abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130784061
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_130784116
Een kaarsje, een lucifer, een stukje fosfor en een rood stukje glas :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:32:37 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130784133
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130784281
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:32 schreef bork het volgende:
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail :o .
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen :P
pi_130784314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's :P
pi_130784351
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's :P
Dat gaat me wat ver..
pi_130784457
Twee pagina's leesvoer:
PHS Goederenroute oost

Rijksoverheid.nl
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 18:46:03 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130784593
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit klinkt heel raar :D
Nouja, ik bedoel dus op het punt waar ook de inrijseinen van station Enschede staan, maar die staan natuurlijk gezien vanuit Hengelo en de borden staan er gezien vanuit Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130784746
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
pi_130784800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
De dag is nog niet af :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 19:21:15 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130785877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36 Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Jeeeeeej -O-
De Inktpot dan ook maar twee dagen sluiten? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130786045
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:

[..]

De dag is nog niet af :P
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen. :(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 19:28:02 #13
Maffe Fries
pi_130786174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen. :(
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
pi_130786191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Joh ga niet uit van kwade opzet. Het is gewoon pure onkunde O+
pi_130786551
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
Nee zeker niet. ;)
pi_130787767
pi_130788151
aan wie geven ze die? Aan de Mansveldjes van deze planeet? :"0
pi_130789080
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
pi_130789113
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 20:33:44 #20
Maffe Fries
pi_130789200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
pi_130789227
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

pi_130789242
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:35:04 #23
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Bitlord het volgende:
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
Ja, heel erg verkeerd begrepen.

ATB-vv werkt niet boven de 70 km/h. En het voorkomt ook niet dat je door rood rijdt als je met een redelijk tempo komt aanrijden. Wat het wel voorkomt is dat je bij een nadering met 40 km/h door rood heen komt en het zorgt ervoor dat een reizigerstrein bij dit soort aansluitingen vanuit 70 km/h voor de wissels stilstaat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 20:35:21 #24
Maffe Fries
pi_130789261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

klopt
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:35:43 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789273
quote:

[..]

NS rijdt door rood. Hoezo verwijtbaar?

Pas de definitie van verwijtbaar aan en je bent een heel eind.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:38:49 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130789427
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
pi_130789841
quote:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

[ afbeelding ]
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.

Ze zijn met die nachttreinen nooit zo heel slim bezig, vind ik zelf. Je moet de populaire bestemmingen aanbieden en concurreren tegen het vliegverkeer. Een nachttrein naar Bourg Saint-Maurice lijkt mij veel aantrekkelijker dan een Thalys die om 5 uur 's morgens uit Amsterdam vertrekt, maar de enige optie is een onhandige overstap in Parijs.
En Milaan? Dat zou moeten doorrijden naar Florence en Rome. En/of naar het Gardameer (goed, in de buurt van) en Venetië. Nachttreinen moeten het voor een groot deel van toeristen hebben, en Milaan zelf is nou niet echt een toeristische hotspot.

Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden? Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:47:02 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789856
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
pi_130789936
verkeerde topic :')
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:50:30 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
Ik mis geloof ik echt iets hoor :{
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:52:13 #31
200192 Darkwing_Duck
pi_130790110
quote:

[ afbeelding ]
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen? :?
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:52:52 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130790140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:

[..]

Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.

quote:
Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.

Londen - Wenen via Parijs en Geneve
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik mis geloof ik echt iets hoor :{
't is een satire-account. ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:55:07 #33
200192 Darkwing_Duck
pi_130790255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
't is een satire-account.
Ja, ik zal m'n Nederlandse gevoel voor humor wel verloren hebben inmiddels 8)7
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:55:51 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130790294
NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46 Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
:s)
pi_130790306
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.

Mensen die de brief onder embargo willen hebben, sturen even een PM.

Groeten,

Driek
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:57:05 #36
200192 Darkwing_Duck
pi_130790360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46 Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
:s)
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... }:|
pi_130790545
In China, het land dat de laatste jaren ook behoorlijk aan de (spoor)weg timmert, zijn sinds enkele jaren de CRH1E en CRH2E in dienst. Dit zijn volgens mij hogesnelheidsslaaptreinen. Iemand die daar nog iets nuttigs over kan zeggen, bijvoorbeeld over Chinees spooronderhoud ofzo?
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:18:06 #38
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130791582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
Het zou mij echt niet verbazen.
pi_130791791
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:30:25 #40
Maffe Fries
pi_130792185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... }:|
is het ook
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:30:56 #41
Maffe Fries
pi_130792202
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het zou mij echt niet verbazen.
is gewoon een kwestie van kosten :)
pi_130792215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

70 zelfs geloof ik .
pi_130792232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:34:03 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792327
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:35:55 #45
Maffe Fries
pi_130792417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
pi_130792435
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Mag niet van de ACM.
pi_130792488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?

En hier sluiten de volgende posts wel bij aan:
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/
en
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:39:57 #48
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:40:10 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Mag niet van de ACM.
Kolder. Er is geen sprake van marktverstoring.
pi_130792671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:41:24 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792728
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:42:23 #52
Maffe Fries
pi_130792777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Mag niet van de ACM.
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
pi_130792830
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
pi_130792995
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.

Leest allen de brief en geeft uw mening!

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:46:58 #55
Maffe Fries
pi_130793035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:43 schreef b2py het volgende:

[..]

En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient.

In de verste verte is er geen sprake van het geheel bij elkaar brengen.
pi_130793049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.

Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.

En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?

[ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 03-09-2013 21:55:42 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:54:02 #57
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130793454
quote:

Netjes.
pi_130793759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.
quote:
En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
pi_130793773
quote:

laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:00:36 #60
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130793879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van.

quote:
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf.
pi_130793898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.

[..]

Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
1) Zal ongetwijfeld iets over gezegd zijn ja, inhoudelijk geen idee.

2) Conclusie is wel dat hij de ProRail ingaat als 'ons is niets te verwijten'.
pi_130793904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

laatste zin was niet echt nodig maar okee.
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:02:36 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
Je moet soms inderdaad piketpaaltjes slaan. Dat klopt. Helaas eigenlijk.
pi_130794095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing.
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding. :(
pi_130794166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding. :(

Amai.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:04:57 #66
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
pi_130794203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
Twee keer teveel.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:07:30 #68
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794341
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Twee keer teveel.
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
pi_130794409
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
pi_130794490
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:10:03 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794499
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
Daar geven we als land 2 miljard aan uit geloof ik.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:12:14 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
pi_130794799
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:18:24 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:

[..]

We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
pi_130795144
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:21:43 #76
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130795189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?
pi_130795316
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?
Welkom in de grote mensen wereld.
pi_130802940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Welkom in de grote mensen wereld.
Dat is dus de omgekeerde wereld.
Bier.
pi_130804243
De wereld op zijn kop.
pi_130805312
Goede brief Rikus!
pi_130805748
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website.
pi_130805768
gisteren een grote stroompanne in Brussel-Zuid maar niet goed genoeg om het nieuws te halen ;)
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:30:20 #83
Maffe Fries
pi_130805886
quote:
Spoorlijn Zwolle-Groningen blijft van NS

De stoptreinen tussen Zwolle en Groningen blijven tot 2025 in handen van de NS. Dat heeft de Tweede Kamer besloten.

De minister wilde onderzoeken of een andere vervoerder, zoals Arriva, dat kon gaan doen.

De Tweede Kamer vond echter dat het hoofdrailnet in zijn geheel bij de NS moet blijven. Het traject tussen Groningen en Zwolle valt daar onder.
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns

Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
  woensdag 4 september 2013 @ 10:34:23 #84
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130805992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:25 schreef WhiteJoker het volgende:
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website.
Er staat wel steeds meer onzin op die vertrekstaten zeg. http://www.ns.nl/vertrekstaten/apd2.pdf, waarom bijvoorbeeld de tekst "reserveren buitenland aanbevolen" bij een trein van Apeldoorn naar Amsterdam?

(Ik zie overigens de doorgaande treinen naar Sloterdijk wel gewoon netjes terug in de reisplanner)
  woensdag 4 september 2013 @ 10:41:54 #85
200192 Darkwing_Duck
pi_130806200
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren... :@ . Oeps die zag ik niet aankomen :X
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:49:15 #86
Maffe Fries
pi_130806415
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren... :@ . Oeps die zag ik niet aankomen :X
_O-

ik denk dat ze erop doelen dat het spoor daar licht gebogen is, omdat het wissel niet bepaald op vlak terrein ligt en daardoor niet helemaal standaard is, maar dan nog zou het niet zo lang moeten duren voordat reparatie een feit is
  Redactie Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:54:05 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130806567
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:59:33 #88
Maffe Fries
pi_130806733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
die aanbesteding gaat volgens mij ook gewoon door. Maar eerst moet duidelijk worden wat er met die lijn gaat gebeuren
  woensdag 4 september 2013 @ 11:15:06 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130807145
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
linkje?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 september 2013 @ 11:37:08 #90
200192 Darkwing_Duck
pi_130807763
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:15 schreef bork het volgende:

[..]

linkje?
PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen...
pi_130807924
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen...
Alsjeblieft

arthur_mlv twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 21:07:14 Een machinist van de @NS_online rijdt een wissel aan godbonken en @ProRail laat even een staaltje incompetent voorraadbeheer zien. reageer retweet
ProRail twitterde op woensdag 04-09-2013 om 10:38:31 @arthur_mlv Is 'n op maat gemaakt wissel, die niet met standaard onderdelen kan worden vervangen. Nieuwe in de maak: http://t.co/HBBbplNAW3 reageer retweet
pi_130808064
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren.
Bier.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:50:49 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130808210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren.
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?
  woensdag 4 september 2013 @ 11:59:22 #94
146033 ReisT
pi_130808469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat Zwolle-Enschede wordt aanbesteed staat al jaren vast.

De vraag was nu alleen nog of er nog méér delen van het hoofdrailnet aanbesteed zouden kunnen/mogen worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:05:20 #95
Maffe Fries
pi_130808633
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef bork het volgende:

[..]

Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:12:48 #96
Maffe Fries
pi_130808819
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er iemand die voor mij kan nakijken of het spoor van Marles en Brie, naar Coulommiers enkel of dubbel is? Ik sta namenlijk weer eens gestrand in die contreien. Bij voorbaat dank. :r
enkelspoor
  Redactie Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:17:39 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130808968
Het nieuwe perron in Deventer loop vertraging op door een oude riolering: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/662/
PM mij!
pi_130809056
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
  Redactie Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:21:03 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130809072
En een verhaaltje van onze vingerververs over Nijmegen(-)Lent: https://www.prorail.nl/ni(...)ent-of-nijmegen-lent
PM mij!
pi_130809281
Geneuzel weer.
  woensdag 4 september 2013 @ 12:44:03 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130809716
Komend weekend rijdt Fyra 1x per uur tussen Breda en Schiphol, dit i.v.m. werkzaamheden ten noorden van de luchthaven. Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden, dus wellicht levert dat leuke plaatjes op.
pi_130810094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden
Waarom?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 13:12:25 #103
Maffe Fries
pi_130810305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
in dit geval kan ik me voorstellen dat zoiets niet rendabel is omdat beide hogesnelheidswissels bij Hattemerbroek aansluiting niet helemaal standaard zijn en ook onderling nog stevig verschillen.

Wat wel kan is dat je met de fabrikant afspreekt dat bij een defect er binnen bijvoorbeeld 48 uur vervangende onderdelen ter plekke zijn. Dat is flink sneller dan deze week gepresteerd wordt
  woensdag 4 september 2013 @ 13:21:10 #104
146033 ReisT
pi_130810473
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom?
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
pi_130810474
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 13:28:48 #106
Maffe Fries
pi_130810663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
  woensdag 4 september 2013 @ 13:52:57 #107
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130811330
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 13:59:00 #108
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130811505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
:X _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
  woensdag 4 september 2013 @ 14:31:10 #109
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130812330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
pi_130812751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten? :?
pi_130812777
quote:

[..]

Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
pi_130812793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
Hoe lelijk is de geplande machinist?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 september 2013 @ 14:48:02 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130812834
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten? :?
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
  woensdag 4 september 2013 @ 14:52:39 #114
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130813002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat je dan twee keer per uur kunt rijden.
pi_130813127
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 14:56:58 #116
Maffe Fries
pi_130813155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:56 schreef Toto69 het volgende:
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken :)
foto's zijn altijd welkom :)
pi_130813638
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!! :P
  woensdag 4 september 2013 @ 15:22:36 #118
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130814009
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!! :P
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker. :7
pi_130814491
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon voorraad DUH!! :P
Ik zie een thema.
pi_130814645
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker. :7
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn? :?
pi_130814896
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.

Ik kan de context even niet vinden.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 4 september 2013 @ 15:56:30 #122
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130815153
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn? :?
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:58:26 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130815212
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
Vergeet de afdeling heteluchtballonnen niet, waar ze overtuigd zijn dat niemand anders kan bieden wat NS biedt.
pi_130815310
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...

Vanmorgen al 4 baks VIRM Roosendaal - Lelystad als eerste trein, dat was ooit 12 bakken, mensen moesten al staan vanaf Rotterdam
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:02:51 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130815345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Hoe laat ben je vertrokken vanaf welk station? Dan weet ik of ik straks een korte VIRM kan verwachten in mijn trein :x
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 16:17:51 #126
Maffe Fries
pi_130815851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:48 schreef daanski82 het volgende:
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.
[ afbeelding ]
Ik kan de context even niet vinden.
in de categorie: hoe krijg je het voor elkaar ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 16:20:19 #127
Maffe Fries
pi_130815934
even een linkje dat ik via een ander forum hier door kreeg: http://werkenbijprorail.n(...)_accepts_cookies=yes

:P
pi_130815937
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 16:21:21 #129
Maffe Fries
pi_130815968
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Litpho het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
gewoon, omdat het kan
pi_130816036
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon, omdat het kan
Ja man gewoon die balg openzagen na drie bakken :D
  woensdag 4 september 2013 @ 16:32:52 #131
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_130816338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:

Hoe laat vertrokken van welk station ;( ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_130817086
quote:

[..]

Het woord reizigersvriendelijk komt niet voor in het woordenboek van NS hoor..
pi_130817167
De colleges zijn weer begonnen. Wat doe je dan op station Eindhoven waar gigantisch veel studenten dagelijks met de trein komen? De helft van de OV-Chippaaltjes afschermen natuurlijk. Vanochtend een rij van 20 man voor één zo'n kutpaaltje |:(
  Forum Admin woensdag 4 september 2013 @ 17:17:51 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130817665
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook. :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 17:20:17 #135
Maffe Fries
pi_130817753
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook. :7
spul dat al vervangen had moeten zijn
  Forum Admin woensdag 4 september 2013 @ 17:24:51 #136
pi_130817920
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Deze wel ja: :') alles was naar de klote en het stonk, wat me wel opviel was dat de bekleding gewoon als nieuw leek :D . Van een maand of wat geleden zat ik nog wel in een fatsoenlijke v, voor zover een v fatsoenlijk kan zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130818230
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De reserveonderdelen liggen in Noord-Korea, net als van ProRail. Een team een taak.
pi_130818961
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.

Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.

Problemen nu:

Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.

Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.

Morgen weer een update.

Tot uw dienst. :)

Rikus

[ Bericht 93% gewijzigd door DriekOplopers op 04-09-2013 22:57:18 ]
pi_130819080
Want van 7 tot 7 BD geven is geen optie? Boren in de tong kan je volgens mij ook naast het spoor doen.
pi_130819300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.

Problemen nu:

Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.

Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.

Morgen weer een update.

Rikus
Ondertussen is men dus al 3 dagen bezig om duidelijk te krijgen wat het probleem precies is :') Duurt nog wel ff, stelletje klunzen.
pi_130819337
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
pi_130819363
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eindhoven - Weert is geen Limburg :P Althans, niet in zijn geheel (die andere wel).

Of bedoel je een andere dienst? En dat is trouwens toch niet niet definitief?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:22:39 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130819424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
Ten noorden van Schiphol zal er wel vaker een buitendienststelling zijn (vanwege OV SAAL), dan zal Fyra wel hetzelfde doen (uurdienst met twee locs). In de gewone dienst verwacht ik dat niet, want die locomotieven zijn hard nodig om de treinen te trekken.

Als er straks een IC naar Brussel over de HSL rijdt zijn daar ook locomotieven voor nodig.
pi_130819713
Ik denk dat een 30' dienst ook wel haalbaar is op Breda - Schiphol.
pi_130819823
quote:
Rail Away
19:55 - 20:25
Nederland 2

Serie documentaires Dwars door de Alpen, pas mogelijk sinds de aanleg van de Gotthard-spoorlijn, geeft een treinreis een goede indruk van het Zwitserse land.
dag
pi_130819903
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Vandaag? :o
pi_130819938
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vandaag? :o
Yep. Het TV-seizoen is deze week weer begonnen na de zomerstop.
dag
pi_130819989
Toppie, zin an :Y
  woensdag 4 september 2013 @ 18:46:40 #149
200192 Darkwing_Duck
pi_130820129
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toppie, zin an :Y
Zeker weer 1 nieuwe aflevering, en de rest weer afgestoft? :{w
  woensdag 4 september 2013 @ 18:51:10 #150
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130820285
quote:

[..]

Problemen nu:

Morgen weer een update.

Rikus
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_130820755
quote:
9s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:32 schreef MPG het volgende:

[..]

Hoe laat vertrokken van welk station ;( ?
15:58 vanaf Den Haag HS
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_130820802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel.
pi_130821064
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Het moeilijkste aan dat soort oplossingen is het bedenken ervan :Y
pi_130821554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel.
Als Schiphol plat kan in het midden van de vakantieperiode...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 19:26:18 #155
Maffe Fries
pi_130821743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Eindhoven - Weert is geen Limburg :P Althans, niet in zijn geheel (die andere wel).

Of bedoel je een andere dienst? En dat is trouwens toch niet niet definitief?
In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valt
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 19:28:25 #156
Maffe Fries
pi_130821835
quote:

[..]

Problemen nu:

Morgen weer een update.

Rikus
straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driek :P

Het wissel op het noordelijke spoor lijkt me trouwens geen standaard hogesnelheidswissel. Mogelijk dat de verwarring daardoor is gekomen.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:32:34 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_130822060
Nu pas erachter komen dat het toch gewoon een standaard hogesnelheidswissel is

ProRail _O_ _O_ _O_ _O_
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 19:35:17 #158
Maffe Fries
pi_130822179
bij twijfel bekijk je eerst een cabinerit. Is wel handig dat die dingen op YouTube staan :P
pi_130822317
Bij twijfel ga je gewoon kijken wat er loos is. En niet er na 3 dagen achter komen dat het toch een standaard onderdeel is 8)7
pi_130822406
Ze weten welke trein het was, ze weten welk sein die gepasseerd is, ze weten welk wissel dat is. Ze hebben ZELF de infra aangelegd. Ze hadden niet eens hoeven te gaan kijken maar meteen uit hun systeem moeten kunnen lepelen wat voor wissel daar stuk is en welke onderdelen erbij horen. De onkunde knettert er weer metersdik vanaf godverdomme falende faalfalers :( :r
  woensdag 4 september 2013 @ 19:46:18 #161
146033 ReisT
pi_130822636
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valt
Het gaat alleen om die twee. Of ze moeten het plan doorzetten voor een stoptrein tussen Weert en Roermond (na eerst een paar nieuwe stationnetjes te bouwen natuurlijk) dan zou die er ook bij horen.
pi_130823040
quote:
13s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij twijfel ga je gewoon kijken wat er loos is. En niet er na 3 dagen achter komen dat het toch een standaard onderdeel is 8)7
Eerst een aanbesteding doen voor een aannemer om te gaan kijken. Als die aannemer gerapporteerd heeft, doe je een nieuwe aanbesteding (op Europees niveau natuurlijk) om te zien wie het mag repareren. Drie dagen is razendsnel.
pi_130823488
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driek :P

Ow nee. Mooi niet. Ik heb heel tere, zachte ambtenarenhandjes. Nog van vroeger. :D
pi_130823762
Omg waar o WAAR zit verdomme die NS saboteur!!!!!! 3e dag na de vakantie dat het ruk is op het traject Enschede - Amersfoort - Enschede.

Vandaag met de buffel van Zwolle naar Enschede gegaan. De NS heeft mijn 1e klas kaartje gekocht!
  woensdag 4 september 2013 @ 20:11:28 #165
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_130823866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

15:58 vanaf Den Haag HS
Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgereden :) . Ik had iig een zooitje ICR rijtuigen + loc.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_130824122
quote:
13s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze weten welke trein het was, ze weten welk sein die gepasseerd is, ze weten welk wissel dat is. Ze hebben ZELF de infra aangelegd. Ze hadden niet eens hoeven te gaan kijken maar meteen uit hun systeem moeten kunnen lepelen wat voor wissel daar stuk is en welke onderdelen erbij horen. De onkunde knettert er weer metersdik vanaf godverdomme falende faalfalers :( :r
Kunnen ze ook wel hoor. Ze wisten het ook wel zonder jullie hulp, maar ze vonden het wel fijn zoveel duidelijkheid te hebben.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:22:01 #167
200192 Darkwing_Duck
pi_130824373
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
  woensdag 4 september 2013 @ 20:24:14 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130824495
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:11 schreef MPG het volgende:

[..]

Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgereden :) . Ik had iig een zooitje ICR rijtuigen + loc.
Had ik ook, heerlijk bij het raam gezeten om te kijken naar de passerende Thalys van 18:58 *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als jij daar blij van wordt. :')
pi_130824550
quote:
*like*

Weinig hoop dat het werkt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 20:34:10 #170
Maffe Fries
pi_130824929
quote:
gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt?
pi_130824985
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt?
Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 20:38:12 #172
Maffe Fries
pi_130825106
quote:
12s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers?
als je eerst twee dagen met de handen in de lucht moet wapperen voordat je weet wat er aan de hand is ...

vroeger zouden meteen de handen uit de mouwen zijn gestoken om het op te lossen. Dat moet nu ook kunnen, als je er maar capabele mensen hebt zitten die van wanten weten
  woensdag 4 september 2013 @ 21:27:27 #173
200192 Darkwing_Duck
pi_130827381
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
als je er maar capabele mensen hebt zitten die van wanten weten
pi_130829220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef daanski82 het volgende:
Omg waar o WAAR zit verdomme die NS saboteur!!!!!! 3e dag na de vakantie dat het ruk is op het traject Enschede - Amersfoort - Enschede.

Vandaag met de buffel van Zwolle naar Enschede gegaan. De NS heeft mijn 1e klas kaartje gekocht!
Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt.
NS o|O beetje van 14:00 tot 19:35 een overweg storing later duren })
  woensdag 4 september 2013 @ 22:04:13 #175
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130829422
quote:
:Y :Y :Y :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 22:05:12 #176
Maffe Fries
pi_130829472
quote:
gewoon een aantal die hier zitten inhuren :+
  woensdag 4 september 2013 @ 22:06:29 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130829537
En dan gaan we gelijk na het herstel van het wissel even diverse badslipperexpressen via Almere sturen om het wissel te testen, een soort van ETMET 8-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 22:07:17 #178
Maffe Fries
pi_130829600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
En dan gaan we gelijk na het herstel van het wissel even diverse badslipperexpressen via Almere sturen om het wissel te testen, een soort van ETMET 8-)
wel even toeteren naar Klaasje :+
pi_130829660
quote:
16s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:00 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt.
NS o|O beetje van 14:00 tot 19:35 een overweg storing later duren })
Daar heeft NS dan weer niks mee te maken :s)
pi_130829709
Voor mij een nieuwe aankondiging wat betreft stationsverbouwingen
'Spoorzone Ede' heeft een nieuwe omgeving nodig inclusief terminal, dus is er een ingenieursbureau nodig die de komende tijd voorontwerpen en kostenramingen gaat maken.
quote:
Onderhavige opdracht heeft betrekking op de architectonische, conditionerende en technische
ontwerpopgave met betrekking tot de centrale OV-knoop binnen de gemeente Ede, inclusief de
oostelijke spoorzone alwaar een onbewaakte overweg dient te worden vervangen door een
overbrugging voor langzaamverkeer.

De scope omvat op hoofdlijnen de volgende werkzaamheden:
• Conditionering (o.a. K&L-onderzoek / ballastonderzoek / asbestonderzoek / vergunningen /
Flora en Fauna onderzoek / bodemgesteldheid)
• Architectonisch en technisch ontwerp van transfervoorzieningen, voorpleinen en functies,
spoorse infrastructuur, geluidsmaatregelen en de overbrugging in de Oostelijke Spoorzone
Bron
  woensdag 4 september 2013 @ 22:09:31 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130829721
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere. :r :r :r
  woensdag 4 september 2013 @ 22:12:22 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130829877
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad" :r
  woensdag 4 september 2013 @ 22:15:56 #183
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130830082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad" :r
Leg je daar nu maar bij neer greavy, en andere goederenwankers niemand wil een goederentrein door zijn achtertuin/voortuin/dorp/stad/straat/dorp, alleen jullie.
Dus koop die panden op naast het betreffende spoor zo niet nu er over op houden, we weten het nu wel.
No offence, mocht je je beledigd voelen, hierbij alvast mijn excuses maar ik weet het nu wel hoor!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 22:28:19 #184
Maffe Fries
pi_130830807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Het is een dorp. Een stad zullen ze nooit worden ;)
pi_130831100
Werkt dat studenten ov-schipbreukkaart ding nu eindelijk voor alle vervoerders eigenlijk? Ik geloof dat daar eerst allemaal regeltjes voor waren..
  woensdag 4 september 2013 @ 22:39:18 #186
146033 ReisT
pi_130831458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef b2py het volgende:
Voor mij een nieuwe aankondiging wat betreft stationsverbouwingen
'Spoorzone Ede'
Voor mij niets nieuws, gemeente Ede is al jaren plannen aan het voorbereiden. Plannen die nogal vaak zijn gewijzigd (ze wilden eerst verdiept spoor maar dat was natuurlijk veel te duur).
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 22:41:17 #187
Maffe Fries
pi_130831567
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:33 schreef Xetran het volgende:
Werkt dat studenten ov-schipbreukkaart ding nu eindelijk voor alle vervoerders eigenlijk? Ik geloof dat daar eerst allemaal regeltjes voor waren..
het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteit
pi_130831707
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteit
Ja, er hebben hier een hele tijd stickers gehangen dat je verplicht moet inchecken. Maar daar heb je dus weinig aan als die paaltjes niet werken. :+ Gelukkig heeft Arriva nu nieuwe firmware erop gepleurt. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. :)
pi_130832108
quote:

[..]

Problemen nu:

Morgen weer een update.

Rikus
Slecht nieuws.

Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.

Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.

Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.

Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.

Sorry.
pi_130832269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere Minderspoor Almere. :r :r :r
Fixed. :7
pi_130832309
quote:
13s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Slecht nieuws.

Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.

Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.

Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.

Sorry.
Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden. Als er dán iemand uit de school klapt zou het me nog verbazen, maar hier - open en bloot voor Google en aanverwanten, niet echt.
pi_130832485
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden.
Die tip neem ik mee.
pi_130832967
quote:

[..]

Slecht nieuws.

Sorry.
Je was dus een beetje naïef :)

Kan iedereen overkomen he. Leermomentje.
  woensdag 4 september 2013 @ 23:11:41 #194
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_130833144
Iedereen kan natuurlijk hier meekijken en kopiëren en elders plakken
pi_130833233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen kan natuurlijk hier meekijken en kopiëren en elders plakken
Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen.
pi_130833647
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen.
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD posten :+.
pi_130833688
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks.
pi_130833734
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks.
Ik dacht aan Kommunikatie ProRail Driek, maar dat werkt ook.
  woensdag 4 september 2013 @ 23:45:15 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130834554
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik probeer te slapen ja! :(
pi_130836474
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

In ABO of crewfora kan ook :+
dag
pi_130838079
Pffff tis weer zo ver. Dag 4 en iemand kopt een trein op mijn traject. Opgelost 9:20 uur :-(
pi_130838300
Het zit je niet mee hè
  donderdag 5 september 2013 @ 07:30:47 #203
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130838306
quote:

[..]

Slecht nieuws.

Sorry.
Wat is de reden dat er soms zo vaag over de oplostijd word gedaan?

[ Bericht 10% gewijzigd door Ajaxfan op 05-09-2013 12:52:40 ]
pi_130838315
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt.
pi_130838337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt.
Toch binnenkort maar eens de kachel aanmaken met de Politie waarom het zo achterlijk duurt. Die "sporen" onderzoek kan veel korter! Voor ik een flame krijg dit geld voor dingen die in middel of fucking no where een trein koppen! Een daadwerkelijke ongeval een andere verhaal.
pi_130838339
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week :D :(
Bier.
pi_130838354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week :D :(
Via Zwolle moest ik 4x overstappen terwijl mijn traject normaal overstaploos is.
pi_130838372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(
pi_130838405
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:42 schreef daanski82 het volgende:

[..]

En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.
For great justice!
pi_130838433
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.
pi_130838527
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:49 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.
Ja want je hebt zomaar even een extra pad aangevraagd op het enkelsporige Deventer - Olst voor die trein of midden in de spits even tientallen bussen geregeld, die staan toch altijd klaar met duimendraaiende buschauffeurs die toch niets te doen hebben. :')
For great justice!
pi_130838554
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
pi_130838681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
For great justice!
pi_130838745
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.

De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl

[ Bericht 9% gewijzigd door WhiteJoker op 05-09-2013 08:29:31 ]
pi_130839343
quote:
Die bussen werden ook gereden door rijdend personeel en de proef was een succes maar kreeg geen vervolg.
Bier.
pi_130839355
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:

[..]

In de regio Zwolle is genoeg personeel aanwezig.
Bier.
  donderdag 5 september 2013 @ 09:48:45 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130840292
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.

De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl
Onder andere gingen de vervoerders die NSR normaal inhuurt nu klagen dat zij benadeeld werden.
Heb ook wel eens gehoord dat de NMA niet akkoord ging hiermee, maar of dat klopte, weet ik niet.
  donderdag 5 september 2013 @ 09:51:13 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130840341
In Bremen is weer eens een trein ontspoord. Ditmaal was het Metronom met een br146 met Dosto's. Geen gewonden.
http://www.radiobremen.de(...)-entgleisung100.html

pi_130842515
quote:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
Zand in je kut of zo? :? Hij legt gewoon uit waarom in zo'n geval een oplossing niet als een kroketje uit de muur komt.
pi_130842747
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Zand in je kut of zo? :? Hij legt gewoon uit waarom in zo'n geval een oplossing niet als een kroketje uit de muur komt.
De eerste keer had hij een punt, de tweede keer toch echt niet. Ik legde uit dat NS ooit een proef heeft gehad ermee, en ik vroeg me af wat er mee was gebeurd. Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt, want het was niet mijn idee.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:37:46 #221
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130843116
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland :)
  donderdag 5 september 2013 @ 11:38:03 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130843125
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.

Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten. Daarbij zijn er nog stations waar wél meer klanten bij het loket komen, maar daar worden de openingsuren beperkt.
Schaarbeek heeft NMBS gesloten "want het loket op Brussen Noord, Centraal of Zuid is dichtbij" en daardoor was Schaarbeek niet meer interessant om open te houden.

De nieuwe kaartautomaten schijnen ook met de Nederlandse MAESTRO-bankpassen overweg te kunnen.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:39:00 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130843154
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland :)
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:40:29 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130843215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:

[..]

(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox. :)

Voor wie een Iphone heeft is er nu nieuwe versie van DB Navigator, Android ab Herbst 2013.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:44:40 #225
146033 ReisT
pi_130843329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten,
Bij mijn weten is het net andersom: in verband met de geplande sluiting van die loketten worden er nu automaten geplaatst.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:48:33 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130843431
Zo kan je het inderdaad ook zien. Zodra de automaten geplaatst waren en in dienst zijn, gaan de loketten vrij snel al dicht.
  donderdag 5 september 2013 @ 12:01:06 #227
146033 ReisT
pi_130843770
Omdat ze het sluiten van die loketten uitgesteld hebben tot het moment dat er een alternatief voorhanden is.
  Redactie Sport donderdag 5 september 2013 @ 12:01:08 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130843772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 12:03:39 #229
Maffe Fries
pi_130843827
kennen jullie dat verhaal over de liften op station Naarden-Bussum die in 2010 in gebruik zouden worden genomen? Die zijn er nog steeds niet _O-

http://www.prorail.nl/nie(...)en-in-naarden-bussum
  Redactie Sport donderdag 5 september 2013 @ 12:04:19 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130843841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.

Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten.
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit?
PM mij!
  donderdag 5 september 2013 @ 12:05:37 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130843870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is.
  donderdag 5 september 2013 @ 12:15:50 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130844130
edit: spuit 11

[ Bericht 98% gewijzigd door greavy op 05-09-2013 12:26:49 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 12:18:14 #233
Maffe Fries
pi_130844191
zie een paar posts boven je ;)
pi_130844272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen. :7
For great justice!
pi_130845523
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen. :7
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 13:18:43 #236
Maffe Fries
pi_130845705
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/

Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
  donderdag 5 september 2013 @ 13:42:17 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130846304

Waar reden deze wagons vroeger? :)
  donderdag 5 september 2013 @ 13:47:52 #238
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130846441
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 5 september 2013 @ 13:49:19 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130846479
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef JDude het volgende:
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:55:53 #240
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130846635
quote:
Rotterdam C.-Gouda
Donderdag 5 September 13:53

Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Alexander rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.

Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C. en Gouda reizen via Den Haag C.
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:59:13 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130846705
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
Haha, zeg dat wel _O-

Dordrecht - Den Haag, minder treinen door een gestrande trein (STS-passage?)
Den Haag - Leiden, geen treinen door defecte bovenleiding
Alphen a/d Rijn - Leiden, geen treinen door een gestrande trein (STS-passage?)

Dat wordt een chaotische namiddag :s)
  donderdag 5 september 2013 @ 14:01:00 #242
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130846755
Volgens mij kun je met IC's nog gewoon Rotterdam-Den Haag-Gouda doen, prima advies dus.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Forum Admin donderdag 5 september 2013 @ 14:06:20 #243
pi_130846889
Gisteren in Velp nog een klein treintje gespot met een oude loc voorop. Ik ben, zoals jullie weten, geen kenner, maar ik vond hem op een 1250 lijken. Verweerd rood met verweerd geel. Op sleeptouw had 'ie een stuk of 5 blauwe, oude reizigerswagons. Ik had helaas geen tijd om er een foto van te maken, ondanks dat 'ie met 5km/u voorbij kwam kachelen.

Oja, en hij was lehe.

edit volgens mij dit ding
  donderdag 5 september 2013 @ 14:24:20 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130847424
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:

Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
pi_130848442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 15:00:57 #246
Maffe Fries
pi_130848640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
verwachtingspatroon misschien?
  donderdag 5 september 2013 @ 15:04:06 #247
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130848776
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verwachtingspatroon misschien?
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 15:06:24 #248
Maffe Fries
pi_130848881
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:52:11 #249
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130850471
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.
pi_130850516
quote:

Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.
pi_130850550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in? :?
  donderdag 5 september 2013 @ 15:59:12 #252
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130850673
quote:
5s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in? :?
Omdat de situatie op de weg veel meer fluctueert waardoor je beter alert blijft.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 16:05:40 #253
Maffe Fries
pi_130850860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.
oh zeker en daarom hou ik nog een slag om de arm bij wat er gebeurd is. Dat het zo lang duurt is niet aan het ILT, maar aan de staatssecretaris die met de vuist op tafel moet slaan, maar waarschijnlijk raakt ze de tafel niet
  donderdag 5 september 2013 @ 16:14:12 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130851125
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden.

edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30.

[ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 05-09-2013 16:21:57 ]
pi_130851937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden.

edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30.
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?
  donderdag 5 september 2013 @ 16:44:28 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130852150
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...
pi_130852439
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...
Bij Roosendaal een brandende dwarsligger
StationschefBMO twitterde op donderdag 05-09-2013 om 16:53:10 L12 Roosendaal Essenbrand dwarsligger, verkeer onderbroken#nmbs reageer retweet
pi_130853202
Feest is compleet.
Reparatie van het wissel te Hattemerbroek Aansluiting is inmiddels op 'onbekend gezet.
Dit gaat dus nog wel even een tijdje duren.
quote:
Stoptreinreizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle houden komende tijd helaas nog overlast van een defect wissel tussen Lelystad en Zwolle. De schade aan het wissel dat afgelopen maandag is ontstaan, is aanzienlijk en reparatie vergt het langdurig buitendienst stellen van zowel de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) als de Veluwelijn (Amersfoort-Zwolle). Tot dat moment kunnen de intercity’s wel rijden, maar de sprinters niet. Er zijn minder sporen beschikbaar omdat het wissel niet volledig kan worden gebruikt. Hierdoor kunnen niet alle treinen rijden op dat traject. NS zet bussen in voor de stoptreinreizigers.
Bron
  donderdag 5 september 2013 @ 17:24:33 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130853338
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker?
pi_130853408
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker?
Sloop je je aansluitingen, en dan benadeel je veel meer mensen dan die reizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle.
  donderdag 5 september 2013 @ 17:28:38 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130853450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Sloop je je aansluitingen
Ohja, die gekke knoop in Zwolle.
  donderdag 5 september 2013 @ 17:38:06 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130853674
Prognose voor dat wissel: een week :X

http://t.co/VeYka9kZfs
pi_130853720
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef AverageJoe het volgende:
Het voelt een beetje als landverraad
Je kan geen landverrader zijn van een commercieel bedrijf :+.
pi_130853751
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:

En vooral: nu nog een week :').
  donderdag 5 september 2013 @ 17:41:30 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130853768
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vooral dat ja :{
pi_130854027
En gaat er zeker nog een ruim deel van de dag verloren vanwege het herstel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 17:53:17 #268
Maffe Fries
pi_130854046
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

iedere dag dat het duurt is er een te veel ...
  donderdag 5 september 2013 @ 18:02:44 #269
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_130854235
Ic Schiphol - Enschede is ook structureel te kort. Praktisch altijd staan tussen Duivendrecht en Hilversum...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_130854411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:

Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
pi_130854538
quote:

Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd, ja. Bij een STS-passage op sein 2824 valt 2826 terug naar rood. Dus niet verwonderlijk dat iemand dat sein heeft zien afvallen. De 'beveiliger bij NS' is wel een zwetser overigens, waarschijnlijk van de categorie die na de privatisering is overgegaan naar Securitas zeker?
pi_130854670
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
dag
pi_130854728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
Straks staan ze daar met alle toeters en bellen bij dat spoor, gaan ze beginnen..... Oh, verkeerde wissel besteld. Oepsie, ga maar weer naar huis allemaal :W
pi_130855724
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.
pi_130858460
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.
_O-
pi_130858831
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V :{
  donderdag 5 september 2013 @ 20:27:32 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130859155
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V :{
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:31:56 #278
200192 Darkwing_Duck
pi_130859339
Prorail...
quote:
Sinds dinsdag is gestart met het verzamelen van de benodigde diverse onderdelen
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...

Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!

"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen"
*Collectebus doet rammelrammel*
pi_130859417
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
Ja, die zag ik net Zwolle binnenkomen gelukkig, maar die heeft tenminste airco! :'(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 20:38:55 #280
Maffe Fries
pi_130859645
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...

[..]

t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...

DINGDONG!

"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen"
spoorzoeken :9
pi_130859650
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.
Bier.
pi_130859701
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend.
Bier.
pi_130859836
Snedige commentaren op de te korte treinen staan in een brief van MVBOV aan NS. Mensen die dat willen zien, doen dus effe een PM. Voor degenen met meer geduld: de brief staat morgen op onze site.
pi_130860105
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...

[..]

DINGDONG!

Ik dacht meer aan mensen die met een stok door het gras in de berm slaan. kijken of ze ergens wat zien liggen :')
pi_130860158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.
Ik ken iemand die zegt "in principe past het" :Y En die ken jij ook ;)
pi_130860220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend.
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.
  Forum Admin donderdag 5 september 2013 @ 20:55:12 #287
pi_130860464
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg. :{
pi_130860619
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg. :{
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken :P
  donderdag 5 september 2013 @ 20:58:28 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130860649
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.
Je krijgt alle frustraties van reizigers over je uitgestort. Ik kan me wel voorstellen dat treinpersoneel op een gegeven moment een "fluiten, sluiten, snel het HC-hok in"-houding aanneemt. 't is toch nooit goed.

Of de kaartjes zijn te duur, of de trein is te vol, of de trein is vertraagd, of er zitten mensen in de 1e klas met een 2e klas-kaartje "want als de 2e klas vol is mag je eerste klas zitten", of iemand heeft een aansluiting gemist...
pi_130860718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken :P
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:01:57 #291
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130860843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat het spoor onder zo'n wissel verzakt. Het luistert allemaal erg nauw bij een hogesnelheidswissel. De boog mag niet te krap zijn en dus zijn de wisseltongen voor een deel extreem dun en lang, zo dun dat de boel ook meteen breekt wanneer niet niet goed wordt afgesteld. Dat kost wat tijd.
pi_130861146
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.
pi_130861275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:07 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel :P.
pi_130861359
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel :P.
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel :7. Beide goed gevuld, maar biedt voldoende capaciteit.
pi_130861440
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.
Mayo op de rails :{w
pi_130861493
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel :7. Beide goed gevuld, maar biedt voldoende capaciteit.
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen :').
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2013 @ 21:16:02 #297
Maffe Fries
pi_130861607
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef Litpho het volgende:

[..]

Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen :').
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
pi_130861781
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen :). Maar het ziet er niet klantvriendelijk uit :P.
pi_130861782
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat voor draak van een logica zit daar dan weer achter? 8)7
pi_130861819
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen :). Maar het ziet er niet klantvriendelijk uit :P.
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goed 8)7
  donderdag 5 september 2013 @ 21:22:00 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130861982
Tsja, de treinen van "die anderen" rijden veelal zonder conducteur rond. Kan best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')