Heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn.
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller)? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Temlin het volgende:
[..]
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die TT's. I quit caring long ago![]()
Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen omdat het maar 6 euro is en hij dan niet tussen de kutstudenten zit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeelandquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.
En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.
Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik
?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Doe niet alsof dat in m'n post staat, want dat staat er niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland![]()
Leuk?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef greavy het volgende:
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Nee natuurlijk niet. Maar goed, er ligt toch ook een Fyra nuquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.
Dan zou ik die mensen meteen naar dat andere forum verwijzenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Die rijden inderdaad in de Benelux. Betreft 1 omloop (dus 1 setje). 4 eersteklas rijtuigen en 3 tweedeklas rijtuigen waarbij het achterste gister afgesloten was ivm een defectquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
ICE reed volgens mij naar Duitsland. Het tonen van sluitseinen is onderdeel van het gevarenseinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef Temlin het volgende:
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeftquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef V2 het volgende:
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
Nou, het feit dat Amsterdam vanuit Breda waar ik studeer in een uur bereikbaar zal zijn per Fyra is voor mij wel reden om te overwegen om in Amsterdam een stage te zoeken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn.
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft![]()
enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.
Dacht ik hoor
Achterop goederentreinen zie je dat weleens ja. Lijkt me dat je daarmee niet in het donker mag rijdenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:06 schreef Peter het volgende:
[..]
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
~ en MINIMAAL één wit licht. Je kan ook gewoon alles aangooien natuurlijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:10 schreef greavy het volgende:
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
Dat meen je? Die schildjes zitten steviger vast aan de laatste wagen dan de laatste wagen aan de voorlaatste? Dat moet een grap zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:32 schreef greavy het volgende:
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik?
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |