Ik schreef 15, niet 1,5quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
Hebben die stellen ook. Nog redelijk wat delen van Frankrijk hebben 1,5 kV DCquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
Ik las verkeerd, sorryquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik schreef 15, niet 1,5
1,5 kV en 3 kV zijn DC.
Aw kut. Nu ben ik zeker te laat om nog naar Zutphen te gaan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:26 schreef greavy het volgende:
Over 9 minuten vertrekt uit Bad Bentheim een gereviseerde Lint'41, getrokken door een dieseltraxx, uit Bad Bentheim richting Oldenzaal en verder het land in (ik meende bestemming Zutphen).
Ze zíjn er wel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft
Om vervolgens het hele emplacement over te moetenquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft
Saneren!!quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Om vervolgens het hele emplacement over te moeten
(Wat liggen er overigens idioot veel wissels bij Breda)
Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:21 schreef Ireyon het volgende:
Valt toch wel mee? Gewoon lekker oud vertrouwd, precies genoeg wissels om van elk spoor naar elk perron te kunnen komen.
Al mogen ze richting Roosendaal het wissel van spoor 5/6 naar de fly-over weleens upgraden. Denk je lekker vlot Breda uit te rijden, moet er altijd weer geremd worden omdat je er maar met 80 overheen kan ofzo![]()
Morgenochtend om half vijf loopt er een ploegje rond met klemmenquote:
Het is wel handig nu er iedere paar maanden een ander tweetal sporen uit gaat vanwege de verbouwing.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporenquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:31 schreef Ireyon het volgende:
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?quote:
Sta niet gauw meer ergens van te kijken. Incompetente zwakzinnigenbende daaro.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
Ok.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:
http://www.voorbeterov.nl/130823.php
Dat klopt maar hij jokt alsnog.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze kampen met achterstallig onderhoud
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.
En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
dan moeten ze dat roepen in plaats van de kaken stijf op elkaar te houdenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat klopt maar hij jokt alsnog.
De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
als dat waar is dan gaan we langzaam maar zeker de kant van de VS op ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Is er niet. Het is inefficiënt en duurder.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:34 schreef James1988 het volgende:
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen?
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Onzin.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noordquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
dat valt wel mee, want tussen Winsum en Sauwerd zijn in de ochtendspits via bussen toch ruim voldoende reismogelijkheden voor het handjevol reizigers die het mogelijk betreftquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord
Driek, doe er wat aan!![]()
Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord
Driek, doe er wat aan!![]()
het valt genoeg mee. Het gaat alleen om enkele mensen uit Sauwerd en omgeving die vijf minuten eerder op het station moeten zijn, iets wat ze waarschijnlijk al doen. En als overstapstation richting Delfzijl is Sauwerd ook al niet handig, want de overstap is 26 minutenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.
De HLE23 heeft 57 jaar rondgereden op het Belgische spoorwegnet, de HLE20 kan dus nog wel een kleine 20 jaar meequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:55 schreef Sandrvich het volgende:
Volgens Wallorail gaan de EuroCity's in België van 2 september tot december weer met zesassige HLE20-locomotieven rijden.Ik vermoed dat het ook gelijk de laatste inzet van die dingen gaat worden...
vond Halfgare Luide Energieslurper leukerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
FF Serieus nu
De H duidt rollend materieel aan.
HL = locomotief
HK = trein
HKV = reizigerstrein
enz.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:10 schreef V2 het volgende:
Is er ook ergens een lijstje dan? Hebben ze ook materieel dat niet rolt?
Edit: ah, hier staan allerlei dingen over afkortingen. Maar de 'H' wordt nergens verklaard, waar 'ie voor staat.
Bronquote:HL komt van de Franse uitdrukking "haut-le-pied"(maar zonder de P).Wat oorspronkelijk wil zeggen snel wegvluchten ,dus de voeten hoog opheffen om snel te lopen*.
Deze uitdrukking is later overgenomen om "nuttteloze" verplaatsingen te verwoorden. Dus verplaatsingen van lege karren en vervolgens lege bussen en lege locomotieven(alleen). Dus zonder last of reizigers.
Dus een alleenstaande diesellocomotief is een "haut-le-pied diesel "afgekort in HLD idem électrique met E en vapeur met V.
Bij de NMBS, een "haut-le-pied" is daar tegenover een personneelslid in losse dienst reizend dus als passagier of naast een andere treinbestuurder.
Een electrisch motorstel is ME of motrice électrique.
ME 6322 motrice électrique voor de trein 6322. EM6322 was de "motrice électrique" van de trein 6322.
bron http://url4u.nl/19375quote:Dus het het hoog opheffen van de voeten was afkomstig uit de tijd dat de mijnontginning gedaan werdt met behulp van paarden. Dus wanneer de paarden terug naar het oppervlak mochten of terug naar de ontginningsplaats in de mijnschacht, zonder last, konden ze sneller lopen ,dus door hun poten (voeten) hoog op te heffen.
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.
Eén oplossing hebben ze vanaf deze week al ingezet en dat is dat ze in de ochtendspits voor de studenten/scholieren bussen laten rijden vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike in Groningen om zo wat van de drukte af te romen.
Ohnoesquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden
Een grote cola!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week
ik weet het. De Delfzijler heeft juist last van vertraagde NS-treinen. Dat straat ook weer af op de treinen van/naar Roodeschool. Als je de rijtijdmarge onderweg wat kunt verruimen ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
Pak die in de sig van Darkwing maarquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waarquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
quote:Please welcome Fyra V250, the high-speed train set from Netherlands! Finally a great electric set ideal for passengers! Only now in the Special Offer!
precies. er zijn niet voor niets wachtsporen bij Swifterband en als ze bij Almere nog wat meer verdubbelen dan kan er een inhaling plaatsvinden terwijl de goederentrein op de binnensporen rijdtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar
Daar rijdt hij tenminste wel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
200 km/h zorgt ervoor dat de IC's sneller zijn waardoor een goederentrein lastiger in te plannen is. Daarnaast heeft het consequenties op het gebied van geluidsbelasting voor de omgeving.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
Ik heb een jaar lang niets anders gespeeld dan ditquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Waarom zo lang in Apeldoorn?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.
Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.
Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Dat heeft iets te maken met de goederenwachtsporen die men eerst bij Almere Poort wilde maken. Een goederentrein daar inhalen was alleen inderdaad niet zo'n goed idee. Tegen de tijd dat de goederentrein dan bij Weesp is ben je een kwartier verder. Als de trein gewoon doorrijdt is er echter geen probleem.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:57 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
is weer zo'n halve oplossing dus, maar het kan ermee te maken hebben dat Overijssel voor de extra trein betaalt en Gelderland niet en dat de trein daarom niet doorrijdt naar Apeldoorn, zelfs als dat gewoon zonder veel meerkosten zou kunnenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.
Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.
Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
en dat kan niet met kort keren?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlemquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
Overdag wordt er een halfuursdienst gereden, dan wordt er in Apeldoorn 14 minuten gekeerd. (en in 2012 werd er in de avond met 2 treinstellen de uursdienst gereden, met in Apeldoorn 14 minuten en in Almelo 10 minuten keren).quote:
Geen idee, was vanaf verre afstand. Het enige wat ik wél zeker weet was dat ie met vrij hoge snelheid voorbij het perron reed in de richting van Zwolle/Winterswijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Kon dat niet eerder?quote:Meer treinen op Maaslijn
Veolia zet, met ingang van het nieuwe universitaire schooljaar, het maximaal aantal treinen in tijdens de ochtendspits op de lijn Cuijk-Nijmegen.
Daar profiteren ook Limburgse reizigers van. Die komen, door de maatregel niet meer in overvolle treinstellen te zitten, zo verwacht de vervoerder. Veolia hoopt dat de drukte wordt gespreid door alle beschikbare treinen in te zetten.
De maatregel geldt tot 20 december. Tijdens de herfstvakantie, rijden de extra treinen niet.
L1.nl
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.
Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Thx James, leuk om te zienquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek)
Het schijnt de vierde al te zijn geweest.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen'
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.quote:
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar neequote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nogquote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |