Heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn.
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller)? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Temlin het volgende:
[..]
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die TT's. I quit caring long ago![]()
Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen omdat het maar 6 euro is en hij dan niet tussen de kutstudenten zit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeelandquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.
En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.
Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik
?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
Doe niet alsof dat in m'n post staat, want dat staat er niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland![]()
Leuk?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef greavy het volgende:
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Nee natuurlijk niet. Maar goed, er ligt toch ook een Fyra nuquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.
Dan zou ik die mensen meteen naar dat andere forum verwijzenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Die rijden inderdaad in de Benelux. Betreft 1 omloop (dus 1 setje). 4 eersteklas rijtuigen en 3 tweedeklas rijtuigen waarbij het achterste gister afgesloten was ivm een defectquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |