abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 13:18:35 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128319180
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 27-06-2013 18:06:14 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128319331
Ja maar huu huu dan kan al het museummat niet meer rijden en kunnen we niet meer met ladderwagens aan de bovenleiding knutselen en zo ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:24:41 #3
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128319412
Niet meer op een houten ladder nee. We op een meervoudig geïsoleerde ladder of ladderwagen. Al vraag ik mij af of er überhaubt wel gebruik wordt gemaakt van de laddermogelijkheid in verband met de huidige veiligheidsregels.
pi_128319439
OH ja regels :9 ghehe regelsregels :~ Ghe :9
pi_128319448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja ik ken het principe maar ik vroeg me af of het haalbaar is om op de HSL Zuid onder 3KV zo hard te knallen.
Waarom zou je de überhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.
pi_128319464
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar huu huu dan kan al het museummat niet meer rijden en kunnen we niet meer met ladderwagens aan de bovenleiding knutselen en zo ;(
Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?

Ik snap die opmerking over viaducten aanpassen bij 25 kv niet zo, de bovenleiding hangt toch even hoog en breed, alleen wat draden meer.
pi_128319660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Waarom zou je de überhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.
Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128319692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?

Ik snap die opmerking over viaducten aanpassen bij 25 kv niet zo, de bovenleiding hangt toch even hoog en breed, alleen wat draden meer.
Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:32:17 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128319702
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.
Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:32:40 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128319713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger zijn de isolatoren groter.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:33:54 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128319768
Wat goed dat het treinentopic weer over wezenlijke zaken gaat. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128319883
Ja, maar onder een viaduct hangt de draad op isolatorafstand van het beton af. Die afstand moet ook groter. En best wel wat. Maar lager hangen betekent dat de draad tegen de trein aankomt. Daarom hangt 25KV-bovenleiding dus ook iets hoger, niet alleen de isolatoren zijn groter.
pi_128319888
quote:
6s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

overslagafstand? je bedoelde de afstand tussen twee bovenleidingen/sporen?
pi_128319894
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.
Ah. Kiek.
pi_128319930
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
pi_128319932
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef icloud het volgende:

[..]

overslagafstand? je bedoelde de afstand tussen twee bovenleidingen/sporen?
Overslagafstand is de afstand waarop vonken gaan overslaan. Die is anders voor 25KV dan voor 3KV.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:40:08 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128320022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
Ook op Somda en Opeens Had Ik Het komt het wel eens voorbij. :+
pi_128320064
Proefballonnetjes dus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 13:42:40 #19
Maffe Fries
pi_128320116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
het is begonnen als proefballonnetje volgens mij, maar de geluiden om het ook echt door te voeren klinken wel steeds luider. In beleid of maatregelen om dit voor elkaar te krijgen is helemaal niets terug te vinden.
pi_128320180
De website van NS Financial Services, de Ierse financierings- en leasemaatschappij die de NS gebruikt om belasting te ontwijken in Nederland, vermeldt al de trotse eigenaar te zijn van de Fyra V-250.

De ruzie tussen de Nederlandse Spoorwegen (NS) en treinfabrikant AnsaldoBreda over de faaltrein Fyra komt morgen tot een voorlopige apotheose als het kort geding over de afname van de treinen dient. De Italianen willen dat de NS toch zestien treinen afneemt, omdat dat contractueel zo afgesproken is. De NS zien dat echter niet zitten omdat de Fyra V-250 mankementen zou vertonen.

Op haar website vermeldt de Ierse dochter van de NS onder het kopje 'Rolling Stock' echter al eigenaar te zijn van de V-250 van AnsaldoBreda. Het Financieele Dagblad vraagt zich vandaag af of NS een trein wel kan afbestellen die al als bezit op de site staat.

O. Oost | 27 jun 2013 | 12:44 Reageer (22)
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:47:53 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, maar onder een viaduct hangt de draad op isolatorafstand van het beton af. Die afstand moet ook groter. En best wel wat. Maar lager hangen betekent dat de draad tegen de trein aankomt. Daarom hangt 25KV-bovenleiding dus ook iets hoger, niet alleen de isolatoren zijn groter.
Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128320344
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).
Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:51:46 #23
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128320441
Nee.. De BR is nog niet volledig geschikt voor doublestack vervoer doordat de draad te laag hangt. De tunnels zijn er wel op voorbereid.
pi_128320465
Hoe werkt dat dan bij een multicourantloc, hoe kan zo loc het verschil weten tussen een normale bovenleiding hoogte en een betuweroutehoogte? want ik neem aan dat de pantograaf vanzelf naar de juiste hoogte gaat als je het knopje induwt? en dat je niet het knopje moet blijven induwen om op de juiste hoogte te komen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:53:08 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128320481
Dat verschil is er niet.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:55:10 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320559
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.
Nee, hij hangt niet hoger, hij wordt bij kunstwerken niet verlaagd, en daarom passen dubbeldekkers.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128320597
Oh okay :herp: In België hangt de boel wel marginaal hoger geloof ik?
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:00:24 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320750
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh okay :herp: In België hangt de boel wel marginaal hoger geloof ik?
Ja, het 3kV-net hangt op 5800 mm, in Nederland de 1800V op 5500 mm. Dat de HSL lager hangt komt uit de Europese eisen, die stellen dat bij een HSL de rijdraad ergens tussen 5080 en 5300 mm hangt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 14:01:48 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128320794
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er op de GTW weer een nieuwe bestemming bij: https://twitter.com/RobDammers/status/350194370147938304/photo/1
"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:03:19 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320843
Die hadden we idd nog niet gezien.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:13:05 #31
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128321191
3 kV is trouwens ook heel handig als je harder gaat rijden. Want dan kan materieel wat sneller optrekken. 200 km/h is dan ook te doen met treinen van 300 tot 350 meter.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 14:18:11 #32
Maffe Fries
pi_128321392
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"
hmm. Stond als bestemming Ellen ten Damme ;)

zie ook in dit filmpje:
pi_128321692
Zou de Duitse bovenleidingsspanning (15kV~) niet geïmplementeerd kunnen worden? Ik heb geen echt idee van de nadelen en voordelen in vergelijking met 25kV~. Van overslagafstand had ik echt nog nooit gehoord...
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:31:19 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128321882
Voor 15 kV moet een apart energienetwerk worden opgezet i.v.m. de afwijkende frequentie (16,7 Hz). 25 kV 50 Hz kan gewoon aan het energienetwerk worden onttrokken.
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:31:47 #35
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_128321900
Voor Duitse spanning heb je een heel extra distributienetwerk nodig, en elektriciteitscentrales, aangezien dat op 16.7Hz werkt. Kost nog vele malen meer dan alles ombouwen voor 25kV ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:56:42 #36
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128322950
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef V2 het volgende:
Voor Duitse spanning heb je een heel extra distributienetwerk nodig, en elektriciteitscentrales, aangezien dat op 16.7Hz werkt. Kost nog vele malen meer dan alles ombouwen voor 25kV ;)
Aparte centrales hoeft niet, je kunt het 16 2/3 Hz net via DC aan het 50 Hz net koppelen he. Dus 50 Hz gelijkrichten, en dan vanaf DC weer inverteren naar 16 2/3 Hz.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128324703
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hmm. Stond als bestemming Ellen ten Damme ;)

zie ook in dit filmpje:
Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film? :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 15:45:43 #38
Maffe Fries
pi_128324808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film? :P
Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordt
pi_128325351
http://www.nu.nl/binnenla(...)-onderzoek-fyra.html

Vooral dat laatste stukje :{

quote:
Volgens Lohman zijn er afspraken gemaakt over de levering van de treinen, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) de verplichtingen niet na. In afwachting van het onderzoek wil Lohman daarom een 'standstill' afspreken zodat de NS en NMBS geen nieuwe handelingen of overeenkomsten met derden kunnen aangaan.
-O-
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:00:35 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128325442
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordt
http://wapedia.mobi/en/Stroboscopic_effect
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 16:03:30 #41
Maffe Fries
pi_128325546
quote:
dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...
pi_128326030
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Niet meer op een houten ladder nee. We op een meervoudig geïsoleerde ladder of ladderwagen. Al vraag ik mij af of er überhaubt wel gebruik wordt gemaakt van de laddermogelijkheid in verband met de huidige veiligheidsregels.
Ja, wordt nog toegepast.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:17:48 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128326045
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...
Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 16:21:58 #44
Maffe Fries
pi_128326174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...
met dat laatste stukje niets, maar iig willen ze dat alle treinen afgenomen worden. Dat levert hun het broodnodige geld op. Of er daadwerkelijk ook mee gereden wordt zal ze een zorg zijn.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:14:37 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128327945
Het was niet serieus bedoeld maar snelle reactie van ProRail:

Geachte heer Bork,
U heeft op 27 juni 2013 contact opgenomen met ProRail. U vraagt of het mogelijk is de webcam te Sporen Den Bosch te ontdoen van de regendruppels en dit te voorkomen middels een overkapping.

Ik wil u allereerst hartelijk danken voor uw alertheid en betrokkenheid.Ik moet u wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit mogelijk is, maar dat ik uw verzoek wel heb doorgezet naar mijn collega's in de regio die bij het project betrokken zijn. Zo gauw ik een reactie ontvangen heb, neem ik uiteraard contact met u op.
Ik heb uw bericht geregistreerd en in behandeling genomen onder referentienummer PRO-54083-D4S8N9.Als u nog vragen heeft dan kunt u mij altijd bellen of e-mailen.
Met vriendelijke groet,

Dhr. medewerker ProRail

Je moet ze wel aan het werk houden :Y .
Het was trouwens wel snel schoon ^O^ _O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 17:17:27 #47
Maffe Fries
pi_128328040
held _O_
pi_128328897
Met de auto naar het spoor. 8)7

Meer fietsparkeerplaatsen, daar zou de prioriteit moeten liggen!
pi_128329746
In Straatsburg kan het, in de bus en tram betalen met je smartphone
http://alsace.france3.fr/(...)u-de-bus-276903.html
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:21:29 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128332618
quote:
Prorail mag bij deze een nekschot krijgen. Dat NS het niet wilt omdat de IC-treinen van en naar Den Haag trager worden ok. Maar Prorail kan prima zeggen dat het alternatief is dat de IC trager wordt op dat stuk zonder dat de knoop in Gouda naar de maan gaat. Toch doen ze alsof de Goudse knoop om zeep geholpen wordt.
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:44:15 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128333500
Ik snap ook niet waarom de sprinter naar Den Haag niet wat korter achter de IC naar Den Haag aan kan. Nu vertrekt ie pas 4 minuten na doorkomst van de IC uit Goverwelle, en komt pas vijf minuten na aankomst van de IC aan in Gouda (vier minuten na vertrek van de IC). Dat moet toch wel wat sneller kunnen lijkt me. Twee minuten achter de IC aan moet toch prima te doen zijn volgens mij. Dan is bij aankomst het perron al twee minuten vrij, geen enkel probleem dus. En met die twee minuten heb je met gemak een stop bij BleiZo.

En mocht men dat niet willen, dan moet je de sprinter naar Den Haag maar in laten halen op Leidsche Rijn-Woerden en een station tussen Gouda en Den Haag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:46:55 #52
Maffe Fries
pi_128333612
is het grootste probleem niet dat ie richting Den Haag de IC Rotterdam moet kruisen?
  Moderator donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:24 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_128333733
Ik kreeg vandaag een nieuwe OV chipkaart op de post, omdat m'n oude bijna verloopt. De service is bijna griezelig! :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:41 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128333738
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
is het grootste probleem niet dat ie richting Den Haag de IC Rotterdam moet kruisen?
Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:51:05 #55
Maffe Fries
pi_128333800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.

Op dit stukje kan seinverdichting dus nog wat opleveren :)
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:52:11 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128333840
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.
PM mij!
pi_128333941
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:00:44 #58
Maffe Fries
pi_128334254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.
k. ik dacht altijd dat de IC's via het buitenste spoor gingen, maar dit scheelt weer
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:00:56 #59
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128334265
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op dit stukje kan seinverdichting dus nog wat opleveren :)
ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:02:03 #60
Maffe Fries
pi_128334309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.
jup, alleen is het de vraag waar en wanneer ze dat neer gaan leggen
pi_128334375
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer 8)7
pi_128334668
De Sprinter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:11:52 #63
Maffe Fries
pi_128334677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
dat is wel de bedoeling ja
pi_128334762
Ja. Overigens blijven de seinen leidend.
bron: http://www.treinreiziger.(...)am_en_utrecht-145395
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:15:40 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128334822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer 8)7
Je hebt wat speling in Poznan ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:17:55 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128334936
quote:
Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhem _O-
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:19:03 #67
Maffe Fries
pi_128334980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhem _O-
nah, dat zal wel niet vanwege het kopmaken en het gedoe daar omheen, hoewel je het wel kunt proberen als je een trek-trek-combi kunt maken
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:21:36 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128335077
Ik denk gewoon later vertrek.
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:23:11 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128335135
Op Bahn.de staat ie nu al met +120 aangegeven: http://reiseauskunft.bahn(...)71&station_type=dep&
PM mij!
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:23:23 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128335145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval. :)

Waarom de seinen op Amsterdam - Utrecht leidend blijven als je onder ERTMS rijdt is me niet duidelijk. Je hebt die seinen niet nodig.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:24:26 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128335186
Volgens DB +120 vertrek, dus gewoon wachten tot het baanvak open is.

Edit: Dennis was me voor ...

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef dennistd het volgende:
Op Bahn.de staat ie nu al met +120 aangegeven: http://reiseauskunft.bahn(...)71&station_type=dep&
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:27:33 #72
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128335313
Lol met Eva

EVA zegt:Bezig met verzenden...
EVA zegt:Uw e-mail is verzonden, u ontvangt per e-mail een bevestiging van ontvangst. Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
U zegt:kan het sneller dan 5 werkdagen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
U zegt:kan het sneller dan 5 werkdagen?
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:ja
EVA zegt:Prima. NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut). Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
U zegt:ik wil teruggebeld worden
EVA zegt:Ik kan helaas geen contact met u opnemen. NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut). Is er nog iets anders waarmee ik u van dienst kan zijn?
U zegt:ik heb geen telefoon
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Wat bedoelt u?
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:ja
EVA zegt:Prima. Mijn collega's zijn op dit moment telefonisch bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut). Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Wat bedoelt u?
pi_128335958
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:15 schreef bork het volgende:

[..]

Je hebt wat speling in Poznan ;)
Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.
pi_128336084
heerlijk discussieren met Eva, altijd leuk.
quote:
U zegt:ik wil geld terug
EVA zegt:Heeft u een vraag over hoe u bij vertraging geld terug kunt krijgen?
U zegt:Ja, maar ook zonder vertraging.
EVA zegt:Had u vertraging terwijl u met een NS-abonnement reisde?
U zegt:Nee ik wil gewoon geld
EVA zegt:Een papieren formulier voor geld terug bij vertraging kunt u ophalen bij de NS-servicebalie, Kiosk of AH-to-go met NS-kaartverkoop. U kunt het formulier ook telefonisch bestellen via NS Klantenservice 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut) of online aanvragen via de link formulier Geld Terug bij Vertraging bestellen. Binnen enkele werkdagen krijgt u het dan thuisgestuurd. Checkt u in en uit met uw OV-chipkaart bij NS? Dan kunt u via 'Mijn Reishistorie' in uw Mijn NS-account een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:47:16 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128336104
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.
Is het Wit-Russisch bierdepot open? Het kan rap gaan, de Tsjech is vaak vrij vlot uitverkocht O-) :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 27-06-2013 20:48:25 (sorry dat was vroeger) ]
pi_128336214
We hebben nog ruim een uur voor de kiosk of de AH togo :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:51:36 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128336284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben nog ruim een uur voor de kiosk of de AH togo :')
O, jullie zitten er nog niet in?
pi_128336301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
Volgens DB +120 vertrek, dus gewoon wachten tot het baanvak open is.

Edit: Dennis was me voor ...

[..]

Ding zal dan Köln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:55:18 #79
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128336460
Gisteren is dit filmpje gepost

Op 2.36 is het net een Plan V die er aan komt rijden. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_128336513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef bork het volgende:

[..]

O, jullie zitten er nog niet in?
Dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 21:14:42 #81
Maffe Fries
pi_128337398
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gisteren is dit filmpje gepost

Op 2.36 is het net een Plan V die er aan komt rijden. :P
misschien hebben ze voor het ontwerp wel naar een V'tje gekeken
pi_128337540
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ding zal dan Köln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.
Hoeveel dan? Je zult sowieso kop moeten maken, of je nou via Gelsenkirchen of via Bochum rijdt toch?
pi_128337839
Dr is tussen Oberhausen Sterkrade en Oberhausen Hbf nog een goederenboog richting Osterfeld Gbf waarmee je zonder kopmaken uit Emmerich ri Dortmund zou kunnen. Op bahn.hafas.de lijkt het alleen nu zo alsof de 447 toch gewoon de normale route rijdt.
pi_128337960
IT MOVES! +116
pi_128337992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
IT MOVES! +116
Tijd voor bier!
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:28:02 #86
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_128338058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
IT MOVES! +116
Halen jullie de overstap misschien nog?
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:33:17 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128338348
ICE104 is vanaf Arnhem via Deventer richting Amersfoort naar Amsterdam onderweg.

Edit: Via de Valleilijn omgeleid zelfs. Arnhem - Ede Wageningen - Amersfoort - Amsterdam, maar ben benieuwd of hij het nog doet nu het baanvak weer open is.
pi_128338361
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Tijd voor bier!
AL Bezig :)
pi_128338383
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

AL Bezig :)
Keurig, wederom ben ik niet teleurgesteld.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:36:52 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128338550
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval. :)

Waarom de seinen op Amsterdam - Utrecht leidend blijven als je onder ERTMS rijdt is me niet duidelijk. Je hebt die seinen niet nodig.
Die zijn ook niet leidend. Alleen het rode lampje is leidend.
pi_128338552
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Halen jullie de overstap misschien nog?
Normaal wel, hebben we 265 minuten voor :X
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:38:56 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128338689
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu nog 145. :s)
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:40:24 #93
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_128338759
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komen :)
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:45:56 #94
112339 MPG
pi_128339038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nu nog 145. :s)
Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan eten :Y) .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_128339350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:40 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komen :)
Ja daar kun je gewoon overheen rijden dan he :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 21:53:00 #96
Maffe Fries
pi_128339405
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:45 schreef MPG het volgende:

[..]

Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan eten :Y) .
logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijt _O-
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:18 #97
112339 MPG
pi_128339467
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijt _O-
Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!
De zakken gesneden en gewassen slaaj, en de komkommer- en tomatenschijfjes, die moeten op broodjes belanden!
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 21:58:29 #98
Maffe Fries
pi_128339682
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef MPG het volgende:

[..]

Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!
De zakken gesneden en gewassen slaaj, en de komkommer- en tomatenschijfjes, die moeten op broodjes belanden!
is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zit :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:59:02 #99
112339 MPG
pi_128339700
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zit :P
_O-
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_128339902
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:04:38 #101
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_128339931
quote:
Aanrijding-met-persoon Utrecht-Bunnik
De beperkingen als gevolg van een aanrijding met een persoon tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen. Houdt u nog rekening met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.

Aanrijding-met-persoon Utrecht-Lunetten
De beperkingen als gevolg van een aanrijding met een persoon tussen Utrecht Centraal en Zaltbommel zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen. Houdt u tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen nog rekening met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 22:11:11 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128340245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Ik neem aan dat reizigers voor de 447 dan met binnenlandse treinen naar Dortmund gestuurd worden en dat daar de aansluiting op deze trein gegarandeerd wordt?
PM mij!
pi_128340422
Geen idee, ik werk niet bij de DB. Maar neem toch wel aan dat dat op een of andere manier geregeld is.
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 22:15:27 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128340475
Dat je niet bij DB werkt weet ik ook wel, maar het kon zijn dat je hier wel eens wat van gehoord had of zo
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 22:16:57 #105
Maffe Fries
pi_128340536
Zug werkt wel bij een dochteronderneming van DB, dus eigenlijk zou hij het wel moeten weten :P
pi_128340786
Reizigers staan natuurlijk al op het perron in Duisburg Düsseldorf Köln en Wuppertal en dmv omroep kunnen zij volgens mij wel met een RE naar Dortmund gedirigeerd worden. Als je tot Berlin moet blijft er wel weinig slaaptijd over :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:53:51 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128342327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:02:54 #108
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_128342789
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121
Legopoppetjes ook weer mee? :)
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:08:53 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128343113
Uiteraard :)
pi_128343249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:02 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Legopoppetjes ook weer mee? :)
Het is dat Lego-fles niet zonder begeleiding kan reizen, maar anders hoefde Hij zelf helemaal niet mee :+
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:29:08 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128344231
Oberhausen hbf . Dus Geen goederenboogje. Dus Geen +30 maar +120.
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:31:55 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128344399
Volgende stop is wel Dortmund :? Ik snap er niks meer van :D
pi_128344496
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende stop is wel Dortmund :? Ik snap er niks meer van :D
Omkeren waarschijnlijk. Of het boogje van de s-bahn gebruiken.
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:36:46 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128344678
Essen hbf :D kennelijk ook zo'n boogie boven Duisburg :D
pi_128344696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Essen hbf :D kennelijk ook zo'n boogie boven Duisburg :D
Dat is het s-bahn boogje. ;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:37:22 #116
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128344706
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:41:39 #117
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128345005
Zelflerend vermogen bij de NOS. Vanochtend sprak de verslaggever in Den Bosch nog over een enkelsporige spoorbrug bij Den Bosch, terwijl de montage tegelijkertijd mooi beelden liet zien van de bedoelde spoorbrug - en iedereen kon zien dat er toch echt twee sporen op liggen. In de nieuwe reportage van vanavond wordt wel keurig gesproken over een tweesporige spoorbrug, die vervangen gaat worden door een spoorbrug met vier sporen. :P
pi_128345051
Ze weten bij DB niet hoeveel vertraging je hebt... waar hang je uit?
pi_128345119
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:42 schreef Bitlord het volgende:
Ze weten bij DB niet hoeveel vertraging je hebt... waar hang je uit?
Voorbij Essen waarschijnlijk. Dat was de laatste post iig.
pi_128346498
+25 volgnes Hafas.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:07:12 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128346607
Dortmund hbf. Vrijwel op tijd. Dit is echt heel knap, hoewel ik er zelf even wat minder blij mee ben. De minuten die we nu nog hebben maken we in Hannover wel weer goed. Vertraging bij vertrek uit Dortmund hbf is nog 25 minuten, na een lange haltering _O_
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:08:01 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128346641
Als we meteen door hadden kunnen rijden +2 of zo.
pi_128346714
Is dit apart of niet?

Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
pi_128346945
quote:
Die Hyundai is inderdaad wel tof :P Van mij mag NS of Arriva daar wel wat van bestellen :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:22:48 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128347271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?

Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:27:10 #126
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128350188
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?

Nee, want onder ATB werken de snelheidstrappen als je harder rijdt als remdwang. Als je een geel sein passeert dan sprint de ATB ook vrijwel meteen terug naar 40 km/h.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:47:20 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128350897
Stokoude trein? Tsss!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:58:46 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128351056
Iemand had treintjes besteld?

Zes Lint'41'en.

Geleverd aan de Canadese Ottawa voor de O-train service.

http://www.railwaygazette(...)vered-to-ottawa.html
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:59:39 #129
141482 Q.
JurassiQ
pi_128351068
Geinig om zo te zien.
For great justice!
pi_128351213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.
Ah SGMm!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:16:44 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128351341
Rzepin +136 inmiddels. Wel stralend weer :)
  Forum Admin vrijdag 28 juni 2013 @ 09:32:05 #132
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128351602
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ah SGMm!
Volgens mij is dat een mat64 stel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_128351670
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rzepin +136 inmiddels. Wel stralend weer :)
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken. :9~ :Y
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:13:02 #134
45532 ziggyziggyziggy
pi_128352327
Waar staat trouwens gedefinieerd dat er alleen snelheden boven de 140 worden toegestaan als er geen overwegen zijn? Ik kan in de spoorwegwetten en -bepalingen op overheid.nl niets vinden.
pi_128352956
Momenteel is het kort geding aan de gang over de V250, AB vs NS. @gerrieickhof is ter plaatse.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:56:31 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128353386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken. :9~ :Y
Dat Heb ik in het verleden weleens gehad ja, maar eigenlijk al jaren niet meer....
pi_128353785
http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html
International Rail Journal Juni.
Met in dit nummer centraal: "The French Connection".
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 11:12:53 #138
Maffe Fries
pi_128353876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
Momenteel is het kort geding aan de gang over de V250, AB vs NS. @gerrieickhof is ter plaatse.
jammer dat er geen live-stream is :P

dan maar wat tweets:
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18 Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04 #fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01 #fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35 #fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
pi_128353984
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dompertje inderdaad :P
pi_128354031
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan maar wat tweets:
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18 Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04 #fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01 #fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35 #fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
Waarom Gerri Eickhof? :'( Die man hoort klein nieuws te doen, waarbij hij van elk normaal onderwerp een maatschappelijk probleem maakt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:41:04 #141
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128354641
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: toeslag voor de Fyra

Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer Bork,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Door omvangrijke werkzaamheden bij NS is Fyra naar Breda van donderdag 27 juni 2013 tot en met donderdag 11 juli 2013 toeslagvrij.

Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze website NSHispeed.nl

Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

medewerker Hispeed
NS Hispeed Klantenservice

Staat er inderdaad bij NSHispeed.nl maar niet op ns.nl (ik zie het niet zo snel in ieder geval) terwijl ik van Tilburg naar Utrecht reis, dat is toch raar 8)7 :? Ik kijk dan op ns.nl en niet op hispeed.nl
Wel snel binnen 24 uur i.p.v. de aangekondigde 5 werkdagen.
pi_128354710
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:41 schreef bork het volgende:
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: toeslag voor de Fyra

Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer Bork,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Door omvangrijke werkzaamheden bij NS is Fyra naar Breda van donderdag 27 juni 2013 tot en met donderdag 11 juli 2013 toeslagvrij.

Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze website NSHispeed.nl

Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

medewerker Hispeed
NS Hispeed Klantenservice

Staat er inderdaad bij NSHispeed.nl maar niet op ns.nl (ik zie het niet zo snel in ieder geval) terwijl ik van Tilburg naar Utrecht reis, dat is toch raar 8)7 :? Ik kijk dan op ns.nl en niet op hispeed.nl
Wel snel binnen 24 uur i.p.v. de aangekondigde 5 werkdagen.
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5jul
Staat er gewoon op hoor ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:46:57 #143
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128354822
quote:
Dat is dus niet handig, als ik het plan moet het er staan, ik zeg toch niet zo snel :Z

Kijk hier staat het dus niet -> http://www.ns.nl/calamite(...)h-vanaf-27-juni.html
daar klik op als je op de frontpage van de ns begint.
pi_128354850
Een schanier kapot bij de fyra, stilstaande trein, zou nooit verder kunnen rijden volgens ab
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 11:50:24 #145
Maffe Fries
pi_128354933
Tijd om te lachen:
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:59:36 Ansaldo: gezien alle keuringen kunnen er geen grote veiligheidsproblemen zijn. Hooguit lichtje dat niet knippert of kapotte wisser #fyra reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 11:53:28 #146
Maffe Fries
pi_128355026
Nog zo'n lulargument:
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:32:03 Ansaldo: Als NMBS en NS treinen niet meer in gebruik nemen, dreigt de schroothoop. Dat zou kapitaalvernietiging zijn. #fyra reageer retweet
Kan zo zijn, maar dat zijn sunk costs. Daar moet je niet meer naar kijken, maar wel naar de kosten die nog gaan komen en dan kan een nieuw treinstel wel degelijk er een stuk beter uitspringen.
pi_128355080
Je kunt er om lachen peter, maar strikt genomen hebben ze gelijk, een kapotte trein mag niet door de keuring komen, gezien dat wel is gebeurd is er het vermoedden dat de trein in orde is.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:07:30 #148
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128355480
Wauw Prorail service! Het kan dus wel, misschien als het maar onbeduidend genoeg is?

Geachte heer Bork,
U heeft op 27 juni 2013 contact opgenomen met ProRail. U vraagt of het mogelijk is de webcam te Sporen Den Bosch te ontdoen van de regendruppels en dit te voorkomen middels een overkapping.
Zoals toegezegd heb ik uw bericht doorgestuurd naar mijn collega in de regio. DIe heeft zojuist aangegeven dat de webcam reeds schoongemaakt is en dat dit regelmatig bijgehouden zal worden.
Zo zie ik dat de camera momenteel ook weer helemaal nat is. Ik zal dus mijn collega's aansturen dit nogmaals te doen.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb ingelicht. Als u nog vragen heeft dan kunt u mij altijd bellen of e-mailen.
Tot slot vraag ik uw aandacht voor het volgende. ProRail is constant bezig om haar publieke dienstverlening te verbeteren. In het kader hiervan ontvangt u volgende week van Forum Marketing Research per e-mail een klanttevredenheidsonderzoek dat bestaat uit een aantal vragen. Ik zou het zeer waarderen wanneer u de tijd (maximaal 3 minuten) neemt om uw tevredenheid over mijn dienstverlening in dit onderzoek aan te geven. Ik wil u hier alvast voor danken.
Met vriendelijke groet,
medewerker vriendelijkheidsdienst Prorail
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 12:08:33 #149
Maffe Fries
pi_128355509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef icloud het volgende:
Je kunt er om lachen peter, maar strikt genomen hebben ze gelijk, een kapotte trein mag niet door de keuring komen, gezien dat wel is gebeurd is er het vermoedden dat de trein in orde is.
mja, dat is niet helemaal waar. Er kunnen namelijk altijd problemen opduiken die ten tijde van de keuring nog niet bekend waren. Dat is bijvoorbeeld met het winterweer in ieder geval gebeurd. Ze zijn weliswaar in Velim getest, maar daar lag niet voldoende sneeuw om een aantal problemen duidelijk te maken.

Verder verschilt de bouwkwaliteit van de stellen nogal, waardoor het ene stel behoorlijk zonder fouten kan zijn en het andere rammelt aan alle kanten.

Bij de keuring kun je vraagtekens zetten, omdat niet alles opgemerkt is, maar je moet er ook bij opmerken dat een groot deel van de problemen het rijden van de trein niet direct in de weg staat. Elk probleem afzonderlijk is vaak niet al te hinderlijk, maar maak je een optelsom dan kun je tot een heel andere conclusie komen, dus zomaar stellen dat er geen veiligheidsproblemen zijn omdat een trein goedgekeurd is, is veel te kort door de bocht.
pi_128355630
Ab hoeft alleen maar twijfel te zaaien, en zo keuring van autoriteiten is een zeer sterk punt juridisch gezien.

Als de ns kans wil maken dan moeten ze bewijzen dat de keuring van lik me vestje was, en dan zou loyd of de inspectie als getuigen zeer belangerijk zijn.

90% van de problemen had gezien moeten worden tijdens de keuring.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 12:15:01 #151
Maffe Fries
pi_128355685
Denk zelf dat het erop uit draait dat de NS de negen al afgenomen stellen volledig af moet betalen en dat voor de rest het contract ontbonden wordt, alleen dat kan pas via een bodemprocedure duidelijk worden.

Het kort geding is hier niet geschikt voor.
pi_128355763
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:58 schreef greavy het volgende:
Iemand had treintjes besteld?
[ afbeelding ]
Zes Lint'41'en.

Geleverd aan de Canadese Ottawa voor de O-train service.

http://www.railwaygazette(...)vered-to-ottawa.html
Onlangs op bezoek geweest in de Amsterdamse haven waar de Siemens Desiro Rus (bestemd voor Sotsji) werd overgeladen van binnenvaartschip naar short sea schip, grappig om te zien hoe dat gaat.
pi_128355830
Het nederlands recht heeft daar geen mogelijkheid te er zijn drie opties bij een bp:

1.ns moet alle stellen afnemen
2.ns moet alle stellen afnemen en krijg schadevergoeding toegewezen
3.contract word ontbonden ales terug naar ab en geld terug.

Een contract halfontbinden gaat niet bij de rechter.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 12:28:04 #154
Maffe Fries
pi_128356118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:12 schreef icloud het volgende:
Ab hoeft alleen maar twijfel te zaaien, en zo keuring van autoriteiten is een zeer sterk punt juridisch gezien.
zeker, alleen bij een keuring vind je niet alles. De treinstellen zijn niet helemaal binnenste buiten gekeerd. Een goedkeuring vindt vaak al plaats op het moment dat nog niet alle problemen opgelost zijn, maar er geen serieuze veiligheidsissues meer zijn.

Een aantal verborgen gebreken dook veel later op, zoals die roosters in de sneeuw en het laagspanningspakket dat helemaal niet goed ontworpen is. Dat zijn grote problemen. Normaal worden die snel opgelost, maar Ansaldo kon voor de hele lijst die er nog lag geen adequate oplossing verzinnen. Dat is juist een van de grootste punten van de NS en NMBS waarop ze de contracten ontbonden hebben: een vertrouwensbreuk.
quote:
Als de ns kans wil maken dan moeten ze bewijzen dat de keuring van lik me vestje was, en dan zou loyd of de inspectie als getuigen zeer belangerijk zijn.
Alleen in een kort geding kun je de deskundigen en de andere partijen niet horen
quote:
90% van de problemen had gezien moeten worden tijdens de keuring.
ben ik niet met je eens, want een treinstel wordt niet binnenste buiten gekeerd.
pi_128356219
Ik had het over een bodemprocedure zoals jij ook al aanhaalde, dat kort geding is niet interessant.

Inhoudelijk reageren doe ik dadelijk in mijn pauze, verkeer rijd eindelijk weer op de a1.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 12:39:14 #156
Maffe Fries
pi_128356445
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:19 schreef icloud het volgende:
Het nederlands recht heeft daar geen mogelijkheid te er zijn drie opties bij een bp:

1.ns moet alle stellen afnemen
2.ns moet alle stellen afnemen en krijg schadevergoeding toegewezen
3.contract word ontbonden ales terug naar ab en geld terug.

Een contract halfontbinden gaat niet bij de rechter.
ja, dat kan wel, het zal alleen niet de inzet van de NS zijn.

NS en NMBS gaan vooral voor non conformiteit lijkt me.
pi_128356494
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, dat kan wel, het zal alleen niet de inzet van de NS zijn.

NS en NMBS gaan vooral voor non conformiteit lijkt me.
Een rechter kan dat niet beslissen, als het al zover komt dan moet dat in een schikking en niet via de rechter.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:03:49 #158
45532 ziggyziggyziggy
pi_128357091
Als het slechts een veiligheidskeuring was, is het logisch dat niet alle gebreken boven water kwamen. Vergelijkbaar: een apk garandeert ook niet dat een auto een jaar zonder gebreken blijft.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 14:07:26 #160
Maffe Fries
pi_128358967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:41 schreef icloud het volgende:

[..]

Een rechter kan dat niet beslissen, als het al zover komt dan moet dat in een schikking en niet via de rechter.
strikt gekeken naar de wet zou het wel moeten kunnen
pi_128358979
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

strikt gekeken naar de wet zou het wel moeten kunnen
Volgens welk wetsartikel?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 14:09:33 #162
Maffe Fries
pi_128359018
Interessant: NS heeft Ansaldo nog niet laten weten dat het contract opgezegd is. Er is gestopt met het project V250 door de NS, maar NSFSc is er nog niet uit wat te doen.

edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:03:02 Financiële organisatie NS heeft te maken met afgehaakte NS, Belgen die ontbonden hebben en vastgelopen Fyra-project. reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:04:25 Financiële club NS, koper van de trein, heeft nog geen besluit genomen over toekomst contract met Ansaldo. Wil eerst eens praten. #fyra reageer retweet
pi_128359150
Tja dan is het duidelijk wat de rechter gaat beslissen......
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 14:15:20 #164
Maffe Fries
pi_128359208
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:07 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens welk wetsartikel?
6:258
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:17:00 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128359243
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:14:42 NS: Fyra's hebben niet alleen kinderziektes. Ansaldo zegt zelf: Hersteltijd 4800 uur per trein, kosten in totaal vele miljoenen. reageer retweet
4800 uur hersteltijd per trein _O-
pi_128359260
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

6:258
gedeeltelijke ontbinding is schadevergoeding, niet gedeeltelijk afnemen van de order.
pi_128359311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:17 schreef James1988 het volgende:
tes. Ansaldo zegt zelf: Hersteltijd 4800 uur per trein, kosten in totaal vele miljoenen.
4 man moeten er een half jaar aan werken, en dat per trein 8)7
pi_128359365
Ik snap trouwens niet meer waar dit kort geding nu helemaal over gaat, nsfs heeft het contract niet opgezegd en gezien hun de enige contract partner zijn is er niks aan de hand en blijft het contract gewoon in ere.

Waarom de ns en nmbs nu gedagvaardig zijn ontgaat me want hun zijn slechts huurders(in theorie), ze hadden dus alleen nsfs moeten dagvaardigen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 14:24:08 #169
Maffe Fries
pi_128359429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:17 schreef icloud het volgende:

[..]

gedeeltelijke ontbinding is schadevergoeding, niet gedeeltelijk afnemen van de order.
je zou zeggen dat er ruimte is voor een iets andere interpretatie van die wet, maar goed op dit moment is de situatie voor de NS dus een stuk anders dan gedacht, want er is nog geen sprake van ontbinding van het contract.

Het blijft dan ook een vraag onder welk recht het contract tussen Ansaldo en NSFSc valt en wanneer het al dan niet ontbonden wordt
pi_128359541
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je zou zeggen dat er ruimte is voor een iets andere interpretatie van die wet, maar goed op dit moment is de situatie voor de NS dus een stuk anders dan gedacht, want er is nog geen sprake van ontbinding van het contract.

Het blijft dan ook een vraag onder welk recht het contract tussen Ansaldo en NSFSc valt en wanneer het al dan niet ontbonden wordt
Zover ik weet is in het contract opgenomen dat het onder nederlands recht valt, maar hoe kun je bij een rechter eisen dat het contract word nagekomen, als het contract niet is opgezegd en NSFS zich niet haast om hier iets over te beslissen? ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker.
pi_128361101
Juridisch is het helemaal niet zo'n sterk punt.
pi_128361894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Zover ik weet is in het contract opgenomen dat het onder nederlands recht valt, maar hoe kun je bij een rechter eisen dat het contract word nagekomen, als het contract niet is opgezegd en NSFS zich niet haast om hier iets over te beslissen? ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker.
Als of wij buitenstaanders alle interessante details weten. Nee, dus het is en blijft speculeren. Maar ik blijf Ansaldo een heel goed punt hebben, hoe heeft de V250 ooit toelating kunnen krijgen.
pi_128361975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als of wij buitenstaanders alle interessante details weten. Nee, dus het is en blijft speculeren. Maar ik blijf Ansaldo een heel goed punt hebben, hoe heeft de V250 ooit toelating kunnen krijgen.
Wat ik bedoel is waarom klaag je iemand aan terwijl die gene het contract NIET heeft opgezegd? dat doe je toch pas na de opzegging.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:52:06 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128362267
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:30:27 Ansaldo: bodemprocedure kan 2-3 jaar duren, schadevergoeding 5-10 jaar. Brengt liquiditeitspositie Italiaanse bouwer in gevaar. #fyra reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:46:41 NS: financiële tak NS mag contract opzeggen en ook eigen verplichtingen opschorten, omdat treinen niet kunnen rijden. #fyra reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:49:18 NS: tegen ons kan er geen vordering bestaan, geen contractpartij. Tegens financiële tak NS, koper trein, heeft Ansaldo juridisch niets. reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:52:00 NS: niet verplicht om Ansaldo inzage te geven in eigen second opinions voor eigen gebruik. #fyra reageer retweet
Ofwel, die Italianen gaan failliet en NSFSC kan naar het geld (180 miljoen euro) dat tot op heden is betaald, fluiten.
pi_128362506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:30:27 Ansaldo: bodemprocedure kan 2-3 jaar duren, schadevergoeding 5-10 jaar. Brengt liquiditeitspositie Italiaanse bouwer in gevaar. #fyra reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:46:41 NS: financiële tak NS mag contract opzeggen en ook eigen verplichtingen opschorten, omdat treinen niet kunnen rijden. #fyra reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:49:18 NS: tegen ons kan er geen vordering bestaan, geen contractpartij. Tegens financiële tak NS, koper trein, heeft Ansaldo juridisch niets. reageer retweet
edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:52:00 NS: niet verplicht om Ansaldo inzage te geven in eigen second opinions voor eigen gebruik. #fyra reageer retweet
Ofwel, die Italianen gaan failliet en NSFSC kan naar het geld (180 miljoen euro) dat tot op heden is betaald, fluiten.
Schijntje, is volgens mij zelf minder dat NS betaald voor die concessie per jaar :P
pi_128362623
Wat is er al betaald door de nsfs?

Wanneer is het kortgeding tegen ing?
pi_128362723
Als je weekend vrij hebt. En je wilt upgraden naar Altijd Vrij. Krijg je dan de resterende maanden van je weekend-vrij abonnement terug?
-edit- Neuh. Dat wordt 3 maanden wachten :(

[ Bericht 34% gewijzigd door KomtTijd... op 28-06-2013 16:20:02 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:31:10 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128363635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar staat trouwens gedefinieerd dat er alleen snelheden boven de 140 worden toegestaan als er geen overwegen zijn? Ik kan in de spoorwegwetten en -bepalingen op overheid.nl niets vinden.
Formeel is het 160 km/h maar er is later een advies van Save geweest waarin men heeft afgeraden om harder dan 140 km/h over overwegen te rijden in verband met risico's. In werkelijkheid zijn die risico's alleen echt groter bij overwegen in bogen en bij een aanrijding met een tank.
pi_128363679
Gelukkig rijden er in Nederland nog zoveel tanks over de weg!
pi_128363774
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
Ik zie ze eigenlijk alleen op een treinwagon staan en niet ervoor op een overweg :+
pi_128363889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik zie ze eigenlijk alleen op een treinwagon staan en niet ervoor op een overweg :+
De ironie dat er in Nederland geen tanks meer zijn :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 17:52:17 #182
Maffe Fries
pi_128366004
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:41 schreef b2py het volgende:

[..]

De ironie dat er in Nederland geen tanks meer zijn :)
ze zijn er wel, maar we hebben geen tankbataljons meer en derhalve staat het spul nu in opslag.

Wil niet zeggen dat er in Nederland geen pantservoertuigen meer rijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
kan me herinneren dat een aantal jaren geleden er nog een aanrijding tussen een defensievoertuig en een trein plaats heeft gevonden

Edit: was in 2003 al. Volgens mij is toen een kopbak van een schommelboot zwaar beschadigd geraakt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:51:30 #183
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128367949
Volgens mij worden defensievoertuigen tegenwoordig ook steeds vaker weer per spoor vervoerd.
pi_128369709
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan me herinneren dat een aantal jaren geleden er nog een aanrijding tussen een defensievoertuig en een trein plaats heeft gevonden

Edit: was in 2003 al. Volgens mij is toen een kopbak van een schommelboot zwaar beschadigd geraakt.,
Morele vraag: Wat doe je als je rupsband eraf loopt, net als je op het spoor staat, en er komt een trein aan?

Ik zou gewoon schieten :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 19:49:01 #185
Maffe Fries
pi_128370053
Uitspraak in het kort geding rond de V250 is op 3 juli om 14.30 uur
pi_128370237

Raadplaatje.
Wie weet wat dit is/zijn en waar het voor dient?

Bronvermelding komt bij uitslag
pi_128370366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Raadplaatje.
Wie weet wat dit is/zijn en waar het voor dient?

Bronvermelding komt bij uitslag
Geëlektrificeerde draaischijf.
pi_128370445
Wat een domper :/

Helemaal juist dus. Foto's komen uit Zweden overigens.

Bron
pi_128370474
Nederland heeft nooit een geëlektrificeerde draaischijf gehad geloof ik.
pi_128370658
Over dat soort constructies gesproken, deze vind ik ook wel bijzonder:

Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 20:10:54 #191
Maffe Fries
pi_128370853
Vandaag toch wat aparts gezien, want stapte in Groningen in een GTW waarvan de machinist beide motoren uitgeschakeld had.

Normaal loopt bij kering van de trein één van de motoren wel, maar deze keer dus niet. Twee minuten voor vertrek werd keurig eerst de ene krachtbron gestart en rond vertrektijd de andere.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 20:12:57 #192
Maffe Fries
pi_128370913
En vannacht is er voor de verandering bij Amsterdam weer eens een treinbotsing geweest. Een videoschouwtrein en een SGMm kwamen elkaar onvrijwillig tegen

http://somda.nl/forum/13633/p456627/Opvallende+dingen+28+juni/
pi_128371114
Een paar maanden terug kwam NsHispeed met het idee voor een Fyra-toeslag laadpaal, weet iemand of daar verder ooit nog iets gedaan is? Is het gewoon helemaal geschrapt of.. ?
pi_128371224
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Een paar maanden terug kwam NsHispeed met het idee voor een Fyra-toeslag laadpaal, weet iemand of daar verder ooit nog iets gedaan is? Is het gewoon helemaal geschrapt of.. ?
Status In Ontwikkeling had ik begrepen. Je weet dat dit soort zaken nooit over rozen gaan en zeker als het met OVC in aanraking komt.
pi_128371270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Status In Ontwikkeling had ik begrepen. Je weet dat dit soort zaken nooit over rozen gaan en zeker als het met OVC in aanraking komt.
Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet in -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 20:35:12 #196
Maffe Fries
pi_128371720
de ruwbouw van de oostelijke spoortunnel in Delft is gereed. Ergens in 2015 rijden de eerste treinen er doorheen

http://blog.prorail.nl/fietsen-in-de-delftse-spoortunnel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 20:46:25 #197
Maffe Fries
pi_128372156
nog eentje voor de liefhebber: er staat als het goed is op dit moment een Arriva GTW'tje in Haarlem bij of in de werkplaats.
pi_128373132
In Enschede is spoor 1 in zijn geheel kwijt (perronspoor + wasspoor+uithaalspoor+spoortje tussen het perronspoor en het wasspoor in), spoor 12 in zijn geheel kwijt (spoortje waar de 904 stond en het spoortje naast de wasinstallatie) en zijn de sporen 5b, 6 en 7 kortgewiekt tot de prinsessentunnel.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 21:13:44 #199
Maffe Fries
pi_128373254
schande :P
pi_128373761
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag toch wat aparts gezien, want stapte in Groningen in een GTW waarvan de machinist beide motoren uitgeschakeld had.

Normaal loopt bij kering van de trein één van de motoren wel, maar deze keer dus niet. Twee minuten voor vertrek werd keurig eerst de ene krachtbron gestart en rond vertrektijd de andere.
Heb ik ook wel eens meegemaakt hoor, volgens mij niet zo bijzonder.

Wel grappig dat er je duidelijk kan merken dat de motoren apart van elkaar worden opgestart.
pi_128373982
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
schande :P
Ach, over een week ofzo ligt er helemaal geen spoor meer :+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:46:31 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128374512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet in -O-
Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.

In Breda zijn ze bezig met het slopen van de oude overkapping boven perron 5+6. Eerder waren de delen boven de sporen al weggehaald, nu zijn ze bezig met de delen boven de perrons. Tegelijkertijd wordt er een begin gemaakt voor de pilaren die straks het nieuwe dak (tevens parkeerplaats) gaan ondersteunen.

De wachtruimte is ook gesloopt, maar de Kiosk is vooralsnog blijven staan. Ter compensatie van de wachtruimte is er een bouwkeet met grote ramen geplaatst.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:50:11 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128374658
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Uitspraak in het kort geding rond de V250 is op 3 juli om 14.30 uur
Lang geding. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 21:54:33 #204
Maffe Fries
pi_128374861
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lang geding. :{
Denk dat het nog veel langer wordt, want de zaak lijkt me zodanig groot dat imo een doorverwijzing op zijn plaats is
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:54:54 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128374874
AnsaldoBreda verwacht dat de zaak nog wel 10 jaar kan aanslepen...
pi_128374934
De Belgen hebben bankgaranties gevraagd waardoor die makkelijker hun geld terug kunnen krijgen toch?
dag
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:02:10 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128375270
NSFSC en NMBS hebben beiden bankgaranties, maar NMBS had nog geen treinen afgenomen en NSFSC al wel.
pi_128375469
De materieelinzet in de sprinterserie 7500 van NSR wijzigt haast per wijzigingsblad. Anno juni 2013 wordt het oudste materieel onder andere weer ingezet in de dienst tussen Arnhem en Ede-Wageningen. In beide spitsen wordt er nog volgens een halfuursfrequentie gereden, daarbuiten resteert een starre uursdienst. Op het onlangs gemoderniseerde station van Arnhem is Plan V-stel 454 zojuist vertrokken als trein 7564 terwijl de iets modernere 2936 rechts staat te wachten als sprinter naar Nijmegen.

Sinds december 2006 heeft Connexxion de treindienst van NS overgenomen op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen, daarvoor beter bekend als het Kippenlijntje. Door de treindienst uit te breiden tot 4x per uur tussen Amersfoort en Barneveld is het aantal reizigers in de loop der jaren aanzienlijk gestegen. Het onlangs geopende station van Hoevelaken is het enige station in Nederland dat aan de hoofdlijn ligt maar alleen wordt bediend door een regionale vervoerder. Twee van de vier treinen per uur (uitgezonderd de ochtendspits) razen met volle snelheid voorbij. Een gemiste kans als je het mij vraagt, want aan de twee IC's per uur (in de brede spits vier) en een enkele cargo op het baanvak Amersfoort aansluiting - Barneveld Noord aansluiting zal het toch niet liggen. De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk bij de ingewikkelde spoorbezetting te Amersfoort alsmede het druk bereden traject Amersfoort - Amersfoort aansluiting. Voor de dienst zijn vijf stellen benodigd en daarvoor zijn bij Fahrzeugtechnik Dessau vijf Protos-stellen afgenomen. Omdat het zo af en toe ook nodig is om te sleutelen aan de stellen (onderhoud is immers ook belangrijk) heeft Connexxion jarenlang gebruik gemaakt van een van NS gehuurde Plan V. Met het faillissement van FTD uit Dessau hoeft men niet te rekenen op een zesde Protos en dus is onlangs een E-GTW bij Stadler aangeschaft. Helaas staat dit stel meer stil dan dat het rijdt en dus waren op donderdag 27 juni 2013 alle vijf de Protos-stellen in dienst op de Valleilijn. Stel 5034 passeert hier het station van Hoevelaken als trein 31431 naar Barneveld Centrum.

Als gevolg van werkzaamheden aan het spoor ten noorden van Den Bosch moest op donderdag 27 juni 2013 de beladen Dolime-trein worden omgeleid om alsnog op haar eindbestemming bij Nedmag te Veendam te geraken. De snelste route is dan ongetwijfeld via de Maaslijn maar het is verreweg goedkoper om met de standaard Elok een flink stuk om te rijden en half Nederland te doorkruisen. Op de verder vrij grauwe en bij vlagen zelfs kille 'zomerse' dag werd de trein na Boxtel via Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam, Gouda en Hilversum naar Amersfoort geleid en zodoende kon een plaat gemaakt worden van de 1606 met de ex HGK, nu van Railtraxx zijnde 66012 en 17 beladen Tapps'n die hier door het station van Baarn rijden. Links bevindt zich Eethuys de Generaal, waar het altijd goed toeven is onder het genot van bijvoorbeeld een goed glas bier. Een omgeleide cargo helpt daar uiteraard nog meer bij.

De lege Dolime-trein uit Veendam naar Hermalle wordt gedurende de werkzaamheden bij Den Bosch omgeleid via Dordrecht en doorkruist zo half Nederland alvorens bij Boxtel z´n normale route te vervolgen. De trein is vannacht geleegd bij Nedmag in Veendam en daarna zijn er 3 lege wagens bijgeplaatst itt de 17 beladen wagens van gisteren. Twee van deze drie wagens betroffen fonkelnieuwe wagens van Nedmag zelf. Het maakt de trein net weer even wat interessanter zeker als ze de komende weken/maanden meer en meer de gelige Ermewa Tapps´n zullen gaan vervangen. De 1606 van Husa Transportation en de Railtraxx 66012 mochten net als gisteren op de heenweg ook de lege trein trekken waarbij de Railtraxx-lok alleen in actie komt ten noorden van Onnen en ten zuiden van Sittard. Het geheel passeert hier keurig volgens dienstregeling rond het middaguur op de overbekende stek te Dordrecht Zuid.

Aan de noordkant van station 's Hertogenbosch wordt momenteel hard gewerkt aan een flyover om het treinverkeer van/naar Utrecht en Nijmegen van elkaar te kunnen scheiden. Als gevolg hiervan is er de komende weken helemaal geen treinverkeer mogelijk van/naar beide plaatsen. Omdat er in het zomerseizoen vanuit 's Hertogenbosch enkele Autoslaaptreinen naar zomerse vakantieoorden rijden worden de ledige materieelritten van/naar de Amsterdamse Watergraafsmeer omgeleid via Dordrecht. Bij aankomst in 's Hertogenbosch maakt de trein dan kop en worden de autowagens bijgeplaatst. De trein naar Livorno reed tussen de Watergraafsmeer en 's Hertogenbosch met NSR 1700 voorop en achterop, de tweede trein werd getrokken door oudgediende 1251, inmiddels in dienst bij de EETC. In iets fraaiere lichtomstandigheden als twee uur geleden bij de lege Dolime-trein passeert het geheel hier thv Dordrecht Zuid.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:14:30 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128375927
Oeh, die laatste!

Ik zag trouwens gisteren een 1200 met een Fyra-rijtuig door Amsterdam CS hobbelen, helaas geen camera in de aanslag.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128376185
Mooi foto's! Zeker die laatste AST met de bonte samenstelling is erg gaaf. Zo te zien nodige geluk gehad met die VIRM op de achtergrond ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:39:43 #211
45532 ziggyziggyziggy
pi_128377007
Leuk om te zien wat er nou (bijna) dagelijks naar en van Veendam rijdt. Ik zie daar nooit meer van dan een geel lijntje op mijn scherm.

Over die twee motoren in de GTW: het komt wel eens voor dat een motor tijdens een rit uitvalt. Dat merken we dan gelijk, want dat levert geheid vertraging op.
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 22:55:39 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128377654
Word jij dan ook meteen gebeld door de machinist of moet je hem zelf maar bellen als je merkt dat ie er ineens langer over doet?
PM mij!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:01:50 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128377898
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:

Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:07:11 #214
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128378116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.

In Breda zijn ze bezig met het slopen van de oude overkapping boven perron 5+6. Eerder waren de delen boven de sporen al weggehaald, nu zijn ze bezig met de delen boven de perrons. Tegelijkertijd wordt er een begin gemaakt voor de pilaren die straks het nieuwe dak (tevens parkeerplaats) gaan ondersteunen.

De wachtruimte is ook gesloopt, maar de Kiosk is vooralsnog blijven staan. Ter compensatie van de wachtruimte is er een bouwkeet met grote ramen geplaatst.
Misschien wordt het gecombineerd met een rebranding?
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 23:14:06 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128378378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:
[ afbeelding ]

Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
Zo'n bord vind je dus mooi, maar als er eens een keer een NVBS-vlag op een trein zit dan klaag je? 8)7
PM mij!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:15:18 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128378414
De reden / doel / oorzaak van dit bord heeft veel meer waarde dan die vlag van de NVBS. En vrij snel is dat bord weer verdwenen ... En die foto is niet van mijzelf, maar van Loïc Van de Putte.

Is bij de NVBS nog wel af te vragen of dat uberhaupt gebeurd ....
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 23:29:16 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128378962
Weet iemand waar ik spoor 5 kan vinden op station Enschede de Eschmarke?

Mijn eigen av-pagina, komt rechtstreeks uit de NS-API
PM mij!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:40:24 #218
45532 ziggyziggyziggy
pi_128379431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef dennistd het volgende:
Word jij dan ook meteen gebeld door de machinist of moet je hem zelf maar bellen als je merkt dat ie er ineens langer over doet?
Doorgaans meldt de machinist het wel bij mij voordat ik doorheb dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:11:01 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128380758
Op 13 januari schreef ing.dk, de Deense versie van 'De Ingenieur', dat DSB (de Deense spoorwegen) slechts 19 van de 73 geleverde IC4-treinen inzetbaar acht. De overige 54 treinen zijn niet inzetbaar omdat ze defect zijn, in de werkplaats staan voor onderhoud, omgebouwd worden, in afwachting zijn van de ombouwing, geïnspecteerd moeten worden, of omdat er een software-upgrade moet plaatsvinden.

Een nijpend tekort aan reserve-onderdelen zorgt ervoor dat een groot deel van de vloot langer terzijde staat dan nodig zou zijn als er genoeg onderdelen zouden zijn. DSB is aan het proberen om de benodigde onderdelen direct bij AnsaldoBreda's toeleveranciers te verkrijgen, i.p.v. via AB.

Eind september 2013 moet AnsaldoBreda alle 83 IC4-treinen geleverd hebben. Alle treinen die dan niet geleverd zijn, kunnen worden geannuleerd door DSB. Er is een probleempje: de 'Kadaffi-trein' staat nog steeds in Libië, DSB verwacht niet dat deze nog op tijd geleverd gaat worden aan Denemarken.

Naast de 83 IC4-treinen heeft DSB ook nog eens 23 kortere treinen besteld (de IC2), uiterlijk eind oktober 2013 moeten deze allemaal geleverd zijn. Op dit moment is de helft van de IC2's in Denemarken.
pi_128382847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Daar las ik al iets over op de Twitter van @StationschefBMO, leuke acties.
pi_128384649
Vanaf komende ochtend rijden er weer treinen in Wetteren, voorlopig wel nog aan max 40 km/uur om het spoor in te rijden.
Time lapse van de ter plaatse verrichte werkzaamheden:

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2013 02:47:24 ]
  Forum Admin zaterdag 29 juni 2013 @ 05:31:22 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128385179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
Over dat soort constructies gesproken, deze vind ik ook wel bijzonder:

[ afbeelding ]
Rijkerswoerd :D een van de weinige aparte/leuke dingen in Arnhem zuid.

Wist je dat die trolleys net zo'n vervelend geluid hebben als de VIRMS met de oude tractieinstallatie? Duuuuu duuuuuuuu duuuuuuuuuuuu bliep.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 29 juni 2013 @ 07:45:37 #223
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128385378
Kort nieuws over de drukste treinlijn van Frankrijk: RER A . Voortaan staan en blijven geannuleerde treinen op de station schermen staan :') . Jep, het was echt zo, als en trein werd opgeheven verdween het van het scherm, als bliksem bij heldere hemel, en was het soms gissen of: de trein nou was opgeheven/de trein nou was vertraagd en omgenummerd/je gek geworden was ("Ja, maar liefje hij stond net nog op het scherm aangekondigd, echt waar"). Na een proef van een maand waarbij de geannuleerde treinen als "Supprime" op het scherm blijven staan blijft dit gehandhaafd. Positieve geluiden kwamen vooral van de westkant van Parijs, waar een deel van het traject ook word bedient door lijn L, en dus een alternatief voor handen is, als je maar weet waar je aan toe bent :Y .

Bron: http://malignea.transilie(...)primes-est-maintenu/

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-06-2013 07:53:59 ]
pi_128385411
Iemand vroeg hier van de werk of het aantal in-/uitstappers van Dronten ook bekend was. In De Stentor van vandaag staat het hier om 3000 gaat (tegenover 1250 op Kampen Zuid).

Volgens een enquete van de NS is 44% van de reizigers over de Hanzelijn een nieuwe klant van de NS.
  Redactie Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 08:24:49 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128385544
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 02:40 schreef J.B. het volgende:
Vanaf komende ochtend rijden er weer treinen in Wetteren, voorlopig wel nog aan max 40 km/uur om het spoor in te rijden.
Time lapse van de ter plaatse verrichte werkzaamheden:
Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?
PM mij!
pi_128386129
Al die Ns-bussen Zaltbommel - Den Bosch rijden met een bezetting tussen de 0-5%...
pi_128386304
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:44 schreef Bitlord het volgende:
Al die Ns-bussen Zaltbommel - Den Bosch rijden met een bezetting tussen de 0-5%...
ik heb er donderdag en vrijdag ingezeten, steeds volle bussen hoor. In de spits dan

edit: en voor de gezelligheid vrijdag nog een wisselstoring erbij
pi_128386338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?
Niet voorradig, te duur. Verzin het.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:54:59 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128388155

Gelede eloc in Lviv. Alles naar wens voorlopig :-)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:01:24 #230
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128388315
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Gelede eloc in Lviv. Alles naar wens voorlopig :-)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:07:25 #231
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128388442
pi_128389566
Ik zat net op sporenplan te bekijken en vroeg me af, waarom passeert de westtak sloterdijk boven om vervolgens via een lus langs de zaanstraat naar cs te rijden?

Is het niet makkelijker om voor sloterdijk al rechts af te slaan richting singelgracht/cs?
pi_128391433
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef icloud het volgende:
Ik zat net op sporenplan te bekijken en vroeg me af, waarom passeert de westtak sloterdijk boven om vervolgens via een lus langs de zaanstraat naar cs te rijden?

Is het niet makkelijker om voor sloterdijk al rechts af te slaan richting singelgracht/cs?
Zoveel afbreken voor een paar seconde tijdwinst? Lijkt mij niet.
pi_128391464
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef icloud het volgende:

Dan sloop je de knoop Sloterdijk hoog/laag inclusief de metro die in de weg ligt.
pi_128391573
Een tweede hemboog maar dan de andere kant uit.
pi_128391666
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:18 schreef icloud het volgende:
Een tweede hemboog maar dan de andere kant uit.
Ik zie de toegevoegde waarde niet behalve dat je heel veel bebouwing moet slopen, je iedere keer het emplacement moet oversteken om naar De Meer te kunnen en dat je het geld beter in andere zaken kan steken.
pi_128391981
Door deze boog aan te leggen kun je de boog tussen de a10 en de hemweg opruimen, hierdoor ontstaat ruimt om in de toekomst de lijn parallel aan de a5/10 door te trekken tot aan noord en dan via tuindorp, buiksloot, buikslotermeer, zeeburg, diemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door icloud op 29-06-2013 14:43:53 ]
pi_128392084
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:38 schreef icloud het volgende:
Door deze boog aan te leggen kun je de boog tussen de a10 en de hemweg opruimen, hierdoor ontstaat ruimt om in de toekomst de lijn parallel aan de a5/10 door te trekken naar noord.
Maar dan moet je de metro ook weghalen, anders schiet je er qua ruimteonderzoek niks mee op..
  zaterdag 29 juni 2013 @ 14:44:47 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128392117
Die klantenservice van NS, en de andere betrokken afdelingen over beëindigen van een abonnement, wat een KUT(Kwalitatief Uiterst Teleurstellende)-kwaliteit is dat.

Op 6 mei mijn NSR Weekend Vrij à ¤65/mnd beëindigd 1e klas, om te genieten van de aanbieding van ¤29/mnd 1e klas. Beëindigen mislukte, om onduidelijke redenen.
Een afdeling die niet telefonisch bereikbaar is, zou mij voor 22-6-2013 (beëindigingsdatum) per telefoon benaderen of per e-mail bevestigen dat het abonnement beëindigd is.
Maar daar heb ik dus niks van gehoord terwijl het wel beëindigd was. En zij hebben wel de ov-chipkaart gelijk geblokkeerd, dus die werkt niet meer. Mag nu achter TLS aan gaan bellen om dit recht te zetten ....

Vandaag maar eens geverifieerd of het abonnement eindelijk beëindigd zou zijn, gaat die madam daar mijn nieuwe abonnement ook nog eens beëindigen ....
Kon ik dus terugbellen om ook dat weer recht te zetten.

Echt, wat een ezels zitten daar.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:33:15 #240
200192 Darkwing_Duck
pi_128393305
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:44 schreef greavy het volgende:
Die klantenservice van NS, en de andere betrokken afdelingen over beëindigen van een abonnement, wat een KUT(Kwalitatief Uiterst Teleurstellende)-kwaliteit is dat.

Op 6 mei mijn NSR Weekend Vrij à ¤65/mnd beëindigd 1e klas, om te genieten van de aanbieding van ¤29/mnd 1e klas. Beëindigen mislukte, om onduidelijke redenen.
Een afdeling die niet telefonisch bereikbaar is, zou mij voor 22-6-2013 (beëindigingsdatum) per telefoon benaderen of per e-mail bevestigen dat het abonnement beëindigd is.
Maar daar heb ik dus niks van gehoord terwijl het wel beëindigd was. En zij hebben wel de ov-chipkaart gelijk geblokkeerd, dus die werkt niet meer. Mag nu achter TLS aan gaan bellen om dit recht te zetten ....

Vandaag maar eens geverifieerd of het abonnement eindelijk beëindigd zou zijn, gaat die madam daar mijn nieuwe abonnement ook nog eens beëindigen ....
Kon ik dus terugbellen om ook dat weer recht te zetten.

Echt, wat een ezels zitten daar.
Zeg niet dat Fles en ik je niet gewaarschuwd hebben dat je er gezeik mee zou krijgen _O- ^O^
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:35:06 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128393353
Gezeik mee krijgen? Foutje van de afdeling die het "dure" abonnement moest beëindigen. Ze hadden geen bevestiging per e-mail gestuurd, maar dat abonnement is beëindigd dus. En nu het abonnement van ¤29 blijft over :D :D ;) :)
pi_128393552
Welk abbo heb je nu dan?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:47:43 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128393649
Had: NSR Weekend Vrij 1e klas, ¤65/mnd
Heb nu: NSR Weekend Vrij 1e klas, ¤29/mnd (aanbieding, op het moment dat ik mijn abo een jaar had)
pi_128393710
Aha oke ik zag de aanbieding niet op de site staan.

Maar dan ga je straks toh weer 65 betalen?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:51:39 #245
200192 Darkwing_Duck
pi_128393738
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:35 schreef greavy het volgende:
Gezeik mee krijgen? Foutje van de afdeling die het "dure" abonnement moest beëindigen. Ze hadden geen bevestiging per e-mail gestuurd, maar dat abonnement is beëindigd dus. En nu het abonnement van ¤29 blijft over :D :D ;) :)
Je kaart is toch geblokkeerd, je loopt zelf te klagen, en dat noem je geen gezeik? 100% goed gaat het niet toch? Misschien waren die verkoopvoorwaarden wel omdat men weet dat ze zelf dit niet goed kunnen handelen, nouja goed, hoe meer je gaat terugbellen om het te regelen, hoe groter de kans dat je in je kraag word gevat. Hou je ons op de hoogte? :')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:53:48 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128393787
greavy spaart er op een jaar tijd toch mooi ¤ 432 mee uit, daarmee kun je toch wel wat leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een InterRail Global Pass voor 30 dagen (¤ 435 voor jongeren) van kopen. :s)
pi_128393808
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
greavy spaart er op een jaar tijd toch mooi ¤ 432 mee uit, daarmee kun je toch wel wat leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een InterRail Global Pass voor 30 dagen (¤ 435 voor jongeren) van kopen. :s)
Retourtje Madrid denk ik ook wel.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:55:28 #248
200192 Darkwing_Duck
pi_128393837
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Interesseert me geen ruk, greavy houd je niet aan de regels, dus greavy hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:57:15 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128393870
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Interesseert me geen ruk, jgreavy houd je niet aan de regels, dus je hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...
Hangt van de regels af, op Facebook schreef greavy:

quote:
Ik heb op maandag 6 mei contact opgenomen met de Klantenservice, want er stond een regeltje: "Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement." (die regel was 3 dagen later ineens verdwenen, maar heb de screenshot nog)..
Toen ik de Klantenservice belde om mijn abonnement om te zetten en vragen of dat kon, kreeg ik het antwoord dat het wél kon (nadat hij het had nagevraagd). Maar door een technisch probleem lukte het NS niet om mijn abonnement van ¤65/maand te beëindigen, dus dat moest via backoffice-afdelingen.
Ik kreeg het advies om een nieuwe OV-Chipkaart te bestellen met het abonnement met actietarief. Het kon namelijk niet op dezelfde OV-Chipkaart.
Lijkt me dat het dan wél kan. :)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:58:57 #250
200192 Darkwing_Duck
pi_128393898
Das net zoals ik ga tegenstribbelen als ik gepakt word met grijs rijden in Parijs...Doe ik ook niet. Ik weet wat het risico is, en soms verlies ik.

Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse

Die koppen van die controleurs dan :')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:00:37 #251
200192 Darkwing_Duck
pi_128393933
Als NS dat aangepast heeft op feestboek lijkt me dat ze ontdekt hebben dat wat ze schijven in strijd is met hun eigen opgestelde Verkoopvoorwaarden...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:01:31 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128393953
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse

_O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Retourtje Madrid denk ik ook wel.
In 1e klas ook nog wel, denk ik.
pi_128394086
Weet iemand of je een Trein Vrij abonnement kan uitbreiden met ov vrij? eva weet natuurlijk het antwoord weer niet.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:10:11 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128394191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:06 schreef icloud het volgende:
Weet iemand of je een Trein Vrij abonnement kan uitbreiden met ov vrij? eva weet natuurlijk het antwoord weer niet.
Op deze pagina staat het volgende:

quote:
NS-Business Card met OV Vrij abonnement

NS is met de overige vervoerders in gesprek om dit abonnement voor het gehele OV beschikbaar te maken. Tot die tijd is het OV Vrij abonnement nog niet verkrijgbaar. Wanneer dit het geval zal zijn, zullen wij u daarover informeren.
Ben je daarmee geholpen?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:11:08 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128394218
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Interesseert me geen ruk, greavy houd je niet aan de regels, dus greavy hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...

Staat niet gespecificeerd welk abonnement. Dus dat geldt ook voor eenzelfde abonnement. En dat bevestigde de klantenservice zelf :)
Bespaar ik toch ¤36 per maand mee uit, kan ik volgend jaar leuk op vakantie.
pi_128394235
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op deze pagina staat het volgende:

[..]

Ben je daarmee geholpen?
Ja bedankt voor het opzoeken.

Ben niet geholpen met dit antwoord van de ns, heb nu een trein vrij abbo via mijn bedrijf maar wilde graag ook ov vrij, jammer.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:35:38 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128394930
Een rapport van een Franse onderzoekscommissie stelt voor om de bouw van nieuwe hogesnelheidslijnen uit te stellen tot na 2030, behalve daar waar de capaciteitsnoodzaak het hoogste is.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:44:30 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128395115
Voor de CFL is de eerste (?) Stadler KISS onderweg:

Foto: Markus Plappert, te Kinzighausen.
pi_128395165
Mooie trein wel :Y
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:48:40 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128395224
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:46 schreef ArnosL het volgende:
Mooie trein wel :Y
Zeer zeker.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:48:41 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128395225
Zal mij eigenlijk niet verbazen dat straks er één of andere vervoerder in Nederland ook ineens met deze treinstellen komt aanzetten van Stadler.

Deze gaan tussen Luxemburg-Trier-Koblenz op de RE-dienst rijden, daar de IC-verbinding ook helemaal verdwijnt (nu nog maar 2x/dag..)
pi_128395487
Treinporno! :D
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 juni 2013 @ 16:59:12 #263
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_128395554
Andere vervoerders op het hoofdrailnet. Als dat ooit gaat gebeuren.... Dan wordt het pas leuk om met de trein te reizen. *)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:07:37 #264
200192 Darkwing_Duck
pi_128395942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:35 schreef James1988 het volgende:
Een rapport van een Franse onderzoekscommissie stelt voor om de bouw van nieuwe hogesnelheidslijnen uit te stellen tot na 2030, behalve daar waar de capaciteitsnoodzaak het hoogste is.
:(

Potverdrie James, ik was vanochtend met een samenvatting bezig in het Nederlands, iets met gras en voeten enzo... :P
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:11:25 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128396197
De KISS is ontworpen als S-Bahn-trein voor SBB, maar is verkocht aan meer klanten in verschillende uitvoeringen. De maximumsnelheid van de KISS bedraagt standaard 160 km/h.

De oorspronkelijke SBB-KISS, toen nog "Stadler Dosto" genoemd:

In Oostenrijk rijdt WESTBahn Management GmbH tussen Wenen en Freilassing (D) in concurrentie met de ÖBB, de KISS-treinen van WESTBahn rijden 200 km/h en hebben slechts één reisklasse: eerste klas.

Bron foto: RailfanEurope

De Zwitserse BLS rijdt ermee (160 km/h):

De Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) heeft 12 KISS-dubbeldekkers aangeschaft om het RE-verkeer in de regio Berlijn-Brandenburg mee uit te voeren. Na wat problemen met de typetoelating zijn de stellen uiteindelijk toegelaten:

Vanaf 2015 gaat de Westfalenbahn ook rijden met de KISS, ze hebben er 13 besteld bij Stadler:

En als laatste: het Russische Aeroexpress heeft een opdracht geplaatst voor de levering van 25 dubbeldekkers, die vanaf 2016 zullen instromen:

Al met al een redelijk succesvolle trein als je het mij vraagt :Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

:(

Potverdrie James, ik was vanochtend met een samenvatting bezig in het Nederlands, iets met gras en voeten enzo... :P
Haha, sorry :+
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:15:01 #266
200192 Darkwing_Duck
pi_128396440
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:11 schreef James1988 het volgende:

Haha, sorry :+
Mja, Roissy - Picardie is op de lange baan, evenals Bordeaux Hendaye...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:16:46 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128396503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mja, Roissy - Picardie is op de lange baan, evenals Bordeaux Hendaye...
Ook in Spanje worden flink wat nieuwe LAV's op de lange baan geschoven, of projecten die wel worden uitgevoerd worden versoberd, het is een hele lange lijst.
pi_128396673
Een enkelsporige HSL.. ok dan.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:22:25 #269
200192 Darkwing_Duck
pi_128396736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat is eerder een zijwaarste lift *O*
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:23:03 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128396761
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.

Meer droevig nieuws: Thomas Cook's European Timetable gaat verdwijnen. In augustus zal de laatste publicatie uitkomen.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:28:15 #271
200192 Darkwing_Duck
pi_128396968
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:11 schreef greavy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Staat niet gespecificeerd welk abonnement. Dus dat geldt ook voor eenzelfde abonnement. En dat bevestigde de klantenservice zelf :)
Bespaar ik toch ¤36 per maand mee uit, kan ik volgend jaar leuk op vakantie.
Fotosoep ;)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:29:17 #272
200192 Darkwing_Duck
pi_128397012
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.

Meer droevig nieuws: Thomas Cook's European Timetable gaat verdwijnen. In augustus zal de laatste publicatie uitkomen.
Sowieso gaat het niet zo lekker met Thomas cook, ze hebben ook laatst een partnerhotel van de zaak verkocht aan een andere partij
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:29:44 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128397032
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Fotosoep ;)
:')
pi_128397801
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het vooral de beslissing an sich nogal apart. Het lijk mij niet alsof een extra setje rails zoveel extra kost, want het traject inclusief viaducten, bruggen en weet ik wat nog meer komt er dus sowieso wel. Alsof je een Lambo koopt en uit bezuinigings-overweging de chromen velgen maar achterwege laat.
pi_128398314
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Voor de CFL is de eerste (?) Stadler KISS onderweg:
[ afbeelding ]
Foto: Markus Plappert, te Kinzighausen.
Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:12:19 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128398429
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:07 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..
Z2 blijft er nog wel. De KISS'n gaan de nieuwe RE-diensten tussen Luxemburg, Trier (en Koblenz) verzekeren straks in een uursdienst(?) rijden. Ik dacht Trier - Koblenz 1x/2u.

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 29-06-2013 18:18:49 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 19:38:13 #277
Maffe Fries
pi_128400431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das net zoals ik ga tegenstribbelen als ik gepakt word met grijs rijden in Parijs...Doe ik ook niet. Ik weet wat het risico is, en soms verlies ik.

_O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 20:09:19 #278
Maffe Fries
pi_128401125
jakkes. Donderdag was er een SLeT in Leeuwarden

http://www.flickr.com/photos/55301942@N08/9149227949/
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:37:35 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128401776
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
jakkes. Donderdag was er een SLeT in Leeuwarden

[ afbeelding ]

De 2611 ja.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:05:41 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128402470
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 2611 ja.
Geen reizigersrit dus. :s)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 21:09:23 #281
Maffe Fries
pi_128402582
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen reizigersrit dus. :s)
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwarden :')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:16:16 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128402733
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwarden :')
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT... ;(
pi_128403319
In verband met afvoer TT hebben er wel bijzonder lange treinen gereden, onder andere de klassieke 14 bakken VIRM. (10 uit Groningen en 4 uit Leeuwarden).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 21:39:51 #284
Maffe Fries
pi_128403466
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT... ;(
iets korter. Dacht dat ze ingepland waren om er 1.50 uur over te doen. Het kan nog wel iets sneller, want de IC kan het inclusief lange stop in Zwolle in 1.40 uur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 21:41:08 #285
Maffe Fries
pi_128403501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
In verband met afvoer TT hebben er wel bijzonder lange treinen gereden, onder andere de klassieke 14 bakken VIRM. (10 uit Groningen en 4 uit Leeuwarden).
Tot afgelopen december waren dergelijke treinen in de spitsuren (8 Groningen, 6 Leeuwarden) ingepland :P
pi_128404657
Ik vind in principe de SLT prima rijden. Alleen zit er geen plee in, dus twee uur? Neu...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:13:27 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128404667
Er zijn vandaag opnieuw 4 ICK's het land uitgegaan, die verkocht zijn aan een buitenlandse vervoerders. Railexperts heeft hierbij bemiddeld, en verzorgde het vervoer in Nederland. De vervoerder is nog niet bekend ....
Het zouden naar verluid de 4 ICK's betreffen die van die failliete Friese Stoomtreinclub waren. Een ritje Roosendaal-Venlo en zo verder naar Duitsland.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:18:08 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128404816
Oja, die ff vergeten te plakken.
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 09:52:24 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128414015
Tja, dan kun je nog zo hard de deur tussen de eerste en tweede klas in een ICM opzij proberen te duwen, maar van je af duwen of naar je toe trekken werkt toch echt en stuk beter... (een vrouw probeerde het net op de eerste manier hier in de trein _O-)
PM mij!
pi_128415407
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:13 schreef eti het volgende:
Ik vind in principe de SLT prima rijden. Alleen zit er geen plee in, dus twee uur? Neu...
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Of gaat het om het feit dat je op stations moet betalen, en dat het in de trein gratis was?

Ik ben geen treinreiziger, maar toch valt de reistijd van station tot station wel mee, met de trein van Stationsplein Amersfoort - Stationsplein Groningen is met de trein even lang als met de auto _O_ (volgens 9292ov)
Alleen jammer dat ik niet bij een station woon (dichtstbijzijnde is voor mij 30 'OV-minuten' ver), en ik zelden vlak bij een station moet zijn (alleen als ik in de Jaarbeurs moet zijn pak ik de trein, station Baarn is nog gratis parkeren dacht ik)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:28:16 #292
256146 b2py
Beton!
pi_128415409
Belgische machinisten eisen werkonderbreking van vakbond

Belgische machinisten uit Oostende willen deze zomer een werkonderbreking houden, waardoor treinen naar de kust een half uur vertraging op lopen. De vakbond voelt echter niets voor om toeristen tijdens de zomer te treffen. Gevolg: machinisten dreigen op grote schaal hun lidmaatschap op te zeggen en zelf acties te gaan plannen. Dat meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad.

Bij de standplaats Oostende werken 78 machinisten. Ze besturen de intercity's Oostende - Antwerpen en Oostende - Eupen via Gent, Brussel, Leuven en Luik. De machinisten willen actievoeren om een speciale pensioenregeling te behouden. Ze mogen nu na minimaal 30 jaar werken al op hun 55e met pensioen. Daar kan straks verandering in komen als een machinist - bijvoorbeeld op z'n 54e vanwege uitkomsten van een medische keuring - overgeplaatst wordt naar een andere functie. Dan moet er 5 jaar langer worden doorgewerkt.

Onaanvaardbaar, zo vinden de machinisten uit Oostende. Ze willen daarom een werkonderbreking houden en het treinverkeer vertragen.Maar de vakbond houdt die actie tegen. Daarom hebben minstens 60 van de 74 machinisten hun vakbond laten weten dat ze volgende week hun lidkaart terugsturen. De vakbondstop krijgt nog een week om de treinbestuurders te sussen. "Anders beslissen we zelf over acties. Als ze er niet voor ons zijn, willen wij ook geen lid meer zijn", zeggen de treinbestuurders.

Bron

Je begint je toch wel af te vragen wat voor volk daar werkt, staken om het staken ofzo.
pi_128416063
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.

Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
- Amsterdam (Centraal, Sloterdijk, Bijlmer ArenA, Zuid)
- Schiphol
- Utrecht Centraal (die nieuwe toiletten zijn echt niiice)
- Leiden Centraal
- Den Haag (Centraal, HS)
- Rotterdam Centraal
- Arnhem
- 's-Hertogenbosch
- Eindhoven
- Maastricht
- Groningen
- Zwolle
- Amersfoort

Genoeg lange trajecten dus nog waar je niet fatsoenlijk naar de wc kunt. Leeuwarden-Zwolle, Zwolle-Amsterdam Zuid, Den Helder-Amsterdam Sloterdijk, Amersfoort-Enschede, Rotterdam-Eindhoven, Eindhoven-Venlo/Heerlen, Vlissingen-Rotterdam/'s-Hertogenbosch/Eindhoven.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:02:58 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128416093
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Je vergeet
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_128416116
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je vergeet
[ afbeelding ]
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezocht :P. Is dat Nijmegen?
pi_128416131
quote:

[..]

Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.

WC's in treinen zijn ook zelden schoon dus die vergelijking gaat niet op. Daarnaast zit je meestal toch relatief kort in sprinters (een uitzondering daargelaten zoals Zwolle - Groningen, maar die wordt ook niet met SLT's gereden) dus echt een groot probleem is het niet. Zolang SLT's maar niet als IC's worden ingezet.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:05:37 #297
256146 b2py
Beton!
pi_128416140
quote:

[..]

- Amsterdam (Centraal, Sloterdijk, Bijlmer ArenA, Zuid)
- Schiphol
- Utrecht Centraal (die nieuwe toiletten zijn echt niiice)
- Leiden Centraal
- Den Haag (Centraal, HS)
- Rotterdam Centraal
- Arnhem
- 's-Hertogenbosch
- Eindhoven
- Maastricht
- Groningen
- Zwolle
- Amersfoort

Genoeg lange trajecten dus nog waar je niet fatsoenlijk naar de wc kunt. Leeuwarden-Zwolle, Zwolle-Amsterdam Zuid, Den Helder-Amsterdam Sloterdijk, Amersfoort-Enschede, Rotterdam-Eindhoven, Eindhoven-Venlo/Heerlen, Vlissingen-Rotterdam/'s-Hertogenbosch/Eindhoven.
Amsterdam Amstel, Alkmaar, Hengelo, Haarlem en ga zo maar door.. :P
  zondag 30 juni 2013 @ 12:08:03 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128416197
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezocht :P. Is dat Nijmegen?
Ja. Niet dat ik nou alle toiletten goed ken, maar het is wel de enige mij bekende met schilderijtjes, muziek, een kerstboom en een toiletmeneer die Sjaak heet, bekeerd is tot de Islam en de buren bij AH To Go 's avonds Marokkaanse thee komt brengen :)

Dat menske op de foto is trouwens een eind in de 70, de uitbater wilde haar maar eens met pensioen sturen maar daar was ze het niet zo mee eens
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_128423153
quote:
tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Breda kunt u gebruikmaken van Fyra; Fyra is toeslagvrij, fietsvervoer is niet mogelijk
Ah ik denk dat ik dan maar even gebruik ga maken van de Fyra :P

Bovendien reed Arriva naar Groningen via een andere route volgens de CTA borden in Leeuwarden..
  zondag 30 juni 2013 @ 16:27:00 #300
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128423890
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:28:13 #301
Maffe Fries
pi_128423930
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef Woods het volgende:
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
Ze rijden overal, behalve de Schipholtunnel en enkele lijnen waar ze niets te zoeken hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')