abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91160813

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_91160879
Het heeft dus 2 uur geduurd voordat ze eindelijk de trein uit konden.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:14:16 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91160906
Wat een onzin-TT.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91161193
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het scheelt volgens mijn ongeveer 10 km bij een snelheid van 160 km/h (gemiddeld) kost het ons 4 minuten gemiddeld per rit.
Om even op m'n "De HSL-Zuid had gvd langs Roosendaal moeten liggen" verhaal terug te komen; 10 km is dus meer dan 10% van het hele traject. Dat had qua aanlegkosten gewoon tientallen miljoenen euro's gescheeld, om nog maar te zwijgen over de miljoenen die Nederland nu heeft meebetaald aan het Belgische traject. En dan de tijdwinst van 4 minuten, daar krijgt NsHispeed echt wel een harde plasser van hoor :Y
pi_91161395
Fyra is echt een faal, zit amper iemand in.
pi_91161485
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een onzin-TT.
Da's humor om te lachen
pi_91161497
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Om even op m'n "De HSL-Zuid had gvd langs Roosendaal moeten liggen" verhaal terug te komen; 10 km is dus meer dan 10% van het hele traject. Dat had qua aanlegkosten gewoon tientallen miljoenen euro's gescheeld, om nog maar te zwijgen over de miljoenen die Nederland nu heeft meebetaald aan het Belgische traject. En dan de tijdwinst van 4 minuten, daar krijgt NsHispeed echt wel een harde plasser van hoor :Y
Goedkoper dat lijkt me niet. Een spoorbaan langs een snelweg aanleggen is goedkoper dan een compleet nieuwe tracé.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91161576
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:30 schreef Temlin het volgende:

[..]

Goedkoper dat lijkt me niet. Een spoorbaan langs een snelweg aanleggen is goedkoper dan een compleet nieuwe tracé.
Waarom is dat zo? Naast een snelweg groeit de ballast niet opeens in de berm ofzo :?
pi_91161701
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Waarom is dat zo? Naast een snelweg groeit de ballast niet opeens in de berm ofzo :?
Je weet dat geluidschermen, het uitkopen van huizen ed vaak het duurste zijn. En dat is bij een nieuw tracé meer nodig.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 14:38:35 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_91161843
Tussen Arnhem en Nijmegen rijden ook geen treinen, de Heinz-toren bij Elst dreigt om te vallen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91161856
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
pi_91161870
Guuuuuuups. :w
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 14:39:38 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_91161888
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91161906
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:35 schreef Temlin het volgende:

[..]

Je weet dat geluidschermen, het uitkopen van huizen ed vaak het duurste zijn. En dat is bij een nieuw tracé meer nodig.
Het huidige traject is toch ook een compleet nieuw tracé :? ? Geluidsschermen heb je ook niet nodig in het niemandsland rondom Roosendaal, evenals de vele dive-unders en fly-overs bij elke af- en oprit van de snelweg.

Er is echt geen twijfel mogelijk dat het traject via Roosendaal goedkoper was geweest, al is het maar omdat dan de Belgen het Belgische deel volledig betaald hadden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
'k Heb het voor de grap eens gemeten met de accelerometer van m'n telefoon.. Echt merkbaar irritant is die verkanting inderdaad..
pi_91162001
Weet je nog hoeveel hetwas? Net eerst de ene kant op, daarna de andere kant. Dag drinken :(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 14:42:05 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91162003
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Dat komt omdat deze gemaakt is voor hogere snelheden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 14:46:28 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91162174
No signal....

Goed, dan maar mijn eerste ingeving (sporenplan.nl is handig):
- Goederentrein komt vanuit Emmerich en gaat naar de Betuweroute
- ICE komt van Zevenaar en gaat naar Emmerich
- Goederentrein gaat van spoor 821 via 814 naar KL
- ICE rijdt door rood en raakt op wissel 5105 het achterste deel van de goederentrein

Goederentrein door rood lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien deze voor het grootste deel gewoon op spoor KL staat, en wissel 5105 niet linksleidend is als er een rijweg voor de ICE ingesteld is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91162198
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:39 schreef Ireyon het volgende:
Er is echt geen twijfel mogelijk dat het traject via Roosendaal goedkoper was geweest, al is het maar omdat dan de Belgen het Belgische deel volledig betaald hadden.
Via Breda betalen de Belgen dan nog veel meer :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91162473
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef dennistd het volgende:
No signal....

Goed, dan maar mijn eerste ingeving (sporenplan.nl is handig):
- Goederentrein komt vanuit Emmerich en gaat naar de Betuweroute
- ICE komt van Zevenaar en gaat naar Emmerich
- Goederentrein gaat van spoor 821 via 814 naar KL
- ICE rijdt door rood en raakt op wissel 5105 het achterste deel van de goederentrein

Goederentrein door rood lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien deze voor het grootste deel gewoon op spoor KL staat, en wissel 5105 niet linksleidend is als er een rijweg voor de ICE ingesteld is.
Mooi. Save as PDF en uploaden.

Opdoeken dat IVW *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91162566
ICE door rood?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91162570
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
Weet je nog hoeveel hetwas? Net eerst de ene kant op, daarna de andere kant. Dag drinken :(
Max. rond de 1.5 m/s², dus 0.153x je eigen lichaamsgewicht zijwaarts.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Via Breda betalen de Belgen dan nog veel meer :Y
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
pi_91162576
tvp
Facts don't care about your feelings
pi_91162873
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
Nederland heeft ¤ 180 miljoen mee betaald.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91163263
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een onzin-TT.
Dat gezeik altijd op de TT's. :N
pi_91163359
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef Temlin het volgende:

[..]

Nederland heeft ¤ 180 miljoen mee betaald.
Dat zegt wikipedia inderdaad. De GvA heeft het over 823 miljoen gulden, oftewel zo'n 370 miljoen euro.
pi_91163434
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het huidige traject is toch ook een compleet nieuw tracé :? ? Geluidsschermen heb je ook niet nodig in het niemandsland rondom Roosendaal, evenals de vele dive-unders en fly-overs bij elke af- en oprit van de snelweg.
Niemandsland? En al die kleine kutdorpjes en boeren dan. Die kunnen net zo goed klachten indienen over een te hoog geluidsniveau en gelijk gaan ze dan zeker krijgen. En dan is het, of veel geluidsschermen, of isolatie in de huizen zelf, of al die boerderijen uitkopen. Dat kost nogal wat geld. Daarnaast kon nu tegelijkertijd de A16 verbreedt worden, wat flink geld gescheeld heeft.

Daarnaast snap je natuurlijk ook wel dat een HSL door Breda in ieder geval stukken relevanter is dan een HSL door Roosendaal( :') :') )
De bediening kan ook rendabeler zijn door via Breda te rijden, waardoor er uit eindelijk minder verlies over het aantal jaren wordt geleden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:22:08 #27
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91163474
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:16 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat gezeik altijd op de TT's. :N
:Y spring zaterdag weer lekker in de ICE, heerlijk!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91163659
Geen treinen van / naar amf. Bommelding.

Verdomme, ben net in ic richting ut gestapt. :') dan maar met de 77naar huis.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:27:33 #29
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_91163711
@temlin

Ja de ICE is door Rood heen gegaan, dat kan je zien aan de hoever de goederentrein de betuwe route is opgereden...Als namelijk het sein Groen had gestaan had de wissel nooit richt betuwe route kunnen leiden....
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_91163800
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:27 schreef SpeedyRich het volgende:
@temlin

Ja de ICE is door Rood heen gegaan, dat kan je zien aan de hoever de goederentrein de betuwe route is opgereden...Als namelijk het sein Groen had gestaan had de wissel nooit richt betuwe route kunnen leiden....
En wie zegt dat er niets mis was met de seinen? Ik zou eerst maar eens afwachten op de resultaten van het onderzoek.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91164175
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niemandsland? En al die kleine kutdorpjes en boeren dan. Die kunnen net zo goed klachten indienen over een te hoog geluidsniveau en gelijk gaan ze dan zeker krijgen. En dan is het, of veel geluidsschermen, of isolatie in de huizen zelf, of al die boerderijen uitkopen. Dat kost nogal wat geld. Daarnaast kon nu tegelijkertijd de A16 verbreedt worden, wat flink geld gescheeld heeft.
Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.

quote:
Daarnaast snap je natuurlijk ook wel dat een HSL door Breda in ieder geval stukken relevanter is dan een HSL door Roosendaal( :') :') )
De bediening kan ook rendabeler zijn door via Breda te rijden, waardoor er uit eindelijk minder verlies over het aantal jaren wordt geleden.
Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.
pi_91164358
Voor mensen uit het achterland van Breda; Tilburg, Eindhoven etc. Kunnen op deze manier wel sneller in Antwerpen zijn.

Als de lijn niet via Breda was aangelegd hadden hun 0,0 voordeel van de HSL gehad.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91164798
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een onzin-TT.
Inderdaad. In onder meer ICE voel ik mij juist het veiligst.
pi_91164930
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:16 schreef KapiteinT het volgende:
Dat gezeik altijd op de TT's. :N
Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.
pi_91164951
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:43 schreef Temlin het volgende:
Voor mensen uit het achterland van Breda; Tilburg, Eindhoven etc. Kunnen op deze manier wel sneller in Antwerpen zijn.

Als de lijn niet via Breda was aangelegd hadden hun 0,0 voordeel van de HSL gehad.
Maar het was ook niet nadeliger voor ze geweest. Het was voor niemand nadeliger geweest i.t.t. tot nu.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:56:52 #36
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_91164968
@temlin dan waren er wel veel meer ongevallen gebeurt.

men denkt altijd aan storing van seinen....maar 99.99% van alle spoorbotsingen zijn de mensen de oorzaak omdat ze door rood rijden. En het ATB systeem is geen elektronisch systeem maar een verouderd relais systeem is fout tolerant. Wat dus inhoud als systeem faalt het de veilige kant op werkt..dus de nshispeed machinist kan zijn borst nat maken...
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_91165177
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:
tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst
Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot minder dan 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.
pi_91165212
Kap eens even met al die voorbarige conclusies stelletje betweters. :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165262
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
Oh dat kan, dat weet ik verder niet :) Ik doelde er alleen op dat bij het tracé via Breda er veel meer kilometers op Belgisch grondgebied bij betrokken zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165352
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
pi_91165428
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC. Ik ga het allemaal niet nog een keer uitleggen. Ik ben echt niet de enige die `chillt´ over de HSL.
pi_91165585
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.

Onzin, die geluidsschermen waren sowieso noodzakelijk verplaatst omdat de A16 ook hoognodig verbreedt moest worden. Daarnaast kon je daar in 1x het land onteigenen. Maar blijkbaar heb je alleen oog voor argumenten die je denkt te kunnen ontkrachten.
Ik had het ook over boeren. Als die moeilijk gaan doen is de overheid simpelweg verplicht te compenseren, of je het terecht vind of niet. Hoe dat bij 's gravendeel zit, weet ik niet, maar bij de hanzelijn was dit het beleid.
quote:
[..]

Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.
Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden en de fyra zal dan de ontsluiting van Breda over het spoor sterk verbeteren. Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.
Als ze nu de regels ook eens versoepelen kan misschien ook de 1900 er op.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91165767
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef Ascendancy het volgende:

Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden
Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165894
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten? :?
Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.

Uiteraard is het niet op feiten gebaseerd, maar zie jij een andere uitweg? Denk je echt dat de overheid gaat toestaan dat de HSL de komende jaren op hun kosten lege treintjes gaat rijden?

Tevens is dat van Ireyon nog steeds onzin. Roosendaal even zinnig vinden als Breda. Ik ben bekend met nationalisme, maar dat wonen in Roosendaal zulke sterke gevoelens teweeg brengt is mij nieuw :') :') :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91165949
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:26 schreef Crientj het volgende:
Geen treinen van / naar amf. Bommelding.

Verdomme, ben net in ic richting ut gestapt. :') dan maar met de 77naar huis.
Station is kort voor 16:00 weer vrijgegeven, geen explosief gevonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165998
quote:
Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
pi_91166155
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
pi_91166292
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.

Uiteraard is het niet op feiten gebaseerd, maar zie jij een andere uitweg? Denk je echt dat de overheid gaat toestaan dat de HSL de komende jaren op hun kosten lege treintjes gaat rijden?
Er zijn genoeg andere uitwegen. Bijvoorbeeld toe werken naar een fatsoenlijk binnenlands HSL-"net" met een eenduidige tariefstructuur, waaronder dan de Thalys en de ICE ook vallen. En ook de gedroomde ver-ICE-ing van de lijn Amsterdam - Berlijn (hoe zou het daarmee staan eigenlijk?). Dan zal je zien dat de Thalys de Fyra helemaal overtollig maakt misschien, maar dat is een ander verhaal. Ze zullen hoe dan ook die Fyra nog decennialang met een vorm van toeslag laten rondrijden lijkt me, anders wordt het heleMAAL een onzinnig ding.

Maar los daarvan denk ik eigenlijk dat ook het toeslagvrij maken van die Fyra de bezettingsgraad niet noemenswaardig omhoog zal gooien. Ik denk dat de vervoersvraag op Den Haag - Rotterdam zowel als op Den Haag - Schiphol gewoon veel groter is dan op Rotterdam - Amsterdam of op Schiphol - Breda. Denk ik.

quote:
Tevens is dat van Ireyon nog steeds onzin. Roosendaal even zinnig vinden als Breda. Ik ben bekend met nationalisme, maar dat wonen in Roosendaal zulke sterke gevoelens teweeg brengt is mij nieuw :') :') :')
Dat is natuurlijk wel waar ja :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166370
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
Nee dat is niet voor niks. Dat is omdat Roosendaal 150 jaar geleden een relevante stad was ;) Of is het zelfs zo dat Roosendaal een relevante stad geworden is doordat daar toevallig het spoor door de klei kliefde? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:29:23 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91166476
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een onzin-TT.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn. :')
pi_91166557
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn. :')
Heeft niets met elkaar te maken.
pi_91166560
Oh die TT's. I quit caring long ago :P

Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166569
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:32:52 #54
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91166652
Ik kom hier eigenlijk vooral om de posts in het topic te lezen, niet de topictitel zelf 8-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91166681
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Temlin het volgende:

[..]

Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen. :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166896
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.

En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.

Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik :P
pi_91166907
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen. :Y
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:40:19 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91167008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die TT's. I quit caring long ago :P

Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden :s)
:')
pi_91167175
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen omdat het maar 6 euro is en hij dan niet tussen de kutstudenten zit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:45:41 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91167303
En de baas ook vaak betaalt.
pi_91167827
Ik denk toch ook dat de toeslag weg zal moeten om echt een voordeel ten opzichte van de normale treinen te hebben.
pi_91167956
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.

En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.

Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik :P
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland ;(

Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.

Ik denk dat de as Rotterdam-Amsterdam wel degelijk rendabel gemaakt kan worden, zeker met het reizigertje pesten op stations die niet aan de HSL liggen.
Behalve als je in heemstede Aerdenhout woont natuurlijk :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91168056
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:04:27 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168254
Door die bochten in de HSL die er erg schuin liggen kunnen ze op de HSL sneller door de bochten
pi_91168308
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland ;(
Doe niet alsof dat in m'n post staat, want dat staat er niet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:06:39 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168365
http://www.flickr.com/photos/rob46/5345945699/
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Die Struktonlok die daar staat kwam toevallig langs met machinisten voor wegleerritten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:07:34 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91168408
Alles onder de grote rivieren is irrelevant.

Oh ja, en probeer eens een post van mij te vinden waarin ik klaag over eenheidsworst op het station.

Dank u.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91168461
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef greavy het volgende:
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Leuk? :{
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:15:51 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168819
Verkeerde woordkeuze. Een goede foto (die dus goed gelukt is om de situatie te laten zien)
pi_91168974
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.
Nee natuurlijk niet. Maar goed, er ligt toch ook een Fyra nu 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91169003
Blaaah. :') Ik ga nooit meer met de bus naar huis.
pi_91169053
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
pi_91169103
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Dan zou ik die mensen meteen naar dat andere forum verwijzen :X Hier niks over zien langskomen nog iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:27:12 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91169404
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Die rijden inderdaad in de Benelux. Betreft 1 omloop (dus 1 setje). 4 eersteklas rijtuigen en 3 tweedeklas rijtuigen waarbij het achterste gister afgesloten was ivm een defect :')
Op de I6/I10 stam zit standaard Belgisch personeel aangezien NS HiSpeed personeel het weigert om nog op die rijtuigen dienst te doen. Volgens het personeel is de deurenvergrendeling erg brak en sluiten alle deuren niet altijd goed..
pi_91169577
i6 en i10 is niet zo uitzonderlijk in de Benelux, dat is bekend. Maar een i6BC zou dat natuurlijk WEL zijn :Y Daar ging het om.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91169847
Er zitten in ieder geval twee I6 en één I10 2de Klas rijtuigen in die trein.. Maar geen van beiden met bedden :P ? Die zullen wellicht ingeklapt zijn, maar veel verschil viel er van buiten niet te zien.
pi_91169892
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 17:41:03 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91170039
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef Temlin het volgende:
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
ICE reed volgens mij naar Duitsland. Het tonen van sluitseinen is onderdeel van het gevarensein
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:44:02 #79
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91170151
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91170226
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef V2 het volgende:
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft :D

enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.

Dacht ik hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:52:36 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91170474
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn.
Nou, het feit dat Amsterdam vanuit Breda waar ik studeer in een uur bereikbaar zal zijn per Fyra is voor mij wel reden om te overwegen om in Amsterdam een stage te zoeken.

De reistijd verkorting is dan toch wel beduidend. En ik wil best een extra 100 euro per maand lappen voor een échte snelle comfortabele IC verbinding zonder overstap. Alleen is het volgens mij wishful thinking om uit te gaan van een toeslag van zo'n 100 euro voor Breda - A'dam. Zelfs Rotterdam - Amsterdam is met de huidige 'aanbieding' al duurder. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91171001
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft :D

enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.

Dacht ik hoor :)
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
dag
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:10:44 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171160
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
pi_91171233
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
Achterop goederentreinen zie je dat weleens ja. Lijkt me dat je daarmee niet in het donker mag rijden :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:10 schreef greavy het volgende:
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
~ en MINIMAAL één wit licht. Je kan ook gewoon alles aangooien natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:08 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171382
Owja. Het was minimaal. Alhoewel NSR treinen bijna altijd maar 3 lichten heeft. Goederentreinen hebben er wel eens meer ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:18:04 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171451
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
pi_91171789
Ja, maar de rest van die informatie die daarna kwam geeft ie dan weer niet prijs. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:18 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171848
Dat klopt.. Jammer maar helaas :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:29:33 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91171909
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91171985
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
Dat meen je? Die schildjes zitten steviger vast aan de laatste wagen dan de laatste wagen aan de voorlaatste? Dat moet een grap zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:38 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91172023
Nouja, als zo'n goederentrein aankomt op z'n bestemming en die schildjes zijn er niet bij de achterste wagon dan heb je twee opties:
- Een grapjas heeft de schildjes gestolen
- Er is een wagon verloren

In het laatste geval moet die natuurlijk wel gevonden worden. :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:53 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91172033
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
pi_91173161
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:32 schreef greavy het volgende:
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1 :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91173331
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
Hoe moet ik me dat voorstellen?
"Screw you guys! I'm going home!"

Of gewoon einde werkdag van betreffende machinist en geen aflossing paraat?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:16:23 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91174096
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1 :s)
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91174427
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:24:41 #97
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91174533
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91174715
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik? :?
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.

Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
pi_91174736
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:34:57 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175032
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.

Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:36:06 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175094
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Bijvoorbeeld. En het komt ook nog uit de klassieke beveiliging, waar de seinwachter zeker moest weten dat een trein geheel binnen was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:41:58 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175465
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee :)

Doet me heel sterk denken aan dit incident. :) Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91175574
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:44:57 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175610
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee :)

Doet me heel sterk denken aan dit incident. :) Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:00 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175708
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]



[..]

Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
Mja, het is bijna een kwestie van definitie. Bij een P-sein geven we toestemming om op zicht door te rijden. Daarnaast, als een mcn de trdl niet kan bereiken, mag hij een rood P-sein passeren. Bij een bediend sein mag dat niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:49:14 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175829
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Hmm. Klinkt logisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91175942
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. Klinkt logisch.
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:51:52 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175978
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
Nou ja, in zo'n geval is dat dus wel echt zo :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:56:30 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91176232
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91176408
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:05:56 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91176738
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
True.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:20:27 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91177520
Ik kreeg net weer een mailtje van NS HiSpeed. Goedkoop naar Parijs. Ach, dat moest inderdaad nog altijd een keer gebeuren dus ik heb maar meteen geboekt :) 19 maart ga ik :s)

10:02 weg uit Utrecht Centraal :O 21:15 weer terug of zo, voor 1132 km en 15-20 bordjes denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:45:31 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91178822
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:

quote:
En passant door één van de medewerkers van de Fyra op de hoogte gesteld van het feit dat de nieuwe V250 treinen misschien pas in 2012, 2013 of helemáál niet meer geleverd worden. (??)
Zal wel onzin zijn denk ik.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:08 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91180526
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg -O- Met zo'n betrouwbaar product heb je de laatste toeslagbetaalbereide zakenreizigers ook wel weer de auto in ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:52 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91180759
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:56 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91180765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:45 schreef James1988 het volgende:
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:

[..]

Zal wel onzin zijn denk ik.
Dat was trouwens een bericht van 26 november 2010. Zegt wel genoeg he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91182232
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè :')
Zit je ook op SSC?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:40:49 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91182386
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91182546
Waarom worden de IC's vanuit Groningen/Leeuwarden/Enschede naar Rotterdam/Den Haag al in Utrecht losgekoppeld en niet pas in Gouda?
Dat scheelt toch capaciteit tussen Gouda en Utrecht.
bier
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:43:40 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91182588
perronlengte in Gouda ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:53:56 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91183344
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Wel typisch dat Hispeed juist WEL wil dat je de tickets aan het formulier bevestigt. Binnenland is dat totaal Verboden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91183848
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
perronlengte in Gouda ;)
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
pi_91183863
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:01:42 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91183942
Altijd al zo geweest hoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91184737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
Was toch vroeger met de intercity Arnhem naar Den Haag/Rotterdam toch ook.
bier
pi_91184806
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS, voor het volgende krijg je niks:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)

Oftewel alleen als het materieel faalt krijg je geld terug.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:14 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91184860
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Voorwaarden zjn wel minder gunstig dan van de NS:
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerd 8)7 Schrijven die hap dus :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91184965
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, geouwehoer om je te ontmoedigen. Kan mij t verrekken waardoor het kwam, we worden niet eens geïnformeerd 8)7 Schrijven die hap dus :{w
Dat is zo, vind het wel grappig sinds ik geregistreerd ben bij ov-chipkaart bv voor mijn studentenovchipkaart krijg ik de declaratie digitaal terug! Scheelt ze weer een brief :(.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 22:25:02 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91185709
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Leuk :P

Ook Arriva schijnt een GTbV te hebben. Daarvoor moet je je tot het loket wenden en je kaartje moet minimaal 5 euro gekost hebben. Hoe of wat weet ik verder niet, omdat er niets over te vinden is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:23 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91185872
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
Die snoepautomaten zijn vaak ook leeg, en worden zelden bijgevuld.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:38:27 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91186596
Wel een beter puntje dat ik net las in een interview met commercieel directeur NS HiSpeed:
Sommige reizigers boeken via de Duitse spoorwegen een treinticket, omdat een treinticket daar soms goedkoper is. Soms is het ook andersom. Is dat niet vreemd?
"In veel gevallen zullen de prijzen gelijk zijn. Maar het is inderdaad zo dat de prijzen nu nog kunnen verschillen. Dat komt doordat wij momenteel niet alle tarieven van de Deutsche Bahn kunnen en mogen aanbieden. Maar daar gaat dit jaar verandering in komen. NS Hispeed en andere Europese spoorbedrijven worden dit jaar aangesloten op het Neuen Vertriebssystem (NVS) van de Deutsche Bahn, daarmee worden alle tarieven gelijk getrokken."
Lees het volledige artikel
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:23 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91187697
eerst zien, dan geloven.

En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:54:34 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91187707
Heb een nieuwe tabel gevonden met de reistijden van nu en wanneer de V250 er is:

De V250 is dus maar 7 minuten sneller tussen Schiphol en Rotterdam.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:02 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91187909
Gaan die tijden voor de IC niet nog wat anders liggen, omdat er geen rechtstreekse IC Rotterdam - Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam meer is?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:47 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91187971
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:58:47 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91188048
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:57 schreef greavy het volgende:
Hmm. Daar zeg je dus wat. Die tijden worden nog langer, dus nog meer tijdwinst ja.
Ja, zo kan ik het ook :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91188283
Je moet toch wat om een paar reizigers te trekken :D
pi_91188809
Kan NS niet in de concessie niet verplicht worden gewoon tussen Rotterdam en Schiphol te rijden, want in principe is NShispeed een ander bedrijf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 23:10:52 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91188922
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91190482
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze bieden op Leiden Centraal een halve overstap naar Schiphol aan. Is een overstap van 7 tot 8 minuten.
Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91191989
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen O-)
En dan Amsterdam - Brussel 2x per uur :Y.
dag
pi_91193106
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:00 schreef Peter het volgende:
ICE tussen Amsterdam via den Haag - Roosendaal - Brussel naar Londen O-)
:')

De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 00:29:12 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91193381
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat de overheid zulke dingen wel kan eisen in de concessie? Geen verbinding tussen station 3 en 6(misschien inmiddels 5) van Nederland kan natuurlijk eigenlijk niet. Zeker als ze het niet binnen het lijnenspel van de NS zelf hard kunnen maken. Daarnaast naaien ze hiermee ook Dordrecht en Den Haag HS, geen onbelangrijke stations, zou ik zeggen. En het maakt de schiphollijn minder waard.
mja, er blijft 4x per uur een IC tussen Leiden en Schiphol rijden, dus echt veel kunnen ze de NS niet maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:55:44 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91194239
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen :s)
pi_91194262
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:22 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

De ICE Amsterdam Centraal - London St. Pancras International komt er inderdaad, maar die gaat gewoon over de HSL.
Daar heeft NS toch alleenrecht?
dag
pi_91194278
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:56 schreef Peter het volgende:
Daar heeft NS toch alleenrecht?
Louter voor binnenlandse verbindingen.
pi_91194289
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef James1988 het volgende:
Voor de HRN-concessie van 2015 zou men kunnen eisen dat er rechtstreekse intercities moeten rijden tussen de 40 grootste intercitystations, waarbij de grootte wordt bepaald door reizigerstellingen :s)
Dus het jaar er voor geen 1 trein er laten stoppen wegens verbouwing en dan mag je het station afschaffen? O-)
dag
pi_91194301
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Louter voor binnenlandse verbindingen.
Via Den Haag juist om publiek te bedienen dat nu wordt overgeslagen..
dag
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:01:48 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91194414
jaja, allemaal leuk die SLT's maar om 23.50 geen front-en eind lampen aan hebben op den Bosch is niet zo handig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91194456


Hoppa, zo heb je èchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:13:58 #151
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_91195761
Hallo mooie treinen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')