Ja, vind ik ook. Alleen ontgaat het me een beetje wat nou de excursietrein is? En die trein die bij Breyell twee keer moest wachten, was dat ook een excursietrein?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:32 schreef James1988 het volgende:
@dennistd: Inderdaad een fraaie verzameling aan plaatjes
Dus de excursietrein is onduidelijk en een vlag op een trein is kut. Wat wil je nu dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Alleen ontgaat het me een beetje wat nou de excursietrein is? En die trein die bij Breyell twee keer moest wachten, was dat ook een excursietrein?
Oh en die duffe NVBS-vlag op die neusBitch please
De trein bij Breyell is de excursietrein, waarmee we van Kaldenkirchen naar Koblenz zijn gegaan en weer terug. De foto's zijn dan ook van de lege trein, die vanuit Koblenz kwam en ook weer terug moest. En die vlag heeft er niet de hele dag op gezeten hoor, ongeveer een half uur na aankomst is ie opgehangen en een kwartier voor vertrek was ie eraf.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Alleen ontgaat het me een beetje wat nou de excursietrein is? En die trein die bij Breyell twee keer moest wachten, was dat ook een excursietrein?
Oh en die duffe NVBS-vlag op die neusBitch please
Nja, okeequote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus de excursietrein is onduidelijk en een vlag op een trein is kut. Wat wil je nu dan?
Hebben ze eindelijk géén vlag op de excursietrein is het weer niet goed
Waarom zat die vlag er op dan? Tegen "piraterij"? Is de NVBS ook op dat niveau beland inmiddels ja? Dan hoor ik het graag want dan kan ik m'n geld wel beter gebruiken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
De trein bij Breyell is de excursietrein, waarmee we van Kaldenkirchen naar Koblenz zijn gegaan en weer terug. De foto's zijn dan ook van de lege trein, die vanuit Koblenz kwam en ook weer terug moest. En die vlag heeft er niet de hele dag op gezeten hoor, ongeveer een half uur na aankomst is ie opgehangen en een kwartier voor vertrek was ie eraf.
Bronquote:Geen marktverkenning Fyra-alternatief
De Tweede Kamer zal staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) niet oproepen om buiten de NS naar alternatieven voor de Fyra te gaan zoeken. Dat blijkt dinsdag bij een rondgang langs de diverse partijen.
Coalitiepartij PvdA en een aantal oppositiepartijen zeiden vorige week in het debat over het mislukte hogesnelheidsproject een marktverkenning te willen om te kijken of er naast de Nederlandse Spoorwegen ook andere partijen op het traject tussen Amsterdam en Brussel zouden kunnen gaan rijden.
Mansveld zei tijdens het debat echter dat dit juridisch niet kan, omdat de concessie nu eenmaal is gegund aan de NS. Pas als de NS op 1 oktober niet kan aantonen een volwaardig alternatief te bieden voor de ten grave gedragen V250 van Ansaldobreda, kan er ruimte komen voor andere marktpartijen.
Aanbesteding
Een marktverkenning nu zou volgens de staatssecretaris het karakter kunnen krijgen van een aanbesteding, wat juridische consequenties zal hebben. CDA-Kamerlid Sander de Rouwe stelde dat een verkenning wel zou kunnen. Het voordeel hiervan is dat er snel geanticipeerd kan worden als blijkt dat de NS op 1 oktober geen geschikte vervanger heeft gevonden.
PvdA-Kamerlid Duco Hoogland legt zich voorlopig neer bij de uitleg van Mansveld, maar hij wil wel een hoorzitting met experts op het gebied van aanbestedingen.
Knarsetandend
Ook VVD-Kamerlid Betty de Boer zegt 'knarsetandend' te wachten op het alternatieve plan van de NS. "De NS moet nu laten zien wat ze waard zijn. We moeten het plan toetsen aan de concessie, pas dan kunnen we vervolgstappen zetten."
Begin deze maand werd de stekker definitief uit het Fyra-project getrokken.
Dan slaat men op de verjaardagskalender een blaadje om...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer niks doen, geef ze de kans tot 1 oktober. Drie keer raden wat er op 1 oktober gebeurt
Precies, en gebeurt er weer niks. NS blijft gewoon minimaal tot en met het eind van de huidige concessie met dit onvermogen wegkomen en de reiziger is de lulquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan slaat men op de verjaardagskalender een blaadje om...
Dat zullen we nog wel eens zien.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, en gebeurt er weer niks. NS blijft gewoon minimaal tot en met het eind van de huidige concessie met dit onvermogen wegkomen en de reiziger is de lul
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien.
Ik voel me niet vertegenwoordigd door MVBOV, de toon waarop gecommuniceerd word bij iedere ruft die de NS laat staat me niet aan...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, waarom. Driek roept zoiets niet zomaar he
mja, er is wel reden tot ongerustheid, want de reiziger krijgt al jaren niet geleverd wat er beloofd is, Dan wordt het onderhand wel eens tijd om de duimschroeven wat aan te draaienquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik voel me niet vertegenwoordigd door MVBOV, de toon waarop gecommuniceerd word bij iedere ruft die de NS laat staat me niet aan...![]()
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:44 schreef James1988 het volgende:
MVBOV komt ook niet op voor reizigers in Île-de-France...
Oh dus ik heb niet het recht om te k*nkeren mopperen omdat ik over de grens woon?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:44 schreef James1988 het volgende:
MVBOV komt ook niet op voor reizigers in Île-de-France...
Ik neem aan dat er nog een hele tijd niets mee gaat gebeuren zolang juridische procedures lopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens vraag ik me af wat er in de tussentijd aan de v250 treinen (is) gebeurd. tussen januari 2013 en juni 2013 zit een half jaar. het laatste wat ik uit de berichtgeving heb vernomen is dat de AnsaldoBreda-technici terug naar Italie zijn gegaan.
De laag guano op het dak is wat dikker geworden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens vraag ik me af wat er in de tussentijd aan de v250 treinen (is) gebeurd. tussen januari 2013 en juni 2013 zit een half jaar. het laatste wat ik uit de berichtgeving heb vernomen is dat de AnsaldoBreda-technici terug naar Italie zijn gegaan.
Oh jee, de kerkgangers van OLV ter nood zijn verdwaald...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Pff spoorlopers tussen Gouda en Rotterdam
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:28 schreef bork het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)lere-intercitys.htmlCU FTW!
Ik mis hier Amersfoort - Zwolle. Daar kan met het afsnijden van de boog bij Harderwijk ook een grote reistijdwinst gehaald worden.quote:Kansrijk zijn de trajecten Utrecht-Eindhoven, Gouda-Utrecht-Arnhem, Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Amersfoort-Apeldoorn
Komen er weer verkiezingen aan of zo?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:28 schreef bork het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)lere-intercitys.htmlCU FTW!
En waarom wordt het dan nu ineens als nieuws gebracht?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, dat is al een hele tijd het standpunt van CU.
Omdat nu de tweede kamer ermee instemt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waarom wordt het dan nu ineens als nieuws gebracht?
Leuk verhaaltje van CU, maar er zijn flinke aanpassingen van de infrastructuur nodig om dit te realiseren. Daarvoor zal eerst budget moeten worden vrijgemaakt. Daarnaast vraag ik me af of de aanschaf van snellere treinen afgedwongen kan worden, aangezien de concessie voor het hoofdrailnet onderhands aan NS is gegund.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:30 schreef remcoP het volgende:
[..]
[..]
Ik mis hier Amersfoort - Zwolle. Daar kan met het afsnijden van de boog bij Harderwijk ook een grote reistijdwinst gehaald worden.
Oh ja okeequote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:40 schreef remcoP het volgende:
[..]
Omdat nu de tweede kamer ermee instemt.
Maar eigenlijk had daar pakweg 30 jaar geleden al op ingezet kunnen en dus moeten worden natuurlijkquote:Omdat de NS vaak tientallen jaren met materieel doet, moet er volgens de ChristenUnie en GroenLinks nu worden ingezet op snelle uitvoeringen.
De concessieafspraken moeten nog in detail worden vastgesteld. Dan voeg je een regeltje toe: De concessiehouder dient optimaal gebruik te maken van mogelijkheden in de infrastructuur om reistijden te verkorten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje van CU, maar er zijn flinke aanpassingen van de infrastructuur nodig om dit te realiseren. Daarvoor zal eerst budget moeten worden vrijgemaakt. Daarnaast vraag ik me af of de aanschaf van snellere treinen afgedwongen kan worden, aangezien de concessie voor het hoofdrailnet onderhands aan NS is gegund.
Je komt er als concessiehouder zelfs mee weg om helemáál geen treinen te laten rijden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan kom je echt niet meer weg met 160 km/h op het moment dat er al jarenlang 200 km/h gereden kan worden.
Tsja, dan heeft iemand het nut van aanbestedingen toch echt niet helemaal begrepen, to put things nicely.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:46 schreef James1988 het volgende:
De concessiehouder komt overal mee weg, want de opdrachtgever wil niet weten van andere mogelijkheden.
Ja. Van de regen in de drup. Heb je nog meer van die geweldige ideeën?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:07 schreef Peter het volgende:
Breng al het OV onder bij een aparte openbaarvervoers-autoriteit waarin rijk en provincie/gemeente aandeelhouder zijn.
Wat is er mis mee? Nu heb je overheden met 2 petten op. Aandeelhouder en concessieverstrekker.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Van de regen in de drup. Heb je nog meer van die geweldige ideeën?
Ja, en in jouw voorstel ookquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Nu heb je overheden met 2 petten op. Aandeelhouder en concessieverstrekker.
Dan is de concessieverstrekker een apart overheidsorgaan dat geen verantwoording hoeft af te leggen aan aandeelhouders van OV-bedrijven. Je kunt dan duidelijke afspraken maken over het handhaven van concessies. Lijkt mij veel makkelijker dan alles bij 1 of 2 ministers te parkeren qua landelijke OVquote:
Klopt, er zijn vast genoeg pro-rail betuttelingsregeltjes die allemaal eisen stellen. Zul je zien dat een trein bijvoorbeeld niet met 200 km/h langs een perron mag rijden. Moeter er starks allerlei nieuwe stations komen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje van CU, maar er zijn flinke aanpassingen van de infrastructuur nodig om dit te realiseren. Daarvoor zal eerst budget moeten worden vrijgemaakt. Daarnaast vraag ik me af of de aanschaf van snellere treinen afgedwongen kan worden, aangezien de concessie voor het hoofdrailnet onderhands aan NS is gegund.
Stom dat ze daar in Kampen-Zuid geen rekening mee gehouden hebben idd. Bij Dronten wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:20 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, er zijn vast genoeg pro-rail betuttelingsregeltjes die allemaal eisen stellen. Zul je zien dat een trein bijvoorbeeld niet met 200 km/h langs een perron mag rijden. Moeter er starks allerlei nieuwe stations komen.![]()
mja, Kampen-Zuid ligt in een bocht, waardoor er daar maar 160 km/h gereden mag worden en dan mag het wel zoquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stom dat ze daar in Kampen-Zuid geen rekening mee gehouden hebben idd. Bij Dronten wel.
neuh. Lijkt me dat de boogstraal op dit moment de beperkende factor isquote:
Nullarbor Plain ftwquote:
Ik mis Duivendrecht - Utrecht en Eindhoven - Venlo. Was die eerste niet al voorbereid op 200?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:30 schreef remcoP het volgende:
[..]
[..]
Ik mis hier Amersfoort - Zwolle. Daar kan met het afsnijden van de boog bij Harderwijk ook een grote reistijdwinst gehaald worden.
Ja, dus daar hoeft niks meer voor te worden aangepast hèquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik mis Duivendrecht - Utrecht en Eindhoven - Venlo. Was die eerste niet al voorbereid op 200?
Ik checkte even dat kaartje van de baanvaksnelheden in dit topic en daar staat 140 bij Utrecht - Duivendrecht terwijl er wel 200 staat op de Hanzelijn, vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, dus daar hoeft niks meer voor te worden aangepast hè![]()
Helmond - Horst-Sevenum is ook al geschikt voor 160. 200 is niet te doen met die bocht bij Helmond.
Ik weet niet of Helmonders het überhaupt fijn vinden als treinen met 200 km/h dwars door Helmond gaan. Iets met geluid en NIMBY's.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Helmond - Horst-Sevenum is ook al geschikt voor 160. 200 is niet te doen met die bocht bij Helmond.
Ik weet het ook niet allemaal precies, maar ik geloof dat in ieder geval de buitenste sporen voor 200km/h geschikt zijn tussen Utrecht en Bijlmer ArenA en de binnenste sporen voor 160km/h (is ook geel in het plaatje in de OP).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik checkte even dat kaartje van de baanvaksnelheden in dit topic en daar staat 140 bij Utrecht - Duivendrecht terwijl er wel 200 staat op de Hanzelijn, vandaar mijn vraag.
Met ICM heb je geen draaischijf nodig, he. Die hebben de unieke feature van een cabine aan iedere kant.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nullarbor Plain ftw![]()
Gewoon overal alleen rechte stukken en als je de andere kant op moet: Draaischijven. Wel van 400 meter doorsnee natuurlijk want er moet 16 bakken ICM op passen.
Nee, gewoon de kopstation inrichten zoals je dat in de Efteling hebt bij een aantal attracties, met zo een draaischijf al rijdend instappen....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nullarbor Plain ftw![]()
Gewoon overal alleen rechte stukken en als je de andere kant op moet: Draaischijven. Wel van 400 meter doorsnee natuurlijk want er moet 16 bakken ICM op passen.
16 bakken? 1 lange bak van 300 meter. Waarom zou je dat in stukkies doen en kostbare ruimte met bakovergangen verliezen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nullarbor Plain ftw![]()
Gewoon overal alleen rechte stukken en als je de andere kant op moet: Draaischijven. Wel van 400 meter doorsnee natuurlijk want er moet 16 bakken ICM op passen.
Met treinen werkt dat zo:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, gewoon de kopstation inrichten zoals je dat in de Efteling hebt bij een aantal attracties, met zo een draaischijf al rijdend instappen....
[ afbeelding ]
en wegschieten als een katapultquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Misschien kunnen ze de Fyra nu in gaan zetten.![]()
![]()
![]()
bestel er nog 200 bij.
lijkt mij kei handig! Zeker tijdens de spits en met mensen die op het idiote idee komen om een fiets mee te nemen in de trein.quote:
Om een bocht te maken bedoel ikquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met ICM heb je geen draaischijf nodig, he. Die hebben de unieke feature van een cabine aan iedere kant.
ja of op stations waar meer dan 6 man tegelijk met dezelfde trein mee willenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
lijkt mij kei handig! Zeker tijdens de spits en met mensen die op het idiote idee komen om een fiets mee te nemen in de trein.
Laten we een trein gebruiken om in een trein te stappen. "Dames en heren, de trein voor de trein heeft vertraging door een vertraagde trein van een trein."quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja of op stations waar meer dan 6 man tegelijk met dezelfde trein mee willen
Trainceptionquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Laten we een trein gebruiken om in een trein te stappen. "Dames en heren, de trein voor de trein heeft vertraging door een vertraagde trein van een trein."
Holy shit dudequote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Geen mooier geluid dan een kabel die over een set rollers naar 200 km/h accelereert
Het kan nog gekkerquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Holy shit dudeHoeveel g is dat?
Oh wacht, ff uitrekenen
Oh dat is nog "maar" 1,4 g. Tering zwaartekracht is ook geen kattepis dus.
het sprintermaterieel kan er zelfs boven zitten. Voor IC's kom je iets lager uit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:55 schreef Frenk3nstein het volgende:
Wat halen treinen in Nederland voor vertraging bij een noodstop dan? Op wiki zie ik 1m/s2 staan voor sgm, is dat normaal?
Combinatie van perron, maximale verkanting langs perron en boogstraal. Al mag je van Prorail met slechts 160 km/h langs het perron.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Lijkt me dat de boogstraal op dit moment de beperkende factor is
SLT, VIRM, DDZ, ICM 1,2 m/s^2. SGM lager.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het sprintermaterieel kan er zelfs boven zitten. Voor IC's kom je iets lager uit.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het sprintermaterieel kan er zelfs boven zitten. Voor IC's kom je iets lager uit.
Bij lange na niet zo hoog natuurlijk als een auto (duh), toch nog heel behoorlijk zeker als je erin zit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
SLT, VIRM, DDZ, ICM 1,2 m/s^2. SGM lager.
In Duitsland doen ze over 200 km/h ook nog niet moeilijkquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Oohja.. over hard langs een perron rijden.. In Nederland zijn we een stelletje watjes..
En dan staat bij ons "de lijn" ook nog wat verder van het randje afquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Oohja.. over hard langs een perron rijden.. In Nederland zijn we een stelletje watjes..
Of 30 meter diep afgraaft en volgooit met zandquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:35 schreef Duvel het volgende:
BTW: 200 tussen Gouda en Utrecht lukt alleen als je het spoor op een zettingsvrije plaat bouwt...
Of rotsen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of 30 meter diep afgraaft en volgooit met zand
Zoietsquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:26 schreef J.B. het volgende:
Die Sapsan vliegt toch met 250/300 langs perrons in Rusland?
Ja, als je dat op tijd genoeg doet welquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Je kan toch omroepen als een trein op hoge snelheid passeert?
Beangstigend hard rijdt dat ding...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Die eerste is mooi man, met die perronopzichter met dat bordje
Ja, hoi pleistoceen zand, bouw dan gelijk een tunnel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of 30 meter diep afgraaft en volgooit met zand
Een tunnel? Voor wat?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, hoi pleistoceen zand, bouw dan gelijk een tunnel.
ondergronds spoor. Kun je ook gelijk een aantal verstoringsveroorzakers doorstrepenquote:
Zoals daar zijn... Sneeuwquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ondergronds spoor. Kun je ook gelijk een aantal verstoringsveroorzakers doorstrepen
Ja, en dan? Lekker in Alexander op Metrostellen botsen? Duizenden dodenquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ondergronds spoor. Kun je ook gelijk een aantal verstoringsveroorzakers doorstrepen
Ik heb foto's met en foto's zonder. Het heeft allebei wel wat: de foto met geeft duidelijk de gelegenheid aan, de foto zonder kan altijd gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
Hee Dennis. Die 2 218'en in Koblenz Lutzel, gelukkig heb je hem zonder lelijke vlag van NVBS op de front.
Sneltram in Alexander is bovengronds.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan? Lekker in Alexander op Metrostellen botsen? Duizenden doden
gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan? Lekker in Alexander op Metrostellen botsen? Duizenden doden
Veel plezier Lviv daar wil ik ook een keer naar toe, veel over gehoord van Poolse vrienden. Krakow-achtig zeggen ze zelf. Staat trouwens mooi op Google Streetview.quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, zo maar eens gaan slapen. En dan nog een dagje vervelen. En donderdag, eindelijk, dan gaat het beginnen. De vakantieHet begint met 1820 km in 3 ritten en dan zijn we zaterdagochtend in Lviv
Is hip, tunnels onder het Groene Hart.quote:
Gaaf!quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:45 schreef greavy het volgende:
8 September 1958: Snelheidsproeven op het traject Helmond-Blerick met 160 km/h: http://www.openbeelden.nl(...)ject_Helmond_Blerick
Gaat al mis met twee treinstellen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aan het einde zie je ze nog maar met een losse stroomafnemer achteraan de voorste bak rijden. Bij de Hondekopviertjes was het altijd gebruikelijk om met de twee buitenste te rijden als ik mij niet vergis.
Een enkele stroomafnemer heeft als voordeel dat je geen last hebt van een tweede stroomafnemer die tegen de deinende draad aanstuitert. Die draad deint uiteraard als gevolg van de eerste stroomafnemer.
Dat geldt ook voor de Eurostar, daarbij hebben de helften zelfs eigen treinstelnummersquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij het oude mat was een viertje eigenlijk een dubbel tweetje zonder koppen in het midden. Eigenlijk net als de V250, die daarmee een 80 jaar oud materieelconcept nieuw leven inblaast.
Ja, ik zou vandaag en morgen gaan roeren in het OV in Marseille. Voorlopig wacht ik nog steeds op een vliegtuig die mij daar heen gaat brengen...quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, zo maar eens gaan slapen. En dan nog een dagje vervelen. En donderdag, eindelijk, dan gaat het beginnen. De vakantieHet begint met 1820 km in 3 ritten en dan zijn we zaterdagochtend in Lviv
Ik heb een hekel aan Mart.. Als we dan het hebben over Treinen en Bekende Nederlanders, dan verkies ik Paul Haenen...quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
je weet dat Mart ook fanatiek treinreiziger is he
Misschien komt dat doordat die staking pas morgen is?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor een staking in Belgie valt de Tyfuszooi me behoorlijk mee http://railtime.be/websit(...)=1&tr=10:15-60&stn=0
Ohjaquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien komt dat doordat die staking pas morgen is?
quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien komt dat doordat die staking pas morgen is?
quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien komt dat doordat die staking pas morgen is?
Net als die nieuwe Amsterdamse metro's dus...quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de Eurostar, daarbij hebben de helften zelfs eigen treinstelnummers
Het mooie is dat die nu eindelijk officieel met passagiers zijn gaan rijdenquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net als die nieuwe Amsterdamse metro's dus...
Hebben ze al wel onofficieel met passagiers gereden dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het mooie is dat die nu eindelijk officieel met passagiers zijn gaan rijden
ja, tijdens een testritjequote:Op woensdag 26 juni 2013 11:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hebben ze al wel onofficieel met passagiers gereden dan?
Die oude dieselstellen in Duitsland ook, daarvan heette de ene bak 628nogwat en de andere 928 nogwat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net als die nieuwe Amsterdamse metro's dus...
Maar meer ruimte tussen twee stroomafnemers is dan wel beter.quote:
Zwaagwesteinde en Amsterdam Centraal of Utrecht Centraal voor een deel ook, om maar eens wat te noemenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mooi, dan kan Kropswolde ook wel weg
Dankzij deze hufter stonden mijn vriendin in en ik dus 40 minuten te wachten op vervangend bus vervoerquote:Op woensdag 26 juni 2013 01:51 schreef dennistd het volgende:
Die boom op het spoor tussen Veenendaal West en De Haar aansl. afgelopen zondag lag mooi in de bovenleiding:
Dankzij deze hufter stonden mijn vriendin in en ik dus 40 minuten te wachten op vervangend bus vervoerquote:
als ze nou gewoon met een flink aanloop je door die boom knallen. Wat rotten die paar blaadjes nou.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dankzij deze hufter stonden mijn vriendin in en ik dus 40 minuten te wachten op vervangend bus vervoer
Dan had ik niet 40 minuten ho9even te wachtenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
als ze nou gewoon met een flink aanloop je door die boom knallen. Wat rotten die paar blaadjes nou.
Dat kloptquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
![]()
je had gelukkig wat snoepjes voor het oog bij je...
Ja, sinds vanmorgen. Ik was bij de openingsrit. Mooie treinen. Comfortabel, stil, goede rijeigenschappen, goede reisinformatie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het mooie is dat die nu eindelijk officieel met passagiers zijn gaan rijden
Ik wil je feestje niet verpesten maar hij heeft maandag en dinsdag ook al met reizigers geredenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja, sinds vanmorgen. Ik was bij de openingsrit. Mooie treinen. Comfortabel, stil, goede rijeigenschappen, goede reisinformatie.
Sommige sporen op Groningen en Leeuwarden dus ook.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwaagwesteinde en Amsterdam Centraal of Utrecht Centraal voor een deel ook, om maar eens wat te noemen
"Hoi, sorry, trein is stuk, ik kan niet komen doei"quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt![]()
Was gewoon een lange kutdag door heel Nederland heen gegaan en op het moment dat je verwacht al lang en breed thuis te zitten met een koud biertje, zit je op Veenendaal en moet je nog naar Rhenen voor een verjaardag
Vergeet Olst niet!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sommige sporen op Groningen en Leeuwarden dus ook.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja kom, laten we alle stations gaan opsommen die in een bocht liggen!
Verbouwing nummer 1000.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over enkele dagen start de sloop van het station al.
Heb je een praktijklocatie want ik kan me er eigenlijk weinig voorstelling van maken..quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Worden in de saneringsoperatie van ProRail eigenlijk ook wissels betrokken die ook al heel lang niet in gebruik zijn? Ik denk bv. aan oude inhaalwissels zoals je bij diverse stations (of voormalige stationslocaties) ziet liggen.
Klopt. Maar vanmorgen was de officiële ingebruikname, inclusief gore koffie en kleffe broodjes.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik wil je feestje niet verpesten maar hij heeft maandag en dinsdag ook al met reizigers gereden
ja. Het aantal overloopwissels wordt enorm beperkt. In Limburg is men daar al een heel eind mee, wat al enkele malen een storing flink groter heeft gemaaktquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Worden in de saneringsoperatie van ProRail eigenlijk ook wissels betrokken die ook al heel lang niet in gebruik zijn? Ik denk bv. aan oude inhaalwissels zoals je bij diverse stations (of voormalige stationslocaties) ziet liggen.
Mijn gedachte. Maar schoonfamlie he.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Hoi, sorry, trein is stuk, ik kan niet komen doei"
quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je een praktijklocatie want ik kan me er eigenlijk weinig voorstelling van maken..
Zat inderdaad te denken aan het zuiden van het land. Andere voorbeelden die ik ken zijn bij Geldrop (inhaalspoor) en het voormalige station Heeze-Leende.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Het aantal overloopwissels wordt enorm beperkt. In Limburg is men daar al een heel eind mee, wat al enkele malen een storing flink groter heeft gemaakt
Verschilt. De ene dag een keer of vier, dan drie dagen niet. Veel leegmat staat daar te wachten op de trein uit Deventer en dan mag het in Deventer via spoor 5.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:12 schreef Peter het volgende:
Spoor 1 bij Olst wordt ook niet vaak gebruikt toch?
QFTquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar vanmorgen was de officiële ingebruikname, inclusief gore koffie en kleffe broodjes.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:58 schreef icloud het volgende:
Als ze zuid limburg eens gingen opruimen dan bespaarde je veel meer.
Hoe was de Eurostar?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:58 schreef icloud het volgende:
Als ze al die opstelterreinen in zuid limburg eens gingen opruimen dan bespaarde je veel meer.
Heb je foto's/filmpjes gemaakt?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Zag er wel kicken uit, heb hem even zien wegrijden
Nee, daar was ik veel te laat voor, ben richting aachen gaan vanuit heerlen en zag hem net wegrijden in aachen west.quote:
Jammer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee, daar was ik veel te laat voor, ben richting aachen gaan vanuit heerlen en zag hem net wegrijden in aachen west.
11 uur ofzo? Maar er word toch gestaakt? Het zou dus veel later kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:12 schreef Ireyon het volgende:
Ik neem morgen de stoptrein van 09:22 uit Roosendaal richting Antwerpen, wie raadt hoe laat ik op Brussel-Noord sta krijgt een pakketje Duvel
Ja dat is dus de uitdaging hè. Reisplanner raadplegen kan iedereenquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
11 uur ofzo? Maar er word toch gestaakt? Het zou dus veel later kunnen zijn.![]()
Dan gok ik nu op 12 uur.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja dat is dus de uitdaging hè. Reisplanner raadplegen kan iedereen.
13.00 uurquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:12 schreef Ireyon het volgende:
Ik neem morgen de stoptrein van 09:22 uit Roosendaal richting Antwerpen, wie raadt hoe laat ik op Brussel-Noord sta krijgt een pakketje Duvel
Om te duuwen? Die was toch niet nodig?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Koppel- en remwagen, zodat er een locomotief aan gehangen kan worden.
Da's wel handig voor rangeerwerkzaamheden bijvoorbeeld, of wanneer er van rijrichting moet worden gekeerd. Ook kan zo'n wagen een klap opvangen als er een andere trein achterop komt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Om te duuwen? Die was toch niet nodig?
Als je daarmee rekening moet gaan houden, heb je grotere problemen, denk ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook kan zo'n wagen een klap opvangen als er een andere trein achterop komt.
Hij gaat door België, het land waar treinen met 160 km/h door rood kunnen knallen...quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je daarmee rekening moet gaan houden, heb je grotere problemen, denk ik.
En als de laatste bus vanaf het station om 19u al vertrekt is het niet heel raar vind ik..quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:34 schreef Viezze het volgende:
Uit de krant; aantal reizigers Hanzelijn valt tegen. Ze hadden gerekend op zo'n 3000 in-/uitstappers per dag op Kampen Zuid, maar het zijn er nu zo'n 1200. Is vooral te wijten aan het nog steeds rijdende Kamperlijntje (daling van 15% aan in-/uitstappers terwijl er op 30% was gerekend).
Lees: Het mensen de trein uit jagen lukt nog niet erg goed.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:34 schreef Viezze het volgende:
Uit de krant; aantal reizigers Hanzelijn valt tegen. Ze hadden gerekend op zo'n 3000 in-/uitstappers per dag op Kampen Zuid, maar het zijn er nu zo'n 1200. Is vooral te wijten aan het nog steeds rijdende Kamperlijntje (daling van 15% aan in-/uitstappers terwijl er op 30% was gerekend).
Wat een ontzettend mooi ding! Verliefdheid als die ooit naar Amsterdam gaat komen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:09 schreef remcoP het volgende:
[..]
Jammer.![]()
Gelukkig zijn er al genoeg filmpjes op youtube te vinden.![]()
Eerste versie was mooier.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een ontzettend mooi ding! Verliefdheid als die ooit naar Amsterdam gaat komen.
Het ligt voor meer dan de helft van de Kampenaren op dezelfde afstand of dichterbij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:38 schreef Viezze het volgende:
En aardig wat bebouwing, dus dat is niet echt een optie. Kampen-Zuid ligt heel slecht dus het is logisch dat veel mensen het Kamperlijntje nog pakken
Zoals hier boven gezegd slecht bereikbaar met de bus, daarnaast is het Kamperlijntje sneller (oke, maar 1 minuut maar als je de keuze hebt) en je moet IJsselmuiden niet vergeten, ook wonen ook nog bijna 12.000 mensen en die gaan sowieso niet naar Kampen Zuid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het ligt voor meer dan de helft van de Kampenaren op dezelfde afstand of dichterbij.
Nee alleen over Kampen Zuid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:31 schreef HetBrabandertje het volgende:
Staat er ook iets in over het gebruik van station Dronten?
Komt daar een nieuwe ava aan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een ontzettend mooi ding! Verliefdheid als die ooit naar Amsterdam gaat komen.
Zozo, daar komen ze ook lekker snel mee zeg...quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:50 schreef b2py het volgende:
NS gaat vaker langere trein inzetten bij winterweer
Spuit 11quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)-bij-winterweer.html
Ben benieuwd
Gaat meer om intercity's die te lang zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Wanneer gaan ze dan beginnen alle perrons op stoptreinstations te verlengen?
Nondeju het zullen eens niet alleen de gare Kutwalloniërs zijn die moeilijk lopen te doen.quote:De voorbije dagen werd de ene keer gecommuniceerd dat er hinder zal zijn over het hele net, en de andere keer dat het zal meevallen. Hoe zit het nu? "Er zal morgen geen chaos zijn op het spoor", klonk het vanochtend in "Hautekiet" uit de mond van Jean-Pierre Goossens, voorzitter van de Vlaamse ACOD Spoor.
Nochtans kwamen uit de hoek van de Franstalige CGSP Cheminots andere geluiden. Zij verklaarden duidelijk: "Morgen syndicale actie, met alle gevolgen vandien. Reken niet op een trein."
dat doen ze alleen vanaf het moment dat er proppers nodig zijn om alle mensen in de treinen te kunnen krijgenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Wanneer gaan ze dan beginnen alle perrons op stoptreinstations te verlengen?
Er moeten ook zonder winterdienstregeling vaak genoeg mensen blijven staan dus blijkbaar is er een stuk meer nodig dan dat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat doen ze alleen vanaf het moment dat er proppers nodig zijn om alle mensen in de treinen te kunnen krijgen
ze proberen eerst andere maatregelen uitquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Er moeten ook zonder winterdienstregeling vaak genoeg mensen blijven staan dus blijkbaar is er een stuk meer nodig dan dat.
Gaan we weer zo'n winterdienstregelings-testdag krijgen? Zoals die poppenkast op 10 oktober 2010? Iedereen gratis koffie en gevulde koeken en erwtensoepquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze proberen eerst andere maatregelen uit
Verbijsterend geneuzel van een "best wel redelijk tevreden" Mansveld. Om je dood te schamen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zozo, daar komen ze ook lekker snel mee zeg...
Wat zijn 'normale weersomstandigheden' en wat zijn 'winterse omstandigheden'?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Verbijsterend geneuzel van een "best wel redelijk tevreden" Mansveld. Om je dood te schamen.
Reactie MVBOV liegt er niet om:
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
10 % kans op 3 cm sneeuw voldoende om de boel te decimerenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:50 schreef b2py het volgende:
Afgelopen winter werd de dienstregeling omgegooid indien er minimaal 10 procent kans was op minimaal 3 centimeter sneeuw of minimaal 10 graden vorst.
Zeer veel treinen defect waardoor er niet de normale dienstregeling gereden kon worden door hoge defectenstand.quote:In de periode van 18 t/m 24 januari is de afvoer van materieel met defecten naar herstellocaties echter moeizaam verlopen. Op 22 t/m 24 januari zorgde dit er voor dat lagere beschikbaarheid van materieel (intercity’s en sprinters) een belangrijke factor was in het besluit om de dienstregeling preventief aan te passen (details materieelprestaties opgenomen in bijlage V).
En de werkplaatsen hadden nikks te doen want de defecte treinen konden door het winterweer de werkplaatsen niet bereiken. Ofjah, dat lees ik erinquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
Nog een mooie uit het rapport:
[..]
Zeer veel treinen defect waardoor er niet de normale dienstregeling gereden kon worden door hoge defectenstand.
viel volgens mij voor een redelijk gedeelte wel mee. Stond ook nog behoorlijk wat wel inzetbaar materieel aan de kantquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
Nog een mooie uit het rapport:
[..]
Zeer veel treinen defect waardoor er niet de normale dienstregeling gereden kon worden door hoge defectenstand.
Wat overigens destijds door de NS werd ontkend. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
Nog een mooie uit het rapport:
[..]
Zeer veel treinen defect waardoor er niet de normale dienstregeling gereden kon worden door hoge defectenstand.
Enige nuance over jouw uitspraak is wel noodzakelijk want het is niet volledig de schuld van NS. Voor enige uitleg zie daarvoor de rapportage.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat overigens destijds door de NS werd ontkend. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd!
Dat heeft de minister toch zelf geeist twee jaar geleden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10 % kans op 3 cm sneeuw voldoende om de boel te decimerenDa's best jankenswaardig.
Ik moet morgen met de metro in Asd, op welke lijn rijdt ie?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar vanmorgen was de officiële ingebruikname, inclusief gore koffie en kleffe broodjes.
50, alleen in de spits.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik moet morgen met de metro in Asd, op welke lijn rijdt ie?
Oeh, die moet ik hebben! Ik vind de nieuwe lijnvoering in Amsterdam trouwens wel overzichtelijker dan de oude!quote:
50quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik moet morgen met de metro in Asd, op welke lijn rijdt ie?
het klopt dat het niet alleen de schuld van de NS was, maar de NS had net als bijvoorbeeld ProRail wel meer kunnen doen om het leed te verzachtenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Enige nuance over jouw uitspraak is wel noodzakelijk want het is niet volledig de schuld van NS. Voor enige uitleg zie daarvoor de rapportage.
Hoe zit het met de bebouwing in Kampen Zuid? Is die Vinexlocatie al compleet afgebouwd? Bovendien: die Hanzelijn rijdt pas een halfjaar. Het duurt nog wel even voordat iedereen de nieuwe lijn "ontdekt" heeft. Mensen die een vervolgopleiding gaan volgen in september kunnen dan wel vanaf het eerste jaar gebruik maken van de nieuwe spoorlijn. Bij het begin van het afgelopen schooljaar kon dat nog niet. Dat zal zijn effecten hebben. Zelfde bij baanwisseling of verhuizingen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: Het mensen de trein uit jagen lukt nog niet erg goed.
Ja dat snap ik wel. Maar duik als NS dan dankbaar op die effecten. Want het gaat er natuurlijk om om mensen dat kamperlijntje uit te jagen. Waarom is er in Dronten geen onderzoek gedaan dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoe zit het met de bebouwing in Kampen Zuid? Is die Vinexlocatie al compleet afgebouwd? Bovendien: die Hanzelijn rijdt pas een halfjaar. Het duurt nog wel even voordat iedereen de nieuwe lijn "ontdekt" heeft. Mensen die een vervolgopleiding gaan volgen in september kunnen dan wel vanaf het eerste jaar gebruik maken van de nieuwe spoorlijn. Bij het begin van het afgelopen schooljaar kon dat nog niet. Dat zal zijn effecten hebben. Zelfde bij baanwisseling of verhuizingen.
Die katquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:37 schreef bork het volgende:
Sapsan en meer snelle Russen
De muziek is van Монокини (Monokini)
Die kat ja, ubercool, waar ben je nu?quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kat![]()
Enneh. Zien we daar gelede elocs?
Vanavond is de 1e nachttrein dan vanaf? Arnhem?quote:
Utrecht. Ik moet nog iets blonds uit Den haag oppikkenquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:46 schreef bork het volgende:
[..]
Vanavond is de 1e nachttrein dan vanaf? Arnhem?
Morgen, donderdag, denk niet dat ik kan komen uitzwaaien, ik zou zweren dat je vanavond al weg was.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht. Ik moet nog iets blonds uit Den haag oppikken
Ut - Poznan - Kraków - Lviv. 2 nachttreinen op rij. Lekker stinkenquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:51 schreef bork het volgende:
[..]
Morgen, donderdag, denk niet dat ik kan komen uitzwaaien, ik zou zweren dat je vanavond al weg was.
Eerst naar Warschau en dan naar Lviv/Lvov?
Best wel, dat is dan wel vroeg in Poznan om in een nachttrein te stappenquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ut - Poznan - Kraków - Lviv. 2 nachttreinen op rij. Lekker stinken
nee in Poznan hebben we een dagtrein naar Kkow en daar pas de nachttrein naar Lvivquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:55 schreef bork het volgende:
[..]
Best wel, dat is dan wel vroeg in Poznan om in een nachttrein te stappen
ok, snap em, lekkerste pizza bij Cyclop btwquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee in Poznan hebben we een dagtrein naar Kkow en daar pas de nachttrein naar Lviv
je weet LegoFles en LegoBar in Berlin nog wel he?quote:Op donderdag 27 juni 2013 01:02 schreef Peterselieman het volgende:
mooi zo, want Legofles moet uitgebreid verslag doen. In Italië was ie zo van slag door de Italiaanse praatjes dat ie er niets van bakte
Goed idee wel zo te zien. We hebben niet al te veel tijd daar, en een dikke pizza kan er goed in dan. Ook niet zo ver lopen vanaf Glównyquote:Op donderdag 27 juni 2013 01:04 schreef bork het volgende:
[..]
ok, snap em, lekkerste pizza bij Cyclop btw
#mijntreinrijdt is trending in Belgiëquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:48 schreef James1988 het volgende:
Staking in België: in Vlaanderen rijdt 't, in Wallonië ligt 't redelijk plat door acties in Charleroi en Doornik. Realtime kaart
Klinkt als goed uitgevoerde UZI. Snel optrekken tot baanvaksnelheid, en vroeg uitschakelen, soms wel tot acht minuten voor aankomst.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:17 schreef James1988 het volgende:
De machinist van mijn trein neemt "Energiezuinig rijden" wel heel letterlijk. Op Breda - Dordrecht liet hij de trein vanaf het Hollandsch Diep al uitrollen (10 bakken VIRM), op Dordrecht - Rotterdam vanaf Barendrecht. De trein komt wel steeds op tijd aan.
Ik denk dat er nog wel wat tijd te winnen valt met "Duits rijden" (de hele rit maximumsnelheid rijden, met 80 het perron binnenkomen en pas zo laat mogelijk beginnen met afremmen).
leuk reisje danquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ga een lang verhaal kort maken.
Wat 2 dagen roeren in het Marseillais' OV netwerk moest worden heeft zich beperkt tot een nachtje doorhalen op de luchthaven aldaar. Weer bijna thuis
Als je regeneratief remt, moet dat qua energieverbruik nieteens veel uitmaken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:17 schreef James1988 het volgende:
De machinist van mijn trein neemt "Energiezuinig rijden" wel heel letterlijk. Op Breda - Dordrecht liet hij de trein vanaf het Hollandsch Diep al uitrollen (10 bakken VIRM), op Dordrecht - Rotterdam vanaf Barendrecht. De trein komt wel steeds op tijd aan.
Ik denk dat er nog wel wat tijd te winnen valt met "Duits rijden" (de hele rit maximumsnelheid rijden, met 80 het perron binnenkomen en pas zo laat mogelijk beginnen met afremmen).
Regeneratief remmen heeft alleen zin als er verbruikers in de buurt zijn. In de praktijk kun je de stroom niet in het net kwijt, dus stook je je remweerstanden warm.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je regeneratief remt, moet dat qua energieverbruik nieteens veel uitmaken.
Alleen zal de netbelasting dan wat minder constant - en dus minder efficiënt - zijn.
In dat geval: gewoon in eigen accu's stoppen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Regeneratief remmen heeft alleen zin als er verbruikers in de buurt zijn. In de praktijk kun je de stroom niet in het net kwijt, dus stook je je remweerstanden warm.
Supercaps misschien, accu's zijn te traag.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:04 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In dat geval: gewoon in eigen accu's stoppen.
Dat vraagt eigenlijk ook om een andere opzet van het net.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Regeneratief remmen heeft alleen zin als er verbruikers in de buurt zijn. In de praktijk kun je de stroom niet in het net kwijt, dus stook je je remweerstanden warm.
Bij 25kV kan het wel, bij gelijkstroomnetten moet je de gelijkrichter vervangen door een vierkwadrantconverter of zo iets.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat vraagt eigenlijk ook om een andere opzet van het net.
Niet altijd even fijn in bewegende objecten als gevolg van gyro-effect.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vliegwiel zou eventueel ook kunnen
Al kan het doorschakelen van verschillende bovenleidingsgebieden ook al een hoop helpen. Zeker bij een iets hogere spanning.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij 25kV kan het wel, bij gelijkstroomnetten moet je de gelijkrichter vervangen door een vierkwadrantconverter of zo iets.
klopt, maar in de afgelopen jaren is er door Williams flink aan het concept vliegwiel gesleuteld, waardoor flinke verbeteringen op zijn getreden.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet altijd even fijn in bewegende objecten als gevolg van gyro-effect.
Of gewoon voedingsstations die ook terug kunnen leveren aan het net.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Al kan het doorschakelen van verschillende bovenleidingsgebieden ook al een hoop helpen. Zeker bij een iets hogere spanning.
Bij 1500V is alle bovenleiding al doorverbonden. Een hogere recuperatiespanning kan werken, maar dit is gebonden aan normen. Een oplossing kan zijn de nominale spanning te verlagen, zodat je een groter spanningsverschil hebt waarbinnen je kunt recupereren.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Al kan het doorschakelen van verschillende bovenleidingsgebieden ook al een hoop helpen. Zeker bij een iets hogere spanning.
Dat bedoelde ik met die converter!quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Of gewoon voedingsstations die ook terug kunnen leveren aan het net.
+10% is toch eigenlijk nooit een probleem? Gewoon terugleveren op 1650 volt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij 1500V is alle bovenleiding al doorverbonden. Een hogere recuperatiespanning kan werken, maar dit is gebonden aan normen. Een oplossing kan zijn de nominale spanning te verlagen, zodat je een groter spanningsverschil hebt waarbinnen je kunt recupereren.
Verbouw jij even alle krappe viaducten over het spoor heen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
+10% is toch eigenlijk nooit een probleem? Gewoon terugleveren op 1650 volt.
Maar sowieso moeten ze gewoon een keer een weekje [] uittrekken om heel NL 25KV te maken. Zoveel beter.
Daar maak je gewoon een paar meter spanningsvrij. Zo'n trein heeft toch 2 pantografen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Verbouw jij even alle krappe viaducten over het spoor heen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, 25 kV is wisselspanning en kost een godsvermogen, nog los van de beïnvloeding van de omgeving.quote:
In de broeikas wel jaquote:
Ja, scheelt toch weer gedoe met de Belgen!quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en ik zie het er uiteindelijk nog wel van komen ook
Volgens mij is 3kV ook niet zo'n ingrijpende verandering toch? Gewoon rustigaan beginnen treinen om te bouwen, en als je ze allemaal gehad hebt, zet je gewoon de knop om.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en ik zie het er uiteindelijk nog wel van komen ook
komt wel iets meer bij kijken dan het omzetten van alleen een knop, maar de ombouwkosten zijn relatief gezien gering, zeker ten opzichte van de winst die je ermee kunt boeken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:59 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgens mij is 3kV ook niet zo'n ingrijpende verandering toch? Gewoon rustigaan beginnen treinen om te bouwen, en als je ze allemaal gehad hebt, zet je gewoon de knop om.
Dat is een vliegtuig. Althans, ik lees dat hij "rijst".quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er op de GTW weer een nieuwe bestemming bij: https://twitter.com/RobDammers/status/350194370147938304/photo/1
het is een oven voorzien van deeg dat nodig gebakken moet wordenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een vliegtuig. Althans, ik lees dat hij "rijst".
Klopt, de bovenleiding kan het aan, dat scheelt al.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt wel iets meer bij kijken dan het omzetten van alleen een knop, maar de ombouwkosten zijn relatief gezien gering, zeker ten opzichte van de winst die je ermee kunt boeken.
Lijn 25N (Mechelen - Brussel via Brussels Airport) en 36N (Brussel - Luik) zijn ontworpen voor 200 km/h onder 3 kV.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kan je onder 3KV zo hard rijden dan?
harder dan onder 1800 Volt. De reden zit m in het feit dat je bij 1800 Volt door de lagere spanning veel stroom (Ampère) uit de bovenleiding moet trekken om hetzelfde vermogen (Watt) te bereiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kan je onder 3KV zo hard rijden dan?
Omdat je daar echt idiote vermogens voor nodig hebt. 200 km/u is ook nog wel enigszins realistisch voor het Nederlandse kernnet. 300 is overkill to the max.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:13 schreef James1988 het volgende:
Snelheden van 300 km/h of hoger worden in de regel niet onder 1,5 kV = of 3 kV = gereden, maar onder 15 kV ~ of 25 kV ~.
Ja ik ken het principe maar ik vroeg me af of het haalbaar is om op de HSL Zuid onder 3KV zo hard te knallen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
harder dan onder 1800 Volt. De reden zit m in het feit dat je bij 1800 Volt door de lagere spanning veel stroom (Ampère) uit de bovenleiding moet trekken om hetzelfde vermogen (Watt) te bereiken.
Het is ook een reden waarom in Nederland bij een aantal treinen het vermogen beperkt is omdat je anders te veel van de bovenleiding kunt vragen met alle gevolgen van dien.
in theorie zou het misschien wel kunnen, maar het is absoluut niet aan te raden ivm het erg hoge vermogen dat hiervoor gevraagd wordt en de enorm hoge slijtage van allerlei onderdelen die er dan bij hoort.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ik ken het principe maar ik vroeg me af of het haalbaar is om op de HSL Zuid onder 3KV zo hard te knallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |