abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:59:47 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485393
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_130485575
Ik vraag me nu wel af hoe het bij jou wel kan werken Greavy :P
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:06:42 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485599
Met mijn nieuwe abonnement heb ik het nog niet geprobeerd, maar op mijn vorige abonnement (andere ov-chipkaart) werkte het wel.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:07:11 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485611
bi-courant (1,5kV gelijkstroom, 25kV 50Hz wisselstroom(?) en diesel):

SNCF TER B 82752 + soortgenoot
In Calais-Fréthun, een station gelegen aan de hogesnelheidslijn, komen ter aanvulling van de TGV's en Eurostar-treinen ook nog een aantal TER-treinen van de regio Nord-Pas-de-Calais. Hier arriveert een dubbel setje B 82500'den (bi-courant) in Fréthun.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:09:37 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130485687
15 kV en 25 kV zijn wisselstroom, wordt ook wel aangeduid als AC (Alternating Current) of ~. Gelijkstroom wordt aangeduid met DC (Direct Current) of =.

edit: Mooie plaat, zo te zien heb je je wel vermaakt. :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:11:36 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485749
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:12:29 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130485770
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
Ik schreef 15, niet 1,5 :+

1,5 kV en 3 kV zijn DC.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 augustus 2013 @ 19:12:57 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130485780
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
Hebben die stellen ook. Nog redelijk wat delen van Frankrijk hebben 1,5 kV DC
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:13:02 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485782
Ja, heb mij daar zeker vermaakt. Qua treinen is het daar een regelrechte ramp. Ik kwam 13:48 aan, en ben toen ff naar een terrasje gegaan, want pas om 15:12 zou er uberhaupt weer een trein vertrekken :')
En dan na 16:12 zou er weer een idioot gat tussen zitten :')
Calais-Fréthun wordt je ook niet blij van. Wat een regelrechte ramp is dat daar als je daar moet wachten :r Uitgestorven hol in de middle of nowhere. Maar wel met gratis toiletten, die elke 2 uur schoongemaakt worden :)

Ja, serieus, elke 2 uur. Een schoonmaker hobbelt daar steeds een beetje rond. Lui leventje zo, net als die 5 militairen die de hoge Eurostar-sporen enzo moeten bewaken. 20 minuten voor aankomst Eurostar bij alle mogelijke ingangen staan, en dan 5 minuten na vertrek weer vertrekken, om te wachten op de volgende.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:13:25 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130485795
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik schreef 15, niet 1,5 :+

1,5 kV en 3 kV zijn DC.
Ik las verkeerd, sorry :@
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:20:02 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130485994
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft :s)
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:28:03 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130486291

Het transport van de Syntus-Lint in Duitsland, richting Nederland.
Maar of deze diesel Traxx wel in NL is gekomen ....
pi_130486299
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:26 schreef greavy het volgende:
Over 9 minuten vertrekt uit Bad Bentheim een gereviseerde Lint'41, getrokken door een dieseltraxx, uit Bad Bentheim richting Oldenzaal en verder het land in (ik meende bestemming Zutphen).
Aw kut. Nu ben ik zeker te laat om nog naar Zutphen te gaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:29:46 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130486345
Staat waarschijnlijk nog te Oldenzaal, want is nog steeds Hengelo Oost niet gepasseerd, of zelfs nog in Duitsland.
pi_130486376
Whehe, net zo lang wachten tot de zon onder is en dan vertrekken.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:31:11 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130486395
Zou een goede stunt zijn inderdaad :D
pi_130486414
Ga er maar van uit dat ie Lint ofwel oek naar Zutphen gaat (en dus evt nog moet wachten op mcn), of moet wachten op een lok die in NL toegelaten is.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:35:05 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130486539
Ja, hij wacht op andere tractie. En dat kan wel ff duren. En de trein gaat niet naar Zutphen maar tot Hengelo, net als destijds met dezelfde Lint'en gebeurde.
pi_130486674
Oh nou. Laat dan maar zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:15:05 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130488193
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft :s)
Ze zíjn er wel. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130488275
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft :s)
Om vervolgens het hele emplacement over te moeten :')
(Wat liggen er overigens idioot veel wissels bij Breda :X)
pi_130488467
Valt toch wel mee? Gewoon lekker oud vertrouwd, precies genoeg wissels om van elk spoor naar elk perron te kunnen komen.

Al mogen ze richting Roosendaal het wissel van spoor 5/6 naar de fly-over weleens upgraden. Denk je lekker vlot Breda uit te rijden, moet er altijd weer geremd worden omdat je er maar met 80 overheen kan ofzo :N
pi_130488518
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Om vervolgens het hele emplacement over te moeten :')
(Wat liggen er overigens idioot veel wissels bij Breda :X)
Saneren!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 augustus 2013 @ 20:22:28 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130488534
quote:
11s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Saneren!!
Weet ProRail er al van? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130488580
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:21 schreef Ireyon het volgende:
Valt toch wel mee? Gewoon lekker oud vertrouwd, precies genoeg wissels om van elk spoor naar elk perron te kunnen komen.

Al mogen ze richting Roosendaal het wissel van spoor 5/6 naar de fly-over weleens upgraden. Denk je lekker vlot Breda uit te rijden, moet er altijd weer geremd worden omdat je er maar met 80 overheen kan ofzo :N
Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..
pi_130488609
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ProRail er al van? :P
Morgenochtend om half vijf loopt er een ploegje rond met klemmen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:28:10 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130488789
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..
Het is wel handig nu er iedere paar maanden een ander tweetal sporen uit gaat vanwege de verbouwing. :)
pi_130488937
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
pi_130489014
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:31 schreef Ireyon het volgende:
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:35:08 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130489175
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen :)
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
pi_130489431
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
pi_130489837
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ProRail er al van? :P
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130492436
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
Sta niet gauw meer ergens van te kijken. Incompetente zwakzinnigenbende daaro.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:39:05 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130492441
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
pi_130492657
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
Ok.
pi_130500647
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:

http://www.voorbeterov.nl/130823.php

:N
pi_130500765
IS er al iets gebeurd met dat gekut met die defecte pimpel van zondagochtend? of is dat "tsja, we kunnen niet overal op ingaan"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130501116
Ik bedoel, op het gebied van reizigersinformatie is daar overduidelijk niet alleen een modderfiguur geslagen maar gewoon glashard gelogen.

Vertrektijd is 11:01.

Als je dan 10:58 gaat omroepen "+10" dan staat het hele perron al te balen
Als je dan 11:08 gaat omroepen "vertrekt over enkele minuten" TERWIJL de TBP's naar +20 schieten, dan is er al een hoop duidelijk: Er is een groot probleem, we weten niet hoe lang het gaat duren EN we willen niet dat de reizigers een alternatief gaan zoeken."
Dus 11:18 roep je nogmaals om dat de trein "over enkele minuten zal vertrekken" terwijl de TBP's naar +30 schieten en de IC van 11:31 naar Amersfoort alvast binnengenomen wordt.

Denk je dan echt dat ik ook nog even ga afwachten of die +30 niet ook nog +40, +50 +60, hell waarom niet +400 gaat worden? nee ik get mijn ass over naar Amersfoort, waar ik ook nog kans heb op een trein uit Utrecht naar het oosten.

Maar nee, in de trein naar Amersfoort wordt omgeroepen dat mensen voor hannover UIT moeten stappen.

Sorry hoor, maar dit gaat gewoon compleet nergens over. Eerst bewijzen dat je eigen omroepen nergens op slaan en dan mensen uit een op zich nuttige trein gaan sturen? Wat voor mongolen zijn daar bezig joh? Wordt het hele spoorverkeer vanuit een Sociale Werkplaats geregeld of zo? De lui die op ELKE positie zitten, of het nou Prorail management, verkeersleiding of NS bijsturing is, kunnen er gewoon helemaal niets van.

Voorspellingen baseer je niet op hoop, maar op realisme. EN als we meteen om 11:01 hadden geweten "joh de pimpel is naar de klote en het duurt wel even" dan had iedereen iets via Utrecht kunnen regelen.

Dit was een schandvertoning. De zoveelste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130503017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:

http://www.voorbeterov.nl/130823.php

:N
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
pi_130503266
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 06:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
Dat klopt maar hij jokt alsnog.

De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
Bier.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:36:40 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130503708
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:45:20 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130503816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze kampen met achterstallig onderhoud
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.

En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
pi_130504679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.

En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:33:54 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130504748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat klopt maar hij jokt alsnog.

De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
dan moeten ze dat roepen in plaats van de kaken stijf op elkaar te houden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:34:12 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130504757
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen? :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:36:33 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130504798
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
als dat waar is dan gaan we langzaam maar zeker de kant van de VS op ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130504804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:34 schreef James1988 het volgende:
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen? :{
Is er niet. Het is inefficiënt en duurder.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:39:14 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130504859
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.

Eén oplossing hebben ze vanaf deze week al ingezet en dat is dat ze in de ochtendspits voor de studenten/scholieren bussen laten rijden vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike in Groningen om zo wat van de drukte af te romen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130504923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:45:09 #50
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130504976
Ik heb soms weleens zitten denken, dat ze niet zo maar een dag extra de boel op slot gooien voor een traject puur uit kostenbesparing. Nog geneens voor de werkzaamheden zelf...

Edit: Of ben ik dan een aluhoedje?

[ Bericht 6% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-08-2013 09:50:26 ]
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:09:03 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130505574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord :(

Driek, doe er wat aan! ;)
pi_130505618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onzin.
Niet.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:19:23 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130505823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord :(

Driek, doe er wat aan! ;)
dat valt wel mee, want tussen Winsum en Sauwerd zijn in de ochtendspits via bussen toch ruim voldoende reismogelijkheden voor het handjevol reizigers die het mogelijk betreft :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130507867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet.
Wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:53:28 #55
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130508461
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel
Wil je nu een sticker?
pi_130508888
Nee hoor. Iedereen roept maar wat, dus ik doe gewoon mee, dat is alles :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130509797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord :(

Driek, doe er wat aan! ;)
Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.
pi_130510124
Volgens Wallorail gaan de EuroCity's in België van 2 september tot december weer met zesassige HLE20-locomotieven rijden. O+ Ik vermoed dat het ook gelijk de laatste inzet van die dingen gaat worden...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:00:50 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130510312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:43 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.
het valt genoeg mee. Het gaat alleen om enkele mensen uit Sauwerd en omgeving die vijf minuten eerder op het station moeten zijn, iets wat ze waarschijnlijk al doen. En als overstapstation richting Delfzijl is Sauwerd ook al niet handig, want de overstap is 26 minuten ;)

Wil je tussen Winsum en Sauwerd reizen dan is de bus een prima alternatief met een hoge frequentie in de ochtendspits.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130510724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:55 schreef Sandrvich het volgende:
Volgens Wallorail gaan de EuroCity's in België van 2 september tot december weer met zesassige HLE20-locomotieven rijden. O+ Ik vermoed dat het ook gelijk de laatste inzet van die dingen gaat worden...
De HLE23 heeft 57 jaar rondgereden op het Belgische spoorwegnet, de HLE20 kan dus nog wel een kleine 20 jaar mee ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2013 13:14:09 ]
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:56:05 #61
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512113
Waar staat 'HLE' eigenlijk voor?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:00:16 #62
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512238
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:56 schreef V2 het volgende:
Waar staat 'HLE' eigenlijk voor?
Handige Locomotief op Electriek...
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:02:55 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512329
FF Serieus nu ;)

De H duidt rollend materieel aan.
HL = locomotief
HK = trein
HKV = reizigerstrein
enz.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:06:53 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130512447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
FF Serieus nu ;)

De H duidt rollend materieel aan.
HL = locomotief
HK = trein
HKV = reizigerstrein
enz.
vond Halfgare Luide Energieslurper leuker :P

of Hopeloos Knarsend Voertuig ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:10:04 #65
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512538
Is er ook ergens een lijstje dan? Hebben ze ook materieel dat niet rolt? :P

Edit: ah, hier staan allerlei dingen over afkortingen. Maar de 'H' wordt nergens verklaard, waar 'ie voor staat.

[ Bericht 36% gewijzigd door V2 op 27-08-2013 14:16:21 ]
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:19:03 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:10 schreef V2 het volgende:
Is er ook ergens een lijstje dan? Hebben ze ook materieel dat niet rolt? :P

Edit: ah, hier staan allerlei dingen over afkortingen. Maar de 'H' wordt nergens verklaard, waar 'ie voor staat.
quote:
HL komt van de Franse uitdrukking "haut-le-pied"(maar zonder de P).Wat oorspronkelijk wil zeggen snel wegvluchten ,dus de voeten hoog opheffen om snel te lopen*.
Deze uitdrukking is later overgenomen om "nuttteloze" verplaatsingen te verwoorden. Dus verplaatsingen van lege karren en vervolgens lege bussen en lege locomotieven(alleen). Dus zonder last of reizigers.
Dus een alleenstaande diesellocomotief is een "haut-le-pied diesel "afgekort in HLD idem électrique met E en vapeur met V.
Bij de NMBS, een "haut-le-pied" is daar tegenover een personneelslid in losse dienst reizend dus als passagier of naast een andere treinbestuurder.
Een electrisch motorstel is ME of motrice électrique.
ME 6322 motrice électrique voor de trein 6322. EM6322 was de "motrice électrique" van de trein 6322.
Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-08-2013 14:24:19 ]
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:20:39 #67
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512852
Ah, vet. Dankje! Mijn nieuwsgierigheid is weer geheel bevredigd :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:22:49 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130512923
Toevoeging:
quote:
Dus het het hoog opheffen van de voeten was afkomstig uit de tijd dat de mijnontginning gedaan werdt met behulp van paarden. Dus wanneer de paarden terug naar het oppervlak mochten of terug naar de ontginningsplaats in de mijnschacht, zonder last, konden ze sneller lopen ,dus door hun poten (voeten) hoog op te heffen.
bron http://url4u.nl/19375
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:24:20 #69
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130512967
Ik klikte.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:26:51 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130513032
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:24 schreef V2 het volgende:
Ik klikte.
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:28:38 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130513085
Al bijna op de 10.000. Zou dat dit jaar nog lukken?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:30:30 #72
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130513148
Het best bekeken filmpje is deze trouwens :)

  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:47:16 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130515725
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.

Eén oplossing hebben ze vanaf deze week al ingezet en dat is dat ze in de ochtendspits voor de studenten/scholieren bussen laten rijden vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike in Groningen om zo wat van de drukte af te romen.
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:55:21 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130515956
De afgelopen periode heeft RheinCargo met de omgeleide kolentreinen (die normaal via de Betuweroute richting Duitsland gaan, maar ivm werkzaamheden Oberhausen-Dinslaken via Venlo) de bult op te komen richting Kaldenkirchen. ProRail en DB hebben daarbij wel de meewerkende hand, want de erts- en kolentreinen (ongeacht de vervoerder) krijgen voorrang van ProRail en DB, en worden - waar mogelijk - in een doorgaand pad in Venlo doorgestuurd.
Maar RheinCargo doet machinistenwissels bij Venlo (normaal Emmerich), dus heeft RheinCargo maar weer ouderwets een opdruklok gestationeerd in Venlo ... En ondanks die opdruklok, wordt het wel eens geprobeerd zonder opdruklok, zoals vandaag geschiedde ... En toen stond de trein stil op de heuvel.
pi_130516068
Ik dacht dat het stond voor Hauling Locomotive, electric.

Ze hebben ook HLD voor diesellocs.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:00:07 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130516118
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden :{
pi_130516308
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden :{
Ohnoes ;) Ben je in .nl?
Bier.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:14:33 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130516721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ohnoes ;) Ben je in .nl?
Nee :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:21:17 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130516947
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week :')

[ Bericht 27% gewijzigd door greavy op 27-08-2013 16:28:05 ]
pi_130517536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week :')
Een grote cola! :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:56:56 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130518299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
ik weet het. De Delfzijler heeft juist last van vertraagde NS-treinen. Dat straat ook weer af op de treinen van/naar Roodeschool. Als je de rijtijdmarge onderweg wat kunt verruimen ben je al een heel eind.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:57:42 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130518324
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken :')
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
pi_130519035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken :')
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
Pak die in de sig van Darkwing maar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:25:34 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130519278
Oh, niet gezien :')
Daar heb ik wat an :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:20:15 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130522863
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
pi_130526213
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
Bier.
pi_130527729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:27:31 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130529139
quote:
Please welcome Fyra V250, the high-speed train set from Netherlands! Finally a great electric set ideal for passengers! Only now in the Special Offer!


(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:31:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130529332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
precies. er zijn niet voor niets wachtsporen bij Swifterband en als ze bij Almere nog wat meer verdubbelen dan kan er een inhaling plaatsvinden terwijl de goederentrein op de binnensporen rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:34:39 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130529496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:03 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar :P
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:49:02 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130530152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Daar rijdt hij tenminste wel. :')
pi_130530607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:58:00 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130530613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
200 km/h zorgt ervoor dat de IC's sneller zijn waardoor een goederentrein lastiger in te plannen is. Daarnaast heeft het consequenties op het gebied van geluidsbelasting voor de omgeving.

Echter is er een grote reden waarom goederentreinen nauwelijks op de Flevolijn welkom zijn. De afgelopen jaren heeft er voornamelijk stil reizigersmaterieel gereden en goederentreinen zorgen ervoor dat de geluidsbelasting boven de normen uit gaan komen. Als de norm de afgelopen tijd niet gehaald was mag er gereden worden tot dat niveau bereikt is anders is de norm heilig. Sinds de nieuwe dienstregeling zijn er meer treinen gaan rijden en is er ook minder stil materieel komen te rijden (ICM) waardoor de geluidsbelasting beperkingen geeft totdat de geluidsschermen in Almere af zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:59:58 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130530713
zolang Annemarie in Almere zit is het motto hoe meer goederentreinen door Almere hoe beter :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130531163
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_130531367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Ik heb een jaar lang niets anders gespeeld dan dit :D
Bier.
pi_130532236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Waarom zo lang in Apeldoorn?
pi_130532540
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom zo lang in Apeldoorn?
Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:37:35 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130532968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:57 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
Dat heeft iets te maken met de goederenwachtsporen die men eerst bij Almere Poort wilde maken. Een goederentrein daar inhalen was alleen inderdaad niet zo'n goed idee. Tegen de tijd dat de goederentrein dan bij Weesp is ben je een kwartier verder. Als de trein gewoon doorrijdt is er echter geen probleem.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:37:42 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130532978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.

Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.

Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
is weer zo'n halve oplossing dus, maar het kan ermee te maken hebben dat Overijssel voor de extra trein betaalt en Gelderland niet en dat de trein daarom niet doorrijdt naar Apeldoorn, zelfs als dat gewoon zonder veel meerkosten zou kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130533284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
en dat kan niet met kort keren?
pi_130533375
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:44:51 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130533469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130533693
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

en dat kan niet met kort keren?
Overdag wordt er een halfuursdienst gereden, dan wordt er in Apeldoorn 14 minuten gekeerd. (en in 2012 werd er in de avond met 2 treinstellen de uursdienst gereden, met in Apeldoorn 14 minuten en in Almelo 10 minuten keren).
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:48:07 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130533711
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

en dat kan niet met kort keren?
als je om .17 aankomt.. moet je 44 minuten later weer weg.
pi_130533999
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Geen idee, was vanaf verre afstand. Het enige wat ik wél zeker weet was dat ie met vrij hoge snelheid voorbij het perron reed in de richting van Zwolle/Winterswijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:55:31 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130534303
kan zijn dat ie even op Arnhem Goederen is geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130534695
quote:
Meer treinen op Maaslijn

Veolia zet, met ingang van het nieuwe universitaire schooljaar, het maximaal aantal treinen in tijdens de ochtendspits op de lijn Cuijk-Nijmegen.

Daar profiteren ook Limburgse reizigers van. Die komen, door de maatregel niet meer in overvolle treinstellen te zitten, zo verwacht de vervoerder. Veolia hoopt dat de drukte wordt gespreid door alle beschikbare treinen in te zetten.

De maatregel geldt tot 20 december. Tijdens de herfstvakantie, rijden de extra treinen niet.

L1.nl
Kon dat niet eerder? :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:30 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130534866
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Kon dat niet eerder? :{
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.

Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130534934
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.

Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Duidelijk. :) Het bericht wekt de intentie dat Veolia voorheen materieel achterwegen hield tijdens de spits.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:36:02 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130536446
zo kun je het uitleggen ja, maar het is iig niet zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:53:56 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130537169
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek) :s)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:57:14 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130544468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek) :s)
Thx James, leuk om te zien :)

Waar kan ik deze sjeffen? *O*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:03:04 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130544622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waar kan ik deze sjeffen? *O*
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook _O-
pi_130545921
Waar is die mok van? Gaaf ding! :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:17 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130546133
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130546330
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen' :')
pi_130546510
Herriebak? Prachtig geluid <3
Bier.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:13:21 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130546513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen' :')
Het schijnt de vierde al te zijn geweest.
pi_130547507
Volgens RailMagazine reed er op 2-8 ook een containertrein over de Hanzelijn.
Bier.
pi_130551495
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Herriebak? Prachtig geluid <3
Ik heb het filmpje niet bekeken :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:36 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130557131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
Waar is die mok van? Gaaf ding! :)
Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:10:09 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130557724

De 2 Arriva Lint'en voor Almelo - Mariënberg van Zutphen opweg naar Bad Bentheim voor een motorrevisie (bestemming Stendal). De stellen zijn qua bestickering nog niet voltooid ...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:29 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130557824
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:27:26 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130558455


Emplacement Enschede, inclusief de opstelcapaciteit. Sporen waar opgesteld kan worden, staat de maximale baklengte bij vermeld.
pi_130558522
en op 4B?
dag
pi_130558676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 16:52:32 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130559348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Dat is Duits spoor en dus voor Nederland niet relevant :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130559647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:28 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130559701
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
pi_130560118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen? ;)
pi_130560786
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
pi_130560824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:11 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130563717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:10:22 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130564003
Heeft dat niet iets te maken met het blokstelsel waardoor Gronau - Enschede één groot blok is, en een afgetrapt stel betekent dat het hele stuk als bezet wordt gezien? Of is dat niet meer zo?
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:09 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130564083
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:17 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564090
Ja, dat is nog steeds één blok
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:58 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.

In Gronau is het veel handiger aan-aftrappen, want DB heeft daar een eigen opstelterrein voor de Talenten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:05 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar nee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:14:30 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:18:54 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564349
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:24:54 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.

Zodra dat vervangen is, is er meer mogelijk bij bijvoorbeeld een gestrande trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:34:53 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565000
Juist daarvoor hebben ze dat "controlevrije" spoor aangelegd. Maar gebruikt wordt het eigenlijk nooit, want je moet maar net een tweetje hebben. En dat stukje spoor nodig hebben ook.
pi_130565273
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
pi_130565392
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?
dag
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:48:23 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nog :')
Of was het toch vorig jaar :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:50:19 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130565610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130566248
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
pi_130566256
dubbel
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:13:25 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130566742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 20:14:02 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130566774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')