Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
Ik zou gewoon blijven zitten, zo zacht mogelijk praten en het gesprek zo kort mogelijk houden. Lijkt me niet dat dat een probleem isquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Klopt, maar dan nog wil je de FYRA/Thalys niet aan die zijde van Amsterdam Centraal hebben. Doordat ze op de sporen met de hoge nummers binnenkomen kunnen ze relatief kruisingsvrij naar de Meer gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
Het was SGMmquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.
Oké, dat wist ik niet! Thanksquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Helaas, dat zijn geen koppelwagens maar remwagens, aangezien het metrostel niet in de doorgaande treinleiding zitquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
In principe gebeurt het niet dat de machinist zelf 'sleutelt', maar als er bijvoorbeeld geen conducteur beschikbaar is, kan er voor gekozen worden om het wel te doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Oké, dat wist ik niet! Thanks
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:55 schreef Ireyon het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)is_met_de_trein.html
Wordt verworpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:46 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
Ja want als het verschil zķ klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?!En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´.
Pertinent niet waar.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:03 schreef Ireyon het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef ReisT het volgende:
Ja want als het verschil zķ klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.
En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
Hij is nu wel verplaatst.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:07 schreef Temlin het volgende:
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Logisch. Fyra had er nooit moeten komen. Steek dat geld in belangrijkere dingen, en niet in "iets" waar je toch geen winst uit kan halen.. Fyra kan net zo goed met 2 of 3 rijtuigen rijden. Is er nog plaats over. En kan de Benelux eens extra verlengd worden. Nee, Fyra zou en moest er komen. Terwijl het bij voorbaat al Geldverspillerij was, is en blijft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
En zelfs nu hij toeslagvrij is zitten er regelmatig weinig reizigers in..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
Ik wilde voor de lol een keer met dat Fyra reizen. De eerste trein miste ik omdat er niet eens goed stond aan gegeven waar dat kreng vertrok, de tweede verviel en uiteindelijk was de derde daadwerkelijk komen opdagen en ik heb nog nooit zo vaak stil gestaan met een trein. Om de zoveel tijd ging dat ding weer stil staan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
NS HiSpeed maakt duizenden, nee zelfs miljoenen verlies met FYRA. De HSL heeft veel te veel geld kost. De toeslag is veel te hoog, en de trein blijft bijna leeg, zelf als hij toeslagvrij is..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.
De Hanzelijn vind ik een aanmerkelijk betere investering in het spoorwegennet.
Capaciteitsverhoging is in dit land belangrijker dan snelheid. Zeker in de Randstad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:20 schreef Temlin het volgende:
[..]4 sporigheid Utrecht - Arnhem Velperpoort aansluiting ook.
HSL heeft in Nederland ook niet veel voordelen 200 KM/h is meer dan genoeg.
Sakkerjuquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Is allemaal goed afgelopen:quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SakkerjuDat ziet er niet goed uit
Nog filmpje van passagier die gister in de ICE zat die ontspoort is, al is het filmpje niet super boeiend.quote:ZEIST - Bij het station Driebergen-Zeist is op de overgang op de Odijkerweg een auto onder de trein gekomen. De bestuurster is ongedeerd uit haar auto gekomen. Wel is ze enorm geschrokken. Ook de machinist bleef ongedeerd.
Door de botsing vloog het motorblok uit de auto 100 meter weg en landde op enkele geparkeerde auto's. Ook daardoor raakte niemand gewond.
Door de aannrijding is er de komende uren geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Arnhem. ProRail raadt reizigers aan om te reizen via Den Bosch. De Odijkerweg is woensdagmiddag afgesloten, meldt de KLPD.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
Zo, die is kapotquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef yosander het volgende:
Ga in februari samen met een vriend die een OV-jaarkaart heeft en een kaartje waardoor ik ook gratis kan meereizen naar Antwerpen vanuit Zwolle.
Maar hoe kunnen we dit het beste doen (snelste/goedkoopste)?
Eerst 'gratis' naar Roosendaal en van daaruit een kaartje kopen naar Antwerpen-CS of wat?
Alvast bedankt!
Goed voor de mileagequote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
't Traject is dan helemaal gratis of...quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is het op een dag heen en terug? Koop een superdagretour Zwolle - Antwerpen en vink NS Traject gratis aan. Moet het helemaal goedkomen
Dan kan je wel het beste langs de Hema aldaar: goedkoper en betere worsten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de mileage![]()
En in Den Bosch kan je Snert/Stamppot/Broodje rookworst halen
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.
Foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
10:10 - 10:15 meeten blauwe bordenquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Peter het volgende:
Hoelaat doen we nu zaterdag op Utrecht en welk rondje dan?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelen
Normaal ben ik er wel voor te porren, maar ik kom nu van een nieuwjaarsborrel en heb totaal geen hongerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar den Bosch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Wordt verworpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Opperkoning Socios heeft gesproken!
Zo'n scenario heb ik wel eens in de autosport zien gebeuren. Kreeg een toeschouwer een motorblok op zijn hoofd. Die was best wel dood.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |