Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?quote:Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.
Omdat de situatie op de weg veel meer fluctueert waardoor je beter alert blijft.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?
oh zeker en daarom hou ik nog een slag om de arm bij wat er gebeurd is. Dat het zo lang duurt is niet aan het ILT, maar aan de staatssecretaris die met de vuist op tafel moet slaan, maar waarschijnlijk raakt ze de tafel nietquote:Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden.
edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30.
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...quote:Op donderdag 5 september 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?
Bij Roosendaal een brandende dwarsliggerquote:Op donderdag 5 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 05-09-2013 om 16:53:10L12 Roosendaal Essenbrand dwarsligger, verkeer onderbroken#nmbs reageer retweet
Bronquote:Stoptreinreizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle houden komende tijd helaas nog overlast van een defect wissel tussen Lelystad en Zwolle. De schade aan het wissel dat afgelopen maandag is ontstaan, is aanzienlijk en reparatie vergt het langdurig buitendienst stellen van zowel de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) als de Veluwelijn (Amersfoort-Zwolle). Tot dat moment kunnen de intercity’s wel rijden, maar de sprinters niet. Er zijn minder sporen beschikbaar omdat het wissel niet volledig kan worden gebruikt. Hierdoor kunnen niet alle treinen rijden op dat traject. NS zet bussen in voor de stoptreinreizigers.
Sloop je je aansluitingen, en dan benadeel je veel meer mensen dan die reizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker?
Je kan geen landverrader zijn van een commercieel bedrijfquote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef AverageJoe het volgende:
Het voelt een beetje als landverraad
En vooral: nu nog een weekquote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!quote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd, ja. Bij een STS-passage op sein 2824 valt 2826 terug naar rood. Dus niet verwonderlijk dat iemand dat sein heeft zien afvallen. De 'beveiliger bij NS' is wel een zwetser overigens, waarschijnlijk van de categorie die na de privatisering is overgegaan naar Securitas zeker?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
Straks staan ze daar met alle toeters en bellen bij dat spoor, gaan ze beginnen..... Oh, verkeerde wissel besteld. Oepsie, ga maar weer naar huis allemaalquote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
quote:Op donderdag 5 september 2013 18:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...quote:Sinds dinsdag is gestart met het verzamelen van de benodigde diverse onderdelen
Ja, die zag ik net Zwolle binnenkomen gelukkig, maar die heeft tenminste airco!quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
spoorzoekenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
Ik dacht meer aan mensen die met een stok door het gras in de berm slaan. kijken of ze ergens wat zien liggenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Ik ken iemand die zegt "in principe past het"quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend.
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekkenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Je krijgt alle frustraties van reizigers over je uitgestort. Ik kan me wel voorstellen dat treinpersoneel op een gegeven moment een "fluiten, sluiten, snel het HC-hok in"-houding aanneemt. 't is toch nooit goed.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken
Omdat het spoor onder zo'n wissel verzakt. Het luistert allemaal erg nauw bij een hogesnelheidswissel. De boog mag niet te krap zijn en dus zijn de wisseltongen voor een deel extreem dun en lang, zo dun dat de boel ook meteen breekt wanneer niet niet goed wordt afgesteld. Dat kost wat tijd.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel.
Mayo op de railsquote:Op donderdag 5 september 2013 20:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel. Beide goed gevuld, maar biedt voldoende capaciteit.
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluitenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen.
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Wat voor draak van een logica zit daar dan weer achter?quote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goedquote:Op donderdag 5 september 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen. Maar het ziet er niet klantvriendelijk uit
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |