veroordelen is dus juist geen discusserenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:37 schreef Felagund het volgende:
Dat lijkt mij ook, iedereen ervaart muziek anders, je kan moeilijk iemand veroordelen dat hij/zij muziek van Frans Bauer en/of Justin Bieber goed vind.
Over het gegeven smaak valt niet te discussiėren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:40 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is dus smaak en daar valt prima over te discusserenwaarom vind je iets goed of slecht.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:40 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is dus smaak en daar valt prima over te discusserenwaarom vind je iets goed of slecht.
Of ik muziek goed/slecht vind wordt vooral bepaald of ik geraakt wordt door die muziek. Hoe wil je daar over discussiėren?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:41 schreef ranja het volgende:
[..]
veroordelen is dus juist geen discusseren
Nu ga je al te ver in de zinloze discussie of over smaak te discussiėren valt. Als je heel simpel de definitie van smaak en de definitie van discussiėren pakt, zie je dat die twee niet matchenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:54 schreef DO2 het volgende:
Dus je kan iemands horizon op die manier misschien een beetje verbreden.
Maar daar moet hij of zij dan wel 'n beetje voor open staan.
Er zijn helaas veel mensen die 't uberhaupt geen kans willen geven.
Dat klinkt wel erg mysterieusquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:04 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar smaak is een ongrijpbaar fenomeen, Moody.
Ja we zijn het toch eens of niet?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:12 schreef DO2 het volgende:
Mysterieus? Ik geef alleen maar aan dat smaak niet statisch is. Dus ongrijpbaar.
quote:No judgement of taste is innocent - we are all snobs. Pierre Bourdieu’s Distinction brilliantly illuminates the social pretentions of the middle classes in the modern world, focusing on the tastes and preferences of the French bourgeoisie. First published in 1979, the book is at once a vast ethnography of contemporary France and a dissection of the bourgeois mind.
In the course of everyday life we constantly choose between what we find aesthetically pleasing, and what we consider tacky, merely trendy, or ugly. Taste is not pure. Bourdieu demonstrates that our different aesthetic choices are all distinctions - that is, choices made in opposition to those made by other classes. This fascinating work argues that the social world functions simultaneously as a system of power relations and as a symbolic system in which minute distinctions of taste become the basis for social judgement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu begrijp ik jou ook niet meer. Je zegt zelf dat een discussie over smaak nutteloos is en nu wil je een argument waarom een nummer goed is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:15 schreef Norrage het volgende:
Stelletje apen
Eventjes viel het woord smaak in een discussie over All my Friends (ik heb nog steeds geen fatsoenlijk argument gehoord waarom het een goed nummer is) en we belanden in een nutteloze discussie
Nee, dit is weer wat anders. Over smaak valt te twisten, maar ik wil gewoon weten waarom dat nummer goed is. Ik kan muziek als the Beach Boys ook waarderen als ik snap waarom het zo goed is. Dan kan ik het nog wel kutmuziek vindenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nu begrijp ik jou ook niet meer. Je zegt zelf dat een discussie over smaak nutteloos is en nu wil je een argument waarom een nummer goed is.
MUZ / (Indie Central XCV) Bonnie Prince Bindiequote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor iedereen die smaak een interessant onderwerp vindt, wijs ik op het boek Distinction van de Franse socioloog Pierre Bourdieu.
[..]Franse sociologen. Dat is niet mijn smaakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een nummer is niet goed. Mensen vinden een nummer goed en als genoeg mensen dat vinden, wordt veronderstelt dat een nummer goed is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, dit is weer wat anders. Over smaak valt te twisten, maar ik wil gewoon weten waarom dat nummer goed is.
Welke discussie bedoelde je dan met de nutteloze discussie als het niet over de discussie gaat dat over smaak niet te discussiėren valt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, dit is weer wat anders. Over smaak valt te twisten, maar ik wil gewoon weten waarom dat nummer goed is. Ik kan muziek als the Beach Boys ook waarderen als ik snap waarom het zo goed is. Dan kan ik het nog wel kutmuziek vinden
En ik heb niet gezegd dat een discussie over smaak nutteloos is, trouwenstoch?
that's not an argumentquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:47 schreef Moody het volgende:
Discussiėren over smaak:
Persoon A: "Ik vind plaat X goed."
Persoon B: "Nee hoor, plaat X vind je niet goed."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |