abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91195791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:13 schreef Penisbaard het volgende:
Hallo mooie treinen
Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:16:28 #153
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_91195804
Protos :9.
Feyenoord Rotterdam
pi_91195820
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:16 schreef o.us het volgende:
Protos :9.
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten. :o Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:18:19 #155
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_91195829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.



Dat is een plaatje van een VIRM.
pi_91195867
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:18 schreef Penisbaard het volgende:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.

[ afbeelding ]

Dat is een plaatje van een VIRM.
Mooie foto. Zelf gemaakt?
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:21:22 #157
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_91195883
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten. :o Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
De Protos is sowieso zeldzaam. Connexxion was de enige afnemer van het inmiddels falliete fabrikant. Protos zijn wel iets beter opgesteld dan de Lint, Spurt en SLT... Je hebt wel een balkon met een snackautomaat in de treinen zitten :D.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:21:25 #158
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_91195884
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooie foto. Zelf gemaakt?
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.
pi_91195904
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:21 schreef Penisbaard het volgende:
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:32:19 #160
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_91196041
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:23 schreef Socios het volgende:

[..]

De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?
Ik geniet er gewoon van om aanwezig te zijn. Ik nestel mij heerlijk in zo'n plakkerige treinstoel, snuif de geur goed op en laat mijn ogen elk detail van de trein scannen. Dit geeft mij gewoon een fijn gevoel. Ik hoef er dan later geen tastbaar bewijs meer van, ik neem het mee als ervaring en dat geeft mij weer steun als later tegen problemen aanloop. Ze zeggen daarom denk ik ook altijd dat oude mensen wijs zijn, omdat oude mensen vol ervaringen zitten waar ze iets aan hebben.
pi_91196133
Het is ook mooi. Ik kan ook uren genietend uit het raam kijken zonder verder iets te doen of te zeggen. Achteruit reizend het landschap voorbij laten schieten.
  Redactie Games woensdag 12 januari 2011 @ 02:44:47 #162
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_91196220
Ik ga binnenkort in een heuse Maglev reizen, is dat tof Socios?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-01-2011 03:09:00 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_91196235
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ga binnenkort in een heuse Machlev reizen, is dat tof Socios?
Dat is een magneetbaan toch? Ik ben voor het conventionele spoor (wel op hoge snelheid).
  Redactie Games woensdag 12 januari 2011 @ 03:23:45 #164
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_91196694
Wat is er mis met zwevende magneettreinen?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_91198160
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst zien, dan geloven.

En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:05:15 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91199697
Op 2:39 kwam voor mij een verrassing langs: Rurtalbahn V155 met een SLT-VI in opzending. Die moest naar de Zaanstraat voor reparatie.
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:18:33 #167
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_91200013
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
(Ten minste, zo zag het eruit, anders had de conducteur wel bij een van de normale deuren de deuren kunnen sluiten als er twee man in de cabine zaten, dat kon ik dan weer niet zien want ik stond halverwege die trein op het perron te wachten.)

Trouwens, gisteren zag ik op Den Haag HS een goederentrein met een paar lege goederenwagons voorbij komen, toen een (kapotte?) RandstadRailtram en daarna weer een stel goederenwagons (van die compleet lege, alleen de wieltjes en de platte bodem).
Het was extra opvallend omdat er van tevoren twee keer werd omgeroepen iets in de richting van: "dames en heren, over enkele ogenblikken komt er een trein langs op spoor 4, houdt u voldoende afstand" (en twee keer zonder dat daar de gebruikelijke ding-dongtune aan vooraf ging). Woesj.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:25:34 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91200193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
(Ten minste, zo zag het eruit, anders had de conducteur wel bij een van de normale deuren de deuren kunnen sluiten als er twee man in de cabine zaten, dat kon ik dan weer niet zien want ik stond halverwege die trein op het perron te wachten.)
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.

quote:
Trouwens, gisteren zag ik op Den Haag HS een goederentrein met een paar lege goederenwagons voorbij komen, toen een (kapotte?) RandstadRailtram en daarna weer een stel goederenwagons (van die compleet lege, alleen de wieltjes en de platte bodem).
Het was extra opvallend omdat er van tevoren twee keer werd omgeroepen iets in de richting van: "dames en heren, over enkele ogenblikken komt er een trein langs op spoor 4, houdt u voldoende afstand" (en twee keer zonder dat daar de gebruikelijke ding-dongtune aan vooraf ging). Woesj.
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
pi_91201889
quote:
18s.gif Op woensdag 12 januari 2011 06:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.
Watjes :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 10:36:40 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91202254
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]

Hoppa, zo heb je èchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91202519
:D
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:50:27 #172
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91202658
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC.
Dat is gewoon niet waar, want:

Amsterdam-Rotterdam, goedkoopste tarieven:
IC = 8 euro
Fyra = 10,50 euro
pi_91203602
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Oorspronkelijk was het plan om van Amsterdam Sloterdijk een `eindstation´ te maken vanuit Schiphol Airport. Gelukkig is de lijn met een `boogie´ doorgetrokken naar Amsterdam Centraal.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 11:23:25 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91203658
Beetje het Hofplein idee dus. Gelukkig hebben ze het doorgetrokken, anders hadden ze Amsterdam CS op een andere manier met Schiphol moeten verbinden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91203670
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:50 schreef ReisT het volgende:
Dat is gewoon niet waar, want:

Amsterdam-Rotterdam, goedkoopste tarieven:
IC = 8 euro
Fyra = 10,50 euro
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.

In de spits (met of zonder voordeelurenkaart) is de prijs met de reguliere IC EUR 13,40. en met FYRA EUR 10,50.

Dus het is gewoon wel waar.
pi_91203862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten. :o Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
De stoelen vlakbij het tussenstuk hebben meer beenruimte dan de rest ;). Voor de rest is het weer een erg krap ontworpen treinstel.
pi_91204010
Ik kan me nog herinneren dat Amsterdam RAI het eindpunt was van de lijn vanuit Schiphol :Y

Dat was voor de komst van station Duivendrecht. Er was toen al wel een station wat Duivendrecht heette, maar dat lag aan de metrolijn naar Gein en is toen hernoemd naar Van Der Madeweg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:52:59 #178
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91204745
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.

In de spits (met of zonder voordeelurenkaart) is de prijs met de reguliere IC EUR 13,40. en met FYRA EUR 10,50.

Dus het is gewoon wel waar.
De Fyra kan dus in bepaalde specifieke gevallen goedkoper zijn. Daar hebben de meeste reizigers dus niets aan. Zonder korting heen en en met korting terug dan kost dat met de reguliere IC 21,40 en met de Fyra 21,00. Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar. Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
pi_91204938
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:

en vast zit aan één bepaalde rit.
die dan waarschijnlijk nog uitvalt ook :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91205107
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:
Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar.
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?! :') En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´. Veel mensen hier kunnen het gewoon `niet hebben´ om één of andere `stomme´ reden dat er in Nederland een HSL-Zuid ligt waar men goedkoper en sneller overheen kan reizen dan over de `Oude Lijn´.
quote:
Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
Ook zo'n onzin. Ook voor de reguliere IC koopt men eerst een kaartje voordat men de trein ingaat, dat is voor de FYRA niet anders. Als ik met de volgende FYRA wil vertrekken kan ik op dit moment nog een kaartje kopen voor de trein van 12.23u. En ja, voor de prijs van EUR 10,50.

  woensdag 12 januari 2011 @ 12:10:01 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91205336
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
pi_91205592
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt :+

10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer :+
pi_91205607
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
pi_91205642
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Yreal het volgende:
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt :+

10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer :+
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
pi_91205675
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
Slim :o
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:19:58 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91205697
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen? Of is dat alleen afhalen van kaartjes die ik al besteld en betaald heb?
pi_91205735
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen?
Ja, net als alle andere `internationale´ treinkaartjes.
pi_91205772
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren :W .
pi_91205866
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren :W .
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
pi_91206154
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
:')

Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren *O*
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:32:51 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91206163
Wat is er dan zo geweldig aan de HSL in jouw ogen? Het enige wat ik zie is namelijk een spoorlijn die een godsvermogen heeft gekost waar de daverende hoeveelheid van 52 treinen per dag overheen rijdt. Er zijn spoorlijnen in Nederland die die hoeveelheid in een uur verwerken.
pi_91206405
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:32 schreef Yreal het volgende:
Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren *O*
Het tracé ten Zuiden van Rotterdam maakt mij niet uit zolang er tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen Centraal niet gestopt wordt. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Thalys die dat doet is helemaal prima. Ik heb er geen moeite mee dat straks de `nieuwe Benelux´ stopt in Breda.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:55:12 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91207092
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
pi_91207203
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Keurig, ja! Weleens meegemaakt in de 1e klas (geen stiltecoupé!) waar we met 3 of 4 mensen zaten op de vroege ochtend. Iemand krijgt een `business call´ en handelt deze af in een minuut of 5. Totaal niet storend en helemaal toegestaan. Toch kwam 'ie netjes bij iedereen z'n verontschuldigingen aanbieden dat 'ie zat te bellen op de `slaperige vroege morgen´. Zeer keurig.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:59:02 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_91207255
Fatsoen, soms zie je het nog O+

Heel anders als die huismiepen van laatst die in de stiltecoupé vrolijk de dag doornemen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91207320
Het mooiste vind ik altijd als mensen in de stile coupe zitten te ouwenhoeren en er dan achter komen waar ze zitten.

OOOOH SHIT MAN WE ZITTEN IN DE STILTECOUPE !!! OOOH SORRY HAHAHAHA WE MOGEN HIER NIET PRATEN HAHAHAAHAH
|:(
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:14:30 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91207868
En dan nog door zitten kletsen ook, en vreemd vinden dat ze "boos" aangekeken worden...
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:40:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91209037
Een nieuwigheidje voor DB Fernverkehr: dubbeldeks intercities:

quote:
Bombardier to Deliver TWINDEXX Double-deck Coaches and TRAXX Locomotives for Long-distance Routes to Deutsche Bahn AG
January 12, 2011 Berlin
Transportation


New coaches and locomotives to enter service in December 2013

Bombardier Transportation has received an order from Deutsche Bahn AG (DB) for the delivery of 137 latest-generation BOMBARDIER TWINDEXX 2010 double-deck coaches and 27 BOMBARDIER TRAXX P160 AC locomotives. The order was announced by Bombardier on January 4, 2011 and is valued at approximately 362 million euro (485 million US dollars). The double-deck coaches and locomotives are scheduled to enter service at the end of 2013.

The contract involves TWINDEXX double-deck cab cars and intermediate coaches with high/low-floor entrance. It is part of a framework agreement signed in December 2008. The locomotives order is also part of a framework agreement signed in 2000.

This latest order marks the first time that DB has requested TWINDEXX double-deck coaches for long-distance routes. Bombardier double-deck coaches have been operating successfully on the DB regional network since 1993.

Grego Peters, President Business Unit Germany and Scandinavia, Bombardier Transportation, said: Together with Deutsche Bahn AG, we are launching a new chapter for double-deck coaches. We are delighted that DB has now decided to introduce our successful double-deck units on its long-distance routes as well. About 2,000 of our double-deck coaches are already operating with DB Regio. The new-generation TWINDEXX 2010 will set new standards, particularly in terms of comfort.

Ake Wennberg, President Locomotives and Equipment, Bombardier Transportation, said: DB has once again turned to our high-performance, reliable and maintenance-friendly TRAXX platform. We are proud that our locomotives will now become an important part of DBs new long-distance route concept. They form an ideal combination with our TWINDEXX 2010 double-deck coaches.

The TRAXX P160 AC locomotives and TWINDEXX 2010 double-deck units are expected to enter service from the end of 2013 onwards. The order includes both 1st class and 2nd class variants of the double-deck units. They both feature carpeted floors, very comfortable seats with footrests as well as sun-blinds and spacious luggage racks. Numerous power outlets enable the comfortable use of electrical devices such as laptops.
The double-deck coaches will also be equipped with an air conditioning system, electronic seat reservation, exterior loudspeakers and amplifiers for optimised mobile reception as well as electronic displays for entertainment and multi-language information. The coaches will feature an innovative LED-lighting system which is energy saving and deploys indirect lighting to enhance passenger comfort.

The new trains will provide designated spaces for bicycles on Intercity routes for the first time. In addition to the conventional passenger areas, the coaches are also fitted with multi-purpose or family areas. All intermediate coaches have two toilets.

The new coaches are designed for a top speed of 160 km/h and will be built at the Bombardier site in Görlitz. The bogies are manufactured at the Bombardier site in Siegen.

The 27 ordered TRAXX P160 AC locomotives, with a power output of 5.6 MW and a maximum speed of 160 km/h, complement DBs existing TRAXX fleet. It has more than 600 TRAXX locomotives in use already for both passenger as well as cargo transport.

The final assembly of the locomotives will take place at the Bombardier site in Kassel. The carbodies will be produced at the Bombardier site in WrocÅaw, Poland, and the bogies will be produced at the site in Siegen, Germany. The Mannheim and Hennigsdorf sites will provide the propulsion and controls technology as well as the propulsion equipment.

The TRAXX product family is designed for the transportation of goods and passengers on national and international routes on all networks. It is available in three electrical variants (for multi-system, AC and DC locomotives), as well as in a diesel-electric variant. All TRAXX locomotives set themselves apart thanks to their modular construction and their highly efficient BOMBARDIER MITRAC propulsion and controls systems, which have already been put into service in over 3,800 locomotives.

About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, a global leader in rail technology, offers the broadest portfolio in the rail industry and delivers innovative products and services that set new standards in sustainable mobility. BOMBARDIER ECO4 technologies built on the four cornerstones of energy, efficiency, economy and ecology conserve energy, protect the environment and help to improve total train performance. Bombardier Transportation is headquartered in Berlin, Germany and has a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide.

About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from commercial aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2010, were $19.4 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD). Bombardier is listed as an index component to the Dow Jones Sustainability World and North America indexes. News and information are available at www.bombardier.com
Bron en plaatjes: Bombardier
pi_91210244
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:10 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91210496
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Ik zet altijd mijn telefoon op stil als ik in de trein stap en neem nooit op in de trein. Zal wel een overblijfsel zijn van de begintijd van de mobiele telefonie, toen bellen in de trein nog not done was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:11:19 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91210544
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91210563
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Ik zou gewoon blijven zitten, zo zacht mogelijk praten en het gesprek zo kort mogelijk houden. Lijkt me niet dat dat een probleem is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:13:39 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91210692
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:05 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
Klopt, maar dan nog wil je de FYRA/Thalys niet aan die zijde van Amsterdam Centraal hebben. Doordat ze op de sporen met de hoge nummers binnenkomen kunnen ze relatief kruisingsvrij naar de Meer gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:38:16 #204
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_91211877
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.
Het was SGMm ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Oké, dat wist ik niet! Thanks :)

[ Bericht 27% gewijzigd door AllesWatWas op 12-01-2011 14:43:00 (+nog een reactie) ]
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:52:40 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91212525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]

Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
Helaas, dat zijn geen koppelwagens maar remwagens, aangezien het metrostel niet in de doorgaande treinleiding zit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:02:51 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91213049
Bij aankomst in Rotterdam Alexander: MCN: Het volgende station is euhhh HC, dit is toch Rotterdam Alexander? HC:Ja hoor, dit is Rotterdam Alexander.
MCN: Rotterdam Alexander is dus het volgende station
pi_91214859
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]

Oké, dat wist ik niet! Thanks :)
In principe gebeurt het niet dat de machinist zelf 'sleutelt', maar als er bijvoorbeeld geen conducteur beschikbaar is, kan er voor gekozen worden om het wel te doen.
pi_91214924
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
pi_91216849
quote:
_O_ _O_

Maar na een minuut was ie niet meer zo stoer >:)
pi_91218348
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:46 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
Wordt verworpen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:56:44 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91218375
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:58:55 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91218491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?! :') En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´.
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.

En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
pi_91218719
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Wordt verworpen.
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond :6
pi_91218886
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:03 schreef Ireyon het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond :6
Pertinent niet waar.

Ik had ook meegedaan aan die wedstrijd, maar het is niet zo dat ik jou of een ander treintopicbezoeker die prijs niet gunde.
pi_91218920
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91218961
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef ReisT het volgende:
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.

En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:08:20 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91218974
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:07 schreef Temlin het volgende:
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Hij is nu wel verplaatst.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:09:41 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91219025
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:09:46 #220
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91219031
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
:{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:10:52 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91219072
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Logisch. Fyra had er nooit moeten komen. Steek dat geld in belangrijkere dingen, en niet in "iets" waar je toch geen winst uit kan halen.. Fyra kan net zo goed met 2 of 3 rijtuigen rijden. Is er nog plaats over. En kan de Benelux eens extra verlengd worden. Nee, Fyra zou en moest er komen. Terwijl het bij voorbaat al Geldverspillerij was, is en blijft.
En nee, ik zeg niet dat de HSL er niet had moeten komen. De aftakking naar Breda is sowieso al idioot. Laat de trein rechtdoor rijden, net zoals de Thalys doet.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:11:30 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91219108
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
En zelfs nu hij toeslagvrij is zitten er regelmatig weinig reizigers in..
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:11:44 #223
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91219119
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Ik wilde voor de lol een keer met dat Fyra reizen. De eerste trein miste ik omdat er niet eens goed stond aan gegeven waar dat kreng vertrok, de tweede verviel en uiteindelijk was de derde daadwerkelijk komen opdagen en ik heb nog nooit zo vaak stil gestaan met een trein. Om de zoveel tijd ging dat ding weer stil staan.

Kortom, ik snap wel dat dat niet loopt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91219240
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
pi_91219471
Opperkoning Socios heeft gesproken!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:19:16 #226
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91219475
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.

De Hanzelijn vind ik een aanmerkelijk betere investering in het spoorwegennet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:19:33 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91219486
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
NS HiSpeed maakt duizenden, nee zelfs miljoenen verlies met FYRA. De HSL heeft veel te veel geld kost. De toeslag is veel te hoog, en de trein blijft bijna leeg, zelf als hij toeslagvrij is..
Waar kan jij niet begrijpen dat er ERGENS een enorme denkfout gemaakt is? NS HiSpeed had van te voren kunnen bedenken dat er leveringsproblemen zouden kunnen komen, de Fyra verlies zou leiden en ga zo maar door.
De grootste fout die er gemaakt is, is de concessie. Er is veel te hoog ingeschreven op de concessie.

Die miljarden die uitgegeven zijn aan een bodemloze put hadden beter op andere trajecten besteed kunnen worden.
pi_91219544
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.

De Hanzelijn vind ik een aanmerkelijk betere investering in het spoorwegennet.
:Y 4 sporigheid Utrecht - Arnhem Velperpoort aansluiting ook.
HSL heeft in Nederland ook niet veel voordelen 200 KM/h is meer dan genoeg.

Betuweroute vind ik ook een betere investering dan HSL Zuid.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:22:04 #229
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91219614
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:20 schreef Temlin het volgende:

[..]

:Y 4 sporigheid Utrecht - Arnhem Velperpoort aansluiting ook.
HSL heeft in Nederland ook niet veel voordelen 200 KM/h is meer dan genoeg.
Capaciteitsverhoging is in dit land belangrijker dan snelheid. Zeker in de Randstad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:24:00 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91219725
Die miljarden die uitgegeven zijn aan de HSL hadden beter aan viersporigheid uitgegeven kunnen worden. Maar daar is nu weer "geen" geld voor. Een HSL, prima, maar zoals het nu gebouwd is zou er veel meer beter kunnen..
pi_91220489
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Sakkerju -O- Dat ziet er niet goed uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91220692
quote:
15s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sakkerju -O- Dat ziet er niet goed uit
Is allemaal goed afgelopen:
quote:
ZEIST - Bij het station Driebergen-Zeist is op de overgang op de Odijkerweg een auto onder de trein gekomen. De bestuurster is ongedeerd uit haar auto gekomen. Wel is ze enorm geschrokken. Ook de machinist bleef ongedeerd.

Door de botsing vloog het motorblok uit de auto 100 meter weg en landde op enkele geparkeerde auto's. Ook daardoor raakte niemand gewond.

Door de aannrijding is er de komende uren geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Arnhem. ProRail raadt reizigers aan om te reizen via Den Bosch. De Odijkerweg is woensdagmiddag afgesloten, meldt de KLPD.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
Nog filmpje van passagier die gister in de ICE zat die ontspoort is, al is het filmpje niet super boeiend.
............................
pi_91220757
Ga in februari samen met een vriend die een OV-jaarkaart heeft en een kaartje waardoor ik ook gratis kan meereizen naar Antwerpen vanuit Zwolle.

Maar hoe kunnen we dit het beste doen (snelste/goedkoopste)?
Eerst 'gratis' naar Roosendaal en van daaruit een kaartje kopen naar Antwerpen-CS of wat?

Alvast bedankt :)!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91221508
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Zo, die is kapot :')
pi_91221530
quote:
5s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef yosander het volgende:
Ga in februari samen met een vriend die een OV-jaarkaart heeft en een kaartje waardoor ik ook gratis kan meereizen naar Antwerpen vanuit Zwolle.

Maar hoe kunnen we dit het beste doen (snelste/goedkoopste)?
Eerst 'gratis' naar Roosendaal en van daaruit een kaartje kopen naar Antwerpen-CS of wat?

Alvast bedankt :)!
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.
pi_91221539
Is het op een dag heen en terug? Koop een superdagretour Zwolle - Antwerpen en vink NS Traject gratis aan. Moet het helemaal goedkomen ;)
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:12:30 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 18:49:12 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_91223938
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91224193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
Goed voor de mileage :9

En in Den Bosch kan je Snert/Stamppot/Broodje rookworst halen :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91224393
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.
Foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
............................
pi_91224394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.
't Traject is dan helemaal gratis of... :P?

quote:
19s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is het op een dag heen en terug? Koop een superdagretour Zwolle - Antwerpen en vink NS Traject gratis aan. Moet het helemaal goedkomen ;)
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91224450
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed voor de mileage :9

En in Den Bosch kan je Snert/Stamppot/Broodje rookworst halen :~
Dan kan je wel het beste langs de Hema aldaar: goedkoper en betere worsten.
pi_91224507
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:59 schreef Fixers het volgende:
betere worsten.
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelen O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91224510
Hoelaat doen we nu zaterdag op Utrecht en welk rondje dan? :9
dag
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:01:51 #245
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91224596
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.
Foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na. :X
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91224702
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Peter het volgende:
Hoelaat doen we nu zaterdag op Utrecht en welk rondje dan? :9
10:10 - 10:15 meeten blauwe borden
10:32 vertrek
Rondje KapiteinT versie 2

• Utrecht Centraal 10:32 V
• Rotterdam Centraal 11:10 x 11:23 (Fyra)
• Amsterdam Centraal 12:06 x 12:34 (ICE)
• Arnhem 13:34 x 13:40
• Zutphen 14:02 x 14:06
• Hengelo 14:44 x 15:06 (Pimpel)
• Schiphol 17:08 x 17:14
• Utrecht Centraal 17:47 A
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 19:06:40 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_91224922
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelen O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal ben ik er wel voor te porren, maar ik kom nu van een nieuwjaarsborrel en heb totaal geen honger :) Op naar den Bosch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:20:51 #248
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91225845
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Opperkoning Socios heeft gesproken!
Wordt verworpen.

quote:
Op woensdag 12 januari 2011 19:01 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na. :X
Zo'n scenario heb ik wel eens in de autosport zien gebeuren. Kreeg een toeschouwer een motorblok op zijn hoofd. Die was best wel dood.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91225982
of een wiel ja. Nascar zeker? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:29:40 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91226423
Hmm, volgens de klok in de SLT is het 19:25. Mijn netbook, telefoon en de klok op het perron zijn het daar niet mee eens. Worden die dingen niet automatisch bijgezet?
pi_91226478
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef James1988 het volgende:
Hmm, volgens de klok in de SLT is het 19:25. Mijn netbook, telefoon en de klok op het perron zijn het daar niet mee eens. Worden die dingen niet automatisch bijgezet?
Wat zeur je nou? Binnen de 5-minuten norm :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91227550
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef yosander het volgende:

[..]

't Traject is dan helemaal gratis of... :P?

[..]

Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.

Die vriend mag met z'n OV-Jaarkaart (mits weekend-ov uiteraard) overal in Nederland gratis reizen, dus voor hem geldt wel dat-ie een weekendretour Zwolle - Antwerpen met 't NS-traject gratis.
pi_91227728
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming,
Dat is een linke formulering. Dan zou je dus niet met de BNL van Schiphol naar Den Haag mogen of met de Pimpel van Amersfoort naar Deventer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:55:21 #254
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91227802
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
of een wiel ja. Nascar zeker? :?
Formule 3000.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:56:21 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91227853
De Benelux is, net als de IC Berlijn, op Nederlands grondgebied een normale intercity. Pas na Hengelo / Roosendaal (richting Berlijn / Brussel) is een meereiskaart niet meer geldig.
pi_91227902
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:56 schreef James1988 het volgende:
De Benelux is, net als de IC Berlijn, op Nederlands grondgebied een normale intercity. Pas na Hengelo / Roosendaal (richting Berlijn / Brussel) is een meereiskaart niet meer geldig.
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeel ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91227983
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.

Die vriend mag met z'n OV-Jaarkaart (mits weekend-ov uiteraard) overal in Nederland gratis reizen, dus voor hem geldt wel dat-ie een weekendretour Zwolle - Antwerpen met 't NS-traject gratis.
Hij heeft een OV-Jaarkaart voor doordeweeks en 's weekends (1e klas) en een aantal bonnetjes om gratis mee te reizen (volgens mij i.v.m. storingen van afgelopen tijd).
Zal dan inderdaad via Roosendaal worden en een weekendretour kopen :).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91228056
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef yosander het volgende:

Zal dan inderdaad via Roosendaal worden en een weekendretour kopen :).
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?

Naar Antwerpen kan je geen weekendretour kopen. Dat is Superdagretour of een normaal 1-maands retour.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:01:46 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91228109
143 km/h op het display van SLT 2433 tussen Gilze-Rijen en Breda. Nice. :)
pi_91228179
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:01 schreef James1988 het volgende:
143 km/h op het display van SLT 2433 tussen Gilze-Rijen en Breda. Nice. :)
tring tring tring :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91228193
quote:
4s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?

Naar Antwerpen kan je geen weekendretour kopen. Dat is Superdagretour of een normaal 1-maands retour.
Ooh, in Nederland kan ik sowieso gratis meereizen ja. Maar dacht dat er voor dat traject ook wel een weekendretour te koop was. Kom zaterdag aan en vertrek zondag weer.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91228437
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeel ;)
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.

En waarom zou je naar Antwerpen geen weekendretour kunnen kopen :? ? Je kan een weekendretour alleen niet met korting kopen, maar wel met 't NS-traject gratis.
pi_91228750
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
En waarom zou je naar Antwerpen geen weekendretour kunnen kopen :? ? Je kan een weekendretour alleen niet met korting kopen, maar wel met 't NS-traject gratis.
hee je hebt gelijk :o

Is dat nieuw of zo? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91229019
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hee je hebt gelijk :o

Is dat nieuw of zo? :@
Neuh 'k heb wel vaker gelijk :+

Hehe 'k weet het niet, heb nooit iets begrepen van al die verschillende kaartjes en waarbij je wel/niet gratis/met korting kon reizen. 't Enige wat ik nog weet is dat vroeger zo'n retourtje 3 maanden geldig was :( . Dat was wel fijn op dat halfuurtje Rsd - Antwerpen waar zelden een conducteur langskwam.
pi_91229056
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

10:10 - 10:15 meeten blauwe borden
10:32 vertrek
Rondje KapiteinT versie 2

• Utrecht Centraal 10:32 V
• Rotterdam Centraal 11:10 x 11:23 (Fyra)
• Amsterdam Centraal 12:06 x 12:34 (ICE)
• Arnhem 13:34 x 13:40
• Zutphen 14:02 x 14:06
• Hengelo 14:44 x 15:06 (Pimpel)
• Schiphol 17:08 x 17:14
• Utrecht Centraal 17:47 A

Prima ^O^

Nog specifieke proviand meenemen? Lunch is op R'dam centraal zie ik?
dag
pi_91229095
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Neuh 'k heb wel vaker gelijk :+

Hehe 'k weet het niet, heb nooit iets begrepen van al die verschillende kaartjes en waarbij je wel/niet gratis/met korting kon reizen. 't Enige wat ik nog weet is dat vroeger zo'n retourtje 3 maanden geldig was :( . Dat was wel fijn op dat halfuurtje Rsd - Antwerpen waar zelden een conducteur langskwam.
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jij :P Dus het lijkt me niet dat je daar gelijk hebt :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91229156
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Prima ^O^

Nog specifieke proviand meenemen? Lunch is op R'dam centraal zie ik?
A'dam C ja.

Proviand naar smaak. Maar ongeveer elke gecaterde trein van NL zit erin *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91229238
PRecies, al denk ik dat de fyra nog wel de minst gecaterde is van alle hispeed lijnen..
dag
pi_91229374
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Peter het volgende:
PRecies, al denk ik dat de fyra nog wel de minst gecaterde is van alle hispeed lijnen..
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klanten :( ipv twee keer een kaartje knippen op die dooie 20 minuten :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91229474
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jij :P Dus het lijkt me niet dat je daar gelijk hebt :P
Ah ja 't waren inderdaad 2 maanden zie ik nu :P . Scheelt toch nog gauw zo'n 3/4 reisjes :(
pi_91229579
Was idd tof ja, drie keer op hetzelfde kaartje naar Bad Bentheim en zo *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91232398
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]

Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:10:12 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91232431
quote:
8s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klanten :( ipv twee keer een kaartje knippen op die dooie 20 minuten :(
ALS je ze treft. Zo komen ook regelmatig niet langs..
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:42:01 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91240099
Op 3rail staan wat foto's van het optakelen van de ICE en goederenwagons die elkaar gisteren een kusje hebben gegeven bij Zevenaar. Best wel wat schade aan de ICE.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:43:12 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91240197
Hier ook nog een reportage op Beneluxspoor over oa de hersporing: Klikje en Klikje
Verder naar beneden scrollen ook nog een aantal foto's.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:44:15 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91240284
Grappig, dat zijn precies dezelfde foto's, afgezien van het formaat. :s)
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:46:27 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91240454
Je hebt helemaal gelijk zie ik nu :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 23:04:18 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91241648
Het lijkt (met nadruk op lijkt) er op dat de goederentrein moest wachten voor een rood sein of een snelremming heeft gehad en daarna een eindje teruggerold is.

Naar verluidt had de ICE net een groen sein gekregen en zo kwam het dat beide treinen op hetzelfde moment op hetzelfde punt waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 12-01-2011 23:24:19 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91242527
Iemand hier was er nog wel zo zeker van dat de ICE door rood reed.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91243166
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:18 schreef Temlin het volgende:
Iemand hier was er nog wel zo zeker van dat de ICE door rood reed.
Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91243620
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.
Dus: van te voren (allebei?) kaartje Roosendaal - Antwerpen-CS kopen en dat is 't :)?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:51:36 #282
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91244264
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt (met nadruk op lijkt) er op dat de goederentrein moest wachten voor een rood sein of een snelremming heeft gehad en daarna een eindje teruggerold is.

Naar verluidt had de ICE net een groen sein gekregen en zo kwam het dat beide treinen op hetzelfde moment op hetzelfde punt waren.
Zolang die goederentrein nog in het wissel zat, kan de ICE geen geel of groen hebben gekregen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 00:01:09 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91244682
En wat nu als de goederentrein de wisselsectie net verlaten had, de ICE groen had gekregen en net nadat de eerste assen van de ICE het groene sein zijn gepasseerd de goederentrein de wisselsectie weer binnen is gerold?

Het is een mogelijkheid die je niet uit kunt sluiten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91245047
Speculaas te koop! Heerlijke speculaas!
dag
pi_91245217
Wachten op het IVW rapport is slecht voor je postcount :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 00:28:03 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91245916
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wachten op het IVW rapport is slecht voor je postcount :{w
True, want omdat alles zorgvuldig moet gebeuren en alle partijen gehoord moeten worden duurt het wel even voordat een rapport klaar is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 januari 2011 @ 02:58:15 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91249429
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef James1988 het volgende:
Op 3rail staan wat foto's van het optakelen van de ICE en goederenwagons die elkaar gisteren een kusje hebben gegeven bij Zevenaar. Best wel wat schade aan de ICE.
Gaat lekker zo met de ICE's.

Ik weet niet of die ene ICE3-MF (468x) die afgelopen zomer/herfst een vuilnisauto smakte weer op de baan is...
pi_91249694
ICE _O_
pi_91251997
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
En wat nu als de goederentrein de wisselsectie net verlaten had, de ICE groen had gekregen en net nadat de eerste assen van de ICE het groene sein zijn gepasseerd de goederentrein de wisselsectie weer binnen is gerold?

Het is een mogelijkheid die je niet uit kunt sluiten.
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëel
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:20:44 #291
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91253948
Hier nog een treinsurf-filmpje ... :X je moet wat met je leven :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 10:27:55 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_91254196
Tja, dan kun je wel 'nothing to lose' hebben, maar moet je dan per se ding soort dingen gaan doen? Ik vind het not done.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:30:37 #293
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91254273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Tja, dan kun je wel 'nothing to lose' hebben, maar moet je dan per se ding soort dingen gaan doen? Ik vind het not done.
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zien :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 10:31:34 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_91254306
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:30 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zien :P
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zo :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:33:16 #295
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91254379
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zo :X
True. Dan zijn ze wel even een flink tijdje bezig met het verzamelen van alle bodyparts. Zeker als de tegenliggende trein óók een ICE is met 330km/h. Dan zit je aan 660km/h snelheidsverschil, da's een beste smak.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:58:04 #296
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91255272
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 09:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëel
Glooit het daar eigenlijk? Dan is het inderdaad een optie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91255297
Zowaar net een sprinterdrie over het maliespoortje van maliebaan naar lunetten aansluiting. Het is maanden geleden dat ik daar voor het laatst een trein zag rijden.
pi_91255422
Was weer een lekker zootje in Utrecht C vanochtend. 1 wisselstoring en het is bal :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91255637
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Was weer een lekker zootje in Utrecht C vanochtend. 1 wisselstoring en het is bal :')
Mwah, viel toch nog wel mee?
Stond iemand op spoor 4 te roepen naar de lui op 2 dat de trein naar Zwolle hier stond ipv daar.
pi_91256376
Oh ik heb minimaal 3 spoorwijzigingen gezien en een hoop treinen die dik in de vertraging zaten.

Hoe is het nou met je been afgelopen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91256581
Zou best kunnen. Niet gezien. ;o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')