abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:11:19 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91210544
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91210563
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Ik zou gewoon blijven zitten, zo zacht mogelijk praten en het gesprek zo kort mogelijk houden. Lijkt me niet dat dat een probleem is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:13:39 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91210692
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:05 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
Klopt, maar dan nog wil je de FYRA/Thalys niet aan die zijde van Amsterdam Centraal hebben. Doordat ze op de sporen met de hoge nummers binnenkomen kunnen ze relatief kruisingsvrij naar de Meer gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:38:16 #204
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_91211877
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.
Het was SGMm ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Oké, dat wist ik niet! Thanks :)

[ Bericht 27% gewijzigd door AllesWatWas op 12-01-2011 14:43:00 (+nog een reactie) ]
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:52:40 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91212525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]

Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
Helaas, dat zijn geen koppelwagens maar remwagens, aangezien het metrostel niet in de doorgaande treinleiding zit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:02:51 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91213049
Bij aankomst in Rotterdam Alexander: MCN: Het volgende station is euhhh HC, dit is toch Rotterdam Alexander? HC:Ja hoor, dit is Rotterdam Alexander.
MCN: Rotterdam Alexander is dus het volgende station
pi_91214859
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]

Oké, dat wist ik niet! Thanks :)
In principe gebeurt het niet dat de machinist zelf 'sleutelt', maar als er bijvoorbeeld geen conducteur beschikbaar is, kan er voor gekozen worden om het wel te doen.
pi_91214924
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
pi_91216849
quote:
_O_ _O_

Maar na een minuut was ie niet meer zo stoer >:)
pi_91218348
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:46 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
Wordt verworpen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:56:44 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91218375
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:58:55 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91218491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?! :') En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´.
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.

En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
pi_91218719
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Wordt verworpen.
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond :6
pi_91218886
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:03 schreef Ireyon het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond :6
Pertinent niet waar.

Ik had ook meegedaan aan die wedstrijd, maar het is niet zo dat ik jou of een ander treintopicbezoeker die prijs niet gunde.
pi_91218920
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91218961
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef ReisT het volgende:
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.

En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:08:20 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91218974
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:07 schreef Temlin het volgende:
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Hij is nu wel verplaatst.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:09:41 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91219025
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:09:46 #220
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91219031
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
:{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:10:52 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91219072
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Logisch. Fyra had er nooit moeten komen. Steek dat geld in belangrijkere dingen, en niet in "iets" waar je toch geen winst uit kan halen.. Fyra kan net zo goed met 2 of 3 rijtuigen rijden. Is er nog plaats over. En kan de Benelux eens extra verlengd worden. Nee, Fyra zou en moest er komen. Terwijl het bij voorbaat al Geldverspillerij was, is en blijft.
En nee, ik zeg niet dat de HSL er niet had moeten komen. De aftakking naar Breda is sowieso al idioot. Laat de trein rechtdoor rijden, net zoals de Thalys doet.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:11:30 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91219108
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
En zelfs nu hij toeslagvrij is zitten er regelmatig weinig reizigers in..
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:11:44 #223
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91219119
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Ik wilde voor de lol een keer met dat Fyra reizen. De eerste trein miste ik omdat er niet eens goed stond aan gegeven waar dat kreng vertrok, de tweede verviel en uiteindelijk was de derde daadwerkelijk komen opdagen en ik heb nog nooit zo vaak stil gestaan met een trein. Om de zoveel tijd ging dat ding weer stil staan.

Kortom, ik snap wel dat dat niet loopt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91219240
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
pi_91219471
Opperkoning Socios heeft gesproken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')