Z2 blijft er nog wel. De KISS'n gaan de nieuwe RE-diensten tussen Luxemburg, Trier (en Koblenz) verzekeren straks in een uursdienst(?) rijden. Ik dacht Trier - Koblenz 1x/2u.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das net zoals ik ga tegenstribbelen als ik gepakt word met grijs rijden in Parijs...Doe ik ook niet. Ik weet wat het risico is, en soms verlies ik.
Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse
Die koppen van die controleurs dan
De 2611 ja.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
jakkes. Donderdag was er een SLeT in Leeuwarden
[ afbeelding ]
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwardenquote:
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwarden
iets korter. Dacht dat ze ingepland waren om er 1.50 uur over te doen. Het kan nog wel iets sneller, want de IC kan het inclusief lange stop in Zwolle in 1.40 uurquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT...
Tot afgelopen december waren dergelijke treinen in de spitsuren (8 Groningen, 6 Leeuwarden) ingeplandquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
In verband met afvoer TT hebben er wel bijzonder lange treinen gereden, onder andere de klassieke 14 bakken VIRM. (10 uit Groningen en 4 uit Leeuwarden).
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:13 schreef eti het volgende:
Ik vind in principe de SLT prima rijden. Alleen zit er geen plee in, dus twee uur? Neu...
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Je vergeetquote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezochtquote:
WC's in treinen zijn ook zelden schoon dus die vergelijking gaat niet op. Daarnaast zit je meestal toch relatief kort in sprinters (een uitzondering daargelaten zoals Zwolle - Groningen, maar die wordt ook niet met SLT's gereden) dus echt een groot probleem is het niet. Zolang SLT's maar niet als IC's worden ingezet.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.
Amsterdam Amstel, Alkmaar, Hengelo, Haarlem en ga zo maar door..quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.
Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
- Amsterdam (Centraal, Sloterdijk, Bijlmer ArenA, Zuid)
- Schiphol
- Utrecht Centraal (die nieuwe toiletten zijn echt niiice)
- Leiden Centraal
- Den Haag (Centraal, HS)
- Rotterdam Centraal
- Arnhem
- 's-Hertogenbosch
- Eindhoven
- Maastricht
- Groningen
- Zwolle
- Amersfoort
Genoeg lange trajecten dus nog waar je niet fatsoenlijk naar de wc kunt. Leeuwarden-Zwolle, Zwolle-Amsterdam Zuid, Den Helder-Amsterdam Sloterdijk, Amersfoort-Enschede, Rotterdam-Eindhoven, Eindhoven-Venlo/Heerlen, Vlissingen-Rotterdam/'s-Hertogenbosch/Eindhoven.
Ja. Niet dat ik nou alle toiletten goed ken, maar het is wel de enige mij bekende met schilderijtjes, muziek, een kerstboom en een toiletmeneer die Sjaak heet, bekeerd is tot de Islam en de buren bij AH To Go 's avonds Marokkaanse thee komt brengenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezocht. Is dat Nijmegen?
Ah ik denk dat ik dan maar even gebruik ga maken van de Fyraquote:tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Breda kunt u gebruikmaken van Fyra; Fyra is toeslagvrij, fietsvervoer is niet mogelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |