Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)?
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval.
heb je niets aan, want alle wissels worden gesaneerd, waardoor je er niet omheen kunt rijdenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie.
WTFquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:02 schreef Zyron het volgende:
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet...:
Zwolle 0:32
Dalfsen 0:51
Ommen 1:10
Mariënberg 1:29
Hardenberg 1:44
Hardenberg 1:50
Gramsbergen 2:01
Coevorden 2:14
Dalen 2:21
Nieuw Amsterdam 2:35
Emmen Zuid 2:44
Emmen 2:54
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeldquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:18 schreef Litpho het volgende:
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden.
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld
ROFLOLquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
Uiteindelijk iedereen aan de autodienstleider natuurlijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin.
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaarquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail.
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.quote:
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijkquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben.
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijk
of de autospotters die in paniek raken omdat de verkeerde kleur auto langsgereden komtquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad.
je hebt wel gelijk, want het aantal horken in het verkeer is gigantischquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tot zover mijn serieuze inbreng in dit onderwerp.
Het was de trein naar Dortmund, en deze kwam niet uit Enschede maar begon in Gronau vanwege de werkzaamheden in Enschede.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl.
Het rijbewijs wordt inderdaad veel te snel verleend, en veel te weinig (al dan niet definitief) afgenomen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen.
quote:
oepsquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gloeiendegloeiende Mijaaaar!Ik had weer eens wat vandaag hoor..
![]()
[ afbeelding ]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant openquote:
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open![]()
Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit...
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open![]()
Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |