Om even op m'n "De HSL-Zuid had gvd langs Roosendaal moeten liggen" verhaal terug te komen; 10 km is dus meer dan 10% van het hele traject. Dat had qua aanlegkosten gewoon tientallen miljoenen euro's gescheeld, om nog maar te zwijgen over de miljoenen die Nederland nu heeft meebetaald aan het Belgische traject. En dan de tijdwinst van 4 minuten, daar krijgt NsHispeed echt wel een harde plasser van hoorquote:Op maandag 10 januari 2011 22:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het scheelt volgens mijn ongeveer 10 km bij een snelheid van 160 km/h (gemiddeld) kost het ons 4 minuten gemiddeld per rit.
Goedkoper dat lijkt me niet. Een spoorbaan langs een snelweg aanleggen is goedkoper dan een compleet nieuwe tracé.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Om even op m'n "De HSL-Zuid had gvd langs Roosendaal moeten liggen" verhaal terug te komen; 10 km is dus meer dan 10% van het hele traject. Dat had qua aanlegkosten gewoon tientallen miljoenen euro's gescheeld, om nog maar te zwijgen over de miljoenen die Nederland nu heeft meebetaald aan het Belgische traject. En dan de tijdwinst van 4 minuten, daar krijgt NsHispeed echt wel een harde plasser van hoor
Waarom is dat zo? Naast een snelweg groeit de ballast niet opeens in de berm ofzoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:30 schreef Temlin het volgende:
[..]
Goedkoper dat lijkt me niet. Een spoorbaan langs een snelweg aanleggen is goedkoper dan een compleet nieuwe tracé.
Je weet dat geluidschermen, het uitkopen van huizen ed vaak het duurste zijn. En dat is bij een nieuw tracé meer nodig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Waarom is dat zo? Naast een snelweg groeit de ballast niet opeens in de berm ofzo
Het huidige traject is toch ook een compleet nieuw tracéquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:35 schreef Temlin het volgende:
[..]
Je weet dat geluidschermen, het uitkopen van huizen ed vaak het duurste zijn. En dat is bij een nieuw tracé meer nodig.
'k Heb het voor de grap eens gemeten met de accelerometer van m'n telefoon.. Echt merkbaar irritant is die verkanting inderdaad..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Dat komt omdat deze gemaakt is voor hogere snelhedenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Via Breda betalen de Belgen dan nog veel meerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:39 schreef Ireyon het volgende:
Er is echt geen twijfel mogelijk dat het traject via Roosendaal goedkoper was geweest, al is het maar omdat dan de Belgen het Belgische deel volledig betaald hadden.
Mooi. Save as PDF en uploaden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef dennistd het volgende:
No signal....
Goed, dan maar mijn eerste ingeving (sporenplan.nl is handig):
- Goederentrein komt vanuit Emmerich en gaat naar de Betuweroute
- ICE komt van Zevenaar en gaat naar Emmerich
- Goederentrein gaat van spoor 821 via 814 naar KL
- ICE rijdt door rood en raakt op wissel 5105 het achterste deel van de goederentrein
Goederentrein door rood lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien deze voor het grootste deel gewoon op spoor KL staat, en wissel 5105 niet linksleidend is als er een rijweg voor de ICE ingesteld is.
Max. rond de 1.5 m/s², dus 0.153x je eigen lichaamsgewicht zijwaarts.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
Weet je nog hoeveel hetwas? Net eerst de ene kant op, daarna de andere kant. Dag drinken
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via Breda betalen de Belgen dan nog veel meer
Nederland heeft ¤ 180 miljoen mee betaald.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
Dat zegt wikipedia inderdaad. De GvA heeft het over 823 miljoen gulden, oftewel zo'n 370 miljoen euro.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nederland heeft ¤ 180 miljoen mee betaald.
Niemandsland? En al die kleine kutdorpjes en boeren dan. Die kunnen net zo goed klachten indienen over een te hoog geluidsniveau en gelijk gaan ze dan zeker krijgen. En dan is het, of veel geluidsschermen, of isolatie in de huizen zelf, of al die boerderijen uitkopen. Dat kost nogal wat geld. Daarnaast kon nu tegelijkertijd de A16 verbreedt worden, wat flink geld gescheeld heeft.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het huidige traject is toch ook een compleet nieuw tracé? Geluidsschermen heb je ook niet nodig in het niemandsland rondom Roosendaal, evenals de vele dive-unders en fly-overs bij elke af- en oprit van de snelweg.
quote:
En wie zegt dat er niets mis was met de seinen? Ik zou eerst maar eens afwachten op de resultaten van het onderzoek.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:27 schreef SpeedyRich het volgende:
@temlin
Ja de ICE is door Rood heen gegaan, dat kan je zien aan de hoever de goederentrein de betuwe route is opgereden...Als namelijk het sein Groen had gestaan had de wissel nooit richt betuwe route kunnen leiden....
Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemandsland? En al die kleine kutdorpjes en boeren dan. Die kunnen net zo goed klachten indienen over een te hoog geluidsniveau en gelijk gaan ze dan zeker krijgen. En dan is het, of veel geluidsschermen, of isolatie in de huizen zelf, of al die boerderijen uitkopen. Dat kost nogal wat geld. Daarnaast kon nu tegelijkertijd de A16 verbreedt worden, wat flink geld gescheeld heeft.
Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.quote:Daarnaast snap je natuurlijk ook wel dat een HSL door Breda in ieder geval stukken relevanter is dan een HSL door Roosendaal(![]()
)
De bediening kan ook rendabeler zijn door via Breda te rijden, waardoor er uit eindelijk minder verlies over het aantal jaren wordt geleden.
Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.quote:
Maar het was ook niet nadeliger voor ze geweest. Het was voor niemand nadeliger geweest i.t.t. tot nu.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:43 schreef Temlin het volgende:
Voor mensen uit het achterland van Breda; Tilburg, Eindhoven etc. Kunnen op deze manier wel sneller in Antwerpen zijn.
Als de lijn niet via Breda was aangelegd hadden hun 0,0 voordeel van de HSL gehad.
Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot minder dan 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:
tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst
Oh dat kan, dat weet ik verder nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want snellerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC. Ik ga het allemaal niet nog een keer uitleggen. Ik ben echt niet de enige die `chillt´ over de HSL.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller)? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Onzin, die geluidsschermen waren sowieso noodzakelijk verplaatst omdat de A16 ook hoognodig verbreedt moest worden. Daarnaast kon je daar in 1x het land onteigenen. Maar blijkbaar heb je alleen oog voor argumenten die je denkt te kunnen ontkrachten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.
Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden en de fyra zal dan de ontsluiting van Breda over het spoor sterk verbeteren. Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.quote:[..]
Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.
Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef Ascendancy het volgende:
Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden
Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten?
Station is kort voor 16:00 weer vrijgegeven, geen explosief gevonden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:26 schreef Crientj het volgende:
Geen treinen van / naar amf. Bommelding.
Verdomme, ben net in ic richting ut gestapt.dan maar met de 77naar huis.
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.quote:Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
Er zijn genoeg andere uitwegen. Bijvoorbeeld toe werken naar een fatsoenlijk binnenlands HSL-"net" met een eenduidige tariefstructuur, waaronder dan de Thalys en de ICE ook vallen. En ook de gedroomde ver-ICE-ing van de lijn Amsterdam - Berlijn (hoe zou het daarmee staan eigenlijk?). Dan zal je zien dat de Thalys de Fyra helemaal overtollig maakt misschien, maar dat is een ander verhaal. Ze zullen hoe dan ook die Fyra nog decennialang met een vorm van toeslag laten rondrijden lijkt me, anders wordt het heleMAAL een onzinnig ding.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.
Uiteraard is het niet op feiten gebaseerd, maar zie jij een andere uitweg? Denk je echt dat de overheid gaat toestaan dat de HSL de komende jaren op hun kosten lege treintjes gaat rijden?
Dat is natuurlijk wel waar jaquote:Tevens is dat van Ireyon nog steeds onzin. Roosendaal even zinnig vinden als Breda. Ik ben bekend met nationalisme, maar dat wonen in Roosendaal zulke sterke gevoelens teweeg brengt is mij nieuw![]()
![]()
Nee dat is niet voor niks. Dat is omdat Roosendaal 150 jaar geleden een relevante stad wasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
quote:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.
Heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn.
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller)? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Temlin het volgende:
[..]
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die TT's. I quit caring long ago![]()
Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen omdat het maar 6 euro is en hij dan niet tussen de kutstudenten zit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeelandquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.
En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.
Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik
?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Doe niet alsof dat in m'n post staat, want dat staat er niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland![]()
Leuk?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef greavy het volgende:
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Nee natuurlijk niet. Maar goed, er ligt toch ook een Fyra nuquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.
Dan zou ik die mensen meteen naar dat andere forum verwijzenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Die rijden inderdaad in de Benelux. Betreft 1 omloop (dus 1 setje). 4 eersteklas rijtuigen en 3 tweedeklas rijtuigen waarbij het achterste gister afgesloten was ivm een defectquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
ICE reed volgens mij naar Duitsland. Het tonen van sluitseinen is onderdeel van het gevarenseinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef Temlin het volgende:
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeftquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef V2 het volgende:
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
Nou, het feit dat Amsterdam vanuit Breda waar ik studeer in een uur bereikbaar zal zijn per Fyra is voor mij wel reden om te overwegen om in Amsterdam een stage te zoeken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn.
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft![]()
enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.
Dacht ik hoor
Achterop goederentreinen zie je dat weleens ja. Lijkt me dat je daarmee niet in het donker mag rijdenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:06 schreef Peter het volgende:
[..]
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
~ en MINIMAAL één wit licht. Je kan ook gewoon alles aangooien natuurlijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:10 schreef greavy het volgende:
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
Dat meen je? Die schildjes zitten steviger vast aan de laatste wagen dan de laatste wagen aan de voorlaatste? Dat moet een grap zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:32 schreef greavy het volgende:
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik?
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
Bijvoorbeeld. En het komt ook nog uit de klassieke beveiliging, waar de seinwachter zeker moest weten dat een trein geheel binnen was.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okeequote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee![]()
Doet me heel sterk denken aan dit incident.Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Mja, het is bijna een kwestie van definitie. Bij een P-sein geven we toestemming om op zicht door te rijden. Daarnaast, als een mcn de trdl niet kan bereiken, mag hij een rood P-sein passeren. Bij een bediend sein mag dat niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
[..]
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
Hmm. Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Nou ja, in zo'n geval is dat dus wel echt zoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
True.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
Zal wel onzin zijn denk ik.quote:En passant door één van de medewerkers van de Fyra op de hoogte gesteld van het feit dat de nieuwe V250 treinen misschien pas in 2012, 2013 of helemáál niet meer geleverd worden. (??)
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hèquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg
Dat was trouwens een bericht van 26 november 2010. Zegt wel genoeg hequote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:45 schreef James1988 het volgende:
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:
[..]
Zal wel onzin zijn denk ik.
Zit je ook op SSC?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè
Wel typisch dat Hispeed juist WEL wil dat je de tickets aan het formulier bevestigt. Binnenland is dat totaal Verbodenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.quote:
Was toch vroeger met de intercity Arnhem naar Den Haag/Rotterdam toch ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS, voor het volgende krijg je niks:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerdquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
Dat is zo, vind het wel grappig sinds ik geregistreerd ben bij ov-chipkaart bv voor mijn studentenovchipkaart krijg ik de declaratie digitaal terug! Scheelt ze weer een briefquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerdSchrijven die hap dus
Leukquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren
Die snoepautomaten zijn vaak ook leeg, en worden zelden bijgevuld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
Ja, zo kan ik het ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:57 schreef greavy het volgende:
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:00 schreef Peter het volgende:
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen
mja, er blijft 4x per uur een IC tussen Leiden en Schiphol rijden, dus echt veel kunnen ze de NS niet maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
Daar heeft NS toch alleenrecht?quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:22 schreef Socios het volgende:
[..]
De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
Dus het jaar er voor geen 1 trein er laten stoppen wegens verbouwing en dan mag je het station afschaffen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef James1988 het volgende:
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen
Via Den Haag juist om publiek te bedienen dat nu wordt overgeslagen..quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Louter voor binnenlandse verbindingen.
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.quote:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
Mooie foto. Zelf gemaakt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:18 schreef Penisbaard het volgende:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.
[ afbeelding ]
Dat is een plaatje van een VIRM.
De Protos is sowieso zeldzaam. Connexxion was de enige afnemer van het inmiddels falliete fabrikant. Protos zijn wel iets beter opgesteld dan de Lint, Spurt en SLT... Je hebt wel een balkon met een snackautomaat in de treinen zittenquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.quote:
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:21 schreef Penisbaard het volgende:
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.
Ik geniet er gewoon van om aanwezig te zijn. Ik nestel mij heerlijk in zo'n plakkerige treinstoel, snuif de geur goed op en laat mijn ogen elk detail van de trein scannen. Dit geeft mij gewoon een fijn gevoel. Ik hoef er dan later geen tastbaar bewijs meer van, ik neem het mee als ervaring en dat geeft mij weer steun als later tegen problemen aanloop. Ze zeggen daarom denk ik ook altijd dat oude mensen wijs zijn, omdat oude mensen vol ervaringen zitten waar ze iets aan hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:23 schreef Socios het volgende:
[..]
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?
Dat is een magneetbaan toch? Ik ben voor het conventionele spoor (wel op hoge snelheid).quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ga binnenkort in een heuse Machlev reizen, is dat tof Socios?
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst zien, dan geloven.
En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
(Ten minste, zo zag het eruit, anders had de conducteur wel bij een van de normale deuren de deuren kunnen sluiten als er twee man in de cabine zaten, dat kon ik dan weer niet zien want ik stond halverwege die trein op het perron te wachten.)
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.quote:Trouwens, gisteren zag ik op Den Haag HS een goederentrein met een paar lege goederenwagons voorbij komen, toen een (kapotte?) RandstadRailtram en daarna weer een stel goederenwagons (van die compleet lege, alleen de wieltjes en de platte bodem).
Het was extra opvallend omdat er van tevoren twee keer werd omgeroepen iets in de richting van: "dames en heren, over enkele ogenblikken komt er een trein langs op spoor 4, houdt u voldoende afstand" (en twee keer zonder dat daar de gebruikelijke ding-dongtune aan vooraf ging). Woesj.
Watjesquote:Op woensdag 12 januari 2011 06:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Hoppa, zo heb je èchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
Dat is gewoon niet waar, want:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC.
Oorspronkelijk was het plan om van Amsterdam Sloterdijk een `eindstation´ te maken vanuit Schiphol Airport. Gelukkig is de lijn met een `boogie´ doorgetrokken naar Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:50 schreef ReisT het volgende:
Dat is gewoon niet waar, want:
Amsterdam-Rotterdam, goedkoopste tarieven:
IC = 8 euro
Fyra = 10,50 euro
De stoelen vlakbij het tussenstuk hebben meer beenruimte dan de restquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
De Fyra kan dus in bepaalde specifieke gevallen goedkoper zijn. Daar hebben de meeste reizigers dus niets aan. Zonder korting heen en en met korting terug dan kost dat met de reguliere IC 21,40 en met de Fyra 21,00. Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar. Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.
In de spits (met of zonder voordeelurenkaart) is de prijs met de reguliere IC EUR 13,40. en met FYRA EUR 10,50.
Dus het is gewoon wel waar.
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?!quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:
Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar.
Ook zo'n onzin. Ook voor de reguliere IC koopt men eerst een kaartje voordat men de trein ingaat, dat is voor de FYRA niet anders. Als ik met de volgende FYRA wil vertrekken kan ik op dit moment nog een kaartje kopen voor de trein van 12.23u. En ja, voor de prijs van EUR 10,50.quote:Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet teltquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Yreal het volgende:
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt![]()
10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer
Slimquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
Ja, net als alle andere `internationale´ treinkaartjes.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen?
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constaterenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
Het tracé ten Zuiden van Rotterdam maakt mij niet uit zolang er tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen Centraal niet gestopt wordt. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Thalys die dat doet is helemaal prima. Ik heb er geen moeite mee dat straks de `nieuwe Benelux´ stopt in Breda.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:32 schreef Yreal het volgende:
Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren
Keurig, ja! Weleens meegemaakt in de 1e klas (geen stiltecoupé!) waar we met 3 of 4 mensen zaten op de vroege ochtend. Iemand krijgt een `business call´ en handelt deze af in een minuut of 5. Totaal niet storend en helemaal toegestaan. Toch kwam 'ie netjes bij iedereen z'n verontschuldigingen aanbieden dat 'ie zat te bellen op de `slaperige vroege morgen´. Zeer keurig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Bron en plaatjes: Bombardierquote:Bombardier to Deliver TWINDEXX Double-deck Coaches and TRAXX Locomotives for Long-distance Routes to Deutsche Bahn AG
January 12, 2011 Berlin
Transportation
New coaches and locomotives to enter service in December 2013
Bombardier Transportation has received an order from Deutsche Bahn AG (DB) for the delivery of 137 latest-generation BOMBARDIER TWINDEXX 2010 double-deck coaches and 27 BOMBARDIER TRAXX P160 AC locomotives. The order was announced by Bombardier on January 4, 2011 and is valued at approximately 362 million euro (485 million US dollars). The double-deck coaches and locomotives are scheduled to enter service at the end of 2013.
The contract involves TWINDEXX double-deck cab cars and intermediate coaches with high/low-floor entrance. It is part of a framework agreement signed in December 2008. The locomotives order is also part of a framework agreement signed in 2000.
This latest order marks the first time that DB has requested TWINDEXX double-deck coaches for long-distance routes. Bombardier double-deck coaches have been operating successfully on the DB regional network since 1993.
Grego Peters, President Business Unit Germany and Scandinavia, Bombardier Transportation, said: Together with Deutsche Bahn AG, we are launching a new chapter for double-deck coaches. We are delighted that DB has now decided to introduce our successful double-deck units on its long-distance routes as well. About 2,000 of our double-deck coaches are already operating with DB Regio. The new-generation TWINDEXX 2010 will set new standards, particularly in terms of comfort.
Ake Wennberg, President Locomotives and Equipment, Bombardier Transportation, said: DB has once again turned to our high-performance, reliable and maintenance-friendly TRAXX platform. We are proud that our locomotives will now become an important part of DBs new long-distance route concept. They form an ideal combination with our TWINDEXX 2010 double-deck coaches.
The TRAXX P160 AC locomotives and TWINDEXX 2010 double-deck units are expected to enter service from the end of 2013 onwards. The order includes both 1st class and 2nd class variants of the double-deck units. They both feature carpeted floors, very comfortable seats with footrests as well as sun-blinds and spacious luggage racks. Numerous power outlets enable the comfortable use of electrical devices such as laptops.
The double-deck coaches will also be equipped with an air conditioning system, electronic seat reservation, exterior loudspeakers and amplifiers for optimised mobile reception as well as electronic displays for entertainment and multi-language information. The coaches will feature an innovative LED-lighting system which is energy saving and deploys indirect lighting to enhance passenger comfort.
The new trains will provide designated spaces for bicycles on Intercity routes for the first time. In addition to the conventional passenger areas, the coaches are also fitted with multi-purpose or family areas. All intermediate coaches have two toilets.
The new coaches are designed for a top speed of 160 km/h and will be built at the Bombardier site in Görlitz. The bogies are manufactured at the Bombardier site in Siegen.
The 27 ordered TRAXX P160 AC locomotives, with a power output of 5.6 MW and a maximum speed of 160 km/h, complement DBs existing TRAXX fleet. It has more than 600 TRAXX locomotives in use already for both passenger as well as cargo transport.
The final assembly of the locomotives will take place at the Bombardier site in Kassel. The carbodies will be produced at the Bombardier site in WrocÅaw, Poland, and the bogies will be produced at the site in Siegen, Germany. The Mannheim and Hennigsdorf sites will provide the propulsion and controls technology as well as the propulsion equipment.
The TRAXX product family is designed for the transportation of goods and passengers on national and international routes on all networks. It is available in three electrical variants (for multi-system, AC and DC locomotives), as well as in a diesel-electric variant. All TRAXX locomotives set themselves apart thanks to their modular construction and their highly efficient BOMBARDIER MITRAC propulsion and controls systems, which have already been put into service in over 3,800 locomotives.
About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, a global leader in rail technology, offers the broadest portfolio in the rail industry and delivers innovative products and services that set new standards in sustainable mobility. BOMBARDIER ECO4 technologies built on the four cornerstones of energy, efficiency, economy and ecology conserve energy, protect the environment and help to improve total train performance. Bombardier Transportation is headquartered in Berlin, Germany and has a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide.
About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from commercial aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2010, were $19.4 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD). Bombardier is listed as an index component to the Dow Jones Sustainability World and North America indexes. News and information are available at www.bombardier.com
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppenquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Ik zet altijd mijn telefoon op stil als ik in de trein stap en neem nooit op in de trein. Zal wel een overblijfsel zijn van de begintijd van de mobiele telefonie, toen bellen in de trein nog not done was.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
Ik zou gewoon blijven zitten, zo zacht mogelijk praten en het gesprek zo kort mogelijk houden. Lijkt me niet dat dat een probleem isquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Klopt, maar dan nog wil je de FYRA/Thalys niet aan die zijde van Amsterdam Centraal hebben. Doordat ze op de sporen met de hoge nummers binnenkomen kunnen ze relatief kruisingsvrij naar de Meer gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
Het was SGMmquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.
Oké, dat wist ik niet! Thanksquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Helaas, dat zijn geen koppelwagens maar remwagens, aangezien het metrostel niet in de doorgaande treinleiding zitquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
In principe gebeurt het niet dat de machinist zelf 'sleutelt', maar als er bijvoorbeeld geen conducteur beschikbaar is, kan er voor gekozen worden om het wel te doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Oké, dat wist ik niet! Thanks
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:55 schreef Ireyon het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)is_met_de_trein.html
Wordt verworpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:46 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?!En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´.
Pertinent niet waar.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:03 schreef Ireyon het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef ReisT het volgende:
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.
En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
Hij is nu wel verplaatst.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:07 schreef Temlin het volgende:
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Logisch. Fyra had er nooit moeten komen. Steek dat geld in belangrijkere dingen, en niet in "iets" waar je toch geen winst uit kan halen.. Fyra kan net zo goed met 2 of 3 rijtuigen rijden. Is er nog plaats over. En kan de Benelux eens extra verlengd worden. Nee, Fyra zou en moest er komen. Terwijl het bij voorbaat al Geldverspillerij was, is en blijft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
En zelfs nu hij toeslagvrij is zitten er regelmatig weinig reizigers in..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
Ik wilde voor de lol een keer met dat Fyra reizen. De eerste trein miste ik omdat er niet eens goed stond aan gegeven waar dat kreng vertrok, de tweede verviel en uiteindelijk was de derde daadwerkelijk komen opdagen en ik heb nog nooit zo vaak stil gestaan met een trein. Om de zoveel tijd ging dat ding weer stil staan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
NS HiSpeed maakt duizenden, nee zelfs miljoenen verlies met FYRA. De HSL heeft veel te veel geld kost. De toeslag is veel te hoog, en de trein blijft bijna leeg, zelf als hij toeslagvrij is..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.
De Hanzelijn vind ik een aanmerkelijk betere investering in het spoorwegennet.
Capaciteitsverhoging is in dit land belangrijker dan snelheid. Zeker in de Randstad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:20 schreef Temlin het volgende:
[..]4 sporigheid Utrecht - Arnhem Velperpoort aansluiting ook.
HSL heeft in Nederland ook niet veel voordelen 200 KM/h is meer dan genoeg.
Sakkerjuquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Is allemaal goed afgelopen:quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SakkerjuDat ziet er niet goed uit
Nog filmpje van passagier die gister in de ICE zat die ontspoort is, al is het filmpje niet super boeiend.quote:ZEIST - Bij het station Driebergen-Zeist is op de overgang op de Odijkerweg een auto onder de trein gekomen. De bestuurster is ongedeerd uit haar auto gekomen. Wel is ze enorm geschrokken. Ook de machinist bleef ongedeerd.
Door de botsing vloog het motorblok uit de auto 100 meter weg en landde op enkele geparkeerde auto's. Ook daardoor raakte niemand gewond.
Door de aannrijding is er de komende uren geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Arnhem. ProRail raadt reizigers aan om te reizen via Den Bosch. De Odijkerweg is woensdagmiddag afgesloten, meldt de KLPD.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
Zo, die is kapotquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef yosander het volgende:
Ga in februari samen met een vriend die een OV-jaarkaart heeft en een kaartje waardoor ik ook gratis kan meereizen naar Antwerpen vanuit Zwolle.
Maar hoe kunnen we dit het beste doen (snelste/goedkoopste)?
Eerst 'gratis' naar Roosendaal en van daaruit een kaartje kopen naar Antwerpen-CS of wat?
Alvast bedankt!
Goed voor de mileagequote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
't Traject is dan helemaal gratis of...quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is het op een dag heen en terug? Koop een superdagretour Zwolle - Antwerpen en vink NS Traject gratis aan. Moet het helemaal goedkomen
Dan kan je wel het beste langs de Hema aldaar: goedkoper en betere worsten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de mileage![]()
En in Den Bosch kan je Snert/Stamppot/Broodje rookworst halen
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.
Foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
10:10 - 10:15 meeten blauwe bordenquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Peter het volgende:
Hoelaat doen we nu zaterdag op Utrecht en welk rondje dan?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelen
Normaal ben ik er wel voor te porren, maar ik kom nu van een nieuwjaarsborrel en heb totaal geen hongerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar den Bosch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Wordt verworpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Opperkoning Socios heeft gesproken!
Zo'n scenario heb ik wel eens in de autosport zien gebeuren. Kreeg een toeschouwer een motorblok op zijn hoofd. Die was best wel dood.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na.
Wat zeur je nou? Binnen de 5-minuten normquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef James1988 het volgende:
Hmm, volgens de klok in de SLT is het 19:25. Mijn netbook, telefoon en de klok op het perron zijn het daar niet mee eens. Worden die dingen niet automatisch bijgezet?
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef yosander het volgende:
[..]
't Traject is dan helemaal gratis of...?
[..]
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?
Dat is een linke formulering. Dan zou je dus niet met de BNL van Schiphol naar Den Haag mogen of met de Pimpel van Amersfoort naar Deventer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming,
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeelquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:56 schreef James1988 het volgende:
De Benelux is, net als de IC Berlijn, op Nederlands grondgebied een normale intercity. Pas na Hengelo / Roosendaal (richting Berlijn / Brussel) is een meereiskaart niet meer geldig.
Hij heeft een OV-Jaarkaart voor doordeweeks en 's weekends (1e klas) en een aantal bonnetjes om gratis mee te reizen (volgens mij i.v.m. storingen van afgelopen tijd).quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.
Die vriend mag met z'n OV-Jaarkaart (mits weekend-ov uiteraard) overal in Nederland gratis reizen, dus voor hem geldt wel dat-ie een weekendretour Zwolle - Antwerpen met 't NS-traject gratis.
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef yosander het volgende:
Zal dan inderdaad via Roosendaal worden en een weekendretour kopen.
tring tring tringquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:01 schreef James1988 het volgende:
143 km/h op het display van SLT 2433 tussen Gilze-Rijen en Breda. Nice.
Ooh, in Nederland kan ik sowieso gratis meereizen ja. Maar dacht dat er voor dat traject ook wel een weekendretour te koop was. Kom zaterdag aan en vertrek zondag weer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?
Naar Antwerpen kan je geen weekendretour kopen. Dat is Superdagretour of een normaal 1-maands retour.
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeel
hee je hebt gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
En waarom zou je naar Antwerpen geen weekendretour kunnen kopen? Je kan een weekendretour alleen niet met korting kopen, maar wel met 't NS-traject gratis.
Neuh 'k heb wel vaker gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee je hebt gelijk![]()
Is dat nieuw of zo?
Primaquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10:10 - 10:15 meeten blauwe borden
10:32 vertrek
Rondje KapiteinT versie 2
• Utrecht Centraal 10:32 V
• Rotterdam Centraal 11:10 x 11:23 (Fyra)
• Amsterdam Centraal 12:06 x 12:34 (ICE)
• Arnhem 13:34 x 13:40
• Zutphen 14:02 x 14:06
• Hengelo 14:44 x 15:06 (Pimpel)
• Schiphol 17:08 x 17:14
• Utrecht Centraal 17:47 A
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jijquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Neuh 'k heb wel vaker gelijk![]()
Hehe 'k weet het niet, heb nooit iets begrepen van al die verschillende kaartjes en waarbij je wel/niet gratis/met korting kon reizen. 't Enige wat ik nog weet is dat vroeger zo'n retourtje 3 maanden geldig was. Dat was wel fijn op dat halfuurtje Rsd - Antwerpen waar zelden een conducteur langskwam.
A'dam C ja.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Prima
Nog specifieke proviand meenemen? Lunch is op R'dam centraal zie ik?
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klantenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Peter het volgende:
PRecies, al denk ik dat de fyra nog wel de minst gecaterde is van alle hispeed lijnen..
Ah ja 't waren inderdaad 2 maanden zie ik nuquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jijDus het lijkt me niet dat je daar gelijk hebt
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.
ALS je ze treft. Zo komen ook regelmatig niet langs..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klantenipv twee keer een kaartje knippen op die dooie 20 minuten
Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:18 schreef Temlin het volgende:
Iemand hier was er nog wel zo zeker van dat de ICE door rood reed.
Dus: van te voren (allebei?) kaartje Roosendaal - Antwerpen-CS kopen en dat is 'tquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.
Zolang die goederentrein nog in het wissel zat, kan de ICE geen geel of groen hebben gekregen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt (met nadruk op lijkt) er op dat de goederentrein moest wachten voor een rood sein of een snelremming heeft gehad en daarna een eindje teruggerold is.
Naar verluidt had de ICE net een groen sein gekregen en zo kwam het dat beide treinen op hetzelfde moment op hetzelfde punt waren.
True, want omdat alles zorgvuldig moet gebeuren en alle partijen gehoord moeten worden duurt het wel even voordat een rapport klaar is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wachten op het IVW rapport is slecht voor je postcount
Gaat lekker zo met de ICE's.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef James1988 het volgende:
Op 3rail staan wat foto's van het optakelen van de ICE en goederenwagons die elkaar gisteren een kusje hebben gegeven bij Zevenaar. Best wel wat schade aan de ICE.
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëelquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
En wat nu als de goederentrein de wisselsectie net verlaten had, de ICE groen had gekregen en net nadat de eerste assen van de ICE het groene sein zijn gepasseerd de goederentrein de wisselsectie weer binnen is gerold?
Het is een mogelijkheid die je niet uit kunt sluiten.
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zienquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Tja, dan kun je wel 'nothing to lose' hebben, maar moet je dan per se ding soort dingen gaan doen? Ik vind het not done.
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zoquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:30 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zien
True. Dan zijn ze wel even een flink tijdje bezig met het verzamelen van alle bodyparts. Zeker als de tegenliggende trein óók een ICE is met 330km/h. Dan zit je aan 660km/h snelheidsverschil, da's een beste smak.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zo
Glooit het daar eigenlijk? Dan is het inderdaad een optie.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëel
Mwah, viel toch nog wel mee?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Was weer een lekker zootje in Utrecht C vanochtend. 1 wisselstoring en het is bal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |