abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128373982
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
schande :P
Ach, over een week ofzo ligt er helemaal geen spoor meer :+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:46:31 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128374512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet in -O-
Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.

In Breda zijn ze bezig met het slopen van de oude overkapping boven perron 5+6. Eerder waren de delen boven de sporen al weggehaald, nu zijn ze bezig met de delen boven de perrons. Tegelijkertijd wordt er een begin gemaakt voor de pilaren die straks het nieuwe dak (tevens parkeerplaats) gaan ondersteunen.

De wachtruimte is ook gesloopt, maar de Kiosk is vooralsnog blijven staan. Ter compensatie van de wachtruimte is er een bouwkeet met grote ramen geplaatst.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:50:11 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128374658
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Uitspraak in het kort geding rond de V250 is op 3 juli om 14.30 uur
Lang geding. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 21:54:33 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128374861
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lang geding. :{
Denk dat het nog veel langer wordt, want de zaak lijkt me zodanig groot dat imo een doorverwijzing op zijn plaats is
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:54:54 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128374874
AnsaldoBreda verwacht dat de zaak nog wel 10 jaar kan aanslepen...
pi_128374934
De Belgen hebben bankgaranties gevraagd waardoor die makkelijker hun geld terug kunnen krijgen toch?
dag
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:02:10 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128375270
NSFSC en NMBS hebben beiden bankgaranties, maar NMBS had nog geen treinen afgenomen en NSFSC al wel.
pi_128375469
De materieelinzet in de sprinterserie 7500 van NSR wijzigt haast per wijzigingsblad. Anno juni 2013 wordt het oudste materieel onder andere weer ingezet in de dienst tussen Arnhem en Ede-Wageningen. In beide spitsen wordt er nog volgens een halfuursfrequentie gereden, daarbuiten resteert een starre uursdienst. Op het onlangs gemoderniseerde station van Arnhem is Plan V-stel 454 zojuist vertrokken als trein 7564 terwijl de iets modernere 2936 rechts staat te wachten als sprinter naar Nijmegen.

Sinds december 2006 heeft Connexxion de treindienst van NS overgenomen op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen, daarvoor beter bekend als het Kippenlijntje. Door de treindienst uit te breiden tot 4x per uur tussen Amersfoort en Barneveld is het aantal reizigers in de loop der jaren aanzienlijk gestegen. Het onlangs geopende station van Hoevelaken is het enige station in Nederland dat aan de hoofdlijn ligt maar alleen wordt bediend door een regionale vervoerder. Twee van de vier treinen per uur (uitgezonderd de ochtendspits) razen met volle snelheid voorbij. Een gemiste kans als je het mij vraagt, want aan de twee IC's per uur (in de brede spits vier) en een enkele cargo op het baanvak Amersfoort aansluiting - Barneveld Noord aansluiting zal het toch niet liggen. De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk bij de ingewikkelde spoorbezetting te Amersfoort alsmede het druk bereden traject Amersfoort - Amersfoort aansluiting. Voor de dienst zijn vijf stellen benodigd en daarvoor zijn bij Fahrzeugtechnik Dessau vijf Protos-stellen afgenomen. Omdat het zo af en toe ook nodig is om te sleutelen aan de stellen (onderhoud is immers ook belangrijk) heeft Connexxion jarenlang gebruik gemaakt van een van NS gehuurde Plan V. Met het faillissement van FTD uit Dessau hoeft men niet te rekenen op een zesde Protos en dus is onlangs een E-GTW bij Stadler aangeschaft. Helaas staat dit stel meer stil dan dat het rijdt en dus waren op donderdag 27 juni 2013 alle vijf de Protos-stellen in dienst op de Valleilijn. Stel 5034 passeert hier het station van Hoevelaken als trein 31431 naar Barneveld Centrum.

Als gevolg van werkzaamheden aan het spoor ten noorden van Den Bosch moest op donderdag 27 juni 2013 de beladen Dolime-trein worden omgeleid om alsnog op haar eindbestemming bij Nedmag te Veendam te geraken. De snelste route is dan ongetwijfeld via de Maaslijn maar het is verreweg goedkoper om met de standaard Elok een flink stuk om te rijden en half Nederland te doorkruisen. Op de verder vrij grauwe en bij vlagen zelfs kille 'zomerse' dag werd de trein na Boxtel via Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam, Gouda en Hilversum naar Amersfoort geleid en zodoende kon een plaat gemaakt worden van de 1606 met de ex HGK, nu van Railtraxx zijnde 66012 en 17 beladen Tapps'n die hier door het station van Baarn rijden. Links bevindt zich Eethuys de Generaal, waar het altijd goed toeven is onder het genot van bijvoorbeeld een goed glas bier. Een omgeleide cargo helpt daar uiteraard nog meer bij.

De lege Dolime-trein uit Veendam naar Hermalle wordt gedurende de werkzaamheden bij Den Bosch omgeleid via Dordrecht en doorkruist zo half Nederland alvorens bij Boxtel z´n normale route te vervolgen. De trein is vannacht geleegd bij Nedmag in Veendam en daarna zijn er 3 lege wagens bijgeplaatst itt de 17 beladen wagens van gisteren. Twee van deze drie wagens betroffen fonkelnieuwe wagens van Nedmag zelf. Het maakt de trein net weer even wat interessanter zeker als ze de komende weken/maanden meer en meer de gelige Ermewa Tapps´n zullen gaan vervangen. De 1606 van Husa Transportation en de Railtraxx 66012 mochten net als gisteren op de heenweg ook de lege trein trekken waarbij de Railtraxx-lok alleen in actie komt ten noorden van Onnen en ten zuiden van Sittard. Het geheel passeert hier keurig volgens dienstregeling rond het middaguur op de overbekende stek te Dordrecht Zuid.

Aan de noordkant van station 's Hertogenbosch wordt momenteel hard gewerkt aan een flyover om het treinverkeer van/naar Utrecht en Nijmegen van elkaar te kunnen scheiden. Als gevolg hiervan is er de komende weken helemaal geen treinverkeer mogelijk van/naar beide plaatsen. Omdat er in het zomerseizoen vanuit 's Hertogenbosch enkele Autoslaaptreinen naar zomerse vakantieoorden rijden worden de ledige materieelritten van/naar de Amsterdamse Watergraafsmeer omgeleid via Dordrecht. Bij aankomst in 's Hertogenbosch maakt de trein dan kop en worden de autowagens bijgeplaatst. De trein naar Livorno reed tussen de Watergraafsmeer en 's Hertogenbosch met NSR 1700 voorop en achterop, de tweede trein werd getrokken door oudgediende 1251, inmiddels in dienst bij de EETC. In iets fraaiere lichtomstandigheden als twee uur geleden bij de lege Dolime-trein passeert het geheel hier thv Dordrecht Zuid.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:14:30 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128375927
Oeh, die laatste!

Ik zag trouwens gisteren een 1200 met een Fyra-rijtuig door Amsterdam CS hobbelen, helaas geen camera in de aanslag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128376185
Mooi foto's! Zeker die laatste AST met de bonte samenstelling is erg gaaf. Zo te zien nodige geluk gehad met die VIRM op de achtergrond ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:39:43 #211
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128377007
Leuk om te zien wat er nou (bijna) dagelijks naar en van Veendam rijdt. Ik zie daar nooit meer van dan een geel lijntje op mijn scherm.

Over die twee motoren in de GTW: het komt wel eens voor dat een motor tijdens een rit uitvalt. Dat merken we dan gelijk, want dat levert geheid vertraging op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 22:55:39 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128377654
Word jij dan ook meteen gebeld door de machinist of moet je hem zelf maar bellen als je merkt dat ie er ineens langer over doet?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:01:50 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128377898
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:

Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:07:11 #214
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128378116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.

In Breda zijn ze bezig met het slopen van de oude overkapping boven perron 5+6. Eerder waren de delen boven de sporen al weggehaald, nu zijn ze bezig met de delen boven de perrons. Tegelijkertijd wordt er een begin gemaakt voor de pilaren die straks het nieuwe dak (tevens parkeerplaats) gaan ondersteunen.

De wachtruimte is ook gesloopt, maar de Kiosk is vooralsnog blijven staan. Ter compensatie van de wachtruimte is er een bouwkeet met grote ramen geplaatst.
Misschien wordt het gecombineerd met een rebranding?
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 23:14:06 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128378378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:
[ afbeelding ]

Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
Zo'n bord vind je dus mooi, maar als er eens een keer een NVBS-vlag op een trein zit dan klaag je? 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:15:18 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128378414
De reden / doel / oorzaak van dit bord heeft veel meer waarde dan die vlag van de NVBS. En vrij snel is dat bord weer verdwenen ... En die foto is niet van mijzelf, maar van Loïc Van de Putte.

Is bij de NVBS nog wel af te vragen of dat uberhaupt gebeurd ....
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 23:29:16 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128378962
Weet iemand waar ik spoor 5 kan vinden op station Enschede de Eschmarke?

Mijn eigen av-pagina, komt rechtstreeks uit de NS-API
PM mij!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:40:24 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128379431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef dennistd het volgende:
Word jij dan ook meteen gebeld door de machinist of moet je hem zelf maar bellen als je merkt dat ie er ineens langer over doet?
Doorgaans meldt de machinist het wel bij mij voordat ik doorheb dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:11:01 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128380758
Op 13 januari schreef ing.dk, de Deense versie van 'De Ingenieur', dat DSB (de Deense spoorwegen) slechts 19 van de 73 geleverde IC4-treinen inzetbaar acht. De overige 54 treinen zijn niet inzetbaar omdat ze defect zijn, in de werkplaats staan voor onderhoud, omgebouwd worden, in afwachting zijn van de ombouwing, geïnspecteerd moeten worden, of omdat er een software-upgrade moet plaatsvinden.

Een nijpend tekort aan reserve-onderdelen zorgt ervoor dat een groot deel van de vloot langer terzijde staat dan nodig zou zijn als er genoeg onderdelen zouden zijn. DSB is aan het proberen om de benodigde onderdelen direct bij AnsaldoBreda's toeleveranciers te verkrijgen, i.p.v. via AB.

Eind september 2013 moet AnsaldoBreda alle 83 IC4-treinen geleverd hebben. Alle treinen die dan niet geleverd zijn, kunnen worden geannuleerd door DSB. Er is een probleempje: de 'Kadaffi-trein' staat nog steeds in Libië, DSB verwacht niet dat deze nog op tijd geleverd gaat worden aan Denemarken.

Naast de 83 IC4-treinen heeft DSB ook nog eens 23 kortere treinen besteld (de IC2), uiterlijk eind oktober 2013 moeten deze allemaal geleverd zijn. Op dit moment is de helft van de IC2's in Denemarken.
pi_128382847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Daar las ik al iets over op de Twitter van @StationschefBMO, leuke acties.
pi_128384649
Vanaf komende ochtend rijden er weer treinen in Wetteren, voorlopig wel nog aan max 40 km/uur om het spoor in te rijden.
Time lapse van de ter plaatse verrichte werkzaamheden:

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2013 02:47:24 ]
  Forum Admin zaterdag 29 juni 2013 @ 05:31:22 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128385179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
Over dat soort constructies gesproken, deze vind ik ook wel bijzonder:

[ afbeelding ]
Rijkerswoerd :D een van de weinige aparte/leuke dingen in Arnhem zuid.

Wist je dat die trolleys net zo'n vervelend geluid hebben als de VIRMS met de oude tractieinstallatie? Duuuuu duuuuuuuu duuuuuuuuuuuu bliep.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 29 juni 2013 @ 07:45:37 #223
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128385378
Kort nieuws over de drukste treinlijn van Frankrijk: RER A . Voortaan staan en blijven geannuleerde treinen op de station schermen staan :') . Jep, het was echt zo, als en trein werd opgeheven verdween het van het scherm, als bliksem bij heldere hemel, en was het soms gissen of: de trein nou was opgeheven/de trein nou was vertraagd en omgenummerd/je gek geworden was ("Ja, maar liefje hij stond net nog op het scherm aangekondigd, echt waar"). Na een proef van een maand waarbij de geannuleerde treinen als "Supprime" op het scherm blijven staan blijft dit gehandhaafd. Positieve geluiden kwamen vooral van de westkant van Parijs, waar een deel van het traject ook word bedient door lijn L, en dus een alternatief voor handen is, als je maar weet waar je aan toe bent :Y .

Bron: http://malignea.transilie(...)primes-est-maintenu/

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-06-2013 07:53:59 ]
pi_128385411
Iemand vroeg hier van de werk of het aantal in-/uitstappers van Dronten ook bekend was. In De Stentor van vandaag staat het hier om 3000 gaat (tegenover 1250 op Kampen Zuid).

Volgens een enquete van de NS is 44% van de reizigers over de Hanzelijn een nieuwe klant van de NS.
  Redactie Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 08:24:49 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128385544
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 02:40 schreef J.B. het volgende:
Vanaf komende ochtend rijden er weer treinen in Wetteren, voorlopig wel nog aan max 40 km/uur om het spoor in te rijden.
Time lapse van de ter plaatse verrichte werkzaamheden:
Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')