Stomme NIMBY! In de achtertuin van iemand anders graag!quote:Op zondag 7 april 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
Zet dan lekker het VIRM in de Sprinters waar nu mijn DDZ heen gaat![]()
Nu kan ik alleen nog maar met de Sprinters, de Excuus-Benelux en de IC Den Haag-Venlo indien ICR/ICM weg.
Amsterdam-Enkhuizen was met IRM ook prima, maar waarom ineens DDZ ..
Nee, VIRM is hét paradepaardje voor het IC-park van NS, dat hoort niet in Sprinterdiensten thuisquote:Op zondag 7 april 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
Zet dan lekker het VIRM in de Sprinters waar nu mijn DDZ heen gaat![]()
Klopt, maar dat beeld ligt helaas al aan diggelen, bovendien is VIRM een landelijk bekend beeld en DDZ (nog) niet.quote:Op zondag 7 april 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
En DDZ ook niet, want dat was voor IC-diensten.
Paradepaardje mwoah. Het is meer dat 55% van alle IC-zitplaatsen zich in IRM bevinden dus tjah, je ontkomt er niet aan.quote:Op zondag 7 april 2013 19:04 schreef KnightSolaire het volgende:
Of je geeft VIRM een tweede kans!
[..]
Nee, VIRM is hét paradepaardje voor het IC-park van NS, dat hoort niet in Sprinterdiensten thuis
Nog wel met sluitseinen ook!quote:Op zondag 7 april 2013 18:59 schreef GlenSpey het volgende:
Drie VIRMen voor je topic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tenzij het alternatief een VIRM is. Dan is SGMm het beste.quote:Op zondag 7 april 2013 19:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nog wel met sluitseinen ook!
Wat vind je trouwens zo geweldig aan SGMm? Het zitcomfort daarin als passagier is namelijk om te huilen.
VIRM vindt je niet in sprinterdiensten door de belabberde versnelling van die dingen..quote:Op zondag 7 april 2013 19:04 schreef KnightSolaire het volgende:
Of je geeft VIRM een tweede kans!
[..]
Nee, VIRM is hét paradepaardje voor het IC-park van NS, dat hoort niet in Sprinterdiensten thuis
Ja ze zijn bedoeld voor IC-diensten (niet voor niets gepromoot als Nieuwe Intercity Dubbeldekker), maar door het tekort aan Sprintermaterieel zul je ze voorlopig ook wel in Sprinterdiensten zien.quote:Op zondag 7 april 2013 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Gaan de DDZ'en ooit wel IC diensten rijden als alles omgebouwd is? Mij bevalt het wel als stoptrein Zwolle - Utrecht. Wat mij betreft houden ze dat de komende decennia zo!
Je kiest er zelf voor hoor.. Hier huilen heeft echt geen nut want iedereen lacht je gewoon uit..quote:Op zondag 7 april 2013 19:00 schreef greavy het volgende:
Hmm, wordt leuk als ik naar Amsterdam moet, bijvoorbeeld![]()
* Dordrecht - Rotterdam - Amsterdam via Gouda-Woerden
* Dordrecht - Den Haag met IC/SPR en dan - Leiden - Amsterdam sprinteren
* Dordrecht - Rotterdam - Amsterdam met Fyra
* Via Haarlem met allemaal Sprinters
* Via Utrecht met de ICE
* Via Amersfoort met IC-Berlijn
Hmm, genoeg opties over maar geen rechtstreekse en snelle meer(op Fyra na).
Precies en dan met name op Zwolle - Utrecht. Alleen SLeT en DDZ/mDDM+DD-AR/DD-AR +1700 is snel genoeg om de rijtijden van die stopper op een fatsoenlijke manier te halenquote:Op zondag 7 april 2013 19:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja ze zijn bedoeld voor IC-diensten, maar door het tekort aan Sprintermaterieel zul je ze voorlopig ook wel in Sprinterdiensten zien.
Ben ik niet met je eens. Een eenmalige ervaring met Amsterdam Zuid-Eindhoven in SGMm vond ik een ramp.quote:Op zondag 7 april 2013 19:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Tenzij het alternatief een VIRM is. Dan is SGMm het beste.
NS App geeft die nummers wel. Plan bijvoorbeeld een rit van Zwolle naar Wezep om die tijd. Details bekijken en dan staat het bovenaan ergens.quote:Op zondag 7 april 2013 19:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe kom ik erachter welk nummer een trein heeft? De sprinter van 18:21 van Zwolle naar Utrecht bijvoorbeeld?
Dat. En terecht!quote:Op zondag 7 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor hoor.. Hier huilen heeft echt geen nut want iedereen lacht je gewoon uit..
Het is in spoorwegkringen in binnen- en buitenland gebruikelijk om het treinmaterieel dat heel veel voorkomt te haten, en het treinmaterieel dat vroeger heel veel voorkwam op te hemelen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar komt die haat tegen VIRMs eigenlijk vandaan?
Ik was pas na middernacht in Hilversum, toen reed het al niet meer. Vandaag overdag nog steeds niet.quote:Op zondag 7 april 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Huh? Gister ben ik daar 2 keer langsgekomen zonder problemen met de IC.
Heb er idd wel eens met Mat'54, mat'64 en een IRM-drietje gereisd in de jaren '90.quote:Op zondag 7 april 2013 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dat principe. Ik pendel al 12 jaar heen en weer op de schrootlijn, een benaming die sommigen wel maar sommigen niet meer zullen kennen. De schrootlijn is dus Zwolle-Roosendaal. De treinserie 3600 is lange tijd het afvoerputje van NS geweest. Dan ben je opeens blij als je fijn VIRM krijgt op een hete zomerdag.
Ben ik het niet mee eens. Zolang er nog mensen happen op een vermelding van deze bijzondere manier van reizen, heef het zin om te klagen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor hoor.. Hier huilen heeft echt geen nut want iedereen lacht je gewoon uit..
VIRM is gewoon bagger. Niet omdat het veel rondrijdt.quote:Op zondag 7 april 2013 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is in spoorwegkringen in binnen- en buitenland gebruikelijk om het treinmaterieel dat heel veel voorkomt te haten, en het treinmaterieel dat vroeger heel veel voorkwam op te hemelen.
En ik ben echt niet de enige VIRM-mijder in Nederlandquote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Zolang er nog mensen happen op een vermelding van deze bijzondere manier van reizen, heef het zin om te klagen.
Dat zeggen al die treinenfreaks.quote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
VIRM is gewoon bagger. Niet omdat het veel rondrijdt.
Tegenwoordig valt dat gelukkig wel meequote:Op zondag 7 april 2013 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dat principe. Ik pendel al 12 jaar heen en weer op de schrootlijn, een benaming die sommigen wel maar sommigen niet meer zullen kennen. De schrootlijn is dus Zwolle-Roosendaal. De treinserie 3600 is lange tijd het afvoerputje van NS geweest. Dan ben je opeens blij als je fijn VIRM krijgt op een hete zomerdag.
Doet ut niet.quote:Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Veul beter als het IRM:
[ link | afbeelding ]
NSR DDAR
nog nooit mee gereisdquote:Op zondag 7 april 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
En anders SLT.
[ link | afbeelding ]
SLT te Brug over de Oude Maas
Ja maar waarom dan?quote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
VIRM is gewoon bagger. Niet omdat het veel rondrijdt.
Beter? Wth? Je zit met je knieën gezellig tegen de overbuurman aan, het is ongelofelijk lawaaiig met die tering vents waar lucht door komt en het rijdt alleen op plekken waar ik niet wil komen.quote:Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Veul beter als het IRM:
[ link | afbeelding ]
NSR DDAR by theknittur, on Flickr
Mwah nee. Ruim is het niet, nergens plek voor bagage, beenruimte alleen in coach opstelling. Het is het minst comfortabele IC materiaal wat er rondrijdt en stil is ook een kwestie van in de juiste bak zitten, anders luister je urenlang naar de meest irritante pieptoon die er bestaat.quote:Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt dat gelukkig wel mee![]()
Ik snap die VIRM-haat van mensen ook niet eigenlijk; het is ruim, comfortabel, snel, stil, etc.
Die piep is al verleden tijd en mijn laptop blijft prima staan op het tafeltje hoor.. (vis ā vis tafeltje)quote:Op zondag 7 april 2013 20:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mwah nee. Ruim is het niet, nergens plek voor bagage, beenruimte alleen in coach opstelling. Het is het minst comfortabele IC materiaal wat er rondrijdt en stil is ook een kwestie van in de juiste bak zitten, anders luister je urenlang naar de meest irritante pieptoon die er bestaat.
Oh en de tafeltjes begeven het al onder het gewicht van een gemiddeld studieboek, laat staan dat ik m'n notebook er veilig op kan zetten.
Ah klopt! Maar als je dus aan het eind van de bak gaat zitten heb je er al bijna geen last meer van!quote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
In VIRM ga ik dan ook nooit in een kopbak zitten, alleen maar vanwege het geluid. Voor de rest is het een prima trein
Ik DDZ werkelijk zo fijn ja? Ik heb ze al verscheidene malen gezien, maar nog nooit rijdend.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Het vis ā vis tafeltje is überhaupt niet groot genoeg om m'n notebook op te kunnen zetten. De coach uitklaptafeltjes klappen dubbel of staan zo schuin dat alles zo op schoot glijdt. Prima dat de piep van tractie is weggewerkt, nu die van de platen in de bakovergangen nog.
Verder is het natuurlijk een kwestie van wat men gewend is. Binnen Nederland zal VIRM in het algemeen vast wel prima worden gevonden. Maar stap in DDZ of in België in een M6 rijtuig en opeens stelt Virm toch echt geen drol meer voor.
Ik heb echt niets met ICR. Ja, toen de raampjes nog open konden en er oranje bankjes inzaten met een handgreep in de deur.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Het vis ā vis tafeltje is überhaupt niet groot genoeg om m'n notebook op te kunnen zetten. De coach uitklaptafeltjes klappen dubbel of staan zo schuin dat alles zo op schoot glijdt. Prima dat de piep van tractie is weggewerkt, nu die van de platen in de bakovergangen nog.
Verder is het natuurlijk een kwestie van wat men gewend is. Binnen Nederland zal VIRM in het algemeen vast wel prima worden gevonden. Maar stap in DDZ of in België in een M6 rijtuig en opeens stelt Virm toch echt geen drol meer voor.
Hetzelfde met ICRm, de enige mogelijk reden dat dat zo wordt opgehemeld, is omdat men niet beter is gewend.
De coach is verbazingwekkend ruim. Al had ik vrijdag er eentje waarvan de verwarming niet aan stond. Was echt een vrieskist.quote:Op zondag 7 april 2013 20:52 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Ik DDZ werkelijk zo fijn ja? Ik heb ze al verscheidene malen gezien, maar nog nooit rijdend.
DDZ ken ik nog niet, maar M6 wel en echt bijzonder vind ik het niet.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Toch stopte 2 weken geleden een VIRM als stoptrein naar Zwolle op Overvechtquote:Op zondag 7 april 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en dan met name op Zwolle - Utrecht. Alleen SLeT en DDZ/mDDM+DD-AR/DD-AR +1700 is snel genoeg om de rijtijden van die stopper op een fatsoenlijke manier te halen
oh ja, vervangend mat gebeurt regelmatig, maar VIRM heeft veel meer moeite om de rijtijden te halen, met name in de spitsuren is het lastig. vandaar ook dat het niet planmatig is.quote:Op zondag 7 april 2013 21:06 schreef bork het volgende:
[..]
Toch stopte 2 weken geleden een VIRM als stoptrein naar Zwolle op Overvecht
Nee, dat zou het einde van de RER A betekenen...quote:Op zondag 7 april 2013 22:03 schreef dennistd het volgende:
En een gtbv-regeling zullen ze ook wel niet kennen?
ETMET/spoorboekloos rijden zou voor de RER A wel handig zijn. Dan weet je nooit of de trein van x:03 er op tijd is.. het kan ook die van x:53 zijn, boeit toch nietquote:Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, dat zou het einde van de RER A betekenen...
Wij dachten hetzelfde..quote:Op zondag 7 april 2013 22:11 schreef Peter het volgende:
[..]
ETMET/spoorboekloos rijden zou voor de RER A wel handig zijn. Dan weet je nooit of de trein van x:03 er op tijd is.. het kan ook die van x:53 zijn, boeit toch niet.
Die dienstregeling is al 5 jaar hetzelfde, althans, op de hele lijn hangt de dienstregeling van 2008. En alles starte op La Defense ipv het oorspronkelijke eindpunt vandaag ivm werkzaamheden, dus dat was al een Machinistenwissel minder.quote:Op zondag 7 april 2013 22:11 schreef Bitlord het volgende:
Hieronder de dienstregeling van RER A.
http://www.ratp.fr/inform(...)hiver/h_a_jo_mlv.pdf
Daar hebben ze ook ETMET onder Parijs.
Elke Twee Minuten Een Trein
Ja max 40, iedere zomer ligt ie er 2 maanden uit om dat op te waarderen, naar 60 ofzo, dat scheelt dan over de hele linie 7 minuten en over 4 jaar is dat klaar.quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef Bitlord het volgende:
Die RER C die vlak langs de Eiffeltoren rijdt parallel aan de Seine, rijdt die daar nog steeds zo achterlijk langzaam? Ik weet niet anders dan dat ie daar een beetje sukkelt ondanks geen conflicten en een volledig vrije baan.
Arriva wil dat niet volgens mij.quote:Op zondag 7 april 2013 22:38 schreef Bitlord het volgende:
Mogen de treinen van de Achterhoek en de Noordelijke Nevenlijnen eigenlijk uitgewisseld worden, in het geval van materieeltekort in een beider regio's? Gezien leeftijd en uitstoot kan ik me voorstellen dat de stellen uit de Achterhoek wel in het noorden mogen rijden, maar andersom niet?
Eens. Moet er zelf ook niet aan denken om dagelijks te moeten pendelen met SGM als passagier, al speelt het bij mij ook een rol dat ze zoveel stoelen in de coachopstelling hebben want daar hou ik niet van.quote:Op zondag 7 april 2013 19:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nog wel met sluitseinen ook!
Wat vind je trouwens zo geweldig aan SGMm? Het zitcomfort daarin als passagier is namelijk om te huilen.
Op die erboven, zoals altijd bij een quoteloze post.quote:Op zondag 7 april 2013 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hardstikke leuk die oneliners, maar welke post slaat dit?
Maar je kan nooit weten of er er rechtstreeks onder komt, iemand anders kan net een fractie eerder zijn, mijn waardequote:Op zondag 7 april 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Ik ben niet kwaad hoor, lijkt dat zo? Excusez moi
live life on the edge en beetje yoloquote:Op zondag 7 april 2013 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar je kan nooit weten of er er rechtstreeks onder komt, iemand anders kan net een fractie eerder zijn, mijn waarde
Toen je op Amsterdam instapte op 2b, de intercity naar Maastricht, een sleep ICR en Plan W van 12 rijtuigen. Fluit, deuren sloten (de klap van Plan W!), en vervolgens de 1200 voorop die sleep rijtuigen in beweging zette en je zo heel langzaam accelererend het station uit reed. Dat was mooi.quote:Op zondag 7 april 2013 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb echt niets met ICR. Ja, toen de raampjes nog open konden en er oranje bankjes inzaten met een handgreep in de deur.
In dat geval pas ik mn post aan en plaats ik het gequote stuk tekst alsnog.quote:Op zondag 7 april 2013 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar je kan nooit weten of er er rechtstreeks onder komt, iemand anders kan net een fractie eerder zijn, mijn waarde
Mooi inderdaad maar verdomde onpraktisch. Alleen al het oplaten van de stroomafnemer van een 1200 kon een minuut duren als 'ie een dag had stilgestaan.quote:Op zondag 7 april 2013 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toen je op Amsterdam instapte op 2b, de intercity naar Maastricht, een sleep ICR en Plan W van 12 rijtuigen. Fluit, deuren sloten (de klap van Plan W!), en vervolgens de 1200 voorop die sleep rijtuigen in beweging zette en je zo heel langzaam accelererend het station uit reed. Dat was mooi.
Gelukkig was die ic dan al begonnen in Zandvoort en was dat geen probleem meer op Amsterdam CS.quote:Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mooi inderdaad maar verdomde onpraktisch. Alleen al het oplaten van de stroomafnemer van een 1200 kon een minuut duren als 'ie een dag had stilgestaan.
Mwoah, die klaptafeltjes zijn soms inderdaad schuin, maar de meesten zijn in mijn ervaring recht en prima bruikbaar voor je laptop/boek/whatever. En de piep van de platen in de bakovergang hoor ik eigenlijk ook maar zelden.quote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Maar ik vind de vis-a-vis opstelling juist met vrienden wel weer leuk. Het zorgt als je met groepen bent dat je lekker kunt ouwehoerenquote:Op zondag 7 april 2013 23:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mwoah, die klaptafeltjes zijn soms inderdaad schuin, maar de meesten zijn in mijn ervaring recht en prima bruikbaar voor je laptop/boek/whatever. En de piep van de platen in de bakovergang hoor ik eigenlijk ook maar zelden.
De vis-ā-vistafeltjes vind ik nooit handig om op te werken, zitten daarvoor ook te hoog, in iedere trein volgens mij wel. Die vind ik puur handig om een flesje drinken en een zakje boterhammetjes op te stallen o.i.d.
Nee hoor, als je samen reist zijn de vis-ā-vistjes uiteraard ideaal, daar zijn ze ook voor. Maar ik ben ook geen treinfetisjistquote:Op zondag 7 april 2013 23:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar ik vind de vis-a-vis opstelling juist met vrienden wel weer leuk. Het zorgt als je met groepen bent dat je lekker kunt ouwehoeren. Maar de treinfetisjist stoort zich hier aan, begrijpelijk
.
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-ā-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.quote:Op zondag 7 april 2013 23:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoeveel van jullie kennen dit nog?
Ik had alle rijtuigen in schaal H0. Deze trein reed twee slagen per dag van Den Haag naar het zuiden vv en je kon dus een vergaderruimte boeken aan boord enzo en er was een kinderhoek met disneyfilms en een stilteplek om te werken.
Ik heb hem volgens mij nooit rijdend gezien. Trein stond wel opgesteld tijdens een grote open dag in 1996 bij Rotterdam Stadion en Rotterdam Centraal. De toen gloednieuwe Thalys, een Eurostartrein, een Hondekop waren er toen ook. IEmand foto's?quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-ā-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.
Maar de Märklin-rijtuigen heb ik nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |