Dat klopt helemaal. Alleen IC 147 rijdt wel helemaal door naar Berlijn. Deze vertrekt om 14:21 uit Deventer.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:08 schreef jappas het volgende:
Lees hier al lange tijd met veel plezier mee zonder zelf echt iets te posten, maar nu komt het er toch van vanwege een vraag.
Ik zie het er hier boven ook al over gaan: mijn vriendin en ik willen over 3 weken een midweek maar Berlijn. De reis die we willen boeken is incl. treinreis, zo te zien met IC Berlijn. Nu geeft de NS Hispeed website melding over een verstoring ivm (gevolg van) overstromingen.
Heb ik het goed begrepen dat er vanuit Deventer naar Hannover moeten met de IC en daar over moeten stappen op een (rechtstreekse) ICE naar Berlijn? Wil het graag even 100% zeker weten.
Edinburgh!quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:01 schreef CrashO het volgende:
Raadplaatje![]()
2 Weken geleden geschoten op vakantie, station moet makkelijk te raden zijn![]()
[ afbeelding ]
Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beterquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
Als het goed is kan je je fiets bij de I11 in de bagageafdeling plaatsen, alwaar de TBGL ook bij moet zijn, zelfde princiepe als het Maastricht-boemeltje. (of heeft I11 geen bagageafdeling?)
Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk inquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:45 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beter
Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk in
Edit: volgens mij zit er geen bagageafdeling in i11, ik zou niet weten waar in ieder geval...
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar je moet tussentijds sowieso uit- en inchecken bij via-reizen op saldo.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:49 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wie weet nu hoe het zit met "via" reizen en overstappen?
Laatst moest ik even van Assen naar Groningen, maar was binnen 35 minuten weer terug ingecheckt. Terugreis was goedkoper. In dat geval telt hij blijkbaar door.
Maar laatst hoorde ik ook van iemand die had een enkele reis van het maximale tarief gedaan, dus 14,80 geloof ik. Op de bestemming ook in en uitgecheckt binnen 35 minuten en weer doorgereisd. Daarna begon de teller weer opnieuw, en was het dus niet zo dat je niks meer bij hoefde te betalen.
Weet iemand of de teller opnieuw begint zodra je de 14,80 hebt bereikt (met korting)? Moet je dan een lange reis van 14,80 minimaal hebben, of begint deze ook opnieuw stel dat je twee losse reizen van minimaal 14,80 hebt bereikt?
Dit omdat het soms beter kan zijn om niet tussentijds uit te checken bij via reizen.
Nope, i11's zijn 100% zeker 2e klas. M4 stuurstandrijtuigen zijn wel 1e klas.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:42 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik.Schiet ook niet op.
Protosquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef greavy het volgende:
En vandaag nog tussen Barneveld en Lunteren:
[ link | afbeelding ]
CXX 5033
Passeert de fotografen als Stoptrein naar Ede-Wageningen, tussen Barneveld en Lunteren.
Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook watquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Protos niks mis mee hoor. Al is het een wereldwijd uniek ontwerp wat verder nergens meer zal rijden. Maar met die treinen is niet veel mis hoor
Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ikquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook wat![]()
Daarom kan ik het ook zo goed voor de geest halenquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ik
quote:Op maandag 5 augustus 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen we beter nogeens in Paris afspreken
Sgoed hoorquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal op zn minst october worden. maar ik wil wel naar Bretigny dan
Ja, dus? Daar is niets wereldschokkends aan ofzo. Heeft natuurlijk niets met dat gezeik van doen, het is normaal dat er na de zomer van materieel wordt gewisseld op dit lijntje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:29 schreef greavy het volgende:
Over het gezeik van de gemeente Soest met geluidsoverlast: NSR is nu ineens voornemens alsnog SLT op deze lijn in te gaan zetten per 2 september
Soest moet ze smoel houwe. Dat hele lijntje is één groot 19e eeuws relict. Opbreken en verbussen die klootzakquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
specs voor Poolse HSL-treinenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
"Computers"?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:48 schreef Ireyon het volgende:
Treinen zijn uniek wat dat betreft. Ik kan geen andere techniek bedenken die zo vaak faalt en mag falen.
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
Sjongejonge, weer raak inderdaad. Gebotst op een vrachtwagen met een aantal gewonden hoor ik...quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.
Misschien ging men er van uit dat die sprinters nu voorzien zouden zijn van magneetremmen? Als dat project is uitgelopen is het verstandig om een alternatief te zoeken.
Dat is een beetje een onzinnig verhaal want met twee stellen is de glijkans sowieso al stukken kleiner dan met een los stel. Juist bij de losse tweetjes is het een groot probleem.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,
Ik las toch duidelijk "NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september". Dat is het deel van het verhaal dat ik vreemd vond.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:24 schreef bork het volgende:
Lezen heren, Greavy heeft het over SLT inzetten op de betreffende lijn.
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden hadquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Sodeju dat is wel een klap geweest zegquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Ja, in maart 2011. Toen waren er tien gewonden. Ook een aanrijding met een vrachtwagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had
http://www.bbc.co.uk/news/23571952quote:5 August 2013 10:14
About 100 homes have been evacuated in Louisiana in the US after a derailed train wagon leaked toxic chemicals.
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
More than 20 train wagons went off tracks west of Baton Rouge at 15:30 local time (20:30 GMT) on Sunday. The engineer and conductor were not hurt.
Air pollution was not detected. The extent of the damage would be known soon, state governor Bobby Jindal said.
"Anytime you have chemicals leaking into the environment, that's a serious issue," he added.
It is not yet known what caused the derailment.
Raquel Espinoza of Union Pacific said another damaged wagon was carrying vinyl chloride, but it was not leaking.
A man who was near the derailment sought medical attention after reporting a burning sensation in his eyes, Ms Espinoza said.
State police said a road next to the tracks would be closed for at least two days.
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoordquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
Ik neem aan dat op scholen een verdunning wordt gebruikt. Het onverdunde spul is best corrosief, maar dodelijk is wat overdreven idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?
Beschouwing hier.
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval.
heb je niets aan, want alle wissels worden gesaneerd, waardoor je er niet omheen kunt rijdenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.
WTFquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:02 schreef Zyron het volgende:
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet...:
Zwolle 0:32
Dalfsen 0:51
Ommen 1:10
Mariënberg 1:29
Hardenberg 1:44
Hardenberg 1:50
Gramsbergen 2:01
Coevorden 2:14
Dalen 2:21
Nieuw Amsterdam 2:35
Emmen Zuid 2:44
Emmen 2:54
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeldquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:18 schreef Litpho het volgende:
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden.
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
ROFLOLquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
Uiteindelijk iedereen aan de autodienstleider natuurlijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaarquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.quote:
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijkquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijk
of de autospotters die in paniek raken omdat de verkeerde kleur auto langsgereden komtquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.
je hebt wel gelijk, want het aantal horken in het verkeer is gigantischquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tot zover mijn serieuze inbreng in dit onderwerp.
Het was de trein naar Dortmund, en deze kwam niet uit Enschede maar begon in Gronau vanwege de werkzaamheden in Enschede.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Het rijbewijs wordt inderdaad veel te snel verleend, en veel te weinig (al dan niet definitief) afgenomen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.
quote:
oepsquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gloeiendegloeiende Mijaaaar!Ik had weer eens wat vandaag hoor..
![]()
[ afbeelding ]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant openquote:
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open![]()
Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit...
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open![]()
Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit...
Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de halfblauwe 181er?
t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein...quote:
die dingen zijn niet berekend op Nederlandersquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein...
Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef bork het volgende:
[..]
Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig?
achter een rooie broeder daar bij de werkplaats?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de halfblauwe 181er?
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:51 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens.
Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-).quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
achter een rooie broeder daar bij de werkplaats?
Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
Oh? Frankfurt?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-).
[..]
Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |