Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:16 schreef _JdM_ het volgende:
Dit weekend weer werkzaamheden tussen Utrecht en Utrecht Veemarkt Aansl (daar waar de sporen van Utrecht-Geldermalsen en Utrecht-Driebergen elkaar splitsen), waardoor tenminste twee van de zes sporen niet te gebruiken zijn, evenals sporen 14 en 15 op Utrecht Centraal.
Daardoor wordt:
*de IC Nijmegen-Den Helder geknipt in Utrecht. (Het deel Utrecht-Nijmegen maakt extra stop op Driebergen=Zeist)
*de IC Nijmegen-Schiphol opgeheven tussen Utrecht-Nijmegen.
*de SPR Rhenen-Breukelen geknipt op Utrecht.
*de IC Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Utrecht en Eindhoven (!)
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Nee klopt, is het ook nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Door ontbrekende wissels kan niet alles rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?
dat is toch normaal?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef James1988 het volgende:
En de reiziger heeft het nakijken...
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingerichtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
toch mooi die defecte bovenleiding bij Utrecht Centraal
De trein naar Maastricht vertrekt nu vanaf spoor 8, die naar Rhenen van 9b, verder een aantal opgeheven treinen, maar het rijdt allemaal nog redelijk.
Ben benieuwd hoe zo'n storing met DSSU opgelost zou zijn
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingericht
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan worden
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Door het nodig aan de plannormen voldoen
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ookquote:
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.
als je sommigen hoort praten krijg je wel dat gevoel ja, maar het is niet voor niets zoals James hierboven al zei en ik eerder deze week postte dat Schiphol begint te klagen dat er te weinig mensen met het ov naar de luchthaven komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ook
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
De infrastructuur is er ook totaal niet op berekend dat ook maar 10 % van de reizigers per trein zou komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
De infrastructuur is er daar totaal niet op berekend dat iedereen maar met de auto zou komen.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietmakkelijker en goedkoper
Volgens mij rijdt de IC Alkmaar - Maastricht door tot Houten en keert daar. De Schipholtrein niet, dat zal planmatig wel niet lukken gezien de Sprinter Utrecht - Breda ook ingekort is tot Houten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:44 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.
En toch heb ik het idee dat de IC's vanuit het zuiden niet verder gaan rijden dan Den Bosch, ipv tot Houten...
maar je krijgt wel de tijd om vervangend vervoer te regelenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer niet
Subtiel verschil is de link leggen tussen de post die je citeert en die van daarvoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
Heul niet. Denk aan alle gratis koffie die aangevoerd moet wordenquote:
Eens. Zeker omdat die plannormen gebruikt worden voor het oplossen van een veiligheidsprobleem welke je niet op kan lossen met plannormen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |