abonnement Unibet Coolblue
pi_75619819
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT--== de OV-jaarkaart!



Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de website of klantenservice van de IB Groep (die met ingang van 1 januari 2010 Dienst Uitvoering Onderwijs ofwel DUO gaat heten) niet altijd uitkomst bieden nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder al beantwoord en veel is te vinden op de onderstaande websites. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!


======================================================================================
[b]Vragen en antwoorden!

======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar
vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een
week- of weekendabonnement. Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met
een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je week- of weekendabonnement staat niet automatisch op je Studenten OV-chipkaart,
je moet daar zelf voor zorgen. Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken
voordat je recht op studiefinanciering ingaat. De precieze datum kun je vinden als je inlogt op je
persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl Je kunt met het studentenreisproduct reizen vanaf het moment dat je recht op studiefinanciering ingaat. Je kunt je week- of weekendabonnement snel en eenvoudig ophalen bij een van de ophaalpunten. Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Zo haal je je studentenreisproduct op.
quote:
Besloten is dat tot en met 31 januari 2010 het plastic reisbewijs geactiveerd kan worden om ellenlange wachtrijen te voorkomen.

In de eerste maand van het volgende jaar blijft de gewone OV-kaart nog het geldig reisbewijs in Nederland, dus ook in Amsterdam en Rotterdam, die al volledig waren overgestapt op de chipper. Bron.
Zie ook de mail die iedereen hierover heeft ontvangen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met www.studentenreisbewijs.nl . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten. Pasfoto's kunnen alleen worden ingeleverd bij een postkantoor en dus niet los worden opgestuurd. Heb jij je pasfoto onlangs opgestuurd en nog niets ontvangen? Kijk dan op www.studentenreisbewijs.nl voor meer info.

Ook wordt er gezocht naar oplossingen voor mensen die op 1 januari 2010 nog géén OV-Chipkaart hebben ontvangen: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig
studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.

Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

Maar het is nog geen 1 januari 2010, en ik heb al wel zo'n kaart? Kan ik daar ook gewoon mee reizen?

Tot en met 31 december 2009 geldt alleen je oude OV-jaarkaart ('papieren versie') als je OV-jaarkaart. Op vertoonvan deze pas kun je in bus, trein, tram en metro gratis reizen. Je kunt al wel met korting reizen: zodra je je pas oplaadt bij een van de oplaadpunten en daarna met bijvoorbeeld de bus reist, ziet hij de betaling als eentje met 40% korting.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart (icm papieren versie) op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.

Stel ik ben mijn papieren kwijt maar heb gelukkig al wel mijn OV-Chipkaart ontvangen? Kan ik dan die gebruiken?

Nee. Om je OV-Chipkaart als OV-jaarkaart te laten gebruiken, waarmee je op vertoon gratis kunt reizen, dien je deze te activeren zoals boven is beschreven. Aangezien deze activatie pas vanaf 1 januari 2010 geldt, is je OV-Chipkaart tot die tijd geen vrijbrief om gratis te reizen: hiervoor dien je je papieren pas te tonen. Voor stations waarvoor toegang reeds slechts mogelijk is door het gebruik van een chipkaart, geldt bovenstaande.

In 2009 zijn er drie mogelijke situaties:


  • Je hebt naast de papieren kaart een OV-chipkaart nodig om te kunnen reizen; dit geldt in de metro van Rotterdam en vanaf 27 augustus in de metro van Amsterdam
  • Je kunt reizen met OV-chipkaart, samen met de papieren kaart
  • Je kunt niet reizen met OV-chipkaart, maar alleen met de papieren kaart

    Over deze opties zal ik nog wat uitgebreide informatie opzoeken. Mocht je deze hebben en netjes kunnen formuleren, post ze hier, dan neem ik ze op in de FAQ

    ======================================================================================
    Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers
    ======================================================================================

    www.ib-groep.nl (tot 31 december 2009)
    www.ocwduo.nl (vanaf 1 januari 2010)
    http://www.studentenreisbewijs.nl/

    en in het bijzonder:

    http://www.studentenreisbewijs.nl/veelgestelde-vragen
    http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

    Telefonisch kan via:

    0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

    [ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 14-12-2009 20:02:52 ]
  • Ja doei.
    pi_75620113
    Ik hoop dat ik hem voor het einde van het jaar nog krijg. Vorige week de (derde) aanvraag gedaan.

    Ook vreemd dat ik het elke keer op een andere manier aan moet vragen, eerst gewoon bij het postkantoor, daarna per post waarbij ze mijn OV nummer nodig hadden, en nu een keer zonder dat ik dat nummer ingevuld had.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
    pi_75620145
    ok! ho! Jij mocht hem dus buiten het postkantoor om invullen?

    Informatie please!
    Ja doei.
      Moderator maandag 14 december 2009 @ 17:59:41 #4
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75620173
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
    ok! ho! Jij mocht hem dus buiten het postkantoor om invullen?

    Informatie please!
    Ik ook! Kreeg een invulformulier waar ik zelf een foto op moest plakken en zo!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_75620191
    Ik ben mijn chipkaart + OV kwijtgeraakt... Wat moet ik nu doen ?
    pi_75620208
    https://www.ov-chipkaart.(...)zen/waartegebruiken/

    Hier kan je zien waar je kan reizen met de OV-chipkaart als je recht heb om met korting te reizen, nog niet iedere vervoerder doet mee namelijk, houdt daar dus rekening mee (stond nog niet in de OP dacht ik).
    pi_75620220
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:00 schreef P.F het volgende:
    Ik ben mijn chipkaart + OV kwijtgeraakt... Wat moet ik nu doen ?
    Zoals ik eerder al zei: van die eerste zo snel mogelijk een nieuwe aanvragen en van de laatste je afvragen of het nog zin heeft om die aan te vragen, aangezien het 10 werkdagen duurt voordat je een nieuwe hebt en het dan al nagenoeg 31 december is.

    Verder gaat het hier niet echt om 'kwijt' zijn, maar vooral over de stress hoe het werkt en het voorkomen van boetes en zulks
    Ja doei.
    pi_75620262
    Je kunt in de tram in Amsterdam doordeweeks in checken als je een week OV hebt, dan is het ook gewoon gratis. (Je moet wel je papieren kaart kunnen tonen geloof ik...)
    pi_75620264
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:01 schreef Dennis101 het volgende:
    https://www.ov-chipkaart.(...)zen/waartegebruiken/

    Hier kan je zien waar je kan reizen met de OV-chipkaart als je recht heb om met korting te reizen, nog niet iedere vervoerder doet mee namelijk, houdt daar dus rekening mee (stond nog niet in de OP dacht ik).
    nu wel! dank
    Ja doei.
    pi_75620301
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:01 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    Zoals ik eerder al zei: van die eerste zo snel mogelijk een nieuwe aanvragen en van de laatste je afvragen of het nog zin heeft om die aan te vragen, aangezien het 10 werkdagen duurt voordat je een nieuwe hebt en het dan al nagenoeg 31 december is.

    Verder gaat het hier niet echt om 'kwijt' zijn, maar vooral over de stress hoe het werkt en het voorkomen van boetes en zulks
    Hmmm ik wil liever niet bellen.. Maar kon ook niet echt een website vinden. En om hem online te deactiveren heb ik het nummer nodig wat er op staat - wat ik natuurlijk niet meer heb...
    pi_75620321
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
    ok! ho! Jij mocht hem dus buiten het postkantoor om invullen?

    Informatie please!

    Ik heb hem jaren terug bij het postkantoor ingeleverd, en opeens in oktober kreeg ik een formulier dat ze mijn pasfoto wilde hebben. Nouja, opgestuurd maar. Eind november gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Had keurig mijn ov-nummer op de pasfoto geschreven en deze opgeplakt.

    Daarna een nieuw formulier aangevraagd, een heel ander formulier. Vrijdag op de bus gedaan, weer met pasfoto op de juiste plek.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
      Moderator maandag 14 december 2009 @ 18:06:26 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75620373
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:04 schreef KoekjesTwister het volgende:

    [..]

    Ik heb hem jaren terug bij het postkantoor ingeleverd, en opeens in oktober kreeg ik een formulier dat ze mijn pasfoto wilde hebben. Nouja, opgestuurd maar. Eind november gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Had keurig mijn ov-nummer op de pasfoto geschreven en deze opgeplakt.

    Daarna een nieuw formulier aangevraagd, een heel ander formulier. Vrijdag op de bus gedaan, weer met pasfoto op de juiste plek.
    Dito.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_75620415
    Ik kreeg van de week een brief waarin stond dat ik geen OV-chipkaart heb, terwijl ik die vorig jaar in december al had afgehaald. Nu moest ik er weer een aanvragen en krijg dan een formulier opgestuurd om weer een kaart af te halen. Wat een faaladministratie daarzo.
    pi_75620919
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:04 schreef KoekjesTwister het volgende:

    [..]

    Ik heb hem jaren terug bij het postkantoor ingeleverd, en opeens in oktober kreeg ik een formulier dat ze mijn pasfoto wilde hebben. Nouja, opgestuurd maar. Eind november gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Had keurig mijn ov-nummer op de pasfoto geschreven en deze opgeplakt.

    Daarna een nieuw formulier aangevraagd, een heel ander formulier. Vrijdag op de bus gedaan, weer met pasfoto op de juiste plek.
    ik heb in september nog lopen utteren met die lui van studentenreisbewijs en het postkantoord, want er was geen enkele andere manier om het te regelen zeiden ze
    Ja doei.
    pi_75625004
    Weet iemand de consequenties van niet ingecheckt zijn als student zijnde? 35 euro boete + ritprijs?
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
    pi_75625109
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:02 schreef KoekjesTwister het volgende:
    Weet iemand de consequenties van niet ingecheckt zijn als student zijnde? 35 euro boete + ritprijs?
    Afhankelijk van de vervoerder Bij de RET werkt het zo inderdaad.
      maandag 14 december 2009 @ 20:10:47 #17
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75625392
    quote:
    Ook wordt er gezocht naar oplossingen voor mensen die op 1 januari 2010 nog géén OV-Chipkaart hebben ontvangen: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250
    Tegen mij zeiden ze aan de telefoon bij de klantenservice dat je tot 31 januari nog met de papieren versie kan reizen. Dus dat is volgens mij de oplossing die ze totnutoe bedacht hebben.
    pi_75625546
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:04 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Afhankelijk van de vervoerder Bij de RET werkt het zo inderdaad.
    Met de bus is het soms niet mogelijk in te checken. Bus 12 in Utrecht, degene die hem kennen weten wel waar ik het over heb.

    Dan zou het wel fors minder zijn als dat je een boete kost, want dat is nu niet zo.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
    pi_75625679
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:13 schreef KoekjesTwister het volgende:

    [..]

    Met de bus is het soms niet mogelijk in te checken. Bus 12 in Utrecht, degene die hem kennen weten wel waar ik het over heb.

    Dan zou het wel fors minder zijn als dat je een boete kost, want dat is nu niet zo.
    Je bedoeld niet inchecken wanneer je recht hebt op vrij reizen? Wanneer je nog niet in kan checken zal dat uiteraard ook niet hoeven Alleen bij de metro in Rotterdam en Amsterdam moet je voorlopig verplicht inchecken. In de trein kunnen we als het goed is ook nog niet (overal) inchecken.
    pi_75625736
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:10 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Tegen mij zeiden ze aan de telefoon bij de klantenservice dat je tot 31 januari nog met de papieren versie kan reizen. Dus dat is volgens mij de oplossing die ze totnutoe bedacht hebben.
    wat ik wonderlijk vind, aangezien die kaart maar tot 31 december 2009 geldig is
    Ja doei.
    pi_75625754
    Het is nu heeeel druk bij de OV chipkaart aan de telefoon
    of ik een andere keer terug wil bellen
    pi_75625800
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:16 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Je bedoeld niet inchecken wanneer je recht hebt op vrij reizen? Wanneer je nog niet in kan checken zal dat uiteraard ook niet hoeven Alleen bij de metro in Rotterdam en Amsterdam moet je voorlopig verplicht inchecken. In de trein kunnen we als het goed is ook nog niet (overal) inchecken.
    Haha, sorry. Ik bedoel dat je door de immense drukte niet in kan checken, omdat je of de bus ingedrukt wordt, of je je de bus in perst en je niet bij de automaat kan.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
      maandag 14 december 2009 @ 20:20:45 #23
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75625875
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    wat ik wonderlijk vind, aangezien die kaart maar tot 31 december 2009 geldig is
    Jep. Mijn vraag op die mededeling was dan ook: "met mijn kaart die tot december dit jaar geldig is?" En belmiep: "ja" Maar ik hoop wel dat ze nog even persberichten de wereld in sturen, want ik zie me al bij de conducteur aankomen "ja, aan de telefoon zeiden ze dat het mocht..."
    pi_75625893
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:19 schreef KoekjesTwister het volgende:

    [..]

    Haha, sorry. Ik bedoel dat je door de immense drukte niet in kan checken, omdat je of de bus ingedrukt wordt, of je je de bus in perst en je niet bij de automaat kan.
    Nou weet ik niet wat voor bussen er in Utrecht rijden, maar hier in Rotterdam en omstreken staat er bij elke bus een incheckapparaat bij de ingang, zou niet weten hoe je dan niet in kan checken?
    pi_75625981
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:21 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Nou weet ik niet wat voor bussen er in Utrecht rijden, maar hier in Rotterdam en omstreken staat er bij elke bus een incheckapparaat bij de ingang, zou niet weten hoe je dan niet in kan checken?
    Wij in Utrecht stappen ook achterin in, omdat er +/- 150 man in de bus moet. Daar staan ook automaten, maar als het echt goed vol zit kun je daar niet bij. Daarnaast wordt je al snel het gangpad in gedrukt.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
    pi_75626073
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:20 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Jep. Mijn vraag op die mededeling was dan ook: "met mijn kaart die tot december dit jaar geldig is?" En belmiep: "ja" Maar ik hoop wel dat ze nog even persberichten de wereld in sturen, want ik zie me al bij de conducteur aankomen "ja, aan de telefoon zeiden ze dat het mocht..."
    als ik morgen op 't werk ( ) de tijd heb ga ik wel even bellen/mailen
    Ja doei.
    pi_75626094
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:23 schreef KoekjesTwister het volgende:

    [..]

    Wij in Utrecht stappen ook achterin in, omdat er +/- 150 man in de bus moet. Daar staan ook automaten, maar als het echt goed vol zit kun je daar niet bij. Daarnaast wordt je al snel het gangpad in gedrukt.
    Apart, maar goed, daar heb ik even geen antwoord op. Lijkt me sowieso niet dat je daar een boete voor zou krijgen, sowieso word je in de bus nauwelijks gecontroleerd en als een bus zo vol zit als jij stelt valt er ook niet te controleren.
    pi_75626247
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:25 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Apart, maar goed, daar heb ik even geen antwoord op. Lijkt me sowieso niet dat je daar een boete voor zou krijgen, sowieso word je in de bus nauwelijks gecontroleerd en als een bus zo vol zit als jij stelt valt er ook niet te controleren.
    Daar heb je een punt. Ik was gewoon even bang voor een financiële klappert. Er zijn namelijk af en toe controles op het station. Dat ze voor de deuren staan en je de bus pas uit mag als je een geldig vervoersbewijs hebt.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
    pi_75626309
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:28 schreef KoekjesTwister het volgende:

    [..]

    Daar heb je een punt. Ik was gewoon even bang voor een financiële klappert. Er zijn namelijk af en toe controles op het station. Dat ze voor de deuren staan en je de bus pas uit mag als je een geldig vervoersbewijs hebt.
    In dat soort situaties zullen ze heus niet te moeilijk doen, zeker niet als je gewoon vrij mag reizen.

    Maar de vraag of je sowieso moet gaan inchecken als student zijnde vind ik wel een goede, volgens ben ik een keer ergens tegengekomen dat dat wel de bedoeling is, maar heb daar nog niet echt een goede bron voor gevonden.

    Edit: al gevonden, als er geen mogelijkheid is tot inchecken volstaat het tonen van je OV-chipkaart, verder is het wel de bedoeling dat we inchecken waar dat mogelijk is.
      maandag 14 december 2009 @ 20:30:56 #30
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75626345
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:24 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    als ik morgen op 't werk ( ) de tijd heb ga ik wel even bellen/mailen
    Woehoe!

    Ik word er echt zo sjacherijnig van, de communicatie is zo slecht... En ik doe mn best alles goed aan te vragen en uit te zoeken en nog gaat het mis. Aargh!
    pi_75626378
    In dit topic had ik ook al bericht geplaatst.
    Inmiddels ook al 3 pasfoto's ingeleverd die ze allemaal kwijt zijn geraakt.

    Heb nu een nieuw formulier aangevraagd.
    Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
    pi_75626565
    Is het bij het uitchecken niet heel druk? Ik zit vaak in een bus met zo'n 75 studenten. Als die allemaal eruit moeten duurt het uitchecken net zo lang als de busrit zelf.
    pi_75626622
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:37 schreef leukvoorlater het volgende:
    Is het bij het uitchecken niet heel druk? Ik zit vaak in een bus met zo'n 75 studenten. Als die allemaal eruit moeten duurt het uitchecken net zo lang als de busrit zelf.
    Ik herken het, maar ik zou het persoonlijk niet doen (tenzij de chauffeur dit eist....). Al is even je pasje langs dat apparaat halen nou ook weer niet zoveel werk.
    pi_75627109
    quote:
    Ook wordt er gezocht naar oplossingen voor mensen die op 1 januari 2010 nog géén OV-Chipkaart hebben ontvangen: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250
    Ik neem aan dat wat er op NOS wordt geschreven waar is. Iemand die dat nog extra kan benadrukken?

    Ergens in November heb ik mijn pasfoto bij het postkantoor ingeleverd en nog steeds niks ontvangen. Er stond voor 30 november, als je voor 1 januari met de OV chipkaart wil reizen. Verder heb ik ook niks gelezen over een 3e,4e,8e pasfoto, maar ik lees op het internet dat dat soms gebeurd.
      maandag 14 december 2009 @ 20:51:41 #35
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75627263
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:48 schreef Tomoya het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat wat er op NOS wordt geschreven waar is. Iemand die dat nog extra kan benadrukken?

    Ergens in November heb ik mijn pasfoto bij het postkantoor ingeleverd en nog steeds niks ontvangen. Er stond voor 30 november, als je voor 1 januari met de OV chipkaart wil reizen. Verder heb ik ook niks gelezen over een 3e,4e,8e pasfoto, maar ik lees op het internet dat dat soms gebeurd.
    Dat had ik ook, ik ontving niets. Toen heb ik gebeld naar de klantenservice en daar waren ze mn aanvraag kwijt. Snel even bellen dus en waarschijnlijk moet je opnieuw aanvragen.
    pi_75627325
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:48 schreef Tomoya het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat wat er op NOS wordt geschreven waar is. Iemand die dat nog extra kan benadrukken?

    Ergens in November heb ik mijn pasfoto bij het postkantoor ingeleverd en nog steeds niks ontvangen. Er stond voor 30 november, als je voor 1 januari met de OV chipkaart wil reizen. Verder heb ik ook niks gelezen over een 3e,4e,8e pasfoto, maar ik lees op het internet dat dat soms gebeurd.
    het staat al in de OP, als ik morgen tijd heb ga ik er even achteraan
    Ja doei.
      maandag 14 december 2009 @ 20:55:59 #37
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75627458
    quote:
    De IB-Groep zegt iedere student in Nederland dit weekend een brief te sturen met meer informatie omtrent de invoering van de chipkaart en het ophalen van de één maand geldige papieren kaart.
    Op: http://www.ans-online.nl/blog/invoering-ov-chipkaart-vertraagd (uit de op)

    Waah! één maand geldige papieren kaart! Nou, daar mogen ze wel heel snel mee opschieten dan.
    pi_75627506
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:51 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Dat had ik ook, ik ontving niets. Toen heb ik gebeld naar de klantenservice en daar waren ze mn aanvraag kwijt. Snel even bellen dus en waarschijnlijk moet je opnieuw aanvragen.
    Ze konden niets zeggen of de pasfoto wel in het systeem zat. Ze vroegen alleen naar mijn gegevens (postcode, geboortedatum etc). Daarna zouden ze me deze week een mail sturen over de status van mijn chipkaart, maar ik heb nog niks gehoord. Overmorgen bel ik nog een keer, want time is running out.

    Thanks, motorbloempje. Zou me veel stress besparen, als dat waar zou zijn.
    pi_75628391
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:55 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Op: http://www.ans-online.nl/blog/invoering-ov-chipkaart-vertraagd (uit de op)

    Waah! één maand geldige papieren kaart! Nou, daar mogen ze wel heel snel mee opschieten dan.
    Nee. Er komt geen één maand geldige papieren kaart. Op je Studenten OV-chipkaart staat nu een tijdelijk week- of weekendabonnement (wat je niet hoeft te activeren) en hiermee kun je tot 31 januari 2010 reizen.
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_75628552
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef GLITCH. het volgende:

    [..]

    Nee. Er komt geen één maand geldige papieren kaart. Op je Studenten OV-chipkaart staat nu een tijdelijk week- of weekendabonnement (wat je niet hoeft te activeren) en hiermee kun je tot 31 januari 2010 reizen.
    Al iets bekend over maatregelen voor studenten die op 1 januari nog geen OV-chipkaart hebben, zodat zij toch kunnen reizen? Of moeten we daarvoor even tot volgende week wachten, zoals de NOS stelt?
      maandag 14 december 2009 @ 21:18:30 #41
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75628620
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef GLITCH. het volgende:

    [..]

    Nee. Er komt geen één maand geldige papieren kaart. Op je Studenten OV-chipkaart staat nu een tijdelijk week- of weekendabonnement (wat je niet hoeft te activeren) en hiermee kun je tot 31 januari 2010 reizen.
    Nou, niet op mijn Studenten-ov-chipkaart want die heb ik nog niet! Aangezien ze al twee keer mijn foto zijn kwijtgeraakt en ik nu weer op een nieuw aanvraagformulier zit te wachten.
    pi_75628656
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:17 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Al iets bekend over maatregelen voor studenten die op 1 januari nog geen OV-chipkaart hebben, zodat zij toch kunnen reizen? Of moeten we daarvoor even tot volgende week wachten, zoals de NOS stelt?
    Niet dat ik weet iig, omdat de IB-Groep niet over de aanmaak van de OV-chipkaart gaat. De abonnementen hebben wij al een poosje klaarstaan. Wacht even op wat de media of www.studentenovchipkaart.nl aangeeft.

    Maar je hebt er toch al wel één aangevraagd he? Anders als de donders opschieten!
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_75628714
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:18 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Nou, niet op mijn Studenten-ov-chipkaart want die heb ik nog niet! Aangezien ze al twee keer mijn foto zijn kwijtgeraakt en ik nu weer op een nieuw aanvraagformulier zit te wachten.
    Vervelend, je bent niet de enige. Ik zal me neutraal houden over de bedrijven waar wij mee samenwerken.
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_75628787
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:19 schreef GLITCH. het volgende:

    [..]

    Niet dat ik weet iig, omdat de IB-Groep niet over de aanmaak van de OV-chipkaart gaat. De abonnementen hebben wij al een poosje klaarstaan. Wacht even op wat de media of www.studentenovchipkaart.nl aangeeft.

    Maar je hebt er toch al wel één aangevraagd he? Anders als de donders opschieten!
    Ik heb de mijne al bijna 2 jaar in gebruik Die vraag was meer voor de andere hier, aangezien ik weet dat jij bij de IB-groep werkt
      maandag 14 december 2009 @ 21:25:17 #45
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75628953
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:20 schreef GLITCH. het volgende:

    [..]

    Vervelend, je bent niet de enige. Ik zal me neutraal houden over de bedrijven waar wij mee samenwerken.
    Haha, ja het is nogal euh prut. Is ook een ander bedrijf geworden geloof ik, belmiep van de klantenservice van de chipkaart zei dat ze het net pas overgenomen hadden. Maar ik zag al ov-chipkaart-laaddingen staan bij de AH en bij mn universiteitsbieb, zonder lange rijen ervoor, dus ik denk dat ALS ik die kaart eenmaal heb het wel goed gaat. Hoop ik. *Klopt af*
    pi_75628965
    Ah, wat een leuk topic.
    Ik reis iedere ochtend het traject Hardinxveld-giessendam Delft.
    Ik reis dan tot dordrecht met een arriva trein. Gaat arriva nog voor het einde van het jaar werkende poortjes bouwen? En als dat niet zo is. Hoe reis je dan legaal?
    En als ik dan op Dordrecht meestal maar 1 minuut heb om in de trein naar Delft te springen(arriva in de spits in zonder uitzondering te laat) Hoe moet dat dan als je met meer dan 300 studenten uit de arriva trein moet gaan vechten om dat ene paaltje wat er staat op dat deel van perron 1?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_75629111
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
    Ah, wat een leuk topic.
    Ik reis iedere ochtend het traject Hardinxveld-giessendam Delft.
    Ik reis dan tot dordrecht met een arriva trein. Gaat arriva nog voor het einde van het jaar werkende poortjes bouwen? En als dat niet zo is. Hoe reis je dan legaal?
    En als ik dan op Dordrecht meestal maar 1 minuut heb om in de trein naar Delft te springen(arriva in de spits in zonder uitzondering te laat) Hoe moet dat dan als je met meer dan 300 studenten uit de arriva trein moet gaan vechten om dat ene paaltje wat er staat op dat deel van perron 1?
    Er staan een paar links in de OP die in principe jouw vragen beantwoorden. Zolang Arriva de chipkaart nog niet heeft ingevoerd volstaat het tonen van de kaart. Tegen de tijd dat ze hem invoeren zullen ze ook wel meer in- en uitcheckpunten neerzetten.
      maandag 14 december 2009 @ 21:31:17 #48
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75629264
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
    Ah, wat een leuk topic.
    Ik reis iedere ochtend het traject Hardinxveld-giessendam Delft.
    Ik reis dan tot dordrecht met een arriva trein. Gaat arriva nog voor het einde van het jaar werkende poortjes bouwen? En als dat niet zo is. Hoe reis je dan legaal?
    En als ik dan op Dordrecht meestal maar 1 minuut heb om in de trein naar Delft te springen(arriva in de spits in zonder uitzondering te laat) Hoe moet dat dan als je met meer dan 300 studenten uit de arriva trein moet gaan vechten om dat ene paaltje wat er staat op dat deel van perron 1?
    Moet je dan uit- en inchecken bij het overstappen? Of is dat omdat je van Arriva naar NS gaat?

    OMFG! Geweldige banner hier naast dit bericht! Argh!



    Zo´n zelfde reclame stond ook op de metro van 11 december. Ik heb mn foto gewoon op tijd ingeleverd, al twee keer! (Sorry, die info spui ik een beetje vaak misschien...) Inleveren voor 30 november 2010 gaat in ieder geval wel lukken, hoop ik.
    pi_75629367
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:21 schreef Dennis101 het volgende:

    [..]

    Ik heb de mijne al bijna 2 jaar in gebruik Die vraag was meer voor de andere hier, aangezien ik weet dat jij bij de IB-groep werkt
    Ahh, dé loyaliteit
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Haha, ja het is nogal euh prut. Is ook een ander bedrijf geworden geloof ik, belmiep van de klantenservice van de chipkaart zei dat ze het net pas overgenomen hadden. Maar ik zag al ov-chipkaart-laaddingen staan bij de AH en bij mn universiteitsbieb, zonder lange rijen ervoor, dus ik denk dat ALS ik die kaart eenmaal heb het wel goed gaat. Hoop ik. *Klopt af*
    Ik denk dat het krijgen van de kaart idd het grootste probleem is. Het opladen moet in principe vlekkeloos verlopen. Is erg eenvoudig, en omdat studenten verschillende oplaaddata krijgen moet het zoveel mogelijk gespreid worden. Maargoed, we moeten het allemaal afwachten.
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_75629452
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef egeltje1985 het volgende:

    [..]

    Moet je dan uit- en inchecken bij het overstappen? Of is dat omdat je van Arriva naar NS gaat?

    OMFG! Geweldige banner hier naast dit bericht! Argh!

    [ afbeelding ]

    Zo´n zelfde reclame stond ook op de metro van 11 december. Ik heb mn foto gewoon op tijd ingeleverd, al twee keer! (Sorry, die info spui ik een beetje vaak misschien...) Inleveren voor 30 november 2010 gaat in ieder geval wel lukken, hoop ik.
    Hahahaha die banner, toepasselijk !

    Ik heb er één over de kerstvakantie. Zucht, welke kerstvakantie? Wordt druk aan het werk de komende periode
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')