
kan me best voorstellen dat ze in de toekomst in de spits nog een extra IC naar Zwolle door willen laten rijden, zeker als Zwolle - Wierden opgewaardeerd wordt en er daar ruimte wordt gecreëerd voor sneltreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:23:28 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130577415
Een IC Enschede-Zwolle-Amsterdam zou geen gek idee zijn inderdaad, maar Zwolle-Wierden is lastig om een IC in te leggen zonder grote stukken te verdubbelen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:28:58 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130577694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:23 schreef dennistd het volgende:
Een IC Enschede-Zwolle-Amsterdam zou geen gek idee zijn inderdaad, maar Zwolle-Wierden is lastig om een IC in te leggen zonder grote stukken te verdubbelen
ik was nog bescheiden door een geknipte verbinding te noemen met een goede overstap.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')