ik deel muziek juist wel in in wat ik goed vind en wat nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:25 schreef Moody het volgende:
Een nummer is niet goed. Mensen vinden een nummer goed en als genoeg mensen dat vinden, wordt veronderstelt dat een nummer goed is.
Ik ook, maar dat is een andere indeling dan die van jou. Er zijn mijns inziens geen argumenten te geven waarom een indeling beter/slechter is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:29 schreef ranja het volgende:
[..]
ik deel muziek juist wel in in wat ik goed vind en wat niet
Ik snap de betekenis. Je smaak wordt niet alleen onderbewust gevormd, maar ook bewust/kunstmatig gevormd door het pad dat je graag wilt bewandelen cq. de groep waar je graag bij wilt horen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, ik ga toch een beetje Bourdieu erin gooien. Over smaak valt niet te twisten, dat klopt wel zo ongeveer, maar er valt best te kijken naar de mate waarin er belang wordt gehecht aan smaak. Ik ben niet zo'n fan van de marxistische theorieën, maar volgens Bourdieu heb je drie soorten kapitaal: economisch, cultureel en sociaal.
Over het algemeen zie je dat individuen/groepen uit één van de bovenste drie hun status proberen te halen. In dit topic zitten voornamelijk mensen die cultureel kapitaal willen bezitten en uitdragen, en hechten daar dan ook belang aan. Daarom wordt er hier ook flink over muziek gediscussieerd, omdat er aan smaak wel degelijk status vastzit.
Waarom dan? Waarom, Fela? Waarom? Waarom!?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:35 schreef Felagund het volgende:
Om op All my Friends terug te komen. Best wel een lekker nummer idd.
Klopt. Ik vind ook alleen het proces er omheen interessant.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar dan nog kun je over iemand smaak, hoe kunstmatig gevormd dan ook, niet zinvol discusseren toch?
Bitch, please. Niemand heeft je naam genoemd en je schiet al in de verdediging. Wacht, ik pak even een moeilijke bril en een blocnote, dan kan ik amateurpsycholoogje spelen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:38 schreef DO2 het volgende:
Ik ontleen echt geen status aan mijn smaak, hoor. Ik zou niet eens weten hoe.
Jij misschien niet, maar er zijn voldoende mensen die dat wel doen. Bijv. pubers die bij een groep willen horen (bijv. punkers in de jaren '70/'80). Die laten hun smaak gedeeltelijk afhangen van het doel dat ze willen bereiken (bij een groep horen, losgaan).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:38 schreef DO2 het volgende:
Ik ontleen echt geen status aan mijn smaak, hoor. Ik zou niet eens weten hoe.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Bitch, please. Niemand heeft je naam genoemd en je schiet al in de verdediging. Wacht, ik pak even een moeilijke bril en een blocnote, dan kan ik amateurpsycholoogje spelen.![]()
Groepssessie Fuck Buttons luisteren?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Om welke reden?
We zijn hier om je te helpen, vergeet dat niet.
I like it!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Groepssessie Fuck Buttons luisteren?
Dit zijn de post waar we iets aan hebbenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:50 schreef neohu het volgende:
Terug van Sziget:
Nick Cave & The Bad Seeds waren geniaal, het beste optreden dat ik ooit heb gezien (put wel uit relatief beperkte ervaring)![]()
![]()
![]()
Blur, Balthazar, Tame Impala en Franz Ferdinand waren tof
Everything Everything was oké![]()
En de rest -van wat ik heb gezien- was allemaal kut![]()
Laatste jaar voor mij, tenzij ze volgend jaar ineens weer met een betere line-up komen.
Vlindertjes.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef Maxerazzi het volgende:
In plaats van dat ik DO2 een wit vel met wat zwarte vlekken laat zien met de vraag wat hij erin ziet, zet ik The Haxan Cloak op en vraag of hij er vlindertjes of de dood in hoort.
Ja echt écht heel goed. Sowieso heel strak gespeeld allemaal, en zijn stage performance of aanwezigheid of hoe je dat ook noemt was echt heel intens. Ik was drie kwartier van te voren gegaan omdat dit het enige was wat ik echt perse wou zien, en stond dus bijna perfect in het midden op ongeveer 4 á 5 meter van de hekken, daar ging 'ie ook regelmatig op staanquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit zijn de post waar we iets aan hebben
Welkom terug
Nick Cave is geniaal he? Stond-ie op main stage?
Euh....ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:53 schreef DO2 het volgende:
Maar da's niet herkenbaar?
Dat je ergens enthousiast over bent en je vrienden daarin wil betrekken
en dat ze je aanstaren alsof je zojuist ontsnapt bent uit een inrichting?
Goeie,quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Euh....ja.
Oplossing: cd-tje achterlaten, paraafje opzetten en niet meer over praten. Over een jaar komen ze bij je om te zeggen dat ze iets geweldigs ontdekt hebben. En dan naar het paraafje wijzen
Bij Werchter was-ie ook goed. Heb 'm ook nog maar 2x gezien in totaal, maar beide keren waren raak.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:55 schreef neohu het volgende:
[..]
Ja echt écht heel goed. Sowieso heel strak gespeeld allemaal, en zijn stage performance of aanwezigheid of hoe je dat ook noemt was echt heel intens. Ik was drie kwartier van te voren gegaan omdat dit het enige was wat ik echt perse wou zien, en stond dus bijna perfect in het midden op ongeveer 4 á 5 meter van de hekken, daar ging 'ie ook regelmatig op staan![]()
In mijn enthousiasme vergeet ik Warren Ellis te noemen die eens in de zoveel tijd maar besloot zijn strijkstok weg te flikkeren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit zijn de post waar we iets aan hebben
Welkom terug
Nick Cave is geniaal he? Stond-ie op main stage?
Boedapest nog gezien? Prachtige stad. Mooier dan de Hongaren.
Is ook een ondingquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:57 schreef neohu het volgende:
[..]
In mijn enthousiasme vergeet ik Warren Ellis te noemen die eens in de zoveel tijd maar besloot zijn strijkstok weg te flikkeren.
Tweede helft van de sessie eerst nog The Haxan Cloak.quote:
O, jawel. Mijn enthousiasme (lees: fundamentalisme) m.b.t. Nick Drake heeft vrijwel altijd op onbegrip kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:53 schreef DO2 het volgende:
Maar da's niet herkenbaar?
Dat je ergens enthousiast over bent en je vrienden daarin wil betrekken
en dat ze je aanstaren alsof je zojuist ontsnapt bent uit een inrichting?
Naja Sziget hé, heel erg veel Nederlanders. Allemaal wel stuk goedkoper, 's nachts iedereen bezopen, heel veel feestjes overal. Op zich wel leuk. Besloten om volgend jaar maar te kijken naar iets meer obscuur oost-blok festivalletje (<spellingcheck vind Festivalslet wel een woordquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Is ook een onding
Maar hoe was de sfeer i.v.m. de West-Europese festivals? Goedkoop bier en verder?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O, jawel. Mijn enthousiasme (lees: fundamentalisme) m.b.t. Nick Drake heeft vrijwel altijd op onbegrip kunnen rekenen.
!!! is leuk op album, live heb ik geen ideequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:04 schreef neohu het volgende:
[..]
Naja Sziget hé, heel erg veel Nederlanders. Allemaal wel stuk goedkoper, 's nachts iedereen bezopen, heel veel feestjes overal. Op zich wel leuk. Besloten om volgend jaar maar te kijken naar iets meer obscuur oost-blok festivalletje (<spellingcheck vind Festivalslet wel een woord). Ik heb hier ook wel eens dingen over !!! (of Chk Chk Chk) gelezen maar dat vond ik helemaal niets, hoe hij zich gedroeg op het poduim
Oké, de blaam treft mij in deze wel een beetje, aangezien sommigen het wel mooi vinden, maar ik accepteer alleen superlatieven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:05 schreef Felagund het volgende:
[..], misschien moet je het in de herfst een keer proberen?
Geen idee nog, moet me er dan in verdiepen. Misschien Off of Phohoda. Maar in elk geval wil ik weer lekker rustig met de auto een roadtrip maken, de Szigettrein is wat mij betreft een absolute afrader (alhoewel ik dat van te voren had verwacht). En ik heb geen zin in alleen maar dronken landgenoten om me heen...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
!!! is leuk op album, live heb ik geen idee
Ik wil volgend jaar ook een ander festival pakken, weet niet of ik voor een Oostblok-festival ga of een van de vele goede Duitse festivals pak. Welke obscure festivals zijn de moeite waard dan?
Dit jaar ben ik naar Colours of Ostrava geweest in Tsjechie. (Maar daar komt niet echt veel Indie-waardige muziek. Lijstje uit bekende namen: Jamie Cullum, Sigur Ros, The Knife, Damien Rice, Bonobo, The XX, Woodkid, Devendra Banhart, Asad Avidan aangevuld met wat meer onbekender spul.)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
!!! is leuk op album, live heb ik geen idee
Ik wil volgend jaar ook een ander festival pakken, weet niet of ik voor een Oostblok-festival ga of een van de vele goede Duitse festivals pak. Welke obscure festivals zijn de moeite waard dan?
niet beter of slechter, wel waarom die anders isquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:31 schreef Felagund het volgende:
Ik ook, maar dat is een andere indeling dan die van jou. Er zijn mijns inziens geen argumenten te geven waarom een indeling beter/slechter is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nou ok. Gewoon deze wonderbaarlijk geniale band.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Geniaal album zeg, zal de rest van de aanraders ook deze week proberen, gaat hard weer zeg.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:50 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Moet je vooral They Were Wrong, So We Drowned van Liars eens opzetten. In het donker. Op een koptelefoon
Is niet eng idd, maar wel erg sferisch en dat vind ik toch wel vet, kan wel zien waarom mensen het eng vinden. Read the Book that Wrote Itself is mijn favoriet op dit moment, die percussiequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:31 schreef DO2 het volgende:
Liars is niet eng. Liars is wel fuckin lekker.
Als je van percussie houdt, moet je absoluut Drum's not Dead van ze beluisteren. De titel zegt 't al,quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is niet eng idd, maar wel erg sferisch en dat vind ik toch wel vet, kan wel zien waarom mensen het eng vinden. Read the Book that Wrote Itself is mijn favoriet op dit moment, die percussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |