Ik neem aan dat reizigers voor de 447 dan met binnenlandse treinen naar Dortmund gestuurd worden en dat daar de aansluiting op deze trein gegarandeerd wordt?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
Legopoppetjes ook weer mee?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Zojuist weg uit Emmerich +121
Het is dat Lego-fles niet zonder begeleiding kan reizen, maar anders hoefde Hij zelf helemaal niet meequote:
Omkeren waarschijnlijk. Of het boogje van de s-bahn gebruiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende stop is wel DortmundIk snap er niks meer van
Dat is het s-bahn boogje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Essen hbfkennelijk ook zo'n boogie boven Duisburg
Voorbij Essen waarschijnlijk. Dat was de laatste post iig.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:42 schreef Bitlord het volgende:
Ze weten bij DB niet hoeveel vertraging je hebt... waar hang je uit?
Die Hyundai is inderdaad wel tofquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef bork het volgende:
Leuk spul in de Oekraïne
Beetje spannend, Oekraïnse Hyundia in de sneeuw (eat this Ansaldobreda)
Ik vind persoonlijk de oranje accenten bij de koplampenfrontseinen geweldig! Net of het opgemaakte ogen zijn![]()
KVSZ
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?
Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
Nee, want onder ATB werken de snelheidstrappen als je harder rijdt als remdwang. Als je een geel sein passeert dan sprint de ATB ook vrijwel meteen terug naar 40 km/h.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Is dit apart of niet?
Op 1:02 geeft ERTMS een maximumsnelheid van boven de 100 aan, terwijl het sein maar 60 aangeeft.
Ah SGMm!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
ERTMS houdt rekening met de remweg van de trein en beschikbare rijwegen, terwijl NS'54 dom uitgaat van de slechtst remmende goederentrein die je je kunt bedenken.
Volgens mij is dat een mat64 stel.quote:
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rzepin +136 inmiddels. Wel stralend weer
Dat Heb ik in het verleden weleens gehad ja, maar eigenlijk al jaren niet meer....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Hebben ze nu ook weer een restaurant aangekoppeld aan het begin van de trein? Ik heb daar toen voor een paar euro heerlijk ontbeten met spek en worstjes enzo die ze ter plekke gaan bakken.![]()
jammer dat er geen live-stream isquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
Momenteel is het kort geding aan de gang over de V250, AB vs NS. @gerrieickhof is ter plaatse.
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04#fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01#fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35#fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
Dompertje inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen live-stream is
Waarom Gerri Eickhof?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen live-stream is
dan maar wat tweets:twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:20:18Kort geding #fyra gaat hele dag duren. Volgens ansaldobreda heeft NS wanprestatie geleverd ipv andersom. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:36:04#fyra Andaldobreda beweert dat ze al sinds 1963 hogesnelheidstreinen maken. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:48:01#fyra Volgens ansaldobreda heeft de NS het contract nooit officieel opgezegd en bestaat dat dus gewoon nog en moet t worden nagekomen. reageer retweet
twitter:gerrieickhof twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:01:35#fyra Advocaat ansaldobreda spreekt van onvermijdelijke kinderziektes. reageer retweet
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5julquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:41 schreef bork het volgende:
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: toeslag voor de Fyra
Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer Bork,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Door omvangrijke werkzaamheden bij NS is Fyra naar Breda van donderdag 27 juni 2013 tot en met donderdag 11 juli 2013 toeslagvrij.
Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze website NSHispeed.nl
Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
Met vriendelijke groeten,
medewerker Hispeed
NS Hispeed Klantenservice
Staat er inderdaad bij NSHispeed.nl maar niet op ns.nl (ik zie het niet zo snel in ieder geval) terwijl ik van Tilburg naar Utrecht reis, dat is toch raar![]()
Ik kijk dan op ns.nl en niet op hispeed.nl
Wel snel binnen 24 uur i.p.v. de aangekondigde 5 werkdagen.
Dat is dus niet handig, als ik het plan moet het er staan, ik zeg toch niet zo snelquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:43 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaamheden-2013_ht_27jun_5jul
Staat er gewoon op hoor
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 10:59:36Ansaldo: gezien alle keuringen kunnen er geen grote veiligheidsproblemen zijn. Hooguit lichtje dat niet knippert of kapotte wisser #fyra reageer retweet
Kan zo zijn, maar dat zijn sunk costs. Daar moet je niet meer naar kijken, maar wel naar de kosten die nog gaan komen en dan kan een nieuw treinstel wel degelijk er een stuk beter uitspringen.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:32:03Ansaldo: Als NMBS en NS treinen niet meer in gebruik nemen, dreigt de schroothoop. Dat zou kapitaalvernietiging zijn. #fyra reageer retweet
mja, dat is niet helemaal waar. Er kunnen namelijk altijd problemen opduiken die ten tijde van de keuring nog niet bekend waren. Dat is bijvoorbeeld met het winterweer in ieder geval gebeurd. Ze zijn weliswaar in Velim getest, maar daar lag niet voldoende sneeuw om een aantal problemen duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef icloud het volgende:
Je kunt er om lachen peter, maar strikt genomen hebben ze gelijk, een kapotte trein mag niet door de keuring komen, gezien dat wel is gebeurd is er het vermoedden dat de trein in orde is.
Onlangs op bezoek geweest in de Amsterdamse haven waar de Siemens Desiro Rus (bestemd voor Sotsji) werd overgeladen van binnenvaartschip naar short sea schip, grappig om te zien hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:58 schreef greavy het volgende:
Iemand had treintjes besteld?
[ afbeelding ]
Zes Lint'41'en.
Geleverd aan de Canadese Ottawa voor de O-train service.
http://www.railwaygazette(...)vered-to-ottawa.html
zeker, alleen bij een keuring vind je niet alles. De treinstellen zijn niet helemaal binnenste buiten gekeerd. Een goedkeuring vindt vaak al plaats op het moment dat nog niet alle problemen opgelost zijn, maar er geen serieuze veiligheidsissues meer zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:12 schreef icloud het volgende:
Ab hoeft alleen maar twijfel te zaaien, en zo keuring van autoriteiten is een zeer sterk punt juridisch gezien.
Alleen in een kort geding kun je de deskundigen en de andere partijen niet horenquote:Als de ns kans wil maken dan moeten ze bewijzen dat de keuring van lik me vestje was, en dan zou loyd of de inspectie als getuigen zeer belangerijk zijn.
ben ik niet met je eens, want een treinstel wordt niet binnenste buiten gekeerd.quote:90% van de problemen had gezien moeten worden tijdens de keuring.
ja, dat kan wel, het zal alleen niet de inzet van de NS zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:19 schreef icloud het volgende:
Het nederlands recht heeft daar geen mogelijkheid te er zijn drie opties bij een bp:
1.ns moet alle stellen afnemen
2.ns moet alle stellen afnemen en krijg schadevergoeding toegewezen
3.contract word ontbonden ales terug naar ab en geld terug.
Een contract halfontbinden gaat niet bij de rechter.
Een rechter kan dat niet beslissen, als het al zover komt dan moet dat in een schikking en niet via de rechter.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, dat kan wel, het zal alleen niet de inzet van de NS zijn.
NS en NMBS gaan vooral voor non conformiteit lijkt me.
strikt gekeken naar de wet zou het wel moeten kunnenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Een rechter kan dat niet beslissen, als het al zover komt dan moet dat in een schikking en niet via de rechter.
Volgens welk wetsartikel?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
strikt gekeken naar de wet zou het wel moeten kunnen
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:03:02Financiële organisatie NS heeft te maken met afgehaakte NS, Belgen die ontbonden hebben en vastgelopen Fyra-project. reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:04:25Financiële club NS, koper van de trein, heeft nog geen besluit genomen over toekomst contract met Ansaldo. Wil eerst eens praten. #fyra reageer retweet
4800 uur hersteltijd per treintwitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:14:42NS: Fyra's hebben niet alleen kinderziektes. Ansaldo zegt zelf: Hersteltijd 4800 uur per trein, kosten in totaal vele miljoenen. reageer retweet
4 man moeten er een half jaar aan werken, en dat per treinquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:17 schreef James1988 het volgende:
tes. Ansaldo zegt zelf: Hersteltijd 4800 uur per trein, kosten in totaal vele miljoenen.
je zou zeggen dat er ruimte is voor een iets andere interpretatie van die wet, maar goed op dit moment is de situatie voor de NS dus een stuk anders dan gedacht, want er is nog geen sprake van ontbinding van het contract.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:17 schreef icloud het volgende:
[..]
gedeeltelijke ontbinding is schadevergoeding, niet gedeeltelijk afnemen van de order.
Zover ik weet is in het contract opgenomen dat het onder nederlands recht valt, maar hoe kun je bij een rechter eisen dat het contract word nagekomen, als het contract niet is opgezegd en NSFS zich niet haast om hier iets over te beslissen? ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je zou zeggen dat er ruimte is voor een iets andere interpretatie van die wet, maar goed op dit moment is de situatie voor de NS dus een stuk anders dan gedacht, want er is nog geen sprake van ontbinding van het contract.
Het blijft dan ook een vraag onder welk recht het contract tussen Ansaldo en NSFSc valt en wanneer het al dan niet ontbonden wordt
Als of wij buitenstaanders alle interessante details weten. Nee, dus het is en blijft speculeren. Maar ik blijf Ansaldo een heel goed punt hebben, hoe heeft de V250 ooit toelating kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Zover ik weet is in het contract opgenomen dat het onder nederlands recht valt, maar hoe kun je bij een rechter eisen dat het contract word nagekomen, als het contract niet is opgezegd en NSFS zich niet haast om hier iets over te beslissen? ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker.
Wat ik bedoel is waarom klaag je iemand aan terwijl die gene het contract NIET heeft opgezegd? dat doe je toch pas na de opzegging.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als of wij buitenstaanders alle interessante details weten. Nee, dus het is en blijft speculeren. Maar ik blijf Ansaldo een heel goed punt hebben, hoe heeft de V250 ooit toelating kunnen krijgen.
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:30:27Ansaldo: bodemprocedure kan 2-3 jaar duren, schadevergoeding 5-10 jaar. Brengt liquiditeitspositie Italiaanse bouwer in gevaar. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:46:41NS: financiële tak NS mag contract opzeggen en ook eigen verplichtingen opschorten, omdat treinen niet kunnen rijden. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:49:18NS: tegen ons kan er geen vordering bestaan, geen contractpartij. Tegens financiële tak NS, koper trein, heeft Ansaldo juridisch niets. reageer retweet
Ofwel, die Italianen gaan failliet en NSFSC kan naar het geld (180 miljoen euro) dat tot op heden is betaald, fluiten.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:52:00NS: niet verplicht om Ansaldo inzage te geven in eigen second opinions voor eigen gebruik. #fyra reageer retweet
Schijntje, is volgens mij zelf minder dat NS betaald voor die concessie per jaarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 11:30:27Ansaldo: bodemprocedure kan 2-3 jaar duren, schadevergoeding 5-10 jaar. Brengt liquiditeitspositie Italiaanse bouwer in gevaar. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:46:41NS: financiële tak NS mag contract opzeggen en ook eigen verplichtingen opschorten, omdat treinen niet kunnen rijden. #fyra reageer retweet
twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:49:18NS: tegen ons kan er geen vordering bestaan, geen contractpartij. Tegens financiële tak NS, koper trein, heeft Ansaldo juridisch niets. reageer retweet
Ofwel, die Italianen gaan failliet en NSFSC kan naar het geld (180 miljoen euro) dat tot op heden is betaald, fluiten.twitter:edwinvanderaa76 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:52:00NS: niet verplicht om Ansaldo inzage te geven in eigen second opinions voor eigen gebruik. #fyra reageer retweet
Formeel is het 160 km/h maar er is later een advies van Save geweest waarin men heeft afgeraden om harder dan 140 km/h over overwegen te rijden in verband met risico's. In werkelijkheid zijn die risico's alleen echt groter bij overwegen in bogen en bij een aanrijding met een tank.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar staat trouwens gedefinieerd dat er alleen snelheden boven de 140 worden toegestaan als er geen overwegen zijn? Ik kan in de spoorwegwetten en -bepalingen op overheid.nl niets vinden.
Ik zie ze eigenlijk alleen op een treinwagon staan en niet ervoor op een overwegquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
Gelukkig rijden er in Nederland nog zoveel tanks over de weg!
De ironie dat er in Nederland geen tanks meer zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie ze eigenlijk alleen op een treinwagon staan en niet ervoor op een overweg
ze zijn er wel, maar we hebben geen tankbataljons meer en derhalve staat het spul nu in opslag.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:41 schreef b2py het volgende:
[..]
De ironie dat er in Nederland geen tanks meer zijn
kan me herinneren dat een aantal jaren geleden er nog een aanrijding tussen een defensievoertuig en een trein plaats heeft gevondenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
Gelukkig rijden er in Nederland nog zoveel tanks over de weg!
Morele vraag: Wat doe je als je rupsband eraf loopt, net als je op het spoor staat, en er komt een trein aan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan me herinneren dat een aantal jaren geleden er nog een aanrijding tussen een defensievoertuig en een trein plaats heeft gevonden
Edit: was in 2003 al. Volgens mij is toen een kopbak van een schommelboot zwaar beschadigd geraakt.,
Geëlektrificeerde draaischijf.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Raadplaatje.
Wie weet wat dit is/zijn en waar het voor dient?
Bronvermelding komt bij uitslag
Status In Ontwikkeling had ik begrepen. Je weet dat dit soort zaken nooit over rozen gaan en zeker als het met OVC in aanraking komt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Een paar maanden terug kwam NsHispeed met het idee voor een Fyra-toeslag laadpaal, weet iemand of daar verder ooit nog iets gedaan is? Is het gewoon helemaal geschrapt of.. ?
Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet inquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Status In Ontwikkeling had ik begrepen. Je weet dat dit soort zaken nooit over rozen gaan en zeker als het met OVC in aanraking komt.
Heb ik ook wel eens meegemaakt hoor, volgens mij niet zo bijzonder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag toch wat aparts gezien, want stapte in Groningen in een GTW waarvan de machinist beide motoren uitgeschakeld had.
Normaal loopt bij kering van de trein één van de motoren wel, maar deze keer dus niet. Twee minuten voor vertrek werd keurig eerst de ene krachtbron gestart en rond vertrektijd de andere.
Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |