abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:38:49 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130789427
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
pi_130789841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

[ afbeelding ]
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.

Ze zijn met die nachttreinen nooit zo heel slim bezig, vind ik zelf. Je moet de populaire bestemmingen aanbieden en concurreren tegen het vliegverkeer. Een nachttrein naar Bourg Saint-Maurice lijkt mij veel aantrekkelijker dan een Thalys die om 5 uur 's morgens uit Amsterdam vertrekt, maar de enige optie is een onhandige overstap in Parijs.
En Milaan? Dat zou moeten doorrijden naar Florence en Rome. En/of naar het Gardameer (goed, in de buurt van) en Venetië. Nachttreinen moeten het voor een groot deel van toeristen hebben, en Milaan zelf is nou niet echt een toeristische hotspot.

Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden? Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:47:02 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789856
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
pi_130789936
verkeerde topic :')
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:50:30 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
Ik mis geloof ik echt iets hoor :{
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:52:13 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790110
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

[ afbeelding ]
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen? :?
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:52:52 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130790140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:

[..]

Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.

quote:
Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.

Londen - Wenen via Parijs en Geneve
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik mis geloof ik echt iets hoor :{
't is een satire-account. ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:55:07 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
't is een satire-account.
Ja, ik zal m'n Nederlandse gevoel voor humor wel verloren hebben inmiddels 8)7
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:55:51 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130790294
NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46 Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
:s)
pi_130790306
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.

Mensen die de brief onder embargo willen hebben, sturen even een PM.

Groeten,

Driek
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:57:05 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46 Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
:s)
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... }:|
pi_130790545
In China, het land dat de laatste jaren ook behoorlijk aan de (spoor)weg timmert, zijn sinds enkele jaren de CRH1E en CRH2E in dienst. Dit zijn volgens mij hogesnelheidsslaaptreinen. Iemand die daar nog iets nuttigs over kan zeggen, bijvoorbeeld over Chinees spooronderhoud ofzo?
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:18:06 #38
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130791582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
Het zou mij echt niet verbazen.
pi_130791791
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:30:25 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... }:|
is het ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:30:56 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792202
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het zou mij echt niet verbazen.
is gewoon een kwestie van kosten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130792215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
70 zelfs geloof ik .
pi_130792232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:34:03 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792327
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:35:55 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130792435
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Mag niet van de ACM.
pi_130792488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?

En hier sluiten de volgende posts wel bij aan:
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/
en
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:39:57 #48
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:40:10 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Mag niet van de ACM.
Kolder. Er is geen sprake van marktverstoring.
pi_130792671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')