Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.quote:
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Netjes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
1) Zal ongetwijfeld iets over gezegd zijn ja, inhoudelijk geen idee.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.
[..]
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laatste zin was niet echt nodig maar okee.
Je moet soms inderdaad piketpaaltjes slaan. Dat klopt. Helaas eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.
Twee keer teveel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Daar geven we als land 2 miljard aan uit geloof ik.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[..]
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |