abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91166557
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn. :')
Heeft niets met elkaar te maken.
pi_91166560
Oh die TT's. I quit caring long ago :P

Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166569
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:32:52 #54
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91166652
Ik kom hier eigenlijk vooral om de posts in het topic te lezen, niet de topictitel zelf 8-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91166681
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Temlin het volgende:

[..]

Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen. :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166896
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.

En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.

Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik :P
pi_91166907
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen. :Y
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:40:19 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91167008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die TT's. I quit caring long ago :P

Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden :s)
:')
pi_91167175
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen omdat het maar 6 euro is en hij dan niet tussen de kutstudenten zit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:45:41 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91167303
En de baas ook vaak betaalt.
pi_91167827
Ik denk toch ook dat de toeslag weg zal moeten om echt een voordeel ten opzichte van de normale treinen te hebben.
pi_91167956
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.

En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.

Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik :P
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland ;(

Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.

Ik denk dat de as Rotterdam-Amsterdam wel degelijk rendabel gemaakt kan worden, zeker met het reizigertje pesten op stations die niet aan de HSL liggen.
Behalve als je in heemstede Aerdenhout woont natuurlijk :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91168056
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:04:27 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168254
Door die bochten in de HSL die er erg schuin liggen kunnen ze op de HSL sneller door de bochten
pi_91168308
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland ;(
Doe niet alsof dat in m'n post staat, want dat staat er niet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:06:39 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168365
http://www.flickr.com/photos/rob46/5345945699/
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Die Struktonlok die daar staat kwam toevallig langs met machinisten voor wegleerritten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:07:34 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91168408
Alles onder de grote rivieren is irrelevant.

Oh ja, en probeer eens een post van mij te vinden waarin ik klaag over eenheidsworst op het station.

Dank u.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91168461
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef greavy het volgende:
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Leuk? :{
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:15:51 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168819
Verkeerde woordkeuze. Een goede foto (die dus goed gelukt is om de situatie te laten zien)
pi_91168974
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.
Nee natuurlijk niet. Maar goed, er ligt toch ook een Fyra nu 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91169003
Blaaah. :') Ik ga nooit meer met de bus naar huis.
pi_91169053
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
pi_91169103
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Dan zou ik die mensen meteen naar dat andere forum verwijzen :X Hier niks over zien langskomen nog iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:27:12 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91169404
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Die rijden inderdaad in de Benelux. Betreft 1 omloop (dus 1 setje). 4 eersteklas rijtuigen en 3 tweedeklas rijtuigen waarbij het achterste gister afgesloten was ivm een defect :')
Op de I6/I10 stam zit standaard Belgisch personeel aangezien NS HiSpeed personeel het weigert om nog op die rijtuigen dienst te doen. Volgens het personeel is de deurenvergrendeling erg brak en sluiten alle deuren niet altijd goed..
pi_91169577
i6 en i10 is niet zo uitzonderlijk in de Benelux, dat is bekend. Maar een i6BC zou dat natuurlijk WEL zijn :Y Daar ging het om.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91169847
Er zitten in ieder geval twee I6 en één I10 2de Klas rijtuigen in die trein.. Maar geen van beiden met bedden :P ? Die zullen wellicht ingeklapt zijn, maar veel verschil viel er van buiten niet te zien.
pi_91169892
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 17:41:03 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91170039
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef Temlin het volgende:
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
ICE reed volgens mij naar Duitsland. Het tonen van sluitseinen is onderdeel van het gevarensein
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:44:02 #79
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91170151
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91170226
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef V2 het volgende:
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft :D

enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.

Dacht ik hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:52:36 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91170474
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn.
Nou, het feit dat Amsterdam vanuit Breda waar ik studeer in een uur bereikbaar zal zijn per Fyra is voor mij wel reden om te overwegen om in Amsterdam een stage te zoeken.

De reistijd verkorting is dan toch wel beduidend. En ik wil best een extra 100 euro per maand lappen voor een échte snelle comfortabele IC verbinding zonder overstap. Alleen is het volgens mij wishful thinking om uit te gaan van een toeslag van zo'n 100 euro voor Breda - A'dam. Zelfs Rotterdam - Amsterdam is met de huidige 'aanbieding' al duurder. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91171001
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft :D

enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.

Dacht ik hoor :)
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
dag
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:10:44 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171160
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
pi_91171233
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
Achterop goederentreinen zie je dat weleens ja. Lijkt me dat je daarmee niet in het donker mag rijden :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:10 schreef greavy het volgende:
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
~ en MINIMAAL één wit licht. Je kan ook gewoon alles aangooien natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:08 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171382
Owja. Het was minimaal. Alhoewel NSR treinen bijna altijd maar 3 lichten heeft. Goederentreinen hebben er wel eens meer ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:18:04 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171451
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
pi_91171789
Ja, maar de rest van die informatie die daarna kwam geeft ie dan weer niet prijs. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:18 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171848
Dat klopt.. Jammer maar helaas :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:29:33 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91171909
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91171985
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
Dat meen je? Die schildjes zitten steviger vast aan de laatste wagen dan de laatste wagen aan de voorlaatste? Dat moet een grap zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:38 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91172023
Nouja, als zo'n goederentrein aankomt op z'n bestemming en die schildjes zijn er niet bij de achterste wagon dan heb je twee opties:
- Een grapjas heeft de schildjes gestolen
- Er is een wagon verloren

In het laatste geval moet die natuurlijk wel gevonden worden. :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:53 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91172033
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
pi_91173161
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:32 schreef greavy het volgende:
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1 :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91173331
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
Hoe moet ik me dat voorstellen?
"Screw you guys! I'm going home!"

Of gewoon einde werkdag van betreffende machinist en geen aflossing paraat?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:16:23 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91174096
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1 :s)
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91174427
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:24:41 #97
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91174533
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91174715
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik? :?
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.

Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
pi_91174736
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:34:57 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175032
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.

Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')