Die heb ik nog niet onder ogen gezienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.
voor zover ik weet is daar op dit moment geen sprake van, al was de aansluiting nog wel ingetekendquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...
http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Dat gebeurt samen met de aanleg van riolering, denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Glanerbrug is trouwens nog steeds niet aangesloten op het Nederlandse spoornet. Na de Kabeltelevisie was de koek wel weer op daar
het is niet onoverkomelijk, maar bij krappe aansluitingen gaan meer mensen even moeten wachtenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Het probleem is een beetje dat de sporen lager dan 14 niet echt bruikbaar zijn voor treinen richting Nijmegen omdat je anders veel kruisende bewegingen maakt. Daarmee kan je dus eigenlijk gewoon niet uitwijken zonder problemen te veroorzaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.
Het is handig om een trein eventjes neer te kunnen zetten zonder dat die in de weg staat. Daardoor worden tijdens dat proces de sporen in een station als Utrecht totaal anders gebruikt dan normaal. Daarmee worden ook andere wissels dan anders gebruikt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848
Neequote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgen
Kan je beter gaan lopen. Of een GVU-bus in stappen, als je wat levensmoe begint te worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Dat kan straks niet meer. Hoeft ook niet want dat soort prettreintjes is het eerste wat opgeheven wordt natuurlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
ook nog een trein naar Maliebaan vanaf spoor 15. Die steekt even het hele emplacement over om bij de lage sporen uit te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |