abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91205735
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
Kan ik daar ook daadwerkelijk het treinkaartje aanschaffen?
Ja, net als alle andere `internationale´ treinkaartjes.
pi_91205772
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon het treinkaartje kopen vlakvoor vertrek. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren :W .
pi_91205866
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou een vaste reiziger een treinkaartje kopen? Die heeft een abonnement en moet alsnog voor Fyra toeslag betalen. Heel leuk hoor die ¤10,50 voor die ene reiziger die toevallig ooit eens naar Schiphol moet, maar die ene reiziger bestaat niet zoals je ook vrij simpel in de trein zelf kunt constateren :W .
Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
pi_91206154
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
:')

Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren *O*
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:32:51 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91206163
Wat is er dan zo geweldig aan de HSL in jouw ogen? Het enige wat ik zie is namelijk een spoorlijn die een godsvermogen heeft gekost waar de daverende hoeveelheid van 52 treinen per dag overheen rijdt. Er zijn spoorlijnen in Nederland die die hoeveelheid in een uur verwerken.
pi_91206405
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:32 schreef Yreal het volgende:
Dat was opzich wel logischer geweest. Of nog logischer : Gewoon na Rotterdam in 1x rechtdoor naar Antwerpen karren *O*
Het tracé ten Zuiden van Rotterdam maakt mij niet uit zolang er tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen Centraal niet gestopt wordt. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Thalys die dat doet is helemaal prima. Ik heb er geen moeite mee dat straks de `nieuwe Benelux´ stopt in Breda.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:55:12 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91207092
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
pi_91207203
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Keurig, ja! Weleens meegemaakt in de 1e klas (geen stiltecoupé!) waar we met 3 of 4 mensen zaten op de vroege ochtend. Iemand krijgt een `business call´ en handelt deze af in een minuut of 5. Totaal niet storend en helemaal toegestaan. Toch kwam 'ie netjes bij iedereen z'n verontschuldigingen aanbieden dat 'ie zat te bellen op de `slaperige vroege morgen´. Zeer keurig.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:59:02 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_91207255
Fatsoen, soms zie je het nog O+

Heel anders als die huismiepen van laatst die in de stiltecoupé vrolijk de dag doornemen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91207320
Het mooiste vind ik altijd als mensen in de stile coupe zitten te ouwenhoeren en er dan achter komen waar ze zitten.

OOOOH SHIT MAN WE ZITTEN IN DE STILTECOUPE !!! OOOH SORRY HAHAHAHA WE MOGEN HIER NIET PRATEN HAHAHAAHAH
|:(
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:14:30 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91207868
En dan nog door zitten kletsen ook, en vreemd vinden dat ze "boos" aangekeken worden...
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:40:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91209037
Een nieuwigheidje voor DB Fernverkehr: dubbeldeks intercities:

quote:
Bombardier to Deliver TWINDEXX Double-deck Coaches and TRAXX Locomotives for Long-distance Routes to Deutsche Bahn AG
January 12, 2011 Berlin
Transportation


New coaches and locomotives to enter service in December 2013

Bombardier Transportation has received an order from Deutsche Bahn AG (DB) for the delivery of 137 latest-generation BOMBARDIER TWINDEXX 2010 double-deck coaches and 27 BOMBARDIER TRAXX P160 AC locomotives. The order was announced by Bombardier on January 4, 2011 and is valued at approximately 362 million euro (485 million US dollars). The double-deck coaches and locomotives are scheduled to enter service at the end of 2013.

The contract involves TWINDEXX double-deck cab cars and intermediate coaches with high/low-floor entrance. It is part of a framework agreement signed in December 2008. The locomotives order is also part of a framework agreement signed in 2000.

This latest order marks the first time that DB has requested TWINDEXX double-deck coaches for long-distance routes. Bombardier double-deck coaches have been operating successfully on the DB regional network since 1993.

Grego Peters, President Business Unit Germany and Scandinavia, Bombardier Transportation, said: Together with Deutsche Bahn AG, we are launching a new chapter for double-deck coaches. We are delighted that DB has now decided to introduce our successful double-deck units on its long-distance routes as well. About 2,000 of our double-deck coaches are already operating with DB Regio. The new-generation TWINDEXX 2010 will set new standards, particularly in terms of comfort.

Ake Wennberg, President Locomotives and Equipment, Bombardier Transportation, said: DB has once again turned to our high-performance, reliable and maintenance-friendly TRAXX platform. We are proud that our locomotives will now become an important part of DBs new long-distance route concept. They form an ideal combination with our TWINDEXX 2010 double-deck coaches.

The TRAXX P160 AC locomotives and TWINDEXX 2010 double-deck units are expected to enter service from the end of 2013 onwards. The order includes both 1st class and 2nd class variants of the double-deck units. They both feature carpeted floors, very comfortable seats with footrests as well as sun-blinds and spacious luggage racks. Numerous power outlets enable the comfortable use of electrical devices such as laptops.
The double-deck coaches will also be equipped with an air conditioning system, electronic seat reservation, exterior loudspeakers and amplifiers for optimised mobile reception as well as electronic displays for entertainment and multi-language information. The coaches will feature an innovative LED-lighting system which is energy saving and deploys indirect lighting to enhance passenger comfort.

The new trains will provide designated spaces for bicycles on Intercity routes for the first time. In addition to the conventional passenger areas, the coaches are also fitted with multi-purpose or family areas. All intermediate coaches have two toilets.

The new coaches are designed for a top speed of 160 km/h and will be built at the Bombardier site in Görlitz. The bogies are manufactured at the Bombardier site in Siegen.

The 27 ordered TRAXX P160 AC locomotives, with a power output of 5.6 MW and a maximum speed of 160 km/h, complement DBs existing TRAXX fleet. It has more than 600 TRAXX locomotives in use already for both passenger as well as cargo transport.

The final assembly of the locomotives will take place at the Bombardier site in Kassel. The carbodies will be produced at the Bombardier site in WrocÅaw, Poland, and the bogies will be produced at the site in Siegen, Germany. The Mannheim and Hennigsdorf sites will provide the propulsion and controls technology as well as the propulsion equipment.

The TRAXX product family is designed for the transportation of goods and passengers on national and international routes on all networks. It is available in three electrical variants (for multi-system, AC and DC locomotives), as well as in a diesel-electric variant. All TRAXX locomotives set themselves apart thanks to their modular construction and their highly efficient BOMBARDIER MITRAC propulsion and controls systems, which have already been put into service in over 3,800 locomotives.

About Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, a global leader in rail technology, offers the broadest portfolio in the rail industry and delivers innovative products and services that set new standards in sustainable mobility. BOMBARDIER ECO4 technologies built on the four cornerstones of energy, efficiency, economy and ecology conserve energy, protect the environment and help to improve total train performance. Bombardier Transportation is headquartered in Berlin, Germany and has a presence in over 60 countries. It has an installed base of over 100,000 vehicles worldwide.

About Bombardier
A world-leading manufacturer of innovative transportation solutions, from commercial aircraft and business jets to rail transportation equipment, systems and services, Bombardier Inc. is a global corporation headquartered in Canada. Its revenues for the fiscal year ended Jan. 31, 2010, were $19.4 billion US, and its shares are traded on the Toronto Stock Exchange (BBD). Bombardier is listed as an index component to the Dow Jones Sustainability World and North America indexes. News and information are available at www.bombardier.com
Bron en plaatjes: Bombardier
pi_91210244
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er ligt al een boogje. Ze gaan er geen nieuwe neerleggen om een minuut tijdwinst te boeken. Bovendien sla je met jouw boog Amsterdam Sloterdijk over ...
Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:10 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91210496
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Ik zet altijd mijn telefoon op stil als ik in de trein stap en neem nooit op in de trein. Zal wel een overblijfsel zijn van de begintijd van de mobiele telefonie, toen bellen in de trein nog not done was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:11:19 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91210544
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
Ola, een vraagje aan kenners die vast al duizend keer beantwoord is (maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden): ik was laatst op Schiphol waar ik een machinist zag die vanaf zijn cabinedeur floot en de deuren sloot: mag dat wel een trein zonder conducteur?
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91210563
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef greavy het volgende:
Ik zit nu in de stiltecoupé van een ICMm. Iemand werd gebeld en liep even naar het balkon. Netjes :Y
Ik zou gewoon blijven zitten, zo zacht mogelijk praten en het gesprek zo kort mogelijk houden. Lijkt me niet dat dat een probleem is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:13:39 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91210692
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:05 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Daar hoeft de Fyra/Thalys toch niet te stoppen
Klopt, maar dan nog wil je de FYRA/Thalys niet aan die zijde van Amsterdam Centraal hebben. Doordat ze op de sporen met de hoge nummers binnenkomen kunnen ze relatief kruisingsvrij naar de Meer gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:38:16 #204
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_91211877
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan zal het vast de Fyra, IC-Berlijn of Benelux geweest zijn. De HC sluit de deuren, maar moet met een bordje seinen naar de Machinist om te mogen vertrekken.
Een HC hoort op de trein te zitten. Deuren sluiten vanuit de cabine gaat alleen bij SGMm en bij de overige vervoerders.
Het was SGMm ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Oké, dat wist ik niet! Thanks :)

[ Bericht 27% gewijzigd door AllesWatWas op 12-01-2011 14:43:00 (+nog een reactie) ]
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:52:40 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91212525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]

Die lege goederenwagons zijn koppelwagens. Een locomotief kan niet zomaar die RandstadRail metro's op sleeptouw nemen. Dit setje zal hoogstwaarschijnlijk richting de RET bij de Kleiweg (dacht ik) gegaan zijn voor onderhoud.
Helaas, dat zijn geen koppelwagens maar remwagens, aangezien het metrostel niet in de doorgaande treinleiding zit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:02:51 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91213049
Bij aankomst in Rotterdam Alexander: MCN: Het volgende station is euhhh HC, dit is toch Rotterdam Alexander? HC:Ja hoor, dit is Rotterdam Alexander.
MCN: Rotterdam Alexander is dus het volgende station
pi_91214859
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]

Oké, dat wist ik niet! Thanks :)
In principe gebeurt het niet dat de machinist zelf 'sleutelt', maar als er bijvoorbeeld geen conducteur beschikbaar is, kan er voor gekozen worden om het wel te doen.
pi_91214924
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Heus wel. Jij kan het gewoon niet hebben dat de HSL niet langs Roosendaal komt en daarom geef je maar af op die lijn. Niets kan goed gaan in jouw ogen.
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
pi_91216849
quote:
_O_ _O_

Maar na een minuut was ie niet meer zo stoer >:)
pi_91218348
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:46 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, dat die lijn verkeerd is aangelegd heeft niks te maken met de absurde kosten die een reis eroverheen met zich meebrengt. Je wanhopige poging om een eventueel goedkoper kaartje te kunnen bemachtigen, vloekt met elke manier van flexibiliteit die het OV hoort te hebben en is zodoende niet geschikt voor een, aan-de-100%-grenzende, meerderheid van de reizigers.
Wordt verworpen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:56:44 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91218375
Bij Driebergen-Zeist een aanrijding..
http://yfrog.com/h8avhp voor een foto, aldus @nsreiziger op Twitter
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:58:55 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91218491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw, als FYRA goedkoper blijkt te zijn is het prijsverschil ineens verwaarloosbaar?! :') En wel moeilijk doen over een paar euro `toeslag´.
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.

En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
pi_91218719
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Wordt verworpen.
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond :6
pi_91218886
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:03 schreef Ireyon het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat mijn naam op een ICE stond :6
Pertinent niet waar.

Ik had ook meegedaan aan die wedstrijd, maar het is niet zo dat ik jou of een ander treintopicbezoeker die prijs niet gunde.
pi_91218920
De ICE staat nog steeds bij station Zevenaar.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91218961
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef ReisT het volgende:
Ja want als het verschil zó klein is weegt het voordeel (iets goedkoper) niet op tegen de nadelen (lastig gedoe met via internet moeten boeken, inflexibel, onbetrouwbaar enz..). Als de Fyra echt veel goedkoper was dan de IC was het de moeite wél waard. Voor die toeslag geldt hetzelfde: je betaald dan veel meer maar wat krijg je daar nou helemaal voor.

En ja je kan nu vlak voor vertrek nog 'superdiscount'-kaartjes kopen maar dat komt alleen maar omdat niemand die kaarten wil hebben! (vanwege de nadelen die ik net noem). Was de Fyra een succes geweest --puur hypotetisch gesproken-- dan zouden er vlak voor vertrek alleen maar de duurste kaartjes te krijgen zijn (zoals nu het geval is bij de Thalys.)
Het is gewoon een hetze om al anderhalf jaar lang dat product de grond in te boren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')