abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 13:18:35 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128319180
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 27-06-2013 18:06:14 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128319331
Ja maar huu huu dan kan al het museummat niet meer rijden en kunnen we niet meer met ladderwagens aan de bovenleiding knutselen en zo ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:24:41 #3
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128319412
Niet meer op een houten ladder nee. We op een meervoudig geïsoleerde ladder of ladderwagen. Al vraag ik mij af of er überhaubt wel gebruik wordt gemaakt van de laddermogelijkheid in verband met de huidige veiligheidsregels.
pi_128319439
OH ja regels :9 ghehe regelsregels :~ Ghe :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128319448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja ik ken het principe maar ik vroeg me af of het haalbaar is om op de HSL Zuid onder 3KV zo hard te knallen.
Waarom zou je de überhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.
pi_128319464
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar huu huu dan kan al het museummat niet meer rijden en kunnen we niet meer met ladderwagens aan de bovenleiding knutselen en zo ;(
Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?

Ik snap die opmerking over viaducten aanpassen bij 25 kv niet zo, de bovenleiding hangt toch even hoog en breed, alleen wat draden meer.
pi_128319660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Waarom zou je de überhaupt HSL Zuid op 3 kV gelijkspanning zetten? Daar wordt nu al met 25 kV wisselspanning gewerkt.
Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128319692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? 3 kv hangt toch op dezelfde hoogte?

Ik snap die opmerking over viaducten aanpassen bij 25 kv niet zo, de bovenleiding hangt toch even hoog en breed, alleen wat draden meer.
Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:32:17 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128319702
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het mooi uniform is dan. Materieel dat voor meerdere spanningen geschikt is is storingsgevoeliger.
Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:32:40 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128319713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bij 25KV is de overslagafstand veel groter dus moet er meer ruimte zijn om dat te voorkomen. Daarom hangt de bovenleiding iets hoger zijn de isolatoren groter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:33:54 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128319768
Wat goed dat het treinentopic weer over wezenlijke zaken gaat. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128319883
Ja, maar onder een viaduct hangt de draad op isolatorafstand van het beton af. Die afstand moet ook groter. En best wel wat. Maar lager hangen betekent dat de draad tegen de trein aankomt. Daarom hangt 25KV-bovenleiding dus ook iets hoger, niet alleen de isolatoren zijn groter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128319888
quote:
6s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

overslagafstand? je bedoelde de afstand tussen twee bovenleidingen/sporen?
pi_128319894
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt geen 300 km/u onder 3 kV omdat je de stroomafname niet betrouwbaar genoeg krijgt. Het vonkt nogal.
Ah. Kiek.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128319930
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
pi_128319932
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef icloud het volgende:

[..]

overslagafstand? je bedoelde de afstand tussen twee bovenleidingen/sporen?
Overslagafstand is de afstand waarop vonken gaan overslaan. Die is anders voor 25KV dan voor 3KV.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:40:08 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128320022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
Ook op Somda en Opeens Had Ik Het komt het wel eens voorbij. :+
pi_128320064
Proefballonnetjes dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 13:42:40 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128320116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:37 schreef lyolyrc het volgende:
Voor zover ik het treinennieuws volg, lees ik alleen hier op FOK! over het invoeren van 3 kV als bovenleidingspanning. Wordt dit werkelijk onderzocht, of is het luchtballonnetje van iemand?
het is begonnen als proefballonnetje volgens mij, maar de geluiden om het ook echt door te voeren klinken wel steeds luider. In beleid of maatregelen om dit voor elkaar te krijgen is helemaal niets terug te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128320180
De website van NS Financial Services, de Ierse financierings- en leasemaatschappij die de NS gebruikt om belasting te ontwijken in Nederland, vermeldt al de trotse eigenaar te zijn van de Fyra V-250.

De ruzie tussen de Nederlandse Spoorwegen (NS) en treinfabrikant AnsaldoBreda over de faaltrein Fyra komt morgen tot een voorlopige apotheose als het kort geding over de afname van de treinen dient. De Italianen willen dat de NS toch zestien treinen afneemt, omdat dat contractueel zo afgesproken is. De NS zien dat echter niet zitten omdat de Fyra V-250 mankementen zou vertonen.

Op haar website vermeldt de Ierse dochter van de NS onder het kopje 'Rolling Stock' echter al eigenaar te zijn van de V-250 van AnsaldoBreda. Het Financieele Dagblad vraagt zich vandaag af of NS een trein wel kan afbestellen die al als bezit op de site staat.

O. Oost | 27 jun 2013 | 12:44 Reageer (22)
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:47:53 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, maar onder een viaduct hangt de draad op isolatorafstand van het beton af. Die afstand moet ook groter. En best wel wat. Maar lager hangen betekent dat de draad tegen de trein aankomt. Daarom hangt 25KV-bovenleiding dus ook iets hoger, niet alleen de isolatoren zijn groter.
Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128320344
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op de HSL hangt ie juist lager, op de Betuweroute volgens mij op de standaard hoogte (5,5 m).
Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:51:46 #23
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128320441
Nee.. De BR is nog niet volledig geschikt voor doublestack vervoer doordat de draad te laag hangt. De tunnels zijn er wel op voorbereid.
pi_128320465
Hoe werkt dat dan bij een multicourantloc, hoe kan zo loc het verschil weten tussen een normale bovenleiding hoogte en een betuweroutehoogte? want ik neem aan dat de pantograaf vanzelf naar de juiste hoogte gaat als je het knopje induwt? en dat je niet het knopje moet blijven induwen om op de juiste hoogte te komen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:53:08 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128320481
Dat verschil is er niet.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:55:10 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320559
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Betuweroute en HSL hangt 'ie hoger. Anders zouden er geen dubbeldekkers kunnen rijden oid. En op de Betuweroute omdat die gebouwd is voor doublestack containervervoer.
Nee, hij hangt niet hoger, hij wordt bij kunstwerken niet verlaagd, en daarom passen dubbeldekkers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128320597
Oh okay :herp: In België hangt de boel wel marginaal hoger geloof ik?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:00:24 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320750
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh okay :herp: In België hangt de boel wel marginaal hoger geloof ik?
Ja, het 3kV-net hangt op 5800 mm, in Nederland de 1800V op 5500 mm. Dat de HSL lager hangt komt uit de Europese eisen, die stellen dat bij een HSL de rijdraad ergens tussen 5080 en 5300 mm hangt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 14:01:48 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128320794
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er op de GTW weer een nieuwe bestemming bij: https://twitter.com/RobDammers/status/350194370147938304/photo/1
"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:03:19 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128320843
Die hadden we idd nog niet gezien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:13:05 #31
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128321191
3 kV is trouwens ook heel handig als je harder gaat rijden. Want dan kan materieel wat sneller optrekken. 200 km/h is dan ook te doen met treinen van 300 tot 350 meter.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 14:18:11 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128321392
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"
hmm. Stond als bestemming Ellen ten Damme ;)

zie ook in dit filmpje:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128321692
Zou de Duitse bovenleidingsspanning (15kV~) niet geïmplementeerd kunnen worden? Ik heb geen echt idee van de nadelen en voordelen in vergelijking met 25kV~. Van overslagafstand had ik echt nog nooit gehoord...
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:31:19 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128321882
Voor 15 kV moet een apart energienetwerk worden opgezet i.v.m. de afwijkende frequentie (16,7 Hz). 25 kV 50 Hz kan gewoon aan het energienetwerk worden onttrokken.
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:31:47 #35
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_128321900
Voor Duitse spanning heb je een heel extra distributienetwerk nodig, en elektriciteitscentrales, aangezien dat op 16.7Hz werkt. Kost nog vele malen meer dan alles ombouwen voor 25kV ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:56:42 #36
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128322950
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef V2 het volgende:
Voor Duitse spanning heb je een heel extra distributienetwerk nodig, en elektriciteitscentrales, aangezien dat op 16.7Hz werkt. Kost nog vele malen meer dan alles ombouwen voor 25kV ;)
Aparte centrales hoeft niet, je kunt het 16 2/3 Hz net via DC aan het 50 Hz net koppelen he. Dus 50 Hz gelijkrichten, en dan vanaf DC weer inverteren naar 16 2/3 Hz.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128324703
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hmm. Stond als bestemming Ellen ten Damme ;)

zie ook in dit filmpje:
Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film? :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 15:45:43 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128324808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Knippert het bestemmingsdisplay nou of ligt dat aan de film? :P
Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128325351
http://www.nu.nl/binnenla(...)-onderzoek-fyra.html

Vooral dat laatste stukje :{

quote:
Volgens Lohman zijn er afspraken gemaakt over de levering van de treinen, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) de verplichtingen niet na. In afwachting van het onderzoek wil Lohman daarom een 'standstill' afspreken zodat de NS en NMBS geen nieuwe handelingen of overeenkomsten met derden kunnen aangaan.
-O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:00:35 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128325442
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het knippert op een voor het menselijk oog niet waarneembare frequentie. De camera gebruikt weer een andere frequentie, waardoor het knipperen zichtbaar wordt
http://wapedia.mobi/en/Stroboscopic_effect
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 16:03:30 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128325546
quote:
dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128326030
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Niet meer op een houten ladder nee. We op een meervoudig geïsoleerde ladder of ladderwagen. Al vraag ik mij af of er überhaubt wel gebruik wordt gemaakt van de laddermogelijkheid in verband met de huidige veiligheidsregels.
Ja, wordt nog toegepast.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:17:48 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128326045
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste stukje moet er niet van komen. Anders heeft Ansaldo plots met nog veel meer partijen ruzie en moeten we als reizigers nog de barricaden op ook ...
Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 16:21:58 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128326174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat AB ermee wil bereiken...
met dat laatste stukje niets, maar iig willen ze dat alle treinen afgenomen worden. Dat levert hun het broodnodige geld op. Of er daadwerkelijk ook mee gereden wordt zal ze een zorg zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:14:37 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128327945
Het was niet serieus bedoeld maar snelle reactie van ProRail:

Geachte heer Bork,
U heeft op 27 juni 2013 contact opgenomen met ProRail. U vraagt of het mogelijk is de webcam te Sporen Den Bosch te ontdoen van de regendruppels en dit te voorkomen middels een overkapping.

Ik wil u allereerst hartelijk danken voor uw alertheid en betrokkenheid.Ik moet u wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit mogelijk is, maar dat ik uw verzoek wel heb doorgezet naar mijn collega's in de regio die bij het project betrokken zijn. Zo gauw ik een reactie ontvangen heb, neem ik uiteraard contact met u op.
Ik heb uw bericht geregistreerd en in behandeling genomen onder referentienummer PRO-54083-D4S8N9.Als u nog vragen heeft dan kunt u mij altijd bellen of e-mailen.
Met vriendelijke groet,

Dhr. medewerker ProRail


Je moet ze wel aan het werk houden :Y .
Het was trouwens wel snel schoon ^O^ _O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 17:17:27 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128328040
held _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128328897
Met de auto naar het spoor. 8)7

Meer fietsparkeerplaatsen, daar zou de prioriteit moeten liggen!
pi_128329746
In Straatsburg kan het, in de bus en tram betalen met je smartphone
http://alsace.france3.fr/(...)u-de-bus-276903.html
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:21:29 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128332618
quote:
Prorail mag bij deze een nekschot krijgen. Dat NS het niet wilt omdat de IC-treinen van en naar Den Haag trager worden ok. Maar Prorail kan prima zeggen dat het alternatief is dat de IC trager wordt op dat stuk zonder dat de knoop in Gouda naar de maan gaat. Toch doen ze alsof de Goudse knoop om zeep geholpen wordt.
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:44:15 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128333500
Ik snap ook niet waarom de sprinter naar Den Haag niet wat korter achter de IC naar Den Haag aan kan. Nu vertrekt ie pas 4 minuten na doorkomst van de IC uit Goverwelle, en komt pas vijf minuten na aankomst van de IC aan in Gouda (vier minuten na vertrek van de IC). Dat moet toch wel wat sneller kunnen lijkt me. Twee minuten achter de IC aan moet toch prima te doen zijn volgens mij. Dan is bij aankomst het perron al twee minuten vrij, geen enkel probleem dus. En met die twee minuten heb je met gemak een stop bij BleiZo.

En mocht men dat niet willen, dan moet je de sprinter naar Den Haag maar in laten halen op Leidsche Rijn-Woerden en een station tussen Gouda en Den Haag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:46:55 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128333612
is het grootste probleem niet dat ie richting Den Haag de IC Rotterdam moet kruisen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:24 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_128333733
Ik kreeg vandaag een nieuwe OV chipkaart op de post, omdat m'n oude bijna verloopt. De service is bijna griezelig! :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:41 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128333738
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
is het grootste probleem niet dat ie richting Den Haag de IC Rotterdam moet kruisen?
Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:51:05 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128333800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Neuh, die perronopvolging waar Dennis het over had. Je moet het perron niet alleen leegrijden maar op het moment dat het perronspoor leeggereden is mag de sprinter nog niet bij het voorsein van het inrijsein van Gouda zijn. Daar zit dan ook weer wat buffer bovenop voor de robuustheid. Zo kom je bij elkaar aan die vier minuten.
valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.

Op dit stukje kan seinverdichting dus nog wat opleveren :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 19:52:11 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128333840
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.
De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128333941
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:00:44 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128334254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

De sprinter gaat naar spoor 4 (noordelijke spoor) in Goverwelle, de IC's gaan via spoor 3.
k. ik dacht altijd dat de IC's via het buitenste spoor gingen, maar dit scheelt weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:00:56 #59
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128334265
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

valt me dan mee dat de trein geen last heeft van de IC Rotterdam.

Op dit stukje kan seinverdichting dus nog wat opleveren :)
ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:02:03 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128334309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

ETCS Level 2, 2+ of 3 only ook. Zeker met korte blokjes.
jup, alleen is het de vraag waar en wanneer ze dat neer gaan leggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128334375
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128334668
De Sprinter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:11:52 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128334677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
dat is wel de bedoeling ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128334762
Ja. Overigens blijven de seinen leidend.
bron: http://www.treinreiziger.(...)am_en_utrecht-145395
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:15:40 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128334822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer 8)7
Je hebt wat speling in Poznan ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:17:55 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128334936
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer 8)7
Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhem _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:19:03 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128334980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wordt je straks nog omgeleid via Amersfoort-Deventer-Arnhem _O-
nah, dat zal wel niet vanwege het kopmaken en het gedoe daar omheen, hoewel je het wel kunt proberen als je een trek-trek-combi kunt maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:21:36 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128335077
Ik denk gewoon later vertrek.
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2013 @ 20:23:11 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128335135
Op Bahn.de staat ie nu al met +120 aangegeven: http://reiseauskunft.bahn(...)71&station_type=dep&
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:23:23 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128335145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef icloud het volgende:
Kan atb en ermts op een baan tegelijkertijd aanstaan en dienen?
Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval. :)

Waarom de seinen op Amsterdam - Utrecht leidend blijven als je onder ERTMS rijdt is me niet duidelijk. Je hebt die seinen niet nodig.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:24:26 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128335186
Volgens DB +120 vertrek, dus gewoon wachten tot het baanvak open is.

Edit: Dennis was me voor ...

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef dennistd het volgende:
Op Bahn.de staat ie nu al met +120 aangegeven: http://reiseauskunft.bahn(...)71&station_type=dep&
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:27:33 #72
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128335313
Lol met Eva

EVA zegt:Bezig met verzenden...
EVA zegt:Uw e-mail is verzonden, u ontvangt per e-mail een bevestiging van ontvangst. Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
U zegt:kan het sneller dan 5 werkdagen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
U zegt:kan het sneller dan 5 werkdagen?
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:ja
EVA zegt:Prima. NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut). Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
U zegt:ik wil teruggebeld worden
EVA zegt:Ik kan helaas geen contact met u opnemen. NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut). Is er nog iets anders waarmee ik u van dienst kan zijn?
U zegt:ik heb geen telefoon
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Wat bedoelt u?
U zegt:ik heb geen telefoon
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:ja
EVA zegt:Prima. Mijn collega's zijn op dit moment telefonisch bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut). Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?
U zegt:ik heb geen telefoon
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Wat bedoelt u?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_128335958
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:15 schreef bork het volgende:

[..]

Je hebt wat speling in Poznan ;)
Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128336084
heerlijk discussieren met Eva, altijd leuk.
quote:
U zegt:ik wil geld terug
EVA zegt:Heeft u een vraag over hoe u bij vertraging geld terug kunt krijgen?
U zegt:Ja, maar ook zonder vertraging.
EVA zegt:Had u vertraging terwijl u met een NS-abonnement reisde?
U zegt:Nee ik wil gewoon geld
EVA zegt:Een papieren formulier voor geld terug bij vertraging kunt u ophalen bij de NS-servicebalie, Kiosk of AH-to-go met NS-kaartverkoop. U kunt het formulier ook telefonisch bestellen via NS Klantenservice 0900 - 20 21 163 (¤ 0,10 per minuut) of online aanvragen via de link formulier Geld Terug bij Vertraging bestellen. Binnen enkele werkdagen krijgt u het dan thuisgestuurd. Checkt u in en uit met uw OV-chipkaart bij NS? Dan kunt u via 'Mijn Reishistorie' in uw Mijn NS-account een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:47:16 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128336104
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Als er verder niks meer mis gaat komt me dit eigenlijk niet zo slecht uit. Maar het begin is niet best.
Is het Wit-Russisch bierdepot open? Het kan rap gaan, de Tsjech is vaak vrij vlot uitverkocht O-) :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 27-06-2013 20:48:25 (sorry dat was vroeger) ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_128336214
We hebben nog ruim een uur voor de kiosk of de AH togo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:51:36 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128336284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben nog ruim een uur voor de kiosk of de AH togo :')
O, jullie zitten er nog niet in?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_128336301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
Volgens DB +120 vertrek, dus gewoon wachten tot het baanvak open is.

Edit: Dennis was me voor ...

[..]

Ding zal dan Köln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:55:18 #79
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128336460
Gisteren is dit filmpje gepost


Op 2.36 is het net een Plan V die er aan komt rijden. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_128336513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef bork het volgende:

[..]

O, jullie zitten er nog niet in?
Dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 21:14:42 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128337398
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gisteren is dit filmpje gepost


Op 2.36 is het net een Plan V die er aan komt rijden. :P
misschien hebben ze voor het ontwerp wel naar een V'tje gekeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128337540
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ding zal dan Köln enzo over gaan slaan en vanaf Oberhausen meteen richting Dortmund gaan. Scheelt behoorlijk wat tijd.
Hoeveel dan? Je zult sowieso kop moeten maken, of je nou via Gelsenkirchen of via Bochum rijdt toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128337839
Dr is tussen Oberhausen Sterkrade en Oberhausen Hbf nog een goederenboog richting Osterfeld Gbf waarmee je zonder kopmaken uit Emmerich ri Dortmund zou kunnen. Op bahn.hafas.de lijkt het alleen nu zo alsof de 447 toch gewoon de normale route rijdt.
pi_128337960
IT MOVES! +116
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128337992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
IT MOVES! +116
Tijd voor bier!
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:28:02 #86
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_128338058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
IT MOVES! +116
Halen jullie de overstap misschien nog?
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:33:17 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128338348
ICE104 is vanaf Arnhem via Deventer richting Amersfoort naar Amsterdam onderweg.

Edit: Via de Valleilijn omgeleid zelfs. Arnhem - Ede Wageningen - Amersfoort - Amsterdam, maar ben benieuwd of hij het nog doet nu het baanvak weer open is.
pi_128338361
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Tijd voor bier!
AL Bezig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128338383
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

AL Bezig :)
Keurig, wederom ben ik niet teleurgesteld.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:36:52 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128338550
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op de Hanzelijn is dat al sinds de oplevering het geval. :)

Waarom de seinen op Amsterdam - Utrecht leidend blijven als je onder ERTMS rijdt is me niet duidelijk. Je hebt die seinen niet nodig.
Die zijn ook niet leidend. Alleen het rode lampje is leidend.
pi_128338552
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Halen jullie de overstap misschien nog?
Normaal wel, hebben we 265 minuten voor :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:38:56 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128338689
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Normaal wel, hebben we 265 minuten voor :X
Nu nog 145. :s)
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:40:24 #93
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_128338759
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Normaal wel, hebben we 265 minuten voor :X
Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komen :)
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:45:56 #94
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128339038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nu nog 145. :s)
Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan eten :Y) .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128339350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:40 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Ow, zolang er geen dronken Pool op de rails gaat liggen gaat het dus goed komen :)
Ja daar kun je gewoon overheen rijden dan he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 21:53:00 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128339405
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:45 schreef MPG het volgende:

[..]

Nog lang genoeg om ergens een hapje te gaan eten :Y) .
logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijt _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:18 #97
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128339467
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

logisch dat je over eten begint. Jij moet je kroppen sla natuurlijk kwijt _O-
Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!
De zakken gesneden en gewassen slaaj, en de komkommer- en tomatenschijfjes, die moeten op broodjes belanden!
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 21:58:29 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128339682
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef MPG het volgende:

[..]

Nee, kroppen slaaj moeten de fabriek in!
De zakken gesneden en gewassen slaaj, en de komkommer- en tomatenschijfjes, die moeten op broodjes belanden!
is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zit :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:59:02 #99
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128339700
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet nodig. Na een paar biertjes merkt Fles toch niet meer of er nu wel of niet een komkommer of tomatenschijfje tussen de sla zit :P
_O-
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128339902
Inmiddels is de 447 opgeheven tussen Duisburg en Wuppertal en zal ie zoals al voorspeld nog voor Oberhausen linksaf slaan en rechtstreeks naar Dortmund gaan. Daar nog maar +30 aldus bahn.hafas.de
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:04:38 #101
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_128339931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw Godver. We zitten in de EN naar Warszawa. Op Utrecht Centraal. Treinreis van 4500 km gepland maar we komen de startlijn nog niet eens af vanwege een springer 8)7
Aanrijding-met-persoon Utrecht-Bunnik
De beperkingen als gevolg van een aanrijding met een persoon tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen. Houdt u nog rekening met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.

Aanrijding-met-persoon Utrecht-Lunetten
De beperkingen als gevolg van een aanrijding met een persoon tussen Utrecht Centraal en Zaltbommel zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen. Houdt u tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen nog rekening met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')