Dat klopt helemaal. Alleen IC 147 rijdt wel helemaal door naar Berlijn. Deze vertrekt om 14:21 uit Deventer.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:08 schreef jappas het volgende:
Lees hier al lange tijd met veel plezier mee zonder zelf echt iets te posten, maar nu komt het er toch van vanwege een vraag.
Ik zie het er hier boven ook al over gaan: mijn vriendin en ik willen over 3 weken een midweek maar Berlijn. De reis die we willen boeken is incl. treinreis, zo te zien met IC Berlijn. Nu geeft de NS Hispeed website melding over een verstoring ivm (gevolg van) overstromingen.
Heb ik het goed begrepen dat er vanuit Deventer naar Hannover moeten met de IC en daar over moeten stappen op een (rechtstreekse) ICE naar Berlijn? Wil het graag even 100% zeker weten.
Edinburgh!quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:01 schreef CrashO het volgende:
Raadplaatje![]()
2 Weken geleden geschoten op vakantie, station moet makkelijk te raden zijn![]()
[ afbeelding ]
Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beterquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
Als het goed is kan je je fiets bij de I11 in de bagageafdeling plaatsen, alwaar de TBGL ook bij moet zijn, zelfde princiepe als het Maastricht-boemeltje. (of heeft I11 geen bagageafdeling?)
Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk inquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:45 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beter
Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk in
Edit: volgens mij zit er geen bagageafdeling in i11, ik zou niet weten waar in ieder geval...
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar je moet tussentijds sowieso uit- en inchecken bij via-reizen op saldo.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:49 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wie weet nu hoe het zit met "via" reizen en overstappen?
Laatst moest ik even van Assen naar Groningen, maar was binnen 35 minuten weer terug ingecheckt. Terugreis was goedkoper. In dat geval telt hij blijkbaar door.
Maar laatst hoorde ik ook van iemand die had een enkele reis van het maximale tarief gedaan, dus 14,80 geloof ik. Op de bestemming ook in en uitgecheckt binnen 35 minuten en weer doorgereisd. Daarna begon de teller weer opnieuw, en was het dus niet zo dat je niks meer bij hoefde te betalen.
Weet iemand of de teller opnieuw begint zodra je de 14,80 hebt bereikt (met korting)? Moet je dan een lange reis van 14,80 minimaal hebben, of begint deze ook opnieuw stel dat je twee losse reizen van minimaal 14,80 hebt bereikt?
Dit omdat het soms beter kan zijn om niet tussentijds uit te checken bij via reizen.
Nope, i11's zijn 100% zeker 2e klas. M4 stuurstandrijtuigen zijn wel 1e klas.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:42 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik.Schiet ook niet op.
Protosquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef greavy het volgende:
En vandaag nog tussen Barneveld en Lunteren:
[ link | afbeelding ]
CXX 5033
Passeert de fotografen als Stoptrein naar Ede-Wageningen, tussen Barneveld en Lunteren.
Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook watquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Protos niks mis mee hoor. Al is het een wereldwijd uniek ontwerp wat verder nergens meer zal rijden. Maar met die treinen is niet veel mis hoor
Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ikquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook wat![]()
Daarom kan ik het ook zo goed voor de geest halenquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ik
quote:Op maandag 5 augustus 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen we beter nogeens in Paris afspreken
Sgoed hoorquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal op zn minst october worden. maar ik wil wel naar Bretigny dan
Ja, dus? Daar is niets wereldschokkends aan ofzo. Heeft natuurlijk niets met dat gezeik van doen, het is normaal dat er na de zomer van materieel wordt gewisseld op dit lijntje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:29 schreef greavy het volgende:
Over het gezeik van de gemeente Soest met geluidsoverlast: NSR is nu ineens voornemens alsnog SLT op deze lijn in te gaan zetten per 2 september
Soest moet ze smoel houwe. Dat hele lijntje is één groot 19e eeuws relict. Opbreken en verbussen die klootzakquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
specs voor Poolse HSL-treinenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
"Computers"?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:48 schreef Ireyon het volgende:
Treinen zijn uniek wat dat betreft. Ik kan geen andere techniek bedenken die zo vaak faalt en mag falen.
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
Sjongejonge, weer raak inderdaad. Gebotst op een vrachtwagen met een aantal gewonden hoor ik...quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.
Misschien ging men er van uit dat die sprinters nu voorzien zouden zijn van magneetremmen? Als dat project is uitgelopen is het verstandig om een alternatief te zoeken.
Dat is een beetje een onzinnig verhaal want met twee stellen is de glijkans sowieso al stukken kleiner dan met een los stel. Juist bij de losse tweetjes is het een groot probleem.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,
Ik las toch duidelijk "NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september". Dat is het deel van het verhaal dat ik vreemd vond.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:24 schreef bork het volgende:
Lezen heren, Greavy heeft het over SLT inzetten op de betreffende lijn.
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden hadquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Sodeju dat is wel een klap geweest zegquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Ja, in maart 2011. Toen waren er tien gewonden. Ook een aanrijding met een vrachtwagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had
http://www.bbc.co.uk/news/23571952quote:5 August 2013 10:14
About 100 homes have been evacuated in Louisiana in the US after a derailed train wagon leaked toxic chemicals.
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
More than 20 train wagons went off tracks west of Baton Rouge at 15:30 local time (20:30 GMT) on Sunday. The engineer and conductor were not hurt.
Air pollution was not detected. The extent of the damage would be known soon, state governor Bobby Jindal said.
"Anytime you have chemicals leaking into the environment, that's a serious issue," he added.
It is not yet known what caused the derailment.
Raquel Espinoza of Union Pacific said another damaged wagon was carrying vinyl chloride, but it was not leaking.
A man who was near the derailment sought medical attention after reporting a burning sensation in his eyes, Ms Espinoza said.
State police said a road next to the tracks would be closed for at least two days.
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoordquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
Ik neem aan dat op scholen een verdunning wordt gebruikt. Het onverdunde spul is best corrosief, maar dodelijk is wat overdreven idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval.
heb je niets aan, want alle wissels worden gesaneerd, waardoor je er niet omheen kunt rijdenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.
WTFquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:02 schreef Zyron het volgende:
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet...:
Zwolle 0:32
Dalfsen 0:51
Ommen 1:10
Mariënberg 1:29
Hardenberg 1:44
Hardenberg 1:50
Gramsbergen 2:01
Coevorden 2:14
Dalen 2:21
Nieuw Amsterdam 2:35
Emmen Zuid 2:44
Emmen 2:54
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeldquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:18 schreef Litpho het volgende:
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden.
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
ROFLOLquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
Uiteindelijk iedereen aan de autodienstleider natuurlijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaarquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.quote:
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijkquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijk
of de autospotters die in paniek raken omdat de verkeerde kleur auto langsgereden komtquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.
je hebt wel gelijk, want het aantal horken in het verkeer is gigantischquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tot zover mijn serieuze inbreng in dit onderwerp.
Het was de trein naar Dortmund, en deze kwam niet uit Enschede maar begon in Gronau vanwege de werkzaamheden in Enschede.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Het rijbewijs wordt inderdaad veel te snel verleend, en veel te weinig (al dan niet definitief) afgenomen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.
quote:
oepsquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gloeiendegloeiende Mijaaaar!Ik had weer eens wat vandaag hoor..
![]()
[ afbeelding ]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant openquote:
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open![]()
Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit...
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open![]()
Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit...
Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de halfblauwe 181er?
t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein...quote:
die dingen zijn niet berekend op Nederlandersquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein...
Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef bork het volgende:
[..]
Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig?
achter een rooie broeder daar bij de werkplaats?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de halfblauwe 181er?
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:51 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens.
Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-).quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
achter een rooie broeder daar bij de werkplaats?
Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
Oh? Frankfurt?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-).
[..]
Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens.
Dit restaurantquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
he he een kennerquote:
Daar had Greavy het weken geleden al over, ik kon toen niks vinden, stond vandaag ook bij DB, wilde het morgen posten:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:55 schreef James1988 het volgende:
Skoda heeft een nieuwe klant: Deutsche Bahn.
Er gaan 6 trek-duw-stammen geleverd worden voor inzet op het Regionalverkehr op Nürnberg - Ingolstadt - München, inclusief inzet op de hogesnelheidslijn. De uitrusting kan opvallend worden genoemd voor het Regionalverkehr: de trein wordt voorzien van stopcontacten en wifi. Inzet wordt verwacht vanaf december 2016.
Bron: Persbericht Skoda
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het zijn goedkope locs die multisysteem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar, er gaat al jaaaaaaaaaaren het geluid rond dat DB eigenlijk af wil van Lokbespannte Züge (getrokken / geduwd mat). En dan gaan ze, nota bene voor Regionalverkehr, dit bestellen?Does not compute
ik snap jou punt. Het is ook een spagaat waar in je zit. Zo als ik het begrijp is dus de politie de bottel neck in dit verhaal. Het lijkt me misschien handig om die bijl eens scherp te maken, de statistieken er bij te pakken en daar eens publiekelijk korte mette mee te maken. Want ik twijfel aan het nut van een sporen onderzoek midden in het weiland.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.
Het is een spagaat. Enerzijds zou je snel de afgerukte ledematen bijeen moeten vegen en doorrijden met de treinen, anderzijds is het wel van belang om goed sporenonderzoek te doen.
Punt is wel dat autosnelwegen iets minder vaak en iets minder lang gestremd blijven. Wat de treinreiziger maar moet slikken, zou de automobilist nooit pikken.
Even googlen levert me in ieder geval een buslijn (53) op:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Hallo allen,
Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee.
Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:)
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
St-Raphael-Valescurequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Hallo allen,
Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee.
Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:)
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef de__vakantieman het volgende:
Volgens mij is er nog prima markt voor een Europese app met al het ov erin want ik heb gemerkt dat zowel Italië als Frankrijk lang niet zo overzichtelijk zijn als ik in nl kan vinden
Daar heb ik twee jaar geleden een avond doorgebracht, hemels <3quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doenquote:Een woordvoerder van de spoorwegmaatschappij legde aan TF1 uit dat het niet noodzakelijk een blunder van de machinist was.
Hij had zijn stuurwiel naar links moeten draaien ipv naar rechtsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doen
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers?
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers?
Hoezo heen EN WEER?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden.
Graag gedaanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,
THanks voor je advies! Gelukt.
Ik vond dat eigenlijk wel meevallen,quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebiedquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:56 schreef bork het volgende:
[..]
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet.
Ik maak gebruik van lokale apps, werkt prima!
Dat traject ligt er wel erg vaak uit momenteel inderdaadquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:23 schreef Basekid_NZ het volgende:
Verdorie, ze zijn dit weekend weeeeeeeeer bezig met onderhoud op het traject Maastricht --> Sittard. Dat wordt een stukje met de bus helaas.
alleen Duitsland toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebied
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel.quote:
Nou nog 1 tariefsysteemquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel.
En idd, je hebt gelijk, staat minder in dan ik dacht
Zou handig zijn als die vervoerders die met bussen rijden, het ook in HAFAS gaan zetten. Één reisplanner voor "al" het OV.
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB.quote:
Dat gaan wij niet meer meemaken hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB.
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaan wij niet meer meemaken hoorHet lukt voor heel Nederland al niet eens, en ook niet bijna of zo.
Dit is oneindig veel complexerquote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....
Doei hequote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer partijen die belangen hebben
Uilskuikens aan het roer
Met de pinpas die bij bijvoorbeeld alle Bancontactterminals in België nog altijd niet werkt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?
Deze kwam ik wel tegenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:14 schreef daanski82 het volgende:
Station Enschede word compleet verbouwd inc. de sporen. Zo zie ik nu dat de boemel die naar Gronau gaat naar perron 4 is gegaan en dat 5 denk ik word opgeheven. Vandaar dat ik dus elke dag naar Drienerlo moet om op de trein te stappen. Wie weet waar info te vinden is wat er allemaal verbouwd word op station Enschede?
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Deze kwam ik wel tegen
[ afbeelding ]
Zo als ik lees verkassen de koplopers van spoor 3 en 4 naar spoor 1 en 2 en gaan de buffels naar spoor 3 en 4 spoor 4 word ingekort ten gunste van het glanerbrug volk en Duitsers. Volgens mij kunnen wij dan sneller met de IC Enschede binnenrijden. Maar wat heeft het voor effect op de dienstregeling?
Kommm naarrrr benedennnn en slaaaa je slagggg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:04 schreef Monopoly het volgende:
Post Driek hier nog wel eens?
Ik wil hem wat vragen
http://www.tubantia.nl/re(...)3946859?ref=carouselquote:Elektrificatie spoor Wierden-Zwolle in gang gezet
ZWOLLE - ProRail en de provincie Overijssel hebben afgelopen maandag de opdracht voor de onderzoeksfase van de elektrificatie van het spoortraject Wierden- Zwolle op de aanbestedingskalender geplaatst.
In oktober moet het te selecteren bureau aan de slag gaan. In maart 2014 zal duidelijk moeten zijn wat de elektrificatie van het traject tussen Wierden en Zwolle gaat kosten. Vervolgens neemt de provincie Overijssel, die 2,5 miljoen euro beschikbaar stelt voor het onderzoek, als opdrachtgever een definitief investeringsbesluit.
In een eerder stadium werd rekening gehouden met een globaal kostenplaatje van tussen de 34 en 64 miljoen euro.
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmenquote:Op maandag 5 augustus 2013 00:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Protos
Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd
Lief dagboekquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "
Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Wat de fak is hier misgegaanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef greavy het volgende:
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur)
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg
De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
Laatste maand (juni) was spoor 1 al weg (van spoor 1a (=perronspoor) tot 1d (spoortje achter de wasmachine), waardoor de binnenkomende IC in Hengelo 4 minuten werd vastgehouden om 4 minuten (=praktijk 2! minuten) later aan te komen. Hierdoor was het mogelijk om de beide IC's op spoor 4 te zetten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.
De Britse overheid heeft de ITSO standaard ontwikkeld. Dat is een open standaard voor contactless ticketing. Als die Europa-breed wordt uitgerold heb je al een goede basis. Dat vereist echter wel samenwerking en dat is een heikel punt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....
Als ik in Brussel mijn Oyster Card voor een lezer in de bus houd, dan kan de software in die lezer informatie van die kaart uitlezen (zelfs zonder encryptiesleutels). Op dat moment kan bepaald worden dat de kaart is uitgegeven door Transport for London, en dat de MIVB dus bij TfL moet aankloppen voor die ¤ 1,60. Nou heeft dat voor ¤ 1,60 geen zin, maar als de MIVB al die transacties opspaart en 1x per maand een factuur richting TfL stuurt, dan zou dat toch aardig op moeten lopen.
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat de fak is hier misgegaan
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Slechts bijna een dag vertraging...pfewquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Dan komt het dus neer op onwilquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Veel te snel getrokken conclusie. Om zoiets Europees in te voeren heb je te maken met allerlei eisen van lokale vervoerders. Reizen op saldo is vast wel in te voeren trouwens, maar zelfs daar heb je gigantische en peperdure computernetwerken voor nodig. En complexe afspraken bij grensoverschrijdende reizen. Je moet binnen Nederland al overchecken, hoe doe je dat als je in Deventer incheckt en in Osnabrück eindigt? Plus overal per land verschillende wetgeving over bepaalde aspecten van zo'n digitale kaart.quote:
quote:
Dat zeg ik, Gammaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
allerlei eisen van lokale vervoerders.
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Boeiend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend.
Pasten al die mensen wel in die ene trein?
we hebben het hier over een slaaptreinquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad.
Snelbinders aan het plafond in het gangpad en gaaan!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we hebben het hier over een slaaptrein
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van lerenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "
Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we hebben het hier over een slaaptrein
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en?je hebt eeb vervoersbewijs, geen plaatsbewijs..
ja, in theorie is het zo dat als mensen staan in het gangpad van een nachttrein, dat het lastig is voor diegene die wel horizontaal liggen om het toilet te bereiken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt?
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnen.
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
Gegeven dat mijn tijd niet zo gratis is als de OV bedrijven lijken te denken (NS valt nog wel mee, Connexxion is een stuk erger), waarom niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
als student kun je dat wel hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ookquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als student kun je dat wel hebben
Ik geloof dat NS brandstofkosten van vervangend vervoer heeft vergoed op de dagen dat de horrorwinter toesloeg de afgelopen jarenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raakquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ook
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/wasquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Thanks!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Niet nodig, ik zocht een NS-trein!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Er zijn wat websites waar dat kan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Bedankt!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn wat websites waar dat kan.
Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/
NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/
ik ook welquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was
nice ziggy. Gebruiken jullie spoortje 19 in Leeuwarden nog wel regelmatig voor de Harlingen Haven-pendel?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
Zeg het maar niet te hard tegen ProRailquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt
een paar jaar geleden is deze mogelijkheid juist gecreëerd. Vroeger was dit een opstelspoorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
Er zijn nog geen data helaas, dus kan ook zijn dat ik hier pas over een driekwart jaar mee te maken krijg. Toch bedankt voor de tipquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner
Kleine serie, prototype, fabrikant over de kop, enz enz enz. Eigenlijk net als bij V250, maar dan hopelijk zonder loslatende bodemplaten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
Zeker nooit 30+ uur in een Chinese trein gezeten/gestaan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk
Vindt een echte trein een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.
Sotetsu simulator
Betere kwaliteit gerenderd:quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
Bronquote:FNV: zakcomputer NS is rotzooi
De zakcomputer van de NS is niet te vertrouwen en is bovendien te groot, log en zwaar. Het apparaat moet zo snel mogelijk worden vervangen door een moderne variant, zegt vakbond FNV Spoor.
De vakbond verzamelde meldingen van NS-personeel over de zakcomputer, Railpocket geheten. Er kwamen honderden meldingen binnen van onder meer conducteurs, machinisten en servicemedewerkers.
Klanten weten meer
"Ongeveer 20 keer per dienst moet ik een reset geven omdat hij vastloopt", schrijft een medewerker. "Ook bij klanten. We maken wel grapjes maar het is echt niet leuk. Soms wil je hem het liefst in de hoek gooien."
"Als er calamiteiten zijn weten de reizigers het dikwijls eerder dan wij", meldt iemand anders. Een aantal medewerkers gebruikt in plaats van de zakcomputer de eigen smartphone, om via apps "snellere en volledigere" reisinformatie binnen te krijgen.
'Voor verbetering vatbaar'
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
De NS weet dat er problemen zijn met de computer, zegt een woordvoerder. "We weten dat het functioneren van de Railpocket voor verbetering vatbaar is."
Het spoorbedrijf werkt aan een oplossing. Of dat betekent dat de huidige computer wordt aangepast of dat er een geheel nieuw systeem komt wil de NS niet zeggen. "Daar stellen wij eerst FNV Spoor van op de hoogte."
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen welquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:11 schreef KnightSolaire het volgende:
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
Tja, je moet toch wat argumenten gebruiken waarvan het halve land meteen in de paniek-modus schiet he?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen welJankclubje dat FNV.
Wat was er aan de hand? En waar staat die data?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:28 schreef greavy het volgende:
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uitDe grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister![]()
Noodweer, 2400 treinen waren erdoor getroffen (niet letterlijk).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er aan de hand? En waar staat die data?
het apparaat zelf is het probleem niet alleen draait dezelfde ouderwetse software erop windows mobile 6.1quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem?
Ja vast wel. Van 3 km voor Stendal tot 3 km erna. Niet vanaf Amsterdam tot Warszawaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
quote:Het traject [bij de Elbebrug Hämerten] heeft volgens Minister van Verkeer Peter Ramsauer ernstige schade opgelopen. Het stond begin juli nog onder water. Als het water is weggelopen en de bodem opgedroogd is, zal het baanlichaam vanaf halverwege augustus onderzocht worden. Pas daarna kan worden ingeschat, hoe lang de reparatiewerkzaamheden zullen duren.
Aan een leger heb je niet zoveel als je moet onderzoeken of een spoordijk nog genoeg steun biedt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is?
Met een beetje ongunstige weersomstandigheden kunnen belangrijke reparaties pas in de lente van volgend jaar uitgevoerd worden. Vandaar ook mijn hoge schatting van de kosten waar jij het eerder niet mee eens was.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
Als het aankomt op grond en water is het woord snel niet aan de orde. Tenzij je graag met beton aan de slag wilt. Onderwaterbeton wel te verstaan..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
Bij de aanleg ja. Nu niet meerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef de__vakantieman het volgende:
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gebaseerd op de City Elephant?
Dat is een dubbeldeks treinstel met eigen tractie trouwens, geen need voor een loco.
Op ovinnederland.nl heeft er net iemand een reisverslag over geschreven, mocht er hier niemand zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189
Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Ik ben ooit in Georgië geweest en wat ik me nog herinner is dat het station van Tbilisi een intens lelijk gebouw is en dat ik er wat Sovjettreinen heb zien rondkachelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189
Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Nice!quote:
Leuk om een keer te zien ziggyquote:
ah goed om te weten. Bedanktquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.
En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
wel een mooi plekjequote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee, psst.... metrostationnetje kopen?
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.quote:
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.quote:
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaatquote:
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:35 schreef PteV het volgende:
[..]
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat
Contractuele verplichtingen hequote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten
http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Contractuele verplichtingen he
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef de__vakantieman het volgende:
[..]
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbijquote:08-08-2013 | 17:39
DEN HAAG - De eigen treinverbinding van Den Haag met Brussel is weer een stap dichterbij.
De Europese Unie heeft een streep gezet door regels die de Nederlandse regering had gesteld aan het opzetten van een nieuwe internationale treinverbinding, schrijft de Haagse wethouder Peter Smit (VVD, vervoer) aan de gemeenteraad.
De Europese Unie heeft het internationaal passagiersvervoer per trein al een tijd geleden geliberaliseerd. Dit betekent dat iedere vervoerder een internationale treindienst mag exploiteren zonder een concessie daarvoor. Maar daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Het hoofddoel van zo’n treindienst moet ‘grensoverschrijdend personenvervoer’ zijn en de lijn mag het ‘economisch evenwicht van bestaande concessies niet in het gedrang’ brengen.
Nederland maakte eigen regels
Nederland had aan deze Europese richtlijn eigen voorwaarden verbonden. Een daarvan was dat een nieuwe spoorlijn niet meer dan 25 procent binnenlandse passagiers mag vervoeren. En een tweede, dat het aantal reizigers op het hoofrailnet als gevolg van de nieuwe verbinding niet meer dan 0,4 procent mag dalen.
De Haagse VVD-Europarlementariër Hans Baalen kaartte deze eigen Nederlandse voorwaarden aan bij de Europese Commissie. Hij stelde er vragen over. En uit de antwoorden blijkt nu dat de commissie die strijdig vindt met de Europese regels. Op 18 juli heeft de Europese Commissie zelfs besloten dat de twee voorwaarden buiten werking worden gesteld.
Wethouder verheugd door besluit
De Autoriteit Consument en Markt (de voormalige NMa) moet nog bepalen of de nieuwe lijn is toegestaan. Maar het gevolg van het besluit van de Europese Commissie is dat de ACM de komst van de LageLandenLijn ook niet meer mag toetsen aan die Nederlandse regels. Smit is daar heel blij mee. ‘Ik ben verheugd over deze ontwikkelingen,’ stelt hij.
De Nederlandse Staat kan overigens nog wel in beroep gaan tegen het besluit van de Europese Commissie.
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechtenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
maar dan krijg je wel je geld terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef Zyron het volgende:
[..]
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?
Was die bepaling niet vervallen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
Arriva twitteren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Na hoeveel tijd verloopt je checkin bij Arriva als je vergeet uit te checken? Vier uur?
mij niks van bekendquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was die bepaling niet vervallen?
De eerste zin wekt de indruk dat het niet zou mogen, maar de tweede zin concludeert ineens iets anders wat bij ons niet van toepassing is.quote:U mag per reis één NS-vervoerbewijs combineren met 1 gratis treinkaartje uit het boekje. De gratis Overgang 2-1 dagkaart en NS-Meereiskaart uit dit boekje mogen dus niet gecombineerd worden.
Ook hier wekt de eerste zin de indruk dat het niet mag, maar de tweede zin gaat over met meerdere personen meereizen met één Meereiskaartje, terwijl wij er dan twee hebben.quote:Met een geldig NS-vervoerbewijs kunt u één persoon meenemen op de gratis NS-Meereiskaart. De Meereiskaart is dus niet geldig voor meerdere personen.
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Je mag één persoon gratis mee laten reizen met een (afgestempeld) meereiskaartje als je zelf met een geldig vervoerbewijs reist (het studentenproduct waarmee je bent ingecheckt dus). Een tweede persoon zou met 40% korting mee kunnen reizen, maar niet met een meereiskaart want jij mag maar één iemand meenemen.
Ik zeg precies hetzelfde als jijquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?
In de voorwaarden voor de nieuwe abbonnementen (geldt dus niet voor reizen met andere producten) staat dit:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
Incheck vervalt dus pas aan het einde van de dag.quote:Als u niet uitcheckt binnen 6 uur na het moment waarop u heeft ingecheckt, zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart het Instaptarief worden ingehouden. Als u niet op dezelfde Dag uitcheckt, vervalt uw check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
ik las het niet goedquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik zeg precies hetzelfde als jijDerde persoon mag dus met 40% korting meereizen omdat hij een NS-abonnement heeft (het studentenproduct), maar niet met zo'n gratis meereiskaartje als reiziger #2 die al gebruikt.
Mijn zwager was zaterdagmiddag vergeten uit te checken op A'dam Centraal, bij het inchecken 7 uurtjes later werd hij niet uitgecheckt, maar ingecheckt..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
Ik heb het zelf nog nooit in de praktijk getest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |