abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:58:08 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129677529
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:00:22 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129677574
Nieuw topic geopend op mn faalberry. Dus ik kan vanaaf pas eventueel wat dingetjesaanpassen. Nu eerst nog een rondje translohr. Het ding een 2e kans geven :{
pi_129677643
In de ICE was het toch? Pimpel rijdt gewoon normale route :P Dat is: tot aan Hannover :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:31:45 #4
189216 netolk
maar dan andersom
pi_129678329
zo ik ga dit ook eens volgen
Beware of the Raping Zebra's
pi_129684295
Wie weet nu hoe het zit met "via" reizen en overstappen?

Laatst moest ik even van Assen naar Groningen, maar was binnen 35 minuten weer terug ingecheckt. Terugreis was goedkoper. In dat geval telt hij blijkbaar door.

Maar laatst hoorde ik ook van iemand die had een enkele reis van het maximale tarief gedaan, dus 14,80 geloof ik. Op de bestemming ook in en uitgecheckt binnen 35 minuten en weer doorgereisd. Daarna begon de teller weer opnieuw, en was het dus niet zo dat je niks meer bij hoefde te betalen.

Weet iemand of de teller opnieuw begint zodra je de 14,80 hebt bereikt (met korting)? Moet je dan een lange reis van 14,80 minimaal hebben, of begint deze ook opnieuw stel dat je twee losse reizen van minimaal 14,80 hebt bereikt?

Dit omdat het soms beter kan zijn om niet tussentijds uit te checken bij via reizen.
pi_129684746
Raadplaatje :P
2 Weken geleden geschoten op vakantie, station moet makkelijk te raden zijn :7


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 18:02:52 ]
pi_129684928
Lees hier al lange tijd met veel plezier mee zonder zelf echt iets te posten, maar nu komt het er toch van vanwege een vraag.

Ik zie het er hier boven ook al over gaan: mijn vriendin en ik willen over 3 weken een midweek maar Berlijn. De reis die we willen boeken is incl. treinreis, zo te zien met IC Berlijn. Nu geeft de NS Hispeed website melding over een verstoring ivm (gevolg van) overstromingen.

Heb ik het goed begrepen dat er vanuit Deventer naar Hannover moeten met de IC en daar over moeten stappen op een (rechtstreekse) ICE naar Berlijn? Wil het graag even 100% zeker weten ;).
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:53:01 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129686592

DB 4604 - ICE 125 te Lunteren
Vandaag werd wederom ICE 125 omgeleid via de Kippenlijn, en kwam hier met 5 minuten vertraging langs tussen Barneveld Noord en Barneveld Centrum, opweg richting Frankfurt am Main.

Later nog even in Soest geweest voor trein 41783, maar wij wisten niet wat onder dit treinnummer zou rijden, zelfs geen vervoerder.

LTE 189 105 + Keteltrein 41783
Later werd te Soest nog even trein 41783 opgewacht, met geen idee wat voor trein onder dit nummer zou rijden. Keurig op tijd kwam LTE 189 105 met een leuke keteltrein voorbij, en nog in een fraai zonnetje. 2-3 minuten later zou de trein vol in een fotowolk rijden.
pi_129687652
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:08 schreef jappas het volgende:
Lees hier al lange tijd met veel plezier mee zonder zelf echt iets te posten, maar nu komt het er toch van vanwege een vraag.

Ik zie het er hier boven ook al over gaan: mijn vriendin en ik willen over 3 weken een midweek maar Berlijn. De reis die we willen boeken is incl. treinreis, zo te zien met IC Berlijn. Nu geeft de NS Hispeed website melding over een verstoring ivm (gevolg van) overstromingen.

Heb ik het goed begrepen dat er vanuit Deventer naar Hannover moeten met de IC en daar over moeten stappen op een (rechtstreekse) ICE naar Berlijn? Wil het graag even 100% zeker weten ;).
Dat klopt helemaal. Alleen IC 147 rijdt wel helemaal door naar Berlijn. Deze vertrekt om 14:21 uit Deventer.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:58:00 #10
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_129689025
Heb ik wat gemist of is de IC Eupen-Oostende echt niet geschikt voor fietsverkeer?
Van die rijtuigen met heerlijk smalle deuren, waar je net een fiets doorheen kan krijgen, en dan vervolgens een krappe ruimte waar je je fiets niet kwijt kan zonder de deur of het pad te blokkeren.
Ook leuk als dan vervolgens iemand zich door de deur heen probeert te wurmen als jij jouw fiets uit de trein wilt tillen :')
Verder trouwens leuk ritje gehad, vanaf Verviers naar Nederland, alleen wel raar dat je op de internationale boemeltrein naar Maastricht perse alle bagage van je fiets (wat nogal veel kan zijn op fietsvakantie) van je fiets moet halen en zelf moet meenemen als je je fiets in het speciale fietsenhok wilt zetten
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:01:01 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129689145
Als het goed is kan je je fiets bij de I11 in de bagageafdeling plaatsen, alwaar de TBGL ook bij moet zijn, zelfde princiepe als het Maastricht-boemeltje. (of heeft I11 geen bagageafdeling?)
pi_129689744
quote:
99s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:01 schreef CrashO het volgende:
Raadplaatje :P
2 Weken geleden geschoten op vakantie, station moet makkelijk te raden zijn :7
[ afbeelding ]
Edinburgh!
pi_129689827
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Edinburgh!
:Y *O* :Y
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:19:32 #14
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_129689918

stond vanaf de Dom fotos te maken van omgeving hoog catharijne, nadat ik alles ging uploaden op de pc kwam ik deze tegen :P
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:45:02 #15
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_129690960
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
Als het goed is kan je je fiets bij de I11 in de bagageafdeling plaatsen, alwaar de TBGL ook bij moet zijn, zelfde princiepe als het Maastricht-boemeltje. (of heeft I11 geen bagageafdeling?)
Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beter :)
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:15:58 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129692302
Onder het mom van: Shit, we hebben diesel nodig en staan nu in Emmerich. En er rijden geen tankwagens rond, en geen tankplaat in de buurt.

Dan maar ff paar keer met een busje met een tank erin heen- en weer rijden.

Gezien dat busje zal dit wel eens vaker voorkomen ...
pi_129692771
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:45 schreef moddermonster het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beter :)
Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk in :')

Edit: volgens mij zit er geen bagageafdeling in i11, ik zou niet weten waar in ieder geval...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 21:27:31 ]
pi_129693539
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:26 schreef J.B. het volgende:

[..]

Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk in :')

Edit: volgens mij zit er geen bagageafdeling in i11, ik zou niet weten waar in ieder geval...
Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik. :P Schiet ook niet op.
pi_129693987
quote:
19s.gif Op zondag 4 augustus 2013 17:49 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wie weet nu hoe het zit met "via" reizen en overstappen?

Laatst moest ik even van Assen naar Groningen, maar was binnen 35 minuten weer terug ingecheckt. Terugreis was goedkoper. In dat geval telt hij blijkbaar door.

Maar laatst hoorde ik ook van iemand die had een enkele reis van het maximale tarief gedaan, dus 14,80 geloof ik. Op de bestemming ook in en uitgecheckt binnen 35 minuten en weer doorgereisd. Daarna begon de teller weer opnieuw, en was het dus niet zo dat je niks meer bij hoefde te betalen.

Weet iemand of de teller opnieuw begint zodra je de 14,80 hebt bereikt (met korting)? Moet je dan een lange reis van 14,80 minimaal hebben, of begint deze ook opnieuw stel dat je twee losse reizen van minimaal 14,80 hebt bereikt?

Dit omdat het soms beter kan zijn om niet tussentijds uit te checken bij via reizen.
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar je moet tussentijds sowieso uit- en inchecken bij via-reizen op saldo.
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:56:26 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129694202
Vandaag ben ik weer eens een rondje door België gaan doen. Na zo'n rondje waardeer ik de trein in Nederland toch weer net wat meer O+

Ik heb -eindelijk- eens met zo'n nieuwe NMBS-kaartautomaat kunnen spelen. Wat een grafdingen zijn dat zeg... het aanraakscherm reageert slecht (hard drukken), de software is niet altijd even logisch ingedeeld (voorbeeldje: het label 'Reisdatum' heeft geen zin bij een Go Pass 10), knoppen op het scherm zijn net iets te klein om ze makkelijk aan te raken, het scherm vind ik (met mijn 1m85) te laag zitten, en de software is buitengewoon traaaaaag. Je ziet het beeld opnieuw opgebouwd worden. Al met al een redelijk teleurstellende ervaring -O-

Ik snap trouwens ook niet waarom mensen lyrisch zijn over de I11-rijtuigen. Ze doen prima wat ze moeten doen (mensen van A naar B brengen), maar het zijn niet mijn favoriete rijtuigen. Ik vind ze krap aanvoelen en onpraktisch (een tafeltje dat op mijn knieën rust vind ik niet echt handig). Door de smalle deuren gaat het in- en uitstappen ook niet echt snel.

Een aantal van de grote stations (Brussel-Zuid, Oostende) zien er behoorlijk armoedig uit, om maar niet te spreken van stations in Sovjet-stijl zoals Antwerpen-Luchtbal en Brussel-Noord. Pluspunten voor Antwerpen-Centraal, Brussel-Nationaal-Luchthaven en St.-Niklaas, die stations zagen er wel netjes uit.

Verder vrij veel Desiro's gezien, ook als intercity. Prima treinen, goede airco, niet te luidruchtig... wat ik jammer vind is dat er onnodig veel stationsnamen zijn afgekort (Noord'kempen, seriously?). Een extra stop (die volgens het RIS niet gemaakt zou worden) werd toch herkend, kort na het openen van de deuren werd alsnog 'Vilvoorde' omgeroepen.

In Brussel-Nationaal-Luchthaven op het perron nog even staan wachten op het vertrek van de L-trein naar Roosendaal. PIDAAS (het automatisch omroepsysteem) kondigt deze trein aan, inclusief alle tussenhaltes, in vier talen. Dat omroepbericht duurde bijna 3 minuten. :')

edit: Ohja! In Oostende stond een NMBS Resto-rijtuig als stationsrestauratie opgesteld op spoor 8. In Oostende lekker een biertje gedronken op het station :D
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:04:34 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129694655
Vandaag rondje door Ile de France gedaan. Er was alleen een knakker voor de RER B gaan liggen waardoor er lange tijd niet naar Charles de Gaulle Luchthaven gereden kan worden. Toen het verkeer weer op gang kwam reden de treinen tot aan CDG 1 (Terminal 1 en 3) En niet door naar CDG 2 (Terminal 2) . Er werd gewoon gezegd: "pak de luchthaven pendel maar". Een automatisch treintje die de terminals met elkaar verbind.

En hoe ziet het eruit als een strampvolle RER trein zich daarin probeert te proppen? Nou zo... :')

pi_129695998
quote:
7s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:42 schreef Xetran het volgende:

[..]

Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik. :P Schiet ook niet op.
Nope, i11's zijn 100% zeker 2e klas. M4 stuurstandrijtuigen zijn wel 1e klas.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 22:32:31 ]
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:23:18 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129698962
Donderdag nog in Apeldoorn:

VSM 52 8053
In Apeldoorn kwam mooi optijd de VSM 52 8053 binnenrollen met rijtuigen, om even later weer met deze trein terug te keren naar Beekbergen.

En vandaag nog tussen Barneveld en Lunteren:

CXX 5033
Passeert de fotografen als Stoptrein naar Ede-Wageningen, tussen Barneveld en Lunteren.
pi_129701550
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef greavy het volgende:

En vandaag nog tussen Barneveld en Lunteren:
[ link | afbeelding ]
CXX 5033
Passeert de fotografen als Stoptrein naar Ede-Wageningen, tussen Barneveld en Lunteren.
Protos O+
Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd :)
pi_129702934
Protos niks mis mee hoor. Al is het een wereldwijd uniek ontwerp wat verder nergens meer zal rijden. Maar met die treinen is niet veel mis hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 01:20:17 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129703089
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Protos niks mis mee hoor. Al is het een wereldwijd uniek ontwerp wat verder nergens meer zal rijden. Maar met die treinen is niet veel mis hoor :)
Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook wat :P
pi_129703114
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook wat :P
Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ik :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 01:22:42 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129703137
quote:
17s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ik :')
Daarom kan ik het ook zo goed voor de geest halen :')
pi_129703235
_O- kansloos ook echt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129703260
Kunnen we beter nogeens in Paris afspreken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 01:29:58 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129703300
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen we beter nogeens in Paris afspreken
:s)
pi_129703391
Zal op zn minst october worden. maar ik wil wel naar Bretigny dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 01:39:10 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129703448
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal op zn minst october worden. maar ik wil wel naar Bretigny dan
Sgoed hoor :)
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:29:20 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129709345
Over het gezeik van de gemeente Soest met geluidsoverlast: NSR is nu ineens voornemens alsnog SLT op deze lijn in te gaan zetten per 2 september :o
pi_129709529
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:41:20 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129709651
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:29 schreef greavy het volgende:
Over het gezeik van de gemeente Soest met geluidsoverlast: NSR is nu ineens voornemens alsnog SLT op deze lijn in te gaan zetten per 2 september :o
Ja, dus? Daar is niets wereldschokkends aan ofzo. Heeft natuurlijk niets met dat gezeik van doen, het is normaal dat er na de zomer van materieel wordt gewisseld op dit lijntje.
Het is nu eenmaal een soort reservelijntje voor NS, het ligt er maar net aan van welk type ze nog een paar stelletjes over hebben.
Dat is natuurlijk ook weer tijdelijk dan komt er in december vast weer SGM bijvoorbeeld. Of toch weer plan V.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:42:31 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129709674
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
pi_129709884
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?

Beschouwing hier.
pi_129710743
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
Soest moet ze smoel houwe. Dat hele lijntje is één groot 19e eeuws relict. Opbreken en verbussen die klootzak ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:22:13 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129710813
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?

Beschouwing hier.
specs voor Poolse HSL-treinen

The units can be operated within a temperature range of -25C to +40C. Because of two HVAC modules installed in each car operate independently, in case of malfunction of one module, the second can keep the temperature at a comfortable level – even in extreme ambient temperatures.

Het kan dus wel :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129710964
Tuurlijk kan het. Koel- en vriesvrachtwagens rijden toch ook gewoon door? Het kost alleen meer dan wat Schraalhans hier wil uitgeven. Want winst maken is belangrijker dan alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129711500
Treinen zijn uniek wat dat betreft. Ik kan geen andere techniek bedenken die zo vaak faalt en mag falen.
pi_129711664
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:48 schreef Ireyon het volgende:
Treinen zijn uniek wat dat betreft. Ik kan geen andere techniek bedenken die zo vaak faalt en mag falen.
"Computers"? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:38:11 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129713133
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef greavy het volgende:
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ...
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.

Misschien ging men er van uit dat die sprinters nu voorzien zouden zijn van magneetremmen? Als dat project is uitgelopen is het verstandig om een alternatief te zoeken.
pi_129713881
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
pi_129714144
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Sjongejonge, weer raak inderdaad. Gebotst op een vrachtwagen met een aantal gewonden hoor ik... :{
  Forum Admin maandag 5 augustus 2013 @ 14:05:29 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129714206
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines.

Misschien ging men er van uit dat die sprinters nu voorzien zouden zijn van magneetremmen? Als dat project is uitgelopen is het verstandig om een alternatief te zoeken.
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:24:59 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129715018
Lezen heren, Greavy heeft het over SLT inzetten op de betreffende lijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:47:46 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129715712
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen,
Dat is een beetje een onzinnig verhaal want met twee stellen is de glijkans sowieso al stukken kleiner dan met een los stel. Juist bij de losse tweetjes is het een groot probleem.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:00:28 #50
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129716094
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:24 schreef bork het volgende:
Lezen heren, Greavy heeft het over SLT inzetten op de betreffende lijn.
Ik las toch duidelijk "NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september". Dat is het deel van het verhaal dat ik vreemd vond.

Dat ze daar nu ineens van af zien en er toch wat anders in gaan zetten vind ik niet vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 16:55:27 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129720088
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129720226
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Sodeju dat is wel een klap geweest zeg :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:04:35 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_129720484
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had
Ja, in maart 2011. Toen waren er tien gewonden. Ook een aanrijding met een vrachtwagen.

http://www.crisistwente.n(...)ngeluk-gronau-video/

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 05-08-2013 17:18:46 ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:11:52 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129720781
Rood is het nieuwe roze.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 17:28:51 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129721496
strak in de lak heet dat.

Een ander vers gelakt stelletje rijdt vandaag de kilometers tussen Groningen en Delfzijl
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:37:03 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129721835
Toxic' train derails in Louisiana

quote:
5 August 2013 10:14

About 100 homes have been evacuated in Louisiana in the US after a derailed train wagon leaked toxic chemicals.

The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.

More than 20 train wagons went off tracks west of Baton Rouge at 15:30 local time (20:30 GMT) on Sunday. The engineer and conductor were not hurt.

Air pollution was not detected. The extent of the damage would be known soon, state governor Bobby Jindal said.

"Anytime you have chemicals leaking into the environment, that's a serious issue," he added.

It is not yet known what caused the derailment.

Raquel Espinoza of Union Pacific said another damaged wagon was carrying vinyl chloride, but it was not leaking.

A man who was near the derailment sought medical attention after reporting a burning sensation in his eyes, Ms Espinoza said.

State police said a road next to the tracks would be closed for at least two days.
http://www.bbc.co.uk/news/23571952
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129722720
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The wagon leaked sodium hydroxide, which can be lethal if inhaled, a Union Pacific railways spokeswoman said.
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:47:51 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129724207
quote:
5s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord :?
Ik neem aan dat op scholen een verdunning wordt gebruikt. Het onverdunde spul is best corrosief, maar dodelijk is wat overdreven idd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129724693
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet... _O-:

Zwolle 0:32
Dalfsen 0:51
Ommen 1:10
Mariënberg 1:29
Hardenberg 1:44
Hardenberg 1:50
Gramsbergen 2:01
Coevorden 2:14
Dalen 2:21
Nieuw Amsterdam 2:35
Emmen Zuid 2:44
Emmen 2:54
Hooray for beer.
pi_129725925
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld?

Beschouwing hier.
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_129726667
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.

Het is een spagaat. Enerzijds zou je snel de afgerukte ledematen bijeen moeten vegen en doorrijden met de treinen, anderzijds is het wel van belang om goed sporenonderzoek te doen.

Punt is wel dat autosnelwegen iets minder vaak en iets minder lang gestremd blijven. Wat de treinreiziger maar moet slikken, zou de automobilist nooit pikken.
pi_129726796
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:15:14 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129727303
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval.
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:16:24 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129727352
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.
heb je niets aan, want alle wissels worden gesaneerd, waardoor je er niet omheen kunt rijden :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129727439
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden. Maar uiteraard was het ook niet goed geweest als Driek géén antwoord had gegeven :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:21:37 #66
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129727568
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:02 schreef Zyron het volgende:
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet... _O-:

Zwolle 0:32
Dalfsen 0:51
Ommen 1:10
Mariënberg 1:29
Hardenberg 1:44
Hardenberg 1:50
Gramsbergen 2:01
Coevorden 2:14
Dalen 2:21
Nieuw Amsterdam 2:35
Emmen Zuid 2:44
Emmen 2:54
WTF :') Gaan ze met een huifkar rijden, of wat?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:24:51 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129727721
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:18 schreef Litpho het volgende:
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden.
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129727817
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:27:25 #69
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129727821
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129727915
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
ROFLOL ~O>
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:31:30 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129727996
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129728013
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
Uiteindelijk iedereen aan de autodienstleider natuurlijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:32:21 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129728047
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:32:32 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129728055
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:29 schreef daanski82 het volgende:

[..]

ROFLOL ~O>
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129728104
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar :P
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:38:06 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129728332
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129728406
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijk
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:41:00 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129728499
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.
of de autospotters die in paniek raken omdat de verkeerde kleur auto langsgereden komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:41:01 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129728502
Tot zover mijn serieuze inbreng in dit onderwerp. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 20:45:07 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129728759
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tot zover mijn serieuze inbreng in dit onderwerp. :')
je hebt wel gelijk, want het aantal horken in het verkeer is gigantisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 augustus 2013 @ 20:47:44 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129728903


:D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Redactie Sport maandag 5 augustus 2013 @ 21:05:01 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129729732
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Het was de trein naar Dortmund, en deze kwam niet uit Enschede maar begon in Gronau vanwege de werkzaamheden in Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:17:21 #83
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129730323
Gloeiendegloeiende Mijaaaar! :( Ik had weer eens wat vandaag hoor.. :{

pi_129730387
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.
Het rijbewijs wordt inderdaad veel te snel verleend, en veel te weinig (al dan niet definitief) afgenomen.

Verder lijkt ERTMS me een meer toekomstbestendige optie i.p.v. ATB. ;)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 augustus 2013 @ 21:20:55 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129730512
quote:
_O-.

Tevens vandaag in Parijs geweest, dus gereisd naar en van Montparnasse. Wat een geweldig groot station is dat :o _O_
Wel jammer dat de Franse treinen niet gemaakt zijn voor lange mensen, m'n benen zitten klem :+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 21:33:37 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129731089
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gloeiendegloeiende Mijaaaar! :( Ik had weer eens wat vandaag hoor.. :{

[ afbeelding ]
oeps :P

wat was de schade?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129731122

Wie vindt de halfblauwe 181er? :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:39:03 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129731329
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oeps :P

wat was de schade?
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open :')

Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit... 8)7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 21:39:53 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129731359
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open :')

Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit... 8)7
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129731514
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open :')

Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit... 8)7
_O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:44:04 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129731561
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de halfblauwe 181er? :D
Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:44:14 #92
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129731573
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

_O-
t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 21:44:54 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129731608
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein...
die dingen zijn niet berekend op Nederlanders :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129731942
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef bork het volgende:

[..]

Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig?
Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens.
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:53:13 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129732001
LOL Darkwing_Duck, lekker bezig _O-
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2013 @ 21:58:42 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129732334
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Wie vindt de halfblauwe 181er? :D
achter een rooie broeder daar bij de werkplaats?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:18:21 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129733479
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:51 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens.
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129734569
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

achter een rooie broeder daar bij de werkplaats?
Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-).
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:

[..]

Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens.
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:48:01 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129735092
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-).

[..]

Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens.
Oh? Frankfurt?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 00:42:12 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129740238
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:48 schreef bork het volgende:

[..]

Oh? Frankfurt?
Dat seinhuis ken ik van Frankfurt ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')