Sgoed hoorquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal op zn minst october worden. maar ik wil wel naar Bretigny dan
Ja, dus? Daar is niets wereldschokkends aan ofzo. Heeft natuurlijk niets met dat gezeik van doen, het is normaal dat er na de zomer van materieel wordt gewisseld op dit lijntje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:29 schreef greavy het volgende:
Over het gezeik van de gemeente Soest met geluidsoverlast: NSR is nu ineens voornemens alsnog SLT op deze lijn in te gaan zetten per 2 september
Soest moet ze smoel houwe. Dat hele lijntje is één groot 19e eeuws relict. Opbreken en verbussen die klootzakquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
specs voor Poolse HSL-treinenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
"Computers"?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:48 schreef Ireyon het volgende:
Treinen zijn uniek wat dat betreft. Ik kan geen andere techniek bedenken die zo vaak faalt en mag falen.
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
Sjongejonge, weer raak inderdaad. Gebotst op een vrachtwagen met een aantal gewonden hoor ik...quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.
Misschien ging men er van uit dat die sprinters nu voorzien zouden zijn van magneetremmen? Als dat project is uitgelopen is het verstandig om een alternatief te zoeken.
Dat is een beetje een onzinnig verhaal want met twee stellen is de glijkans sowieso al stukken kleiner dan met een los stel. Juist bij de losse tweetjes is het een groot probleem.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,
Ik las toch duidelijk "NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september". Dat is het deel van het verhaal dat ik vreemd vond.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:24 schreef bork het volgende:
Lezen heren, Greavy heeft het over SLT inzetten op de betreffende lijn.
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden hadquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Sodeju dat is wel een klap geweest zegquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Ja, in maart 2011. Toen waren er tien gewonden. Ook een aanrijding met een vrachtwagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had
http://www.bbc.co.uk/news/23571952quote:5 August 2013 10:14
About 100 homes have been evacuated in Louisiana in the US after a derailed train wagon leaked toxic chemicals.
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
More than 20 train wagons went off tracks west of Baton Rouge at 15:30 local time (20:30 GMT) on Sunday. The engineer and conductor were not hurt.
Air pollution was not detected. The extent of the damage would be known soon, state governor Bobby Jindal said.
"Anytime you have chemicals leaking into the environment, that's a serious issue," he added.
It is not yet known what caused the derailment.
Raquel Espinoza of Union Pacific said another damaged wagon was carrying vinyl chloride, but it was not leaking.
A man who was near the derailment sought medical attention after reporting a burning sensation in his eyes, Ms Espinoza said.
State police said a road next to the tracks would be closed for at least two days.
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoordquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
Ik neem aan dat op scholen een verdunning wordt gebruikt. Het onverdunde spul is best corrosief, maar dodelijk is wat overdreven idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |