Aldus seat61.comquote:This takes the biscuit: According to an email from SNCF, iDTGV site accepts US credit cards on Mon-Fri but not Sat/Sun. How stupid is that?!
Sick! Brute kracht!quote:Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ken je de IORE-locs? Dat zijn locomotieven die Bombardier heeft gebouwd voor zware ertstreinen in Zweden:
[ afbeelding ]
De locs bezitten samen (ze rijden altijd met z'n tweeën) over een trekkracht van 1400 kN. Ter vergelijking: een TRAXX van NS Hispeed beschikt over een trekkracht van 300 kN.
meer info
Zijn die wagons nou zes assers of zie ik dat verkeerd? Van voegloos spoor en geluidsarme draaistellen hadden ze toen nog niet gehoordquote:
Dacht er eerst hetzelfde over als die HC, maar nu ik de SGM een paar keer heb meegemaakt tijdens mijn stage ben ik helemaal om; vindt het geweldig matquote:Op zondag 7 april 2013 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een beulen!
Ik stond net met een conducteur te praten in Zutphen, stonden samen ff te roken voor we instapten op weg naar Nijmegen. Ik sprak m'n fascinatie uit over de SGM. Kijkt 'ie me aan, kijkt hij naar de trein. ''Wat, deze oude krengen?''
Stonden trouwens 2x ICM+1100(?) op een zijspoor te chillen. Waarschijnlijk omdat de IC naar Zwolle niet verder doorreed dan Deventer.
mja, het gaat wel eens mis bij het remmenquote:Op zondag 7 april 2013 17:16 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dacht er eerst hetzelfde over als die HC, maar nu ik de SGM een paar keer heb meegemaakt tijdens mijn stage ben ik helemaal om; vindt het geweldig mat
Huh? Gister ben ik daar 2 keer langsgekomen zonder problemen met de IC.quote:Op zondag 7 april 2013 16:53 schreef eti het volgende:
Gisteren reed tussen Hilversum en Baarn niets. Er hingen overal posters dat de laatste sprinter niet zou rijden, maar in werkelijkheid reed de twee-na-laatste sprinter ook al niet. Ook werd er ineens gemeld dat de werkzaamheden tot zondag 16:30 zouden duren, terwijl het volgens de posters zondag ook pas na middernacht was.
Vandaag weer in omgekeerde richting, en het werd weer bussen. IC-reizigers werd geadviseerd via Utrecht te reizen, dus er zat maar een handjevol reizigers in de sprinter die maar tot Baarn reed. Er werden er zeker meer verwacht, want het waren twee koplopers (ik meen een 3'tje en een 4'tje) aan elkaar. Plek zat binnen.
Ik zal vanaf september veel met de 7500 (sprinter Arnhem - Ede-Wageningen) gaan rijden. Dat lijntje wordt standaard bediend door één SGM-2'tje, dus dat wordt nog een mooie uitdaging. Al helemaal omdat het juist dan de herfstperiode is én het sowieso al een berucht traject is m.b.t gladheidquote:Op zondag 7 april 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het gaat wel eens mis bij het remmen
Als ze überhaupt zoiets gaan conserveren, zo'n ding neemt al gauw 85 meter in beslag. Misschien een deel van een kopbak maar meer ook niet verwacht ik. Alles slopen en een stel naar stator.quote:Op zondag 7 april 2013 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zat me af te vragen hoe de museummaatschappijen straks de conservering van ICM gaan aanpakken, terugbouwen naar hoe ze er voor de grote revisie uitzagen bijvoorbeeld?
ah, dan hebben ze mijn mailtje dus goed gelezenquote:Op zondag 7 april 2013 18:35 schreef greavy het volgende:
Vanaf morgen ben ik weer veel meer ingesloten door NSR. Al het DDZ in de IC ri. Amsterdam verdwijnt en wordt VIRM terug.
Waar komt dat VIRM vandaan en waar gaat het NID heen?quote:Op zondag 7 april 2013 18:35 schreef greavy het volgende:
Vanaf morgen ben ik weer veel meer ingesloten door NSR. Al het DDZ in de IC ri. Amsterdam verdwijnt en wordt VIRM terug.
Denk dat je je antwoord hier kunt vinden:quote:Op zondag 7 april 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar komt dat VIRM vandaan en waar gaat het NID heen?
ook uit de spitspendel Enkhuizen - Amsterdam komt VIRM vrijquote:Op zondag 7 april 2013 18:46 schreef greavy het volgende:
DDZ gaat het DDAR+loc vervangen. En waar het VIRM vandaan komt mag Joost weten. In de IC Den Haag - Venlo vv is één omloop IRM minder in het weekend, en is ICM bijgekomen.
ICM in de IC Schiphol-Heerlen, 2 omlopen VIRM eruit. Maar de rest ....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |