Om even op m'n "De HSL-Zuid had gvd langs Roosendaal moeten liggen" verhaal terug te komen; 10 km is dus meer dan 10% van het hele traject. Dat had qua aanlegkosten gewoon tientallen miljoenen euro's gescheeld, om nog maar te zwijgen over de miljoenen die Nederland nu heeft meebetaald aan het Belgische traject. En dan de tijdwinst van 4 minuten, daar krijgt NsHispeed echt wel een harde plasser van hoorquote:Op maandag 10 januari 2011 22:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het scheelt volgens mijn ongeveer 10 km bij een snelheid van 160 km/h (gemiddeld) kost het ons 4 minuten gemiddeld per rit.
Goedkoper dat lijkt me niet. Een spoorbaan langs een snelweg aanleggen is goedkoper dan een compleet nieuwe tracé.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Om even op m'n "De HSL-Zuid had gvd langs Roosendaal moeten liggen" verhaal terug te komen; 10 km is dus meer dan 10% van het hele traject. Dat had qua aanlegkosten gewoon tientallen miljoenen euro's gescheeld, om nog maar te zwijgen over de miljoenen die Nederland nu heeft meebetaald aan het Belgische traject. En dan de tijdwinst van 4 minuten, daar krijgt NsHispeed echt wel een harde plasser van hoor
Waarom is dat zo? Naast een snelweg groeit de ballast niet opeens in de berm ofzoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:30 schreef Temlin het volgende:
[..]
Goedkoper dat lijkt me niet. Een spoorbaan langs een snelweg aanleggen is goedkoper dan een compleet nieuwe tracé.
Je weet dat geluidschermen, het uitkopen van huizen ed vaak het duurste zijn. En dat is bij een nieuw tracé meer nodig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Waarom is dat zo? Naast een snelweg groeit de ballast niet opeens in de berm ofzo
Het huidige traject is toch ook een compleet nieuw tracéquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:35 schreef Temlin het volgende:
[..]
Je weet dat geluidschermen, het uitkopen van huizen ed vaak het duurste zijn. En dat is bij een nieuw tracé meer nodig.
'k Heb het voor de grap eens gemeten met de accelerometer van m'n telefoon.. Echt merkbaar irritant is die verkanting inderdaad..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Dat komt omdat deze gemaakt is voor hogere snelhedenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Via Breda betalen de Belgen dan nog veel meerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:39 schreef Ireyon het volgende:
Er is echt geen twijfel mogelijk dat het traject via Roosendaal goedkoper was geweest, al is het maar omdat dan de Belgen het Belgische deel volledig betaald hadden.
Mooi. Save as PDF en uploaden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef dennistd het volgende:
No signal....
Goed, dan maar mijn eerste ingeving (sporenplan.nl is handig):
- Goederentrein komt vanuit Emmerich en gaat naar de Betuweroute
- ICE komt van Zevenaar en gaat naar Emmerich
- Goederentrein gaat van spoor 821 via 814 naar KL
- ICE rijdt door rood en raakt op wissel 5105 het achterste deel van de goederentrein
Goederentrein door rood lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien deze voor het grootste deel gewoon op spoor KL staat, en wissel 5105 niet linksleidend is als er een rijweg voor de ICE ingesteld is.
Max. rond de 1.5 m/s², dus 0.153x je eigen lichaamsgewicht zijwaarts.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
Weet je nog hoeveel hetwas? Net eerst de ene kant op, daarna de andere kant. Dag drinken
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via Breda betalen de Belgen dan nog veel meer
Nederland heeft ¤ 180 miljoen mee betaald.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
Dat zegt wikipedia inderdaad. De GvA heeft het over 823 miljoen gulden, oftewel zo'n 370 miljoen euro.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nederland heeft ¤ 180 miljoen mee betaald.
Niemandsland? En al die kleine kutdorpjes en boeren dan. Die kunnen net zo goed klachten indienen over een te hoog geluidsniveau en gelijk gaan ze dan zeker krijgen. En dan is het, of veel geluidsschermen, of isolatie in de huizen zelf, of al die boerderijen uitkopen. Dat kost nogal wat geld. Daarnaast kon nu tegelijkertijd de A16 verbreedt worden, wat flink geld gescheeld heeft.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het huidige traject is toch ook een compleet nieuw tracé? Geluidsschermen heb je ook niet nodig in het niemandsland rondom Roosendaal, evenals de vele dive-unders en fly-overs bij elke af- en oprit van de snelweg.
quote:
En wie zegt dat er niets mis was met de seinen? Ik zou eerst maar eens afwachten op de resultaten van het onderzoek.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:27 schreef SpeedyRich het volgende:
@temlin
Ja de ICE is door Rood heen gegaan, dat kan je zien aan de hoever de goederentrein de betuwe route is opgereden...Als namelijk het sein Groen had gestaan had de wissel nooit richt betuwe route kunnen leiden....
Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemandsland? En al die kleine kutdorpjes en boeren dan. Die kunnen net zo goed klachten indienen over een te hoog geluidsniveau en gelijk gaan ze dan zeker krijgen. En dan is het, of veel geluidsschermen, of isolatie in de huizen zelf, of al die boerderijen uitkopen. Dat kost nogal wat geld. Daarnaast kon nu tegelijkertijd de A16 verbreedt worden, wat flink geld gescheeld heeft.
Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.quote:Daarnaast snap je natuurlijk ook wel dat een HSL door Breda in ieder geval stukken relevanter is dan een HSL door Roosendaal(![]()
)
De bediening kan ook rendabeler zijn door via Breda te rijden, waardoor er uit eindelijk minder verlies over het aantal jaren wordt geleden.
Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.quote:
Maar het was ook niet nadeliger voor ze geweest. Het was voor niemand nadeliger geweest i.t.t. tot nu.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:43 schreef Temlin het volgende:
Voor mensen uit het achterland van Breda; Tilburg, Eindhoven etc. Kunnen op deze manier wel sneller in Antwerpen zijn.
Als de lijn niet via Breda was aangelegd hadden hun 0,0 voordeel van de HSL gehad.
Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot minder dan 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:
tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst
Oh dat kan, dat weet ik verder nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want snellerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC. Ik ga het allemaal niet nog een keer uitleggen. Ik ben echt niet de enige die `chillt´ over de HSL.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller)? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Onzin, die geluidsschermen waren sowieso noodzakelijk verplaatst omdat de A16 ook hoognodig verbreedt moest worden. Daarnaast kon je daar in 1x het land onteigenen. Maar blijkbaar heb je alleen oog voor argumenten die je denkt te kunnen ontkrachten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.
Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden en de fyra zal dan de ontsluiting van Breda over het spoor sterk verbeteren. Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.quote:[..]
Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.
Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef Ascendancy het volgende:
Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden
Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten?
Station is kort voor 16:00 weer vrijgegeven, geen explosief gevonden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:26 schreef Crientj het volgende:
Geen treinen van / naar amf. Bommelding.
Verdomme, ben net in ic richting ut gestapt.dan maar met de 77naar huis.
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.quote:Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
Er zijn genoeg andere uitwegen. Bijvoorbeeld toe werken naar een fatsoenlijk binnenlands HSL-"net" met een eenduidige tariefstructuur, waaronder dan de Thalys en de ICE ook vallen. En ook de gedroomde ver-ICE-ing van de lijn Amsterdam - Berlijn (hoe zou het daarmee staan eigenlijk?). Dan zal je zien dat de Thalys de Fyra helemaal overtollig maakt misschien, maar dat is een ander verhaal. Ze zullen hoe dan ook die Fyra nog decennialang met een vorm van toeslag laten rondrijden lijkt me, anders wordt het heleMAAL een onzinnig ding.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.
Uiteraard is het niet op feiten gebaseerd, maar zie jij een andere uitweg? Denk je echt dat de overheid gaat toestaan dat de HSL de komende jaren op hun kosten lege treintjes gaat rijden?
Dat is natuurlijk wel waar jaquote:Tevens is dat van Ireyon nog steeds onzin. Roosendaal even zinnig vinden als Breda. Ik ben bekend met nationalisme, maar dat wonen in Roosendaal zulke sterke gevoelens teweeg brengt is mij nieuw![]()
![]()
Nee dat is niet voor niks. Dat is omdat Roosendaal 150 jaar geleden een relevante stad wasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
quote:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |