Die heb ik nog niet onder ogen gezienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.
voor zover ik weet is daar op dit moment geen sprake van, al was de aansluiting nog wel ingetekendquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...
http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Dat gebeurt samen met de aanleg van riolering, denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Glanerbrug is trouwens nog steeds niet aangesloten op het Nederlandse spoornet. Na de Kabeltelevisie was de koek wel weer op daar
het is niet onoverkomelijk, maar bij krappe aansluitingen gaan meer mensen even moeten wachtenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Het probleem is een beetje dat de sporen lager dan 14 niet echt bruikbaar zijn voor treinen richting Nijmegen omdat je anders veel kruisende bewegingen maakt. Daarmee kan je dus eigenlijk gewoon niet uitwijken zonder problemen te veroorzaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.
Het is handig om een trein eventjes neer te kunnen zetten zonder dat die in de weg staat. Daardoor worden tijdens dat proces de sporen in een station als Utrecht totaal anders gebruikt dan normaal. Daarmee worden ook andere wissels dan anders gebruikt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848
Neequote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgen
Kan je beter gaan lopen. Of een GVU-bus in stappen, als je wat levensmoe begint te worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Dat kan straks niet meer. Hoeft ook niet want dat soort prettreintjes is het eerste wat opgeheven wordt natuurlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
ook nog een trein naar Maliebaan vanaf spoor 15. Die steekt even het hele emplacement over om bij de lage sporen uit te komen
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:16 schreef _JdM_ het volgende:
Dit weekend weer werkzaamheden tussen Utrecht en Utrecht Veemarkt Aansl (daar waar de sporen van Utrecht-Geldermalsen en Utrecht-Driebergen elkaar splitsen), waardoor tenminste twee van de zes sporen niet te gebruiken zijn, evenals sporen 14 en 15 op Utrecht Centraal.
Daardoor wordt:
*de IC Nijmegen-Den Helder geknipt in Utrecht. (Het deel Utrecht-Nijmegen maakt extra stop op Driebergen=Zeist)
*de IC Nijmegen-Schiphol opgeheven tussen Utrecht-Nijmegen.
*de SPR Rhenen-Breukelen geknipt op Utrecht.
*de IC Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Utrecht en Eindhoven (!)
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Nee klopt, is het ook nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Door ontbrekende wissels kan niet alles rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?
dat is toch normaal?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef James1988 het volgende:
En de reiziger heeft het nakijken...
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingerichtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
toch mooi die defecte bovenleiding bij Utrecht Centraal
De trein naar Maastricht vertrekt nu vanaf spoor 8, die naar Rhenen van 9b, verder een aantal opgeheven treinen, maar het rijdt allemaal nog redelijk.
Ben benieuwd hoe zo'n storing met DSSU opgelost zou zijn
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingericht
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan worden
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Door het nodig aan de plannormen voldoen
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ookquote:
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.
als je sommigen hoort praten krijg je wel dat gevoel ja, maar het is niet voor niets zoals James hierboven al zei en ik eerder deze week postte dat Schiphol begint te klagen dat er te weinig mensen met het ov naar de luchthaven komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ook
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
De infrastructuur is er ook totaal niet op berekend dat ook maar 10 % van de reizigers per trein zou komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
De infrastructuur is er daar totaal niet op berekend dat iedereen maar met de auto zou komen.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietmakkelijker en goedkoper
Volgens mij rijdt de IC Alkmaar - Maastricht door tot Houten en keert daar. De Schipholtrein niet, dat zal planmatig wel niet lukken gezien de Sprinter Utrecht - Breda ook ingekort is tot Houten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:44 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.
En toch heb ik het idee dat de IC's vanuit het zuiden niet verder gaan rijden dan Den Bosch, ipv tot Houten...
maar je krijgt wel de tijd om vervangend vervoer te regelenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer niet
Subtiel verschil is de link leggen tussen de post die je citeert en die van daarvoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
Heul niet. Denk aan alle gratis koffie die aangevoerd moet wordenquote:
Eens. Zeker omdat die plannormen gebruikt worden voor het oplossen van een veiligheidsprobleem welke je niet op kan lossen met plannormen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |