Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ik mis geloof ik echt iets hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:
[..]
Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.quote:Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
't is een satire-account.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik mis geloof ik echt iets hoor
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
Het zou mij echt niet verbazen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
is het ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...
is gewoon een kwestie van kostenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het zou mij echt niet verbazen.
70 zelfs geloof ik .quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Mag niet van de ACM.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |