Tja, dat is er weer eentje die onder het mom van teleurstelling zo laag gerate werd door mij. Ik vond Nostalgia, Ultra echt geniaal en bij Channel Orange ging hij 100% de andere kant op, ik vond het echt een slaapverwekkende plaat, helaas. Luister nu ook geen Frank Ocean meer.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:27 schreef Norrage het volgende:
RYM
MuMe is overzichtelijker, maar RYM heeft dit soort functies ja. Wij disagreen maar op 6 albums Kerft
3.00 stars Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not 4.50 stars
2.50 stars Dire Straits - Communiqué 4.00 stars
2.50 stars Dire Straits - Making Movies 4.00 stars
4.50 stars Gorillaz - Gorillaz 3.00 stars
3.50 stars Nas - Illmatic 5.00 stars
4.00 stars Frank Ocean - Channel Orange 1.50 stars
Jouw Channel Orange
Ik ben echt te lui voor dingen als RYM. Last.FM is cool, daar hoef je niets voor te doenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:
Tchock en DO2 hebben jullie RYM? Dat moeten geniale matches worden. Eens kijken
Maar die Last.FM meter klopt vrij weinig van, schiet erg vaak in het positieve uit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ben echt te lui voor dingen als RYM. Last.FM is cool, daar hoef je niets voor te doen
Verhaal achter deze plaat is best pittig, begreep ik.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:30 schreef DO2 het volgende:
Maar goed... Geen Ty Segall fans hier, begrijp ik? Maakt niet uit. Gooi er gewoon nog een tegenaan:. Mooi.
Nee.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:
Haha dat is waar, zie nu dat mijn ratings echt totaal niet up to date zijn, in augustus heb ik alleen Geogaddi gerate terwijl ik veel meer geluisterd heb, even goedmaken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ben echt te lui voor dingen als RYM. Last.FM is cool, daar hoef je niets voor te doen
Vind het wel leuk. Maar met die hele 60s revival de laatste tijd heb ik het een beetje gehad met die stijl muziek.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:30 schreef DO2 het volgende:
Maar goed... Geen Ty Segall fans hier, begrijp ik? Maakt niet uit. Gooi er gewoon nog een tegenaan:. Mooi.
Ik was lui en inspiratieloos en ik vond Moody zijn voorstel minder leuk.quote:
Oh? Vertel,quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:31 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Verhaal achter deze plaat is best pittig, begreep ik.
Komt omdat ie niet je hele library meeneemt maar alleen top 100 ofzo...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die Last.FM meter klopt vrij weinig van, schiet erg vaak in het positieve uit.
quote:
quote:As a recent promotional tour video pointed out, Sleeper's title can be seen as a comment on Ty Segall's own prolificacy. But it also has a deeper resonance. Last December, the singer and guitarist's adopted father died after a long battle with cancer, and shortly after, Segall stopped speaking to his mother. (He doesn't go into detail in interviews, saying only "she did some bad stuff.") Speaking to NPR, he called this period of his life a "weird, intense time," and Sleeper is a document of what came out of him in that moment. "It was kind of a purge, to be honest," he said.
http://pitchfork.com/reviews/albums/18398-ty-segall-sleeper/
Dat kan niet, want ik zie regelmatig overeenkomsten met mensen waar ik maar een paar plays van heb, Melanie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Komt omdat ie niet je hele library meeneemt maar alleen top 100 ofzo...
Fijne vakantie!!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:33 schreef Norrage het volgende:
Hoi lieve mensen,
Ik ga nu voor 4 weken op vakantie! Dus ik ga nú afscheid van jullie nemen! (al post ik vast nog wel wat als ik in bed lig straks)
Dus toedeloe!!
Dan gaat dit topic dus ook voor 4 weken met vakantie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:33 schreef Norrage het volgende:
Hoi lieve mensen,
Ik ga nu voor 4 weken op vakantie! Dus ik ga nú afscheid van jullie nemen! (al post ik vast nog wel wat als ik in bed lig straks)
Dus toedeloe!!
Hebben we wel veel albums waar we wel mee agree'en of hebben we gewoon nauwelijks hetzelfde?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Felagund het volgende:
Chris_W and Kerftminister disagree: (1)
Chris_W Album Kerftminister
3.50 stars Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf 5.00 stars, die heb ik nog vrij laag gerate, 4 sterren zou ook nog kunnen bij mij.
Dat had ik er niet achter gezocht. Indiana Jones heb ik vroeger nog gespeeld.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Inspiratie kwam door het spelletje van Norrage
Ach hier begint mijn studie weer, dus ik zal wel veel gaan goedmaken van de posts.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan gaat dit topic dus ook voor 4 weken met vakantie.![]()
Geniet van de trip!
have funquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:33 schreef Norrage het volgende:
Hoi lieve mensen,
Dus toedeloe!!
We hebben maar 13 albums binnen één ster gerate. (Bij Norrage is dat 112quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hebben we wel veel albums waar we wel mee agree'en of hebben we gewoon nauwelijks hetzelfde?
Als dat wel zo is dan moet Norrage maar een andere muziekpartner zoeken.
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
We hebben maar 13 albums binnen één ster gerate. (Bij Norrage is dat 112).
Als we dan nog in dezelfde topic zitten verwijder ik me van fokquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan gaat dit topic dus ook voor 4 weken met vakantie.![]()
Geniet van de trip!
Ik ga naar het Witte Huis, de Amerikaanse tennis kampioenschappen en de Nirvana Fallsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Verkeerde volgorde
Rondtrekken?
In the States dan....
Ah. East Coast. Veel plezierquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga naar het Witte Huis, de Amerikaanse tennis kampioenschappen en de Nirvana Falls
Best Coastquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah. East Coast. Veel plezierEn doe Obama de groeten!
....en grabbel wat obscure cd's uit de bakken van kleine record stores
Sorry, jij blijft toch de indie onderkoning en Norrage de koning. Maar voor vier weken mag je koning spelen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Hee...ff Norrage goede reis wensen ja
Na mij de meest gewaardeerde user in dit topic.
Toch liefquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Sorry, jij blijft toch de indie onderkoning en Norrage de koning. Maar voor vier weken mag je koning spelen.
Zucht.quote:
Veel plezier. Topic zal vast wel vol zijn maar of de volgende dat ook al is? Hm...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:33 schreef Norrage het volgende:
Hoi lieve mensen,
Dus toedeloe!!
Neuh. Geen idee waarom.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:
Dit is gewoon rellen om het rellenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:04 schreef Norrage het volgende:
Mijn bottom top 20 ofzo, zelfs Bruce Springsteen en Supertramp staan erin3 van mijn favoriete artiesten
Ook Keith Jarrett namelijk. Tsja. Veelzijdigheid he
Norrage's music
The Beach Boys Pet Sounds 2.0 Digital
Nee man. Dat dacht ik ooit ook, maar het is onzinnig zoiets te zeggen. Inmiddels zijn er een paar albums waar ik extreem van kan genieten (met Madvillainy aan kop).quote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Godverdomme wat is die versie van LTYL goed. En de rest van die live-plaat ook. Sjongejonge. Ik heb LTYL nu al 50x op repeat gehad ofzo
Dank je
...en daarom heet je Trollscience.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:14 schreef Trollscience het volgende:
[..]
als ik een lijst maak van de 1000 beste drummers aller tijden staat dave grohl niet eens op 1000
Fela maakt maar een grapje he.quote:
Oh ja, tuurlijkquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Fela maakt maar een grapje he.
Ik vind overigens wel dat iemand met de naam Fela toch wel redelijk wat Fela Kuti muziek gehoord moet hebben.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:10 schreef Felagund het volgende:
Idd, ik heb vanmiddag nog gepost dat ik Madvillain heb ontdekt.
Ik moet trouwens dringend een kloon aanmaken met de naam Fegalund.
Ja, het is natuurlijk uit den boze. Maar goed, het is Norrage, he. Die is 'n beetje gek in z'n hoofd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:03 schreef Tchock het volgende:
Dit is gewoon rellen om het rellenAls je de muziek niet leuk vindt is dit een album dat alleen al een hoog cijfer verdient om het enkele feit dat je halve library er bewust of onbewust inspiratie uit heeft geput. Misschien wel meer dan de helft.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vind overigens wel dat iemand met de naam Fela toch wel redelijk wat Fela Kuti muziek gehoord moet hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
QFTquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Beetje hallelujaplaatjeIk vind zijn debuutplaat uit 1970 het beste.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
ik vind het niet zo vela.... toch meer kutiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:20 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk uit den boze. Maar goed, het is Norrage, he. Die is 'n beetje gek in z'n hoofd.
Kan die jongen ook weinig aan doen.
Ga jij 's op vakantie.quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:15 schreef ranja het volgende:
[..]
ik vind het niet zo vela.... toch meer kuti
licht je nader toequote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
...en daarom heet je Trollscience.
Billetje Fayquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:54 schreef Moody het volgende:
Bill Fay blijft een van m'n grootste ontdekkingen van de afgelopen jaren.
Dit is muziek mensen
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tja niet iedereen stond vooraan toen smaak werd uitgedeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk dat van mijn top 100 langste nummers op iTunes er wel 60 van Fela Kuti zijn, maar dat maakt het wel mooi.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:21 schreef Felagund het volgende:
Fela Kuti heeft wel lange nummers. 13 nummers op een compilatiealbum met een gemiddelde lengte van iets van 12 minuten.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Hij was vorig jaar op ITGWO. Dit jaar niet. In ieder geval, dat denk ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:54 schreef MaJo het volgende:
Huh Norrage gaat 4 weken weg maar is over 2 weken wel op ITGWO? Nu snap ik er niks meer vanMaarre fijne vakantie sowieso
Ik heb een flinke Lowlands verkoudheid te pakken
Ah, dus jij verzorgt bij deze een gastoptreden?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:42 schreef MaJo het volgende:
Die Arctic Monkeys discussieAlsof je ze niet meteen herkent ook al brengen ze het uit onder een andere naam
Dan even iets heel anders: mijn vriendin Nadine Shah staat op ITGWOVoor de mensen die daarheen gaan: gaat dat zien! En ik mag met haar mee
Hij heeft het over de VS en Vlieland, ging er vanuit dat hij daar ITGWO mee bedoeldequote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:01 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hij was vorig jaar op ITGWO. Dit jaar niet. In ieder geval, dat denk ik.
Wie weet zoekt ze nog een drumster, zal het eens checkenquote:Ah, dus jij verzorgt bij deze een gastoptreden?
Dat wordt een kort bezoekje aan de VS danquote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey wat gezellig
Maar ze overlapt met een act die ik wil zienAlhoewel, Efterklang heb ik op BKS al gezien en dat viel eigenlijk best tegen.
2 weken VS.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:11 schreef MaJo het volgende:
Zie hier het antwoord:
[..]
Dat wordt een kort bezoekje aan de VS dan
Heb je eigenlijk nog dé toekomstige Alpha-band gespot op LL? Of was er geen eenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:11 schreef MaJo het volgende:
Zie hier het antwoord:
[..]
Dat wordt een kort bezoekje aan de VS dan
Vind ik ook ja, paar simpele gitaarrifjes met wat ongeïnspireerde zang eroverheen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:44 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind de nieuwe Franz toch maar een beetje saai.
Oeh ziet er goed uit, even iets van binnenhalen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 04:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
2 weken VS.
En dan meteen door naar Vlieland haha. En daarna ga ik ook nog op vakantie, maar dan in Nederland. Haha.
Groetjes uit Washington DC!
Lekker James Blake, Primal Scream en Giles Corey in het vliegtuig geluisterd. Tip die Giles Corey mensen, ook hele enge muziek. Die Kerftminister, aan jou besteed. Haha.
Dat klinkt errrrug goed.quote:A haunting portrait of depression, suicide, and the occult, "Giles Corey" contains some of the most disturbing, beautiful, and poignant sounds of 2011. Released in conjunction with a 150 page book, this record and it were meant to be experienced concurrently. When done so, this album goes from depressing to devastating, and from frightening to terrifying. "Giles Corey" is an incredible, incredible release from Dan Barrett, of Have A Nice Life.
Ik vind het allemaal wel prima zoquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind ik ook ja, paar simpele gitaarrifjes met wat ongeïnspireerde zang eroverheen.
Die Action zonnebrilquote:
Dat Strawberries lied is het enige wat ik nog eens zal opzetten denk ik.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel prima zoDat liedje over aardbeien is leukst denk ik
Luistert nu gewoon lekker weg. Misschien niet heel spannend en ook niet het beste album van het jaar, maar wel een die fijn is om op te zetten. Wel echt kort.
dat aardbeien liedje klinkt alsof het een Jeff Lynne productie isquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:58 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind het allemaal wel prima zoDat liedje over aardbeien is leukst denk ik
Luistert nu gewoon lekker weg. Misschien niet heel spannend en ook niet het beste album van het jaar, maar wel een die fijn is om op te zetten. Wel echt kort.
Ik zal ze nog eens beter luisterenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:48 schreef ranja het volgende:
[..]
dat aardbeien liedje klinkt alsof het een Jeff Lynne productie is
Ik vind dan de twee die er achteraan komen veel beter.
Check dan ook meteen even Caravan Palace. Bijna hetzelfde laken en pakquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:15 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb Parov Stelar ontdekt door fok
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:21 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Check dan ook meteen even Caravan Palace. Bijna hetzelfde laken en pak
Euh, hoe heet de band en staan ze ook op spotify?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef Kerftminister het volgende:
Superleuk dit, en maar 26 luisteraars op last.fm.
Look and Listen, denk het niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Euh, hoe heet de band en staan ze ook op spotify?
MF DOOM is een naaper?quote:
Nee, hij draagt het masker uit Gladiator.quote:
Hmm dat wist ik niet, wel vet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, hij draagt het masker uit Gladiator.Dat specifieke exemplaar
Ze hebben het alleen iets opgelapt bij een metaalbewerker
edit: Of nou ja, er zijn er vast meerdere gemaakt voor Gladiator zoals dat gaat in films, maar die van MF Doom komt wel van de filmset
All caps.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, hij draagt het masker uit Gladiator.Dat specifieke exemplaar
Ze hebben het alleen iets opgelapt bij een metaalbewerker
edit: Of nou ja, er zijn er vast meerdere gemaakt voor Gladiator zoals dat gaat in films, maar die van MF Doom komt wel van de filmset
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat hij in de beginjaren een zilver gevefd Darth Maul-masker had, misschien bedoelt hij er niet zo veel mee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:03 schreef Z het volgende:
MF DOOM is geïnspireerd op Dr. Doom. Wat heeft Gladiator ermee te maken?
Ik weet dat dat een titel is maar ik weet niet wat je er nu mee bedoeltquote:
Ik ookquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:05 schreef Moody het volgende:
Weer een nieuw nummertje van Okkervil River:
Heb wel zin in het nieuwe album
MF DOOM moet je met alleen maar hoofdletters schrijven. Dat zegt hij in het eind van All Caps ook, all caps when you spell the damn name. Zelfde geldt voor DANGERDOOM en JJ DOOM.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat hij in de beginjaren een zilver gevefd Darth Maul-masker had, misschien bedoelt hij er niet zo veel mee.
[..]
Ik weet dat dat een titel is maar ik weet niet wat je er nu mee bedoelt
QOTSAquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:47 schreef Kerftminister het volgende:
Over MF DOOM gesproken:
Zijn beste nummer.
Trouwens he, ik zat vandeweek na te denken van wie ik de gehele discografie heb geluisterd, met een minimum van 3 albums, anders heb je echt heel veel. Ik kwam op de volgende artiesten:
Queens of the Stone Age
Blur
Bloc Party
Outkast
The Roots
Jimi Hendrix
Aventura
Modest Mouse
Lupe Fiasco
ONE OK ROCK
MF DOOM
The Mars Volta
Organized Konfusion
Asobi Seksu
Eagles of Death Metal
The Shins
Dat was het al, van Kyuss moet ik alleen Wretch nog, van The Black Keys alleen Attack & Release en van Kanye West alleen Graduation. Maar best weinig eigenlijk.
Ach, het zijn er 'maar' zeven. Dat is wel te doen. Radiohead heeft er meer, en daar ken ik ook echt alle tracks van uit mijn hoofd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:16 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind alle albums van Blur geluisterd hebben ook al heel wat hoor
Nou bij sommige bands wel hoor. Ben al heel ver met King Crimson, Santana en Go!Go!7188 en die hebben best wel een aantal schijven uitgebracht. Al vraag ik me af of ik Santana ooit wil afronden met die troep die later komt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:19 schreef Tchock het volgende:
Maar alle alle albums van een band luisteren is niet echt een prestatie. Ik heb ook alles van Coldplay geluisterd maar de laatste drie was onvrijwillig of puur uit leedvermaak.
Ik had bij de lijst van dingen waar ik wel alles een keer van gehoord heb ook de Beatles maar toen keek ik nog een keer die oude albums door en... neh.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou bij sommige bands wel hoor. Ben al heel ver met King Crimson, Santana en Go!Go!7188 en die hebben best wel een aantal schijven uitgebracht. Al vraag ik me af of ik Santana ooit wil afronden met die troep die later komt.
7 albums kennen is veelquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, het zijn er 'maar' zeven. Dat is wel te doen. Radiohead heeft er meer, en daar ken ik ook echt alle tracks van uit mijn hoofd.
Ik heb maar 5 albums van hun geluisterdquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:19 schreef Tchock het volgende:
Maar alle alle albums van een band luisteren is niet echt een prestatie. Ik heb ook alles van Coldplay geluisterd maar de laatste drie was onvrijwillig of puur uit leedvermaak.
Jij bent van enorme hoeveelheden albums er in extreem korte tijd door jassen. Ik ben meer van het uitpluizenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb maar 5 albums van hun geluisterdMaar denk dat dat wel meeste albums die ik ken van 1 band is
Niet helemaal waar. Ik heb me vooral niet verdiept in oudere muziek. Eerste album van Qotsa ken ik niet, eerste album van Blur ook niet, etc.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij bent van enorme hoeveelheden albums er in extreem korte tijd door jassen. Ik ben meer van het uitpluizen
Schandalig.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb maar 5 albums van hun geluisterdMaar denk dat dat wel meeste albums die ik ken van 1 band is
Brr dat hoop ik ook nooit te hoeven doen, hoorde vandaag toevallig weer alle Beatles nummertjes die hoog gechart zijn voorbij komen, dat vind ik geen haar beter dan de folk-pop van tegenwoordig die nu in de charts staat? (Ik voel persoonlijke aanvallen aankomen trouwens)quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had bij de lijst van dingen waar ik wel alles een keer van gehoord heb ook de Beatles maar toen keek ik nog een keer die oude albums door en... neh.
Er is hier eerder wel uitgelegd waarom dat een dom en onwetend statement is. Maar ik zal het niet herhalen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Brr dat hoop ik ook nooit te hoeven doen, hoorde vandaag toevallig weer alle Beatles nummertjes die hoog gechart zijn voorbij komen, dat vind ik geen haar beter dan de folk-pop van tegenwoordig die nu in de charts staat? (Ik voel persoonlijke aanvallen aankomen trouwens)
Ik had een week dit jaar dat ik Stress: The Extinction Agenda van Organized Konfusion 7 keer in een week geluisterd had volgens mij, als het niet meer is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ik heb me vooral niet verdiept in oudere muziek. Eerste album van Qotsa ken ik niet, eerste album van Blur ook niet, etc.
Aan de andere kant gooi ik er wel veel nieuwe albums in die ik ook praktisch allemaal afluister en daar heb ik zeker de helft van nooit weer geluisterd denk ik
Best beluisterde album dit jaar denk ik 5 keer geluisterd in z'n geheelBest beluisterde band nog geen 200 plays
Ben nog van plan alle 13 albums van Daniel Lohues te beluisterenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Schandalig.
Echt tijd om bijv. het ouvre van Bowie eens te gaan checken. De 5 albums "David Bowie" uit 1969 t/m Aladdin Sane (1973) zijn van uitzonderlijke klasse.
So ook de "trilogie" Station to Stadion, Low en Heroes (1976-1977)
In die tijd poepten artiesten in 2 jaar tijd er gewoon 3 meesterwerken uit
Euh, Beatles hebben die melodietjes bedacht en ze zijn tot aan vandaag eindeloos herhaalt in allerlei variaties. Je moet het wel in historisch perspectief zien.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Brr dat hoop ik ook nooit te hoeven doen, hoorde vandaag toevallig weer alle Beatles nummertjes die hoog gechart zijn voorbij komen, dat vind ik geen haar beter dan de folk-pop van tegenwoordig die nu in de charts staat? (Ik voel persoonlijke aanvallen aankomen trouwens)
Meh... Bowie grijpt mij nooit heel erg. Een Best Of kan ik van genieten omdat sommige losse tracks ijzersterk zijn maar behalve Heroes (die hangt hier aan de muurquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Schandalig.
Echt tijd om bijv. het ouvre van Bowie eens te gaan checken. De 5 albums "David Bowie" uit 1969 t/m Aladdin Sane (1973) zijn van uitzonderlijke klasse.
Yay! 9/9 om 9pm (New Yorkse tijd?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef BoerBert het volgende:
Reflektor dus bevestigd als iets van Arcade Fire, voor als dat nog niet gemeld was.
Doe maar Bowie. Eigelijk overbodig dat iemand je dat moet vertellen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ben nog van plan alle 13 albums van Daniel Lohues te beluisterenDie brengt ook standaard elk jaar een album uit
Tja ik ga ook niet de eerste echte Death Metal band prijzen omdat ze de eerste waren met echte grunts, extreem voorbeeld maar je snapt me wel denk ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Euh, Beatles hebben die melodietjes bedacht en ze zijn tot aan vandaag eindeloos herhaalt in allerlei variaties. Je moet het wel in historisch perspectief zien.
Ik vind dat nummer dat ie in de ruimte is zo tofquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meh... Bowie grijpt mij nooit heel erg. Een Best Of kan ik van genieten omdat sommige losse tracks ijzersterk zijn maar behalve Heroes (die hangt hier aan de muur) luister ik (te) weinig hele albums van hem.
Eh. Ik weet niet wat je bedoelt maar afgaand op je beschrijving zal het wel Ground Control To Major Tom zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind dat nummer dat ie in de ruimte is zo tof![]()
Jah Space Oddity jahquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja die, al is de titel geloof ik Space Oddity.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh. Ik weet niet wat je bedoelt maar afgaand op je beschrijving zal het wel Ground Control To Major Tom zijn.
Klopt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja die, al is de titel geloof ik Space Oddity.
Deze al gezien dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar als je het album en de achterliggende gedachte niet kent, moet je je er toch eens in verdiepen.quote:
Oke baas. Ik zal er eens een albumpje inknallenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar als je het album en de achterliggende gedachte niet kent, moet je je er toch eens in verdiepen.
Hij heeft toch wel wat geweldige nummers gemaakt.
O.a:
Ook lekker:quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Oke baas. Ik zal er eens een albumpje inknallenBeloof niet dat ik alles ga luisteren
Zoals bijna altijd is mijn altijd hetzelfdequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:33 schreef Slobeend het volgende:
Iemand de nieuwe Volcano Choir al gehoord? Is het wat?
Gezegend man ben jequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef MCH het volgende:
Geloof dat het zelfs z'n laatste of een na laatste optreden ooit was.
Haha, dus je gaat nooit naar een concert in Paradiso zien?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh wilde bijna naar Portugal. The Man gaan, maar ik ga niks neerleggen voor een lidmaatschap bij Paradiso.
Dan maar naar Bombino in 013.
Jah dat noemen ze zo, maar zie het gewoon als toeslag op de prijs.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh wilde bijna naar Portugal. The Man gaan, maar ik ga niks neerleggen voor een lidmaatschap bij Paradiso.
Gewoon onder laten lopen, dan is Rijssen straks het midden van het landquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah dat noemen ze zo, maar zie het gewoon als toeslag op de prijs.
Net zoals je een toeslag op de prijs krijgt van de parkeerkosten, tijd in de file en hotelkosten in onze prachtige hoofdstad. Tijd om Amsterdam te verplaatsen naar het midden van het land
Nja was voorlopig niks anders waar ik daar heenging en in 2015 zit ik wss in het buitenland. Daarvoor vind ik zo'n abonnement de moeite niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, dus je gaat nooit naar een concert in Paradiso zien?
Pfff. Je gaat echt niet door die ¤3,50?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Kerftminister het volgende:
Je kan ook een maandabonnement nemen hé.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja was voorlopig niks anders waar ik daar heenging en in 2015 zit ik wss in het buitenland. Daarvoor vind ik zo'n abonnement de moeite niet.
Dat is geografisch bijna het midden van het landquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gewoon onder laten lopen, dan is Rijssen straks het midden van het land
Utrecht is wel beter bereikbaar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is geografisch bijna het midden van het land(naja...niet helemaal)
Mensen die zeggen dat Utrecht het midden is, kennen de kaart van Nederland niet
Rebel Rebel ken ik echt heel vaagquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Moody het volgende:
Van zijn hits is dit wel een fijne:
Moet je kennen toch?
En natuurlijk deze met de fijne verwijzing naar zijn Major Tom tijd:
Ik ben het zelden zo met je eens geweest, Moody.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Schandalig.
Ach, niet te hard miepen. Met de trein ben je er zoquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is geografisch bijna het midden van het land(naja...niet helemaal)
Mensen die zeggen dat Utrecht het midden is, kennen de kaart van Nederland niet
Last.fm checkenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Moody het volgende:
Ik ben van 14-18 sept in Italie. Zijn er nog concerten die ik daar niet moet missen?
Als je geen stad er bij geeft wordt dit nogal een onzinnige post. Althans, als je in de Alpen zit ga jij niet naar Napels voor een concertquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Moody het volgende:
Ik ben van 14-18 sept in Italie. Zijn er nog concerten die ik daar niet moet missen?
Wordt me net uitgelegd ja.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Je kan ook een maandabonnement nemen hé.
Tja ik woon in Den Bosch, studeer in Tilburg.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pfff. Je gaat echt niet door die ¤3,50?Ik weet niet wat jouw financiële situatie is maar tenzij je het absoluut niet kunt missen ga je toch niet het prachtige Paradiso verruilen voor 013 om één biertje?
Toch fijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik ben het zelden zo met je eens geweest, Moody.
7 bier, want studentquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pfff. Je gaat echt niet door die ¤3,50?Ik weet niet wat jouw financiële situatie is maar tenzij je het absoluut niet kunt missen ga je toch niet het prachtige Paradiso verruilen voor 013 om één biertje?
Ik toer het land door. Van de meren tot aan Puglia. Ik moet mijn nieuwe auto testenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je geen stad er bij geeft wordt dit nogal een onzinnige post. Althans, als je in de Alpen zit ga jij niet naar Napels voor een concert
Ik ken letterlijk geen enkele plek meer waar je voor ¤0,50 bier kunt drinkenquote:
In Enschede wordt alleen Grolsch gekocht toch?quote:
Nou en. Tuig gewoon naar Amsterdam toequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik woon in Den Bosch, studeer in Tilburg.
Gesponsord door vakgroepen van de uniquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken letterlijk geen enkele plek meer waar je voor ¤0,50 bier kunt drinkenEn zeker niet in Paradiso, trouwens
Oh! Vetquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik toer het land door. Van de meren tot aan Puglia. Ik moet mijn nieuwe auto testen
Die heb ik inderdaad ook wel. Maar dan moet je wachten op de gelegenheden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:54 schreef debeterebob het volgende:
En laten we de gratis bier niet vergeten bij random gelegenheden
Je weet dat je daar later in het jaar diensten voor moet verrichtenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:54 schreef debeterebob het volgende:
En laten we de gratis bier niet vergeten bij random gelegenheden
Het is meer dat je eigenlijk bestuur bij een studievereniging zou moeten gaan doen om al die wisselborrels mee te pakken, zonder dat het raar is dat je er bentquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad ook wel. Maar dan moet je wachten op de gelegenheden.
Ga minstens 8000 km. maken in 2 weken. Klinkt stoer, maar is vermoeiend. Toch wil ik tot in de hak, want daar ben ik nooit geweest. Geweldig land, zeker als je onder Rome komt. Veel en veel beter dan dat overschatte Frankrijkquote:
Ik heb weinig goede herinneringen onder Rome.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ga minstens 8000 km. maken in 2 weken. Klinkt stoer, maar is vermoeiend. Toch wil ik tot in de hak, want daar ben ik nooit geweest. Geweldig land, zeker als je onder Rome komt. Veel en veel beter dan dat overschatte Frankrijk
Jep. In de slechtste wijken die ik ooit met eigen ogen gezien heb.quote:
Dan ben je nooit in de balkan geweestquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep. In de slechtste wijken die ik ooit met eigen ogen gezien heb.Dagje Pompeii gedaan. Eerlijk waar, de weg er naartoe was alsof in door een derdewereldland reed.
Dat klopt. Ouders hielden van Zuid-Frankrijk en Noord- en Midden-Italië.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan ben je nooit in de balkan geweest
Dat wil ik ook graag nog eens doen.quote:Klopt, Zuid-Italie heeft wat onderhoud nodig. Maar als je de materie even vergeet en de grote steden vermijdt, valt er echt veel te genieten. De Amalfi kust is geweldig. Als je het binnenkant ingaat en in een willekeurig dorpje overnacht ontmoet je het echte Italië
Je kan ook Sardinië eens doen. Is Italië op z'n best heb ik me laten vertellen. Mijn auto is dan ingereden, dus dan kan ik gewoon vliegenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt. Ouders hielden van Zuid-Frankrijk en Noord- en Midden-Italië.
[..]
Dat wil ik ook graag nog eens doen.
Tour de France was op Corsica (en ja dat is Frankrijkquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Je kan ook Sardinië eens doen. Is Italië op z'n best heb ik me laten vertellen. Mijn auto is dan ingereden, dus dan kan ik gewoon vliegen
Lekker Indie. Ik zweer bij mainstream dr. Utkerquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:12 schreef Moody het volgende:
Ik ga al jaren naar Italië en eet minstens 25 pizza's per keer (ietwat overdreven), maar die in het dorpje Vico Equense zijn onovertroffen. Napolitaanse pizza's zijn sowieso de beste.
Ik ben nog niet dood gevallen hoor.quote:
Ik las hanglulquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
Look and Listen eens geliked op Facebook. Merk wel dat ze totaal geen populariteit buiten Korea hebben, alles staat er gewoon in Hangul geschreven.
Ramazotti wel en Status Quoquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Ozo
Ook geen Pausini, Ramazzotti of Borsato?
welke? Ik vind Bug verreweg het bestquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:44 schreef Kerftminister het volgende:
Gisteren voor het eerst een Dinosaur Jr. album geluisterd en dat beviel me wel.
Beyond en Farm vind ik van het latere werk ook heel sterk. Vooral Beyond is een heel sterk album.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:57 schreef ranja het volgende:
[..]
welke? Ik vind Bug verreweg het best
Farm vond ik ook wel goed inderdaad, toch gaat er weinig boven het jaren 80/begin 90 werk van ze.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:56 schreef calexico27 het volgende:
Beyond en Farm vind ik van het latere werk ook heel sterk. Vooral Beyond is een heel sterk album.
Jaquote:
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Below, you'll find the album's tracklist and above, the album's artwork which, as you can see, features a nude Matt & Kim. The limited edition vinyl comes with a reusable sticker to stick over Kim's boobs.![]()
Fast-track vind ik ook wel chill. Jazzdrummetjequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaFog is geweldig (en veel beter dan de tweede uitgave), Life In Glass House is geweldig, Worrywort is tof, Amazing Sounds of Orgy staat bij mij in hun top tien beste nummers, Kinetic is tof, Cuttooth ook. Alleen Trans-Atlantic Drawl en Fast-Track kan ik niet zo veel mee.
Nee die eerste plaat, You're Living All Over Me volgens mij.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:57 schreef ranja het volgende:
[..]
welke? Ik vind Bug verreweg het best
Ik zou die toch ergens anders plakken denk ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef Tchock het volgende:
En als laatste deel van mijn quadruplepost: indietetten.
The limited edition vinyl comes with a reusable sticker to stick over Kim's boobs.
Nog meer redenen dus om aan Fela Kuti te beginnen, een van de meest geprezen albums hier heeft hij geïnspireerd.quote:Brian Eno introduced Fela Kuti's multiple rhythm music style to the band, and during production Eno used a different rhythm count for some members of the group than others, starting on the "3" instead of the "1." It gave the song what Eno called "a funny balance within it. It has really two centers of gravity: their "1" and my "1."" This rhythm imbalance was exaggerated in the studio, and is present throughout the song
Talking Headsquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
Over Once in a Lifetime van Remain in Light van Talking Heads:
[..]
Nog meer redenen dus om aan Fela Kuti te beginnen, een van de meest geprezen albums hier heeft hij geïnspireerd.
quote:
Wist ik dan weer niet.quote:Talking Heads have been cited as influences by many artists, including Primus, Bell X1 and Radiohead, who took their name from the Talking Heads song "Radio Head" from the 1986 album True Stories.
Ik wel. Ze heetten eerst On a Friday, omdat dat de enige dag was dat alle leden konden repeteren. De eerste demo kwam ook uit onder die naam, maar toen ze serieuze aandacht van EMI kregen moest er een nieuwe naam omdat On a Friday 'te emo' klonk en daarna kregen ze een albumdeal voor zes albums.quote:
Tja niet gek dat je dat weet. Ik weet dat bij mijn eigen favoriete bands Queens of the Stone Age en natuurlijk dan Kyuss ook.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wel. Ze heetten eerst On a Friday, omdat dat de enige dag was dat alle leden konden repeteren. De eerste demo kwam ook uit onder die naam, maar toen ze serieuze aandacht van EMI kregen moest er een nieuwe naam omdat On a Friday 'te emo' klonk en daarna kregen ze een albumdeal voor zes albums.
Radio Head vind ik trouwens een rotnummer.
Volgens mij heb ik van QOTSA een keer gelezen dat iemand Kings of the Stone Age opperde maar dat Homme dat te overdreven en macho vond. Maar vertel!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja niet gek dat je dat weet. Ik weet dat bij mijn eigen favoriete bands Queens of the Stone Age en natuurlijk dan Kyuss ook.
De band Boris heeft zich vernoemd naar een nummer van Melvins, ook een band waar ik nog naar moet luisteren.
Nja ze heetten eerst Gamma Ray, maar zo heette een Duitse band al. Toen idd wat jij zei, Josh Homme zegt iets in de trend van dat de koningen van de steentijd met alle vijanden in de steen tijd zouden vechten terwijl de Queens gewoon lekker lui blijven zitten en een beetje met de vriendinnen van de koningen bezig zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik van QOTSA een keer gelezen dat iemand Kings of the Stone Age opperde maar dat Homme dat te overdreven en macho vond. Maar vertel!
Die heetten eerst Katzenjammer, maar dat werd Sons of Kyuss en uiteindelijk Kyuss, naar een draak in ik dacht Dungeons and Dragons.quote:
Speaking in Tongues is wel zo'n geniaal albumquote:
Atak is kut toch? Metropool (Hengeloquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, Enschede.
Maar het is een uurtje via de 31
De oude Atak was altijd een fijn kleinschalig alternatief tentje. Hele fijne sfeer, weinig "buitenstaanders".quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Atak is kut toch? Metropool (Hengelo) is zelfs beter. Munster heeft ook wel aardige concertzalen met redelijk grote namen. Maar zo bijzonder is mijn tip ook weer niet hoor. Zit een beetje te snuffelen naar leuke dingen in het najaar.
Meedoen met de grote jongens hoeft niet, je moet de pareltjes boeken. In dat opzicht heeft Vera het al een aantal jaren verloren van Doornroosje. Die programmeur in Groningen moet met pensioen, die zit er al veel te lang (vastgeroest). Dat zie je ook wel terug aan het aantal uitverkochte concerten tegenwoordig (lees: nihil).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:30 schreef Moody het volgende:
[..]
De oude Atak was altijd een fijn kleinschalig alternatief tentje. Hele fijne sfeer, weinig "buitenstaanders".
De nieuwe Atak probeert mee te doen met de grote jongens. Lukt nog niet helemaal, maar heeft natuurlijk tijd nodig. Enschede is wel muziekstad, met o.a. de Nationale Reisopera, conservatorium, symfonieorkest en pop/rock opleidingen. Moet je zien hoeveel Duitsers hier studeren. Aardig lui voor het grootste deel hoor
Probleem bij podia in uithoeken is dat pareltjes geen volle zalen trekken en dus amper break-even draaien. In studentensteden kunnen ze dan nog een kleine winst draaien met bierverkoop, maar tochquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Meedoen met de grote jongens hoeft niet, je moet de pareltjes boeken. In dat opzicht heeft Vera het al een aantal jaren verloren van Doornroosje. Die programmeur in Groningen moet met pensioen, die zit er al veel te lang (vastgeroest). Dat zie je ook wel terug aan het aantal uitverkochte concerten tegenwoordig (lees: nihil).
Duitsland is duurrrrr qua concerten. Al is Vera extreem goedkoop, ook het bier en gelukkig te krijgen in de fles. Tenzij het een uitverkocht of vol hosconcert is. Dan zijn ze bang voor flessengooiers.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Probleem bij podia in uithoeken is dat pareltjes geen volle zalen trekken en dus amper break-even draaien. In studentensteden kunnen ze dan nog een kleine winst draaien met bierverkoop, maar toch
Lef ontbreekt meestal wel idd, dat is jammer. In Duitsland valt er meer te genieten. Op 3 kwartier vanaf Enschede (Ruhrgebied) gebeurt op muziekgebied meer dan in de Randstad. Ik woon lekker centraal, al denken ze daar in de Randstad natuurlijk anders over
Dat kan niet uit natuurlijk. Of hebben ze een zaal voor 20.000 man ofzo?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:40 schreef MCH het volgende:
Het allergoedkoopste podium is Asteriks in Leeuwarden. Bijna alle concerten voor 5 euro, volgens mij ontvangen ze flinke subsidie. Volgende maand bijvoorbeeld Lucky Fonz en Tim Knol.
Ik heb juist besloten dat ik het absurd vind om 25-40 euro of zelfs meer voor een band te betalen. Dan ga ik ze wel een keer zien op een festival.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat kan niet uit natuurlijk. Of hebben ze een zaal voor 20.000 man ofzo?
Prijs boeit me niet zo. Ik ga tegenwoordig maar na 1 a 2 concerten per maand. Dan kies ik toch voor iets dat ik graag wil zien.
¤40,- is een schijntje voor sommige bands die ik nog graag wil zienquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:42 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb juist besloten dat ik het absurd vind om 25-40 euro of zelfs meer voor een band te betalen. Dan ga ik ze wel een keer zien op een festival.
Het ligt aan de band. Sommige acts heb ik een duidelijke limiet voor. Te duur? Dan niet. Andere bands betaal ik voor wat ze vragen - en als dat ¤60 is vind ik dat geen probleem. Nog meer heb ik gelukkig nog niet meegemaaktquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:42 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb juist besloten dat ik het absurd vind om 25-40 euro of zelfs meer voor een band te betalen. Dan ga ik ze wel een keer zien op een festival.
Wauw, dat lijkt me een ongelofelijk deprimerend moment. Koop een Harley?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:48 schreef MCH het volgende:
Ach, misschien heb ik na 12 jaar wel genoeg kersen op de taart gezien.
Ik kan vredig sterven na Oasis en The Stone Roses live in Engeland.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw, dat lijkt me een ongelofelijk deprimerend moment. Koop een Harley?
Gelukkig niet, nee. Ze moeten de legacy maar zo laten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:51 schreef MCH het volgende:
Misschien alleen The Smiths nog maar dat zal nooit gebeuren vrees ik.
97quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Oasis heb ik eens 100 D-Mark voor betaald in Oberhausen in 1998
Dat was een week werken als je 17 bent
Ik krijg letterlijk pijn in mijn hart als ik bedenk dat ik Radiohead in Paradiso had kunnen zien voor de The Bends-tour.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:56 schreef Moody het volgende:
Daarbij was Radiohead slechts 15 gulden ofzo
Het valt wel mee. Robbie Williams in Keulen toen hij nog goed was en ik iets van 15 of 16 jaar.quote:
Oh, ik wilde er achteraan typen 'als ik vijftien jaar eerder was geboren' maar ik zat met mijn hoofd ergens andersquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Voor The Bends? Hoe oud was je toen man?
Ah. Ik had kaarten voor de Arena en heb ze voor goud verkocht op Marktplaatsquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Het valt wel mee. Robbie Williams in Keulen toen hij nog goed was en ik iets van 15 of 16 jaar.
Ozo. Kut dat de muziek van de laatste 10 jaar geen echte helden meer heeft. Elke lozer kan tegenwoordig een album uitbrengen, dat is het probleemquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik wilde er achteraan typen 'als ik vijftien jaar eerder was geboren' maar ik zat met mijn hoofd ergens anders
Zolang Yorke, Grohl, Turner en Homme nog leven heeft muziek nog heldenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Ozo. Kut dat de muziek van de laatste 10 jaar geen echte helden meer heeft. Elke lozer kan tegenwoordig een album uitbrengen, dat is het probleem
Ik bedoelde nieuwe helden. Matt Berninger is een kanshebber.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zolang Yorke, Grohl, Turner en Homme nog leven heeft muziek nog helden
Maar serieus, natuurlijk zijn de helden er nog. Ze zijn alleen jouw smaak uitgewandeld.
Alle 3 niet voor mij. Maar goed, het begrip "held" hangt natuurlijk af van je smaakquote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Justin Vernon, Win Butler en Alex Turner zijn wel aardige 'helden', toch?
Omdat ze al vier briljante platen hebben afgeleverd en TLSP, ook briljant. Op je 27ste vijf nummer één albums hebben (zesde over paar weken) als rockmuzikant, doe het maar eens na. Ik ken geen betere songwriter op dit moment.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Omdat Arctic Monkeys een goede debuutplaat hadden
Daarna zijn ze niet beter geworden imo.
Ik geef verder niet zo heel veel om het werk van Turner, maar je kunt moeilijk ontkennen - net als bij Vernon - dat hij extreem veelzijdig is en daarbij een zéér getalenteerde songwriter. Heeft toch aardig wat succesvolle projecten ondertussen op zijn naam staan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Volledig mee eens, maar Arcade Fire is geen heldenband. De band als geheel is briljant maar juist omdat ze samen zijn. Het is niet een Herman Brood And His Wild Romance-achtige band.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Alle 3 niet voor mij. Maar goed, het begrip "held" hangt natuurlijk af van je smaak
Ik zie bands als The National en Arcade Fire (ik vergeet er vast een paar) als de elite van de laatste 10 jaar. Daar kunnen bijv. Coldplay of Muse (die het op commercieel vlak veel beter doen) niet aan tippen.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Nah, omdat hij vier verschillende richtingen in is gegaan met zijn band zonder daarbij aan populariteit in te boeken, een prachtige solo-EP heeft uitgebracht en briljante teksten eruit jast in een tempo waar je u tegen zegtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Omdat ze al vier briljante platen hebben afgeleverd en TLSP, ook briljant. Op je 27ste vijf nummer één albums hebben (zesde over paar weken) als rockmuzikant, doe het maar eens na. Ik ken geen betere songwriter op dit moment.
Jullie tweequote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik geef verder niet zo heel veel om het werk van Turner, maar je kunt moeilijk ontkennen - net als bij Vernon - dat hij extreem veelzijdig is en daarbij een zéér getalenteerde songwriter. Heeft toch aardig wat succesvolle projecten ondertussen op zijn naam staan.
Jij vindt ze briljant. Dat is nogal wat. Het woord briljant durf ik amper bij Bowie of Lennon te noemen. Ze doen gewoon wat ze leuk vinden en (blijkbaar) erg goed in zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Omdat ze al vier briljante platen hebben afgeleverd en TLSP, ook briljant. Op je 27ste vijf nummer één albums hebben (zesde over paar weken) als rockmuzikant, doe het maar eens na. Ik ken geen betere songwriter op dit moment.
wáááárom... mollenjullieniks!?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:04 schreef MCH het volgende:
Toen heb ik deze band in elk boerenhol gevolgd omdat ik een pit zo geweldig vond.
Als je Bowie en Lennon niet briljant vindt (muzikaal gezien dan hé, het zullen geen sterke fysici zijn), wie in vredesnaam dan wel?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij vindt ze briljant. Dat is nogal wat. Het woord briljant durf ik amper bij Bowie of Lennon te noemen. Ze doen gewoon wat ze leuk vinden en (blijkbaar) erg goed in zijn.
De Arctic Monkeys zijn een prima band hoor, maar ik wil wel zien waar ze over 10 jaar staan.
Snap!.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Als je Bowie en Lennon niet briljant vindt (muzikaal gezien dan hé, het zullen geen sterke fysici zijn), wie in vredesnaam dan wel?
Ze schijnen heel af en toe nog een optreden te doen maar ik durf de band niet te liken op Facebook om ze in de gaten te houden, dan ziet iedereen dat ik Neuk! like.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
wáááárom... mollenjullieniks!?
Haha! Culthelden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze schijnen heel af en toe nog een optreden te doen maar ik durf de band niet te liken op Facebook om ze in de gaten te houden, dan ziet iedereen dat ik Neuk! like.![]()
Veel mensen hier kennen het oeuvre van Arctic Monkeys beter dan dat van Bowie. Een woord als "briljant" is een loos begrip in de muziekhistorie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Als je Bowie en Lennon niet briljant vindt (muzikaal gezien dan hé, het zullen geen sterke fysici zijn), wie in vredesnaam dan wel?
Nietes.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Veel mensen hier kennen het oeuvre van Arctic Monkeys beter dan dat van Bowie. Een woord als "briljant" is een loos begrip in de muziekhistorie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |