abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124992571
Gisteren reed tussen Hilversum en Baarn niets. Er hingen overal posters dat de laatste sprinter niet zou rijden, maar in werkelijkheid reed de twee-na-laatste sprinter ook al niet. Ook werd er ineens gemeld dat de werkzaamheden tot zondag 16:30 zouden duren, terwijl het volgens de posters zondag ook pas na middernacht was.

Vandaag weer in omgekeerde richting, en het werd weer bussen. IC-reizigers werd geadviseerd via Utrecht te reizen, dus er zat maar een handjevol reizigers in de sprinter die maar tot Baarn reed. Er werden er zeker meer verwacht, want het waren twee koplopers (ik meen een 3'tje en een 4'tje) aan elkaar. Plek zat binnen.
pi_124993372
quote:
This takes the biscuit: According to an email from SNCF, iDTGV site accepts US credit cards on Mon-Fri but not Sat/Sun. How stupid is that?!
Aldus seat61.com _O- _O- _O-
pi_124993428
In Rusland rijden nog steeds stoomtreinen of euh... hmmm
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 7 april 2013 @ 17:10:39 #279
256146 b2py
Beton!
pi_124993475
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ken je de IORE-locs? Dat zijn locomotieven die Bombardier heeft gebouwd voor zware ertstreinen in Zweden:

[ afbeelding ]

De locs bezitten samen (ze rijden altijd met z'n tweeën) over een trekkracht van 1400 kN. Ter vergelijking: een TRAXX van NS Hispeed beschikt over een trekkracht van 300 kN.

meer info
Sick! Brute kracht!
quote:
Zijn die wagons nou zes assers of zie ik dat verkeerd? Van voegloos spoor en geluidsarme draaistellen hadden ze toen nog niet gehoord :P
pi_124993668
Ja dat zijn zesassers inderdaad. En voegloos spoor was er al hoor. Stille draaistellen ook. Tenminste, toen de filmpjes gemaakt werden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 17:14:39 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124993677
zes assers kan goed kloppen. Over het algemeen kun je zo kolen en ertstreinen uit elkaar houden. Kolentreinen rijden met vier assers en ertstreinen met zes assers.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124993747
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat een beulen _O_!

Ik stond net met een conducteur te praten in Zutphen, stonden samen ff te roken voor we instapten op weg naar Nijmegen. Ik sprak m'n fascinatie uit over de SGM. Kijkt 'ie me aan, kijkt hij naar de trein. ''Wat, deze oude krengen?'' :D

Stonden trouwens 2x ICM+1100(?) op een zijspoor te chillen. Waarschijnlijk omdat de IC naar Zwolle niet verder doorreed dan Deventer.
Dacht er eerst hetzelfde over als die HC, maar nu ik de SGM een paar keer heb meegemaakt tijdens mijn stage ben ik helemaal om; vindt het geweldig mat :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 17:17:57 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124993842
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dacht er eerst hetzelfde over als die HC, maar nu ik de SGM een paar keer heb meegemaakt tijdens mijn stage ben ik helemaal om; vindt het geweldig mat :)
mja, het gaat wel eens mis bij het remmen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 april 2013 @ 17:23:28 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124994109
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:53 schreef eti het volgende:
Gisteren reed tussen Hilversum en Baarn niets. Er hingen overal posters dat de laatste sprinter niet zou rijden, maar in werkelijkheid reed de twee-na-laatste sprinter ook al niet. Ook werd er ineens gemeld dat de werkzaamheden tot zondag 16:30 zouden duren, terwijl het volgens de posters zondag ook pas na middernacht was.

Vandaag weer in omgekeerde richting, en het werd weer bussen. IC-reizigers werd geadviseerd via Utrecht te reizen, dus er zat maar een handjevol reizigers in de sprinter die maar tot Baarn reed. Er werden er zeker meer verwacht, want het waren twee koplopers (ik meen een 3'tje en een 4'tje) aan elkaar. Plek zat binnen.
Huh? Gister ben ik daar 2 keer langsgekomen zonder problemen met de IC.
pi_124994159
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, het gaat wel eens mis bij het remmen :+
Ik zal vanaf september veel met de 7500 (sprinter Arnhem - Ede-Wageningen) gaan rijden. Dat lijntje wordt standaard bediend door één SGM-2'tje, dus dat wordt nog een mooie uitdaging. Al helemaal omdat het juist dan de herfstperiode is én het sowieso al een berucht traject is m.b.t gladheid :P
pi_124995501
Ik zat me af te vragen hoe de museummaatschappijen straks de conservering van ICM gaan aanpakken, terugbouwen naar hoe ze er voor de grote revisie uitzagen bijvoorbeeld?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 7 april 2013 @ 17:53:58 #287
256146 b2py
Beton!
pi_124995725
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zat me af te vragen hoe de museummaatschappijen straks de conservering van ICM gaan aanpakken, terugbouwen naar hoe ze er voor de grote revisie uitzagen bijvoorbeeld?
Als ze überhaupt zoiets gaan conserveren, zo'n ding neemt al gauw 85 meter in beslag. Misschien een deel van een kopbak maar meer ook niet verwacht ik. Alles slopen en een stel naar stator.
pi_124995821
Ik denk dat er meerdere stellen bewaard zullen blijven eerlijk gezegd. Dat is met mat '64 ook gebeurd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 17:56:18 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124995838
ze hebben nog wel tien jaar om er over na te denken

Eerst zijn Mat'64, SGMm en ICRm nog aan de beurt om uitgefaseerd te worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 17:58:11 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124995904
oh ja, DM'90 natuurlijk ook nog wat zijn langste tijd op de Nederlandse baan helaas ook wel gehad lijkt te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124995921
Ja klopt. In de RailMagazine van april staat een leuk foutje. Niet van RM trouwens. Een foto van een de NMBS1860 met het UIC-landenlijstje, BE, DE, FR, LU, NL en ernaast de stroomsystemen en nou komt het:
AC 1,5kV 50Hz
DC 3kV
DC 1,5kV

Dat vind ik toch wel knap :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 18:02:55 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124996123
hmm ja. het is 15 kV 16,7Hz als het over Duitsland gaat of 25 kV 50Hz
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124996316
Ja precies. Ze hebben beide AC's gewoon even samengevoegd en gedeeld door 10 ofzo :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 7 april 2013 @ 18:35:00 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124997443
Vanaf morgen ben ik weer veel meer ingesloten door NSR. Al het DDZ in de IC ri. Amsterdam verdwijnt en wordt VIRM terug. :(
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 18:39:09 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124997598
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:35 schreef greavy het volgende:
Vanaf morgen ben ik weer veel meer ingesloten door NSR. Al het DDZ in de IC ri. Amsterdam verdwijnt en wordt VIRM terug. :(
ah, dan hebben ze mijn mailtje dus goed gelezen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 april 2013 @ 18:44:30 #296
256146 b2py
Beton!
pi_124997819
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:35 schreef greavy het volgende:
Vanaf morgen ben ik weer veel meer ingesloten door NSR. Al het DDZ in de IC ri. Amsterdam verdwijnt en wordt VIRM terug. :(
Waar komt dat VIRM vandaan en waar gaat het NID heen?
  zondag 7 april 2013 @ 18:46:28 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124997896
DDZ gaat het DDAR+loc vervangen. En waar het VIRM vandaan komt mag Joost weten. In de IC Den Haag - Venlo vv is één omloop IRM minder in het weekend, en is ICM bijgekomen.
ICM in de IC Schiphol-Heerlen, 2 omlopen VIRM eruit. Maar de rest ....
  zondag 7 april 2013 @ 18:47:52 #298
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124997964
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar komt dat VIRM vandaan en waar gaat het NID heen?
Denk dat je je antwoord hier kunt vinden:
http://www.railwiki.nl/in(...)pril_2013&oldid=4791

(Ben zelf niet thuis in de nummertjes dus kan het je zo 1-2-3 niet vertellen :P)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2013 @ 18:50:08 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124998050
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:46 schreef greavy het volgende:
DDZ gaat het DDAR+loc vervangen. En waar het VIRM vandaan komt mag Joost weten. In de IC Den Haag - Venlo vv is één omloop IRM minder in het weekend, en is ICM bijgekomen.
ICM in de IC Schiphol-Heerlen, 2 omlopen VIRM eruit. Maar de rest ....
ook uit de spitspendel Enkhuizen - Amsterdam komt VIRM vrij

en op Den Haag - Leeuwarden
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 april 2013 @ 18:50:25 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124998063
Maar dan nog vind je niet al het VIRM. Want ook Amsterdam-Den Haag wordt VIRM (zit gekoppeld aan Amsterdam-Dordrecht).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')