Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het maar onnodig lang duren in ieder geval. Even spontaan de Fyra nemen zit er dus nog altijd niet in
Lang geding.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Uitspraak in het kort geding rond de V250 is op 3 juli om 14.30 uur
Denk dat het nog veel langer wordt, want de zaak lijkt me zodanig groot dat imo een doorverwijzing op zijn plaats isquote:
Misschien wordt het gecombineerd met een rebranding?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ding is al een hele lange tijd in ontwikkeling, ja. Waarom hij er nou nog steeds niet is is mij een raadsel.
In Breda zijn ze bezig met het slopen van de oude overkapping boven perron 5+6. Eerder waren de delen boven de sporen al weggehaald, nu zijn ze bezig met de delen boven de perrons. Tegelijkertijd wordt er een begin gemaakt voor de pilaren die straks het nieuwe dak (tevens parkeerplaats) gaan ondersteunen.
De wachtruimte is ook gesloopt, maar de Kiosk is vooralsnog blijven staan. Ter compensatie van de wachtruimte is er een bouwkeet met grote ramen geplaatst.
Zo'n bord vind je dus mooi, maar als er eens een keer een NVBS-vlag op een trein zit dan klaag je?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
Doorgaans meldt de machinist het wel bij mij voordat ik doorheb dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef dennistd het volgende:
Word jij dan ook meteen gebeld door de machinist of moet je hem zelf maar bellen als je merkt dat ie er ineens langer over doet?
Daar las ik al iets over op de Twitter van @StationschefBMO, leuke acties.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:01 schreef greavy het volgende:
In België wordt er meer moeite gestoken in een laatste dienst van een Treinbestuurder en/of Treinbegeleider. Maar vandaag was er wel iets speciaals: Een tweeling werden om diezelfde reden op dezelfde laatste trein ingepland, waarna in Brussel Zuid eerst door een groep collega's "uitgezwaaid" werden, een paar foto's gemaakt werden bij hun trein, maar ook een koersbord voor de Treinbestuurder - en een iets andere variant voor de Treinbegeleider, niet zichtbaar op de foto (hing bij een rijtuig) - mocht niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Met Piekuurtrein 8002 zijn zij naar Oostende gespoord, waarna hun laatste rit voor de NMBS een feit was, na 39 dienstjaren bij de NMBS voor beide heren.
Rijkerswoerdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
Over dat soort constructies gesproken, deze vind ik ook wel bijzonder:
[ afbeelding ]
Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:40 schreef J.B. het volgende:
Vanaf komende ochtend rijden er weer treinen in Wetteren, voorlopig wel nog aan max 40 km/uur om het spoor in te rijden.
Time lapse van de ter plaatse verrichte werkzaamheden:
ik heb er donderdag en vrijdag ingezeten, steeds volle bussen hoor. In de spits danquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:44 schreef Bitlord het volgende:
Al die Ns-bussen Zaltbommel - Den Bosch rijden met een bezetting tussen de 0-5%...
Niet voorradig, te duur. Verzin het.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Leggen ze daar nou gewoon sporen aan met de oude bielzen? Waarom niet gewoon alles direct beton?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Gelede eloc in Lviv. Alles naar wens voorlopig :-)
Zoveel afbreken voor een paar seconde tijdwinst? Lijkt mij niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef icloud het volgende:
Ik zat net op sporenplan te bekijken en vroeg me af, waarom passeert de westtak sloterdijk boven om vervolgens via een lus langs de zaanstraat naar cs te rijden?
Is het niet makkelijker om voor sloterdijk al rechts af te slaan richting singelgracht/cs?
Dan sloop je de knoop Sloterdijk hoog/laag inclusief de metro die in de weg ligt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef icloud het volgende:
Ik zat net op sporenplan te bekijken en vroeg me af, waarom passeert de westtak sloterdijk boven om vervolgens via een lus langs de zaanstraat naar cs te rijden?
Is het niet makkelijker om voor sloterdijk al rechts af te slaan richting singelgracht/cs?
Ik zie de toegevoegde waarde niet behalve dat je heel veel bebouwing moet slopen, je iedere keer het emplacement moet oversteken om naar De Meer te kunnen en dat je het geld beter in andere zaken kan steken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:18 schreef icloud het volgende:
Een tweede hemboog maar dan de andere kant uit.
Maar dan moet je de metro ook weghalen, anders schiet je er qua ruimteonderzoek niks mee op..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:38 schreef icloud het volgende:
Door deze boog aan te leggen kun je de boog tussen de a10 en de hemweg opruimen, hierdoor ontstaat ruimt om in de toekomst de lijn parallel aan de a5/10 door te trekken naar noord.
Zeg niet dat Fles en ik je niet gewaarschuwd hebben dat je er gezeik mee zou krijgenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:44 schreef greavy het volgende:
Die klantenservice van NS, en de andere betrokken afdelingen over beëindigen van een abonnement, wat een KUT(Kwalitatief Uiterst Teleurstellende)-kwaliteit is dat.
Op 6 mei mijn NSR Weekend Vrij à ¤65/mnd beëindigd 1e klas, om te genieten van de aanbieding van ¤29/mnd 1e klas. Beëindigen mislukte, om onduidelijke redenen.
Een afdeling die niet telefonisch bereikbaar is, zou mij voor 22-6-2013 (beëindigingsdatum) per telefoon benaderen of per e-mail bevestigen dat het abonnement beëindigd is.
Maar daar heb ik dus niks van gehoord terwijl het wel beëindigd was. En zij hebben wel de ov-chipkaart gelijk geblokkeerd, dus die werkt niet meer. Mag nu achter TLS aan gaan bellen om dit recht te zetten ....
Vandaag maar eens geverifieerd of het abonnement eindelijk beëindigd zou zijn, gaat die madam daar mijn nieuwe abonnement ook nog eens beëindigen ....
Kon ik dus terugbellen om ook dat weer recht te zetten.
Echt, wat een ezels zitten daar.
Je kaart is toch geblokkeerd, je loopt zelf te klagen, en dat noem je geen gezeik? 100% goed gaat het niet toch? Misschien waren die verkoopvoorwaarden wel omdat men weet dat ze zelf dit niet goed kunnen handelen, nouja goed, hoe meer je gaat terugbellen om het te regelen, hoe groter de kans dat je in je kraag word gevat. Hou je ons op de hoogte?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:35 schreef greavy het volgende:
Gezeik mee krijgen? Foutje van de afdeling die het "dure" abonnement moest beëindigen. Ze hadden geen bevestiging per e-mail gestuurd, maar dat abonnement is beëindigd dus. En nu het abonnement van ¤29 blijft over![]()
![]()
![]()
Retourtje Madrid denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
greavy spaart er op een jaar tijd toch mooi ¤ 432 mee uit, daarmee kun je toch wel wat leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een InterRail Global Pass voor 30 dagen (¤ 435 voor jongeren) van kopen.
Interesseert me geen ruk, greavy houd je niet aan de regels, dus greavy hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
greavy spaart er op een jaar tijd toch mooi ¤ 432 mee uit, daarmee kun je toch wel wat leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een InterRail Global Pass voor 30 dagen (¤ 435 voor jongeren) van kopen.
Hangt van de regels af, op Facebook schreef greavy:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk, jgreavy houd je niet aan de regels, dus je hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...
Lijkt me dat het dan wél kan.quote:Ik heb op maandag 6 mei contact opgenomen met de Klantenservice, want er stond een regeltje: "Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement." (die regel was 3 dagen later ineens verdwenen, maar heb de screenshot nog)..
Toen ik de Klantenservice belde om mijn abonnement om te zetten en vragen of dat kon, kreeg ik het antwoord dat het wél kon (nadat hij het had nagevraagd). Maar door een technisch probleem lukte het NS niet om mijn abonnement van ¤65/maand te beëindigen, dus dat moest via backoffice-afdelingen.
Ik kreeg het advies om een nieuwe OV-Chipkaart te bestellen met het abonnement met actietarief. Het kon namelijk niet op dezelfde OV-Chipkaart.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse
Die koppen van die controleurs dan
In 1e klas ook nog wel, denk ik.quote:
Op deze pagina staat het volgende:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:06 schreef icloud het volgende:
Weet iemand of je een Trein Vrij abonnement kan uitbreiden met ov vrij? eva weet natuurlijk het antwoord weer niet.
Ben je daarmee geholpen?quote:NS-Business Card met OV Vrij abonnement
NS is met de overige vervoerders in gesprek om dit abonnement voor het gehele OV beschikbaar te maken. Tot die tijd is het OV Vrij abonnement nog niet verkrijgbaar. Wanneer dit het geval zal zijn, zullen wij u daarover informeren.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk, greavy houd je niet aan de regels, dus greavy hebt geen recht om te klagen dat t allemaal kut is...
Ja bedankt voor het opzoeken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op deze pagina staat het volgende:
[..]
Ben je daarmee geholpen?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:35 schreef James1988 het volgende:
Een rapport van een Franse onderzoekscommissie stelt voor om de bouw van nieuwe hogesnelheidslijnen uit te stellen tot na 2030, behalve daar waar de capaciteitsnoodzaak het hoogste is.
Haha, sorryquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
Potverdrie James, ik was vanochtend met een samenvatting bezig in het Nederlands, iets met gras en voeten enzo...
Ook in Spanje worden flink wat nieuwe LAV's op de lange baan geschoven, of projecten die wel worden uitgevoerd worden versoberd, het is een hele lange lijst.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, Roissy - Picardie is op de lange baan, evenals Bordeaux Hendaye...
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.quote:
Fotosoepquote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:11 schreef greavy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Staat niet gespecificeerd welk abonnement. Dus dat geldt ook voor eenzelfde abonnement. En dat bevestigde de klantenservice zelf
Bespaar ik toch ¤36 per maand mee uit, kan ik volgend jaar leuk op vakantie.
Sowieso gaat het niet zo lekker met Thomas cook, ze hebben ook laatst een partnerhotel van de zaak verkocht aan een andere partijquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.
Meer droevig nieuws: Thomas Cook's European Timetable gaat verdwijnen. In augustus zal de laatste publicatie uitkomen.
Ik vind het vooral de beslissing an sich nogal apart. Het lijk mij niet alsof een extra setje rails zoveel extra kost, want het traject inclusief viaducten, bruggen en weet ik wat nog meer komt er dus sowieso wel. Alsof je een Lambo koopt en uit bezuinigings-overweging de chromen velgen maar achterwege laat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan prima, zolang er niet teveel treinen rijden. Het Spaanse HST-netwerk heeft een bijzonder hoge punctualiteit (bijna 100%), als ze dat kunnen volhouden op een enkelsporige HSL is dat mooi. Ik hoop wel dat alle ruimte wordt vrijgehouden om die HSL op een later moment alsnog te kunnen verdubbelen.
Meer droevig nieuws: Thomas Cook's European Timetable gaat verdwijnen. In augustus zal de laatste publicatie uitkomen.
Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Voor de CFL is de eerste (?) Stadler KISS onderweg:
[ afbeelding ]
Foto: Markus Plappert, te Kinzighausen.
Z2 blijft er nog wel. De KISS'n gaan de nieuwe RE-diensten tussen Luxemburg, Trier (en Koblenz) verzekeren straks in een uursdienst(?) rijden. Ik dacht Trier - Koblenz 1x/2u.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ter vervanging van wat? Die z2#stellen? Moet nodig nog eens naar LU, laatste keer reden ze nog met krokodillen..
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das net zoals ik ga tegenstribbelen als ik gepakt word met grijs rijden in Parijs...Doe ik ook niet. Ik weet wat het risico is, en soms verlies ik.
Ik heb trouwens een voorgeprepareerde cheque op zak geadresseerd aan de ratp met het standaard boetebedrag..Hoef ik alleen maar te ondertekenen ter plaatse
Die koppen van die controleurs dan
De 2611 ja.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
jakkes. Donderdag was er een SLeT in Leeuwarden
[ afbeelding ]
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwardenquote:
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gelukkig niet. Vorig jaar in het kader van fietstreinen voor Oerol hebben er wel enkele gereden tussen Amersfoort en Leeuwarden
iets korter. Dacht dat ze ingepland waren om er 1.50 uur over te doen. Het kan nog wel iets sneller, want de IC kan het inclusief lange stop in Zwolle in 1.40 uurquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een rit van 2 uur toch? En dat in een SLT...
Tot afgelopen december waren dergelijke treinen in de spitsuren (8 Groningen, 6 Leeuwarden) ingeplandquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
In verband met afvoer TT hebben er wel bijzonder lange treinen gereden, onder andere de klassieke 14 bakken VIRM. (10 uit Groningen en 4 uit Leeuwarden).
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:13 schreef eti het volgende:
Ik vind in principe de SLT prima rijden. Alleen zit er geen plee in, dus twee uur? Neu...
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Je vergeetquote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezochtquote:
WC's in treinen zijn ook zelden schoon dus die vergelijking gaat niet op. Daarnaast zit je meestal toch relatief kort in sprinters (een uitzondering daargelaten zoals Zwolle - Groningen, maar die wordt ook niet met SLT's gereden) dus echt een groot probleem is het niet. Zolang SLT's maar niet als IC's worden ingezet.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.
Amsterdam Amstel, Alkmaar, Hengelo, Haarlem en ga zo maar door..quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zijn niet veel stations met fatsoenlijke toiletten, op de meeste plekken moet je het doen met een ranzige stalen pis-, snuif-, en spuitkluis.
Stations met fatsoenlijke, onderhouden toiletten zo even uit m'n hoofd:
- Amsterdam (Centraal, Sloterdijk, Bijlmer ArenA, Zuid)
- Schiphol
- Utrecht Centraal (die nieuwe toiletten zijn echt niiice)
- Leiden Centraal
- Den Haag (Centraal, HS)
- Rotterdam Centraal
- Arnhem
- 's-Hertogenbosch
- Eindhoven
- Maastricht
- Groningen
- Zwolle
- Amersfoort
Genoeg lange trajecten dus nog waar je niet fatsoenlijk naar de wc kunt. Leeuwarden-Zwolle, Zwolle-Amsterdam Zuid, Den Helder-Amsterdam Sloterdijk, Amersfoort-Enschede, Rotterdam-Eindhoven, Eindhoven-Venlo/Heerlen, Vlissingen-Rotterdam/'s-Hertogenbosch/Eindhoven.
Ja. Niet dat ik nou alle toiletten goed ken, maar het is wel de enige mij bekende met schilderijtjes, muziek, een kerstboom en een toiletmeneer die Sjaak heet, bekeerd is tot de Islam en de buren bij AH To Go 's avonds Marokkaanse thee komt brengenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben er vast nog wel meer vergeten aangezien ik niet in elk station in Nederland de toiletten heb opgezocht. Is dat Nijmegen?
Ah ik denk dat ik dan maar even gebruik ga maken van de Fyraquote:tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Breda kunt u gebruikmaken van Fyra; Fyra is toeslagvrij, fietsvervoer is niet mogelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |