Waarom zou je de berhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ik ken het principe maar ik vroeg me af of het haalbaar is om op de HSL Zuid onder 3KV zo hard te knallen.
Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar huu huu dan kan al het museummat niet meer rijden en kunnen we niet meer met ladderwagens aan de bovenleiding knutselen en zo
Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom zou je de berhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.
Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?
Ik snap die opmerking over viaducten aanpassen bij 25 kv niet zo, de bovenleiding hangt toch even hoog en breed, alleen wat draden meer.
Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger zijn de isolatoren groter.
Ah. Kiek.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.
Overslagafstand is de afstand waarop vonken gaan overslaan. Die is anders voor 25KV dan voor 3KV.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef icloud het volgende:
[..]
overslagafstand? je bedoelde de afstand tussen twee bovenleidingen/sporen?
Ook op Somda en Opeens Had Ik Het komt het wel eens voorbij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
het is begonnen als proefballonnetje volgens mij, maar de geluiden om het ook echt door te voeren klinken wel steeds luider. In beleid of maatregelen om dit voor elkaar te krijgen is helemaal niets terug te vinden.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, maar onder een viaduct hangt de draad op isolatorafstand van het beton af. Die afstand moet ook groter. En best wel wat. Maar lager hangen betekent dat de draad tegen de trein aankomt. Daarom hangt 25KV-bovenleiding dus ook iets hoger, niet alleen de isolatoren zijn groter.
Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).
Nee, hij hangt niet hoger, hij wordt bij kunstwerken niet verlaagd, en daarom passen dubbeldekkers.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.
Ja, het 3kV-net hangt op 5800 mm, in Nederland de 1800V op 5500 mm. Dat de HSL lager hangt komt uit de Europese eisen, die stellen dat bij een HSL de rijdraad ergens tussen 5080 en 5300 mm hangt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh okay :herp: In Belgi hangt de boel wel marginaal hoger geloof ik?
"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er op de GTW weer een nieuwe bestemming bij: https://twitter.com/RobDammers/status/350194370147938304/photo/1
hmm. Stond als bestemming Ellen ten Dammequote:Op donderdag 27 juni 2013 14:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"
Aparte centrales hoeft niet, je kunt het 16 2/3 Hz net via DC aan het 50 Hz net koppelen he. Dus 50 Hz gelijkrichten, en dan vanaf DC weer inverteren naar 16 2/3 Hz.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef V2 het volgende:
Voor Duitse spanning heb je een heel extra distributienetwerk nodig, en elektriciteitscentrales, aangezien dat op 16.7Hz werkt. Kost nog vele malen meer dan alles ombouwen voor 25kV
Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film?quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm. Stond als bestemming Ellen ten Damme
zie ook in dit filmpje:
Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordtquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film?
quote:Volgens Lohman zijn er afspraken gemaakt over de levering van de treinen, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) de verplichtingen niet na. In afwachting van het onderzoek wil Lohman daarom een 'standstill' afspreken zodat de NS en NMBS geen nieuwe handelingen of overeenkomsten met derden kunnen aangaan.
http://wapedia.mobi/en/Stroboscopic_effectquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordt
dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-onderzoek-fyra.html
Vooral dat laatste stukje
[..]
Ja, wordt nog toegepast.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Niet meer op een houten ladder nee. We op een meervoudig gesoleerde ladder of ladderwagen. Al vraag ik mij af of er berhaubt wel gebruik wordt gemaakt van de laddermogelijkheid in verband met de huidige veiligheidsregels.
Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...
met dat laatste stukje niets, maar iig willen ze dat alle treinen afgenomen worden. Dat levert hun het broodnodige geld op. Of er daadwerkelijk ook mee gereden wordt zal ze een zorg zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...
Prorail mag bij deze een nekschot krijgen. Dat NS het niet wilt omdat de IC-treinen van en naar Den Haag trager worden ok. Maar Prorail kan prima zeggen dat het alternatief is dat de IC trager wordt op dat stuk zonder dat de knoop in Gouda naar de maan gaat. Toch doen ze alsof de Goudse knoop om zeep geholpen wordt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Stand van zaken ten aanzien van een mogelijk nieuw station Bleizo
Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
is het grootste probleem niet dat ie richting Den Haag de IC Rotterdam moet kruisen?
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.
De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.
k. ik dacht altijd dat de IC's via het buitenste spoor gingen, maar dit scheelt weerquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.
ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.
Op dit stukje kan seinverdichting dus nog wat opleveren
jup, alleen is het de vraag waar en wanneer ze dat neer gaan leggenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.
dat is wel de bedoeling jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
Je hebt wat speling in Poznanquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer
Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhemquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer
nah, dat zal wel niet vanwege het kopmaken en het gedoe daar omheen, hoewel je het wel kunt proberen als je een trek-trek-combi kunt makenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhem
Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef dennistd het volgende:
Op Bahn.de staat ie nu al met +120 aangegeven: http://reiseauskunft.bahn(...)71&station_type=dep&
Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.quote:
quote:U zegt:ik wil geld terug
EVA zegt:Heeft u een vraag over hoe u bij vertraging geld terug kunt krijgen?
U zegt:Ja, maar ook zonder vertraging.
EVA zegt:Had u vertraging terwijl u met een NS-abonnement reisde?
U zegt:Nee ik wil gewoon geld
EVA zegt:Een papieren formulier voor geld terug bij vertraging kunt u ophalen bij de NS-servicebalie, Kiosk of AH-to-go met NS-kaartverkoop. U kunt het formulier ook telefonisch bestellen via NS Klantenservice 0900 - 20 21 163 ( 0,10 per minuut) of online aanvragen via de link formulier Geld Terug bij Vertraging bestellen. Binnen enkele werkdagen krijgt u het dan thuisgestuurd. Checkt u in en uit met uw OV-chipkaart bij NS? Dan kunt u via 'Mijn Reishistorie' in uw Mijn NS-account een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging.
Is het Wit-Russisch bierdepot open? Het kan rap gaan, de Tsjech is vaak vrij vlot uitverkochtquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.
O, jullie zitten er nog niet in?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben nog ruim een uur voor de kiosk of de AH togo
Ding zal dan Kln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
Volgens DB +120 vertrek, dus gewoon wachten tot het baanvak open is.
Edit: Dennis was me voor ...
[..]
Dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegdquote:
misschien hebben ze voor het ontwerp wel naar een V'tje gekekenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gisteren is dit filmpje gepost
Op 2.36 is het net een Plan V die er aan komt rijden.
Hoeveel dan? Je zult sowieso kop moeten maken, of je nou via Gelsenkirchen of via Bochum rijdt toch?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ding zal dan Kln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.
Die zijn ook niet leidend. Alleen het rode lampje is leidend.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval.
Waarom de seinen op Amsterdam - Utrecht leidend blijven als je onder ERTMS rijdt is me niet duidelijk. Je hebt die seinen niet nodig.
Normaal wel, hebben we 265 minuten voorquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Halen jullie de overstap misschien nog?
Nu nog 145.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal wel, hebben we 265 minuten voor
Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komenquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal wel, hebben we 265 minuten voor
Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan etenquote:
Ja daar kun je gewoon overheen rijden dan hequote:Op donderdag 27 juni 2013 21:40 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komen
logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijtquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:45 schreef MPG het volgende:
[..]
Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan eten.
Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijt
is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zitquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!
De zakken gesneden en gewassen slaaj, en de komkommer- en tomatenschijfjes, die moeten op broodjes belanden!
quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zit
Aanrijding-met-persoon Utrecht-Bunnikquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik neem aan dat reizigers voor de 447 dan met binnenlandse treinen naar Dortmund gestuurd worden en dat daar de aansluiting op deze trein gegarandeerd wordt?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Legopoppetjes ook weer mee?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121
Het is dat Lego-fles niet zonder begeleiding kan reizen, maar anders hoefde Hij zelf helemaal niet meequote:
Omkeren waarschijnlijk. Of het boogje van de s-bahn gebruiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende stop is wel DortmundIk snap er niks meer van
Dat is het s-bahn boogje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Essen hbfkennelijk ook zo'n boogie boven Duisburg
Voorbij Essen waarschijnlijk. Dat was de laatste post iig.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:42 schreef Bitlord het volgende:
Ze weten bij DB niet hoeveel vertraging je hebt... waar hang je uit?
Die Hyundai is inderdaad wel tofquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef bork het volgende:
Leuk spul in de Oekrane
Beetje spannend, Oekranse Hyundia in de sneeuw (eat this Ansaldobreda)
Ik vind persoonlijk de oranje accenten bij de koplampenfrontseinen geweldig! Net of het opgemaakte ogen zijn![]()
KVSZ
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?
Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
Nee, want onder ATB werken de snelheidstrappen als je harder rijdt als remdwang. Als je een geel sein passeert dan sprint de ATB ook vrijwel meteen terug naar 40 km/h.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?
Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
Ah SGMm!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.
Volgens mij is dat een mat64 stel.quote:
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rzepin +136 inmiddels. Wel stralend weer
Dat Heb ik in het verleden weleens gehad ja, maar eigenlijk al jaren niet meer....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken.![]()
jammer dat er geen live-stream isquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
Momenteel is het kort geding aan de gang over de V250, AB vs NS. @gerrieickhof is ter plaatse.
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04#fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01#fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35#fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
Dompertje inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen live-stream is
Waarom Gerri Eickhof?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen live-stream is
dan maar wat tweets:twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04#fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01#fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35#fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5julquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:41 schreef bork het volgende:
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: toeslag voor de Fyra
Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer Bork,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Door omvangrijke werkzaamheden bij NS is Fyra naar Breda van donderdag 27 juni 2013 tot en met donderdag 11 juli 2013 toeslagvrij.
Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze website NSHispeed.nl
Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
Met vriendelijke groeten,
medewerker Hispeed
NS Hispeed Klantenservice
Staat er inderdaad bij NSHispeed.nl maar niet op ns.nl (ik zie het niet zo snel in ieder geval) terwijl ik van Tilburg naar Utrecht reis, dat is toch raar![]()
Ik kijk dan op ns.nl en niet op hispeed.nl
Wel snel binnen 24 uur i.p.v. de aangekondigde 5 werkdagen.
Dat is dus niet handig, als ik het plan moet het er staan, ik zeg toch niet zo snelquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:43 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5jul
Staat er gewoon op hoor
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:59:36Ansaldo: gezien alle keuringen kunnen er geen grote veiligheidsproblemen zijn. Hooguit lichtje dat niet knippert of kapotte wisser #fyra reageer retweet
Kan zo zijn, maar dat zijn sunk costs. Daar moet je niet meer naar kijken, maar wel naar de kosten die nog gaan komen en dan kan een nieuw treinstel wel degelijk er een stuk beter uitspringen.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:32:03Ansaldo: Als NMBS en NS treinen niet meer in gebruik nemen, dreigt de schroothoop. Dat zou kapitaalvernietiging zijn. #fyra reageer retweet
mja, dat is niet helemaal waar. Er kunnen namelijk altijd problemen opduiken die ten tijde van de keuring nog niet bekend waren. Dat is bijvoorbeeld met het winterweer in ieder geval gebeurd. Ze zijn weliswaar in Velim getest, maar daar lag niet voldoende sneeuw om een aantal problemen duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef icloud het volgende:
Je kunt er om lachen peter, maar strikt genomen hebben ze gelijk, een kapotte trein mag niet door de keuring komen, gezien dat wel is gebeurd is er het vermoedden dat de trein in orde is.
Onlangs op bezoek geweest in de Amsterdamse haven waar de Siemens Desiro Rus (bestemd voor Sotsji) werd overgeladen van binnenvaartschip naar short sea schip, grappig om te zien hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:58 schreef greavy het volgende:
Iemand had treintjes besteld?
[ afbeelding ]
Zes Lint'41'en.
Geleverd aan de Canadese Ottawa voor de O-train service.
http://www.railwaygazette(...)vered-to-ottawa.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |