Ik had "Yes sir, Indie! Whatever." gedaan.quote:
Zo klink je net als de rijdende rechter.quote:
liever dezequote:Op maandag 12 augustus 2013 19:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze TT roept om de jolige I See A Darkness!![]()
Mwah, het kan nog erger.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:07 schreef Moody het volgende:
Wel cru om juist vandaag met een prins aan te komen
We hadden het eerder vandaag ook al over Prince. ILLUMINATIquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:07 schreef Moody het volgende:
Ik kom niet meer bijquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:07 schreef Moody het volgende:
Die link is al eerder gelegd:quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:07 schreef Moody het volgende:
Met de cassette? Ja, da's de enige die ik ooit eens heb aangeschaft. Zelden naar geluisterd.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:16 schreef Kerftminister het volgende:
Heeft er iemand het eerste Spinvis album?
Ja? want?quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:16 schreef Kerftminister het volgende:
Heeft er iemand het eerste Spinvis album?
Die is zo briljant hequote:Op maandag 12 augustus 2013 19:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze TT roept om de jolige I See A Darkness!![]()
Met bagagedrager ja. Wespen is van Goochelaars en geesten. De eerste is met Smalfilm, voor ik vergeet etc...geniaal album. Maar alles van Spinvis is geniaalquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:22 schreef Felagund het volgende:
Die eerste is toch met de wespen op de appeltaart en de bagagedrager, die heb ik niet, maar dat album vond ik nog wel aardig.
Heb er 1,5 jaar geleden al even bij stil gedaan. Toen was het al vrij duidelijk hequote:
Uiteraard. Dit wens je niemand toe.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb er 1,5 jaar geleden al even bij stil gedaan. Toen was het al vrij duidelijk he
Blijft natuurlijk sneu...koninklijke familie of niet.
Ik vind dat als je dit soort dingen erover zegt, dat je het dan beter gewoon niet kan posten....quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:16 schreef Moody het volgende:
Ik doe nog ff een poging om jullie een mening over Dan Croll te ontlokken....
Vind het wel verfrissende indie pop. Totaal niet origineel, maar wel leuk uitgevoerd
Als je alleen geoorloofd bent om meesterwerken te posten, zou dit topic geen bestaansrecht hebbenquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind dat als je dit soort dingen erover zegt, dat je het dan beter gewoon niet kan posten....
Nou ik post in ieder geval geen dingen die ik eigenlijk kut vindquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je alleen geoorloofd bent om meesterwerken te posten, zou dit topic geen bestaansrecht hebben
Je gelooft het niet, maar ik vind het best nog wel aardigquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou ik post in ieder geval geen dingen die ik eigenlijk kut vindEr moet wel een beetje potentie inzitten he....
Dit vind ik in ieder geval verschrikkelijk. Alleen die hipster-look van die gast al
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:19 schreef Norrage het volgende:
Bazig dit![]()
http://www.festivalinfo.n(...)r-songwriters_thuis/
Ik heb het zelfs ff geliked op facebookZo terecht...Man wat zijn ze het genre enorm aan het uitmelken met al die 13 in een dozijn troep...
Nee zwaar terecht. Genoeg andere muziek die ze kunnen uitnodigen. Geen Bouwe dob en zo graagquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Kansloze actie imho. Als je genre uitgemelkt vindt, dan nodig je toch gewoon alleen kwaliteit uit en ga je niet ineens alles boycotten lijkt me. Als je van underground gabbermuziek houdt laat je je toch ook niet uit het veld slaan door parodies als Hakkuhbar
Ok. Waardeloos album dus.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:08 schreef Moody het volgende:
Oh, de nieuwe Travis is blijkbaar gelekt. Altijd leuk. Even proberen vanavond
Uiteraard mogen ze die muziek links laten liggen, maar waarom met zo'n attitude van zie ons een lekker alternatief zijn. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om positief te promotenquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee zwaar terecht. Genoeg andere muziek die ze kunnen uitnodigen. Geen Bouwe dob en zo graag
En dan komen ze zelf met De Kraaien en Handsome Poetsquote:
ONZ / [Radio 49] #4034 De emo komt uit je oogballen!quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:33 schreef Moody het volgende:
Wordt tijd dat we een keer radio gaan maken.
Ja kom er maar eens tussenquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
ONZ / [Radio 49] #4034 De emo komt uit je oogballen!
Daar kan je gewoon mee doen
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok. Waardeloos album dus.
Dit is nog wel aardig. De rest klinkt als overgebleven b-kantjes.
Slechte clip ook. Zucht, tot zover mijn geliefde Travis
https://www.google.com/ca(...)google.com&mode=WEEKquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja kom er maar eens tussen
Eigen indie stationnetje opstarten?
Ranzige muziek pluggen.
Paar weken later hoor je het op 3FM
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
https://www.google.com/ca(...)google.com&mode=WEEK
Nu is er "muziek waar de kat nog van houdt".
Eens met alles, behalve dat van ene Moodyquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:40 schreef debeterebob het volgende:
Ik zie het al voor me
Moody's waardeloze soeperdoeper-pluguurtje
Kerftministers' muziek die niet bestaat blijkt toch te bestaan uurtje
Norrage' anti singer songwriter uurtje
DO2's repetatieve uurtje
Ranja's gitaarmuziek
beterebob's Celine Dion & Britney Spears uurtje
De betere popmuziek van Bob?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:40 schreef debeterebob het volgende:
Ik zie het al voor me
Moody's waardeloze-pluguurtje
DO2's repetatieve uurtje
Ranja's gitaarmuziek
Met The National muziek?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:45 schreef BoerBert het volgende:
Bovengemiddeld.
Norrage komt met allemaal herhalingen van zetten.
Exactemundo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Travis was best wel héél prima vroeger, hoor!
Tof! Nu ik erover nadenk, is The Invisble Band misschien wel één van de eerste cd'tjes die ik ooit zelf kocht. Ik was toen 11, maar ik vond Sing en vooral Side zo tof. Bij die laatste kwam dat ook door die clip met ufo's, wat ik toen cool vond.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Exactemundo.
The Cage is ook zo'n poppareltje....
Live zijn ze ook ijzersterk. Meerdere malen mee mogen maken
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tof! Nu ik erover nadenk, is The Invisble Band misschien wel één van de eerste cd'tjes die ik ooit zelf kocht. Ik was toen 11, maar ik vond Sing en vooral Side zo tof. Bij die laatste kwam dat ook door die clip met ufo's, wat ik toen cool vond.
Geen goed filmpje helaas, maar zo'n tof nummer ook.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:02 schreef Moody het volgende:
Nog meer britpop van de bovenste plank.....
Zeker!quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Geen goed filmpje helaas, maar zo'n tof nummer ook.
Die luister ik dan ookquote:
Toch past het wel goedquote:
Paar maandjes geleden al, staat in mijn jaarlijstje.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:15 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand het nieuwe album van Quasimoto/Madlib geluisterd? Het is volgens mij vooral een collectie b-sides/zeldzame liedjes. Moet mij maar eens meer in zijn werk verdiepen.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:40 schreef debeterebob het volgende:
Ik zie het al voor me
Moody's waardeloze-pluguurtje
DO2's repetatieve uurtje
Ranja's gitaarmuziek
Pff eng filmpje ookquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh de muziek zelf is niet echt eng ofzo. Deze van Boards of Canada is ook echt een pareltje, mijn favoriete nummer van ze:
Ik wel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Pff eng filmpje ook
Ik houd niet van enge muziek
Moet je vooral They Were Wrong, So We Drowned van Liars eens opzetten. In het donker. Op een koptelefoonquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Pff eng filmpje ook
Ik houd niet van enge muziek
Eens binnenhalen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:50 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Moet je vooral They Were Wrong, So We Drowned van Liars eens opzetten. In het donker. Op een koptelefoon
Pff ik mijd dit soort muziek. Buiten dat het abstract is, is het ook gewoon eng.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:50 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Moet je vooral They Were Wrong, So We Drowned van Liars eens opzetten. In het donker. Op een koptelefoon
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Enger dan dit album wordt 't niet. Misschien Ohm van Coltrane, die is ook doodeng soms.
Dat zijn juist leuke albumsquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind dit denk ik wel de meest enge plaat die ik ken
Find Candace? Dat is wat mij betreft iig z'n engste... Maar echt eng vind ik VS niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:59 schreef Kerftminister het volgende:
En Venetian Snares, dat vampierenalbum, is dat een beetje creepy?
Ja die White Noise plaat is inderdaad niet verkeerd. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het nummer 1 van de meest creepy dingen vind, heb meermalen het album geluisterd op bed en als dat nummer komt lig ik toch vrij ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:07 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn juist leuke albums
Diamanda Galas wordt ik trouwens ook bang van:
Hoewel het soms ook wel erg mooi is:
Gloomy Sunday is sowieso echt een nummer voor haar: http://en.wikipedia.org/wiki/Gloomy_Sunday
'Moeilijke' muziek vind ik hetquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:56 schreef Norrage het volgende:
Ben weer even verslaafd aan LCD Soundsystem![]()
wat een ongelooflijk held(en) zijn dat nog
Vooral Sound of Silver
LCD Soundsystem moeilijk?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
'Moeilijke' muziek vind ik het
Norrage... De ondoorgrondelijke.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:22 schreef Norrage het volgende:
Ik vind All My Friends het minste nummer van de plaat, maar ik daar ben ik geloof ik de enige van als ik eens op musicmeter kijk :/
Get Innocuous is het bestIk blijf het ook geniaal vinden dat ze zo'n nummer als New York gewoon op het einde hebben gezet
![]()
Mij lukt het niet om meer dan 4 nummers achter elkaar te luisterenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:24 schreef DO2 het volgende:
Ja, hoezo moeilijk? Ligt lekker in het gehoor, toch? Niks moeilijks aan.
Ja ik snap er niet veel van, die mening van mij, meestal. Er gebeurt toch echt heel weinig boeiends in All My Friends? Beweegt een beetje door...Een nummer als Get Innucuous heeft een geniaal funkritme er doorheen zitten, en er gebeuren steeds spannende dingen, van die beats die terugkomen.Al lijkt het alsof deze ook vrij eentonig is. Een Sound of Silver heeft die geniale outtro en die steeds ontsporende stemmen. Maar All My Friends heeft mijns inziens helemaal niks spannends en die piano doet in het begin exact hetzelfde als aan het einde. Saai. Heb hem net 3x op rij lopen luisteren om te kijken waarom mijn mening zoals gewoonlijk weer volstrekt afwijkend is, maar ik hoor de genialiteit totaal niet.quote:
Uhm... Ok.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik snap er niet veel van, die mening van mij, meestal. Er gebeurt toch echt heel weinig boeiends in All My Friends? Beweegt een beetje door...Een nummer als Get Innucuous heeft een geniaal funkritme er doorheen zitten, en er gebeuren steeds spannende dingen, van die beats die terugkomen.Al lijkt het alsof deze ook vrij eentonig is. Een Sound of Silver heeft die geniale outtro en die steeds ontsporende stemmen. Maar All My Friends heeft mijns inziens helemaal niks spannends en die piano doet in het begin exact hetzelfde als aan het einde. Saai. Heb hem net 3x op rij lopen luisteren om te kijken waarom mijn mening zoals gewoonlijk weer volstrekt afwijkend is, maar ik hoor de genialiteit totaal niet.
Verreweg het beste LCDS nummerquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:22 schreef Norrage het volgende:
Ik vind All My Friends het minste nummer van de plaat, maar ik daar ben ik geloof ik de enige van als ik eens op musicmeter kijk :/
quote:
Dat lijkt mij nou net dé reden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:28 schreef Norrage het volgende:
[..]Waarom is het zo goed dan? Er zit niet eens een echte climax in terwijl je steeds denkt dat die komt...
Ja dat begrijp ik ook nog wel. Maar dan zou je denken dat er gedurende die 7 minuten spannende dingen gebeuren, maar dat hoor ik niet. Terwijl ik dat in alle andere nummers van dezelfde plaat wel hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou net dé reden.
Ja. Zie ook MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:46 schreef Norrage het volgende:
Hebben jullie de nieuwste Mick Harvey al geluisterd?
Vind All My Friends ook de minste hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik ook nog wel. Maar dan zou je denken dat er gedurende die 7 minuten spannende dingen gebeuren, maar dat hoor ik niet. Terwijl ik dat in alle andere nummers van dezelfde plaat wel hoor.
Ik vind het trouwens geen slecht nummer hoor. De hele plaat is geniaalMaar ik vind deze gewoon het minste van de plaat.
45:33 vind ik dan helemaal een briljante plaat hoor. Misschien nog wel beter. Maar All My Friends...tsja...ik heb jullie nog steeds niet horen zeggen waarom het nou zo goed is. Wat maakt het beter dan de rest van de plaat?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:36 schreef ranja het volgende:
Maar Norrage dan zou ik misschien niet naar 45_33 van LCD Soundsystem luisteren, dat is 45 minuten redelijk hetzelfdeEn 45 minuten briljant.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind All My Friends ook de minste hoor.
Alleen Drunk Girls vind ik nog minder in hun oeuvre.
Ook daar kan ik me in vinden. Die Yeah's zijn de beste nummers van de bandquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:49 schreef ranja het volgende:
De trance die het oproept en waar je onvermijdelijk in komt...
Overigens moet het nummer wel de concurrentie aan met de beide Yeah's van het eerste album
Ohja daar had ik de inspiratie zelfs vandaan geloof ik. Het begon me halverwege wel een beetje te vervelen trouwens, maar mooie plaatquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja. Zie ook MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)
Zeker. Ook diverse interessante covers!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja daar had ik de inspiratie zelfs vandaan geloof ik. Het begon me halverwege wel een beetje te vervelen trouwens, maar mooie plaat
Met clip is ie wel beterquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:58 schreef DO2 het volgende:
Drunk Girls is fantastisch, man! Heerlijk opzwepend!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg Norrage, zeggen jullie als indie-liefhebbers bij jou op de faculteit wel eens dat jullie al de polen bestudeerden voordat het cool was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:32 schreef Tchock het volgende:
All My FriendsEen van de beste nummers aller tijden. Wat een parel is dat. LCD Soundsystem heeft me nooit echt heel erg kunnen bekoren maar dat nummer is een van de uitzonderingen
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg Norrage, zeggen jullie als indie-liefhebbers bij jou op de faculteit wel eens dat jullie al de polen bestudeerden voordat het cool was?Het zijn niet mijn directe pool-collega's die hipster zijn eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Je hebt me doorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Heel veel Travis en LCD Soundsystem gok ik
Jij hebt gewoon geen smaak.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
De overklaarbare reacties blijven komen. Voorspelbaar dat het weer van Tchock en DO2 en Arn0 komt![]()
![]()
![]()
Goed bezigquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:01 schreef nodig het volgende:
Nu bezig met Cloud Cult
Eerste 3 nummers bevallen goed
Ik pak alles meequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Goed bezigMooiste komt nog (track 4) en vanaf 8 tot eind.
Ook de instrumentale stukken meepikken he
Album staat op 1 bij mij momenteel.
Zegt soms geen drol kan ik vertellenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik pak alles mee![]()
De reden dat ik deze aanklikte was idd omdat jij hem op 1 had staan![]()
Toch leuk? Mensen enthousiast maken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:06 schreef debeterebob het volgende:
Weer een zaadje in vruchtbare grond gevallen Moody
Ik ook. Hij wisselt goede met redelijke albums af, hopen dat dit een goede wordtquote:Ben wel benieuwd naar Beck
5 vond ik een beetje tegenvallenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch leuk? Mensen enthousiast maken.
Meestal haken ze na track 3 af, maar volgens mij heb ik beet
[..]
Ik ook. Hij wisselt goede met redelijke albums af, hopen dat dit een goede wordt
WTFquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:12 schreef nodig het volgende:
[..]
5 vond ik een beetje tegenvallen![]()
Trouwens ik zie dat The National ook een album in 2013 heeft uitgebrachtLaatst High Violet geluisterd en die beviel goed
Even binnenslepen
Ik vind hem wel leukquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:13 schreef Moody het volgende:
Playlists doorspitten levert altijd leuke nieuwtjes op
Nieuwe Placebo:
Ben niet onder de indruk
Ik heb geloof ik wel smaak, want ik vind wel dezelfde artiesten goed. Maar om andere redenenquote:
Beckquote:
Idd. Dit topic.quote:
Sleep ook meteen Boxer en Alligator binnen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:12 schreef nodig het volgende:
[..]
5 vond ik een beetje tegenvallen![]()
Trouwens ik zie dat The National ook een album in 2013 heeft uitgebrachtLaatst High Violet geluisterd en die beviel goed
Even binnenslepen
denken dat over smaak niet te discusseren valtquote:
Donequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sleep ook meteen Boxer en Alligator binnen.
Over muziek valt te discusseren, over smaak toch niet?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:29 schreef ranja het volgende:
[..]
denken dat over smaak niet te discusseren valt![]()
dat is zo'n beetje het énige waarover te discusseren valt.
Komt helemaal goed.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:32 schreef nodig het volgende:
[..]
Done![]()
Ik heb nu wel hoge verwachtingen na high violet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt mij ook, iedereen ervaart muziek anders, je kan moeilijk iemand veroordelen dat hij/zij muziek van Frans Bauer en/of Justin Bieber goed vind.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Over muziek valt te discusseren, over smaak toch niet?
Smaak is een gegeven, de voorkeur van iemand. Iemands mening kun je ook niet toetsen aan een gemiddelde, net als iemands smaak. Dat is er gewoon.
Net zoals er geen slechte of goede muziek is. Jij vindt muziek goed of slecht.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor de mensen die het gemist hebben, gisteren was er een documentaire over Low op televee.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1359915BookmarkedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat is dus smaak en daar valt prima over te discusserenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:32 schreef Moody het volgende:
Net zoals er geen slechte of goede muziek is. Jij vindt muziek goed of slecht.
veroordelen is dus juist geen discusserenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:37 schreef Felagund het volgende:
Dat lijkt mij ook, iedereen ervaart muziek anders, je kan moeilijk iemand veroordelen dat hij/zij muziek van Frans Bauer en/of Justin Bieber goed vind.
Over het gegeven smaak valt niet te discussiëren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:40 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is dus smaak en daar valt prima over te discusserenwaarom vind je iets goed of slecht.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:40 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is dus smaak en daar valt prima over te discusserenwaarom vind je iets goed of slecht.
Of ik muziek goed/slecht vind wordt vooral bepaald of ik geraakt wordt door die muziek. Hoe wil je daar over discussiëren?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:41 schreef ranja het volgende:
[..]
veroordelen is dus juist geen discusseren
Nu ga je al te ver in de zinloze discussie of over smaak te discussiëren valt. Als je heel simpel de definitie van smaak en de definitie van discussiëren pakt, zie je dat die twee niet matchenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:54 schreef DO2 het volgende:
Dus je kan iemands horizon op die manier misschien een beetje verbreden.
Maar daar moet hij of zij dan wel 'n beetje voor open staan.
Er zijn helaas veel mensen die 't uberhaupt geen kans willen geven.
Dat klinkt wel erg mysterieusquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:04 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar smaak is een ongrijpbaar fenomeen, Moody.
Ja we zijn het toch eens of niet?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:12 schreef DO2 het volgende:
Mysterieus? Ik geef alleen maar aan dat smaak niet statisch is. Dus ongrijpbaar.
quote:No judgement of taste is innocent - we are all snobs. Pierre Bourdieu’s Distinction brilliantly illuminates the social pretentions of the middle classes in the modern world, focusing on the tastes and preferences of the French bourgeoisie. First published in 1979, the book is at once a vast ethnography of contemporary France and a dissection of the bourgeois mind.
In the course of everyday life we constantly choose between what we find aesthetically pleasing, and what we consider tacky, merely trendy, or ugly. Taste is not pure. Bourdieu demonstrates that our different aesthetic choices are all distinctions - that is, choices made in opposition to those made by other classes. This fascinating work argues that the social world functions simultaneously as a system of power relations and as a symbolic system in which minute distinctions of taste become the basis for social judgement.
Nu begrijp ik jou ook niet meer. Je zegt zelf dat een discussie over smaak nutteloos is en nu wil je een argument waarom een nummer goed is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:15 schreef Norrage het volgende:
Stelletje apen
Eventjes viel het woord smaak in een discussie over All my Friends (ik heb nog steeds geen fatsoenlijk argument gehoord waarom het een goed nummer is) en we belanden in een nutteloze discussie
Nee, dit is weer wat anders. Over smaak valt te twisten, maar ik wil gewoon weten waarom dat nummer goed is. Ik kan muziek als the Beach Boys ook waarderen als ik snap waarom het zo goed is. Dan kan ik het nog wel kutmuziek vindenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nu begrijp ik jou ook niet meer. Je zegt zelf dat een discussie over smaak nutteloos is en nu wil je een argument waarom een nummer goed is.
MUZ / (Indie Central XCV) Bonnie Prince Bindiequote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor iedereen die smaak een interessant onderwerp vindt, wijs ik op het boek Distinction van de Franse socioloog Pierre Bourdieu.
[..]Franse sociologen. Dat is niet mijn smaakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een nummer is niet goed. Mensen vinden een nummer goed en als genoeg mensen dat vinden, wordt veronderstelt dat een nummer goed is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, dit is weer wat anders. Over smaak valt te twisten, maar ik wil gewoon weten waarom dat nummer goed is.
Welke discussie bedoelde je dan met de nutteloze discussie als het niet over de discussie gaat dat over smaak niet te discussiëren valt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, dit is weer wat anders. Over smaak valt te twisten, maar ik wil gewoon weten waarom dat nummer goed is. Ik kan muziek als the Beach Boys ook waarderen als ik snap waarom het zo goed is. Dan kan ik het nog wel kutmuziek vinden
En ik heb niet gezegd dat een discussie over smaak nutteloos is, trouwenstoch?
that's not an argumentquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:47 schreef Moody het volgende:
Discussiëren over smaak:
Persoon A: "Ik vind plaat X goed."
Persoon B: "Nee hoor, plaat X vind je niet goed."
ik deel muziek juist wel in in wat ik goed vind en wat nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:25 schreef Moody het volgende:
Een nummer is niet goed. Mensen vinden een nummer goed en als genoeg mensen dat vinden, wordt veronderstelt dat een nummer goed is.
Ik ook, maar dat is een andere indeling dan die van jou. Er zijn mijns inziens geen argumenten te geven waarom een indeling beter/slechter is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:29 schreef ranja het volgende:
[..]
ik deel muziek juist wel in in wat ik goed vind en wat niet
Ik snap de betekenis. Je smaak wordt niet alleen onderbewust gevormd, maar ook bewust/kunstmatig gevormd door het pad dat je graag wilt bewandelen cq. de groep waar je graag bij wilt horen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, ik ga toch een beetje Bourdieu erin gooien. Over smaak valt niet te twisten, dat klopt wel zo ongeveer, maar er valt best te kijken naar de mate waarin er belang wordt gehecht aan smaak. Ik ben niet zo'n fan van de marxistische theorieën, maar volgens Bourdieu heb je drie soorten kapitaal: economisch, cultureel en sociaal.
Over het algemeen zie je dat individuen/groepen uit één van de bovenste drie hun status proberen te halen. In dit topic zitten voornamelijk mensen die cultureel kapitaal willen bezitten en uitdragen, en hechten daar dan ook belang aan. Daarom wordt er hier ook flink over muziek gediscussieerd, omdat er aan smaak wel degelijk status vastzit.
Waarom dan? Waarom, Fela? Waarom? Waarom!?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:35 schreef Felagund het volgende:
Om op All my Friends terug te komen. Best wel een lekker nummer idd.
Klopt. Ik vind ook alleen het proces er omheen interessant.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar dan nog kun je over iemand smaak, hoe kunstmatig gevormd dan ook, niet zinvol discusseren toch?
Bitch, please. Niemand heeft je naam genoemd en je schiet al in de verdediging. Wacht, ik pak even een moeilijke bril en een blocnote, dan kan ik amateurpsycholoogje spelen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:38 schreef DO2 het volgende:
Ik ontleen echt geen status aan mijn smaak, hoor. Ik zou niet eens weten hoe.
Jij misschien niet, maar er zijn voldoende mensen die dat wel doen. Bijv. pubers die bij een groep willen horen (bijv. punkers in de jaren '70/'80). Die laten hun smaak gedeeltelijk afhangen van het doel dat ze willen bereiken (bij een groep horen, losgaan).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:38 schreef DO2 het volgende:
Ik ontleen echt geen status aan mijn smaak, hoor. Ik zou niet eens weten hoe.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Bitch, please. Niemand heeft je naam genoemd en je schiet al in de verdediging. Wacht, ik pak even een moeilijke bril en een blocnote, dan kan ik amateurpsycholoogje spelen.![]()
Groepssessie Fuck Buttons luisteren?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Om welke reden?
We zijn hier om je te helpen, vergeet dat niet.
I like it!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Groepssessie Fuck Buttons luisteren?
Dit zijn de post waar we iets aan hebbenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:50 schreef neohu het volgende:
Terug van Sziget:
Nick Cave & The Bad Seeds waren geniaal, het beste optreden dat ik ooit heb gezien (put wel uit relatief beperkte ervaring)![]()
![]()
![]()
Blur, Balthazar, Tame Impala en Franz Ferdinand waren tof
Everything Everything was oké![]()
En de rest -van wat ik heb gezien- was allemaal kut![]()
Laatste jaar voor mij, tenzij ze volgend jaar ineens weer met een betere line-up komen.
Vlindertjes.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef Maxerazzi het volgende:
In plaats van dat ik DO2 een wit vel met wat zwarte vlekken laat zien met de vraag wat hij erin ziet, zet ik The Haxan Cloak op en vraag of hij er vlindertjes of de dood in hoort.
Ja echt écht heel goed. Sowieso heel strak gespeeld allemaal, en zijn stage performance of aanwezigheid of hoe je dat ook noemt was echt heel intens. Ik was drie kwartier van te voren gegaan omdat dit het enige was wat ik echt perse wou zien, en stond dus bijna perfect in het midden op ongeveer 4 á 5 meter van de hekken, daar ging 'ie ook regelmatig op staanquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit zijn de post waar we iets aan hebben
Welkom terug
Nick Cave is geniaal he? Stond-ie op main stage?
Euh....ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:53 schreef DO2 het volgende:
Maar da's niet herkenbaar?
Dat je ergens enthousiast over bent en je vrienden daarin wil betrekken
en dat ze je aanstaren alsof je zojuist ontsnapt bent uit een inrichting?
Goeie,quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Euh....ja.
Oplossing: cd-tje achterlaten, paraafje opzetten en niet meer over praten. Over een jaar komen ze bij je om te zeggen dat ze iets geweldigs ontdekt hebben. En dan naar het paraafje wijzen
Bij Werchter was-ie ook goed. Heb 'm ook nog maar 2x gezien in totaal, maar beide keren waren raak.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:55 schreef neohu het volgende:
[..]
Ja echt écht heel goed. Sowieso heel strak gespeeld allemaal, en zijn stage performance of aanwezigheid of hoe je dat ook noemt was echt heel intens. Ik was drie kwartier van te voren gegaan omdat dit het enige was wat ik echt perse wou zien, en stond dus bijna perfect in het midden op ongeveer 4 á 5 meter van de hekken, daar ging 'ie ook regelmatig op staan![]()
In mijn enthousiasme vergeet ik Warren Ellis te noemen die eens in de zoveel tijd maar besloot zijn strijkstok weg te flikkeren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit zijn de post waar we iets aan hebben
Welkom terug
Nick Cave is geniaal he? Stond-ie op main stage?
Boedapest nog gezien? Prachtige stad. Mooier dan de Hongaren.
Is ook een ondingquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:57 schreef neohu het volgende:
[..]
In mijn enthousiasme vergeet ik Warren Ellis te noemen die eens in de zoveel tijd maar besloot zijn strijkstok weg te flikkeren.
Tweede helft van de sessie eerst nog The Haxan Cloak.quote:
O, jawel. Mijn enthousiasme (lees: fundamentalisme) m.b.t. Nick Drake heeft vrijwel altijd op onbegrip kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:53 schreef DO2 het volgende:
Maar da's niet herkenbaar?
Dat je ergens enthousiast over bent en je vrienden daarin wil betrekken
en dat ze je aanstaren alsof je zojuist ontsnapt bent uit een inrichting?
Naja Sziget hé, heel erg veel Nederlanders. Allemaal wel stuk goedkoper, 's nachts iedereen bezopen, heel veel feestjes overal. Op zich wel leuk. Besloten om volgend jaar maar te kijken naar iets meer obscuur oost-blok festivalletje (<spellingcheck vind Festivalslet wel een woordquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Is ook een onding
Maar hoe was de sfeer i.v.m. de West-Europese festivals? Goedkoop bier en verder?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O, jawel. Mijn enthousiasme (lees: fundamentalisme) m.b.t. Nick Drake heeft vrijwel altijd op onbegrip kunnen rekenen.
!!! is leuk op album, live heb ik geen ideequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:04 schreef neohu het volgende:
[..]
Naja Sziget hé, heel erg veel Nederlanders. Allemaal wel stuk goedkoper, 's nachts iedereen bezopen, heel veel feestjes overal. Op zich wel leuk. Besloten om volgend jaar maar te kijken naar iets meer obscuur oost-blok festivalletje (<spellingcheck vind Festivalslet wel een woord). Ik heb hier ook wel eens dingen over !!! (of Chk Chk Chk) gelezen maar dat vond ik helemaal niets, hoe hij zich gedroeg op het poduim
Oké, de blaam treft mij in deze wel een beetje, aangezien sommigen het wel mooi vinden, maar ik accepteer alleen superlatieven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:05 schreef Felagund het volgende:
[..], misschien moet je het in de herfst een keer proberen?
Geen idee nog, moet me er dan in verdiepen. Misschien Off of Phohoda. Maar in elk geval wil ik weer lekker rustig met de auto een roadtrip maken, de Szigettrein is wat mij betreft een absolute afrader (alhoewel ik dat van te voren had verwacht). En ik heb geen zin in alleen maar dronken landgenoten om me heen...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
!!! is leuk op album, live heb ik geen idee
Ik wil volgend jaar ook een ander festival pakken, weet niet of ik voor een Oostblok-festival ga of een van de vele goede Duitse festivals pak. Welke obscure festivals zijn de moeite waard dan?
Dit jaar ben ik naar Colours of Ostrava geweest in Tsjechie. (Maar daar komt niet echt veel Indie-waardige muziek. Lijstje uit bekende namen: Jamie Cullum, Sigur Ros, The Knife, Damien Rice, Bonobo, The XX, Woodkid, Devendra Banhart, Asad Avidan aangevuld met wat meer onbekender spul.)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
!!! is leuk op album, live heb ik geen idee
Ik wil volgend jaar ook een ander festival pakken, weet niet of ik voor een Oostblok-festival ga of een van de vele goede Duitse festivals pak. Welke obscure festivals zijn de moeite waard dan?
niet beter of slechter, wel waarom die anders isquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:31 schreef Felagund het volgende:
Ik ook, maar dat is een andere indeling dan die van jou. Er zijn mijns inziens geen argumenten te geven waarom een indeling beter/slechter is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nou ok. Gewoon deze wonderbaarlijk geniale band.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Geniaal album zeg, zal de rest van de aanraders ook deze week proberen, gaat hard weer zeg.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:50 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Is niet eng idd, maar wel erg sferisch en dat vind ik toch wel vet, kan wel zien waarom mensen het eng vinden. Read the Book that Wrote Itself is mijn favoriet op dit moment, die percussiequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:31 schreef DO2 het volgende:
Liars is niet eng. Liars is wel fuckin lekker.
Als je van percussie houdt, moet je absoluut Drum's not Dead van ze beluisteren. De titel zegt 't al,quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is niet eng idd, maar wel erg sferisch en dat vind ik toch wel vet, kan wel zien waarom mensen het eng vinden. Read the Book that Wrote Itself is mijn favoriet op dit moment, die percussie
Ik houd heel erg van percussie, daarom vind ik Caravanserai van Santana ook geweldig. Maar deze plaat smaakte zeker naar meer, dus ik ga me in ze verdiepen, iets wat ik maar met een 20% van de bands doe die ik luister eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Als je van percussie houdt, moet je absoluut Drum's not Dead van ze beluisteren. De titel zegt 't al,. Heerlijke plaat.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:15 schreef Norrage het volgende:
Het is al weer een tijdje geleden dat een van de briljantste bands ooit is geplugt, of niet? Een van de inspiraties van Radiohead, van electronische jazz-rock, van de indietronica van dezer dag, van vele grote namen.Waarom ken ik dit niet?! What the? ¿Que pasa? Warum? Darum. Wahnsinn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nou ok. Gewoon deze wonderbaarlijk geniale band.
Dank, Norrage! Ik heb nu Neon Golden opstaan, en dit klinkt simpelweg fantastisch.![]()
The Notwist stond nog op mijn to-do lijst, net als No Age en nog wat meer leren kennen van Beck en Feistquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:09 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Waarom ken ik dit niet?! What the? ¿Que pasa? Warum? Darum. Wahnsinn.
Dank, Norrage! Ik heb nu Neon Golden opstaan, en dit klinkt simpelweg fantastisch.
Nep hipsterquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:09 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dank, Norrage! Ik heb nu Neon Golden opstaan, en dit klinkt simpelweg fantastisch.
Ik wilde Shrink ook proberen, maar die zit er dus qua niveau flink onder?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:24 schreef DO2 het volgende:
Verwacht niet al te veel van de andere albums, Max. Neon Golden is verreweg hun beste.
I know, right?quote:
12 is ook een erg fijne plaat, maar wel duidelijk een iets andere hoek (beetje een mix tussen stevige indierock en hun latere sound).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:34 schreef DO2 het volgende:
Shrink en The Devil, You + Me zijn ook wel goed. Maar halen mi zeker niet het niveau van Neon Golden.
Fout. Ik vind Shrink beter. Wat meer jazzy, electronischer, wat experimenteler. En dat album was juist de inspiratie voor bands als Radiohead, hebben ze zelf gezegd, Neon Golden minder. Dus zeker Shrink proberen Max, ik denk dat jij die wellicht ook beter vindt gezien jouw smaak kennendequote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:24 schreef DO2 het volgende:
Verwacht niet al te veel van de andere albums, Max. Neon Golden is verreweg hun beste.
Je hebt af en toe wel wat aparte gaten in je collectiequote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:09 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
En Shrink stond er sowieso al nooit opquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:43 schreef BoerBert het volgende:
Waarom staat Neon Golden niet meer op Spotify.
Echt, he!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hebt af en toe wel wat aparte gaten in je collectie![]()
![]()
Goede tipquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Als je van percussie houdt, moet je absoluut Drum's not Dead van ze beluisteren. De titel zegt 't al,. Heerlijke plaat.
Vaag en experimenteel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Goede tip
Ik vind dat We Drowned een beetje te vaag en experimenteel, maar Drums not Dead is wat rustiger (voorlopig, ik ben halverwege) en bevalt me heel wat meer. Heerlijk
Ik heb geen idee waar je het over hebtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:18 schreef Kerftminister het volgende:
Even tijd om te klagen, die popmuziek van de laatste maanden, wat een kutnummers zeg. Die nummers van Avicii, Stromae, dat ene R&B nummer van die nobody met die hoge vocal sample, noem het maar op. Wat een crap zeg, niet normaal. En je wordt er heel hard mee doodgegooid, dat had ik de afgelopen maanden veel minder.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het over hebt
Ik heb gereageerd met een flinke scheut snobisme.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:25 schreef Moody het volgende:
MUZ / London Grammar
Sta ik even lekker voor aap
Doe me eens een lol jongens
Die kop van Avicii sowieso alquote:
Ergste is nog de mislukte Mumford & Sons sound. Verder zingt Aloe Blacc half off-beat. Klinkt echt voor geen meter.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Die kop van Avicii sowieso al.
Je hoefde ze nou niet meteen te posten hoorquote:
Waarom zou je dit ooit luisteren.quote:
Geen idee, zijn helaas zat mensen die het doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou je dit ooit luisteren.
Ik vond het trouwens niet héél slecht. Zat dingen die nóg veel erger zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Geen idee, zijn helaas zat mensen die het doen.
De eerste 3 nummers waren leuk, daarna werd het een mateloos vervelend en saai albumquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:42 schreef Norrage het volgende:
Ben nu dat Cloud Cult aan het luisteren, klinkt wel lekker
Maar het doet me echt heel heel erg aan een andere band denken, ik kan er niet opkomen....vooral dat Complicated Creation
Vond ik ook van het album, vond het echt weinig aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
De eerste 3 nummers waren leuk, daarna werd het een mateloos vervelend en saai album
Moody, is dit je #1? Jouw smaak![]()
![]()
Peter Adams?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:42 schreef Norrage het volgende:
Ben nu dat Cloud Cult aan het luisteren, klinkt wel lekker
Maar het doet me echt heel heel erg aan een andere band denken, ik kan er niet opkomen....vooral dat Complicated Creation
Een album 1x luisteren en dan al afbrandenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
De eerste 3 nummers waren leuk, daarna werd het een mateloos vervelend en saai album
Moody, is dit je #1? Jouw smaak![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Een album 1x luisteren en dan al afbranden
Heeft een paar luisterbeurtjes nodig voordat het kan vallen. Maar het hoeft natuurlijk niet te vallen
Ik geef toe dat het een typisch album is in de trend van "you'll love it or you'll hate it". Sommige reacties en reviews zijn lovend, andere branden de boel af. Het is geen middle of the road album zeg maar
Ah gaan we eens proberenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:56 schreef Norrage het volgende:
Dit is trouwens ook van een mijn favoriete albums van het jaar
Heerlijk
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:57 schreef Felagund het volgende:
Wel weer typische Norrage-Altcountrymuziek. Maar een fijn album idd.
Ik houd wel van dit soort albums. Lekker onvoorspelbaar, maar toch binnen de grenzen. Lekker melodramatisch, maar niet over-the-top.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel een middle of the road album
Ik zie dat AMG het ook een luttele 2.5 sterren geeftquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik houd wel van dit soort albums. Lekker onvoorspelbaar, maar toch binnen de grenzen. Lekker melodramatisch, maar niet over-the-top.
De overgangen tussen de nummers vind ik prachtig, de subtiele toevoeging van instrumenten, de interludes, opbouw van de nummers. Mooi albumpje gewoon. Niet iets om plat te draaien, maar wel iets om voor te gaan zitten. Maar goed, ik was ook als een van de weinige verzot aan hun album uit 2008, dus ik zal wel een afwijking hebben. Of hele slechte oren
Even goed als de vorige?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |