beetje aangebrand? Wat rijwindkoeling van een V'tje zal je goed doenquote:
het is pas nieuws als ze niet stakenquote:Op maandag 9 september 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen staking RATP en SNCF....
Zeg bende gij op dreef op zo deez avond, kappen nouquote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is pas nieuws als ze niet staken
Gaat trouwens over spoor 1 denk ik, tegen het stationsgebouw aantwitter:Spoorwegmuseum twitterde op maandag 09-09-2013 om 11:25:23Perron Maliebaanstation #spoorwegmuseum krijgt bovenleiding. BAM start vandaag met funderingen. http://t.co/D7ONBtXr1x reageer retweet
Om er met een trolleybus overheen te kunnen rijdenquote:Op maandag 9 september 2013 23:01 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou je een perron bovenleiding geven?
Denk dat een Schienenwolf minder kwaad kanquote:Op maandag 9 september 2013 22:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon met een Ludmilla over Zwolle-Wierden heen met dat ding
+1!quote:Op maandag 9 september 2013 22:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon met een Ludmilla over Zwolle-Wierden heen met dat ding
Ik snap er geen hout van, ze hebben daar pas leidingen weggehaald toch?quote:Op maandag 9 september 2013 23:01 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou je een perron bovenleiding geven? Ik zou hem eerder boven het naastliggende spoor hangenGaat trouwens over spoor 1 denk ik, tegen het stationsgebouw aantwitter:Spoorwegmuseum twitterde op maandag 09-09-2013 om 11:25:23Perron Maliebaanstation #spoorwegmuseum krijgt bovenleiding. BAM start vandaag met funderingen. http://t.co/D7ONBtXr1x reageer retweet
Er blijft nog altijd een risico dat NS(FC) én de strijd met AB verliesd, én alle treinen moet afnemen, én ze niet tegen een aannemelijk bod aan een buitenland kan verkopen. Dan lijkt het mij kosteneffectiever ze dan maar in een binnenlandse dienst in te zetten dan ze tegen de oudijzerprijs te verpatsen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Godallemachtig wat lopen er toch een hoop hersenloze fantasten rond in het hobbyistenwereldje. Zelfs nu NS meerdere malen te kennen heeft gegevens niets meer met de V250 te willen doen zijn er nog steeds mensen die denken dat NS die treinen wel zal afnemen en in gaat zetten in gewone intercitydiensten zoals Zwolle - Roosendaal.
Echt, een andere verklaring dan 'gaatje in het hoofd' heb ik er niet voor
Deventer - Zutphen - Ruurlo en terug ging vandaag prima hoorquote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beetje aangebrand? Wat rijwindkoeling van een V'tje zal je goed doen
Tsja, dan zit NS FSC ermee. NS Reizigers en NS Hispeed willen niks meer met die treinen te maken hebben. Dat NSFSC in dat geval met 16 onbruikbare treinen zit is een bedrijfsrisico voor die Ierse club.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er blijft nog altijd een risico dat NS(FC) én de strijd met AB verliesd, én alle treinen moet afnemen, én ze niet tegen een aannemelijk bod aan een buitenland kan verkopen. Dan lijkt het mij kosteneffectiever ze dan maar in een binnenlandse dienst in te zetten dan ze tegen de oudijzerprijs te verpatsen.
Nice, ik zoek al heel lang naar de Parallelfahrt van de opening van het ICE-traject Keulen-Frankfurt, 2 ICE's highspeed naast elkaar, nooit gevondenquote:Op dinsdag 10 september 2013 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja, dan zit NS FSC ermee. NS Reizigers en NS Hispeed willen niks meer met die treinen te maken hebben. Dat NSFSC in dat geval met 16 onbruikbare treinen zit is een bedrijfsrisico voor die Ierse club.
Maar al dat terzijde, hier wat gaafs: archiefbeelden van oranje TGV's vanuit allerlei bizarre beeldhoeken en Parallelfahrten:
Geniet ervan
Misschien een tip voor onze correspondent in Italië?quote:Daarnaast wil AnsaldoBreda met de presentatie van een aangepaste en vernieuwde Fyra V250, volgende week in Italië, laten zien dat de Fyra een goede en veilige hogesnelheidstrein is.
Het bedrijf zegt dan ook te komen met bewijzen dat de winterproblemen die geleid hebben tot het einde van de dienstregeling te wijten zijn aan de NS en NMBS, en niet aan de Fyra.
Die heeft een leven tegenwoordig. En een baan en zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 07:08 schreef KnightSolaire het volgende:
Misschien een tip voor onze correspondent in Italië?
"er was niets mis mee maar we hebben wel het één en ander aangepast om problemen te verhelpen"?quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:08 schreef KnightSolaire het volgende:
De juridische strijd gaat door, AB eist opnieuw inzage in de rapporten:
Bron
Vooral interessant is de laatste alinea:
[..]
Misschien een tip voor onze correspondent in Italië?
Ik ken wel perrons met bovenleiding, hoor. Maar erg nuttig is dat niet, nee.quote:Op maandag 9 september 2013 23:01 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou je een perron bovenleiding geven? Ik zou hem eerder boven het naastliggende spoor hangenGaat trouwens over spoor 1 denk ik, tegen het stationsgebouw aantwitter:Spoorwegmuseum twitterde op maandag 09-09-2013 om 11:25:23Perron Maliebaanstation #spoorwegmuseum krijgt bovenleiding. BAM start vandaag met funderingen. http://t.co/D7ONBtXr1x reageer retweet
Volgens mij hebben ze alleen de voetgangersbrug weggehaald, juist om bovenleiding boven spoor 1 te hangen. Dat was niet mogelijk omdat de brug daar te laag was.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:07 schreef bork het volgende:
[..]
Ik snap er geen hout van, ze hebben daar pas leidingen weggehaald toch?
ik verwacht er ook niet veel van neequote:Op dinsdag 10 september 2013 08:49 schreef James1988 het volgende:
Een vernieuwde V250? Ze hebben de roostertjes dichtgemaakt en een net aan de onderkant geknutseld om te loslatende onderdelen op te vangen?
Aangepast en vernieuwd terwijl er toch helemaal niets aan de hand was met de V250 behalve verkeerd gebruik?quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:49 schreef James1988 het volgende:
Een vernieuwde V250? Ze hebben de roostertjes dichtgemaakt en een net aan de onderkant geknutseld om te loslatende onderdelen op te vangen?
Dat is zeker waar, het remsysteem was toch ook eigenlijk ontworpen voor snelheden tot 160 km/u?quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik neem.overigens aan dat die stellen bij 140 km/u minder kwaad kunnen dan bij 250..
Bij stilstand werkt het ook niet altijd goedquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, het remsysteem was toch ook eigenlijk ontworpen voor snelheden tot 160 km/u?
Handig, wordt het NOG langdradiger van. Versoepeld noemen ze datquote:Tijdens een overleg op maandag is besloten dat de machinisten en verkeersleiders voorlopig zowel de oude (18) als nieuwe (één-acht) spreekwijze achter elkaar moeten gebruiken, zodat misverstanden worden voorkomen.
Terwijl dat niet eens het grootste pijnpunt was...quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)lijk-versoepeld.html
[..]
Handig, wordt het NOG langdradiger van. Versoepeld noemen ze dat
"Meester kunt u oprijden tot sein achtduizend driehonderd vierennegentig acht drie negen vier alstublieft?"
"Daar was ik een kwartier geleden al ja, wauwel niet zo"
Wat was dan wel het "Echte" pijnpunt ziggy ?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Terwijl dat niet eens het grootste pijnpunt was...
Er is er gewoon eentje bijgekomenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Terwijl dat niet eens het grootste pijnpunt was...
Wat mij betreft het verplicht over en sluiten gebruiken bij gewone gesprekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat was dan wel het "Echte" pijnpunt ziggy ?
Als het waar is dat de nieuwe regel onduidelijkheid en mogelijk gevaar oplevert, is het dan correct van ProRail om aan te nemen dat dat met iets gewenning vanzelf weggaat? Want dat proef ik een beetje uit dit bericht (naast "wij zijn management en hebben dit bedacht, dús het is perfect").quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)lijk-versoepeld.html
Is dat een pijnpunt? Ik vind dat nog het meest logische van het communiceren. Het volledig moeten herhalen lijkt mij bezwaarlijker..quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat mij betreft het verplicht over en sluiten gebruiken bij gewone gesprekken.
Herhalen moesten we altijd al en is cruciaal om te garanderen dat de boodschap duidelijk is overgekomen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat een pijnpunt? Ik vind dat nog het meest logische van het communiceren. Het volledig moeten herhalen lijkt mij bezwaarlijker..
Kans dat Nederland de rechtzaak wint is minimaal, waarschijnlijk rekt Nederland de huidige situatie voor een paar jaar. Voor de uitspraak gaan ze akkoord met de voorwaarden van Brusselquote:
zou best kunnen ja. Het kan best bedoeld zijn om het palet van mogelijkheden dat de NS schetste optimaal te laten werken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kans dat Nederland de rechtzaak wint is minimaal, waarschijnlijk rekt Nederland de huidige situatie voor een paar jaar. Voor de uitspraak gaan ze akkoord met de voorwaarden van Brussel.
Dan wil NS zeer waarschijnlijk niet meer klassiek de grens over en waarschijnlijk ook minder betalen ja. Als je het mij vraagt nog terecht ook.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou best kunnen ja. Het kan best bedoeld zijn om het palet van mogelijkheden dat de NS schetste optimaal te laten werken.
Als Arriva zou gaan rijden dan moet het palet herzien worden en gaat de NS klagen en eisen dat er minder betaald moet worden.
sowieso ziet de NS de huidige Benelux nog liever gister dan vandaag verdwijnen en een alternatief mag er niet komen, omdat dit de NS te veel geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan wil NS zeer waarschijnlijk niet meer klassiek de grens over en waarschijnlijk ook minder betalen ja. Als je het mij vraagt nog terecht ook.
Aan de andere kant vind ik het weer niet redelijk om tegen een grensverbinding te ageren. Dat is het spel en als NS de zaakjes op orde had gehad zou niemand op het idee gekomen zijn om zo'n verbinding in te leggen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso ziet de NS de huidige Benelux nog liever gister dan vandaag verdwijnen en een alternatief mag er niet komen, omdat dit de NS te veel geld gaat kosten.
het protest hoort gewoon bij het politieke spel dat er achter de schermen gespeeld wordt. Reken er maar op dat er het nodige lobby- en dreigwerk is geweest. Het ministerie is hierbij overstag gegaan, omdat het de inkomsten niet kan missen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik het weer niet redelijk om tegen een grensverbinding te ageren. Dat is het spel en als NS de zaakjes op orde had gehad zou niemand op het idee gekomen zijn om zo'n verbinding in te leggen.
Dit is eigenlijk heel erg dubbel, toch?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso ziet de NS de huidige Benelux nog liever gister dan vandaag verdwijnen en een alternatief mag er niet komen, omdat dit de NS te veel geld gaat kosten.
ja, maar zolang er geen HSL-alternatief is moet de NS welquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk heel erg dubbel, toch?
Het was altijd een winstgevende trein dus in die zin zijn ze hem liever niet kwijt dan rijk. Maar tegelijkertijd is het wel zo dat je voor een snellere verbinding meer geld kan vragen en dat je de capaciteit tussen Den Haag en Roosendaal ook voor andere treinen kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk heel erg dubbel, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |