Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:32 schreef bork het volgende:
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail.
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi'squote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen
Dat gaat me wat ver..quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's
Nouja, ik bedoel dus op het punt waar ook de inrijseinen van station Enschede staan, maar die staan natuurlijk gezien vanuit Hengelo en de borden staan er gezien vanuit Enschede.quote:
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen
De dag is nog niet afquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
De Inktpot dan ook maar twee dagen sluiten?quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.quote:
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.
Joh ga niet uit van kwade opzet. Het is gewoon pure onkundequote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.
Nee zeker niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komenquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
Ja, heel erg verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Bitlord het volgende:
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
kloptquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
NS rijdt door rood. Hoezo verwijtbaar?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ik mis geloof ik echt iets hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:
[..]
Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.quote:Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
't is een satire-account.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik mis geloof ik echt iets hoor
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
Het zou mij echt niet verbazen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
is het ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...
is gewoon een kwestie van kostenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het zou mij echt niet verbazen.
70 zelfs geloof ik .quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Mag niet van de ACM.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.quote:
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Netjes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
1) Zal ongetwijfeld iets over gezegd zijn ja, inhoudelijk geen idee.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.
[..]
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laatste zin was niet echt nodig maar okee.
Je moet soms inderdaad piketpaaltjes slaan. Dat klopt. Helaas eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.
Twee keer teveel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Daar geven we als land 2 miljard aan uit geloof ik.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[..]
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.
Welkom in de grote mensen wereld.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-nsquote:Spoorlijn Zwolle-Groningen blijft van NS
De stoptreinen tussen Zwolle en Groningen blijven tot 2025 in handen van de NS. Dat heeft de Tweede Kamer besloten.
De minister wilde onderzoeken of een andere vervoerder, zoals Arriva, dat kon gaan doen.
De Tweede Kamer vond echter dat het hoofdrailnet in zijn geheel bij de NS moet blijven. Het traject tussen Groningen en Zwolle valt daar onder.
Er staat wel steeds meer onzin op die vertrekstaten zeg. http://www.ns.nl/vertrekstaten/apd2.pdf, waarom bijvoorbeeld de tekst "reserveren buitenland aanbevolen" bij een trein van Apeldoorn naar Amsterdam?quote:Op woensdag 4 september 2013 10:25 schreef WhiteJoker het volgende:
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website.
quote:Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren.... Oeps die zag ik niet aankomen
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegundquote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns
Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
die aanbesteding gaat volgens mij ook gewoon door. Maar eerst moet duidelijk worden wat er met die lijn gaat gebeurenquote:Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
linkje?quote:Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren.... Oeps die zag ik niet aankomen
Alsjeblieftquote:Op woensdag 4 september 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen...
twitter:arthur_mlv twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 21:07:14Een machinist van de @NS_online rijdt een wissel aan godbonken en @ProRail laat even een staaltje incompetent voorraadbeheer zien. reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op woensdag 04-09-2013 om 10:38:31@arthur_mlv Is 'n op maat gemaakt wissel, die niet met standaard onderdelen kan worden vervangen. Nieuwe in de maak: http://t.co/HBBbplNAW3 reageer retweet
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren.
Dat Zwolle-Enschede wordt aanbesteed staat al jaren vast.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te latenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef bork het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?
enkelspoorquote:Op woensdag 4 september 2013 12:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er iemand die voor mij kan nakijken of het spoor van Marles en Brie, naar Coulommiers enkel of dubbel is? Ik sta namenlijk weer eens gestrand in die contreien. Bij voorbaat dank.
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Waarom?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden
in dit geval kan ik me voorstellen dat zoiets niet rendabel is omdat beide hogesnelheidswissels bij Hattemerbroek aansluiting niet helemaal standaard zijn en ook onderling nog stevig verschillen.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.quote:
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
quote:Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
Hoe lelijk is de geplande machinist?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten?
Omdat je dan twee keer per uur kunt rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
foto's zijn altijd welkomquote:Op woensdag 4 september 2013 14:56 schreef Toto69 het volgende:
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!!
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker.
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn?
Vergeet de afdeling heteluchtballonnen niet, waar ze overtuigd zijn dat niemand anders kan bieden wat NS biedt.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
Hoe laat ben je vertrokken vanaf welk station? Dan weet ik of ik straks een korte VIRM kan verwachten in mijn trein :xquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
in de categorie: hoe krijg je het voor elkaar ...quote:Op woensdag 4 september 2013 15:48 schreef daanski82 het volgende:
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.
[ afbeelding ]
Ik kan de context even niet vinden.
gewoon, omdat het kanquote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Litpho het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
Ja man gewoon die balg openzagen na drie bakkenquote:
Hoe laat vertrokken van welk stationquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
Het woord reizigersvriendelijk komt niet voor in het woordenboek van NS hoor..quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
spul dat al vervangen had moeten zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook.![]()
Deze wel ja:quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spul dat al vervangen had moeten zijn
De reserveonderdelen liggen in Noord-Korea, net als van ProRail. Een team een taak.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spul dat al vervangen had moeten zijn
Ondertussen is men dus al 3 dagen bezig om duidelijk te krijgen wat het probleem precies isquote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
Eindhoven - Weert is geen Limburgquote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns
Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Ten noorden van Schiphol zal er wel vaker een buitendienststelling zijn (vanwege OV SAAL), dan zal Fyra wel hetzelfde doen (uurdienst met twee locs). In de gewone dienst verwacht ik dat niet, want die locomotieven zijn hard nodig om de treinen te trekken.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
quote:Rail Away
19:55 - 20:25
Nederland 2
Serie documentaires Dwars door de Alpen, pas mogelijk sinds de aanleg van de Gotthard-spoorlijn, geeft een treinreis een goede indruk van het Zwitserse land.
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
15:58 vanaf Den Haag HSquote:Op woensdag 4 september 2013 16:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Hoe laat vertrokken van welk station?
Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
Het moeilijkste aan dat soort oplossingen is het bedenken ervanquote:Op woensdag 4 september 2013 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
Als Schiphol plat kan in het midden van de vakantieperiode...quote:Op woensdag 4 september 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel.
In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valtquote:Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Eindhoven - Weert is geen LimburgAlthans, niet in zijn geheel (die andere wel).
Of bedoel je een andere dienst? En dat is trouwens toch niet niet definitief?
straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driekquote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Het gaat alleen om die twee. Of ze moeten het plan doorzetten voor een stoptrein tussen Weert en Roermond (na eerst een paar nieuwe stationnetjes te bouwen natuurlijk) dan zou die er ook bij horen.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valt
Eerst een aanbesteding doen voor een aannemer om te gaan kijken. Als die aannemer gerapporteerd heeft, doe je een nieuwe aanbesteding (op Europees niveau natuurlijk) om te zien wie het mag repareren. Drie dagen is razendsnel.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij twijfel ga je gewoon kijken wat er loos is. En niet er na 3 dagen achter komen dat het toch een standaard onderdeel is
Ow nee. Mooi niet. Ik heb heel tere, zachte ambtenarenhandjes. Nog van vroeger.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driek
Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgeredenquote:
Kunnen ze ook wel hoor. Ze wisten het ook wel zonder jullie hulp, maar ze vonden het wel fijn zoveel duidelijkheid te hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze weten welke trein het was, ze weten welk sein die gepasseerd is, ze weten welk wissel dat is. Ze hebben ZELF de infra aangelegd. Ze hadden niet eens hoeven te gaan kijken maar meteen uit hun systeem moeten kunnen lepelen wat voor wissel daar stuk is en welke onderdelen erbij horen. De onkunde knettert er weer metersdik vanaf godverdomme falende faalfalers![]()
Had ik ook, heerlijk bij het raam gezeten om te kijken naar de passerende Thalys van 18:58quote:Op woensdag 4 september 2013 20:11 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgereden. Ik had iig een zooitje ICR rijtuigen + loc.
Als jij daar blij van wordt.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
*like*quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt?quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers?quote:Op woensdag 4 september 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt?
als je eerst twee dagen met de handen in de lucht moet wapperen voordat je weet wat er aan de hand is ...quote:Op woensdag 4 september 2013 20:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers?
quote:Op woensdag 4 september 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
als je er maar capabele mensen hebt zitten die van wanten weten
Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef daanski82 het volgende:
Omg waar o WAAR zit verdomme die NS saboteur!!!!!! 3e dag na de vakantie dat het ruk is op het traject Enschede - Amersfoort - Enschede.
Vandaag met de buffel van Zwolle naar Enschede gegaan. De NS heeft mijn 1e klas kaartje gekocht!
wel even toeteren naar Klaasjequote:Op woensdag 4 september 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
En dan gaan we gelijk na het herstel van het wissel even diverse badslipperexpressen via Almere sturen om het wissel te testen, een soort van ETMET
Daar heeft NS dan weer niks mee te makenquote:Op woensdag 4 september 2013 22:00 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt.
NSbeetje van 14:00 tot 19:35 een overweg storing later duren
Bronquote:Onderhavige opdracht heeft betrekking op de architectonische, conditionerende en technische
ontwerpopgave met betrekking tot de centrale OV-knoop binnen de gemeente Ede, inclusief de
oostelijke spoorzone alwaar een onbewaakte overweg dient te worden vervangen door een
overbrugging voor langzaamverkeer.
De scope omvat op hoofdlijnen de volgende werkzaamheden:
• Conditionering (o.a. K&L-onderzoek / ballastonderzoek / asbestonderzoek / vergunningen /
Flora en Fauna onderzoek / bodemgesteldheid)
• Architectonisch en technisch ontwerp van transfervoorzieningen, voorpleinen en functies,
spoorse infrastructuur, geluidsmaatregelen en de overbrugging in de Oostelijke Spoorzone
Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel even toeteren naar Klaasje
Leg je daar nu maar bij neer greavy, en andere goederenwankers niemand wil een goederentrein door zijn achtertuin/voortuin/dorp/stad/straat/dorp, alleen jullie.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad"
Het is een dorp. Een stad zullen ze nooit wordenquote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad"
Voor mij niets nieuws, gemeente Ede is al jaren plannen aan het voorbereiden. Plannen die nogal vaak zijn gewijzigd (ze wilden eerst verdiept spoor maar dat was natuurlijk veel te duur).quote:Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef b2py het volgende:
Voor mij een nieuwe aankondiging wat betreft stationsverbouwingen
'Spoorzone Ede'
het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteitquote:Op woensdag 4 september 2013 22:33 schreef Xetran het volgende:
Werkt dat studenten ov-schipbreukkaart ding nu eindelijk voor alle vervoerders eigenlijk? Ik geloof dat daar eerst allemaal regeltjes voor waren..
Ja, er hebben hier een hele tijd stickers gehangen dat je verplicht moet inchecken. Maar daar heb je dus weinig aan als die paaltjes niet werken.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteit
Slecht nieuws.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Fixed.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere Minderspoor Almere.![]()
![]()
Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden. Als er dán iemand uit de school klapt zou het me nog verbazen, maar hier - open en bloot voor Google en aanverwanten, niet echt.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Die tip neem ik mee.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden.
Je was dus een beetje naïefquote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen kan natuurlijk hier meekijken en kopiëren en elders plakken
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD postenquote:Op woensdag 4 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen.
Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD posten.
Ik dacht aan Kommunikatie ProRail Driek, maar dat werkt ook.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks.
Ik probeer te slapen ja!quote:Op woensdag 4 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel even toeteren naar Klaasje
In ABO of crewfora kan ookquote:Op woensdag 4 september 2013 23:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD posten.
Wat is de reden dat er soms zo vaag over de oplostijd word gedaan?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Toch binnenkort maar eens de kachel aanmaken met de Politie waarom het zo achterlijk duurt. Die "sporen" onderzoek kan veel korter! Voor ik een flame krijg dit geld voor dingen die in middel of fucking no where een trein koppen! Een daadwerkelijke ongeval een andere verhaal.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt.
Via Zwolle moest ik 4x overstappen terwijl mijn traject normaal overstaploos is.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:42 schreef daanski82 het volgende:
[..]
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.
Ja want je hebt zomaar even een extra pad aangevraagd op het enkelsporige Deventer - Olst voor die trein of midden in de spits even tientallen bussen geregeld, die staan toch altijd klaar met duimendraaiende buschauffeurs die toch niets te doen hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Die bussen werden ook gereden door rijdend personeel en de proef was een succes maar kreeg geen vervolg.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
In de regio Zwolle is genoeg personeel aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Onder andere gingen de vervoerders die NSR normaal inhuurt nu klagen dat zij benadeeld werden.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers.
Zand in je kut of zo?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De eerste keer had hij een punt, de tweede keer toch echt niet. Ik legde uit dat NS ooit een proef heeft gehad ermee, en ik vroeg me af wat er mee was gebeurd. Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt, want het was niet mijn idee.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zand in je kut of zo?Hij legt gewoon uit waarom in zo'n geval een oplossing niet als een kroketje uit de muur komt.
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Bij mijn weten is het net andersom: in verband met de geplande sluiting van die loketten worden er nu automaten geplaatst.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten,
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond wordenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.
Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten.
Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef JDude het volgende:
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.quote:Rotterdam C.-Gouda
Donderdag 5 September 13:53
Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Alexander rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C. en Gouda reizen via Den Haag C.
Haha, zeg dat welquote:Op donderdag 5 september 2013 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
verwachtingspatroon misschien?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verwachtingspatroon misschien?
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?quote:Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.
Omdat de situatie op de weg veel meer fluctueert waardoor je beter alert blijft.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?
oh zeker en daarom hou ik nog een slag om de arm bij wat er gebeurd is. Dat het zo lang duurt is niet aan het ILT, maar aan de staatssecretaris die met de vuist op tafel moet slaan, maar waarschijnlijk raakt ze de tafel nietquote:Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden.
edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30.
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...quote:Op donderdag 5 september 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?
Bij Roosendaal een brandende dwarsliggerquote:Op donderdag 5 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 05-09-2013 om 16:53:10L12 Roosendaal Essenbrand dwarsligger, verkeer onderbroken#nmbs reageer retweet
Bronquote:Stoptreinreizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle houden komende tijd helaas nog overlast van een defect wissel tussen Lelystad en Zwolle. De schade aan het wissel dat afgelopen maandag is ontstaan, is aanzienlijk en reparatie vergt het langdurig buitendienst stellen van zowel de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) als de Veluwelijn (Amersfoort-Zwolle). Tot dat moment kunnen de intercity’s wel rijden, maar de sprinters niet. Er zijn minder sporen beschikbaar omdat het wissel niet volledig kan worden gebruikt. Hierdoor kunnen niet alle treinen rijden op dat traject. NS zet bussen in voor de stoptreinreizigers.
Sloop je je aansluitingen, en dan benadeel je veel meer mensen dan die reizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker?
Je kan geen landverrader zijn van een commercieel bedrijfquote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef AverageJoe het volgende:
Het voelt een beetje als landverraad
En vooral: nu nog een weekquote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!quote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd, ja. Bij een STS-passage op sein 2824 valt 2826 terug naar rood. Dus niet verwonderlijk dat iemand dat sein heeft zien afvallen. De 'beveiliger bij NS' is wel een zwetser overigens, waarschijnlijk van de categorie die na de privatisering is overgegaan naar Securitas zeker?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
Straks staan ze daar met alle toeters en bellen bij dat spoor, gaan ze beginnen..... Oh, verkeerde wissel besteld. Oepsie, ga maar weer naar huis allemaalquote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
quote:Op donderdag 5 september 2013 18:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...quote:Sinds dinsdag is gestart met het verzamelen van de benodigde diverse onderdelen
Ja, die zag ik net Zwolle binnenkomen gelukkig, maar die heeft tenminste airco!quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
spoorzoekenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
Ik dacht meer aan mensen die met een stok door het gras in de berm slaan. kijken of ze ergens wat zien liggenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Ik ken iemand die zegt "in principe past het"quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend.
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekkenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Je krijgt alle frustraties van reizigers over je uitgestort. Ik kan me wel voorstellen dat treinpersoneel op een gegeven moment een "fluiten, sluiten, snel het HC-hok in"-houding aanneemt. 't is toch nooit goed.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken
Omdat het spoor onder zo'n wissel verzakt. Het luistert allemaal erg nauw bij een hogesnelheidswissel. De boog mag niet te krap zijn en dus zijn de wisseltongen voor een deel extreem dun en lang, zo dun dat de boel ook meteen breekt wanneer niet niet goed wordt afgesteld. Dat kost wat tijd.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel.
Mayo op de railsquote:Op donderdag 5 september 2013 20:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel. Beide goed gevuld, maar biedt voldoende capaciteit.
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluitenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen.
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Wat voor draak van een logica zit daar dan weer achter?quote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goedquote:Op donderdag 5 september 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen. Maar het ziet er niet klantvriendelijk uit
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |