Waarom zou je de überhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ik ken het principe maar ik vroeg me af of het haalbaar is om op de HSL Zuid onder 3KV zo hard te knallen.
Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar huu huu dan kan al het museummat niet meer rijden en kunnen we niet meer met ladderwagens aan de bovenleiding knutselen en zo
Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom zou je de überhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.
Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?
Ik snap die opmerking over viaducten aanpassen bij 25 kv niet zo, de bovenleiding hangt toch even hoog en breed, alleen wat draden meer.
Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger zijn de isolatoren groter.
Ah. Kiek.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.
Overslagafstand is de afstand waarop vonken gaan overslaan. Die is anders voor 25KV dan voor 3KV.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef icloud het volgende:
[..]
overslagafstand? je bedoelde de afstand tussen twee bovenleidingen/sporen?
Ook op Somda en Opeens Had Ik Het komt het wel eens voorbij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
het is begonnen als proefballonnetje volgens mij, maar de geluiden om het ook echt door te voeren klinken wel steeds luider. In beleid of maatregelen om dit voor elkaar te krijgen is helemaal niets terug te vinden.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, maar onder een viaduct hangt de draad op isolatorafstand van het beton af. Die afstand moet ook groter. En best wel wat. Maar lager hangen betekent dat de draad tegen de trein aankomt. Daarom hangt 25KV-bovenleiding dus ook iets hoger, niet alleen de isolatoren zijn groter.
Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).
Nee, hij hangt niet hoger, hij wordt bij kunstwerken niet verlaagd, en daarom passen dubbeldekkers.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.
Ja, het 3kV-net hangt op 5800 mm, in Nederland de 1800V op 5500 mm. Dat de HSL lager hangt komt uit de Europese eisen, die stellen dat bij een HSL de rijdraad ergens tussen 5080 en 5300 mm hangt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh okay :herp: In België hangt de boel wel marginaal hoger geloof ik?
"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er op de GTW weer een nieuwe bestemming bij: https://twitter.com/RobDammers/status/350194370147938304/photo/1
hmm. Stond als bestemming Ellen ten Dammequote:Op donderdag 27 juni 2013 14:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"
Aparte centrales hoeft niet, je kunt het 16 2/3 Hz net via DC aan het 50 Hz net koppelen he. Dus 50 Hz gelijkrichten, en dan vanaf DC weer inverteren naar 16 2/3 Hz.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef V2 het volgende:
Voor Duitse spanning heb je een heel extra distributienetwerk nodig, en elektriciteitscentrales, aangezien dat op 16.7Hz werkt. Kost nog vele malen meer dan alles ombouwen voor 25kV
Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film?quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm. Stond als bestemming Ellen ten Damme
zie ook in dit filmpje:
Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordtquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film?
quote:Volgens Lohman zijn er afspraken gemaakt over de levering van de treinen, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) de verplichtingen niet na. In afwachting van het onderzoek wil Lohman daarom een 'standstill' afspreken zodat de NS en NMBS geen nieuwe handelingen of overeenkomsten met derden kunnen aangaan.
http://wapedia.mobi/en/Stroboscopic_effectquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordt
dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-onderzoek-fyra.html
Vooral dat laatste stukje
[..]
Ja, wordt nog toegepast.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Niet meer op een houten ladder nee. We op een meervoudig geïsoleerde ladder of ladderwagen. Al vraag ik mij af of er überhaubt wel gebruik wordt gemaakt van de laddermogelijkheid in verband met de huidige veiligheidsregels.
Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...
met dat laatste stukje niets, maar iig willen ze dat alle treinen afgenomen worden. Dat levert hun het broodnodige geld op. Of er daadwerkelijk ook mee gereden wordt zal ze een zorg zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...
Prorail mag bij deze een nekschot krijgen. Dat NS het niet wilt omdat de IC-treinen van en naar Den Haag trager worden ok. Maar Prorail kan prima zeggen dat het alternatief is dat de IC trager wordt op dat stuk zonder dat de knoop in Gouda naar de maan gaat. Toch doen ze alsof de Goudse knoop om zeep geholpen wordt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Stand van zaken ten aanzien van een mogelijk nieuw station Bleizo
Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
is het grootste probleem niet dat ie richting Den Haag de IC Rotterdam moet kruisen?
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.
De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.
k. ik dacht altijd dat de IC's via het buitenste spoor gingen, maar dit scheelt weerquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.
ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.
Op dit stukje kan seinverdichting dus nog wat opleveren
jup, alleen is het de vraag waar en wanneer ze dat neer gaan leggenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.
dat is wel de bedoeling jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
Je hebt wat speling in Poznanquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer
Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhemquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer
nah, dat zal wel niet vanwege het kopmaken en het gedoe daar omheen, hoewel je het wel kunt proberen als je een trek-trek-combi kunt makenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhem
Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef dennistd het volgende:
Op Bahn.de staat ie nu al met +120 aangegeven: http://reiseauskunft.bahn(...)71&station_type=dep&
Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.quote:
quote:U zegt:ik wil geld terug
EVA zegt:Heeft u een vraag over hoe u bij vertraging geld terug kunt krijgen?
U zegt:Ja, maar ook zonder vertraging.
EVA zegt:Had u vertraging terwijl u met een NS-abonnement reisde?
U zegt:Nee ik wil gewoon geld
EVA zegt:Een papieren formulier voor geld terug bij vertraging kunt u ophalen bij de NS-servicebalie, Kiosk of AH-to-go met NS-kaartverkoop. U kunt het formulier ook telefonisch bestellen via NS Klantenservice 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut) of online aanvragen via de link formulier Geld Terug bij Vertraging bestellen. Binnen enkele werkdagen krijgt u het dan thuisgestuurd. Checkt u in en uit met uw OV-chipkaart bij NS? Dan kunt u via 'Mijn Reishistorie' in uw Mijn NS-account een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging.
Is het Wit-Russisch bierdepot open? Het kan rap gaan, de Tsjech is vaak vrij vlot uitverkochtquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.
O, jullie zitten er nog niet in?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben nog ruim een uur voor de kiosk of de AH togo
Ding zal dan Köln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
Volgens DB +120 vertrek, dus gewoon wachten tot het baanvak open is.
Edit: Dennis was me voor ...
[..]
Dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegdquote:
misschien hebben ze voor het ontwerp wel naar een V'tje gekekenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gisteren is dit filmpje gepost
Op 2.36 is het net een Plan V die er aan komt rijden.
Hoeveel dan? Je zult sowieso kop moeten maken, of je nou via Gelsenkirchen of via Bochum rijdt toch?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ding zal dan Köln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.
Die zijn ook niet leidend. Alleen het rode lampje is leidend.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval.
Waarom de seinen op Amsterdam - Utrecht leidend blijven als je onder ERTMS rijdt is me niet duidelijk. Je hebt die seinen niet nodig.
Normaal wel, hebben we 265 minuten voorquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Halen jullie de overstap misschien nog?
Nu nog 145.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal wel, hebben we 265 minuten voor
Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komenquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal wel, hebben we 265 minuten voor
Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan etenquote:
Ja daar kun je gewoon overheen rijden dan hequote:Op donderdag 27 juni 2013 21:40 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komen
logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijtquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:45 schreef MPG het volgende:
[..]
Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan eten.
Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijt
is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zitquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!
De zakken gesneden en gewassen slaaj, en de komkommer- en tomatenschijfjes, die moeten op broodjes belanden!
quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zit
Aanrijding-met-persoon Utrecht-Bunnikquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer
Ik neem aan dat reizigers voor de 447 dan met binnenlandse treinen naar Dortmund gestuurd worden en dat daar de aansluiting op deze trein gegarandeerd wordt?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Legopoppetjes ook weer mee?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121
Het is dat Lego-fles niet zonder begeleiding kan reizen, maar anders hoefde Hij zelf helemaal niet meequote:
Omkeren waarschijnlijk. Of het boogje van de s-bahn gebruiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende stop is wel DortmundIk snap er niks meer van
Dat is het s-bahn boogje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Essen hbfkennelijk ook zo'n boogie boven Duisburg
Voorbij Essen waarschijnlijk. Dat was de laatste post iig.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:42 schreef Bitlord het volgende:
Ze weten bij DB niet hoeveel vertraging je hebt... waar hang je uit?
Die Hyundai is inderdaad wel tofquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef bork het volgende:
Leuk spul in de Oekraïne
Beetje spannend, Oekraïnse Hyundia in de sneeuw (eat this Ansaldobreda)
Ik vind persoonlijk de oranje accenten bij de koplampenfrontseinen geweldig! Net of het opgemaakte ogen zijn![]()
KVSZ
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?
Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
Nee, want onder ATB werken de snelheidstrappen als je harder rijdt als remdwang. Als je een geel sein passeert dan sprint de ATB ook vrijwel meteen terug naar 40 km/h.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?
Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
Ah SGMm!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.
Volgens mij is dat een mat64 stel.quote:
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rzepin +136 inmiddels. Wel stralend weer
Dat Heb ik in het verleden weleens gehad ja, maar eigenlijk al jaren niet meer....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken.![]()
jammer dat er geen live-stream isquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
Momenteel is het kort geding aan de gang over de V250, AB vs NS. @gerrieickhof is ter plaatse.
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04#fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01#fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35#fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
Dompertje inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen live-stream is
Waarom Gerri Eickhof?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen live-stream is
dan maar wat tweets:twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04#fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01#fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35#fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5julquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:41 schreef bork het volgende:
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: toeslag voor de Fyra
Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer Bork,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Door omvangrijke werkzaamheden bij NS is Fyra naar Breda van donderdag 27 juni 2013 tot en met donderdag 11 juli 2013 toeslagvrij.
Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze website NSHispeed.nl
Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
Met vriendelijke groeten,
medewerker Hispeed
NS Hispeed Klantenservice
Staat er inderdaad bij NSHispeed.nl maar niet op ns.nl (ik zie het niet zo snel in ieder geval) terwijl ik van Tilburg naar Utrecht reis, dat is toch raar![]()
Ik kijk dan op ns.nl en niet op hispeed.nl
Wel snel binnen 24 uur i.p.v. de aangekondigde 5 werkdagen.
Dat is dus niet handig, als ik het plan moet het er staan, ik zeg toch niet zo snelquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:43 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5jul
Staat er gewoon op hoor
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:59:36Ansaldo: gezien alle keuringen kunnen er geen grote veiligheidsproblemen zijn. Hooguit lichtje dat niet knippert of kapotte wisser #fyra reageer retweet
Kan zo zijn, maar dat zijn sunk costs. Daar moet je niet meer naar kijken, maar wel naar de kosten die nog gaan komen en dan kan een nieuw treinstel wel degelijk er een stuk beter uitspringen.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:32:03Ansaldo: Als NMBS en NS treinen niet meer in gebruik nemen, dreigt de schroothoop. Dat zou kapitaalvernietiging zijn. #fyra reageer retweet
mja, dat is niet helemaal waar. Er kunnen namelijk altijd problemen opduiken die ten tijde van de keuring nog niet bekend waren. Dat is bijvoorbeeld met het winterweer in ieder geval gebeurd. Ze zijn weliswaar in Velim getest, maar daar lag niet voldoende sneeuw om een aantal problemen duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef icloud het volgende:
Je kunt er om lachen peter, maar strikt genomen hebben ze gelijk, een kapotte trein mag niet door de keuring komen, gezien dat wel is gebeurd is er het vermoedden dat de trein in orde is.
Onlangs op bezoek geweest in de Amsterdamse haven waar de Siemens Desiro Rus (bestemd voor Sotsji) werd overgeladen van binnenvaartschip naar short sea schip, grappig om te zien hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:58 schreef greavy het volgende:
Iemand had treintjes besteld?
[ afbeelding ]
Zes Lint'41'en.
Geleverd aan de Canadese Ottawa voor de O-train service.
http://www.railwaygazette(...)vered-to-ottawa.html
zeker, alleen bij een keuring vind je niet alles. De treinstellen zijn niet helemaal binnenste buiten gekeerd. Een goedkeuring vindt vaak al plaats op het moment dat nog niet alle problemen opgelost zijn, maar er geen serieuze veiligheidsissues meer zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:12 schreef icloud het volgende:
Ab hoeft alleen maar twijfel te zaaien, en zo keuring van autoriteiten is een zeer sterk punt juridisch gezien.
Alleen in een kort geding kun je de deskundigen en de andere partijen niet horenquote:Als de ns kans wil maken dan moeten ze bewijzen dat de keuring van lik me vestje was, en dan zou loyd of de inspectie als getuigen zeer belangerijk zijn.
ben ik niet met je eens, want een treinstel wordt niet binnenste buiten gekeerd.quote:90% van de problemen had gezien moeten worden tijdens de keuring.
ja, dat kan wel, het zal alleen niet de inzet van de NS zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:19 schreef icloud het volgende:
Het nederlands recht heeft daar geen mogelijkheid te er zijn drie opties bij een bp:
1.ns moet alle stellen afnemen
2.ns moet alle stellen afnemen en krijg schadevergoeding toegewezen
3.contract word ontbonden ales terug naar ab en geld terug.
Een contract halfontbinden gaat niet bij de rechter.
Een rechter kan dat niet beslissen, als het al zover komt dan moet dat in een schikking en niet via de rechter.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, dat kan wel, het zal alleen niet de inzet van de NS zijn.
NS en NMBS gaan vooral voor non conformiteit lijkt me.
strikt gekeken naar de wet zou het wel moeten kunnenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Een rechter kan dat niet beslissen, als het al zover komt dan moet dat in een schikking en niet via de rechter.
Volgens welk wetsartikel?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
strikt gekeken naar de wet zou het wel moeten kunnen
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:03:02Financiële organisatie NS heeft te maken met afgehaakte NS, Belgen die ontbonden hebben en vastgelopen Fyra-project. reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:04:25Financiële club NS, koper van de trein, heeft nog geen besluit genomen over toekomst contract met Ansaldo. Wil eerst eens praten. #fyra reageer retweet
4800 uur hersteltijd per treintwitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:14:42NS: Fyra's hebben niet alleen kinderziektes. Ansaldo zegt zelf: Hersteltijd 4800 uur per trein, kosten in totaal vele miljoenen. reageer retweet
4 man moeten er een half jaar aan werken, en dat per treinquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:17 schreef James1988 het volgende:
tes. Ansaldo zegt zelf: Hersteltijd 4800 uur per trein, kosten in totaal vele miljoenen.
je zou zeggen dat er ruimte is voor een iets andere interpretatie van die wet, maar goed op dit moment is de situatie voor de NS dus een stuk anders dan gedacht, want er is nog geen sprake van ontbinding van het contract.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:17 schreef icloud het volgende:
[..]
gedeeltelijke ontbinding is schadevergoeding, niet gedeeltelijk afnemen van de order.
Zover ik weet is in het contract opgenomen dat het onder nederlands recht valt, maar hoe kun je bij een rechter eisen dat het contract word nagekomen, als het contract niet is opgezegd en NSFS zich niet haast om hier iets over te beslissen? ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je zou zeggen dat er ruimte is voor een iets andere interpretatie van die wet, maar goed op dit moment is de situatie voor de NS dus een stuk anders dan gedacht, want er is nog geen sprake van ontbinding van het contract.
Het blijft dan ook een vraag onder welk recht het contract tussen Ansaldo en NSFSc valt en wanneer het al dan niet ontbonden wordt
Als of wij buitenstaanders alle interessante details weten. Nee, dus het is en blijft speculeren. Maar ik blijf Ansaldo een heel goed punt hebben, hoe heeft de V250 ooit toelating kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Zover ik weet is in het contract opgenomen dat het onder nederlands recht valt, maar hoe kun je bij een rechter eisen dat het contract word nagekomen, als het contract niet is opgezegd en NSFS zich niet haast om hier iets over te beslissen? ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker.
Wat ik bedoel is waarom klaag je iemand aan terwijl die gene het contract NIET heeft opgezegd? dat doe je toch pas na de opzegging.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als of wij buitenstaanders alle interessante details weten. Nee, dus het is en blijft speculeren. Maar ik blijf Ansaldo een heel goed punt hebben, hoe heeft de V250 ooit toelating kunnen krijgen.
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:30:27Ansaldo: bodemprocedure kan 2-3 jaar duren, schadevergoeding 5-10 jaar. Brengt liquiditeitspositie Italiaanse bouwer in gevaar. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:46:41NS: financiële tak NS mag contract opzeggen en ook eigen verplichtingen opschorten, omdat treinen niet kunnen rijden. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:49:18NS: tegen ons kan er geen vordering bestaan, geen contractpartij. Tegens financiële tak NS, koper trein, heeft Ansaldo juridisch niets. reageer retweet
Ofwel, die Italianen gaan failliet en NSFSC kan naar het geld (180 miljoen euro) dat tot op heden is betaald, fluiten.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:52:00NS: niet verplicht om Ansaldo inzage te geven in eigen second opinions voor eigen gebruik. #fyra reageer retweet
Schijntje, is volgens mij zelf minder dat NS betaald voor die concessie per jaarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:30:27Ansaldo: bodemprocedure kan 2-3 jaar duren, schadevergoeding 5-10 jaar. Brengt liquiditeitspositie Italiaanse bouwer in gevaar. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:46:41NS: financiële tak NS mag contract opzeggen en ook eigen verplichtingen opschorten, omdat treinen niet kunnen rijden. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:49:18NS: tegen ons kan er geen vordering bestaan, geen contractpartij. Tegens financiële tak NS, koper trein, heeft Ansaldo juridisch niets. reageer retweet
Ofwel, die Italianen gaan failliet en NSFSC kan naar het geld (180 miljoen euro) dat tot op heden is betaald, fluiten.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:52:00NS: niet verplicht om Ansaldo inzage te geven in eigen second opinions voor eigen gebruik. #fyra reageer retweet
Formeel is het 160 km/h maar er is later een advies van Save geweest waarin men heeft afgeraden om harder dan 140 km/h over overwegen te rijden in verband met risico's. In werkelijkheid zijn die risico's alleen echt groter bij overwegen in bogen en bij een aanrijding met een tank.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar staat trouwens gedefinieerd dat er alleen snelheden boven de 140 worden toegestaan als er geen overwegen zijn? Ik kan in de spoorwegwetten en -bepalingen op overheid.nl niets vinden.
Ik zie ze eigenlijk alleen op een treinwagon staan en niet ervoor op een overwegquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
Gelukkig rijden er in Nederland nog zoveel tanks over de weg!
De ironie dat er in Nederland geen tanks meer zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie ze eigenlijk alleen op een treinwagon staan en niet ervoor op een overweg
ze zijn er wel, maar we hebben geen tankbataljons meer en derhalve staat het spul nu in opslag.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:41 schreef b2py het volgende:
[..]
De ironie dat er in Nederland geen tanks meer zijn
kan me herinneren dat een aantal jaren geleden er nog een aanrijding tussen een defensievoertuig en een trein plaats heeft gevondenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
Gelukkig rijden er in Nederland nog zoveel tanks over de weg!
Morele vraag: Wat doe je als je rupsband eraf loopt, net als je op het spoor staat, en er komt een trein aan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan me herinneren dat een aantal jaren geleden er nog een aanrijding tussen een defensievoertuig en een trein plaats heeft gevonden
Edit: was in 2003 al. Volgens mij is toen een kopbak van een schommelboot zwaar beschadigd geraakt.,
Geëlektrificeerde draaischijf.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Raadplaatje.
Wie weet wat dit is/zijn en waar het voor dient?
Bronvermelding komt bij uitslag
Status In Ontwikkeling had ik begrepen. Je weet dat dit soort zaken nooit over rozen gaan en zeker als het met OVC in aanraking komt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Een paar maanden terug kwam NsHispeed met het idee voor een Fyra-toeslag laadpaal, weet iemand of daar verder ooit nog iets gedaan is? Is het gewoon helemaal geschrapt of.. ?
Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet inquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Status In Ontwikkeling had ik begrepen. Je weet dat dit soort zaken nooit over rozen gaan en zeker als het met OVC in aanraking komt.
Heb ik ook wel eens meegemaakt hoor, volgens mij niet zo bijzonder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag toch wat aparts gezien, want stapte in Groningen in een GTW waarvan de machinist beide motoren uitgeschakeld had.
Normaal loopt bij kering van de trein één van de motoren wel, maar deze keer dus niet. Twee minuten voor vertrek werd keurig eerst de ene krachtbron gestart en rond vertrektijd de andere.
Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet in
Lang geding.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Uitspraak in het kort geding rond de V250 is op 3 juli om 14.30 uur
Denk dat het nog veel langer wordt, want de zaak lijkt me zodanig groot dat imo een doorverwijzing op zijn plaats isquote:
Misschien wordt het gecombineerd met een rebranding?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.
In Breda zijn ze bezig met het slopen van de oude overkapping boven perron 5+6. Eerder waren de delen boven de sporen al weggehaald, nu zijn ze bezig met de delen boven de perrons. Tegelijkertijd wordt er een begin gemaakt voor de pilaren die straks het nieuwe dak (tevens parkeerplaats) gaan ondersteunen.
De wachtruimte is ook gesloopt, maar de Kiosk is vooralsnog blijven staan. Ter compensatie van de wachtruimte is er een bouwkeet met grote ramen geplaatst.
Zo'n bord vind je dus mooi, maar als er eens een keer een NVBS-vlag op een trein zit dan klaag je?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
Doorgaans meldt de machinist het wel bij mij voordat ik doorheb dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef dennistd het volgende:
Word jij dan ook meteen gebeld door de machinist of moet je hem zelf maar bellen als je merkt dat ie er ineens langer over doet?
Daar las ik al iets over op de Twitter van @StationschefBMO, leuke acties.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
Rijkerswoerdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
Over dat soort constructies gesproken, deze vind ik ook wel bijzonder:
[ afbeelding ]
Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:40 schreef J.B. het volgende:
Vanaf komende ochtend rijden er weer treinen in Wetteren, voorlopig wel nog aan max 40 km/uur om het spoor in te rijden.
Time lapse van de ter plaatse verrichte werkzaamheden:
ik heb er donderdag en vrijdag ingezeten, steeds volle bussen hoor. In de spits danquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:44 schreef Bitlord het volgende:
Al die Ns-bussen Zaltbommel - Den Bosch rijden met een bezetting tussen de 0-5%...
Niet voorradig, te duur. Verzin het.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Gelede eloc in Lviv. Alles naar wens voorlopig :-)
Zoveel afbreken voor een paar seconde tijdwinst? Lijkt mij niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef icloud het volgende:
Ik zat net op sporenplan te bekijken en vroeg me af, waarom passeert de westtak sloterdijk boven om vervolgens via een lus langs de zaanstraat naar cs te rijden?
Is het niet makkelijker om voor sloterdijk al rechts af te slaan richting singelgracht/cs?
Dan sloop je de knoop Sloterdijk hoog/laag inclusief de metro die in de weg ligt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef icloud het volgende:
Ik zat net op sporenplan te bekijken en vroeg me af, waarom passeert de westtak sloterdijk boven om vervolgens via een lus langs de zaanstraat naar cs te rijden?
Is het niet makkelijker om voor sloterdijk al rechts af te slaan richting singelgracht/cs?
Ik zie de toegevoegde waarde niet behalve dat je heel veel bebouwing moet slopen, je iedere keer het emplacement moet oversteken om naar De Meer te kunnen en dat je het geld beter in andere zaken kan steken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:18 schreef icloud het volgende:
Een tweede hemboog maar dan de andere kant uit.
Maar dan moet je de metro ook weghalen, anders schiet je er qua ruimteonderzoek niks mee op..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:38 schreef icloud het volgende:
Door deze boog aan te leggen kun je de boog tussen de a10 en de hemweg opruimen, hierdoor ontstaat ruimt om in de toekomst de lijn parallel aan de a5/10 door te trekken naar noord.
Zeg niet dat Fles en ik je niet gewaarschuwd hebben dat je er gezeik mee zou krijgenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:44 schreef greavy het volgende:
Die klantenservice van NS, en de andere betrokken afdelingen over beëindigen van een abonnement, wat een KUT(Kwalitatief Uiterst Teleurstellende)-kwaliteit is dat.
Op 6 mei mijn NSR Weekend Vrij à ¤65/mnd beëindigd 1e klas, om te genieten van de aanbieding van ¤29/mnd 1e klas. Beëindigen mislukte, om onduidelijke redenen.
Een afdeling die niet telefonisch bereikbaar is, zou mij voor 22-6-2013 (beëindigingsdatum) per telefoon benaderen of per e-mail bevestigen dat het abonnement beëindigd is.
Maar daar heb ik dus niks van gehoord terwijl het wel beëindigd was. En zij hebben wel de ov-chipkaart gelijk geblokkeerd, dus die werkt niet meer. Mag nu achter TLS aan gaan bellen om dit recht te zetten ....
Vandaag maar eens geverifieerd of het abonnement eindelijk beëindigd zou zijn, gaat die madam daar mijn nieuwe abonnement ook nog eens beëindigen ....
Kon ik dus terugbellen om ook dat weer recht te zetten.
Echt, wat een ezels zitten daar.
Je kaart is toch geblokkeerd, je loopt zelf te klagen, en dat noem je geen gezeik? 100% goed gaat het niet toch? Misschien waren die verkoopvoorwaarden wel omdat men weet dat ze zelf dit niet goed kunnen handelen, nouja goed, hoe meer je gaat terugbellen om het te regelen, hoe groter de kans dat je in je kraag word gevat. Hou je ons op de hoogte?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:35 schreef greavy het volgende:
Gezeik mee krijgen? Foutje van de afdeling die het "dure" abonnement moest beëindigen. Ze hadden geen bevestiging per e-mail gestuurd, maar dat abonnement is beëindigd dus. En nu het abonnement van ¤29 blijft over![]()
![]()
![]()
Retourtje Madrid denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
greavy spaart er op een jaar tijd toch mooi ¤ 432 mee uit, daarmee kun je toch wel wat leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een InterRail Global Pass voor 30 dagen (¤ 435 voor jongeren) van kopen.
Interesseert me geen ruk, greavy houd je niet aan de regels, dus greavy hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
greavy spaart er op een jaar tijd toch mooi ¤ 432 mee uit, daarmee kun je toch wel wat leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een InterRail Global Pass voor 30 dagen (¤ 435 voor jongeren) van kopen.
Hangt van de regels af, op Facebook schreef greavy:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk, jgreavy houd je niet aan de regels, dus je hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...
Lijkt me dat het dan wél kan.quote:Ik heb op maandag 6 mei contact opgenomen met de Klantenservice, want er stond een regeltje: "Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement." (die regel was 3 dagen later ineens verdwenen, maar heb de screenshot nog)..
Toen ik de Klantenservice belde om mijn abonnement om te zetten en vragen of dat kon, kreeg ik het antwoord dat het wél kon (nadat hij het had nagevraagd). Maar door een technisch probleem lukte het NS niet om mijn abonnement van ¤65/maand te beëindigen, dus dat moest via backoffice-afdelingen.
Ik kreeg het advies om een nieuwe OV-Chipkaart te bestellen met het abonnement met actietarief. Het kon namelijk niet op dezelfde OV-Chipkaart.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse
Die koppen van die controleurs dan
In 1e klas ook nog wel, denk ik.quote:
Op deze pagina staat het volgende:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:06 schreef icloud het volgende:
Weet iemand of je een Trein Vrij abonnement kan uitbreiden met ov vrij? eva weet natuurlijk het antwoord weer niet.
Ben je daarmee geholpen?quote:NS-Business Card met OV Vrij abonnement
NS is met de overige vervoerders in gesprek om dit abonnement voor het gehele OV beschikbaar te maken. Tot die tijd is het OV Vrij abonnement nog niet verkrijgbaar. Wanneer dit het geval zal zijn, zullen wij u daarover informeren.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk, greavy houd je niet aan de regels, dus greavy hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...
Ja bedankt voor het opzoeken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op deze pagina staat het volgende:
[..]
Ben je daarmee geholpen?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:35 schreef James1988 het volgende:
Een rapport van een Franse onderzoekscommissie stelt voor om de bouw van nieuwe hogesnelheidslijnen uit te stellen tot na 2030, behalve daar waar de capaciteitsnoodzaak het hoogste is.
Haha, sorryquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
Potverdrie James, ik was vanochtend met een samenvatting bezig in het Nederlands, iets met gras en voeten enzo...
Ook in Spanje worden flink wat nieuwe LAV's op de lange baan geschoven, of projecten die wel worden uitgevoerd worden versoberd, het is een hele lange lijst.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, Roissy - Picardie is op de lange baan, evenals Bordeaux Hendaye...
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.quote:
Fotosoepquote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:11 schreef greavy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Staat niet gespecificeerd welk abonnement. Dus dat geldt ook voor eenzelfde abonnement. En dat bevestigde de klantenservice zelf
Bespaar ik toch ¤36 per maand mee uit, kan ik volgend jaar leuk op vakantie.
Sowieso gaat het niet zo lekker met Thomas cook, ze hebben ook laatst een partnerhotel van de zaak verkocht aan een andere partijquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.
Meer droevig nieuws: Thomas Cook's European Timetable gaat verdwijnen. In augustus zal de laatste publicatie uitkomen.
Ik vind het vooral de beslissing an sich nogal apart. Het lijk mij niet alsof een extra setje rails zoveel extra kost, want het traject inclusief viaducten, bruggen en weet ik wat nog meer komt er dus sowieso wel. Alsof je een Lambo koopt en uit bezuinigings-overweging de chromen velgen maar achterwege laat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.
Meer droevig nieuws: Thomas Cook's European Timetable gaat verdwijnen. In augustus zal de laatste publicatie uitkomen.
Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Voor de CFL is de eerste (?) Stadler KISS onderweg:
[ afbeelding ]
Foto: Markus Plappert, te Kinzighausen.
Z2 blijft er nog wel. De KISS'n gaan de nieuwe RE-diensten tussen Luxemburg, Trier (en Koblenz) verzekeren straks in een uursdienst(?) rijden. Ik dacht Trier - Koblenz 1x/2u.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das net zoals ik ga tegenstribbelen als ik gepakt word met grijs rijden in Parijs...Doe ik ook niet. Ik weet wat het risico is, en soms verlies ik.
Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse
Die koppen van die controleurs dan
De 2611 ja.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
jakkes. Donderdag was er een SLeT in Leeuwarden
[ afbeelding ]
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwardenquote:
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwarden
iets korter. Dacht dat ze ingepland waren om er 1.50 uur over te doen. Het kan nog wel iets sneller, want de IC kan het inclusief lange stop in Zwolle in 1.40 uurquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT...
Tot afgelopen december waren dergelijke treinen in de spitsuren (8 Groningen, 6 Leeuwarden) ingeplandquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
In verband met afvoer TT hebben er wel bijzonder lange treinen gereden, onder andere de klassieke 14 bakken VIRM. (10 uit Groningen en 4 uit Leeuwarden).
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:13 schreef eti het volgende:
Ik vind in principe de SLT prima rijden. Alleen zit er geen plee in, dus twee uur? Neu...
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Je vergeetquote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezochtquote:
WC's in treinen zijn ook zelden schoon dus die vergelijking gaat niet op. Daarnaast zit je meestal toch relatief kort in sprinters (een uitzondering daargelaten zoals Zwolle - Groningen, maar die wordt ook niet met SLT's gereden) dus echt een groot probleem is het niet. Zolang SLT's maar niet als IC's worden ingezet.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.
Amsterdam Amstel, Alkmaar, Hengelo, Haarlem en ga zo maar door..quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.
Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
- Amsterdam (Centraal, Sloterdijk, Bijlmer ArenA, Zuid)
- Schiphol
- Utrecht Centraal (die nieuwe toiletten zijn echt niiice)
- Leiden Centraal
- Den Haag (Centraal, HS)
- Rotterdam Centraal
- Arnhem
- 's-Hertogenbosch
- Eindhoven
- Maastricht
- Groningen
- Zwolle
- Amersfoort
Genoeg lange trajecten dus nog waar je niet fatsoenlijk naar de wc kunt. Leeuwarden-Zwolle, Zwolle-Amsterdam Zuid, Den Helder-Amsterdam Sloterdijk, Amersfoort-Enschede, Rotterdam-Eindhoven, Eindhoven-Venlo/Heerlen, Vlissingen-Rotterdam/'s-Hertogenbosch/Eindhoven.
Ja. Niet dat ik nou alle toiletten goed ken, maar het is wel de enige mij bekende met schilderijtjes, muziek, een kerstboom en een toiletmeneer die Sjaak heet, bekeerd is tot de Islam en de buren bij AH To Go 's avonds Marokkaanse thee komt brengenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezocht. Is dat Nijmegen?
Ah ik denk dat ik dan maar even gebruik ga maken van de Fyraquote:tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Breda kunt u gebruikmaken van Fyra; Fyra is toeslagvrij, fietsvervoer is niet mogelijk
Ze rijden overal, behalve de Schipholtunnel en enkele lijnen waar ze niets te zoeken hebbenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef Woods het volgende:
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |