Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:32 schreef bork het volgende:
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail.
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi'squote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen
Dat gaat me wat ver..quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's
Nouja, ik bedoel dus op het punt waar ook de inrijseinen van station Enschede staan, maar die staan natuurlijk gezien vanuit Hengelo en de borden staan er gezien vanuit Enschede.quote:
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen
De dag is nog niet afquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
De Inktpot dan ook maar twee dagen sluiten?quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.quote:
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.
Joh ga niet uit van kwade opzet. Het is gewoon pure onkundequote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.
Nee zeker niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komenquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
Ja, heel erg verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Bitlord het volgende:
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
kloptquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
NS rijdt door rood. Hoezo verwijtbaar?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ik mis geloof ik echt iets hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:
[..]
Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.quote:Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
't is een satire-account.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik mis geloof ik echt iets hoor
Ja, ik zal m'n Nederlandse gevoel voor humor wel verloren hebben inmiddelsquote:
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweetJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Het zou mij echt niet verbazen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
is het ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...
is gewoon een kwestie van kostenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het zou mij echt niet verbazen.
70 zelfs geloof ik .quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Mag niet van de ACM.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Kolder. Er is geen sprake van marktverstoring.quote:
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.quote:
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Netjes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop