Stomme NIMBY! In de achtertuin van iemand anders graag!quote:Op zondag 7 april 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
Zet dan lekker het VIRM in de Sprinters waar nu mijn DDZ heen gaat![]()
Nu kan ik alleen nog maar met de Sprinters, de Excuus-Benelux en de IC Den Haag-Venlo indien ICR/ICM weg.
Amsterdam-Enkhuizen was met IRM ook prima, maar waarom ineens DDZ ..
Nee, VIRM is hét paradepaardje voor het IC-park van NS, dat hoort niet in Sprinterdiensten thuisquote:Op zondag 7 april 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
Zet dan lekker het VIRM in de Sprinters waar nu mijn DDZ heen gaat![]()
Klopt, maar dat beeld ligt helaas al aan diggelen, bovendien is VIRM een landelijk bekend beeld en DDZ (nog) niet.quote:Op zondag 7 april 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
En DDZ ook niet, want dat was voor IC-diensten.
Paradepaardje mwoah. Het is meer dat 55% van alle IC-zitplaatsen zich in IRM bevinden dus tjah, je ontkomt er niet aan.quote:Op zondag 7 april 2013 19:04 schreef KnightSolaire het volgende:
Of je geeft VIRM een tweede kans!
[..]
Nee, VIRM is hét paradepaardje voor het IC-park van NS, dat hoort niet in Sprinterdiensten thuis
Nog wel met sluitseinen ook!quote:Op zondag 7 april 2013 18:59 schreef GlenSpey het volgende:
Drie VIRMen voor je topic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tenzij het alternatief een VIRM is. Dan is SGMm het beste.quote:Op zondag 7 april 2013 19:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nog wel met sluitseinen ook!
Wat vind je trouwens zo geweldig aan SGMm? Het zitcomfort daarin als passagier is namelijk om te huilen.
VIRM vindt je niet in sprinterdiensten door de belabberde versnelling van die dingen..quote:Op zondag 7 april 2013 19:04 schreef KnightSolaire het volgende:
Of je geeft VIRM een tweede kans!
[..]
Nee, VIRM is hét paradepaardje voor het IC-park van NS, dat hoort niet in Sprinterdiensten thuis
Ja ze zijn bedoeld voor IC-diensten (niet voor niets gepromoot als Nieuwe Intercity Dubbeldekker), maar door het tekort aan Sprintermaterieel zul je ze voorlopig ook wel in Sprinterdiensten zien.quote:Op zondag 7 april 2013 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Gaan de DDZ'en ooit wel IC diensten rijden als alles omgebouwd is? Mij bevalt het wel als stoptrein Zwolle - Utrecht. Wat mij betreft houden ze dat de komende decennia zo!
Je kiest er zelf voor hoor.. Hier huilen heeft echt geen nut want iedereen lacht je gewoon uit..quote:Op zondag 7 april 2013 19:00 schreef greavy het volgende:
Hmm, wordt leuk als ik naar Amsterdam moet, bijvoorbeeld![]()
* Dordrecht - Rotterdam - Amsterdam via Gouda-Woerden
* Dordrecht - Den Haag met IC/SPR en dan - Leiden - Amsterdam sprinteren
* Dordrecht - Rotterdam - Amsterdam met Fyra
* Via Haarlem met allemaal Sprinters
* Via Utrecht met de ICE
* Via Amersfoort met IC-Berlijn
Hmm, genoeg opties over maar geen rechtstreekse en snelle meer(op Fyra na).
Precies en dan met name op Zwolle - Utrecht. Alleen SLeT en DDZ/mDDM+DD-AR/DD-AR +1700 is snel genoeg om de rijtijden van die stopper op een fatsoenlijke manier te halenquote:Op zondag 7 april 2013 19:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja ze zijn bedoeld voor IC-diensten, maar door het tekort aan Sprintermaterieel zul je ze voorlopig ook wel in Sprinterdiensten zien.
Ben ik niet met je eens. Een eenmalige ervaring met Amsterdam Zuid-Eindhoven in SGMm vond ik een ramp.quote:Op zondag 7 april 2013 19:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Tenzij het alternatief een VIRM is. Dan is SGMm het beste.
NS App geeft die nummers wel. Plan bijvoorbeeld een rit van Zwolle naar Wezep om die tijd. Details bekijken en dan staat het bovenaan ergens.quote:Op zondag 7 april 2013 19:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe kom ik erachter welk nummer een trein heeft? De sprinter van 18:21 van Zwolle naar Utrecht bijvoorbeeld?
Dat. En terecht!quote:Op zondag 7 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor hoor.. Hier huilen heeft echt geen nut want iedereen lacht je gewoon uit..
Het is in spoorwegkringen in binnen- en buitenland gebruikelijk om het treinmaterieel dat heel veel voorkomt te haten, en het treinmaterieel dat vroeger heel veel voorkwam op te hemelen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar komt die haat tegen VIRMs eigenlijk vandaan?
Ik was pas na middernacht in Hilversum, toen reed het al niet meer. Vandaag overdag nog steeds niet.quote:Op zondag 7 april 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Huh? Gister ben ik daar 2 keer langsgekomen zonder problemen met de IC.
Heb er idd wel eens met Mat'54, mat'64 en een IRM-drietje gereisd in de jaren '90.quote:Op zondag 7 april 2013 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dat principe. Ik pendel al 12 jaar heen en weer op de schrootlijn, een benaming die sommigen wel maar sommigen niet meer zullen kennen. De schrootlijn is dus Zwolle-Roosendaal. De treinserie 3600 is lange tijd het afvoerputje van NS geweest. Dan ben je opeens blij als je fijn VIRM krijgt op een hete zomerdag.
Ben ik het niet mee eens. Zolang er nog mensen happen op een vermelding van deze bijzondere manier van reizen, heef het zin om te klagen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor hoor.. Hier huilen heeft echt geen nut want iedereen lacht je gewoon uit..
VIRM is gewoon bagger. Niet omdat het veel rondrijdt.quote:Op zondag 7 april 2013 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is in spoorwegkringen in binnen- en buitenland gebruikelijk om het treinmaterieel dat heel veel voorkomt te haten, en het treinmaterieel dat vroeger heel veel voorkwam op te hemelen.
En ik ben echt niet de enige VIRM-mijder in Nederlandquote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Zolang er nog mensen happen op een vermelding van deze bijzondere manier van reizen, heef het zin om te klagen.
Dat zeggen al die treinenfreaks.quote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
VIRM is gewoon bagger. Niet omdat het veel rondrijdt.
Tegenwoordig valt dat gelukkig wel meequote:Op zondag 7 april 2013 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dat principe. Ik pendel al 12 jaar heen en weer op de schrootlijn, een benaming die sommigen wel maar sommigen niet meer zullen kennen. De schrootlijn is dus Zwolle-Roosendaal. De treinserie 3600 is lange tijd het afvoerputje van NS geweest. Dan ben je opeens blij als je fijn VIRM krijgt op een hete zomerdag.
Doet ut niet.quote:Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Veul beter als het IRM:
[ link | afbeelding ]
NSR DDAR
nog nooit mee gereisdquote:Op zondag 7 april 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
En anders SLT.
[ link | afbeelding ]
SLT te Brug over de Oude Maas
Ja maar waarom dan?quote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
VIRM is gewoon bagger. Niet omdat het veel rondrijdt.
Beter? Wth? Je zit met je knieën gezellig tegen de overbuurman aan, het is ongelofelijk lawaaiig met die tering vents waar lucht door komt en het rijdt alleen op plekken waar ik niet wil komen.quote:Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Veul beter als het IRM:
[ link | afbeelding ]
NSR DDAR by theknittur, on Flickr
Mwah nee. Ruim is het niet, nergens plek voor bagage, beenruimte alleen in coach opstelling. Het is het minst comfortabele IC materiaal wat er rondrijdt en stil is ook een kwestie van in de juiste bak zitten, anders luister je urenlang naar de meest irritante pieptoon die er bestaat.quote:Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt dat gelukkig wel mee![]()
Ik snap die VIRM-haat van mensen ook niet eigenlijk; het is ruim, comfortabel, snel, stil, etc.
Die piep is al verleden tijd en mijn laptop blijft prima staan op het tafeltje hoor.. (vis à vis tafeltje)quote:Op zondag 7 april 2013 20:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mwah nee. Ruim is het niet, nergens plek voor bagage, beenruimte alleen in coach opstelling. Het is het minst comfortabele IC materiaal wat er rondrijdt en stil is ook een kwestie van in de juiste bak zitten, anders luister je urenlang naar de meest irritante pieptoon die er bestaat.
Oh en de tafeltjes begeven het al onder het gewicht van een gemiddeld studieboek, laat staan dat ik m'n notebook er veilig op kan zetten.
Ah klopt! Maar als je dus aan het eind van de bak gaat zitten heb je er al bijna geen last meer van!quote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
In VIRM ga ik dan ook nooit in een kopbak zitten, alleen maar vanwege het geluid. Voor de rest is het een prima trein
Ik DDZ werkelijk zo fijn ja? Ik heb ze al verscheidene malen gezien, maar nog nooit rijdend.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Het vis à vis tafeltje is überhaupt niet groot genoeg om m'n notebook op te kunnen zetten. De coach uitklaptafeltjes klappen dubbel of staan zo schuin dat alles zo op schoot glijdt. Prima dat de piep van tractie is weggewerkt, nu die van de platen in de bakovergangen nog.
Verder is het natuurlijk een kwestie van wat men gewend is. Binnen Nederland zal VIRM in het algemeen vast wel prima worden gevonden. Maar stap in DDZ of in België in een M6 rijtuig en opeens stelt Virm toch echt geen drol meer voor.
Ik heb echt niets met ICR. Ja, toen de raampjes nog open konden en er oranje bankjes inzaten met een handgreep in de deur.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Het vis à vis tafeltje is überhaupt niet groot genoeg om m'n notebook op te kunnen zetten. De coach uitklaptafeltjes klappen dubbel of staan zo schuin dat alles zo op schoot glijdt. Prima dat de piep van tractie is weggewerkt, nu die van de platen in de bakovergangen nog.
Verder is het natuurlijk een kwestie van wat men gewend is. Binnen Nederland zal VIRM in het algemeen vast wel prima worden gevonden. Maar stap in DDZ of in België in een M6 rijtuig en opeens stelt Virm toch echt geen drol meer voor.
Hetzelfde met ICRm, de enige mogelijk reden dat dat zo wordt opgehemeld, is omdat men niet beter is gewend.
De coach is verbazingwekkend ruim. Al had ik vrijdag er eentje waarvan de verwarming niet aan stond. Was echt een vrieskist.quote:Op zondag 7 april 2013 20:52 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Ik DDZ werkelijk zo fijn ja? Ik heb ze al verscheidene malen gezien, maar nog nooit rijdend.
DDZ ken ik nog niet, maar M6 wel en echt bijzonder vind ik het niet.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Toch stopte 2 weken geleden een VIRM als stoptrein naar Zwolle op Overvechtquote:Op zondag 7 april 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en dan met name op Zwolle - Utrecht. Alleen SLeT en DDZ/mDDM+DD-AR/DD-AR +1700 is snel genoeg om de rijtijden van die stopper op een fatsoenlijke manier te halen
oh ja, vervangend mat gebeurt regelmatig, maar VIRM heeft veel meer moeite om de rijtijden te halen, met name in de spitsuren is het lastig. vandaar ook dat het niet planmatig is.quote:Op zondag 7 april 2013 21:06 schreef bork het volgende:
[..]
Toch stopte 2 weken geleden een VIRM als stoptrein naar Zwolle op Overvecht
Nee, dat zou het einde van de RER A betekenen...quote:Op zondag 7 april 2013 22:03 schreef dennistd het volgende:
En een gtbv-regeling zullen ze ook wel niet kennen?
ETMET/spoorboekloos rijden zou voor de RER A wel handig zijn. Dan weet je nooit of de trein van x:03 er op tijd is.. het kan ook die van x:53 zijn, boeit toch nietquote:Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, dat zou het einde van de RER A betekenen...
Wij dachten hetzelfde..quote:Op zondag 7 april 2013 22:11 schreef Peter het volgende:
[..]
ETMET/spoorboekloos rijden zou voor de RER A wel handig zijn. Dan weet je nooit of de trein van x:03 er op tijd is.. het kan ook die van x:53 zijn, boeit toch niet.
Die dienstregeling is al 5 jaar hetzelfde, althans, op de hele lijn hangt de dienstregeling van 2008. En alles starte op La Defense ipv het oorspronkelijke eindpunt vandaag ivm werkzaamheden, dus dat was al een Machinistenwissel minder.quote:Op zondag 7 april 2013 22:11 schreef Bitlord het volgende:
Hieronder de dienstregeling van RER A.
http://www.ratp.fr/inform(...)hiver/h_a_jo_mlv.pdf
Daar hebben ze ook ETMET onder Parijs.
Elke Twee Minuten Een Trein
Ja max 40, iedere zomer ligt ie er 2 maanden uit om dat op te waarderen, naar 60 ofzo, dat scheelt dan over de hele linie 7 minuten en over 4 jaar is dat klaar.quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef Bitlord het volgende:
Die RER C die vlak langs de Eiffeltoren rijdt parallel aan de Seine, rijdt die daar nog steeds zo achterlijk langzaam? Ik weet niet anders dan dat ie daar een beetje sukkelt ondanks geen conflicten en een volledig vrije baan.
Arriva wil dat niet volgens mij.quote:Op zondag 7 april 2013 22:38 schreef Bitlord het volgende:
Mogen de treinen van de Achterhoek en de Noordelijke Nevenlijnen eigenlijk uitgewisseld worden, in het geval van materieeltekort in een beider regio's? Gezien leeftijd en uitstoot kan ik me voorstellen dat de stellen uit de Achterhoek wel in het noorden mogen rijden, maar andersom niet?
Eens. Moet er zelf ook niet aan denken om dagelijks te moeten pendelen met SGM als passagier, al speelt het bij mij ook een rol dat ze zoveel stoelen in de coachopstelling hebben want daar hou ik niet van.quote:Op zondag 7 april 2013 19:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nog wel met sluitseinen ook!
Wat vind je trouwens zo geweldig aan SGMm? Het zitcomfort daarin als passagier is namelijk om te huilen.
Op die erboven, zoals altijd bij een quoteloze post.quote:Op zondag 7 april 2013 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hardstikke leuk die oneliners, maar welke post slaat dit?
Maar je kan nooit weten of er er rechtstreeks onder komt, iemand anders kan net een fractie eerder zijn, mijn waardequote:Op zondag 7 april 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Ik ben niet kwaad hoor, lijkt dat zo? Excusez moi
live life on the edge en beetje yoloquote:Op zondag 7 april 2013 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar je kan nooit weten of er er rechtstreeks onder komt, iemand anders kan net een fractie eerder zijn, mijn waarde
Toen je op Amsterdam instapte op 2b, de intercity naar Maastricht, een sleep ICR en Plan W van 12 rijtuigen. Fluit, deuren sloten (de klap van Plan W!), en vervolgens de 1200 voorop die sleep rijtuigen in beweging zette en je zo heel langzaam accelererend het station uit reed. Dat was mooi.quote:Op zondag 7 april 2013 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb echt niets met ICR. Ja, toen de raampjes nog open konden en er oranje bankjes inzaten met een handgreep in de deur.
In dat geval pas ik mn post aan en plaats ik het gequote stuk tekst alsnog.quote:Op zondag 7 april 2013 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar je kan nooit weten of er er rechtstreeks onder komt, iemand anders kan net een fractie eerder zijn, mijn waarde
Mooi inderdaad maar verdomde onpraktisch. Alleen al het oplaten van de stroomafnemer van een 1200 kon een minuut duren als 'ie een dag had stilgestaan.quote:Op zondag 7 april 2013 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toen je op Amsterdam instapte op 2b, de intercity naar Maastricht, een sleep ICR en Plan W van 12 rijtuigen. Fluit, deuren sloten (de klap van Plan W!), en vervolgens de 1200 voorop die sleep rijtuigen in beweging zette en je zo heel langzaam accelererend het station uit reed. Dat was mooi.
Gelukkig was die ic dan al begonnen in Zandvoort en was dat geen probleem meer op Amsterdam CS.quote:Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mooi inderdaad maar verdomde onpraktisch. Alleen al het oplaten van de stroomafnemer van een 1200 kon een minuut duren als 'ie een dag had stilgestaan.
Mwoah, die klaptafeltjes zijn soms inderdaad schuin, maar de meesten zijn in mijn ervaring recht en prima bruikbaar voor je laptop/boek/whatever. En de piep van de platen in de bakovergang hoor ik eigenlijk ook maar zelden.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Maar ik vind de vis-a-vis opstelling juist met vrienden wel weer leuk. Het zorgt als je met groepen bent dat je lekker kunt ouwehoerenquote:Op zondag 7 april 2013 23:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mwoah, die klaptafeltjes zijn soms inderdaad schuin, maar de meesten zijn in mijn ervaring recht en prima bruikbaar voor je laptop/boek/whatever. En de piep van de platen in de bakovergang hoor ik eigenlijk ook maar zelden.
De vis-à-vistafeltjes vind ik nooit handig om op te werken, zitten daarvoor ook te hoog, in iedere trein volgens mij wel. Die vind ik puur handig om een flesje drinken en een zakje boterhammetjes op te stallen o.i.d.
Nee hoor, als je samen reist zijn de vis-à-vistjes uiteraard ideaal, daar zijn ze ook voor. Maar ik ben ook geen treinfetisjistquote:Op zondag 7 april 2013 23:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar ik vind de vis-a-vis opstelling juist met vrienden wel weer leuk. Het zorgt als je met groepen bent dat je lekker kunt ouwehoeren. Maar de treinfetisjist stoort zich hier aan, begrijpelijk
.
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-à-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.quote:Op zondag 7 april 2013 23:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoeveel van jullie kennen dit nog?
Ik had alle rijtuigen in schaal H0. Deze trein reed twee slagen per dag van Den Haag naar het zuiden vv en je kon dus een vergaderruimte boeken aan boord enzo en er was een kinderhoek met disneyfilms en een stilteplek om te werken.
Ik heb hem volgens mij nooit rijdend gezien. Trein stond wel opgesteld tijdens een grote open dag in 1996 bij Rotterdam Stadion en Rotterdam Centraal. De toen gloednieuwe Thalys, een Eurostartrein, een Hondekop waren er toen ook. IEmand foto's?quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-à-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.
Maar de Märklin-rijtuigen heb ik nog steeds.
Dat mag je dus niet op eigen initiatief doenquote:Op maandag 8 april 2013 02:11 schreef Bitlord het volgende:
Bel een taxi en declareer het. Of was het niet de laatste trein van de dag.
Nee hoor, er reed een kwartier later weer een trein.quote:Op maandag 8 april 2013 02:11 schreef Bitlord het volgende:
Bel een taxi en declareer het. Of was het niet de laatste trein van de dag.
Wanneer gaat die beginnen eigenlijk ?quote:Op maandag 8 april 2013 10:32 schreef b2py het volgende:
Ik verwacht een grote vooruitgang als de midlife revisie van die dingen gedaan zal worden. Ben benieuwd!
Goede post. D-DAR met groene banken overwoog ik wel serieus te mijden, maar die zie ik nooit meer. Ben ik niet rouwig om, ik hoop snel op meer DDZ..quote:Op maandag 8 april 2013 10:24 schreef eti het volgende:
Die haat tegen VIRM vind ik zelf ook een beetje overdreven, maar echt prettige treinen zijn het niet. Ze hebben bij lange na niet het comfort van de meeste buitenlandse en van de andere Nederlandse intercitytreinen.
De inrichting is hier naar mijn idee voor een groot deel debet aan. De wanden zijn allemaal bekleed met beige-achtige kunststof platen en de stoelen zijn van hard plastic in een ook al week kleurtje. De bagagerekjes zijn ook al hard plastic. Het lijkt wel of je in een tupperware bak zit. Alles klinkt ook hol en hard.
Dat ziet er toch in de NID (DDZ) heel anders uit. Dat is wel een interieur dat prettig aanvoelt.
Verder voelt alles toch wat schommelig aan in VIRM. Boven lopen de wanden nogal naar elkaar toe, en beneden zijn de lampen in een slingerpatroon aangebracht waar je terstond wagenziek van wordt. De oudere VIRMs hebben daarbij ook nog eens smalle trappetjes waar iedereen zich doorheen moet dringen en een rare fluittoon (die nu verholpen schijnt te zijn). Al met al geen trein waarin je graag een paar uur zit.
Nu zal ik nooit VIRM mijden, hoor. Ik neem gewoon die trein die komt. En DDAR met groene bankjes en Plan T met de nieuwe hoge stoelen, dat waren pas echt rottreinen. Maar ik begrijp wel dat VIRM niet echt geliefd is.
De ideale dubbeldekker is wat mij betreft de Zwitserse IC2000. Maar deze past vast niet in het Nederlandse omgrenzingsprofiel?
Zaterdag zelf ook meegemaakt dat een machinist iets te vroeg vertrok bij een station. Ik vond het wel prima. Als het aan de mcn had gelegen had mijn trein zaterdagmiddag met ongeveer -6 (!) Leeuwarden binnen kunnen rollen, zo reed ie door. Uiteindelijk werd het slechts -2, omdat in Heerenveen de officiële vertrektijd afgewacht werd.quote:Op maandag 8 april 2013 01:23 schreef eti het volgende:
Dat was weer een prettige thuisreis. De sprinter van 23.28 uit Hilversum Noord is om 23.26 al vertrokken terwijl ik naar de deur toe rende.
Dus niet meer klagen dat de NS altijd maar vertraging heeft, ze maken het graag goed door af en toe gewoon een stuk te vroeg te vertrekken.
De laatste rondrijdende stellen DD-AR gaan waarschijnlijk deze zomer nog aan de kant.quote:Op maandag 8 april 2013 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Goede post. D-DAR met groene banken overwoog ik wel serieus te mijden, maar die zie ik nooit meer. Ben ik niet rouwig om, ik hoop snel op meer DDZ..
Plaktreinen. Met dit weer zijn ze wel te doen, en de voorste bak zit wel op een fijne hoogte. Tot zover al het positieve.quote:Op maandag 8 april 2013 11:08 schreef arkkey het volgende:
Wel leuk geluid die groene bankjes treinEn niks mis mee als je een 4zit voor jezelf hebt dan toch...
En Plan V verdwijnt voor het einde van het jaar ook uit de omloop.quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De laatste rondrijdende stellen DD-AR gaan waarschijnlijk deze zomer nog aan de kant.
Oh dat. Ik sta in de stand "negeer".quote:Op maandag 8 april 2013 09:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De TT en dat geneuzel over waar nu allemaal VIRM rijdt.
http://www.metronieuws.nl(...)rZmdg!38ouiwie1dOL2/quote:NS overweegt reguliere intercity’s om te bouwen om de Fyra te vervangen als snelle treindienst naar Brussel. De zogenaamde VIRM-dubbeldekker moet hiervoor onder meer worden uitgerust met het moderne spoorbeveiligingssysteem ERTMS en het hogere voltage op de HSL aankunnen. NS-topman Bert Meerstadt bevestigde vrijdag aan Metro dat dit ombouwwerk niet al te ingewikkeld is. Hij wilde niet nader ingaan op de vraag of het bedrijf hier al mee is begonnen, omdat de problemen met de Fyra nog altijd niet zijn opgelost.
Ik heb wel eens een foto voorbij zien komen van een Veolia D-GTW op de Miljoenenlijn/ZLSM.quote:Op maandag 8 april 2013 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Nooit geweten dat er in 2002 een Lintje van Syntus heeft gereden op het traject Hoorn - Medemblik
http://www.flickr.com/photos/zandman48/sets/72157633167276973/
Dan zou je wel makkelijk een mooie integratie met de rest van het spoorwegnetwerk kunnen krijgen.quote:Op maandag 8 april 2013 13:37 schreef MTL het volgende:
Volgens Metro heeft de Bert Meerstadt bevestigd dat het ombouwen van VIRM voor 25 kV en inbouwen van ERTMS als alternatieve optie voor de Fyra wordt gezien:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)rZmdg!38ouiwie1dOL2/
Nu kan ik zelf die conclusie van Metro niet trekken aan de hand van wat ik daar lees, maar misschien ligt dat aan mij. Volgens mij zegt dhr. Meerstadt enkel dat het ombouwen relatief weinig werk zou vergen, niet dat het als serieuze optie wordt gezien.
Daar heb je dus alleen wat aan als je met die VIRM binnen Nederland blijft. De grens over naar Brussel is een ander verhaal.quote:Op maandag 8 april 2013 13:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De HSL, betuweroute en Hanzelijn zijn allemaal gebouwd naar het nieuwste maximumprofiel.
Dat zou een stuk gecompliceerder zijn aangezien die niet voorbereid zijn op 25KV.quote:Op maandag 8 april 2013 13:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zullen ze dan zo slim zijn om VIRM-I te gebruiken en deze meteen de midlife revisie te geven?
Alleen VIRM-IV is erop voorbereid? Dacht eigenlijk alle series.quote:Op maandag 8 april 2013 14:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zou een stuk gecompliceerder zijn aangezien die niet voorbereid zijn op 25KV.
Hmm ik dacht alleen I niet en de rest wel. Nu twijfel ik toch.quote:Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Alleen VIRM-IV is erop voorbereid? Dacht eigenlijk alle series.
jup. Geloof dat ze toen de lijn zo ver als ze konden gereden hebben, dus tot de brug bij Musselkanaal. De normale dienst van de STAR stopt enkele honderden meters eerderquote:Op maandag 8 april 2013 12:59 schreef Hr-Flip het volgende:
Zelfs een keer bij de STAR in Stadskanaal
alle series bij mijn weten. Komt door de introductie van de ABv6 waarin er rekening met een ombouw gehouden is.quote:Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Nice.quote:Op maandag 8 april 2013 13:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een foto voorbij zien komen van een Veolia D-GTW op de Miljoenenlijn/ZLSM.
Jup. De verstevigde middenbak met de stroomafnemers op het dak.quote:Op maandag 8 april 2013 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alle series bij mijn weten. Komt door de introductie van de ABv6 waarin er rekening met een ombouw gehouden is.
Gevonden, via.quote:Op maandag 8 april 2013 13:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een foto voorbij zien komen van een Veolia D-GTW op de Miljoenenlijn/ZLSM.
Rotterdam Roosendaal is best ver voor een ambulance, als je weet dat academisch ziekenhuis dijkzicht om de hoek is.quote:Op maandag 8 april 2013 15:08 schreef dennistd het volgende:
Gisteren op Rotterdam Centraal stond ik even wat foto's te maken, komt er ineens een ambulance een paar perrons verderop het station oprijden vanuit de diensttunnel:
Profiel HSL is groter dan profiel 'conventioneel' spoor. Kan dus geen probleem zijnquote:Op maandag 8 april 2013 13:40 schreef MTL het volgende:
Jep, 160 km/h is max. Daar komt ook nog eens bij dat ik ooit begrepen meen te hebben dat die dingen op de HSL buiten profiel zijn, maar een echte bron kan ik daar niet zo 1,2,3 van vinden.
Alleen de laatste generatie VIRM is voorbereid op 25KV inbouw, met de blauwe stoelen.quote:Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
eerdere generaties ook, maar VIRM-4 is wel meer geschikt voor de HSL, doordat een aantal verbeteringen doorgevoerd zijn. Zo is de vering bijvoorbeeld stugger, wat de trein meer rijcomfort heeft en verder hoeven ze de toiletten niet aan te passen, omdat het al een gesloten systeem is.quote:Op maandag 8 april 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Alleen de laatste generatie VIRM is voorbereid op 25KV inbouw, met de blauwe stoelen.
Ooit is een stel Plan V gehad als intercity op de schrootlijn in de spits, toch wel het dieptepunt voor mij wat betreft openbaar vervoer.quote:Op maandag 8 april 2013 17:39 schreef Sj0rSz het volgende:
2x Plan V als intercity naar Den Haag CS. En dat in de spitsJe zult er maar inzitten!
In Luik heb ik al een paar keer twee klassiekjes gekoppeld als IC naar Quiévrain zien rijden, als je daar 2 uur en 40 minuten in moet zitten kom je meer dood dan levend aan volgens mij.quote:Op maandag 8 april 2013 17:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ooit is een stel Plan V gehad als intercity op de schrootlijn in de spits, toch wel het dieptepunt voor mij wat betreft openbaar vervoer.
Waarschijnlijk was het alternatief 'geen trein' op dat tijdstip... Had je dat liever gehad?quote:Op maandag 8 april 2013 17:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ooit is een stel Plan V gehad als intercity op de schrootlijn in de spits, toch wel het dieptepunt voor mij wat betreft openbaar vervoer.
Staat'ie daar nou om te voorkomen dat'ie dat bord aan barrels rijdt, of moest'ie echt precies daar zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 15:08 schreef dennistd het volgende:
Gisteren op Rotterdam Centraal stond ik even wat foto's te maken, komt er ineens een ambulance een paar perrons verderop het station oprijden vanuit de diensttunnel:
Chapeau voor de informatievoorziening. Klopt als een bus.quote:Op maandag 8 april 2013 15:08 schreef dennistd het volgende:
Ja, het *kan* wel!quote:Op maandag 8 april 2013 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Chapeau voor de informatievoorziening. Klopt als een bus.
Dat eerste:quote:Op maandag 8 april 2013 19:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Staat'ie daar nou om te voorkomen dat'ie dat bord aan barrels rijdt, of moest'ie echt precies daar zijn?
quote:Een vleugje Italiaans "dolce vita" gecombineerd met de Zwitserse degelijkheid. Zo wordt het leven in het Italiaans-sprekende kanton Tessin in Zwitserland gekenmerkt.
In deze aflevering gaat Rail Away Citytrips naar Lugano, gelegen aan het Meer van Lugano in Tessin.
De eerste tocht gaat met de kabelspoorweg (funicolare in het Italiaans) vanaf de voet van de Monte Bré naar het dorpje Bré bovenop die berg. Het uitzicht over stad, meer en bergen laat meteen zien waarom de Zwitsers ruim honderd jaar geleden deze baan aanlegden.
De volgende rit begint op de top van de berg San Salvatore, met eveneens een prachtig uitzicht. Hier wordt de kijker in een kabelspoorweg meegenomen naar beneden, waardoor we van bovenaf de stad Lugano met haar prachtige ligging aan het meer steeds dichterbij zien komen.
De Zwitserse spoorwegen nemen vervolgens de kijkers mee langs de oevers van het Meer van Lugano naar Capolago. Daar stappen we over op de tandradbaan van de Monte Generoso, een berg op de grens van Italië. Het uitzicht daar op 1800 meter is in meerdere opzichten HET hoogtepunt van deze Rail Away Citytrips in Lugano.
Rail Away Citytrips is een nieuw format dat naast het huidige gebruikt gaat worden. In Rail Away Citytrips staat een stad centraal van waaruit een aantal dagtochten over de rails worden gemaakt. Door de uitzending heen maakt de kijker kennis met de stad.
Het was niet toevallig een conducteur die meer zin had om in de cabine te zitten dan om kaartjes te knippen?quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
Ik zat vandaag in een sprinter (Rotterdam Alexander - Rotterdam Noord) zonder conducteur. De machinist liep steeds even uit de cabine om te fluiten en de deuren te sluiten. Nieuwe manier om de kosten te drukken?
En Plan V, okee... Dat kan dan nog wel, maar twee is een beetje weinigquote:Op maandag 8 april 2013 17:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nee, want ik zag door de openstaande deur dat de stoel leeg was.quote:Op maandag 8 april 2013 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Het was niet toevallig een conducteur die meer zin had om in de cabine te zitten dan om kaartjes te knippen?
Dan was het misschien een ontbrekende conducteur en een machinist die besloot om de reizigers daar niet de dupe van te laten worden en maar zonder is vertrokken?quote:Op maandag 8 april 2013 20:20 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee, want ik zag door de openstaande deur dat de stoel leeg was.
gebeurt idd wel eens vaker dat een conducteur door vertraging elders in het land te laat is om zijn trein te halenquote:Op maandag 8 april 2013 20:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan was het misschien een ontbrekende conducteur en een machinist die besloot om de reizigers daar niet de dupe van te laten worden en maar zonder is vertrokken?
Dat soort dingen gebeuren wel vaker. Machinist wordt dan tegelijkertijd de 'chef trein' en moet zichzelf dus ook heel officieel het vertrekbevel geven. Het enige verschil is werkelijk dat hij de deuren sluit op tijd van vertrek.quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
Ik zat vandaag in een sprinter (Rotterdam Alexander - Rotterdam Noord) zonder conducteur. De machinist liep steeds even uit de cabine om te fluiten en de deuren te sluiten. Nieuwe manier om de kosten te drukken?
Had ik ook eens gezien in een sprinter op Schiphol, antwoord van ziggyziggyziggy was toen dit, weet niet of dat nu twee jaar later nog steeds de gang van zaken is;quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Twee bakken vol gepropt waarvan reizigers achterblijven op stations of eerlijkheid dat de NS geen materieel heeft. Dan het laatste, dan is het zwart op wit. Nu is het half beleid, je rijdt al met zoveel vertraging dat alle aansluitingen niet te halen zijn.quote:Op maandag 8 april 2013 18:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het alternatief 'geen trein' op dat tijdstip... Had je dat liever gehad?
Mooi filmpje. Zat er eentje tussen met goed vierkante wielen en de filmer had geluk met die ICR trouwensquote:Op maandag 8 april 2013 20:53 schreef Sandrvich het volgende:
Zie hier mijn filmpje van de ICK-overbrenging. Ik had echt nóóit verwacht ze nog rijdend tegen te komen en zeker niet 21 rijtuigen achter elkaar.
ging maar net goed ja.quote:Op maandag 8 april 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Mooi filmpje. Zat er eentje tussen met goed vierkante wielen en de filmer had geluk met die ICR trouwens
Leuk filmpje!quote:Op maandag 8 april 2013 20:53 schreef Sandrvich het volgende:
Zie hier mijn filmpje van de ICK-overbrenging. Ik had echt nóóit verwacht ze nog rijdend tegen te komen en zeker niet 21 rijtuigen achter elkaar.
Niet alleen cd's ook radiozenders. Hing er kennelijk ergens een batterijtje autoradios aan boord, werd de muziek onderbroken door de file-informatie...steengoede onbedoelde marketing in de trein....quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-à-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.
Moet je zien wat er bij aanverwante video's staat:quote:
* Darkwing_Duck had daar graag als klein Duckje eens ingezeten.quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Iemand plannen om dat morgen te gaan filmen...?quote:Op maandag 8 april 2013 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
en dan komt er nog eens zo'n sliert
Dan krijg je een trein van meer dan 1 km lang, da's toch wat te veel.quote:Op maandag 8 april 2013 22:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was 42 rijtuigen voor 1 sleep te lang dan?
Ik ga rebels zijn en vragen:Waar voor dan?quote:Op maandag 8 april 2013 22:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan krijg je een trein van meer dan 1 km lang, da's toch wat te veel.
Regels, beperkingen!!quote:Op maandag 8 april 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ga rebels zijn en vragen:Waar voor dan?
Zolang treinen niet in de breedte rijden, kan het toch?
quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij quote mijn post terwijl je direct onder me zit
quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij quote mijn post terwijl je direct onder me zit
quote:Op maandag 8 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
Dienstregeling, net als ze allemaal doen.
[..]
Acturail toonde toch alleen maar trajecten (+verstoringen)? Of heb ik iets gemist...quote:Op maandag 8 april 2013 22:27 schreef bork het volgende:
http://www.acturail.nl/ bestaat/werkt niet meer, waar kan je nu realtime in nl treinen volgen?
Deze heb ik al gevonden maar ik vond die andere veel fijner, iemand? Help
Dat is gebaseerd op actuele vertrektijden van o.a. de NS-api en de DB dacht ik.quote:Op maandag 8 april 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat live of gewoon berekend op een spoorboekje...
Die werkt met live GPS-dataquote:Op maandag 8 april 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
Op www.treinviewer.nl kun je realtime de Arriva-treinen volgen.
Maximale toegelaten lengte is 750 meter. De langste trein overdoen is binnen de huidige organisatie van het spoor erg lastig. De lijntjes zijn te lang en te indirect. Bovendien wil niemand verantwoordelijk zijn voor iets dat niet aan de regels voldoet tenzij er een complete vrachtauto papierwerk is afgeleverd want dan kan er bij een probleem de schuld tenminste worden afgeschoven.quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef V2 het volgende:
Remtechnisch lastig, en het trekwerk van passagiersrijtuigen is daar denk ik niet op toegerust. Ga het verhaal van de langste passagierstrein maar eens lezen, dat was verre van triviaal qua remmen.
Exact op tijd vertrekken in Heerenveen met de echte IC, en een Machinist die door wil kachelen kan je -4/-5 makkelijk halen. Ben bijna altijd te vroeg in Leeuwarden.quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaterdag zelf ook meegemaakt dat een machinist iets te vroeg vertrok bij een station. Ik vond het wel prima. Als het aan de mcn had gelegen had mijn trein zaterdagmiddag met ongeveer -6 (!) Leeuwarden binnen kunnen rollen, zo reed ie door. Uiteindelijk werd het slechts -2, omdat in Heerenveen de officiële vertrektijd afgewacht werd.
quote:
Door een foutje gaat alles naar Lage Zwaluwe. De stam die gisterochtend naar Roosendaal gebracht is, gaat vandaag naar Lage Zwaluwe.quote:Op maandag 8 april 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij is de tweede sleep ook al zo ongeveer op de eindbestemming
Daar komen ze lekker op tijd achter zegquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Door een foutje gaat alles naar Lage Zwaluwe. De stam die gisterochtend naar Roosendaal gebracht is, gaat vandaag naar Lage Zwaluwe.
Vanwege verplaatsen seinhuis is er maar beperkt opstelcapaciteit beschikbaar in Roosendaal.
* Duvel had toen nog OV.quote:Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck had daar graag als klein Duckje eens ingezeten.![]()
Maar is er nooit van gekomen en ik was ook een beetje te jong om rebels daar een treinticket voor aan te schaffen..
Ja, de trein van gisteravond is pas na vertrek omgelegd naar Lage Zwaluwe.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar komen ze lekker op tijd achter zeg
bij de connexxion treinen is dat altijd zo. Machinist steekt even zijn hoofd uit het raam om te fluiten en hij gaat weer.quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
Het buiten dienst stellen van DD-AR + loc was een inschattingsfout?!quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:41 schreef greavy het volgende:
Waren inschattingsfouten, en de bijsturing mag ze nog inzetten zolang nog niet in de wpl.
Op Amersfoort staat er ook 1quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Er staat een oude ICM weg te rotten op het industrieterrein nabij Arnhem Goederen kwam ik gisteren achter.
Die staat bij Akzo als oefenobject: http://www.flickr.com/pho(...)s/72157632120658571/quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Er staat een oude ICM weg te rotten op het industrieterrein nabij Arnhem Goederen kwam ik gisteren achter.
Volgens mij staat daar alleen de middenbak van ICM-0 4005:quote:
qua capaciteit ja.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het buiten dienst stellen van DD-AR + loc was een inschattingsfout?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het transport van vandaag Roosendaal -> Lage Zwaluwe was inderdaad iets eerder uitgevoerd, en om 14:45 zag ik beide stammen aldaar staan, wat AgentX op Somda meldde, na mijn WhatsApp. Foto komt zo.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
Voor de ICK liefhebbers, beide stammen staan naast elkaar op vage zwaluwe.
Whoo, dan is het wel erg vroeg uitgevoerd. Plan was gisteravond rond 15:00/15:30 uit Roosendaal te vertrekken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:32 schreef James1988 het volgende:
Beide stammen stonden er vanochtend al, toen ik er rond 8:30 voorbij kwam.
Je vindt mij een spuitje 11 ofzo!?quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:32 schreef James1988 het volgende:
Beide stammen stonden er vanochtend al, toen ik er rond 8:30 voorbij kwam.
tweede stam is gister al tijdens de rit omgelegd richting het niemandsland. Daarna is de eerste stam uit Roosendaal opgehaald volgens mij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Whoo, dan is het wel erg vroeg uitgevoerd. Plan was gisteravond rond 15:00/15:30 uit Roosendaal te vertrekken.
Dat was precies wat ik meldde. Althans, bij Ravenstein is de trein defect geraakt en met moeite in Oss terecht gekomen. Toen hebben ze met +60 inderdaad een pad naar Lage Zwaluwe ingelegd omdat ze er ineens achter kwamen dat er geen ruimte voor was in Roosendaal ...quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tweede stam is gister al tijdens de rit omgelegd richting het niemandsland. Daarna is de eerste stam uit Roosendaal opgehaald volgens mij.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat was precies wat ik meldde. Althans, bij Ravenstein is de trein defect geraakt en met moeite in Oss terecht gekomen. Toen hebben ze met +60 inderdaad een pad naar Lage Zwaluwe ingelegd omdat ze er ineens achter kwamen dat er geen ruimte voor was in Roosendaal ...
Wel slim dat ze het gelijk hebben verplaatst uit Roosendaal, want uiteindelijk moest loc+personeel naar Zutphen ... Was dus oorspronkelijk niet de planning, kreeg ik van een bron binnen SR door.
Dan ga ik wel met de Excuus-Benelux. Of ik reis verder met auto naar een station zonder IRM.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik stel voor dat we dat ook doen in de sprinters langs Dordrecht..
Tijdelijke intrekking van de toelating van een Traxx lijkt mij wel aardig..quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan ga ik wel met de Excuus-Benelux. Of ik reis verder met auto naar een station zonder IRM.
dan rijdt daarin een dubbeldeksschommelaarquote:
het spul blijft je achtervolgen hoorquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan ga ik wel met de Excuus-Benelux. Of ik reis verder met auto naar een station zonder IRM.
Goed plan, zolang het geen VIRM isquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vervangend vervoer met Ambassadors! Of nog beter, ProCity's!
Ja, DDAR+Loc. Heerlijke scheurijzers en goede banken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:48 schreef Ener-G het volgende:
Jeuj intercitydienst van Amsterdam naar Alkmaar ipv de gebruikelijke VIRM nu zo'n gare stoptreindubbeldekker, met die krappegroene bankjes. Stampvol ook. VIRM was zeker natgeregend en niet inzetbaar in de eerste bui van het voorjaar? :'-)
in een ProCity wil je echt niet dood gevonden worden hoor. Slechtste busmaterieel dat er ooit in Nederland gereden heeftquote:
Lekker hobbelen over de drempels. Ik ken ze van Leeuwarden CS - ziekenhuis 2 jaar terug, zijn inderdaad niet de fijnste bussen. Maar alles beter als VIRMquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in een ProCity wil je echt niet dood gevonden worden hoor. Slechtste busmaterieel dat er ooit in Nederland gereden heeft
Ik moest echt even opzoeken wat dat nou voor bussen zijn, maar na lezen van de Wikipediapagina weet ik al zeker dat ik er geen kennis mee wil maken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in een ProCity wil je echt niet dood gevonden worden hoor. Slechtste busmaterieel dat er ooit in Nederland gereden heeft
Volgende keer even melden hier welke je moet mijden?quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:48 schreef Ener-G het volgende:
Jeuj intercitydienst van Amsterdam naar Alkmaar ipv de gebruikelijke VIRM nu zo'n gare stoptreindubbeldekker, met die krappe groene anderhalfpersoonsbankjes. Stampvol ook. VIRM was zeker natgeregend en niet inzetbaar in de eerste bui van het voorjaar? :'-)
Met op het eind nog een paar echte Nederlandse armseinen. En de overweg ergens rond 0:53 heeft volgens mij ook nog dezelfde spoorbomen als wij in Nederland hebben.quote:
Kettinghor er overheen gooien zou wel een idee zijn..quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Met op het eind nog een paar echte Nederlandse armseinen. En de overweg ergens rond 0:53 heeft volgens mij ook nog dezelfde spoorbomen als wij in Nederland hebben.
Ben je weer op zoek naar werk?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Kettinghor er overheen gooien zou wel een idee zijn..
Heb je al een flesje gehaald?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerst Enschede maar even fixen van de zomer
Alleen nog even ATB erin fietsen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De 1216 kan in theorie ook in Nederland rijden.
Kijk, tussen al dat zwakzinnige gedoe over VIRM is dit goed nieuws!quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:17 schreef James1988 het volgende:
'Aken' blijft open! Vorig jaar kondigde Bombardier aan de vestiging in Aken te willen sluiten, maar er is een oplossing gevonden. De vestiging in Aken is verkocht aan Quip, en zal worden omgedoopt in Talbot Services GmbH. Voor zo'n 270 van de 500 medewerkers is er een baan.
Daar staan ook cabview-filmpjes van op Youtube.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alleen nog even ATB erin fietsen.
Een broertje van de 1216 229 heeft zelfs al in Nederland gereden.
[ afbeelding ]
(Foto: Peter Honig)
Helemaal mee eens. Hopelijk komt er voor 'Derby' ook zo'n oplossing.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kijk, tussen al dat zwakzinnige gedoe over VIRM is dit goed nieuws!
Dat bericht is uit 2011, is dat niet al opgeruimd allemaal? Dat ging toch op de fles omdat TfL koos voor Siemens?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Hopelijk komt er voor 'Derby' ook zo'n oplossing.
Zeker. (Op je tweede vraag)quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bericht is uit 2011, is dat niet al opgeruimd allemaal? Dat ging toch op de fles omdat TfL koos voor Siemens?
Dat was in 2011 het geval. Sindsdien zijn er twee orders voor Electrostars binnengekomen, waardoor men in Derby alsnog wat te doen heeft.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bericht is uit 2011, is dat niet al opgeruimd allemaal? Dat ging toch op de fles omdat TfL koos voor Siemens?
Absoluut.quote:
Fix jij direct even alles? Kan de rest lekker met vakantie.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerst Enschede maar even fixen van de zomer
Ik ben zelf met vakantiequote:Op dinsdag 9 april 2013 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Fix jij direct even alles? Kan de rest lekker met vakantie.
Dus Siemens zou het nog steeds kunnen verkloten? Dat geeft hoop, maar de kans is klein.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Absoluut.
De deal met Siemens voor het leveren van treinen voor Thameslink is trouwens nog steeds niet rond (dat werd vorige maand verwacht), de Crossrail-deal is nog niet vergeven. Voor Thameslink is Siemens nog altijd 'preferred bidder'.
Alle verloven zijn ingetrokken, helaas jongen.quote:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alle verloven zijn ingetrokken, helaas jongen.
Voor zover ik vernomen heb bij de aannemer wel in elk geval. Zouden ze onderhand ook een CAO hebben waarin staat dat ze geen recht meer hebben op feestdagen etc?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alle verloven zijn ingetrokken, helaas jongen.
Flesje -> hittequote:Op dinsdag 9 april 2013 18:54 schreef Anno1982 het volgende:
Ok, ik geef het op, ik snap de schoenen/flesje discussie niet meer.
Het flesje dat je ging halen als er na de officiële ombouwperiode niet de volledige treindienst op Enschede gereden kon worden.quote:
Waarschijnlijk met bier?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het flesje dat je ging halen als er na de officiële ombouwperiode niet de volledige treindienst op Enschede gereden kon worden.
Die kans is klein. De IEP-deal met Hitachi is uiteindelijk ook gesloten, ondanks veel vertraging.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus Siemens zou het nog steeds kunnen verkloten? Dat geeft hoop, maar de kans is klein.
De 01 is dan ook een sneltreinlocomotief, en SGM is stoptreinmatquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
Ik kom er net achter dat de SSN 01 1075 een hogere snelheid heeft dan een SGM Sprinter..140 vs 120.
Maar dat zullen wij bij de SSN niet veel rijden. Zitten toch vrijwel altijd in een goederenpad, en de slijtage is met 100 vs 140 ook heel anders.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
Ik kom er net achter dat de SSN 01 1075 een hogere snelheid heeft dan een SGM Sprinter..140 vs 120.
Net Ron Jeremyquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Echte mannen hebben haar op hun gezicht
Da deed me denke aan het volgende.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |