Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.quote:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey, welkom. Wat is jouw favoriete mooie trein?
Mooie foto. Zelf gemaakt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:18 schreef Penisbaard het volgende:
De VIRM, wat een beest, wat een geluid.
[ afbeelding ]
Dat is een plaatje van een VIRM.
De Protos is sowieso zeldzaam. Connexxion was de enige afnemer van het inmiddels falliete fabrikant. Protos zijn wel iets beter opgesteld dan de Lint, Spurt en SLT... Je hebt wel een balkon met een snackautomaat in de treinen zittenquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.quote:
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:21 schreef Penisbaard het volgende:
Nee, ik haal dat net van Google. Ik maak geen foto's van treinen, maar dat maakt mijn liefde niet minder.
Ik geniet er gewoon van om aanwezig te zijn. Ik nestel mij heerlijk in zo'n plakkerige treinstoel, snuif de geur goed op en laat mijn ogen elk detail van de trein scannen. Dit geeft mij gewoon een fijn gevoel. Ik hoef er dan later geen tastbaar bewijs meer van, ik neem het mee als ervaring en dat geeft mij weer steun als later tegen problemen aanloop. Ze zeggen daarom denk ik ook altijd dat oude mensen wijs zijn, omdat oude mensen vol ervaringen zitten waar ze iets aan hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:23 schreef Socios het volgende:
[..]
De treinenhobby kan op veel manieren vormgegeven worden. Schrijf je ook nummertjes op onderweg tijdens het treinen of verblijven op stations?
Dat is een magneetbaan toch? Ik ben voor het conventionele spoor (wel op hoge snelheid).quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ga binnenkort in een heuse Machlev reizen, is dat tof Socios?
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
eerst zien, dan geloven.
En dan nog: Gaat dat dan ook betekenen dat je normaal internationale treinprijzen kan opzoeken op internet? Ik heb er ernstig mijn twijfels over.
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
(Ten minste, zo zag het eruit, anders had de conducteur wel bij een van de normale deuren de deuren kunnen sluiten als er twee man in de cabine zaten, dat kon ik dan weer niet zien want ik stond halverwege die trein op het perron te wachten.)
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.quote:Trouwens, gisteren zag ik op Den Haag HS een goederentrein met een paar lege goederenwagons voorbij komen, toen een (kapotte?) RandstadRailtram en daarna weer een stel goederenwagons (van die compleet lege, alleen de wieltjes en de platte bodem).
Het was extra opvallend omdat er van tevoren twee keer werd omgeroepen iets in de richting van: "dames en heren, over enkele ogenblikken komt er een trein langs op spoor 4, houdt u voldoende afstand" (en twee keer zonder dat daar de gebruikelijke ding-dongtune aan vooraf ging). Woesj.
Watjesquote:Op woensdag 12 januari 2011 06:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die informatie heeft zelfs Wikileaks niet eens weten te bemachtigen.
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Hoppa, zo heb je èchte tijdswinst. Aan de slag, ProRail/NS! *kst*
Dat is gewoon niet waar, want:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC.
Oorspronkelijk was het plan om van Amsterdam Sloterdijk een `eindstation´ te maken vanuit Schiphol Airport. Gelukkig is de lijn met een `boogie´ doorgetrokken naar Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:50 schreef ReisT het volgende:
Dat is gewoon niet waar, want:
Amsterdam-Rotterdam, goedkoopste tarieven:
IC = 8 euro
Fyra = 10,50 euro
De stoelen vlakbij het tussenstuk hebben meer beenruimte dan de restquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten.Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
De Fyra kan dus in bepaalde specifieke gevallen goedkoper zijn. Daar hebben de meeste reizigers dus niets aan. Zonder korting heen en en met korting terug dan kost dat met de reguliere IC 21,40 en met de Fyra 21,00. Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar. Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.
In de spits (met of zonder voordeelurenkaart) is de prijs met de reguliere IC EUR 13,40. en met FYRA EUR 10,50.
Dus het is gewoon wel waar.
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?!quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:
Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar.
Ook zo'n onzin. Ook voor de reguliere IC koopt men eerst een kaartje voordat men de trein ingaat, dat is voor de FYRA niet anders. Als ik met de volgende FYRA wil vertrekken kan ik op dit moment nog een kaartje kopen voor de trein van 12.23u. En ja, voor de prijs van EUR 10,50.quote:Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet teltquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Yreal het volgende:
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt![]()
10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer
Slimquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
Ja, net als alle andere `internationale´ treinkaartjes.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen?
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constaterenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
Het tracé ten Zuiden van Rotterdam maakt mij niet uit zolang er tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen Centraal niet gestopt wordt. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Thalys die dat doet is helemaal prima. Ik heb er geen moeite mee dat straks de `nieuwe Benelux´ stopt in Breda.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:32 schreef Yreal het volgende:
Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren
Keurig, ja! Weleens meegemaakt in de 1e klas (geen stiltecoupé!) waar we met 3 of 4 mensen zaten op de vroege ochtend. Iemand krijgt een `business call´ en handelt deze af in een minuut of 5. Totaal niet storend en helemaal toegestaan. Toch kwam 'ie netjes bij iedereen z'n verontschuldigingen aanbieden dat 'ie zat te bellen op de `slaperige vroege morgen´. Zeer keurig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Bron en plaatjes: Bombardierquote:Bombardier to Deliver TWINDEXX Double-deck Coaches and TRAXX Locomotives for Long-distance Routes to Deutsche Bahn AG
January 12, 2011 Berlin
Transportation
New coaches and locomotives to enter service in December 2013
Bombardier Transportation has received an order from Deutsche Bahn AG (DB) for the delivery of 137 latest-generation BOMBARDIER TWINDEXX 2010 double-deck coaches and 27 BOMBARDIER TRAXX P160 AC locomotives. The order was announced by Bombardier on January 4, 2011 and is valued at approximately 362 million euro (485 million US dollars). The double-deck coaches and locomotives are scheduled to enter service at the end of 2013.
The contract involves TWINDEXX double-deck cab cars and intermediate coaches with high/low-floor entrance. It is part of a framework agreement signed in December 2008. The locomotives order is also part of a framework agreement signed in 2000.
This latest order marks the first time that DB has requested TWINDEXX double-deck coaches for long-distance routes. Bombardier double-deck coaches have been operating successfully on the DB regional network since 1993.
Grego Peters, President Business Unit Germany and Scandinavia, Bombardier Transportation, said: Together with Deutsche Bahn AG, we are launching a new chapter for double-deck coaches. We are delighted that DB has now decided to introduce our successful double-deck units on its long-distance routes as well. About 2,000 of our double-deck coaches are already operating with DB Regio. The new-generation TWINDEXX 2010 will set new standards, particularly in terms of comfort.
Ake Wennberg, President Locomotives and Equipment, Bombardier Transportation, said: DB has once again turned to our high-performance, reliable and maintenance-friendly TRAXX platform. We are proud that our locomotives will now become an important part of DBs new long-distance route concept. They form an ideal combination with our TWINDEXX 2010 double-deck coaches.
The TRAXX P160 AC locomotives and TWINDEXX 2010 double-deck units are expected to enter service from the end of 2013 onwards. The order includes both 1st class and 2nd class variants of the double-deck units. They both feature carpeted floors, very comfortable seats with footrests as well as sun-blinds and spacious luggage racks. Numerous power outlets enable the comfortable use of electrical devices such as laptops.
The double-deck coaches will also be equipped with an air conditioning system, electronic seat reservation, exterior loudspeakers and amplifiers for optimised mobile reception as well as electronic displays for entertainment and multi-language information. The coaches will feature an innovative LED-lighting system which is energy saving and deploys indirect lighting to enhance passenger comfort.
The new trains will provide designated spaces for bicycles on Intercity routes for the first time. In addition to the conventional passenger areas, the coaches are also fitted with multi-purpose or family areas. All intermediate coaches have two toilets.
The new coaches are designed for a top speed of 160 km/h and will be built at the Bombardier site in Görlitz. The bogies are manufactured at the Bombardier site in Siegen.
The 27 ordered TRAXX P160 AC locomotives, with a power output of 5.6 MW and a maximum speed of 160 km/h, complement DBs existing TRAXX fleet. It has more than 600 TRAXX locomotives in use already for both passenger as well as cargo transport.
The final assembly of the locomotives will take place at the Bombardier site in Kassel. The carbodies will be produced at the Bombardier site in WrocÅaw, Poland, and the bogies will be produced at the site in Siegen, Germany. The Mannheim and Hennigsdorf sites will provide the propulsion and controls technology as well as the propulsion equipment.
The TRAXX product family is designed for the transportation of goods and passengers on national and international routes on all networks. It is available in three electrical variants (for multi-system, AC and DC locomotives), as well as in a diesel-electric variant. All TRAXX locomotives set themselves apart thanks to their modular construction and their highly efficient BOMBARDIER MITRAC propulsion and controls systems, which have already been put into service in over 3,800 locomotives.
About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, a global leader in rail technology, offers the broadest portfolio in the rail industry and delivers innovative products and services that set new standards in sustainable mobility. BOMBARDIER ECO4 technologies built on the four cornerstones of energy, efficiency, economy and ecology conserve energy, protect the environment and help to improve total train performance. Bombardier Transportation is headquartered in Berlin, Germany and has a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide.
About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from commercial aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2010, were $19.4 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD). Bombardier is listed as an index component to the Dow Jones Sustainability World and North America indexes. News and information are available at www.bombardier.com
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppenquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Ik zet altijd mijn telefoon op stil als ik in de trein stap en neem nooit op in de trein. Zal wel een overblijfsel zijn van de begintijd van de mobiele telefonie, toen bellen in de trein nog not done was.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
Ik zou gewoon blijven zitten, zo zacht mogelijk praten en het gesprek zo kort mogelijk houden. Lijkt me niet dat dat een probleem isquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes
Klopt, maar dan nog wil je de FYRA/Thalys niet aan die zijde van Amsterdam Centraal hebben. Doordat ze op de sporen met de hoge nummers binnenkomen kunnen ze relatief kruisingsvrij naar de Meer gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
Het was SGMmquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.
Oké, dat wist ik niet! Thanksquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Helaas, dat zijn geen koppelwagens maar remwagens, aangezien het metrostel niet in de doorgaande treinleiding zitquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
In principe gebeurt het niet dat de machinist zelf 'sleutelt', maar als er bijvoorbeeld geen conducteur beschikbaar is, kan er voor gekozen worden om het wel te doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Oké, dat wist ik niet! Thanks
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:55 schreef Ireyon het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)is_met_de_trein.html
Wordt verworpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:46 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?!En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´.
Pertinent niet waar.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:03 schreef Ireyon het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef ReisT het volgende:
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.
En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
Hij is nu wel verplaatst.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:07 schreef Temlin het volgende:
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Logisch. Fyra had er nooit moeten komen. Steek dat geld in belangrijkere dingen, en niet in "iets" waar je toch geen winst uit kan halen.. Fyra kan net zo goed met 2 of 3 rijtuigen rijden. Is er nog plaats over. En kan de Benelux eens extra verlengd worden. Nee, Fyra zou en moest er komen. Terwijl het bij voorbaat al Geldverspillerij was, is en blijft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
En zelfs nu hij toeslagvrij is zitten er regelmatig weinig reizigers in..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als na anderhalf jaar je product nog steeds quasi-leeg rondrijdt behalve wanneer hij toeslagvrij is kun je wel spreken van een redelijke flop. Zeker wanneer NS Hispeed vervolgens communiceert dat "de hoeveelheid reizigers is verdubbeld" bij een frequentieverdubbeling, maar de gemiddelde bezettingsgraad toch net zo laag blijft.
Ik wilde voor de lol een keer met dat Fyra reizen. De eerste trein miste ik omdat er niet eens goed stond aan gegeven waar dat kreng vertrok, de tweede verviel en uiteindelijk was de derde daadwerkelijk komen opdagen en ik heb nog nooit zo vaak stil gestaan met een trein. Om de zoveel tijd ging dat ding weer stil staan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
NS HiSpeed maakt duizenden, nee zelfs miljoenen verlies met FYRA. De HSL heeft veel te veel geld kost. De toeslag is veel te hoog, en de trein blijft bijna leeg, zelf als hij toeslagvrij is..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Socios het volgende:
Jullie hebben echt geen verstand van treintjes. Ga maar lekker in een drukke reguliere IC het dubbele van de reistijd afleggen. Dan zit ik wel rustig in FYRA of een andere hogesnelheidstrein voor een goedkopere prijs en een snellere reis.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als een trein om de haverklap een paar minuten stil staat is het ding niet sneller. En voor die paar minuten die het scheelt vind ik het ding belachelijk duur.
De Hanzelijn vind ik een aanmerkelijk betere investering in het spoorwegennet.
Capaciteitsverhoging is in dit land belangrijker dan snelheid. Zeker in de Randstad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:20 schreef Temlin het volgende:
[..]4 sporigheid Utrecht - Arnhem Velperpoort aansluiting ook.
HSL heeft in Nederland ook niet veel voordelen 200 KM/h is meer dan genoeg.
Sakkerjuquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
Is allemaal goed afgelopen:quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SakkerjuDat ziet er niet goed uit
Nog filmpje van passagier die gister in de ICE zat die ontspoort is, al is het filmpje niet super boeiend.quote:ZEIST - Bij het station Driebergen-Zeist is op de overgang op de Odijkerweg een auto onder de trein gekomen. De bestuurster is ongedeerd uit haar auto gekomen. Wel is ze enorm geschrokken. Ook de machinist bleef ongedeerd.
Door de botsing vloog het motorblok uit de auto 100 meter weg en landde op enkele geparkeerde auto's. Ook daardoor raakte niemand gewond.
Door de aannrijding is er de komende uren geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Arnhem. ProRail raadt reizigers aan om te reizen via Den Bosch. De Odijkerweg is woensdagmiddag afgesloten, meldt de KLPD.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
Zo, die is kapotquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef yosander het volgende:
Ga in februari samen met een vriend die een OV-jaarkaart heeft en een kaartje waardoor ik ook gratis kan meereizen naar Antwerpen vanuit Zwolle.
Maar hoe kunnen we dit het beste doen (snelste/goedkoopste)?
Eerst 'gratis' naar Roosendaal en van daaruit een kaartje kopen naar Antwerpen-CS of wat?
Alvast bedankt!
Goed voor de mileagequote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Das een flinke klap geweest bij Driebergen... Ik kan weer omreizen via den Bosch... Satan
't Traject is dan helemaal gratis of...quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Zwolle een kaartje kopen naar Antwerpen, aangeven dat het NS-Traject Gratis is. Jij kan zelf niet gratis meereizen als een vriend een OV-jaarkaart heeft, dus dan zul je met Korting moeten kiezen. daar las ik even verkeerd.
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is het op een dag heen en terug? Koop een superdagretour Zwolle - Antwerpen en vink NS Traject gratis aan. Moet het helemaal goedkomen
Dan kan je wel het beste langs de Hema aldaar: goedkoper en betere worsten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de mileage![]()
En in Den Bosch kan je Snert/Stamppot/Broodje rookworst halen
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja die foto's zijn best indrukwekkend, vooral dat motorblok wat 100 meter door de lucht gevlogen is.
Foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313702
10:10 - 10:15 meeten blauwe bordenquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Peter het volgende:
Hoelaat doen we nu zaterdag op Utrecht en welk rondje dan?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In hoeverre dat voor Gupps een argument is kan ik niet zo goed beoordelen
Normaal ben ik er wel voor te porren, maar ik kom nu van een nieuwjaarsborrel en heb totaal geen hongerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar den Bosch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Wordt verworpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Opperkoning Socios heeft gesproken!
Zo'n scenario heb ik wel eens in de autosport zien gebeuren. Kreeg een toeschouwer een motorblok op zijn hoofd. Die was best wel dood.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Je zal er maar fietsen en ineens zo'n motorblok voor je knar krijgen, dat vertel je ook niet na.
Wat zeur je nou? Binnen de 5-minuten normquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef James1988 het volgende:
Hmm, volgens de klok in de SLT is het 19:25. Mijn netbook, telefoon en de klok op het perron zijn het daar niet mee eens. Worden die dingen niet automatisch bijgezet?
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef yosander het volgende:
[..]
't Traject is dan helemaal gratis of...?
[..]
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?
Dat is een linke formulering. Dan zou je dus niet met de BNL van Schiphol naar Den Haag mogen of met de Pimpel van Amersfoort naar Deventer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming,
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeelquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:56 schreef James1988 het volgende:
De Benelux is, net als de IC Berlijn, op Nederlands grondgebied een normale intercity. Pas na Hengelo / Roosendaal (richting Berlijn / Brussel) is een meereiskaart niet meer geldig.
Hij heeft een OV-Jaarkaart voor doordeweeks en 's weekends (1e klas) en een aantal bonnetjes om gratis mee te reizen (volgens mij i.v.m. storingen van afgelopen tijd).quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.
Die vriend mag met z'n OV-Jaarkaart (mits weekend-ov uiteraard) overal in Nederland gratis reizen, dus voor hem geldt wel dat-ie een weekendretour Zwolle - Antwerpen met 't NS-traject gratis.
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef yosander het volgende:
Zal dan inderdaad via Roosendaal worden en een weekendretour kopen.
tring tring tringquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:01 schreef James1988 het volgende:
143 km/h op het display van SLT 2433 tussen Gilze-Rijen en Breda. Nice.
Ooh, in Nederland kan ik sowieso gratis meereizen ja. Maar dacht dat er voor dat traject ook wel een weekendretour te koop was. Kom zaterdag aan en vertrek zondag weer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?
Naar Antwerpen kan je geen weekendretour kopen. Dat is Superdagretour of een normaal 1-maands retour.
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeel
hee je hebt gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
En waarom zou je naar Antwerpen geen weekendretour kunnen kopen? Je kan een weekendretour alleen niet met korting kopen, maar wel met 't NS-traject gratis.
Neuh 'k heb wel vaker gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee je hebt gelijk![]()
Is dat nieuw of zo?
Primaquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10:10 - 10:15 meeten blauwe borden
10:32 vertrek
Rondje KapiteinT versie 2
• Utrecht Centraal 10:32 V
• Rotterdam Centraal 11:10 x 11:23 (Fyra)
• Amsterdam Centraal 12:06 x 12:34 (ICE)
• Arnhem 13:34 x 13:40
• Zutphen 14:02 x 14:06
• Hengelo 14:44 x 15:06 (Pimpel)
• Schiphol 17:08 x 17:14
• Utrecht Centraal 17:47 A
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jijquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Neuh 'k heb wel vaker gelijk![]()
Hehe 'k weet het niet, heb nooit iets begrepen van al die verschillende kaartjes en waarbij je wel/niet gratis/met korting kon reizen. 't Enige wat ik nog weet is dat vroeger zo'n retourtje 3 maanden geldig was. Dat was wel fijn op dat halfuurtje Rsd - Antwerpen waar zelden een conducteur langskwam.
A'dam C ja.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Prima
Nog specifieke proviand meenemen? Lunch is op R'dam centraal zie ik?
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klantenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Peter het volgende:
PRecies, al denk ik dat de fyra nog wel de minst gecaterde is van alle hispeed lijnen..
Ah ja 't waren inderdaad 2 maanden zie ik nuquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jijDus het lijkt me niet dat je daar gelijk hebt
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.
ALS je ze treft. Zo komen ook regelmatig niet langs..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klantenipv twee keer een kaartje knippen op die dooie 20 minuten
Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:18 schreef Temlin het volgende:
Iemand hier was er nog wel zo zeker van dat de ICE door rood reed.
Dus: van te voren (allebei?) kaartje Roosendaal - Antwerpen-CS kopen en dat is 'tquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.
Zolang die goederentrein nog in het wissel zat, kan de ICE geen geel of groen hebben gekregen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt (met nadruk op lijkt) er op dat de goederentrein moest wachten voor een rood sein of een snelremming heeft gehad en daarna een eindje teruggerold is.
Naar verluidt had de ICE net een groen sein gekregen en zo kwam het dat beide treinen op hetzelfde moment op hetzelfde punt waren.
True, want omdat alles zorgvuldig moet gebeuren en alle partijen gehoord moeten worden duurt het wel even voordat een rapport klaar is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wachten op het IVW rapport is slecht voor je postcount
Gaat lekker zo met de ICE's.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef James1988 het volgende:
Op 3rail staan wat foto's van het optakelen van de ICE en goederenwagons die elkaar gisteren een kusje hebben gegeven bij Zevenaar. Best wel wat schade aan de ICE.
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëelquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
En wat nu als de goederentrein de wisselsectie net verlaten had, de ICE groen had gekregen en net nadat de eerste assen van de ICE het groene sein zijn gepasseerd de goederentrein de wisselsectie weer binnen is gerold?
Het is een mogelijkheid die je niet uit kunt sluiten.
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zienquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Tja, dan kun je wel 'nothing to lose' hebben, maar moet je dan per se ding soort dingen gaan doen? Ik vind het not done.
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zoquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:30 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zien
True. Dan zijn ze wel even een flink tijdje bezig met het verzamelen van alle bodyparts. Zeker als de tegenliggende trein óók een ICE is met 330km/h. Dan zit je aan 660km/h snelheidsverschil, da's een beste smak.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zo
Glooit het daar eigenlijk? Dan is het inderdaad een optie.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëel
Mwah, viel toch nog wel mee?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Was weer een lekker zootje in Utrecht C vanochtend. 1 wisselstoring en het is bal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |