quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
We rijden net over het lijk van die spoorloper heen. Momentje, we steken even achteruit. Geen idee waarom
Nee. Gewoon nee.quote:Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels worden op een weekdag gemiddeld 360.000 ritten uitgevoerd.
wie weetquote:Op zondag 8 september 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat betekent dat er 4 ritten per seconde plaatsvinden. Ziek
Moet het niet 'per jaar' zijn?
Nee, dat lijkt mij ook.quote:
Met dat mechanisme alleen ga jij geen 360.000 ritten per dag verklarenquote:Op zondag 8 september 2013 01:05 schreef James1988 het volgende:
Ik vermoed dat met 'een rit' wordt bedoeld 'een trein van A naar B die onder hetzelfde treinnummer rijdt', een trein als de sprinter van Breda naar Utrecht telt dan als twee ritten (Breda - Den Bosch = 136xx, Den Bosch - Utrecht = 160xx).
Nee inderdaad, dan nietquote:Op zondag 8 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met dat mechanisme alleen ga jij geen 360.000 ritten per dag verklaren
Dat zijn nog lang geen 360.000 taxi's per dagquote:Op zondag 8 september 2013 01:13 schreef remcoP het volgende:
Volgens wikipedia heeft BART 366.565 passagiers per dag. Lege treinen dus.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn nog lang geen 360.000 taxi's per dag
Ahzoquote:Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips.
Kan geregeld worden hoorquote:En nu onaardig doen,
quote:ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
Dan ben je er een vergeten: Bart_A_car_Oakland_Coliseum_Station.jpg is meer dan 40700 pixels breed (Oké, is geen 4000 pixels).quote:Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips. En nu niet onaardig doen, ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
En Bork schreef:quote:Maar goed, ik had nog iets gezegd over een pissige column mbt die woekertarieven 2014.
Het zijn twee versies geworden, dus kies wat je het liefste leest.
Woedend op z'n Drieks hier op fok:http://frontpage.fok.nl/c(...)rt-dijsselbloem.html Net een tandje minder qua toon, maar inhoudelijk nog een ietsje uitgebreider volgens de methode-Rikus: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.quote:Sorry, ik heb het einde niet gehaald, veel te ingewikkeld veel te veel details, het lijkt wel of Ruttiaans de standaard wordt. Zoveel mogelijk zeggen zodat de toehoorder/lezer suf geluld wordt en geen idee heeft waar het overgaat/ging .
Uit wikipedia: Een column is een kort stukje proza waarin de auteur (columnist) spits en uitdagend zijn mening ventileert. Geen ellenlang betoog dus.
Verder natuurlijk prima dat je net hart en ziel stort op dit verderfelijk beleid door overheid en NS.
Interessant en mooi verhaal met bijbehorende foto's.quote:Op zondag 8 september 2013 08:05 schreef greavy het volgende:
Heel Nederland zat bijna bij Terug naar Toen, maar ik was Nederland "ontvlucht", even het Spoorwegmuseum van de TSP in Saint-Ghislain bezocht.
[ link |
NMBS (PFTTSP) 2551, 1504, 1805, 1608
Vandaag een dagje een bezoek gebracht aan het spoorwegmuseum van de PFTTSP in Saint-Ghislain. Daar was een open dag met oa een modelbeurs.
Ook had de TSP weer prachtige foto line-ups gecreëerd. Zo kon je 4 generaties E-loksals fraaie line-up fotograferen.
Hier ziet u links de HLE 2551, die destijds ook in Nederland heeft gereden. Rechts daarnaast staat de HLE 1504 die ook een veel geziene gast in Nederland was, de HLE 1805 en helemaal rechts de HLE 1608 met een oud rijtuig.
[ link |
NMBS (PFTTSP) 2629, 2201, 2551, 1504, 1805, 1608
Ook kon er verder het terrein op nog een foto gemaakt worden met nog 2 andere generatie E-loks, namelijk de HLE2629 en de HLE2201. Om het beeld helemaal compleet te maken, werden de 2551, 1504, 1805 en de 1608 nog meegenomen in dezelfde line-up. Waar we eerst bleven wachten tot alle mensen buiten beeld, werd er nu niet gewacht op de mensen "achterin", want de mensen bleven komen.
Ik ben vereerd, zonder gekheid op een stokje ik vind mezelf nogal kritisch de laatste tijd als ik teruglees maar erg positief hoe je dit dan toch oppakt en terugkoppelt. Zoals eerder gezegd je bent goed bezigquote:Op zondag 8 september 2013 10:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schreef:
[..]
En Bork schreef:
[..]
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.
Zo beter?
En dank voor je hartelijke woorden.
twitter:NS__online twitterde op zondag 08-09-2013 om 09:55:10Wegens de onrust van het uitbreken van een mogelijke prijzenoorlog maandag, zullen wij v.a maandag een speciale dienstregeling rijden. reageer retweet
Prijzenoorlog volgens AH: De goedkoopste heeft gewonnen.quote:Op zondag 8 september 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
twitter:NS__online twitterde op zondag 08-09-2013 om 09:55:10Wegens de onrust van het uitbreken van een mogelijke prijzenoorlog maandag, zullen wij v.a maandag een speciale dienstregeling rijden. reageer retweet
Het heeft wel een heel hoog "What if we had a war and no one else showed up?"-gehalte.quote:Op zondag 8 september 2013 11:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Prijzenoorlog volgens AH: De goedkoopste heeft gewonnen.
Prijzenoorlog volgens NS: De duurste heeft gewonnen.
Wat is precies het probleem met het uitsmeren van een forse kostenstijging over meerdere jaren? Het moet dekkend worden en als ze niet nu verhogen zitten ze met een gat in 2015 en zijn ze pas dekkend in 2016?quote:Op zondag 8 september 2013 10:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schreef:
[..]
En Bork schreef:
[..]
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.
Zo beter?
En dank voor je hartelijke woorden.
De meerkosten worden pas m.i.v. januari 2015 in rekening gebracht door ProRail. NS begint alvast in januari 2014 de reiziger extra te laten betalen. Een jaar eerder dus.quote:Op zondag 8 september 2013 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met het uitsmeren van een forse kostenstijging over meerdere jaren? Het moet dekkend worden en als ze niet nu verhogen zitten ze met een gat in 2015 en zijn ze pas dekkend in 2016?
Dit is een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb.quote:Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De meerkosten worden pas m.i.v. januari 2015 in rekening gebracht door ProRail. NS begint alvast in januari 2014 de reiziger extra te laten betalen. Een jaar eerder dus.
Wat bedoelde je dan precies met je vraag?quote:Op zondag 8 september 2013 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit is een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb.
Het staat er heel duidelijk. Waarom zou NS de prijzen met 7% in 2015 moeten verhogen (waardoor de reizigersorganisaties nog veel harder zullen gaan steigeren) dan twee keer met ongeveer 3%. Als ze het twee keer verhogen in 2015 en 2016 dan zit NS met een gat in de begroting in 2015, dat is ook zeer zeker niet wenselijk.quote:Op zondag 8 september 2013 12:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan precies met je vraag?
en zo geschiedde het ook. Kwam zelf gisteravond laat uit Utrecht en met de IC zijn we bij 't Harde naar het linkerspoor gestuurd, zodat we om de werkzaamheden heen konden rijden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Als de IC's via linkerspoor richting Zwolle gaan, kan je prima aan het defecte wissel werken lijkt me
De NS wil het in drie stappen verhogen, en niet in twee.quote:Op zondag 8 september 2013 12:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het staat er heel duidelijk. Waarom zou NS de prijzen met 7% in 2015 moeten verhogen (waardoor de reizigersorganisaties nog veel harder zullen gaan steigeren) dan twee keer met ongeveer 3%. Als ze het twee keer verhogen in 2015 en 2016 dan zit NS met een gat in de begroting in 2015, dat is ook zeer zeker niet wenselijk.
Ik snap niet zo goed dat je vindt dat het op die manier moet. Je jaagt er (denk ik dan) meer mensen de trein mee uit dan met kleinere stappen. En als je vindt dat de woordvoerder en buikspreekpop is, pak dat dan aan of richt je frustraties op I&M. De NS hoeft hier niet de gebeten hond te zijn. De reden waarom Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion niet zulke drastische verhogingen hebben doorgevoerd is ook duidelijk; Met de invoering van de OVC zijn die tarieven al veel hoger geworden en zij hebben relatief minder te compenseren.quote:Op zondag 8 september 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De NS wil het in drie stappen verhogen, en niet in twee.
Punt is: Als Den Haag verzint dat ze 50 miljoen minder voor het spoor overhebben en dat de reiziger dat maar moet ophoesten: dat mag (hoe oneens je het daar ook mee kan zijn: het mag als er een Kamermeerderheid voor is). Dat is het recht van de politiek, de daar eens in de zoveel tijd voor wordt afgerekend in het stemhokje.
Maar laat dat dan ook duidelijk zijn voor de reiziger. Kabinet haalt in 2015 50 miljoen weg, dus laat de reiziger maar zien wat dat betekent: een forse prijsverhoging. Laat dat maar duidelijk zien, in plaats van dat je dat wegmoffelt in een soort glijdende schaal van kleinere stapjes.
En dat die woordvoerder van de NS die Haagse graaibezuiniging nog probeerde recht te lullen ook met een verhaal over drukker spoor en hogere kosten: dan ben je een buikspreekpop van Den Haag ipv een serieus te nemen NS-woordvoerder.
Dat gebeurt ook, maar zoiets doe ik wat discreter intern bij NS.quote:Op zondag 8 september 2013 12:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En als je vindt dat de woordvoerder en buikspreekpop is, pak dat dan aan
Ik schrijf ook niet voor niets zo'n beetje dat Mansveld tegenwoordig Staatssecretaris voor Spek en Bonen is.quote:of richt je frustraties op I&M.
We (MVBOV that is) schrijven in onze brief toch ook dat we het er niet mee eens zijn dat de NS-klant moet bloeden omdat de decentrale vervoerders zich rijk hebben gerekend? Die opmerking kan Arriveolion mooi in zijn zak steken.quote:De NS hoeft hier niet de gebeten hond te zijn. De reden waarom Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion niet zulke drastische verhogingen hebben doorgevoerd is ook duidelijk; Met de invoering van de OVC zijn die tarieven al veel hoger geworden en zij hebben relatief minder te compenseren.
Okay, soit. Neemt niet weg dat het lijkt alsof er alleen weer vingertje naar de NS gewezen wordt terwijl ze simpelweg aan gezonde bedrijfsvoering doen in dit geval.quote:Op zondag 8 september 2013 13:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar zoiets doe ik wat discreter intern bij NS.
[..]
Ik schrijf ook niet voor niets zo'n beetje dat Mansveld tegenwoordig Staatssecretaris voor Spek en Bonen is.
[..]
We (MVBOV that is) schrijven in onze brief toch ook dat we het er niet mee eens zijn dat de NS-klant moet bloeden omdat de decentrale vervoerders zich rijk hebben gerekend? Die opmerking kan Arriveolion mooi in zijn zak steken.
twitter:SVGVC twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:22:26Zojuist melding van een brandlucht op LeidenCS. Na een kort onderzoek bleek de lucht afkomstig van de rookpaal voor het station. ^rt reageer retweet
twitter:SVGVC twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:23:40De rookpaal is bedoeld om sigaretten in te gooien. In dit geval was er papier ingestopt dat is gaan smeulen. #brandlucht ^rt reageer retweet
-Jaquote:Op zondag 8 september 2013 11:26 schreef Erno-BE het volgende:
Ik heb twee vraagjes over Enschede-Glanerbrug:
-Is het studentenreisproduct geldig op dit traject?
-Mag je op dit traject (gratis) je fiets meenemen?
quote:FahrradTicket NRW: 4,50 Euro pro Geltungstag und Fahrrad in Verbindung mit den SchönerTag -Tickets und allen sonstigen Tickets des NRW-Tarifs.
Ja, eens. Misselijkmakende stinkdingen zijn het.quote:Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Super gore dingen zijn dat, die palen. Vaak liggen er filters in te smeulen, dat stinkt veel erger dan papier. Ik spuit er weleens een fles water in leeg.
Zie ook inderdaad geregeld die palen gewoon smeulen. Wat een stank komt daar vanaf zeg...quote:Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Super gore dingen zijn dat, die palen. Vaak liggen er filters in te smeulen, dat stinkt veel erger dan papier. Ik spuit er weleens een fles water in leeg.
klopt.quote:Op zondag 8 september 2013 15:30 schreef lang001 het volgende:
[..]
Zie ook inderdaad geregeld die palen gewoon smeulen. Wat een stank komt daar vanaf zeg...
Ik zat er niet ver naast met mijn eiffeltoren achtige nepdingquote:Op zondag 8 september 2013 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen TV-mast maar een uitkijktoren.
ook primaquote:Op zondag 8 september 2013 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen TV-mast maar een uitkijktoren.
D'r zitten ook nog een zooi van die rijdende roestbakken op de sprinter Apeldoorn - Almelo de laatste tijd...quote:Op zondag 8 september 2013 20:18 schreef Brembo het volgende:
Vandaag tussen Nijmegen - Zutphen best veel mat'64 is dat planmatig of is SGM nog voor de herfst al aan de kant gezet.
dat is zo geplandquote:Op zondag 8 september 2013 20:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
D'r zitten ook nog een zooi van die rijdende roestbakken op de sprinter Apeldoorn - Almelo de laatste tijd...
Juist ja. Dat is dus heel iets anders dan "gepland".quote:Op zondag 8 september 2013 20:36 schreef MTL het volgende:
Vonden ze leuk.
Iets met te weinig materieel dus er moest weer geschoven worden met het mat...
Er is over nagedacht.quote:Op zondag 8 september 2013 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Juist ja. Dat is dus heel iets anders dan "gepland".
"Gepland" suggereert namelijk dat iemand erover nagedacht heeft, maar het is dus gewoon een noodgreep. Okee
Moah, materieel kwijt aan ombouw of revisie ben je altijd dus dat is niet echt een argument. Hooguit het materieeltekort is de inzet van Vee te verklaren.quote:Op zondag 8 september 2013 20:43 schreef MTL het volgende:
Nee, het is gewoon gepland sinds het laatste wijzigingsblad van 2 september jl.
Echter met de scholierenbende moet er weer in september met materieel geschoven worden. Zeker met de nog bezig zijnde ombouw van DDAR naar DDZ is er gewoon weinig materieel, dus wordt er zelfs planmatig weer naar mat'64 gegrepen.
Er is absoluut over nagedacht
Tuurlijk. Net zoals dat elk jaar in de vakantieperiode niet iedereen massaal vrijneemt, maar er zelfs nog forenzen naar het werk gaan. Kost ze ook altijd een paar weken (minimaal) om de treinen weer op iets anders dan de overvolnorm te krijgen.quote:Op zondag 8 september 2013 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja. Want dat de scholierenbende zich begin september voordoet is volstrekt nieuw dit jaar natuurlijk
ja, eigenlijk wel, want ieder jaar is de samenstelling van de scholierenbende andersquote:Op zondag 8 september 2013 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja. Want dat de scholierenbende zich begin september voordoet is volstrekt nieuw dit jaar natuurlijk
Als het goed is worden alle stoptreinen tussen Apeldoorn en Enschede met ingang van 2 september door Plan V gereden.quote:Op zondag 8 september 2013 20:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
D'r zitten ook nog een zooi van die rijdende roestbakken op de sprinter Apeldoorn - Almelo de laatste tijd...
Er is geen materieeltekort.quote:Op zondag 8 september 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Moah, materieel kwijt aan ombouw of revisie ben je altijd dus dat is niet echt een argument. Hooguit het materieeltekort is de inzet van Vee te verklaren.
Vanuit het oogpunt van de reiziger wel natuurlijk, ja. Goed punt.quote:Op zondag 8 september 2013 20:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af vanuit wiens oogpunt je kijkt.
Nee. Er staan massa's bruikbare treinen terzijde.quote:Op zondag 8 september 2013 20:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af vanuit wiens oogpunt je kijkt.
Daar zijn museumclubjes genoeg voorquote:Op zondag 8 september 2013 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
En je behoudt een stukje geschiedenis. (zal financieel niet vatbaar zijn denk ik)
Nee klopt, dat heet een reizigersoverschot. En dat is natuurlijk overmachtquote:
mja, dat is een beperkte onttrekking van maar twee stellen die bovendien telkens maar heel kort in Onnen staan.quote:Op zondag 8 september 2013 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vroeg me al af waarom er ineens allemaal Vtjes opduiken in Arnhem en regio, zijn nog steeds bezig met de magneetremmen van de sgm3's.
Het was de bedoeling om het V'tje uit te faseren en compleet te vervangen door SLeT, maar de wc-kwestie heeft roet in dat eten gegooid.quote:Wel grappig om te zien hoe de ene v nog prima bruikbaar is en de andere eigenlijk gewoon van de baan moet. Waarom is er niet voor gekozen om ala sgm een revisie uit te voeren. Ik lees genoeg over materiaaltekort. En je behoudt een stukje geschiedenis. (zal financieel niet vatbaar zijn denk ik)
o?quote:Op zondag 8 september 2013 20:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee. Er staan massa's bruikbare treinen terzijde.
Gelukkig werkt de NS er aan om dat overschot met zeker 3,38% terug te brengen. Visionair!quote:Op zondag 8 september 2013 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, dat heet een reizigersoverschot. En dat is natuurlijk overmacht
Uitstekend plan lijkt me dat manquote:Op zondag 8 september 2013 21:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelukkig werkt de NS er aan om dat overschot met zeker 3,38% terug te brengen. Visionair!
Er staat ook een massa DDAR terzijde en DDM1 heeft geen stevige revisie nodig maar er moet wel 'iets' aan gebeuren inderdaad.quote:Op zondag 8 september 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
o?
ICRm gaat naar de Benelux en de HSL, V250 is nooit meer inzetbaar en DDM-1 moet eerst stevig opgelapt worden voordat je het weer in kunt zetten. Bovendien is laatstgenoemde materieel ook bijna toe aan een revisie
DDM1, V250 en nog een sloot defecte DDZ. 15 stuks momenteel.quote:Op zondag 8 september 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
o?
ICRm gaat naar de Benelux en de HSL, V250 is nooit meer inzetbaar en DDM-1 moet eerst stevig opgelapt worden voordat je het weer in kunt zetten. Bovendien is laatstgenoemde materieel ook bijna toe aan een revisie
Niet-inzetbaar materieel is niet inzetbaar.quote:Op zondag 8 september 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM1, V250 en nog een sloot defecte DDZ. 15 stuks momenteel.
die eerste twee willen ze de baan niet meer op hebben en bij DDZ is het zo dat die vervangen worden door ander mat, wat weer voor te korte treinen elders zorgtquote:Op zondag 8 september 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM1, V250 en nog een sloot defecte DDZ. 15 stuks momenteel.
Je zou het wel inzetbaar kunnen maken, wat ook sowieso de bedoeling is van nummer 3 en nummer 1 is een kop/munt kwestie.quote:Op zondag 8 september 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die eerste twee willen ze de baan niet meer op hebben en bij DDZ is het zo dat die vervangen worden door ander mat, wat weer voor te korte treinen elders zorgt
Beter blijft dat vervelende zelfladend goed thuis gewoon.quote:Op zondag 8 september 2013 21:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan moet NS maar weer nieuwe treinen bijbestellen
Vandaar de 3,4% prijsverhoging van de treinkaartjes en het inzet van Plan V hier en daar.. En de te korte treinen, het falen met V250, de winterdienstregeling bij 1 vlokje sneeuw, enz enzquote:Op zondag 8 september 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beter blijft dat vervelende zelfladend goed thuis gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |