hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden hadquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Sodeju dat is wel een klap geweest zegquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Ja, in maart 2011. Toen waren er tien gewonden. Ook een aanrijding met een vrachtwagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had
http://www.bbc.co.uk/news/23571952quote:5 August 2013 10:14
About 100 homes have been evacuated in Louisiana in the US after a derailed train wagon leaked toxic chemicals.
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
More than 20 train wagons went off tracks west of Baton Rouge at 15:30 local time (20:30 GMT) on Sunday. The engineer and conductor were not hurt.
Air pollution was not detected. The extent of the damage would be known soon, state governor Bobby Jindal said.
"Anytime you have chemicals leaking into the environment, that's a serious issue," he added.
It is not yet known what caused the derailment.
Raquel Espinoza of Union Pacific said another damaged wagon was carrying vinyl chloride, but it was not leaking.
A man who was near the derailment sought medical attention after reporting a burning sensation in his eyes, Ms Espinoza said.
State police said a road next to the tracks would be closed for at least two days.
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoordquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
Ik neem aan dat op scholen een verdunning wordt gebruikt. Het onverdunde spul is best corrosief, maar dodelijk is wat overdreven idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval.
heb je niets aan, want alle wissels worden gesaneerd, waardoor je er niet omheen kunt rijdenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.
WTFquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:02 schreef Zyron het volgende:
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet...:
Zwolle 0:32
Dalfsen 0:51
Ommen 1:10
Mariënberg 1:29
Hardenberg 1:44
Hardenberg 1:50
Gramsbergen 2:01
Coevorden 2:14
Dalen 2:21
Nieuw Amsterdam 2:35
Emmen Zuid 2:44
Emmen 2:54
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeldquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:18 schreef Litpho het volgende:
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden.
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
ROFLOLquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
Uiteindelijk iedereen aan de autodienstleider natuurlijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaarquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.quote:
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |