abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91203862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds nooit in een Protos gezeten. :o Wel veel zien staan in Amersfoort. Ik was een keer van plan een ritje met een Protos te maken, had men een Plan V ingelegd, lol.
De stoelen vlakbij het tussenstuk hebben meer beenruimte dan de rest ;). Voor de rest is het weer een erg krap ontworpen treinstel.
pi_91204010
Ik kan me nog herinneren dat Amsterdam RAI het eindpunt was van de lijn vanuit Schiphol :Y

Dat was voor de komst van station Duivendrecht. Er was toen al wel een station wat Duivendrecht heette, maar dat lag aan de metrolijn naar Gein en is toen hernoemd naar Van Der Madeweg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:52:59 #178
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91204745
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is in de voordeeluren met een voordeelurenkaart, ja.

In de spits (met of zonder voordeelurenkaart) is de prijs met de reguliere IC EUR 13,40. en met FYRA EUR 10,50.

Dus het is gewoon wel waar.
De Fyra kan dus in bepaalde specifieke gevallen goedkoper zijn. Daar hebben de meeste reizigers dus niets aan. Zonder korting heen en en met korting terug dan kost dat met de reguliere IC 21,40 en met de Fyra 21,00. Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar. Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
pi_91204938
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:

en vast zit aan één bepaalde rit.
die dan waarschijnlijk nog uitvalt ook :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91205107
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef ReisT het volgende:
Slechts 40 cent verschil! Dat noem ik verwaarloosbaar.
Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?! :') En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´. Veel mensen hier kunnen het gewoon `niet hebben´ om één of andere `stomme´ reden dat er in Nederland een HSL-Zuid ligt waar men goedkoper en sneller overheen kan reizen dan over de `Oude Lijn´.
quote:
Bovendien heeft die Fyra dan het grote nadeel dat je van te voren moet boeken en vast zit aan één bepaalde rit. Een onaantrekkelijk aanbod dus.
Ook zo'n onzin. Ook voor de reguliere IC koopt men eerst een kaartje voordat men de trein ingaat, dat is voor de FYRA niet anders. Als ik met de volgende FYRA wil vertrekken kan ik op dit moment nog een kaartje kopen voor de trein van 12.23u. En ja, voor de prijs van EUR 10,50.

  woensdag 12 januari 2011 @ 12:10:01 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91205336
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
pi_91205592
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt :+

10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer :+
pi_91205607
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
...dat kaartje van ¤ 10,50 kan je echter niet last-minute op het station kopen!
Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
pi_91205642
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Yreal het volgende:
Wat dan ook weer het grote punt is dat dit eigenlijk niet telt :+

10 minuten overwerken en je treinkaartje is niet geldig meer :+
Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
pi_91205675
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Wel hoor, niet in de NS HiSpeed Lounge, maar wel bij de `zelfprinting´ bij het loket "Internationaal".
Slim :o
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:19:58 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91205697
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen? Of is dat alleen afhalen van kaartjes die ik al besteld en betaald heb?
pi_91205735
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen?
Ja, net als alle andere `internationale´ treinkaartjes.
pi_91205772
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren :W .
pi_91205866
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren :W .
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
pi_91206154
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
:')

Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren *O*
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:32:51 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91206163
Wat is er dan zo geweldig aan de HSL in jouw ogen? Het enige wat ik zie is namelijk een spoorlijn die een godsvermogen heeft gekost waar de daverende hoeveelheid van 52 treinen per dag overheen rijdt. Er zijn spoorlijnen in Nederland die die hoeveelheid in een uur verwerken.
pi_91206405
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:32 schreef Yreal het volgende:
Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren *O*
Het tracé ten Zuiden van Rotterdam maakt mij niet uit zolang er tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen Centraal niet gestopt wordt. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Thalys die dat doet is helemaal prima. Ik heb er geen moeite mee dat straks de `nieuwe Benelux´ stopt in Breda.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:55:12 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91207092
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
pi_91207203
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Keurig, ja! Weleens meegemaakt in de 1e klas (geen stiltecoupé!) waar we met 3 of 4 mensen zaten op de vroege ochtend. Iemand krijgt een `business call´ en handelt deze af in een minuut of 5. Totaal niet storend en helemaal toegestaan. Toch kwam 'ie netjes bij iedereen z'n verontschuldigingen aanbieden dat 'ie zat te bellen op de `slaperige vroege morgen´. Zeer keurig.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:59:02 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_91207255
Fatsoen, soms zie je het nog O+

Heel anders als die huismiepen van laatst die in de stiltecoupé vrolijk de dag doornemen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91207320
Het mooiste vind ik altijd als mensen in de stile coupe zitten te ouwenhoeren en er dan achter komen waar ze zitten.

OOOOH SHIT MAN WE ZITTEN IN DE STILTECOUPE !!! OOOH SORRY HAHAHAHA WE MOGEN HIER NIET PRATEN HAHAHAAHAH
|:(
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:14:30 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91207868
En dan nog door zitten kletsen ook, en vreemd vinden dat ze "boos" aangekeken worden...
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:40:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91209037
Een nieuwigheidje voor DB Fernverkehr: dubbeldeks intercities:

quote:
Bombardier to Deliver TWINDEXX Double-deck Coaches and TRAXX Locomotives for Long-distance Routes to Deutsche Bahn AG
January 12, 2011 Berlin
Transportation


New coaches and locomotives to enter service in December 2013

Bombardier Transportation has received an order from Deutsche Bahn AG (DB) for the delivery of 137 latest-generation BOMBARDIER TWINDEXX 2010 double-deck coaches and 27 BOMBARDIER TRAXX P160 AC locomotives. The order was announced by Bombardier on January 4, 2011 and is valued at approximately 362 million euro (485 million US dollars). The double-deck coaches and locomotives are scheduled to enter service at the end of 2013.

The contract involves TWINDEXX double-deck cab cars and intermediate coaches with high/low-floor entrance. It is part of a framework agreement signed in December 2008. The locomotives order is also part of a framework agreement signed in 2000.

This latest order marks the first time that DB has requested TWINDEXX double-deck coaches for long-distance routes. Bombardier double-deck coaches have been operating successfully on the DB regional network since 1993.

Grego Peters, President Business Unit Germany and Scandinavia, Bombardier Transportation, said: Together with Deutsche Bahn AG, we are launching a new chapter for double-deck coaches. We are delighted that DB has now decided to introduce our successful double-deck units on its long-distance routes as well. About 2,000 of our double-deck coaches are already operating with DB Regio. The new-generation TWINDEXX 2010 will set new standards, particularly in terms of comfort.

Ake Wennberg, President Locomotives and Equipment, Bombardier Transportation, said: DB has once again turned to our high-performance, reliable and maintenance-friendly TRAXX platform. We are proud that our locomotives will now become an important part of DBs new long-distance route concept. They form an ideal combination with our TWINDEXX 2010 double-deck coaches.

The TRAXX P160 AC locomotives and TWINDEXX 2010 double-deck units are expected to enter service from the end of 2013 onwards. The order includes both 1st class and 2nd class variants of the double-deck units. They both feature carpeted floors, very comfortable seats with footrests as well as sun-blinds and spacious luggage racks. Numerous power outlets enable the comfortable use of electrical devices such as laptops.
The double-deck coaches will also be equipped with an air conditioning system, electronic seat reservation, exterior loudspeakers and amplifiers for optimised mobile reception as well as electronic displays for entertainment and multi-language information. The coaches will feature an innovative LED-lighting system which is energy saving and deploys indirect lighting to enhance passenger comfort.

The new trains will provide designated spaces for bicycles on Intercity routes for the first time. In addition to the conventional passenger areas, the coaches are also fitted with multi-purpose or family areas. All intermediate coaches have two toilets.

The new coaches are designed for a top speed of 160 km/h and will be built at the Bombardier site in Görlitz. The bogies are manufactured at the Bombardier site in Siegen.

The 27 ordered TRAXX P160 AC locomotives, with a power output of 5.6 MW and a maximum speed of 160 km/h, complement DBs existing TRAXX fleet. It has more than 600 TRAXX locomotives in use already for both passenger as well as cargo transport.

The final assembly of the locomotives will take place at the Bombardier site in Kassel. The carbodies will be produced at the Bombardier site in WrocÅaw, Poland, and the bogies will be produced at the site in Siegen, Germany. The Mannheim and Hennigsdorf sites will provide the propulsion and controls technology as well as the propulsion equipment.

The TRAXX product family is designed for the transportation of goods and passengers on national and international routes on all networks. It is available in three electrical variants (for multi-system, AC and DC locomotives), as well as in a diesel-electric variant. All TRAXX locomotives set themselves apart thanks to their modular construction and their highly efficient BOMBARDIER MITRAC propulsion and controls systems, which have already been put into service in over 3,800 locomotives.

About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, a global leader in rail technology, offers the broadest portfolio in the rail industry and delivers innovative products and services that set new standards in sustainable mobility. BOMBARDIER ECO4 technologies built on the four cornerstones of energy, efficiency, economy and ecology conserve energy, protect the environment and help to improve total train performance. Bombardier Transportation is headquartered in Berlin, Germany and has a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide.

About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from commercial aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2010, were $19.4 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD). Bombardier is listed as an index component to the Dow Jones Sustainability World and North America indexes. News and information are available at www.bombardier.com
Bron en plaatjes: Bombardier
pi_91210244
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:10 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91210496
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Ik zet altijd mijn telefoon op stil als ik in de trein stap en neem nooit op in de trein. Zal wel een overblijfsel zijn van de begintijd van de mobiele telefonie, toen bellen in de trein nog not done was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')