abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:32:13 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130930678
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_130930718
Tot je alsnog die persoon kopt. Dan heb je meteen +150. Net als ik dat had vorige week bij Harderwijk.
pi_130930752
Ik zit idd in die van 2219 James. +13 inmiddels maar okee. We rijden net over het lijk van die spoorloper heen. Momentje, we steken even achteruit. Geen idee waarom O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:35:09 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130930783
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
We rijden net over het lijk van die spoorloper heen. Momentje, we steken even achteruit. Geen idee waarom O-)
_O-
pi_130930788
Twello. Nu nog een springer betekent dat lopen wint.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130930858
Inpakken. Bijna thuis, en bij a op tijd ook nog :) :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130931292
Thuis. De Hemel zij geloofd en geprezen. Ondanks een Wisselstoring en een persoon in het spoor hebben we een punt kunnen halen op 2/3 van de oorspronkelijke rit waarvan de rest vanwege geplande werkzaamheden sowieso al onbereikbaar was. Wooptiefuckingdoodle-doo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:53:32 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130931338
*O*

Biertje?
pi_130931427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
*O*

Biertje?
Nou, het mag wel in de krant inderdaad :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130935201
Schitterend jaren 70 design, de oudste treinen van de BART, een soort RER van de San Francisco Bay Area. Het netwerk van expressmetrolijnen is gebouwd op trajecten waar daarvoor geen railverkeer was. Inmiddels worden op een weekdag gemiddeld 360.000 ritten uitgevoerd.

Een bijzondere technische fact van de BART is, naast het automatisch rijden (alleen vertrekprocedure vindt door de machinist plaats), dat de treinen rijden op Indian Gauge, 1676 mm. De treinen zijn hierdoor merkbaar breder. Binnenkort meer foto's


pi_130935286
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels worden op een weekdag gemiddeld 360.000 ritten uitgevoerd.
Nee. Gewoon nee. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 september 2013 @ 00:59:16 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130935348
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. :N
Dat betekent dat er 4 ritten per seconde plaatsvinden. Ziek _O-

Moet het niet 'per jaar' zijn? :s)
pi_130935381
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat betekent dat er 4 ritten per seconde plaatsvinden. Ziek _O-

Moet het niet 'per jaar' zijn? :s)
wie weet :)

Maar dit kan sowieso niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 september 2013 @ 01:02:56 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130935452
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar dit kan sowieso niet.
Nee, dat lijkt mij ook.

NS rijdt - op het hele HRN - gemiddeld 5200 ritten per dag, het lijkt me niet dat BART op die paar kilometer spoor meer laat rijden :s)

@Bitlord: joking aside, ik ben wel benieuwd naar meer :)
pi_130935468
Waarschijnlijk vinden ze "een rit van Zwolle naar Wezep" en "een rit van Wezep naar t Harde " en "een rit van t Harde naar Nunspeet" en een rit van "enfin you get the point" allemaal verschillende ritten :')

ja zo kan ik het ook. Zo is iedere bruinebonenscheet van en NS-kantoorklerk ook 500 ritten. Of 500.000, kan ook wel, net waar je zin in hebt *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 september 2013 @ 01:05:13 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130935526
Ik vermoed dat met 'een rit' wordt bedoeld 'een trein van A naar B die onder hetzelfde treinnummer rijdt', een trein als de sprinter van Breda naar Utrecht telt dan als twee ritten (Breda - Den Bosch = 136xx, Den Bosch - Utrecht = 160xx).
pi_130935642
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 01:05 schreef James1988 het volgende:
Ik vermoed dat met 'een rit' wordt bedoeld 'een trein van A naar B die onder hetzelfde treinnummer rijdt', een trein als de sprinter van Breda naar Utrecht telt dan als twee ritten (Breda - Den Bosch = 136xx, Den Bosch - Utrecht = 160xx).
Met dat mechanisme alleen ga jij geen 360.000 ritten per dag verklaren :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 september 2013 @ 01:10:15 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130935700
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met dat mechanisme alleen ga jij geen 360.000 ritten per dag verklaren :N
Nee inderdaad, dan niet _O-
pi_130935727
Ik denk eerder dat een rit als Breda - Utrecht, met ehm 11 tusenstations, en dus 13 stations voor de hele lijn, tellen als 12 mogelijke startstations maal 12 mogelijke eindstations maal 2 richtingen = 288 ritten. Wat dan in feite over 2 ritten en 4 treinnummers zou gaan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130935801
Volgens wikipedia heeft BART 366.565 passagiers per dag. Lege treinen dus.
pi_130935848
quote:
9s.gif Op zondag 8 september 2013 01:13 schreef remcoP het volgende:
Volgens wikipedia heeft BART 366.565 passagiers per dag. Lege treinen dus.
Dat zijn nog lang geen 360.000 taxi's per dag _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130935865
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 01:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zijn nog lang geen 360.000 taxi's per dag _O-
:D
pi_130935885
Kortom: Sorry Bitlord, maar je lult :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130936495
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips. En nu niet onaardig doen, ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 08-09-2013 01:42:20 ]
  zondag 8 september 2013 @ 01:38:32 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130936635
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips.
Ahzo :)
quote:
En nu onaardig doen,
Kan geregeld worden hoor _O-
quote:
ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
O+
pi_130936855
Aargh, ik ben moe! Reizigerskilometrage is niet weinig, maar ook niet extreem veel, zo'n 2,5 miljard kilometer per jaar. NS heeft er 17,1.
pi_130939550
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
Dan ben je er een vergeten: Bart_A_car_Oakland_Coliseum_Station.jpg is meer dan 40700 pixels breed (Oké, is geen 4000 pixels).
  zondag 8 september 2013 @ 08:05:20 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130939589
Heel Nederland zat bijna bij Terug naar Toen, maar ik was Nederland "ontvlucht", even het Spoorwegmuseum van de TSP in Saint-Ghislain bezocht.


NMBS (PFTTSP) 2551, 1504, 1805, 1608
Vandaag een dagje een bezoek gebracht aan het spoorwegmuseum van de PFTTSP in Saint-Ghislain. Daar was een open dag met oa een modelbeurs.
Ook had de TSP weer prachtige foto line-ups gecreëerd. Zo kon je 4 generaties E-loksals fraaie line-up fotograferen.
Hier ziet u links de HLE 2551, die destijds ook in Nederland heeft gereden. Rechts daarnaast staat de HLE 1504 die ook een veel geziene gast in Nederland was, de HLE 1805 en helemaal rechts de HLE 1608 met een oud rijtuig.


NMBS (PFTTSP) 2629, 2201, 2551, 1504, 1805, 1608
Ook kon er verder het terrein op nog een foto gemaakt worden met nog 2 andere generatie E-loks, namelijk de HLE2629 en de HLE2201. Om het beeld helemaal compleet te maken, werden de 2551, 1504, 1805 en de 1608 nog meegenomen in dezelfde line-up. Waar we eerst bleven wachten tot alle mensen buiten beeld, werd er nu niet gewacht op de mensen "achterin", want de mensen bleven komen.
pi_130939598
Oeh, e-locs zonder draad. Leuke foto's.
  zondag 8 september 2013 @ 08:08:36 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130939604
Helaas mag de TSP de E-loks niet onder de draad zetten van de NMBS. Hopelijk komt daar wel verandering in. Thnks.
pi_130939773
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips. En nu niet onaardig doen, ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130939777
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Oeh, e-locs zonder draad. Leuke foto's.
Beter dan D-locs onder draad :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130940078
Vorige week nog diesel onder de draad :D
pi_130940609
Ik schreef:
quote:
Maar goed, ik had nog iets gezegd over een pissige column mbt die woekertarieven 2014.
Het zijn twee versies geworden, dus kies wat je het liefste leest.
Woedend op z'n Drieks hier op fok:http://frontpage.fok.nl/c(...)rt-dijsselbloem.html Net een tandje minder qua toon, maar inhoudelijk nog een ietsje uitgebreider volgens de methode-Rikus: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
En Bork schreef:
quote:
Sorry, ik heb het einde niet gehaald, veel te ingewikkeld veel te veel details, het lijkt wel of Ruttiaans de standaard wordt. Zoveel mogelijk zeggen zodat de toehoorder/lezer suf geluld wordt en geen idee heeft waar het overgaat/ging .
Uit wikipedia: Een column is een kort stukje proza waarin de auteur (columnist) spits en uitdagend zijn mening ventileert. Geen ellenlang betoog dus.
Verder natuurlijk prima dat je net hart en ziel stort op dit verderfelijk beleid door overheid en NS.
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.

Zo beter?

En dank voor je hartelijke woorden.
pi_130940742
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:05 schreef greavy het volgende:
Heel Nederland zat bijna bij Terug naar Toen, maar ik was Nederland "ontvlucht", even het Spoorwegmuseum van de TSP in Saint-Ghislain bezocht.

[ link |
NMBS (PFTTSP) 2551, 1504, 1805, 1608
Vandaag een dagje een bezoek gebracht aan het spoorwegmuseum van de PFTTSP in Saint-Ghislain. Daar was een open dag met oa een modelbeurs.
Ook had de TSP weer prachtige foto line-ups gecreëerd. Zo kon je 4 generaties E-loksals fraaie line-up fotograferen.
Hier ziet u links de HLE 2551, die destijds ook in Nederland heeft gereden. Rechts daarnaast staat de HLE 1504 die ook een veel geziene gast in Nederland was, de HLE 1805 en helemaal rechts de HLE 1608 met een oud rijtuig.

[ link |
NMBS (PFTTSP) 2629, 2201, 2551, 1504, 1805, 1608
Ook kon er verder het terrein op nog een foto gemaakt worden met nog 2 andere generatie E-loks, namelijk de HLE2629 en de HLE2201. Om het beeld helemaal compleet te maken, werden de 2551, 1504, 1805 en de 1608 nog meegenomen in dezelfde line-up. Waar we eerst bleven wachten tot alle mensen buiten beeld, werd er nu niet gewacht op de mensen "achterin", want de mensen bleven komen.
Interessant en mooi verhaal met bijbehorende foto's.

Dank!
  zondag 8 september 2013 @ 10:53:01 #36
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130940946
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schreef:

[..]

En Bork schreef:

[..]

Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.

Zo beter?

En dank voor je hartelijke woorden.
Ik ben vereerd, zonder gekheid op een stokje ik vind mezelf nogal kritisch de laatste tijd als ik teruglees maar erg positief hoe je dit dan toch oppakt en terugkoppelt. Zoals eerder gezegd je bent goed bezig ^O^ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130941461
NS__online twitterde op zondag 08-09-2013 om 09:55:10 Wegens de onrust van het uitbreken van een mogelijke prijzenoorlog maandag, zullen wij v.a maandag een speciale dienstregeling rijden. reageer retweet
  zondag 8 september 2013 @ 11:26:50 #38
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_130941536
Ik heb twee vraagjes over Enschede-Glanerbrug:
-Is het studentenreisproduct geldig op dit traject?
-Mag je op dit traject (gratis) je fiets meenemen?
Rossíya, Rossíya -
V étom slķve ogķn' i síla,
V étom slķve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_130941562
Wat zijn Belgische locomotieven toch sexy :$
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130941736
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
NS__online twitterde op zondag 08-09-2013 om 09:55:10 Wegens de onrust van het uitbreken van een mogelijke prijzenoorlog maandag, zullen wij v.a maandag een speciale dienstregeling rijden. reageer retweet
Prijzenoorlog volgens AH: De goedkoopste heeft gewonnen.

Prijzenoorlog volgens NS: De duurste heeft gewonnen.

:+
pi_130941928
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Prijzenoorlog volgens AH: De goedkoopste heeft gewonnen.

Prijzenoorlog volgens NS: De duurste heeft gewonnen.

:+
Het heeft wel een heel hoog "What if we had a war and no one else showed up?"-gehalte.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130942111
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schreef:

[..]

En Bork schreef:

[..]

Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.

Zo beter?

En dank voor je hartelijke woorden.
Wat is precies het probleem met het uitsmeren van een forse kostenstijging over meerdere jaren? Het moet dekkend worden en als ze niet nu verhogen zitten ze met een gat in 2015 en zijn ze pas dekkend in 2016?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130942316
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem met het uitsmeren van een forse kostenstijging over meerdere jaren? Het moet dekkend worden en als ze niet nu verhogen zitten ze met een gat in 2015 en zijn ze pas dekkend in 2016?
De meerkosten worden pas m.i.v. januari 2015 in rekening gebracht door ProRail. NS begint alvast in januari 2014 de reiziger extra te laten betalen. Een jaar eerder dus.
pi_130942505
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De meerkosten worden pas m.i.v. januari 2015 in rekening gebracht door ProRail. NS begint alvast in januari 2014 de reiziger extra te laten betalen. Een jaar eerder dus.
Dit is een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130942694
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb.
Wat bedoelde je dan precies met je vraag?
pi_130942878
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wat bedoelde je dan precies met je vraag?
Het staat er heel duidelijk. Waarom zou NS de prijzen met 7% in 2015 moeten verhogen (waardoor de reizigersorganisaties nog veel harder zullen gaan steigeren) dan twee keer met ongeveer 3%. Als ze het twee keer verhogen in 2015 en 2016 dan zit NS met een gat in de begroting in 2015, dat is ook zeer zeker niet wenselijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 september 2013 @ 12:19:59 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130942899
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Als de IC's via linkerspoor richting Zwolle gaan, kan je prima aan het defecte wissel werken lijkt me
en zo geschiedde het ook. Kwam zelf gisteravond laat uit Utrecht en met de IC zijn we bij 't Harde naar het linkerspoor gestuurd, zodat we om de werkzaamheden heen konden rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130943514
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het staat er heel duidelijk. Waarom zou NS de prijzen met 7% in 2015 moeten verhogen (waardoor de reizigersorganisaties nog veel harder zullen gaan steigeren) dan twee keer met ongeveer 3%. Als ze het twee keer verhogen in 2015 en 2016 dan zit NS met een gat in de begroting in 2015, dat is ook zeer zeker niet wenselijk.
De NS wil het in drie stappen verhogen, en niet in twee.

Punt is: Als Den Haag verzint dat ze 50 miljoen minder voor het spoor overhebben en dat de reiziger dat maar moet ophoesten: dat mag (hoe oneens je het daar ook mee kan zijn: het mag als er een Kamermeerderheid voor is). Dat is het recht van de politiek, de daar eens in de zoveel tijd voor wordt afgerekend in het stemhokje.

Maar laat dat dan ook duidelijk zijn voor de reiziger. Kabinet haalt in 2015 50 miljoen weg, dus laat de reiziger maar zien wat dat betekent: een forse prijsverhoging. Laat dat maar duidelijk zien, in plaats van dat je dat wegmoffelt in een soort glijdende schaal van kleinere stapjes.

En dat die woordvoerder van de NS die Haagse graaibezuiniging nog probeerde recht te lullen ook met een verhaal over drukker spoor en hogere kosten: dan ben je een buikspreekpop van Den Haag ipv een serieus te nemen NS-woordvoerder.

:(
pi_130943867
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De NS wil het in drie stappen verhogen, en niet in twee.

Punt is: Als Den Haag verzint dat ze 50 miljoen minder voor het spoor overhebben en dat de reiziger dat maar moet ophoesten: dat mag (hoe oneens je het daar ook mee kan zijn: het mag als er een Kamermeerderheid voor is). Dat is het recht van de politiek, de daar eens in de zoveel tijd voor wordt afgerekend in het stemhokje.

Maar laat dat dan ook duidelijk zijn voor de reiziger. Kabinet haalt in 2015 50 miljoen weg, dus laat de reiziger maar zien wat dat betekent: een forse prijsverhoging. Laat dat maar duidelijk zien, in plaats van dat je dat wegmoffelt in een soort glijdende schaal van kleinere stapjes.

En dat die woordvoerder van de NS die Haagse graaibezuiniging nog probeerde recht te lullen ook met een verhaal over drukker spoor en hogere kosten: dan ben je een buikspreekpop van Den Haag ipv een serieus te nemen NS-woordvoerder.

:(
Ik snap niet zo goed dat je vindt dat het op die manier moet. Je jaagt er (denk ik dan) meer mensen de trein mee uit dan met kleinere stappen. En als je vindt dat de woordvoerder en buikspreekpop is, pak dat dan aan of richt je frustraties op I&M. De NS hoeft hier niet de gebeten hond te zijn. De reden waarom Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion niet zulke drastische verhogingen hebben doorgevoerd is ook duidelijk; Met de invoering van de OVC zijn die tarieven al veel hoger geworden en zij hebben relatief minder te compenseren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130943990
Iemand trouwens wat gehoord van een stoomloc die zou rijden tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam welke afgekeurd zou zijn door ProRail en daardoor maar door een loc met dieseltractie getrokken werd?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')