Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.quote:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
Mooie foto. Zelf gemaakt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:18 schreef Penisbaard het volgende:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.
[ afbeelding ]
Dat is een plaatje van een VIRM.
De Protos is sowieso zeldzaam. Connexxion was de enige afnemer van het inmiddels falliete fabrikant. Protos zijn wel iets beter opgesteld dan de Lint, Spurt en SLT... Je hebt wel een balkon met een snackautomaat in de treinen zittenquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.quote:
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:21 schreef Penisbaard het volgende:
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.
Ik geniet er gewoon van om aanwezig te zijn. Ik nestel mij heerlijk in zo'n plakkerige treinstoel, snuif de geur goed op en laat mijn ogen elk detail van de trein scannen. Dit geeft mij gewoon een fijn gevoel. Ik hoef er dan later geen tastbaar bewijs meer van, ik neem het mee als ervaring en dat geeft mij weer steun als later tegen problemen aanloop. Ze zeggen daarom denk ik ook altijd dat oude mensen wijs zijn, omdat oude mensen vol ervaringen zitten waar ze iets aan hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:23 schreef Socios het volgende:
[..]
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?
Dat is een magneetbaan toch? Ik ben voor het conventionele spoor (wel op hoge snelheid).quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ga binnenkort in een heuse Machlev reizen, is dat tof Socios?
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst zien, dan geloven.
En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
(Ten minste, zo zag het eruit, anders had de conducteur wel bij een van de normale deuren de deuren kunnen sluiten als er twee man in de cabine zaten, dat kon ik dan weer niet zien want ik stond halverwege die trein op het perron te wachten.)
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.quote:Trouwens, gisteren zag ik op Den Haag HS een goederentrein met een paar lege goederenwagons voorbij komen, toen een (kapotte?) RandstadRailtram en daarna weer een stel goederenwagons (van die compleet lege, alleen de wieltjes en de platte bodem).
Het was extra opvallend omdat er van tevoren twee keer werd omgeroepen iets in de richting van: "dames en heren, over enkele ogenblikken komt er een trein langs op spoor 4, houdt u voldoende afstand" (en twee keer zonder dat daar de gebruikelijke ding-dongtune aan vooraf ging). Woesj.
Watjesquote:Op woensdag 12 januari 2011 06:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Hoppa, zo heb je èchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
Dat is gewoon niet waar, want:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC.
Oorspronkelijk was het plan om van Amsterdam Sloterdijk een `eindstation´ te maken vanuit Schiphol Airport. Gelukkig is de lijn met een `boogie´ doorgetrokken naar Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:50 schreef ReisT het volgende:
Dat is gewoon niet waar, want:
Amsterdam-Rotterdam, goedkoopste tarieven:
IC = 8 euro
Fyra = 10,50 euro
De stoelen vlakbij het tussenstuk hebben meer beenruimte dan de restquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
De Fyra kan dus in bepaalde specifieke gevallen goedkoper zijn. Daar hebben de meeste reizigers dus niets aan. Zonder korting heen en en met korting terug dan kost dat met de reguliere IC 21,40 en met de Fyra 21,00. Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar. Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.
In de spits (met of zonder voordeelurenkaart) is de prijs met de reguliere IC EUR 13,40. en met FYRA EUR 10,50.
Dus het is gewoon wel waar.
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?!quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:
Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar.
Ook zo'n onzin. Ook voor de reguliere IC koopt men eerst een kaartje voordat men de trein ingaat, dat is voor de FYRA niet anders. Als ik met de volgende FYRA wil vertrekken kan ik op dit moment nog een kaartje kopen voor de trein van 12.23u. En ja, voor de prijs van EUR 10,50.quote:Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet teltquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Yreal het volgende:
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt![]()
10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer
Slimquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
Ja, net als alle andere `internationale´ treinkaartjes.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen?
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constaterenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
Het tracé ten Zuiden van Rotterdam maakt mij niet uit zolang er tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen Centraal niet gestopt wordt. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Thalys die dat doet is helemaal prima. Ik heb er geen moeite mee dat straks de `nieuwe Benelux´ stopt in Breda.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:32 schreef Yreal het volgende:
Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren
Keurig, ja! Weleens meegemaakt in de 1e klas (geen stiltecoupé!) waar we met 3 of 4 mensen zaten op de vroege ochtend. Iemand krijgt een `business call´ en handelt deze af in een minuut of 5. Totaal niet storend en helemaal toegestaan. Toch kwam 'ie netjes bij iedereen z'n verontschuldigingen aanbieden dat 'ie zat te bellen op de `slaperige vroege morgen´. Zeer keurig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Bron en plaatjes: Bombardierquote:Bombardier to Deliver TWINDEXX Double-deck Coaches and TRAXX Locomotives for Long-distance Routes to Deutsche Bahn AG
January 12, 2011 Berlin
Transportation
New coaches and locomotives to enter service in December 2013
Bombardier Transportation has received an order from Deutsche Bahn AG (DB) for the delivery of 137 latest-generation BOMBARDIER TWINDEXX 2010 double-deck coaches and 27 BOMBARDIER TRAXX P160 AC locomotives. The order was announced by Bombardier on January 4, 2011 and is valued at approximately 362 million euro (485 million US dollars). The double-deck coaches and locomotives are scheduled to enter service at the end of 2013.
The contract involves TWINDEXX double-deck cab cars and intermediate coaches with high/low-floor entrance. It is part of a framework agreement signed in December 2008. The locomotives order is also part of a framework agreement signed in 2000.
This latest order marks the first time that DB has requested TWINDEXX double-deck coaches for long-distance routes. Bombardier double-deck coaches have been operating successfully on the DB regional network since 1993.
Grego Peters, President Business Unit Germany and Scandinavia, Bombardier Transportation, said: Together with Deutsche Bahn AG, we are launching a new chapter for double-deck coaches. We are delighted that DB has now decided to introduce our successful double-deck units on its long-distance routes as well. About 2,000 of our double-deck coaches are already operating with DB Regio. The new-generation TWINDEXX 2010 will set new standards, particularly in terms of comfort.
Ake Wennberg, President Locomotives and Equipment, Bombardier Transportation, said: DB has once again turned to our high-performance, reliable and maintenance-friendly TRAXX platform. We are proud that our locomotives will now become an important part of DBs new long-distance route concept. They form an ideal combination with our TWINDEXX 2010 double-deck coaches.
The TRAXX P160 AC locomotives and TWINDEXX 2010 double-deck units are expected to enter service from the end of 2013 onwards. The order includes both 1st class and 2nd class variants of the double-deck units. They both feature carpeted floors, very comfortable seats with footrests as well as sun-blinds and spacious luggage racks. Numerous power outlets enable the comfortable use of electrical devices such as laptops.
The double-deck coaches will also be equipped with an air conditioning system, electronic seat reservation, exterior loudspeakers and amplifiers for optimised mobile reception as well as electronic displays for entertainment and multi-language information. The coaches will feature an innovative LED-lighting system which is energy saving and deploys indirect lighting to enhance passenger comfort.
The new trains will provide designated spaces for bicycles on Intercity routes for the first time. In addition to the conventional passenger areas, the coaches are also fitted with multi-purpose or family areas. All intermediate coaches have two toilets.
The new coaches are designed for a top speed of 160 km/h and will be built at the Bombardier site in Görlitz. The bogies are manufactured at the Bombardier site in Siegen.
The 27 ordered TRAXX P160 AC locomotives, with a power output of 5.6 MW and a maximum speed of 160 km/h, complement DBs existing TRAXX fleet. It has more than 600 TRAXX locomotives in use already for both passenger as well as cargo transport.
The final assembly of the locomotives will take place at the Bombardier site in Kassel. The carbodies will be produced at the Bombardier site in WrocÅaw, Poland, and the bogies will be produced at the site in Siegen, Germany. The Mannheim and Hennigsdorf sites will provide the propulsion and controls technology as well as the propulsion equipment.
The TRAXX product family is designed for the transportation of goods and passengers on national and international routes on all networks. It is available in three electrical variants (for multi-system, AC and DC locomotives), as well as in a diesel-electric variant. All TRAXX locomotives set themselves apart thanks to their modular construction and their highly efficient BOMBARDIER MITRAC propulsion and controls systems, which have already been put into service in over 3,800 locomotives.
About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, a global leader in rail technology, offers the broadest portfolio in the rail industry and delivers innovative products and services that set new standards in sustainable mobility. BOMBARDIER ECO4 technologies built on the four cornerstones of energy, efficiency, economy and ecology conserve energy, protect the environment and help to improve total train performance. Bombardier Transportation is headquartered in Berlin, Germany and has a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide.
About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from commercial aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2010, were $19.4 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD). Bombardier is listed as an index component to the Dow Jones Sustainability World and North America indexes. News and information are available at www.bombardier.com
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppenquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Ik zet altijd mijn telefoon op stil als ik in de trein stap en neem nooit op in de trein. Zal wel een overblijfsel zijn van de begintijd van de mobiele telefonie, toen bellen in de trein nog not done was.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |